Cat's log


Cat
 Share

Recommended Posts

Så fik jeg da også trænet en smule styrke :crazy: (hvor kan man mærke at det er længe siden :innocent: ) ...

Blev til lidt forskelligt;

Seesaw Lunges - 4 sæt

DL - 5 sæt

Rumænsk DL - 3 sæt

BO BB Rows - 3 sæt

DB Press - øhhh ca 8 sæt

Mave på bold - 4 sæt

Hypers - 2 sæt

samt diverse instrukser og forevisninger af øvelser mm for medlemmerne

Ikke noget vildt, men ok når man tager i betragtning at jeg er ved at starte op... (om jeg så bliver ved er en anden side af sagen :tongue: )...

/Cat :cheer:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hola :cheer:

Kauf og jeg brugte lige lidt tid i aftes på at få lavet mig et Core-program :4thumbup: ... Tak for hjælpen Mr :flowers: ...

I dag skulle det så afprøves :cheer: ;

Bækkenløft (bold)

2x10

2x10 - med 5 - 10 seks hold i toppen

Rotationer med ben på bold

3x10 med hold

"triplesættet" med - hva' hedder supersæt når man køre det mellem 3 øvelser :unsure: ?

Bækkenløft + Hasetræk (bold)

3x10 med hold

"triplesættet" med

Bækkenløft + Et-bensløft (fødder på bold)

2x20 med hold

1x10 med hold - skulle lige finde ud af om jeg skulle køre 5 eller 10 med hvert ben :tongue:

Russian twists (bold)

4x10 med hold

Knæ-4-stående - øvelse

3x10 til hver side, med hold

supersættet med

Et-bensløft (skuldre/ryg på bold)

3x10 med lidt hold

Sidevejsplanke med øverste arm i bevægelse

3 x (?antal sekunder) til hver side

supersættet med

Planken

3 x (?antal sekunder)

Ekstensioner

3x12

supersættet med

Siddende på bold på knæ

1 x sidde

1 x sidde med arme i bevægelse

1 x sidden med arme i bevægelse + håndvægt

Var rigtig rart at mærke Coren være på arbejde igen.. Nogle øvelser krævede lidt mere end de gjorde sidst :innocent: - men er overrasket over at jeg alligevel ikke er faldet mere i niveau... Så en helt ok træning... Men den overholdt ikke ligefrem kravet om at det ikke skulle tage meget mere end 20min :laugh: ... Tror nok nærmere det varede 1.45 time (med lidt afbrydelser undervejs dog)... Men jeg koncentrerede mig også om at køre øvelserne langsomt og kontrolleret, samt at holde i de fleste af dem... Så tager det altså lidt tid :blush: ...

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Godaften :bigsmile:

Her til aften blev det til en lille hyggelig gåtur med kæresten :wub::flowers: ...

Super dejligt - selvom omgivelserne godt kunne ha' været mere charmerende (yes yes - man bor vel på Nørrebro :yo: )

Ha' en god aften

/Cat :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Godmormiddag :bigsmile:

Jeg kom faktisk op i morges - godt nok 1 time senere end planlagt, men op kom jeg og afsted på en morgenløbetur (eler formiddag, men her hvor jeg har fri om formiddagen er det morgen i mit hovede :tongue: )...

Startede rigtig dårligt, var lidt små DOMSet, maden var endnu ikke sunket, foden drillede lidt og jeg synes det var meget hårdt... Prøvede at finde adskillige undskyldninger for at vende om, men sagde til mig selv at jeg da i hvert fald skulle gennem 1 del af turen (der er sådan 2 steder - udover den planlagte rute - hvor man kan korte ruten af)... Da jeg kom til første mulighed måtte jeg lige sparke mig selv bagi - og jeg fortsatte da også.. men foden drillede stadig og benene var meeeeget tunge... Det var først da jeg var kommet forbi 2 mulighed for at vende næsen hjemad at løbet begyndte at flyde. Pludselig virkede det hele meget lettere og resten af turen blev løbet med mere overskud end jeg har haft længe (måske fordi jeg startede så dåeligt :innocent: )... Men jeg kom altså gennem hele den planlagte rute og havde en super tur :cheer::superman::firebounce: ... Den sidste km satte jeg tempoet lidt op - og det gik også flydende og uden probs :bigsmile: ... Lækkert :devil: ...

Nu skal jeg ha' et hurtigt bad - har nemlig en aftale med en veninde om 18min... argh....

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Max - Ja, når jeg nu prøver at komme i gang igen er det godt at prioritere tiden så mol-trænings-opdateringen ikke bliver tilsidesat :bigsmile: ... (så må vi se hvor længe det holder denne gang :blush:)

Har lige kigget lidt på ugen og lavet en opdateret ugeplan :bigsmile: :

Lørdag (i dag): Styrke

Søndag: Coretræning + lidt cardio

Mandag: Joggetur

Tirsdag: masser af manuelle behandlinger + Core

Onsdag: Styrke

Torsdag: Joggetur + lidt core

Fredag: Styrke

Lørdag: Core (+ evt gåtur) - og endnu en fødselsdag :4mewantfood:

Søndag: Styrke + lidt cardio

Grøn: Betyder at de allerede er overstået

Rød : Betyder at den endnu ikke er lavet

/Cat :yo:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

G'aften :bigsmile:

Jeg startede dagen med 5 timers manuelle behandlinger :smile: - faktisk ikke så hårdt som jeg huskede det :tongue: ... Og så er det altid lækkert at komme hjem med en lille sjat penge i lommen :innocent: ...

I dag afprøvede jeg igen Core-programmet... Denne gang dog uden afbrydelser og med relativt korte pauser (læs; ikke eksisterende i supersæt og triplesæt, men max 10 sek mellem de andre øvelser)...

Bækkenløft (bold)

2x10

2x10 - med 5 - 10 seks hold i toppen

Rotationer med ben på bold

3x10 med hold

"triplesættet" med

Bækkenløft + Hasetræk (bold)

3x10 med hold

"triplesættet" med

Bækkenløft + Et-bensløft (fødder på bold)

1x20 med hold (10 med hvert ben)

2x10 med hold (5 med hvert ben)

Russian twists (bold)

3x10 med hold

Knæ-4-stående - øvelse

3x10 til hver side, med hold

supersættet med

Et-bensløft (skuldre/ryg på bold)

3x10 med lidt hold

Ekstensioner

3x12

supersættet med

Siddende på bold på knæ

1 x sidde

1 x sidde med arme i bevægelse

1 x sidden med arme i bevægelse + håndvægt

Sidevejsplanke med øverste arm i bevægelse

3 x ca 30 sek til hver side

supersættet med

Planken

3 x ca 30 sek

Kvaliteten i dag var ikke så god som sidst hvilket jeg kunne mærke i nogle øvelser... Så måske jeg skal ha skåret lidt i programmet så jeg har overskud til at lave dem alle med super kvali (sidst havde jeg jo noget mere pause end denne gang)... Var heller ikke stand til at holde "holdet" helt så længe i alle øvelserne som sidst (sikkert også pga manglende pauser - og så er det jo kun 2 dage siden, så mon ikke coren også stadig var lidt brugt)...

Det tog i dag 1 time at komme igennem programmet - så noget bedre end sidst, men stadig alt for lang (Er bange for at jeg ikke får taget mig sammen til at lave det når det varer så længe... Så skal lige have lavet lidt tilpasninger :smile:

Ellers er det blevet til 2x30-35 mins transportcykling (ligesom i går)...

Ha' en super aften

/Cat :cheer:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

I formiddags besøgte Kauf og jeg vores nye naboer - Fitnessworld... For nærmere beskrivelse se Kaufs Log :tongue: (Jeg overvejede lige at copy-paste :blush: )....

Nå, men afsted til job...

Havde en ikke alt for rar oplevelse og skulle lige bruge lidt tid efterfølgende til at få clearet med tha boss hvad mine rettigheder var - så næste gang er jeg forberedt :devil: ...

Gik ned for at træne, men blev fanget af samtale med et par af vores unge klienter... Endte med at blive en længere en af slagsen, så da jeg endelig kom i gang med at træne (yes yes, kan jo ikke klage - er der jo for deres skyld :bigsmile: ) havde jeg ikke mange minutter at gøre godt med...

Blev til

Squat

1x15x15

1x12x35

4x8x55 - teknikken var ikke gelt go' på sidste sæt

+ meget lidt DL i forbindelse med instruktioner i dette (2 sæts af ca 10 reps)

Yates Rows

4x8

Lat. Pull Down

4x8-10

DB Press

2x10

1x8

1x7

1x5 (strafsæt)

MP

4x10

Mave på Bold

4x12-15

Flyers

2x8

Kragelaterals

2x8

Rotationer

2x30

That's it...

Træningstid; 23min (så kan man snakke om at være speedy :superman: )

og så hjem til Kauf som havde stået for hj. lavet æblegrød :4mewantfood: :wub:

/Cat :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Godformiddag :bigsmile:

Netop hjemvendt fra en lille joggetur i mosen... Det er så rart at løbe der i stedet for her - og det er alligevel så tæt på... Så det håber jeg at jeg kommer til at benytte mig noget mere af...

Tog den lille tur, men da jeg var færdig synes jeg godt nok at den var meget kort :blush: ... Så ehmmm - træt og brugt kan man ikke sige at jeg var, men måske meget godt med en lille tur engang imellem så jeg undgår de famøse knæoverbelastningsprobs... Selvom det ikke gjorde noget tror jeg, at jeg fremover vil løbe lidt længere når jeg nu alligevel tager derud :superman: ...

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen

I aftes nåede jeg en hurtig omgang inden lukketid...

DL

Pullover

Træk til bryst

BP

Seesaw lunges

Mave på bold

Back extensions

Tror vist ca det var det :blush: ... Er ikke mange timer jeg bruger på styrke i øjeblikket, men lidt er vel bedre end ingenting :innocent: ... Så bare det at komme kroppen igennem må gi' lidt....

Bad news - efter træningen i går begyndte skulderen igen at være dum :nonono: .. Så efter en smertefri sommer (hvor der ikke blev løftet vægte) er den lille irritationstilstand tilbage igen igen... Om det er et impingement eller en bursit ved jeg ikke - men der skal åbenbart meget meget lidt til at fremprovokere den... (og jeg har hold meget igen med vægten i skulderøvelserne :unhappy: )...

Nu går turen mod TSC hvor jeg håber på at få taget et pic eller to af molfolket....

:cheer: Cat

Link to comment
Share on other sites

Nu går turen mod TSC hvor jeg håber på at få taget et pic eller to af molfolket....

:cheer: Cat

Det lykkedes da vist lige akkurat. :tongue:

Det er noget røv med den skulder - ja generelt noget øv når man har defekt og ikke bare kan skifte delene ud ligesom cykelryttere m.fl. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes da vist lige akkurat. :tongue:

Det er noget røv med den skulder - ja generelt noget øv når man har defekt og ikke bare kan skifte delene ud ligesom cykelryttere m.fl. :wink:

Ja det tror jeg... Har lige lagt dem over på compen... Blev til ca 320stks... Hehe... Så nu skal jeg lige ha' set dem igennem :blush::tongue::devil: ...

Link to comment
Share on other sites

Godformiddag :bigsmile:

De sidste par dage har der været nogle ændringer i træningsplanerne... Søndagens styrke blev droppet pga. skulderen og i stedet blev lørdagens Core-træning rykket til søndag... Dette betød at der var tid til at komme med som tilskuer til TSC og desuden komme til fødselsdag hos mutter... Det blev også til en lille gåtur lørdag - dog meget beskeden.... og en masse lækker mad :4mewantfood: ...

I går søndag startede jeg dagen med 2 timers manuelle behandlinger hvorefter jeg lavede Core-programmet... Har efterhånden fårt det ned på ca 40 min så det er godt :devil::cheer: ...

Var dog nødt til at droppe sidevejs planken pga skulderen... Forsøgte mig desuden med 4 sæts ass. chins af 8-10 gentagelser - men skulderen var ikke helt tilfreds med det så kørte dem lette...

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Hey igen :bigsmile:

Da jeg vågnede i morges smed jeg en banan i hovedet, drak et glas vand og satte mig op på cyklen... Havde nemlig planlagt en morgenjoggetur i mosen inden skoletid (Vi er nogle som er ret så privilligerede - her den første dag efter ferien har vi timer fra 12.30 til 14.10... Bliver en laaang dag :tongue: )...

Sidst synes jeg jo at turen var lidt kort så i dag supplerede jeg med lidt extra... Jeg var dog hverken presset undervejs eller træt efter turen... Svedte faktisk nærmest heller ikke - så næste gang må turen igen blive lidt længere ellers må tempoet blive sat lidt op... Skal jo også helst ha' bare en smule ud af det :devil::laugh::blush::blink: .... Men en fin og hyggelig tur i stille og roligt jogge tempo...

Nu vil jeg smutte i bad så jeg kan komme afsted...

Ha' en super dag :yahoo::firebounce::cheer:

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Hey igen :bigsmile:

Da jeg vågnede i morges smed jeg en banan i hovedet, drak et glas vand og satte mig op på cyklen... Havde nemlig planlagt en morgenjoggetur i mosen inden skoletid (Vi er nogle som er ret så privilligerede - her den første dag efter ferien har vi timer fra 12.30 til 14.10... Bliver en laaang dag :tongue: )...

Sidst synes jeg jo at turen var lidt kort så i dag supplerede jeg med lidt extra... Jeg var dog hverken presset undervejs eller træt efter turen... Svedte faktisk nærmest heller ikke - så næste gang må turen igen blive lidt længere ellers må tempoet blive sat lidt op... Skal jo også helst ha' bare en smule ud af det :devil::laugh::blush::blink: .... Men en fin og hyggelig tur i stille og roligt jogge tempo...

Nu vil jeg smutte i bad så jeg kan komme afsted...

Ha' en super dag :yahoo::firebounce::cheer:

/Cat :yo:

Hey Babe :wub: :wub:

Det er fandme skarpt, tøsen!!

Du bliver skarpt som et ninjasværd i løbet af ingen tid :devil::flowers:

Link to comment
Share on other sites

Hey Kauf :flowers:

Skarp som et ninjasværd :unsure: ??? ... Hmmmm :innocent:..... Er vist iikke helt sikker på hvordan den skal forståes... (en forsinket reaktion er vel bedre end ingen reaktion, right? :tongue: )

Godformiddag til Mol

Nå kan se at jeg ikke har fået opdateret for sidste uge - men der skete heller ikke det store :blush: ...

Tirsdag var det endelig tid til basket - jeg spillede ok, men træningen var bare noget hø... Vi stod alllllt for meget stille (hvilket coachen også fik besked på og desuden var enig i :4thumbup: )...

Onsdag stod den på skole og job hele dagen (bl.a. 5 timers manuelle behandlinger) - men jeg var ikke på toppen, så droppede træningen...

Torsdag var jeg stadig ikke på toppen :unhappy: - men det blev dog alligevel til en omgang Core og ca 1 times transportcykling...

Fredag lavede jeg ikke det store - udover at tilbringe eftermiddagen i fredagsbaren :yahoo:

Lørdag og Søndag stod den på Nike Covvention - desværre uden så mange fysiske udfoldelser, men havde en super weekend :cheer:... Der var både super oplæg og nogle knap så super - og niveauet var generelt ikke sådan rigtig højt, men kom dog alligevel noget spændende i ny og næ... I hvert fald en weekende som har sat lidt forskellige tanker i gang :superman: .... Og så fik jeg købt nogle Nike Free sko - og de er allerede favoritter hos mig :wub: ... og selvfølgelig en mini KB til samlingen herhjemme :firebounce:

Desuden fik jeg hilst på en masse mennesker :bigsmile: ....

Det var sidste uge

/Cat :yo:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

I går mandag blev det til en joggetur i mosen :bigsmile: - længden var lidt bedre end sidst, så tror jeg løber denne et par gange før jeg´øger distancen.. også selvom jeg ikke var træt eller presset - faktisk ikke engang forpustet (jeg kunne selvfølgelig også øge tempoet, men tror stadig jeg venter til jeg er lidt mere vant til løbe-belastningen)... ´Bliver dog nødt til at gi' mine knæ mulighed for at være med :innocent: ...

Overvejer lidt om jeg skal løbe en længere langsom tur og en kortere tur i lidt hurtigere tempo.... men nu må vi se hvordan det kommer til at se ud når basketsæsonen kommer rigtig i gang...

Ha' en super dag

/Cat :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Overvejer lidt om jeg skal løbe en længere langsom tur og en kortere tur i lidt hurtigere tempo.... men nu må vi se hvordan det kommer til at se ud når basketsæsonen kommer rigtig i gang...

Det står sikkert længere tilbage i din log, men kunne ikke lige overskue at kigge de 78 sider igennem :bigsmile:

På hvilket hold spiller du?

Link to comment
Share on other sites

Det står sikkert længere tilbage i din log, men kunne ikke lige overskue at kigge de 78 sider igennem :bigsmile:

På hvilket hold spiller du?

Hehe Fair nok :innocent: ...

og man er jo altid velkommen til at komme med spørgsmål :4thumbup:

Jeg spiller for Brønshøj (mod alle odds :crazy: )... Jeg har efterhånden spillet der i nogle sæsoner og hvert eneste år er jeg blevet enig med mig selv om at jeg skal finde en ny klub til den efterfølgende sæson - men af en eller anden grund sker det bare aldrig :unsure: ... Det er nemlig nogle helt fantastiske tøser der er på det hold - og det vil jeg næppe væk fra (til trods for at vores sidste 2 sæsoner har været mildest talt katastrofale - vi har i snit været mellem 4 og 6 til træning, og så er det dælme svært at lave noget... især noget som bare er nogenlunde overførbart til kampene... Men i løbet af sommeren har der været kæmpe tilgang til holdet (der plejer kun at være et par extra ved sæsonstart, men denne gang ser det noget lysere ud) så det er perfekt... Indtil videre snitter vi 15 pr træning hvilket næsten er i den modsatte grøft da vi kun har 2 gode kurve til rådghed... Men det er super at man faktisk kan få spillet når man er til træning :superman: ... Så nu giver jeg det en chance igen igen :innocent: ....

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Hehe Fair nok :innocent: ...

og man er jo altid velkommen til at komme med spørgsmål :4thumbup:

Jeg spiller for Brønshøj (mod alle odds :crazy: )... Jeg har efterhånden spillet der i nogle sæsoner og hvert eneste år er jeg blevet enig med mig selv om at jeg skal finde en ny klub til den efterfølgende sæson - men af en eller anden grund sker det bare aldrig :unsure: ... Det er nemlig nogle helt fantastiske tøser der er på det hold - og det vil jeg næppe væk fra (til trods for at vores sidste 2 sæsoner har været mildest talt katastrofale - vi har i snit været mellem 4 og 6 til træning, og så er det dælme svært at lave noget... især noget som bare er nogenlunde overførbart til kampene... Men i løbet af sommeren har der været kæmpe tilgang til holdet (der plejer kun at være et par extra ved sæsonstart, men denne gang ser det noget lysere ud) så det er perfekt... Indtil videre snitter vi 15 pr træning hvilket næsten er i den modsatte grøft da vi kun har 2 gode kurve til rådghed... Men det er super at man faktisk kan få spillet når man er til træning :superman: ... Så nu giver jeg det en chance igen igen :innocent: ....

/Cat :yo:

Cool cool, var bare nysgerrig - min gode ven Jonas Sørensen er jo blevet coach for Virum og tænkte nok det var "en klub deromkring" at du spillede. Skulle jo bare lige vide om du var liga-klar. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Cool cool, var bare nysgerrig - min gode ven Jonas Sørensen er jo blevet coach for Virum og tænkte nok det var "en klub deromkring" at du spillede. Skulle jo bare lige vide om du var liga-klar. :superman:

Jeg overvejede faktisk at skifte til Virum sidste sæson da jeg har nogle tidligere holdkammarater som prøvede at lokke mig dertil - og de samtidig ikke var vildt mange spillere - men valgte dog at blive hvor jeg var :innocent: .. Man skal jo nødigt lave for meget :tongue: ...

Liga-klar; Nej da... Jeg tuller rundt i 1.div... Er jo bare lidt hyggebold jeg spiller :bigsmile: ....

Link to comment
Share on other sites

I aftes stod den på basket i 2 timer... Fuld knald på i modsætning til sidste træning så det var super :cheer::superman::yahoo: .... Rigtig lækkert at få løbet en del og spillet en masse :4thumbup: ... Og da vi så skulle til at løbe vores nye angreb igennem finder coachen ud af at han havde lært os det forkert i sidste uge - så vi måtte starte forfra :innocent: ... Forvirringen var total, men der kom da noget mere styr på efter et par kampe :yo: ...

/Cat

Link to comment
Share on other sites

... Og da vi så skulle til at løbe vores nye angreb igennem finder coachen ud af at han havde lært os det forkert i sidste uge - så vi måtte starte forfra :innocent: ...

Er du HELT sikker på at det ikke er Virum du spiller i så? For det der kunne sagtens lyde som Jonas :tongue:

(Håber han får nys om at jeg har skrevet det her, for der er nok ingen der er mere perfektionistisk med sine X og O's) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er du HELT sikker på at det ikke er Virum du spiller i så? For det der kunne sagtens lyde som Jonas :tongue:

(Håber han får nys om at jeg har skrevet det her, for der er nok ingen der er mere perfektionistisk med sine X og O's) :smile:

:laugh::laugh::laugh: Hmmmm.... Kan være jeg lige skal tjekke en extra gang :blink::laugh::tongue: ...

- Jeg skal nok sende en kommentar i hans retning hvis jeg en dag støder ind i ham :devil::tongue: ...

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har verdens dårligste timing med mine træninger i øjeblikket, så blev kun til en meget hurtig omgang styrke i dag :blush: ...

"Semi"sumo DL (4sæt)

Rumænsk DL (3sæt)

DB Press (5sæt)

Flyers (3sæt)

Pullover (3sæt)

Træk til bryst (4sæt)

BO BB Rows (3sæt)

Bulgarian Squats (2sæt - ond ond øvelse :wub: )

Mave på bold (3sæt)

Hypersxtensioner (3sæt)

Læg (2sæt - de bider altid så lækkert :devil: )

Det var det... Skulderen brokkede sig her og der, men gjorde kun sådan ondt et par enkelte gange... Ikke optimalt, men bedre end smerter ved det hele - man har vel lov til at være optimistisk :cheer: ...

/Cat

PS - de angivne sæt er selvfølgelig udover opvarmningssæt....

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share