Cat's log


Cat
 Share

Recommended Posts

Så er det blevet mandag :cheer: .. igen... tider går hurtigt i øjeblikket :unsure::shades::yahoo: ....

Om lidt skal den næste eksamensopgave afleveres og så er der kun 3 eksaminer tilbage indtil jeg får ferie den 21ende (forhåbentligt :tongue: ).... Dette betyder at jeg næsten ikke har noget undervisning tilbage dette semester, og selv i stor grad kan prioritere min tid :bigmsile: .... Hvilket betyder at der pludselig er tid til at træne igen :smile::superman: ...

...

Onsdag: Styrke + Salsa (og 3-4timers manuelle behandlinger)

...

Tillykke med opgaveafleveringen - det er jo altid rart med sådan en større opgave, der afsluttes :4thumbup: ...og så er det man begynder at savne, at være studerende og have frihed til 100% at prioriterer sin tid :blush: (eksamenerne - og eksamenslæsningen misunder jeg dig dog ikke :tongue: )

Hvad er manuelle behandlinger? a015.gif

Diæten er blevet mere strikt igen - jeg holder mig på 1800kcal her den første uge (måske med undtagelse af lørdag) og tror så jeg justerer til 2000 på træningsdage (basket + styrke)...

Hvis dette ikke er nok må jeg justere yderligere, men problemet er lidt at jeg smider en masse de første 2 uger hvorefter jeg så går i stå... og jeg vil ikke skære mere i kcal'erne da jeg ofte ender med at blive syg på en 1800kcal-diæt...

Vi må se hvordan det går :unsure: ....

Nu kalder sengen :smile:

Godnat

/Cat

Altså jeg tænker sådan på det... Lad os sige du er 1000 kcal/dg i underskud, dvs. du burde tabe ca 1 kg/uge eller 2 kg på de 14 dage. Så vidt jeg husker tabte du dig omkring 4 kg den første uge og også lidt den næste, så du har egentlig reelt tabt dig mere end dit kalorieunderskud "berettiger" og indtil dit tab bliver berettigt i kcal-underskud risikerer du at "gå i stå". ...det er nok lidt simplificeret, for der er jo nok nogle depoter mv. der tømmes/bliver mindre og det ved jeg egentlig ikke om er permanent eller bare i starten.

Men anyways syntes det hjælper lidt at tænke sådan på det

Og a030.gif godmorgen a030.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Takker :bigsmile: ... Er nu også lækkert at få dem afleveret, men skal stadig lige ha' de mundtlige overstået inden jeg rigtig kan hygge mig med tanken :cheer::yahoo::firebounce:

Manuelle behandlinger er når jeg er ude at behandle; oftest massage :wink: ,..

Angående den med kosten tror jeg nærmere der er fordi jeg har en tendens til at binde rigtig rigtig meget væske, og jeg kan ikke helt finde ud af hvorfor? :unsure: ... Mine fødder og underben hæver også engang imellem op hvis jeg i en periode træner meget :crazy: ... og til dagligt kan jeg konstant lave positive ødemtest på mine underben (betyder at der er væske).... Mystisk ? :wink: ....

Men helt sikkert at det er fint at smide meget i starten, men et underskud tror jeg ikke sådan lige kroppen justere ind på som du beskriver det.... men selvfølgelig kan jeg altid blive klogere :bigsmile: ... og jeg kan sagtens følge din tankegang :tease: ....

/Cat

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Kosten i dag har været noget hø :nonono: ... Nærmere vil jeg ikke komme ind på det... men énder ca på ligevægtsindtaget.... :mad: ... Dårlig stil, men super hyggeligt dag med Kauf :wub: i kongens have mm...

Startede dagen med 5 manuelle behandlinger og da jeg kom hjem viste det sig at kæresten havde fri :bigsmile: ... Så i stedet for træning blev det til en hyggeligt eftermiddag i godt selskab :flowers: .... Om lidt står den på Salsa, så lidt for jeg da lavet alligevel :wink: ....

Og de par timer jeg havde til rådighed inden salsaen blev brugt på eksamenslæsning :tease: ... Lidt bliver man jo nødt til at lave engang imellem :cheer: ....

:yo: Cat

Link to comment
Share on other sites

G'aften :yahoo::firebounce::cheer:

Lige trådt ind af døren efter en super Salsa session med Tha Kauf :wub::flowers: .... Det var super sjovt og humøret var helt i top :banana::devil::superman::boobs::slut: ... Rigtig rigtig dejlig dans, og rigtig dejlig aften :hehe::wub::hehe: ... Det kom også noget sved på panden og selvom det stadig ikke er fantastisk går det fremad med dansen :superman: ... Ender jo med at vi laver lækre moves på et dansegulv :cheer::bigsmile::yahoo:

Glemte helt at skrive at den her uge slet ikke kommer til at fungere med hensyn til kost... Fredag har en rigtig god veninde fødselsdag så vi skal spise brunch sammen.... Senere er der sommerfest på arbejdet hvor jeg også regner med at der er mad involveret :4mewantfood: ... Lørdag står som sagt på stor fødselsdag med overnatning - så søndag bliver nok heller ikke optimal :nonono: ... But oh well, that's life :wink: ... Lidt ærgeligt, men der skal jo også være plads til hygge, fest, farver og lækker mad :bigsmile: ...

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Manuelle behandlinger er når jeg er ude at behandle; oftest massage :wink: ,..

Okey dokey.... heldige, dem der kommer under din behandling :tongue:

Angående den med kosten tror jeg nærmere der er fordi jeg har en tendens til at binde rigtig rigtig meget væske, og jeg kan ikke helt finde ud af hvorfor? :unsure: ... Mine fødder og underben hæver også engang imellem op hvis jeg i en periode træner meget :crazy: ... og til dagligt kan jeg konstant lave positive ødemtest på mine underben (betyder at der er væske).... Mystisk ? :wink: ....

Men helt sikkert at det er fint at smide meget i starten, men et underskud tror jeg ikke sådan lige kroppen justere ind på som du beskriver det.... men selvfølgelig kan jeg altid blive klogere :bigsmile: ... og jeg kan sagtens følge din tankegang :tease: ....

/Cat

Ok, det lyder da ikke sådan specielt godt... det er nok en lidt mere legitim forklaring, end min hjemmestrikkede. Men nogle gange virker ulogiske forklaringer godt...

F.eks. er jeg bange for krokediller... læs ret meget, skal ikke se i rejsekatalogen for miami, så ender de i loftet... og schweppes reklamer :crazy: Så kan godt blive for sådan lidt kriller, hvis folk driller, med nu kommer der en krokedille - dåmme folk :sneaky2: Anyways så hjælper, det at forestille sig, der er en krokedille fælde, så krokedillerne slet ikke kan komme hen til mig - smart ikke :bigsmile:

...men vist knap så logisk :innocent:

Nå det var vist et sidespor :laugh:

Og mht kosten - selvfølgelig skal der være plads til lidt svinkeærinder, ellers kan man jo ikke holde det i længden... bare man kommer tilbage på sporet og det er jeg sikker på du gør a010.gif

Ihhh, de der danse timer lyder altså bare skønne :wub: Og humøret er jo altid super, når man får svunget hofterne til lidt lækker musik

Forsat god aften a060.gif

Link to comment
Share on other sites

Okey dokey.... heldige, dem der kommer under din behandling :tongue:

Jeps... meget :bigsmile: ... men de betaler skam også for det :tongue:

Ok, det lyder da ikke sådan specielt godt... det er nok en lidt mere legitim forklaring, end min hjemmestrikkede. Men nogle gange virker ulogiske forklaringer godt...

F.eks. er jeg bange for krokediller... læs ret meget, skal ikke se i rejsekatalogen for miami, så ender de i loftet... og schweppes reklamer :crazy: Så kan godt blive for sådan lidt kriller, hvis folk driller, med nu kommer der en krokedille - dåmme folk :sneaky2: Anyways så hjælper, det at forestille sig, der er en krokedille fælde, så krokedillerne slet ikke kan komme hen til mig - smart ikke :bigsmile:

...men vist knap så logisk :innocent:

Nå det var vist et sidespor :laugh:

Og mht kosten - selvfølgelig skal der være plads til lidt svinkeærinder, ellers kan man jo ikke holde det i længden... bare man kommer tilbage på sporet og det er jeg sikker på du gør a010.gif

Ihhh, de der danse timer lyder altså bare skønne :wub: Og humøret er jo altid super, når man får svunget hofterne til lidt lækker musik

Forsat god aften a060.gif

Øhhhhhhhhhhhmmm.... Ved ikke lige helt om jeg bør kommentere den med krokodillen :unsure: .... :hehe: ..... :tongue: ..... tror faktisk ikke engang jeg behøver at sige noget til den... Vil bare lade historien stå for sig selv :tongue:

og nej, er lidt underligt med det det væskebinding... har også snakket med lægen om det - men det gjorde mig ikke specielt meget klogere :wink: ...

Ja der skal være plads til hygge :4mewantfood: ... ingen tvivl om det... livet skal jo leves :bigsmile: ....

Salsatimerne er også super skønne :wub: .. og det er faktisk rigtig rart at lave noget aktivt med kæresten så man ikk ebare sidder hjemme og hænger (men ok, det gør vi alligevel sjældent :wink: )... men lækkert at komme ud - også i hverdagene og uden det behøver være vildt og voldsomt :cheer: ....

Mange tak - og i lige måde :smile: ....

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Hey Smuksen,

Hvor er det dog dejligt at læse om jeres salsa :smile: super livsbekræftende og så går det jo nok også med diæten, mon ikke :4mewantfood: Syns i alle fald ikke der er grund til den helt store beklagelse :smile:

Hey Ninjatøses aka Shorty :tongue: (ku' ik' la' vær :blush:)

Super hyggeligt med besøg fra dig i loggen :bigsmile: ... og ja det er et rigtig godt påfund ham Kauf fik da han efter meget overtalelse fik mig overtalt til at gå med til det der dansegøgl :hehe: ... Krævede en indsats fra hans vedkomne, og nu er jeg bare glad for at han holdt ved :tease::cheer::firebounce::boobs: ....

Som jeg også skrev ovenover skal der jo være plads til perioder med hygge og sociale aktiviteter :4mewantfood: ... Såsan skal det bare være :wink: ...

Link to comment
Share on other sites

Angående den med kosten tror jeg nærmere der er fordi jeg har en tendens til at binde rigtig rigtig meget væske, og jeg kan ikke helt finde ud af hvorfor? :unsure: ... Mine fødder og underben hæver også engang imellem op hvis jeg i en periode træner meget :crazy: ... og til dagligt kan jeg konstant lave positive ødemtest på mine underben (betyder at der er væske).... Mystisk ? :wink: ....

/Cat

Hey!

Kender udemærket til det med at binde væske. Desværre tror jeg at vi kvinder har bare mere tendens til at binde væske. :unhappy: Jeg binder også forholdsvis meget i perioder, men det lyder som om du har det værre, jeg får kun hævelse i ben og fødder nogle gange, mest hvis det er for varmt og jeg sidder nede i lang tid. Men jeg binder også mere væske når jeg træner end ellers - smider som regel 1kg bare ved ikke at træne i et par dage. :blink: Det har dog hjulpet meget på væskebalancen, og med at stabilisere vægten, at jeg holdt op med p-piller lidt over et halvt år siden.

Link to comment
Share on other sites

"Huuun er en stjeeerne på et dansegulv!!

Slår John Travooolta i en Rock n' Roll!!..."

Gode gamle Tommy Se-to-the-Bach kunne ikke sige det bedre :wink:

Det er en FOOORNØJELSE!!! :flowers::wub::shades:

Thanks :bigsmile::blush:

Og right back at ya :shades: ...

Jeg skal jo i princippet ikke andet end at følge dig, så det er jo dig der er stjernen :cheer: ...

og jeps, altid en fornøjelse :flowers::firebounce:

:wub: Cat

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Hey!

Kender udemærket til det med at binde væske. Desværre tror jeg at vi kvinder har bare mere tendens til at binde væske. :unhappy: Jeg binder også forholdsvis meget i perioder, men det lyder som om du har det værre, jeg får kun hævelse i ben og fødder nogle gange, mest hvis det er for varmt og jeg sidder nede i lang tid. Men jeg binder også mere væske når jeg træner end ellers - smider som regel 1kg bare ved ikke at træne i et par dage. :blink: Det har dog hjulpet meget på væskebalancen, og med at stabilisere vægten, at jeg holdt op med p-piller lidt over et halvt år siden.

Hey QP - og velkommen i loggen :bigsmile: ...

Ja - det er os kvinders kroppe der engang imellem ikke helt vil som vi selv :boobs::slut:

Jeg er da ret lettet over at høre at jeg ikke er den eneste :smile: ... Dog ikke fordi det er fedt at der er andre der har det på samme måde, men jeg har gjort mig mine overvejelser om diverse nyresygdomme mm... Så er lettet hvis det er et mere "normalt" problem end jeg egentlig troede :bigsmile:

Jeg har også tænkt over den med p-pillerne, så jeg skiftede for en god månedstids siden disse ud med minipiller i stedet.. Jeg har ikke rigtig set nogen effekt på det område endnu :wink: , men håber da at det kommer til at hjælpe når det lige får noget tid...

Men rigtig mange tak for input :cheer::bigsmile:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Hola :cheer:

Dagens "morgen"træning (yes yes, jeg sku' lige ta' mig sammen til at komme ud af døren :tease: )

DB Press

2x10x9

2x10x11

3x8x13,5

BP

2x12x20

2x10x30

4x6x40 :nonono: - den var tung :blush:

-supersættet med -

Lat. pulldown

2x8x40

3x8x45 - teknikken kørte ikke helt

1x8x40

Pullover

3x8x18

Straight Arm Lat. Pulldown

3x10x15 - især sidste sæt sat godt (men nøøj hvor ser man bred ud når man laver den øvelse :wink: )

BO DB Rows

2x10x18

2x8x20 kørte langsomt

Mave - lige

4x12xmig

Skulderpres (siddende)

2x8x9

2x7x9 - :hehe: , den var helt gal med alle mine pres i dag :mad: ...

Hypers

3x10xmig

Kragelaterals

2x8x8

og så hjem til en lækker shake :4mewantfood: ...

Ved ikke helt hvad der skete for mine presøvelser i dag :blush: ... Den var helt galt og alt føltes tuuuungt.... Måske er jeg bare ikke gearet til styrketræninger tidligt på dagen... Har simpelthen ikk energi nok at ta' af :nonono: ....

Det er helt bevidst jeg undgik træning af ben i dag :wink: ... Har en baskettræning i aften og har planer om også at træne styrke i morgen :cheer: ... Så kan benene få en ordentlig tur der i stedet :firebounce: ....

Ha' en super dag

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Hey QP - og velkommen i loggen :bigsmile: ...

Ja - det er os kvinders kroppe der engang imellem ikke helt vil som vi selv :boobs::slut:

Jeg er da ret lettet over at høre at jeg ikke er den eneste :smile: ... Dog ikke fordi det er fedt at der er andre der har det på samme måde, men jeg har gjort mig mine overvejelser om diverse nyresygdomme mm... Så er lettet hvis det er et mere "normalt" problem end jeg egentlig troede :bigsmile:

Jeg har også tænkt over den med p-pillerne, så jeg skiftede for en god månedstids siden disse ud med minipiller i stedet.. Jeg har ikke rigtig set nogen effekt på det område endnu :wink: , men håber da at det kommer til at hjælpe når det lige får noget tid...

Men rigtig mange tak for input :cheer::bigsmile:

Jeg tror (desværre) det er et ret almindelig problem, det med hævelse osv. Samspillet med hormonerne er (som jeg forstår det efter lidt google) at østrogen kan være med til at kroppen binder mere væske, men at progesteron har den modsat effekt. Grunden til at mange kvinder så binder mere væske ugen op til menstruation er, at progesteronniveauet falder der. Det burde i så fald hjælpe at være på mini-pill, men de siger også at det kan gå op til 3 måneder efter man har skiftet pille til at kroppen har vænnet sig til det? Håber det hjælper for dig!! :4thumbup:

Hvad med kosten, får du muligvis for meget salt og/eller for lidt af andre mineraler/vitaminer? (noget med at kalium, magnesium, kalcium og B6 har også noget indvirkning på væskebalancen)

I ugen/dage op til mine stævner plejer jeg at skære ned på mad i det hele taget for at passe på vægten, og holde mig til de simple kulhydrater, specielt hvis jeg kan mærke at jeg har lidt for meget væske i kroppen. Det, og så en omgang rigtig, rigtig hård kondi træning plejer at gøre meget for at tømme mine glycogen depoter, og meget af de ekstra væske jeg evt. har bundet rundt omkring. Altså ikke fordi man skal rende rundt med tømte glycoken depoter hele tiden, men hvis du har nogle dage hvor du føler dig specielt hævet kan du prøve at gøre det.

Min konklusion er at den kvindelig krop er en ikke-videnskabelig videnskab i sig selv.

(og husk lige at størstedelen af de videnskabelig undersøgelser på kroppen kun bruger mænd - dvs ingen ved noget som helst om hvordan vores krop fungerer alligevel!!!) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror (desværre) det er et ret almindelig problem, det med hævelse osv. Samspillet med hormonerne er (som jeg forstår det efter lidt google) at østrogen kan være med til at kroppen binder mere væske, men at progesteron har den modsat effekt. Grunden til at mange kvinder så binder mere væske ugen op til menstruation er, at progesteronniveauet falder der. Det burde i så fald hjælpe at være på mini-pill, men de siger også at det kan gå op til 3 måneder efter man har skiftet pille til at kroppen har vænnet sig til det? Håber det hjælper for dig!! :4thumbup:

Hvad med kosten, får du muligvis for meget salt og/eller for lidt af andre mineraler/vitaminer? (noget med at kalium, magnesium, kalcium og B6 har også noget indvirkning på væskebalancen)

I ugen/dage op til mine stævner plejer jeg at skære ned på mad i det hele taget for at passe på vægten, og holde mig til de simple kulhydrater, specielt hvis jeg kan mærke at jeg har lidt for meget væske i kroppen. Det, og så en omgang rigtig, rigtig hård kondi træning plejer at gøre meget for at tømme mine glycogen depoter, og meget af de ekstra væske jeg evt. har bundet rundt omkring. Altså ikke fordi man skal rende rundt med tømte glycoken depoter hele tiden, men hvis du har nogle dage hvor du føler dig specielt hævet kan du prøve at gøre det.

Min konklusion er at den kvindelig krop er en ikke-videnskabelig videnskab i sig selv.

(og husk lige at størstedelen af de videnskabelig undersøgelser på kroppen kun bruger mænd - dvs ingen ved noget som helst om hvordan vores krop fungerer alligevel!!!) :tongue:

Den med hormonpåvirkningerne giver egentlig meget god mening i mit hoved :smile: ... og regner skam heller ikk emed at ku' se resultater her en måned efter pilleskift... men 3 måneder lyder godt :bigsmile: ... Men har faktisk ikke rigtig tænkt på om det kommer når jeg skal til at ha' min mens... har i hvert fald ikke lavet den kobling før.. men det må jeg lige holde øje med :cheer: ...

Tror ikke umiddelbart at jeg mangler mineraler og vitaminer - men kan da være at jeg skal til at overveje at supplere med en pille eller to engang imellem... Kauf har før forsøgt at få min til at indtage det, så har gjort det i perioder... glemmer det bare selv når jeg ikke får stukket dem i hånden :blush: .... og så er jeg lidt af den overbevisning at det vel er ok hvis man spiser sundt varieret mad... men en lille pille kan man vel altid også lige klemme ned :yo: ...

Salt kan jeg i perioder til gengæld godt finde på at spise for meget af... så kan være jeg lige skal tænke lidt på den balance også... Lækkert med input :yahoo: ...

:tongue: ... Den konklusion kan jeg godt li' ... Det er jo netop derfor at kvindekroppe er så fantastiske og uforudsigelige :shades::boobs::slut: ... Nice :cheer::firebounce: ...

Takker endnu engang for inputs... Det er rart :bigsmile:

:yo: Cat

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Nå... Basketball'en blev til en afveksling aflyst i sidste øjeblik :nonono::mad::crazy: .. Det holder altså ikke og er suer dårlig stil....

I stedet tog jeg en lille bitte joggetur :wink: ... Blev bare til 20min... Nice n' easy... Sku' bare lige ha' lidt gang i benene... og nogle gange er nørrebro bare ikke et fedt sted :nonono: ... jeg var ikke kommet mere end 150m før den første gut råbte halvskumle ting efter mig :mad: ... Det er bare ikke fedt :nonono: ...

Men ok at jeg kom ud, men er glad for at jeg fik trænet i morges :superman: ... Så 2 dårlige træninger på en dag må jo næsten kaldes en god :firebounce: ...

´:superman: Cat

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Nå...

Det er ikke meget træning det er blevet til på det sidste... Har været lidt i eksamens og arbejdsmode, så tiden har været prioriteret lidt i det favør... Det er dog blevet til lidt her og der, men langt fra nok :nonono: ...

Weekende blev brugt i jylland hvor vi (Kauf, Laush + kæreste, en ved og mig) sku' til fødselsdag... Super hyggeligt dag og aften og efter overnatning i telt tilbragte vi nogle timer på stranden inden vi kæmpede os hjemad igen (læs: i weekendens varme var det ret lunt at sidde 3 mennesker på bagsædet i en ikke alt for stor bil :blush: )...

Ugen er så gået med forberedelse til eksamen og noget arbejde - onsdag blev det bla. til 4½times manuelle behandlinger... og en gang salsa med tha Kauf :cheer: ...

I går stod den på eksamen - så nu er der kun 2 tilbage inden ferien :yo::firebounce::banana: .... (Denne gang var det manuel væv - og som ukendt spørgsmål trak jeg maitland (transverselle) i cervikalcolumna)...

Da jeg så kom hjem og kunne glæde mig over at jeg endelig havde en dag hvor jeg ku' slappe lidt af og få planlagt resten af eksamenslæserriet ringede de pludselig fra mit arbejde og spurgte hvorfor jeg ikke var der :unsure: .... Jeg havde fuldstændig glemt alt om at jeg sku' være der - Flovt :blush: ... Så aldrig før er jeg kommet så hurtigt ud af døren og ud til arbejdet som jeg gjorde i går... Men endte med at blive en hyggelig vagt alligevel :bigsmile: ...

Resten af aftenen blev tilbragt på Cafe med Kauf :wub: ... Super dejligt :bigsmile::flowers: ...

Om lidt går turen til en hal hvor min gruppe og jeg skal gennemøve og planlægge mandagens eksamen... Det kommer sandsynligvis til at tage det meste af dagen :wink: ... Men der kommer jeg da i det mindste til at være aktiv med diverse opvarmninger (step, på bold, cirkeltræning, lidt capoeira osv) og diverse stabilitetstræningsformer, boldspil og styrketræning :superman: ... Så det skal nok blive underholdende :cheer: ...

God dag til molfolket :bigsmile:

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Så er endnu en eksamen overstået, så der er nu kun 1 tilbage inden ferien :bigsmile::cheer::firebounce:

Jeg blev endnu engang virkelig overrasket over hvor inkompetente fysser er på styrketræningsområdet :wink: - Det er virkelig skræmmende :crazy: ... Kan slet ikke overskue at beskrive det her lige nu, men det kan være det kommer på et tidspunkt... (hvis jeg en dag for brug for at afreagere )......................¨

Så er noget skuffet

/Cat

PS. Træningslog???? Hmmmm :unsure: - det satser jeg på det snart bliver til igen :wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev endnu engang virkelig overrasket over hvor inkompetente fysser er på styrketræningsområdet :wink: - Det er virkelig skræmmende :crazy: ... Kan slet ikke overskue at beskrive det her lige nu, men det kan være det kommer på et tidspunkt... (hvis jeg en dag for brug for at afreagere )......................¨

Så er noget skuffet

Lyder ikke godt. Kan nu ikke lade være med, at tænke at du selv bliver fys, ikke?! :tongue:

Ej, du må skynde dig at blive færdig og komme ud og hæve niveauet :wink: :4thumbup:

PS. Træningslog???? Hmmmm :unsure: - det satser jeg på det snart bliver til igen :wink::tongue:

Det vigtigste er vist også eksamen pt.... og håber det er godt gååååådt :cooldance::firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Lyder ikke godt. Kan nu ikke lade være med, at tænke at du selv bliver fys, ikke?! :tongue:

Ej, du må skynde dig at blive færdig og komme ud og hæve niveauet :wink: :4thumbup:

Det vigtigste er vist også eksamen pt.... og håber det er godt gååååådt :cooldance::firebounce:

Hehe - Ja den bad jeg vist selv om hva :innocent::tongue: ...

Link to comment
Share on other sites

Godaften :bigsmile:

Så er det vist efterhånden ved at være tid til at få gang i træningen igen :bigsmile: ... Har i den sidste månedstid ikke fået lavet det store dels pga eksaminer og dels pga ugidelighed... Som jo nok et eller andet sted hænger lidt sammen (eksaminer tager ret meget på kræfterne, og jeg har altid svært ved at slappe af i de perioder pga konstant pres man har i baghovedet)... Men som sagt er der nu ferie, så jeg skal ind i en god træningsrytme igen... Det er super ærgeligt at min basketball holder sommerpause fra næste uge, så den type træning kommer der ikke det store af - udover lidt street her og der når vejret er til det og måske en enkelt træning eller to i nørrebrohallen :superman: ....

Træningsplan for næste uge (og weekenden :wink: )

Fredag: 2 timers manuelle behandlinger + Styrketræning + Dans hele natten (Sommerferien skal jo fejres :cheer::boobs::slut: )

Lørdag: Lille joggetur + Lang gåtur (er på landet for at besøge forældrene :wink: )

Søndag: Længere gåtur eller styrketræning (afhænger af om jeg skal på arbejde eller ej)

Mandag: Capoeira

Tirsdag: 4-5timers manuelle behandlinger + Baskettræning

Onsdag: Styrketræning + Salsa med Kauf :wub:

Torsdag: Baskettræning eller løbetur

Fredag: PW + hvile

Lørdag: Styrketræning (JOB)

Søndag: Løbetur + div. manuelle behandlinger (job) + evt lidt styrke (hvis jeg skal slå noget tid ihjel på jobbet :blush: )

Godt nok en lidt rodet plan, men søndag afhænger af om jeg er i KBH eller i Ramløse og torsdag afhænger af om vi er nok til at lave en sidste træning eller om vi bare slutter basketball'en fra tirsdag :nonono: ....

Link to comment
Share on other sites

Halløj :bigsmile:

Jeg har lige kigget lidt tilbage i loggen - synes nemlig det var længe siden at jeg har fået trænet styrke... og ganske rigtigt, min sidste træning var for 2 uger siden, og det var en ret ringe en af slagsen...

Inden dagens træning havde jeg besluttet at jeg sku' ta' den med ro, netop fordi jeg overhovedet ikke er inde i noget der minder om en rytme, så ville ikke løfte noget som pressede mig synderligt i dagens træning...

Blev til følgende:

DL

1x12x20

2x10x40

3x10x50

Step-ups

1x20x20

3x8x40

2x50x20

begge supersættet med lidt lataralglidninger

Træk til bryst

3x8x40

5x5x45

supersættet med

Mave, lige

2x15

1x12

1x15

High Incline BB Press (har jeg ikke kørt i årevis, så var mest for sjov)

3x10x20

supersættet med

Hypers

3x10

Flad DB Press

1x6x13,5

2x8x13,5

1x6x13,5

1x8x13,5

Liggende Flyers

3x8x8

supersættet med

Kragelaterals

3x8x8

Siddende Skulderpres

1x8x9

1x7x9

1x8x9

1x7x9

Straght Arm Latt Pulldown

3x10x15

Ro-træk

2x8x40 - ku ikke rigtig stabilisere lænden, så stoppede den bare her...

mener det var det... men kan faktisk ikke helt huske det :unsure::blush:

Stille og rolig, ikke de store problemer med vægtene (kan dog mærke at mine skuldre er nærmest døde :nonono: ... Tro lige de skal ha' noget lid i sig igen her efter skaden (men den driller stadig engang imellem og er blevet lidt løsere))... Lænden er heller ikke vant til belastningen, så skal også sætte en finger i jorden i de øvelser hvor den skal stabilisere.. Men mon ikke det stille og roligt kommer hvis jeg nu bare kommer ind i en god træningsrytme :superman::cheer: Det satser jeg på :yo::bigsmile::firebounce: ...

Rigtig god fredag til molfolket :slut:

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Godaften :bigsmile:

Hele dagen har været tilbragt i det Nordsjællandske :yo: ...

Lagde ud med at lege lidt med hunden :4dog: ...

Så sku' jeg lige være lidt social med de gamle og spise en gang frokost :4mewantfood: (samt læste diverse taler igennem for min mor :4smartass: )

Bagefter fik jeg overtalt Daddy til en tur på stranden, til trods for at hans knæ driller lidt :nonono: ... Så det blev til en super hyggeligt tur, 1 time og 15 min på stranden i lækkert vejr :sun: (hvilket jeg ikke ligefrem havde regnet med da jeg kørte fra KBH i møgregnvejr... )

Hjemme igen tænkte jeg at jeg lige ku' nå en lille joggetur inden aftensmaden, så det blev til den sædvanlige korte rute heroppe på små 20 min :smile: ... Meget let og helt uden probs - er squ altid lidt lækkert at være ude i den friske luft og lækre natur :superman: ... Det gør det bare lidt sjovere :bigsmile::hehe: ....

Så blev der spist lækker mad på terassen med udsigt over søen :bigsmile: ... Det var rigtig godt - er også længe siden jeg har fået noget rigtig godt oksekød fra grillen :4mewantfood: ....

Efter maden blev det igen til en lille gåtur ned til den lokale lystbådhavn hvor vi kiggede lidt på bål inden vi smuttede hjem igen :smile: ... Lidt komisk at bålet var på en tømmerflåde ude på søen, men "ildpilene" gik ud før de nåede at tænde bålet - så til sidst måtte en lille motorbåd tage turen derud med nogle tændstikker :wink: ...

Godnat

/Cat

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Godmorgen :bigsmile:

I går blev træningen ikke til det store :blush: - Jeg havde nemlig kæmpe søvnunderskud for de foregående dage, så prioriterede at få en lille lur i stedet :wink:

Blev dog til 2 timers manuelle behandlinger (Sku' ikke ha' været på job, men fik alligevel lige en kort tur forbi)

og ved klinikken er der et ass. dips og chin stativ, så det skal jo udnyttes når man er der :devil: ... (Især fordi jeg ikke kan ta' dem unassisted :blush:)

Blev til

Ass. Chins

2x8xmig - 30

2x8xmig - 35

2x8xmig - 35 (underhånd)

- supersættet med -

Ass. Dips

4x8xmig - 35

Da jeg kom hjem lagde jeg mig pænt på sofaen og sov dejligt :bigsmile:

Aftenen blev brugt med Kauf på Park hvor der blev danset salsa :slut::boobs::banana::wub::cheer::firebounce::superman: ... Super lækker aften - var rigtig sjovt at være ude sammen :bigsmile: - og der kom også en smule sved på panden :devil::tongue:

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share