Cat's log


Cat
 Share

Recommended Posts

Den julemandshistorie dukker vist op hvert år :nissegrin:

Jeg synes dog at aspektet med de julegodter julemanden skal spise ved hvert hus bliver skøjtet meget let hen over.

Vi havde 108 millioner hjem han skulle besøge og er vi meget konservative siger vi at der kun ligger 5g slik i hver (3-4 stykker), dvs 540.000kg slik i alt - ikke så lidt at skulle tygge sig igennem selvom man har 31 timer til det.

Antager vi at det er en nogenlunde lige blanding mellem chokolade og andet sukkerholdigt slik giver det ca 22kcal pr hus, i alt ca 2,4 millarder kcal. Konverteret til fedtvæv bliver det rundt regnet 340.000kg. Julemanden er godt nok lidt kraftig i det, meeen alligevel :laugh:

Nu vil kritikerne jo så påpege at julle vel får en del motion på turen, hvilket også er korrekt. Med en fornuftig parkering på taget (hvis der er tid til det) er det helt sikkert at julemanden maksimalt skal tilbagelægge 50 meter for at komme ned, rundt i huset og op igen. Det er nok højt sat men så er der taget højde for at turen op igennem skorstenen er lidt hårdere.

50 meter pr hus giver 5,4 mio km (hvor mange sko mon han slider op). Hvis vi antager hans udgangsvægt er ca 100kg og benytter tommelfingerreglen 1kcal/kg/km får vi at han bruger 540 mio kcal svarende til 77.000kg fedtvæv - ikke helt nok ift hans indtag. Udregningen burde måske tage højde for hans åbenlyse vægtøgning, men det har jeg ikke lige overblik til.

Nørden i mig måtte prøve alligevel og det har trods alt betydning, men alligevel ikke mere end 15-20.000kg.

Konklusion er stadig klar: Hvis Julemanden ikke var brændt op af ovenstående show, så ville han have et seriøst vægtproblem efterfølgende :laugh::laugh::laugh:

Konklusion 2: Hold igen med julegodterne. Det løber op...

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hejsa :bigsmile:

Dagens baskettræning var aflyst, så har besluttet at ta hjem til en veninde til julehygge i stedet :newyear: ...

Er dog blevet til 4x :walking: af mellem 20 og 25min.....

:yo: Cat

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

G'eftermiddag

I dag fik jeg trænet lidt styrke :bigsmile:

Squat

(teknikken kørte virkelig virkelig ringe i dag :cry: ... var der bare slet ikke.... besluttede egentlig at stoppe efter de 4x6 og træne noget teknik i stedet :innocent: , men ville så lige prøve med lidt mere vægt... hvilket føltes rigtig godt... teknikken blev faktisk bedre og bedre hele vejen gennem :blink: )

1x10x20

1x10x30

2x8x40

4x6x50

1x3x55

8x2x60

1x8x40

SL DL

4x6x50 - let og meget kontrolleret....

Leg ekstension

(har ikke kørt denne øvelse længe - men den brææææænder dejligt :4thumbup: )

1x8x25

1x8x30

1x8x35

1x8x40

1x8x45

Ass. Chins

5x5xunderhånd

3x2xoverhånd

Yates Rows

5x5x40

BO DB Rows

1x6x19

3x6x20

Træk til bryst

1x10x40

Tror vist ca det var det :rudolph: ... Hukommelsen er ikke altid helt god :laugh::nissegrin::bigsmile:

Og nu står den på en lille gåtur :walking: .... skal ned og hente min cykel :blush: og kan lige så godt gå en lille omvej når man alligevel er afsted - bliver dejligt at få den igen, har savnet den :xmas: ....

Ellers skal jeg lige ud og ha købt et par gaver - er jo snart jul :newyear::Mrs_Claus::newyear:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Baskettræningen er aflyst igen i aften.... :dry: ... Irriterende.....

Så lige nu sidder jeg lige og prøver at få taget mig sammen til at komme op og lave lidt cardio i stedet :4whip::poking:

Men går vist ikke så godt :innocent: ....

Link to comment
Share on other sites

Der er faktisk ret kort fra tanke til handling, når man bare skal en tur ud at løbe eller cykle, eller hvis man bare lige skal drøne over i centret og stå og hygge på en maskine. :nissegrin: (hver sine lyster)

afsted afsted :4whip:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Der er faktisk ret kort fra tanke til handling, når man bare skal en tur ud at løbe eller cykle, eller hvis man bare lige skal drøne over i centret og stå og hygge på en maskine. :nissegrin: (hver sine lyster)

afsted afsted :4whip:

Du har ret som altid :innocent: .....

Skal nok komme afsted.... Nu har jeg jo skrevet det og så bliver jeg nødt til at ta' mig sammen :4thumbup: :nissegrin::rudolph:

Og har det jo deeeeeeeeeeeejligt bagefter :superman:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

G'aften

Nå, men jeg fik da endelig tager mig sammen til at komme afsted ved nitiden :blush: :4thumbup:

Blev til lidt forskelligt cardio

30min på ellipsemaskinen i højt tempo - kørte bare derudaf :4thumbup:

5x12 mave på swissball

10min på romaskine - den ku jeg bare ikke få til at være hård, kun for lænden, så droppede den igen....

3x10 skrå mave på swissball

35min på løbebånd fordelt som:

5min powerwalk

20min løb med stigende intensitet hver 5 minut

7½min powerwalk - begyndte at få det lidt dårligt så sluttede med

2½min stille og rolig gang

Dejlig intensitet i starten og løbet gik overraskende godt - plejer ikke at være min stærke side :blush: .... En god træning....

Desuden er det i dag blevet til en del korte powerwalks :walking: da min cykel igen var flad da jeg sku bruge den i morges (hentede den i aftes) :dry: .....

Godnat til molfolket :yo:

Link to comment
Share on other sites

30min på ellipsemaskinen i højt tempo - kørte bare derudaf

5x12 mave på swissball

10min på romaskine - den ku jeg bare ikke få til at være hård, kun for lænden, så droppede den igen....

3x10 skrå mave på swissball

35min på løbebånd fordelt som:

5min powerwalk

20min løb med stigende intensitet hver 5 minut

7½min powerwalk - begyndte at få det lidt dårligt så sluttede med

2½min stille og rolig gang

Damn, det ser sgu da godt ud :4thumbup: Jeg ville dø hvis jeg skulle lave alt det cardio :laugh: Men nu har jeg også stor respekt for basketball spilleres cardiovaskulære niveau :devil: Har selv spille basket og det er virkeligt en hård sport :smile::superman:

Link to comment
Share on other sites

Damn, det ser sgu da godt ud :4thumbup: Jeg ville dø hvis jeg skulle lave alt det cardio :laugh: Men nu har jeg også stor respekt for basketball spilleres cardiovaskulære niveau :devil: Har selv spille basket og det er virkeligt en hård sport :smile::superman:

Takker :bigsmile: ...

Bliver jo nødt til at lave lidt cardio når træningen er aflyst og vi er i julemåneden :4mewantfood: :innocent: ..... Har lidt en svaghed for mad :blush::blush::blush: ..... og skal jo helst være :boobs::slut:...

Med hensyn til basketball så tror jeg bare det er et spørgsmål om tilvænning - der kan jeg nemlig sagtens spille en hel kamp uden problemer :superman: .... men hvis jeg skal løbe 6km dør jeg næsten :rudolph: .... Men ja basket er rimelig hårdt - og super super skægt :yo::hehe::yo:

Link to comment
Share on other sites

Hvad skal det sige? Har du tidligere kommet i jern-grotten ude ved Gunnar Nu? :nissegrin:

Jep... Det var der jeg trænede da jeg flyttede til Østerbro :4thumbup: ... Tror jeg trænede der i små 1½år.... Men så flyttede jeg desværre derfra :innocent::innocent::innocent:

Ellers en dejligt oldschool og nice sted hvor man kan træne uden forstyrrelser :rudolph:

Savner det helt...

/Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

G'eftermiddag :bigsmile:

Yeah - det er fredag :rudolph::innocent: - så kan man næsten kun være i godt humør :4thumbup: .....

Dagens træning:

BP

1x10x20

2x8x30

2x8x40

4x6x45

Ass. Dips

5x6

Så prøvede jeg lidt forskellige maskiner som bl.a.

Pullovermaskinen

Pecdeck

og en jeg ikke ved hvad hedder

det ku jeg slet ikke koordinere :nonono: - tror bare jeg holder mig til frivægtene

Incline DB Press

1x8x12

4x6x14

Pullover

4x8x16

Seated shoulder press

4x6x11

Skuldersyreøvelse

3x40x4

fordelt som:

8 lateral raises

8 (16)frontraises med hver arm

8 flyers

8 skulderpress

Smal BP

3x8x??? Tjekkede ikke lige vægten :blush:

Senere står til på julefrokost :4mewantfood: (til en afveksling :blush: ) med min gamle gym klasse - det skal nok blive sjovt :rudolph::rudolph::rudolph: ....

God dag

Cat

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Hejsa :newyear:

I dag blev det til lidt cardio :superman:

30min :walking: på løbebånd - med stigning både i tempo og incline (193kcal)....

2 maveøvelser a 3x12

30 min på ellipsemaskinen i højt tempo :4thumbup: - sveden væltede af mig :rudolph: (404kcal)

1 maveøvelse

Blev ialt til ca 600kcal :w00t:

Lækkert....

I aften står den igen på julefrokost :nissetunge: ...

Link to comment
Share on other sites

Hej mol :bigsmile:

Træning:

5min på cykel fora t få varmen - var simpelthen fuldstændig gennemkold da jeg kom hen i centret :rudolph: ...

Squat

1x10x20

1x8x30

1x6x40

4x8x50

DL

1x10x20

1x8x60

1x6x70

1x4x80

5x3x90

2x1x95

2x1x100

1x1x95

Goodmornings

1x10x20

4x6x40

1x10x20

Lunges

1x8xstangen

3x6x+10kg

Ass. Chins

5x4

BO DB Rows

1x8x17

2x6x19

2x6x20

Og så var jeg fuldstændig færdig - så besluttede at gå hjem... Har aldrig oplevet det på den måde før - blev vildt træt (sådan "zzzzzzz"agtig), meget meget sløv og rigtig sulten.... Tror simpelthen ikke jeg har spist nok inden træningen... Sov lidt længede, så havde kun spist en portion yoghurt inden træningen.... Ikke helt nok fandt jeg ud af :nonono: ..... Nå, men nu har jeg da lige indtaget en masse :4mewantfood: ....

Egentlig en meget mystisk træning... Startede med at der var en lille fyr (gik mig ca til brystet) der åbenbart synes jeg var vildt underholdende at snakke med... Meget hyggeligt :blink: .... Efter det fik jeg komplimenter for mine ben af en anden pige der trænede dernede :4thumbup: - super :bigsmile: (betyder ligesom noget lidt andet end når en fyr siger det)... Hun sagde også at jeg var godt bygget hvis jeg engang ville stille op :smile::superman: ... Så kom der en fyr der trænede med strikvanter, en anden med hue og en tredje med jeans og skjorte :blink::blink::blink: ....

/En noget slatten Cat

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Har haft vilde DOMS i bagdel og ryg i dag :4thumbup: .... Glæder mig til at se om jeg kan komme ud af sengen i morgen :rudolph::rudolph::rudolph: .....

Dagens træning - havde travlt :newyear:

BP

1x15x20

1x10x30

1x8x40

3x6x45

5x3x50 PR :yo:

1x10x40

DB Press

1x10x11

4x6x14

Flyers

3x8x7

Ass. Dips

5x5

MP

4x6x20

Stående flyers

3x8x6

Og det var vist det :innocent::nissegrin:

En god og hurtig træning.... Lækkert at der endelig sker lidt i BP :superman: ....

Ha' en god aften

/Cat :Mrs_Claus:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share