Cat's log


Cat
 Share

Recommended Posts

5min på cykel fora t få varmen - var simpelthen fuldstændig gennemkold da jeg kom hen i centret :rudolph: ...

Jeg er startet på en ny form for opvarmning som jeg i høj grad kan anbefale: lige en 10-15 min. i sol inden træning :nissetunge: Kræver selvfølgelig der er solarie der hvor man træner! :wink:

Og tillykke med dit vilde bænkpress :w00t: :1356:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg er startet på en ny form for opvarmning som jeg i høj grad kan anbefale: lige en 10-15 min. i sol inden træning :nissetunge: Kræver selvfølgelig der er solarie der hvor man træner! :wink:

Og tillykke med dit vilde bænkpress :w00t: :1356:

:4thumbup: Fantastisk tip.... Men tror ikke der er en sol hvor jeg træner :wink: .... Mon en sauna kan ha' samme effekt :tongue: ??? - overvejede det faktisk, men tænkte at jeg nok ikke ville komme i gang hvis jeg først hoppede derind :innocent::innocent::innocent: ....

Og Taaaaaaaark :superman:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Heeeey....

I dag har jeg taget mig en hviledag.... Min baskettræning blev aflyst, igen igen :dry: . Efter at jeg havde coach'et mit junior hold i 1½ time og leget instruktør for en veninde jeg havde lovet at hjælpe med noget styrketræning i yderligere 1½ time, og desuden leget lidt med en basketbold i ½ time :yo: besluttede jeg at ta hjemad for at lave nogle lektier..... Havde ikke lige tid til selv at få trænet, men en hviledag tager jeg nok ikke skade af mine DOMS taget i betragtning :innocent::innocent::innocent: ....

:rudolph: Cat

Link to comment
Share on other sites

G'aften

Dagens træning - kom først afsted 21.15 :blush: ... men afsted kom jeg i det mindste :4whip:

Egentlig stod den på noget tung squat, men det havde jeg på forhånd droppet da jeg stadig har DOMS i baglår og bagdel :blink::wub: .... Så arbejdede en masse med squatteknik i stedet, for det kan jeg altid bruge :laugh::laugh::laugh: (læs: min teknik er mildest talt dårlig).... Så løftede meget let, men flot :nissegrin:

For lige at løsne lidt op og blive varm valgte jeg en lidt anderledes øvelsesrækkefølge....

SL DL

1x10x20

1x10x20

1x10x40

1x10x40

1x10x40

Goodmornings

1x10x20

1x10x20

1x10x30

1x10x30

1x10x30

Squat

1x10x20

1x10x20

1x10x40

1x10x40

1x10x40

1x10x40

1x10x40

- tænke at jeg også lige ville køre lidt box

1x10x40

1x10x40

til lidt lavere box

1x10x40

1x10x40

1x10x40

Legekstension

1x10x30

1x8x35

1x8x40

1x8x45

1x8x50

1x8x55

1x8x20 kun højre ben

1x8x20 kun venstre ben

Yates Rows

1x10x15

1x8x35

1x8x35

1x8x35

1x8x35

Ass. Chins

1x5

1x5

1x5

1x5

1x5

supersættet med

Lægsyreøvelse

1x30

1x40

1x50

BO DB Row

1x6x21

1x6x21

1x6x21

argh - og så blev jeg smidt ud :dry::rudolph: ... Så nåede ikke mere :innocent: ....

Fortsat god aften :cheer:

/Cat

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Hej Cat! :smile:

Synes lige jeg ville smide en linie eller to, eftersom jeg af og til kigger med herinde.

Fin log du holder dig her med ganske spændende læsning, keep it up. :4thumbup:

...og damn! Du er jo vild i bænken! :superman:

Ha' en glædelig jul. :newyear:

Link to comment
Share on other sites

Tekniktræning skal ikke nødvendigvis være meget let, for har man bare teknikken nogenlunde er det ikke noget problem at lave øvelsen korrekt når vægten er tilstrækkeligt lav.

En bedre metode er færre reps og mere vægt og gerne også lidt flere sæt.

PS: Hvorfor angive antal sæt, når det altid kun er et? :nissetunge: Men ok, så fylder træningen lidt mere jo :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Hej Cat! :smile:

Synes lige jeg ville smide en linie eller to, eftersom jeg af og til kigger med herinde.

Fin log du holder dig her med ganske spændende læsning, keep it up. :4thumbup:

...og damn! Du er jo vild i bænken! :superman:

Ha' en glædelig jul. :newyear:

Hej Huz... og velkommen til :bigsmile: ...

Hyggeligt at der er folk der følger med :nissegrin: ....

Mange tak for din venlige hilsen :bigsmile: og :laugh::laugh::laugh: måske bare lidt vildere i bænken end jeg plejer :blush: ... Men man skal jo starte et sted :superman::devil:

Rigtig glædelig jul til dig også :xmas:

:newyear: Cat

Link to comment
Share on other sites

Tekniktræning skal ikke nødvendigvis være meget let, for har man bare teknikken nogenlunde er det ikke noget problem at lave øvelsen korrekt når vægten er tilstrækkeligt lav.

En bedre metode er færre reps og mere vægt og gerne også lidt flere sæt.

PS: Hvorfor angive antal sæt, når det altid kun er et? :nissetunge: Men ok, så fylder træningen lidt mere jo :rudolph:

Hehe - du bemærker da også alt :4thumbup:

Ved godt at vægten ikke burde ha været så lav, men det var enten det eller ingen squat.... Så valgte det første :bigsmile: ... DOMS'ne var for generende til at løfte "normalt"... og så er det altid godt for selvtilliden når mna har haft en øvelse der bare kørte teknisk godt :blush::innocent: ....

Tsk tsk - prøvede jo bare at skrive træningen på en anden måde en jeg plejer :tongue: , men :nonono: det må man ikke.... :tongue:

Tak for input :bigsmile: (skal nok huske det næste gang der skal arbejdes med teknikken)

Link to comment
Share on other sites

Hehe - du bemærker da også alt :4thumbup:

MaxP - the all seeing eye... eller var det en anden :unsure:

Ved godt at vægten ikke burde ha været så lav, men det var enten det eller ingen squat.... Så valgte det første :bigsmile: ... DOMS'ne var for generende til at løfte "normalt"... og så er det altid godt for selvtilliden når mna har haft en øvelse der bare kørte teknisk godt :blush::innocent: ....

Så var det godt valgt :nissegrin:

Tsk tsk - prøvede jo bare at skrive træningen på en anden måde en jeg plejer :tongue: , men :nonono: det må man ikke.... :tongue:

Det er jo et frygteligt spild af tegn, tegn der kunne bruges på at notere ENDNU en træning :laugh:

Tak for input :bigsmile: (skal nok huske det næste gang der skal arbejdes med teknikken)

anytime :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

G'aften :cheer:

Til en afveksling var baskettræningen aflyst igen idag, men aftalte med en veninde at ta' derop og skyde lidt alligevel :bigsmile: ... Samtidig ville jeg så lave en lille workout, så jeg ku få lov at svede lidt....

Nå, men besluttede at jeg ligeså godt ku få lidt extra træning - så tog løbeskoene på derned...

Tid: 12,03min

Da jeg så trådte ind i hallen var der en forsjov kamp igang mellem dame2 og nogle drenge/herre spillere....

Så der sku jeg selvfølgelig være med :yo: .... Suuuuuuuuper lækkert at få spillet :wub: ... Er jo efterhånden lidt tid siden.... Men det blev altså til 1½times kamp (de sidste 20min på halv bane) uden pauser :smile: .... Helt fantastisk :w00t: ....

Bagefter tilbød min veninde at køre mig hjem, men jeg takkede pænt nej da jeg tænkte at jeg ville ha' godt af løbeturen :boobs: ... Så tog det stille og roligt og nød turen hjem :xmas:

Tid: 10,39min

Derudover er det i dag blevet til 4x20-25min transportcykling

Det var alt for nu...

/Cat :rudolph:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Hejsa :newyear:

Så er julestemningen endelig så småt ved at komme snigende :xmas: ... Sikker på de næste par dage bliver rigtig hyggelige :rudolph: ...

Dagens træning:

Squat

1x15x20

1x10x30

1x10x40

2x8x50

4x6x55

1x10x40

Goodmornings

4x6x40

BP

1x15x20

1x10x30

1x8x40

1x8x45

5x4x50 PR :superman::devil:

1x30x20

Ass. Dips

4x6

1x5 (10kg tungere)

Seated DB Press

1x8x9

3x8x10

Træk til bryst

1x15x30

3x8x40

BO DB Row

1x10x16

4x6x21

Mave

3x15 (brændte deeejligt i dag :wub: )

Lunges

3x8

Var i tidspres så blev nødt til at droppe DL'en... Lavede så træk i stedet da den altid er ret hurtigt overstået :innocent: ... Lækkert med bænken igen - vil endda sige at de 3 første sæt var med rigtig godt overskud :santa2: ... Nice.... :superman: ....

Nå, men nu kommer der et par dage uden styrketræning da jeg tager til Ramløse om lidt - håber dog på at jeg kan få lavet lidt cardio i juledagene... Kan jo altid ta' på stranden med hunden :walking: :4dog: og måske få presset en lille løbetur ind :wink: ....

Rigtig glædelig jul til jer alle...

/Cat

:newyear:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med PR :4thumbup: Så fik du også givet dig selv en julegave.

I lige måde :nissecool:

Ja det kan man godt sige :nissegrin: - ville bare ha' været en endnu bedre gave hvis jeg havde forøget mit 1rm mærkbart :superman: ... Men en maxtest må blive en dag hvor jeg ikke træner alene :blush::innocent: ...

Tak :newyear:

:rudolph: Cat

Link to comment
Share on other sites

Ja det kan man godt sige :nissegrin: - ville bare ha' været en endnu bedre gave hvis jeg havde forøget mit 1rm mærkbart :superman: ... Men en maxtest må blive en dag hvor jeg ikke træner alene :blush::innocent: ...

Tak :newyear:

:rudolph: Cat

At maxe alene i bænkpres må til gengæld give lidt ekstra power, når man SKAL klare løftet :nissegrin: spørg selv Onkel Troels.

Eventuelt kan du øve dig på at "glide" stangen ned langs kroppen for at slippe fri hvis det skulle kikse :nissetunge:

Hvor stor forøgelse var den PR med 50kg?

Link to comment
Share on other sites

MaxP > :laugh::laugh::laugh:

Hehe... Glideteknikken tror jeg ville komme helt af sig selv... Sådan lidt refleksagtigt :tongue::nissetunge:

Altså hvor stor en forøgelse det er, er svært at sige... Sidst jeg max'ede var mit 1rm 52,5 og ku også kun lige ta en enkelt rep med 50kg :blush: ... Mandag i sidste uge prøve jeg så for første gang at putte 50 på stangen igen og tog 5x2... Så tog jeg 5x3 i mandags og 5x4 i går... :superman::devil::superman::rudolph: .... Var det forklaring nok :unsure: ???

Link to comment
Share on other sites

Startede dagen med en powerwalk :walking: på stranden med tha' vuf :4dog: ...

Lækker tur :4thumbup: , men hårdt... Er helt vildt så stor forskel der er på at gå på asfalt og i halvvådt tungt sand :blink: ... Samtidig blæste det ret meget, så det var noget der fik lidt sved frem på panden :innocent::smile: ....

Gik ud langs vandet og hjemad gennem klitterne / skoven... Blev i alt til en god time :w00t: , kunne desværre ikke nå mere da jeg havde en juletræ der sku pyntes, en bror der sku masseres og en masse mad der sku' laves til i aften :newyear::santa2: .... Men en dejlig start på dagen :wub:

Julehilsner herfra :xmas:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share