Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hej Gregers,

Som altid er det spændende at læse dine beretninger. Jeg følger derfor med i din log når jeg kan. Desværre har jeg ikke meget at byde ind med især når det gælder cykling så jeg er en af de tyste log-læsere.

Held og lykke med de kommende løb :smile:

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hej Axbard,

Den bemærkning kan jeg godt ekko´e på. Din log er også en af dem jeg følger 100% med i men får ikke rigtigt skrevet noget. Tak for ønsket og du får også et returønske om god træning tilbage.

Og Kermit,

De første to Latexslanger var fra Vredenstein men så fik Heino nogle grønne fra Michelin. Naturligvis kan det være et tilfælde med alle de forpulede regn-flintesten der kommer på vejene. Omvendt punkterede jeg første gang (Vredenstein) på fælgsiden og fælgbåndet fejler intet overhovedet og det var den anden Vredenstein der døde i søndags. Lige nu med Hallandåsen og CSC-løb synes jeg det er mere til de sikre løsninger men når irritationen har lagt får de jo nok lov at overleve - i hvert fald dem jeg har tilbage.

Med den solotur du fik kørt tror jeg du valgte det kloge. Er altså ret misundelig over at du får kørt de intervaller alene og det lader jo til at de betaler fint tilbage. Men selvfølgelig kunne det nok have været sjovere med løbet - trods alt. HCM-gruppen fik i øvrigt kørt de 150 med 34,5 i snit.

Fik lavet en smule maveøvelser i morges og holder det der. Af en eller anden årsag er jeg faktisk ret busted i stænglerne i dag - tror muligvis at det var de mangle hul-lukninger efter sving i løbet som har bidt fra sig. Det var jo ultra korte intervaller hvor man gav bundgas og den køreform er helt uprøvet for mig (straffen for ikke at køre linie-intervaller til træning). Venstre knæ er klart bedre men periodisk kan jeg stadig mærke en smule.

Vægten desværre stadig 91,0 :4ranting:

Link to comment
Share on other sites

150 km med 34,5 km/t i snit :please: Så føles der godt nok langt til toppen. Men så faktisk Laust, tror jeg det var, ved Frederiksværkvejs bakkenda jeg var ude og cykle i går. Han så noget stegt ud.

Nå, er da noget skidt med intervallerne, havde jeg ellers glædet mig til. Men så tager vi bare en tonsertur med klubben og ser hvordan kroppen reagerer på det høje tempo. Ved du hvilken rute de kører om tirsdagen? Esrum ruten kender jeg, men er ikke helt sikker på at jeg kender den anden, med mindre det er lidt henad den samme som min bakketur var på, hvor man kommer forbi Sørup bakken, derefter Endrup bakken, og så til højre på toppen og hjem af den klassiske rute?

Og hvis vi ikke kan få lov til at køre deciderede intervaller, jamen så må vi bare tage nogle korte intervaller i form af bakkespurter.

Link to comment
Share on other sites

(Hvorfor er jeg ikke i seng - nå, det er nok pga. MOL)

Som de gang på gang har skrevet på feltet, så er det noget helt helt andet at ligge i så stort et felt. Jeg har ikke helt villet tro på det men det er rigtigt nok - det vil du erfare næste søndag. Med det overskud du viser på de lange ture vil du sagtens kunne være med - det jeg oplevede i søndags var ikke skræmmende de første par timer og du er markant bedre kørende end jeg sidst på turene, så snit-tallet set alene skal du ikke lade dig skræmme af. Ham jeg fulgtes med til sidst som jo ikke just kørte hurtigt sad med et snit på 35 indtil han blev smidt af på en bakke - nuvel, han erkendte at han ikke kunne holde hjem og var godt stegt men... jeg tør vædde på at du uden de helt store kvaler villet have kunnet gøre bedre end Laust og Co.

Nå - men tag mit ord for gode varer: glæd dig til CSC-løbet, hvis hensynet og køremønsteret er det samme (og det ikke går amok med 50+ km/t når masterbilen forsvinder - ifølge Laust er der desværre nogle løb der starter på den hektiske måde), så bliver det alt for fedt men undlad for alt i verden at punktere. Sker det vil man bare hjem på matriklen og intet andet.

Hvad angår ruten så er den du nævner nok for kort for en tonsertur. Det Frank og Laust trak os rundt på i torsdags var i hvert fald længere idet vi drejede til venstre på Endrup-bakken og en del af det efterfølgende har jeg ikke set tit nok til at kunne placere inden vi igen havnede i kendt territorium. Nogle der vil sponsere en Garmin?????, hihi...

Vil du køre intervaller så er det jo bare at gå i front at køre dig i hegnet på en føring eller to. Problemet er så bare hvis den næste også gerne vil give gas efter at have ligget på hjul. Men bakkespurter er jo altid en mulighed.

Og hvor er det typisk er vejret ser ud til at blive super dejligt sidst på ugen når jeg ikke kan komme på cyklen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej du

Kan se du hygger dig med punkteringer og en vægt der driller :laugh::tongue: (kan stadig anbefale Salmonella-kuren... :dry: )

Det ser ud til at din træningsfrie pause har gjort dig godt :smile:(jeg håber min træningspause .... 4 uger med 2x spin .... også vil gøre mig godt... )

Tænkte på, når det nu blir så godt vejr i weekenden og du skal sydpå, hvad med at tage cyklen med og tage en tur i "nye områder" ? du kan vel altid medbringe et kompas, så du kan finde rundt ?? :tongue:

Hvis vi ikke snaks' så god fornøjelse til CSC - jeg skal nok stå og vinke til jer når i kører forbi mit hjem :tongue: - nu jeg selv får en DNS :4ranting:

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs,

Jeg gider ikke rigtigt salmonella-bivirkningerne. Men kunne ellers efterhånden nærme mig stadiet hvor desperationen indfinder sig.

Det med at tage cyklen med sydpå har været drøftet - de påstår at der skulle være nogle gode bakker omkring Møns Klint. Desværre så er jeg jo gæst dernede, så i praksis får jeg næppe lov at rive 3 timer ud uden sværdslag. Denne gang går i hvert fald ikke. Torsdag= tøjkøb og at male. Fredag = male og forberede den del af maden som kan. Lørdag = alt det sidste + barnedåb hvor jeg dog har trumfet igennem at jeg kører tidligt hjem; ikke decideret fordi jeg skal tidligt op og til Sverige søndag men da min socialfobi desværre trives alt for godt tiden og jeg derfor slet ikke er til større forsamlinger hvilket de så har indset og accepteret.

Har været banketræt hele dagen for jeg sov først henad 02:30 i går og vågnede allerede lidt over 8. Har haft et par slumreanfald i dag men har ikke kunnet falde i søvn på dem.

Dagens træning var alligevel en fin omgang hvor jeg blev tvunget til at vågne op. Ruten var den sædvanlige Fredensborg-tur. Allerede da vi var fri af Hørsholm begyndte det at gå hurtigere end normalt med kørsel på den hurtige side af 35. Helt efter bogen var jeg bagtrop henover Isterødvejen - hvad der skete oppe foran kunne jeg ikke rigtigt se men der var ingen der slog ud og gik bagved så jeg lå bagerst på elastikken temmeligt længe i dag. Da dem foran fik lidt svært ved at holde hjul kørte jeg op og ind i hullet.

Sørupspurten fik jeg igen i dag ikke samlet mig til - nu må jeg snart liiige tage mig sammen her - så dårligt kører jeg heller ikke på denne knold.

Emrupbakken var en gentagelse af i torsdags - Carsten sad i front og trak op. Om det var fordi jeg havde en bedre makker til at give læ ved jeg ikke men det føltes lidt langsommere end sidst. Da jeg alligevel lukkede huller for dem foran som blev smidt på stigningen overvejede jeg at pløkke til den og åbne en spurt nu da der var lidt (nåja, kun lidt) mere overskud end sidst men synes igen at det ville være tarveligt overfor Carsten som arbejdede hårdt ude i front. Fik også rigeligt brug for krudtet senere så det var faktisk heldigt at jeg ikke kørte mig ud.

På et tidspunkt sad Kermit i front med ?? på siden og fik hægtet de to langsommeste af. Nu ville jeg faktisk også gerne ligge og æde vind og mens vi ventede på dem tog jeg den nu ledige plads på siden af Kermit som straks spurgte om jeg ligget og puttet mig omme bagved (flab :tongue: ) Joh det.... men det var nu ikke hensigten men når der ikke er rotation i feltet så....

Straks vi havde fået samling på tropperne sparkede han gang føringen med et vældigt ryk og så kom stænglerne ellers på arbejde. Da han ville afløses kom Martin op og spurgte hvordan jeg kunne sidde så stille med overkroppen - det er åbenbart rigtigt hvad Kermit siger. Efter nogle minutter blev Martin mobbet lidt fra bagtroppen over tempoet og lidt efter slog han ud - dvs. at jeg stadig sad i front og var nu ellers begyndt at trænge til afløsning. Op kom en anden Carsten som satte tempoet op med - ja jeg vil gætte på 6-8 km/t. Føj for .... hvor kom det til at bide i de små benser. Dumstædig er man jo, så jeg ville helst ikke opgive og i hvert fald ikke før det var nødvendigt men på et tidspunkt kom der en stigning og der kunne jeg simpelhen ikke æde mere syre i lårene og måtte kapitulere. Desværre gik der lidt tid inden der faldt ro over feltet så vejrtrækningen var anstrengt længe efter - og jeg var en overgang bekymret for at jeg blev sat af men det undgik jeg heldigvis. Tak Kermit for opmuntringen men jeg var næsten allerede brændt sammen da I kørte udenom.

Humlebækspurten blev flere kilometer lang i dag og sad igen!!! som en af de sidste da det går løs og inden jeg opfatter at det ikke bare var et lille for-sjov-ryk var der en pæn vej til de to udbrydere som vist angreb lige efter et vejkryds. Da jeg havde besluttet ikke at køre Folehaven i dag kunne jeg godt gå all-in på den her :devil:

Fik igen kørt mig fuldstændigt i smadder og hvis jeg nu for en gangs skyld skal rose mig selv lidt fik jeg faktisk kørt ret lagt ind på den førende og en stor del af tiden med folk på hjul og havde kun selv læ ganske få sekunder ad gangen en håndfuld gange når jeg indhentede en forankørende. Havde vist kørt mig op på en anden/tredje plads da mælkesyren igen blev rigtig ubehagelig og da jeg samtidigt blev overhalet opgav jeg kampen og kørte de sidste 2-300 meter på lunteblus hvor jeg så blev overhalet af to mere. Det var en tynd moral :nono: Og tåbeligt at jeg helt i starten spildte over ½ minuter på at afvente overhaling af en sløv bilist. Jeg havde ikke indhentet ham der vandt af den grund men det irriteterer mig lidt at jeg så tit er mere "flink" end det er nødvendigt.

post-1580-1219778458_thumb.png

Optur: Jeg punkterede ikke i dag. Fed træning - en af de sjoveste længe. Og hårdeste.

Nedtur: Pulsuret kunne igen ikke finde "pumpetøjet", synes ellers at jeg havde sjasket godt med vand på mig i dag. Typisk når jeg har været meget tæt på maxpuls ved flere lejligheder.

Nu ligger pulsbæltet i kraftigt sæbevand - så må jeg se om det virker i morgen. Skal ud på en moderat træning inden søndagens tur på Hallandåsen, vejrudsigten ser god ud så mon ikke det bliver til noget denne gang. Sætter i hvert fald klatre-kassetten på og tager turen på den for at sikre mig at det virker. Jeg kommer jo nok alligevel for sent hjem fra Møn taget i betragning af at skulle op ved 5-tiden så cyklen skal være helt klar.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit,

Hyggeligt igen at se dig. Og dine nye hjul er da alt for fede!!!

Trods træthed følte jeg mig ellers fint kørende men sådan er det af en eller andet mærkelig årsag tit når jeg har sovet for lidt. Og ja - jeg fik kørt mig helt ud og en smule udover kanten i dag. Det er også første gang i lang tid at jeg var kvast da jeg kom op i lejligheden.

Lækkert - men dog nok ikke noget jeg skal dyrke på alle træninger hvis jeg ikke vil i overtræning igen. Men hvis man/vi kan fremprovokere at i hvert fald tirsdagstræningen bliver så intensiv som i dag så er der vel ingen grund til at skifte klub alligevel. Hvis ikke Hallandsåsen tapper mig helt, agter jeg i hvert fald at prøve at sætte liv i kludene igen om en uge - en enkelt hidsig føring eller to burde kunne starte noget. Skal også lige sørge for at være kampklar til CSC´en men kan jo altid nøjes med en stille torsdagstur men det er vist også nødvendigt når træningsugen ellers byder på to hårde ture.

Synes ellers ikke man kunne mærke at du havde trætte ben fra start - du fik da sparket godt fra dig undervejs og fik kørt dig helt frem når det gjaldt.

Link to comment
Share on other sites

De næste dage bliver lidt travle (og tidlige - DET skulle altså forbydes når man holder ferie) så allerede i formiddags klargjorde jeg cyklen til turen på Hallandsåsen på søndag. Skulle lige checke at det hele virkede så ville køre en stille tur til Klampenborg og retur. Desværre regnede det så den tid der skulle bruges til cykelvask måtte gå fra turen som blev kortet af og gjort lidt mere intensiv.

Strandvejen - Gøngehusvej (opad i stik modvind) - Kongevejen - Åsebakken - Ravnsnæsbakken - Uvending - Ravnsnæsbakken - Åsebakken - Kongevejen - Rungstedvej - Strandvejen.

Umiddelbart blev jeg meget overrasket over at jeg kørte så godt men efter et kvarters tid visnede stænglerne og det muskulære pres føltes værre end pulsen antyder - og pulsbæltet virkede fint i dag. Så den overraskelse var kort men jeg ved jo også godt jeg kører elendigt dagen derpå.

Jeg ville lige hilse på Ravnsnæsbakken (som Kermit har målt til 11%) med kæden på 27 tand-kransen. Det går ikke hurtigt på den måde men der skal alligevel trædes rimeligt til for at hive de 100 kg (mig & cykel) opad. Også mere end jeg havde forestillet mig men ikke noget der taler for at kvitte søndagsturen. Til gengæld brændte jeg sammen på Åsebakken - eller rettere: der manglede virkelig power, så hele den sidste trejdedel blev trådt siddende med 100% antrit i et trægt tempo. At pulsen ikke eksploderede er tydeligt tegn på at jeg ikke er restitueret efter i går, men det gør intet da jeg nu får hele 3 hviledage. Lidt for meget træning og så ekstra fridage burde ikke være så tosset.

post-1580-1219872500_thumb.png

Hele dagen har jeg været helt ekstrem tung i stænglerne men pga. de kommende hviledage har jeg alligevel lavet lidt hjemmestyrk:

Chinups: 12, 10 (fail - synes jeg fornemmer straffen for at ikke at besøge motionscenteret)

Pullups: 8, 8

Ab-rolls: 15, 15, 15

Dips med vægtvest: 15, 15, 15 med lidt lange pauser.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Puha - der blev arbejdet en del nede i Stege - fik dog også tid til at smovse i aaaaalt for meget mad, is og kage i går på selve dåbsdagen. Godt man ikke er til alkohol - så var det sikker også løbet løbsk.

Fik kørt nogenlunde tidligt hjem men kunne selvfølgelig ikke sove da jeg fik aftenens slumreanfald allerede på Køge-Bugt-Motorvejen. Efter knap 5 timers søvn kom jeg dog op og fik smidt de nye dæk på cyklen - den stod med "nøgne" fælge da de havde taget vand efter regn og/eller grundig vask efter rejnvejrsturen i onsdag.

Ilede til mødestedet og fulgtes med samme mand som til Helsinge Rundt. Det skulle vise sig at jeg var glad for hans deltagelse da jeg ellers havde haft den tvivlsomme og for mig lidt uvante ære at være bundprop det meste af tiden. På små Sjællandske bakker kan jeg "volde" cyklen henover men må erkende at 90+kg på ingen måde er en fordel på de lange stigninger - aldrig før er jeg blevet sat så mange gange indenfor et par timer.

Nå, men een ting ad gangen - 3 biler kom til at tage en færge for tidligt så i stedet for at stå og vente på resten tog vi en tur på 110 højdemeter ned og op igen. Nedkørslen var kold som bare pokker men efter 30 sekunders stigning var der varme i kroppen. Og som debutant ud i at køre opad sådan for alvor måtte jeg indse at det var præcis - eller lidt mere - så hårdt som frygtet/forventet.

post-1580-1220207568_thumb.png

Vel tilbage på Q8 gik det ikke mange øjeblikke inden de andre dukkede op og efter lidt cykeludbakning var det tid til den rigtige tur: 6 mand og en turleder "udefra".

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lagde ud med samme nedkørsel som før og frøs igen selv om solen nu var begyndt at få god magt - stadig helt vindstille så vejret var jo perfekt.

Derfter en lille knold - lidt fladt måske med et lille fald kørt med 35 i timen lige indtil vi ramte dagens første bakke. Da alle stadig var friske var der ikke den helt store ventetid på toppen og så fortsatte vi igen ad nogenlunde flade veje. Næsten uden biler - stort set med lækker asfalt og tit på smalle lettere snoede veje så de var spændende at køre på. Naturligvis flankeret af røde træhuse og masser af lækker natur som jeg desværre ikke havde så meget overskud til at nyde som jeg gerne ville have haft. Jeg havde jo også lige et kamera der skulle passes.

post-1580-1220209724_thumb.jpg

Så drejde vi til venstre og op. De påstod at det var en forsigtigt start. Og så kom det frem at det var Hundebakken hvor flere har måttet af for at trække op. Stigningen var ellers rimelig fæl fra start men blev værre og værre. Til sidst ville jeg faktisk gerne ned på 27´eren bagpå men kæden kammede tit over når jeg trådte igennem hvilket var absolut nødvendigt da jeg på det her tidspunkt var oppe i stående kørsel så jeg måtte tilbage på 25´eren. I starten var det OK men det var på viljestyrken til sidst. Under 10 i timen, stående og med en puls som lå 3-5 slag fra maxpuls; så føler jeg mig altså presset. Men op kom vi og på denne her havnede jeg i forreste halvdel.

Kørte lidt rundt og skulle så nedad. Nedkørslen var lige stejl nok til mig smag så fik pumpebremset lidt - især da vejen drejede så meget at jeg kunne glemme alt om stopsigt. Men så skete ulykken - en af de som lige havde overhalet blev ramt af woblen og kunne ikke holde sig på vejen. Heldigvis fik han sigtet uden om en række træer på en meter i diameter og endnu mere heldigt var der P-plads hvor han lagde sig på siden. Desværre stak der en kampesten nogle cm op af gruset og den fik has på hans kraveben. Ejeren til huset på hjørnet kom forbi i samme og konstaterede at det de havde frygtet nu skete men han var nu flink nok og kørte væk med den tilskadekomne og hans cykel.

Men turen gik jo videre - op ad en lang lang "halv"stejl bakke tilbage til P-pladsen hvor vi havde håbet at fange ham da vi havde sendt SMS om at han ikke måtte køre hjem alene - en lidt sen beslutning. Han var desværre smuttet men så fik vi da tanket vand på tanken.

Videre til et par "knolde" (alt er relativt) inden dagens næstsidste stigning skulle forceres - noget stejlere end de andre op her kunne jeg sidde med i frontgruppen. Så på de stejlere stigninger går det bedre. Også lækker udsigt heroppe fra. Vejen så smal at en stakkel bilist ikke kunne komme til at overhale og men måtte blive bagved i mange minutter. Men da vi ikke var i Danmark var der ingen sure miner og i det hele taget var der helt ekstrem hensyn fra bilister og venlighed fra folk i de haver vi passerede på stigningerne. Mens vi halsede forbi i slo-mo var der "hej" og/eller vink som vi også fik fra andre cyklister og fodgængere vi mødte. Selv bilister som måtte trække ud i gruset for at kunne passere på de smalle veje vinkede og smilede da vi passerede hinanden.

post-1580-1220209812_thumb.jpg

Her var vi ved at være stegte og de to der hang kom først op efter ret lang tid.

Så var det bare ned igen og igen op ad den lange lede igen.

Et par af de andre som har kørt rundt i bjergene nede sydpå kunne konstate at dagens tur stort set var så hård som dernede. Hårnålesving havde vi kun to af - stigningerne var ikke så lange som de kan være sydpå - til gengæld ofte lidt mere stejle. Som andre har oplevet, fortrød jeg også et par gange undervejs at jeg var med - da vi kom i mål synes jeg at havde været monster hårdt og det skulle jeg aldrig prøve mere men nu. Nu skal jeg da nok med igen næste år. I hvert fald hvis jeg vejer under 90, mindre er vel næppe realistisk at håbe på, for de er ikke nemme at skulle slæbe opad. Nedad gør kiloerne godt bortset fra at jeg fik slidt godt på bremseklodserne for ikke at køre fra de andre - desværre kan overskudsfarten ikke særligt tit udnyttes til noget fornuftigt.

post-1580-1220210197_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hey, lyder som om det alt i alt var en god tur du endte på. Hvordan klarede de andre det? :laugh:

Men ja, 90 kg er nok at hive opad, men så er det jo bare igang med vægttab og sådan, selvom det jo altid lyder nemmere end det i virkeligheden er. Men da stadig fedt at du kørte med de forreste af gruppen.

Link to comment
Share on other sites

men så er det jo bare igang med vægttab og sådan, selvom det jo altid lyder nemmere end det i virkeligheden er

Desværre - men turen fik da høvlet ædegildet fra barnedåben af så fra 92,6kg i går morges stod vægten på 91,0 i morges og med 0.9 kg mindre i fedtdelen - faktisk den laveste fedtvægt i flere uger. Ikke at den viser superrpæcist men med daglige målinger passer udsvingene overordnet fint med det som man kan fornemme i spejlet.

Hvordan med træningen, Kermit? Jeg synes der er stille ovre på din banehalvdel. Får du bare ikke skrevet den ind eller går du og dovner den :poking:

Ellers så er jeg godt nok smadret i stænglerne i dag :devil: og synes at fornemme at en smule ømhed er ved at indfinde sig.

Trods jeg gik i seng allerede 22:10 :blink: er jeg godt nok træt så må vist hellere tage sengen tidligt igen i aften. Prøver lige om jeg kan nå en lille lur men ellers må jeg holde den kørende.

Det er længe siden jeg har lavet skadesopdatering:

Seneskedehindebetændelsen i højre hånd er næsten væk. Hvis jeg virkelig maser på pegefingersenen gør det stadig ondt men ellers er der intet at mærke - følelsesløsheden er også ved at fortage sig.

Venstre skulder er også i langsom men sikker bedring - har derfor aflyst min tid til lægen i dag.

Venstre knæ - mærker jeg heller ikke noget til mere.

Ved ikke rigtigt om jeg gider at køre CSC-løb i regnvejr.... i stedet overvejer jeg at komme i gang i motionscenteret allerede nu men må hellere afvente at vejrudsigten bliver mere sikker for søndagen. Men det kribler......

Inden jeg går i seng i aften har jeg lavet lidt for mave/lænd, lidt dips og kropshævninger men ikke noget der er værd at logge.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Med stadig let stegte stængler - de vågnede dog undervejs - var det tid til tirsdagstræningen (Fredensborgturen) som jeg var mere end tæt på at misse - måtte smide Scotten bagi bilen for at nå det. Meeeen jeg har jo også haft travlt med at ligge på sofaen hele dagen og se Matador. Ich bin ein schvadderröw.

Det gik stille og roligt fra start og igen har turen i bilen skubben til hastighedscensoren så første del af turen er der kun puls- og højdekurve. Kermit fik lusket sig i front på Københavnsvej og der kom lidt gang i tempoet på 35+ da vi fik en punktering. Og det slangeskift var ikke verdens hurtigste. Kermit røg ned i anden position men da han kom i front tog Fanden ved ham. For første gang i dag. En temmelig!! lang føring som endte i Sørup-bakkespurten som han kørte hjem fra spids. I dag fik jeg fumlet mig op fra bagtroppen og kørt en andenplads hjem men med laaaangt op til Kermit.

Endrupbakken var den sædvanlige 2-3-4 trinsraket hvor folk falder af. Pludselig kom Kermit susende udenom og så var det bare om at fange hans baghjul inden han smutter. Jeg kom dog aldrig fri af Claus som stjal hjulet så jeg fik desværre ingen glæde af læ da jeg sad ude i anden position. Derude jeg jeg før ligget frivilligt for "ærlighedens skyld" - det skal man bare ikke tage hensyn til når Kermit kører bakkespurt :wink: Heldigvis for mig sad den lange føring op til Fredenborg stadig i benene på ham så et stykke fra toppen kunne jeg køre udenom - fik i den manøvre sat ny maxpuls på 194. Har zoomet ind på pulskurven og der er intet der tyder på en fejlvisning og eftersom jeg syrede voldsomt til tager jeg den PR for gode varer.

På et tidspunkt hvor jeg var blevet snydt for nok af mine føringer (ikke af ond vilje men for passiv kørsel) fik jeg møflet mig i front til et mellemlangt interval: en 6 minutters føring hvor pulsen på de sidste 5 lå mellem 182 (93,8%) og 186 (95,9%). Det var lidt overilet og jeg overvejede midtvejs at slå ud fordi det begyndte at gøre naller men når jeg nu havde taget føringen så agressivt kunne jeg jo ikke opgive for hurtigt men til sidst var jeg ved at drukne i mælkesyre efter en bakke og måtte vifte de andre udenom.

Ved venstresvinget efter Danstrup kom jeg til at hænge efter to andre som ikke fangede feltet. Da jeg var lidt stegt (Kermit havde lige ført an og havde selv forinden spildt energi på en udeblevet skiltespurt som jeg alligevel gik uventet kold i) havde jeg håbet at de kunne træde os når de andre ventede. Det var dumt for hullet voksede hurtigt og de andre ventede ikke :nono: . Gik i front for at få trække farten op og sad og stegte i 10½ minut inden jeg fik kørt feltet ind, de sidste 4 minutter på mindst puls 94%. Jeg tabte de to andre til sidst men orkede ikke at samle dem op da jeg bare ville have et hjul at putte mig bagved. Fårk hvor var jeg træt.

Humlebækspurten startede halvlangt ude men gik i sig selv. Det næste ryk blev heller ikke til noget men da jeg prøvede at køre fronten op var jeg pludselig helt oppe foran hvor jeg jeg lurede på Claus som førte. Desværre var Kermit trafikmæssigt modig og skar venstresvinget helt af og havde så meget overskudsfart at jeg ikke kunne gøre noget som helst ved det - lidt ærgeligt for der var faktisk lidt overskud på det her tidspunkt - som Kermit kørte i dag næppe nok, men kunne nu have været sjovt prøve alligevel - nu vi var på flad asfalt har jeg lidt bedre odds end når det går opad.

Lave Skov-bakken åbnede Kermit men jeg sad desværre med for pæne manerer bagved en jeg ikke ved hvad hedder og først da han opgav at følge med gik jeg udenom. Giver lige mig selv en kindhest for passiv kørsel!! Var ikke helt klar over om spurten skulle fortsætte på nedkørslen så trak bare i friskt tempo uden at køre i bund og da ingen gik udenom var det sikkert også sådan som stemningen var.

I sidevinden ude på Strandvejen forsøgte jeg at få folk til at køre rulleskift men det gad de bønder ikke. Fuck hvor det irriterer mig at ligge 7 mand på en smal cykelsti i stiv sidevind med 1 front - 2-3 på viften og resten i blæsten. Hvor svært kan det være at sørge for at alle får lige meget læ og lige mange gange vind på næsen :devil: Og det er hver eneste fucking gang :mad:

Dels var det ved at blive mørkt - det var begyndt at dryppe - og min stakkels lænd var totalt smadret. Stænglerne var også godt brugt men havde nok overlevet turen op ad Folehavevej. Men det blev til genvejen via Rungstedvej i stedet og hen til dytten og hjem.

post-1580-1220383619_thumb.png

Igen en lækker træning som smagte så meget af intervalkørsel det kan uden at det er organiseret men rigeligt fint til mig og sikkert også sjovere.

Desværre er jeg inde i en fase hvor jeg ofte efter sving og lign. havner bagerst og derfor misser en del føringer, spurten på Lave Skov og nok også i Humlebækskiltet hvor jeg burde have været obs på angreb bagfra og ikke bare være tilfreds med at have styr på Claus. Nå, men det er ikke kun på cyklen men helt generelt for tiden at jeg umiddelbart har mest lyst til at grave mig ned i hemmeligt hul, så bare det at jeg faktisk dukker op og kommer ud blandt andre er noget af en overvindelse så det må jeg nok bare være tilfreds med indtil videre. Sikkert også derfor jeg tit kommer for sent ud af døren da en del af mig håber at komme så sent at sted så jeg slipper. Nå - nok om det :blush:

Nu mangler jeg kun afsnit 24 i matador som jeg sætter på om lidt.

Startnummer og chip til CSC-løbet kan hentes i Heino. Det ville være dejligt at slippe for køen på Slotspladsen så det frister at hente det i morgen. På den anden side så er jeg jo nødt til at stille op så chippen kan afleveres igen og hvis det nu pisser ned???. Arbejdstiderne falder sådan at hvis jeg skal hente den så skal det være i morgen. Må vist også snart til at Krak´ke en rute så jeg jeg se hvordan jeg finder derhen uden af fare vild i Indre By - det bliver i virkeligheden nok dagens største udfordring.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Startnummer og chip til CSC-løbet kan hentes i Heino. Det ville være dejligt at slippe for køen på Slotspladsen så det frister at hente det i morgen. På den anden side så er jeg jo nødt til at stille op så chippen kan afleveres igen og hvis det nu pisser ned???. Arbejdstiderne falder sådan at hvis jeg skal hente den så skal det være i morgen. Må vist også snart til at Krak´ke en rute så jeg jeg se hvordan jeg finder derhen uden af fare vild i Indre By - det bliver i virkeligheden nok dagens største udfordring.

I min mail står der, at man først kan hente chip hos Heino fra torsdag - og det er i Brøndby. Ikke ligefrem indre by, men du tænker måske på, hvordan du finder derhen? Bare ud af Vesterbrogade og Roskildevej :smile: Bare så du ikke kører forgæves.

Vejrudsigten for søndag ser forøvrigt betydelig bedre ud end for et par dage siden. "Kun" 2 mm regn og vind på 6 m/s, så jeg regner bestemt med at det bliver cykelvejr :bike: :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for turen i går, og godt at se at pulsen kom godt op. Tror ikke du skal være utilfreds med din indsats. Husk nu på at du altså kørte hallandsåsen i søndags, og de andre virkede også ret mærkede. Mange af spurterne kom du altså ind som nummer 2-3, så der er absolut ingen grund til at være utilfreds.

Det med placeringen kender jeg kun alt for godt, men tror det er et spørgsmål om at man gør en indsats for ikke at lukke alle de andre forbi i svinget, som man ellers har for vane. I stedet må man tænke egoistisk og sørge for selv at få en god position. Det er svært, men det kan lade sig gøre, og der er absolut ingen der klandrer en for det.

Jeg beklager at vi kørte lidt for hurtigt igennem Danstrup og ud mod Kongevejen, men modsat også lidt skidt at det var dig der skulle sørge for at lukke hullet selv. Men positivt set var det god træning :laugh:

Ej, men generelt var der i går et problem med at vente på dem der var kommet skævt over veje og sådan, og det skal vi se at få rettet op på. Havde du ikke haft så mange situationer hvor du selv skulle køre dig frem, havde du nok kørt bedre end du selv havde forventet.

Men synes absolut at din indsats var godkendt i går, alt taget i betragtning, og der er intet der hedder at man ikke dukker op på søndag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Javel!! :tongue: , chip og numRE?!? er hentet.

Kørslen var god nok men moralen haltede. Så måske var det fint at jeg blev tabt ude ved Danstrup så jeg måtte æde mig selv men det havde da været sjovere at bruge krudtet på en skiltepurt el. lign. Omvendt er det sjældent jeg bliver smidt af og det er nok ret fornuftigt at prøve at hænge en gang i mellem. Kan jo være at jeg kommer til det sådan for alvor allerede i overmorgen :unsure:

Gårsagens træning er var vist en plan C. Allerede inden ferien sluttede fik jeg ændret arbejdstider men det gjorde at jeg kunne nå i Heino. Så nu fanger bordet mht. til på søndag.

Til gengæld havde jeg ikke helt styr på hvormår jeg skulle møde, så pludseligt havde jeg lidt mangel på tid. Jeg ville have kørt en middellang tur i moderat tempo. Det måtte så indskrænkes til en kort tur til Knud Rasmussen. Men at køre roligt i piv modvind kræver betydeligt bedre ben end mine så det blev ikke en stille tur. Da modvinden var værst kom pulsen godt over 170 for at holde mig på den rigtige side af 25km/t - så føler man sig sq pinlig at køre rundt i reklamedresset. Nå, men da pulsen nu var oppe kunne jeg lige så godt fortsætte ud til Café Jorden Rundt og så også give gas i medvinden hjem så det blev til en rigtig tonsertur.

post-1580-1220647805_thumb.png

I går var stænglerne rimelig friske også efter turen men de er blevet som bly i løbet af i dag. Håber bare at det er den sædvanlige dehydrering på arbejde.

Inden jeg gik i seng i går kom jeg desærre til at "lege" lidt rigeligt:

mave: 2 sæt

kropshævninger: 3 sæt

Dips: 4 sæt

Ved 3-4 af sættene "kom jeg til" og blande noget statisk fail-træning ind, så mit CNS er garanteret ristet totalt af. Jeg burde vist have en julekalender så jeg kan tælle ned indtil jeg igen skal i motionscenter.

I morgen bliver det til klargøring af cyklen inden jeg tager på arbejde - når jeg kommer hjem i morgen aften bør alt stå klart. Overvejer lidt om jeg alligevel skal følges med de andre i toget ind til Kbh søndag morgen da det er hyggeligst men omvendt talte de om at tage toget allerede omkring klokken 6 hvilket giver mindst 5 kvarter på Slotspladsen inden løbet starter. Lidt længe synes jeg og sikkert ret koldt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, det er typisk. Det skal jeg i øvrigt også prøve at huske når jeg skal møde ind her over middag :poking:

(har faktisk også overvejet at tage bilen (i morgen altså) og sætte den på vores personaleparkering :innocent: men det er jo nok lidt fjollet, trods alt)

Puh, jeg er træt - uret har snoozet fra 7:20 til 8:40 inden jeg kom op.

TILFØJET:

skal lige vise et billede på Feltet og har ikke noget andet sted at oploade det - så det kommer her sådan lidt aparte i helheden :blush:

post-1580-1220739811_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej :bigsmile:

Jeg håber du fandt en løsning på dine p-problemer/transportproblemer - og om ikke andet vil jeg ønske dig tillykke med din samlede 12.plads hos herrerne hvis jeg læser resultattavlen rigtigt !! :devil: (jeg accepterer at du ikke vinkede da du kørte forbi my mansion... :tongue: da du jo lå i yderbanen....)

Herfra kan jeg berette at csc-løb blev erstattet af "restitutionskørsel" hos Grumme blandt venner - 1 ironman+1 ironwoman inden for 8 dage, 1 galdestensramt-lifgeføroperationsdag og en after-salmonellaramt - målet (opgaven) var at jeg skulle holde mig under 155.. men øhhhh :blush: ::please: (175)... men f*ck det var fedt at træne igen!!!! hvis lunger og hjerte dog bare kunne have fulgt med de monster diamanter, som jeg havde i stængerne idag, så... :w00t::shades:

Håber vi snart ses igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs - jeg var nok lidt for optaget af kørslen :blush: der var godt nok mange uforudsigelige opbremsninger.

Turen ud af Kh og op omkring vendepunktet nordpå og tilbage mod storkøbenhavn var med følgebil på store gode veje. Alligevel var der 3 gange hvor der var styrt mindre en 25 meter fra mit forhjul.

Når man først fik sikret sig plads i fronten er der ikke meget elastikkørsel hvilket jeg gerne slipper for. Det store minus var så at der ikke blev givet ved dørene hvad angik at få læ på hjul, så prisen for at ligge deroppe var at jeg tit lå ude i vinden - her er der meget at lære, når jeg endeligt fik et hjul blev jeg hurtigt presset af det igen. Alligevel var der så meget slipstrøm fra gruppen så for min skyld kunne vi godt have kørt en pind hurtigere på meget af dette stykke - måske jeg så skulle have ligget mere på hjul længere tilbage men det havde jeg også levet med, hehe.

I stedet var jeg på et tidspunkt oppe og markere den grønne klubtrøje med en føring - der er ret meget fartvind når man ligger i spids, kan jeg fortælle. Det var dog heller ikke planen men da jeg alligevel i et par minutter forgæves havde forsøgt at komme på hjul kunne jeg lige så godt tage spidsen. En eller anden gut på en ældre skærveknuser med pivekæde gik udenom og trak tempoet godt op. Da han slog ud var vi lige ved en lille nedkørsel og så kunne kampvægten lige bruges til en bette føring mere.

Lidt før dette skulle vi til højre. Jeg synes faktisk ikke at jeg var specielt dristig med farten men alligevel begyndte forhjulet at rufle henover asfalten. Jeg vil tro det kurede 10-15cm sidelæns inden jeg fik kontrollen igen - rykket gjorde at baghjulet efterfølgende også slog lidt ud men ikke noget skræmmende i forhold til det med forhjulet. En kort øjebliks panik afløst af lettelse.

Det gode løb endte ved stierne på Fælleden (tror jeg nok det var). Ikke kun fordi det blev lige rigeligt hårdt men det var måden og årsagen. Stierne var alt for smalle og svingene alt for skarpe til cykelløb. Efter hvert sving - og der var alligevel en del - skulle der spurtes max for at komme op og det koster at hive 90kg i gang hele tiden. På et tidspunkt da de værste sving var overstået var der to der havde revet sig løs og tempoet omme bagved (jojo, der sad jeg desværre igen-igen, eller rettere feltet var vist knækket over) var, så det kunne hæves en pind eller tre. Hvis altså ikke folk foran absolut skulle køre to og to i "slumretempo" på den smalle sti. Først da et par frustrerede gutter bagved mig som havde kørt os op begyndte at bruge temmeligt grimme ord trak de ind. Det viste sig senere at det var Kermit der var stukket så et andet sted var det fint nok at jeg ikke var med til at køre ham ind.

Det efterfølgende stykke med stabilgrus og gangbroer med skræmte barnevognchauffører var en skandale. Bedre blev det ikke da ruten derefter gik mellem bilrækker der holdt for rødt - top ærgeligt at man ikke tog cykelstien, det havde man vundet på. Og pludselig drejede vi op ad Slotsholmen :blink: lidt skiltning om at man var ved at være i mål havde været dejligt for os der ikke er lokalkendte - især fordi spurten var en prut og fis og så var den overstået.

At jeg kort forinden var temmeligt presset af at køre mig op og de mange temposkift står jeg gerne ved - resultatet var næppe blevet anderledes, det vil jeg ikke prøve at bilde hverken mig selv eller andre ind. Men det var alligevel en lidt flad fornemmelse at komme i mål uden at have kørt sig i smadder til sidst. At passere chipmåtten med en puls på kun 91% er i hvert fald noget klamp :mad:

Bortset fra ruten til sidst, at man ikke kunne se målet før det var for sent og især mange styrt var det alligevel en lækker tur. Optimalt havde deltagerantallet været noget mindre og vi havde kørt på "race"-ruten ad normale veje indtil Slotsholmen.

post-1580-1220818822_thumb.png

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg er egentlig rimlig enig i din analyse.

Jeg har dog siddet på resultatsiden et par gange og undret mig over at de 4-5 første alle har kørt med at snit der var betydeligt højere end os andre. Samtidig fik man at vide at man ikke måtte passere førervognen, og da vi drejede ned på stisystemet, og førervognen forsvandt, var vi altså blandt de forreste. Tror dem der er kommet ind betydeligt før os andre har kørt af Race ruten. Ham der blev nummer ét kørte da også med et snit der svarede til top 40 i race, og taget i betragtning af at vi min. har kørt 3 km længere end race ruten, betyder det vel egentlig at han faktisk ville være kommet ind før alle de andre med det snit.

Vi ses tirsdag :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share