Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hehe.

Avs, alligevel. I går kørte jeg mine lave squatvægte på gusten vis og det straffes jeg for i dag. Jeg kan næsten ikke gå pga doms og tvivler derfor på at der bliver trænet i morgen.

I dag tvang jeg mig i FW omend jeg næsten ikke kunne overskue at bruge skinkerne.

Romaskine: 10 min. Jeg plejer at varme op med kcal-tælleren på 900-1000watt. I dag gik der ca. 6 minutter før jeg kom over 700 og lige lidt mere før sædet kom helt frem til hælene.

Crosstrainer: 36 min intervaller @3/3min.

Skoddag på arbejde: 2 af 3 tog gik i stykker og jeg måtte bakke til den station jeg missede.

Btw er Kermits bog just hentet fra Døgnposten.

Jeg har tyvstartet ved at forære mor min kaffemaskine. Efter jeg er begyndt at tælle kalorier har jeg spottet at et glas kaffe indeholder flere kcal end en lille banan.

Dertil her jeg løst mit problem med mandler. Mandler er godt men en pose har endnu aldrig overlevet mere end et kvarter efter åbning og så er det ikke så godt. Nu er de pakket i små portionsposer som ligger nede i kælderrummet og så kommer jeg ikke til at fråde dem uden at tænke to gange.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Efter jeg er begyndt at tælle kalorier har jeg spottet at et glas kaffe indeholder flere kcal end en lille banan.

Er det ikke kun hvis der er mælk/fløde/sukker eller andet stads i? Jeg huske det som om at selve kaffen ikke indeholder så mange kcal da man bruger en relativt lille mængde pulver/bønner pr. kop, og resten så er vand. Men hvis man blander det op med sødmælk eller fløde, og så lige et kg sukker, så skal det nok passe :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

:blush: Jo, der er "diverse" i, for at tage smagen af kaffe (dog ISIS-sukker).

Højst konfuserende (er man hjemme i sine TV-julekalendere, ved man let hvor dette citat stammer fra): Domsen i quads begyndte at aftage allerede ved frokosttid. Hvis doms er menneskelig, så var den slem fordi træningen var meget anderledes men overfladisk fordi det egentlig ikke var tungt - ahr, den er nok lidt hjemmestrikket.

Men jeg fik hutlet mig i FW - jeg er på tredje morgenvagt i dag og selvom jeg mødte sent og først stod op kl 6, stod jeg læææænge under den varme bruser inden jeg kom af sted.

Romaskine: 5 min - næsten samme sløve start som i går.

Leg extensions - for lige at få trukket muskelfibrene fra hinanden: 0x30kg , FAIL, det gjorde for ondt :vava:

Leg extensions: 10x15, 10x25, 10x35

Squat: 15x20, 15x20, 10x60, 3x80, 3x80, 3x80

ss i opvarmningssættene

Planken: 2x45sek

Lårcurl: 8x50, 8x50, 8x50, 8x50

Rows, DB: 8x24, 8x24, 8x24

ss

Skrå bænkpres, DB: 8x24, 8x24, 8x24

Bicepcurl: 8x16, 8x16, 8x16

ss

Arnold pres: 8x16, 8x16, 8x16

Tricep pushdowns: 10x25, 10x25, 10x25

Upright rows, kabel: 10x15,10x15, 10x15 , bare en test men kan stadig ikke lide den

Dødløft: 10x60, 10x60, 10x60

Sideplanke m laterals: 9x4, 8x4, 8x4

Planke m. knæ til bryst ss arm i cirkel: 5, 4, 4

Hypers: 12, 12 - og så lukkede FW desværre.

I morgen har jeg raget en overarbejdsdag til mig - desværre oven i FWs åbningstid men dog før der kommer Matador. Det udløser en hviledag og det er nok også passende.

Søndag?

Jeg kunne tage i FW igen. Jeg kunne også forsøge med en cykeltur og se hvad der sker med foden - det er så lige præcis en måned siden jeg var klodset. Omvendt er der ikke et øje der tror at det ikke har været en dum undskyldning for ikke at køre mens det har været koldt. Og er det mon for tidligt? Det er alligevel for sent at "fange" de andre i HCK, så det eneste jeg taber ved at vente yderligere er at jeg ikke runder de 10k for i år. Hmm, vi må se hvad jeg vælger.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ingen træning endnu - da jeg endelig har fridag, forbeholder jeg mig retten til at sumpe rundt og bruge adskillige timer til at vågne :clap:

Det er 2 uger siden sidste vægtkurve, så vi napper lige en ny

post-1580-0-96418800-1355658381_thumb.gi

Den sidste tid har jeg ligget markant over hvad jeg tidligere har sigtet efter og det virker ok og jeg er ikke paniksulten som før; den sidste uge har ligget på:

2650 kcal - styrk 1t 10m

3850 kcal - cardio 35 m (til kaffemik hos mor)

2700 kcal - styrk 1t 30m

3125 kcal - cardio 45m

2225 kcal - styrk 1t 15m

2800 kcal - hviledag

Men FFFFÅÅÅÅRRRRKKK jeg savnede min kaffe her til morgen - det er min første fridag uden kaffemaskine. Tud!

I Gørding skal parret jeg kender aflevere børnene til ex´erne til jul. De holder deres børnejul på torsdag og har inviteret mig over. Og så kommer der jo d. 24ende også. Uanset fine hensigt, kommer jeg sikkert til æde igennem.

Heldigvis var det intet problem at bytte en flad hverdag så jeg skal på arbejde nytårsaften, så jeg kan takke nej med god samvittighed. Håber bare at jeg hurtigt kommer tilbage i en god mad-rytme igen.

Jeg har været optimist og har pakket garderobeskabet på arbejde efter at kunne cykle derind på tirsdag. Tager en lille lokal testtur i morgen - jeg ville gerne have kørt på bane men uanset om foden holder, så er jeg jo ikke i form det det efter en måneds dovenskab. I det hele taget giver denne vinter ikke det cykel-tilløb til 2013 som håbet men det er jo straffen for at være stresset og dermed klodset.

Jeg slap dog billigere end ham her

http://nyhederne.tv2...-og-perron.html

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

:grindance: 2013 skal jeg også arbejde skiftevis 3 arbejdsdage og 3 fridage.

Dagens udskejelser i FW:

Romaskine: 5 min

Squat: 15x20, 15x20, 5x60, 5x70, 5x70, 5x70, 5x70, 5x70, 10x60, 10x60

ss i opvarmningssættene

Planken: 2x50sek

Benpres, et ben, semieksplosivt: 10x50, 10x50

Lårcurl: 8x50, 8x50, 8x50, 8x50

Rows, DB: 8x26, 8x26, 8x26

ss

Skrå bænkpres, DB: 8x26, 8x26, 8x26

Bicepcurl: 8x16, 8x16, 8x16

ss

Arnold pres: 8x16, 8x16, 8x16

Tricep pushdowns: 8x27½, 8x27½, 8x27½

Scott curl: 15x25½, 15x25½

Dødløft: 10x60, 10x60, 10x60

Sideplanke m laterals: 9x4, 9x4, 8x4

Planke m. knæ til bryst ss arm i cirkel: 5, 5, 4

Hypers: 12, 12, 12, 12

Mavemaskine: 8x70, 8x70, 8x70

Crosstrainer: 15 min med 6 x 30/30sek intervaller, jeg kunne godt blive bekymret for at den kunne holde til det men den burde vel

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nemlig - sådan en 3-3tur er nemlig lækker (hvis man ikke er afhængig af at have weekenden fri).

Henrik C, jeg håber du kom i en tur som du kan bruge til noget.

Jeg kom alt for sent hjem i går, til at jeg kom på cyklen. Så nu er det nu, hvor skal på arbejde. Det bliver spændende om foden brokker sig eller om jeg kan genoptage cykladsen.

Når jeg får fri, skal jeg ned i HvidovreCK og hjælpe med at pakke cykeltøj ud, vinterbestillingen er lige kommet hjem. Gad vide hvorfor jeg altid får rodet mig ind i sådan noget, lol. I betragtning af at jeg kun fik sovet 3 timer, ville jeg med garanti hellere have haft en morfar. Dagens styrketræning er udsat til i morgen.

Nå, nu kan jeg trække den meget længere; af sted med mig.

Link to comment
Share on other sites

Foden bestod - men så heller ikke mere end det.

Jeg kørte ind mod byen i moderat tempo. Det gik helt af sig selv, for en måneds ufrivillig pause næsten oven i den planlagte, gør ikke godt for formen i min alder.

Glad stod jeg på arbejde uden problemer. I min første togblok, kom der lidt minimal øffen fra foden. I blok to gør det ikke mere ondt men sidder næsten konstant.

Jeg skal i hvert fald ikke køre intervaller lige med det samme. Hvis det ikke bliver værre, og for at være nogenlunde trænbar til foråret, vil jeg dog holde fast i pendlercyklingen - hvis altså ikke DSB går konkurs mellemtiden.

Det var ikke som håbet man kan da heldigvis muntre mig med styrketræning, så det går jo nok alligevel.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Heldigvis er der kun lidt ømhed ved de små tæer, trods jeg kom til at give den en smule gas på vej hjemad. En ung fruentimmer på "bycykel" med musik i ørerne, lå og gav alt og alle baghjul med +35 i timen - godt nok i medvind, men alligevel. Iført cykelkluns ville det trods alt være lidt nitten at blive sat af en cykelkurv. Havde hun ikke cyklet med musik, havde jeg spurgt hvor al det tempo kom fra men det finder vi aldrig ud af.

Til gengæld er jeg en kraftidiot, lusepuster osv. mht kosten. Ja, jeg er altid en evighed om at få sulten under kontrol når jeg har været til småkagegilde hos mor. 3 timers søvn gør det ikke bedre og tanken om at det snart er jul og så kan det hele være lige meget......

For tredje dag i streg ligger jeg over 3000kcal og hvis jeg spiser mere i dag, så går jeg på skafottet og poster alle mine synder :bottom:

Da jeg bestilte cykelkluns var det dengang der var planer om at at være lidt seriøs med cykladsen og der er skunte meget plads i overskud de nye klude.

Novofondimsen er kommet - jeg har overvejet om den skulle retur men tror sq jeg beholder den, det er jo en sag der kan holde til jeg skal i graven.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En ung fruentimmer på "bycykel" med musik i ørerne, lå og gav alt og alle baghjul med +35 i timen - godt nok i medvind, men alligevel. Iført cykelkluns ville det trods alt være lidt nitten at blive sat af en cykelkurv.

:bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Tjekkede du, om det var en elcykel? Der findes naturligvis yngre kvinder med fart og tempo på cyklen, men jeg er selv i den seneste tid blevet overrasket et par gange, hvor det var en elcykel, der hjalp til med tempoet.

Den ene gang skulle jeg (i bil) ud på en anden vej, hvor jeg skulle køre hen over en cykelsti. Langt væk spottede jeg en midaldrende kvinde og begyndte at køre ud. Men hun var forbløffende hurtigt henne ved min bil. Det var også en elcykel.

Link to comment
Share on other sites

Nemlig - sådan en 3-3tur er nemlig lækker (hvis man ikke er afhængig af at have weekenden fri).

Henrik C, jeg håber du kom i en tur som du kan bruge til noget.

Jeg er jo skiftet til DSB Øresund og ligger pt. nr. 96 af 100 på anciennitetslisten. Men jeg kom da i en blandet tur uden så mange nattevagter som jeg ellers har været voldsomt plaget af. Så må jeg tage nogle tidlige morgenvagter med i købet.

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Tjekkede du, om det var en elcykel? Der findes naturligvis yngre kvinder med fart og tempo på cyklen, men jeg er selv i den seneste tid blevet overrasket et par gange, hvor det var en elcykel, der hjalp til med tempoet.

Den ene gang skulle jeg (i bil) ud på en anden vej, hvor jeg skulle køre hen over en cykelsti. Langt væk spottede jeg en midaldrende kvinde og begyndte at køre ud. Men hun var forbløffende hurtigt henne ved min bil. Det var også en elcykel.

Hehe ja husker tydligt på den gamle raleigh citybike på vej hjem fra arbejde ud af Roskildevej i en strid modvind. Der skulle dælme knokles, og opdagede det først efter et par lyskryds (sådan en sag ligger hurtig fra land!) Tror der var nogle unge gutter i et cykelskur som fik en god griner over mig, i baghjul på mormor :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hun skulle bare ikke, som nogen andre, have musik i ørerne i offentlig rum - den gamle mand skrev, hehe....

Ville man ikke kunne høre hvis det var en elcykel?

Og en lovlig, kan kun assistere op til 25km/t. Da jeg passerede hende på flad vej lå jeg på 37-38 og det var en lastvogns-langsom elefantoverhaling

Og det ene kryds hvor hun stoppede for rødt, kom hun ikke specielt hurtigt ud af, trods hun tog den stående.

Hun var også længe om at tabe farten op ad bakken mod Valby og endte, som de fleste kvinder, med at holde et tempo som ikke modsvarer det på flad vej, så dér var hun ret let passere.

Nå - nok om hende, men jeg tror altså at hun ville være ubehagelig på en racercykel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo skiftet til DSB Øresund og ligger pt. nr. 96 af 100 på anciennitetslisten. Men jeg kom da i en blandet tur uden så mange nattevagter som jeg ellers har været voldsomt plaget af. Så må jeg tage nogle tidlige morgenvagter med i købet.

96 af 100 er altså ikke imponerende :tongue:

Du har alligevel været klog og smuttet væk inden CBTC-signalerne kommer om et par år.

I bedste fald bliver det røv-hamrende kedeligt. I værste fald ender det med en fyreseddel. Men formodentlig med en lønnedgang der sparker røv.

Jeg håber bare at fjern, i modsætning til Øresund, gerne vil have os med den gamle uddannelse, når de engang begynder at sende de store årgange på pension. Jeg havde jo regnet med at skulle køre tog til jeg skulle gå af og også kunne leve af det.

Link to comment
Share on other sites

Pendler ud: Jævnt godt tempo. I dag på arbejde var jeg opmærksom på hvor og hvordan jeg plantede min fod på gulvet mens jeg kørte. Ingen ømhed.

Pendler hjem: 2 små intervaller med høj kadence - det var mørkt så ville ikke have farten alt for høj. Jeg ville have kørt igennem op mod Valby men der var to par som kørte side om side, så det var der ikke plads til. Dertil een næsten-hård siddende acceleration fra rødt. Lige bagefter kunne jeg mærke lidt men det gik væk i løbet af få sekunder.

Det tegner sq meget godt :4jumpy:

Hjem og i bad og videre i FW - så meget jeg kunne nå inden de lukkede: jeg havde 1t5m, så pauserne skulle være korte.

Romaskine: 5 min

Squat: 15x20, 15x20, 5x60, 5x80, 3x90, 3x90, 3x90, 10x60, 10x60

ss i opvarmningssættene

Planken: 2x55sek

Benpres, et ben, eksplosivt: 8x60, 8x60

Lårcurl: 8x50, 8x50, 8x50, 8x50

Rows, DB: 8x28, 8x28, 8x28

ss

Skrå bænkpres, DB: 8x28, 8x28, 8x28

Bicepcurl: 8x16, 8x16, 8x16

ss

Arnold pres: 8x16, 8x16, 8x16

Tricep pushdowns: 8x30, 8x30, 8x30

Scott curl: 15x8, 15x28

Dødløft: 10x60, 10x60, 10x60

Sideplanke m laterals: 9x4, 9x4

ss

Planke m. knæ til bryst ss arm i cirkel: 5, 5

- så var det slut.

I morgen tidlig daffer jeg til Gørding og holder forskudt jul. Jeg ved ikke helt hvornår jeg vender hjem igen men jeg skal hakke mandler hos mor d. 23ende, og a propos hende (asiennørd), må vi hellere nappe en kanøjsisk julesang. Den er vist på mandarin (eller er det kantonesisk?).

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er kun S-tog der har en 3 - 3 tur. Vi skal bruge en masse folk mens vi oplæres i CBTC, så du er sikkert velkommen på indlån, høhø.

Turen blev i år øget fra 48 til 56 mand (lukkede i øvrigt i 196) så umiddelbart er den vist ikke ved at lukke. Det håber jeg ikke, i hvert fald.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, vi har det faktisk ret hyggeligt - det tænker jeg/vi desværre nok for lidt over til hverdag.

"Julen" i Gørding var også hyggelig. 7 børn er mange børn når man er vant til ingen men det er stadig tophyggeligt når de falder i søvn på en. Er for gammel til at få børn og mangler også en at avle dem på men kan altså godt blive ret skruk af de besøg hvor der er meget børnekontakt.

Det fik jeg dog ud af hovedet for ikke længe efter jeg kom hjem, var der Matador på TV.

Bagefter krøb jeg i cykelklunset og satte kurs mod Holmen. Desværre glemte jeg at suge astmamedicin inden jeg kørte og i frostvejr hyler jeg som et kugleleje uden fedt. Det blev til 5 omgange og preskørsel på langsiden (små 2km) i modvind og roligt rundt resten af vejen, joh det var ret lange pauser men uden ordentlig vejrtrækning, er jeg en evighed om at lukke iltgælden efter intervallerne.

På vej hjem tog jeg en forsigtig stående acceleration fra rødt henover motorvejen uden at få ondt i foden.

Ellers en røvsyg omgang idet det blæste ad hæwlede til! og det brøds jeg mig jo ikke om. Kunne ikke få luft og kunne mærke at kosten på ingen måde har været tilrettet at skulle på cyklen. Dog meget dejligt at få rørt sig. Men jeg glæder mig til at jeg igen er i stand til at køre med de andre, for at køre intervaller alene, det er godt nok nitten!!!

37,6 km kunne det blive til.

Link to comment
Share on other sites

1t 40mins hygge i FW inden jeg lagde dytbilen forbi mor for at fikse kartofler og mandlerne til i morgen. Heftigt snevejr.

Romaskine: 5 min

Squat: 15x20, 15x20, 8x60, 5x80, 5x82½, 5x85, 5x82½, 5x80, 10x60, 10x60 - tyvstjal lige Mottas ide i Kermits log om pyramydeopbygning, ikke at det giver mening endnu men så er det forhåbentlig blevet en vane til den tid.

ss i opvarmningssættene

Planken: 2x1 min

Benpres, et ben, eksplosivt: 8x60, 8x60

Lårcurl: 15x30, 8x55, 8x55, 8x55, 8x55

Rows, DB: 8x30, 8x30, 8x30

ss

Skrå bænkpres, DB: 8x30, 8x30, 8x30

Bicepcurl: 8x18, 8x18, 8x18

ss

Arnold pres: 8x18, 8x18, 8x18

Tricep pushdowns: 8x32½, 8x32½, 8x32½

Scott curl: 12x30½, 9x30½ , lidt for optimistisk langsomt tempo

Dødløft: 10x60, 10x60, 10x60

Sideplanke m laterals: 9x4, 9x4, 9x4

Planke m. knæ til bryst ss arm i cirkel: 5, 5, 5

Hypers: 14, 14, 14 , man er vel overtroisk nok til at springe 13 reps over

Mavemaskine: 8x80, 8x80, 8x80

Herlig dag med øgning overalt undt på DL som stadig er på indøvelse.

Link to comment
Share on other sites

Radio så jeg kan høre julemusik - CHECK!

Julepynt til forruden - CHECK!

Nissehue - CHECK!

- så er jeg vist klar. God jul, derude.

post-1580-0-84651600-1356327031.jpg

Så håber jeg bare at hvis jeg igen skal give hjertemassage, at jeg husker at tage huen af denne gang :blush:

Men jeg skulle vel have fri inden overspisningerne sætter kredsløbene på prøve.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share