Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

32-33 km på sommerlågen. Overraskende varmt, trods knickers. Havde man sovset stængerne ind i varmecreme, havde det holdt at køre i korte rør.

Banecyklen er just hentet hjem efter en lille opgradering - det med at købe en ny, gider jeg alligevel ikke. Dels har jeg intet at bruge det til og dels passer det mig fint at den ikke er attraktiv når den hænger i buret ude i Ballerup. Udover 2-3 cykler, koster de andre mindst 10K mere end min, så jeg gætter på at den ikke bliver stjålet som den første.

Den har fået den længde pedalarme på, som den skulle have haft fra begyndelsen. Dertil ny krankboks som måske/måske ikke er bedre end den gamle - der er i hvert fald udvendige lejer nu i modsætning til før. Og så fik vi jo lov at køre med 51-15 som gearing. Det var til det, jeg købte den klinge som ikke kunne monteres og som de købte tilbage. Det nye kranksæt kom i æsken med en 48-klinge, så nu hedder den 48-14 i stedet. Det lidt snyd, for så er jeg oppe i gear 91,5 men..... mon ikke jeg slipper nogenlunde ubemærket af sted med det?

Pønser også på at tage en spacer eller to af, nu jeg alligevel skal mugge rundt på sadlen men nu må vi se. Satser på at prøvekøre den i morgen aften :wub:

Morgenvægt i dag: 89,7. At sove igennem vægter tungere end fødselsdagsmad. Jeg kunne se det med det samme i morges at de yderste vener i lårene nu er synlige igen.

Nu til bestyrelsesmøde i HCM hvor der også serveres lidt kage til kaffen. Min kassererpost er på programmet og håber at jeg snart kan slippe ud af den.

Link to comment
Share on other sites

Henrik - lol!!!

Kermit - jeg bruger kun Taxcen til watt-træning og ikke noget af det andet den kan. Så tænker at sælge skidtet og få en primitiv træner og så få en watt-måler på sommercyklen - den kan vel også bruges til sommer. Selvom vores træner synes det er vigtigst at vi kører med wattmåler på vintercyklen - gale mand :tongue:

Så jeg havde planer om at smide en Power2Max (som er til at betale) på. Da jeg kører med Q-rings, så skal der files i watt-målerens batteriboks før de begge kan være der.

Ifølge : http://www.feltet.dk/forum/read.php?4,372080

Morgenvægt: 88,9kg. Det tempo kan jo ikke opretholdes, så jeg sætter målet d. 1/11 til at være under 88kg. Det er en arbejdsdag, så skal jeg op klokken kvalme kan det være ambitiøst nok endda.

Uha, hvor har det ellers fristet med en tur på landevej i det fine vejr. De par stykker jeg så køre i cykeltøj da jeg skulle til/fra kiropraktor, fik næsten savlen til at rende. Udemærket lige at samle lidt sult :wink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er et forsøg værd, Kermit.

Jeg skulle helt klart have taget på landevej i eftermiddags i stedet for til banecykling. Træneren gjorde voldsomt forskel på A og B-gruppen og der var næsten råberi i B-gruppen og en del tog hjem i vrede. Den sidste halve time skulle der så køres parløb. Dem der ikke havde prøvet det før, måtte ikke være med og måtte ikke være på banen - altså undtaget hans to brødre. Så blev folk først tossede!

A-gruppen løb med langt det meste at tiden og fik også lov til at køre de sjove spurtøvelser flere gange - som tog aaalt for lang hvis vi andre også skulle køre dem bare en enkelt.

Men det blev til:

En god fin lille opvarmning på ca. 50 omgange progressivt.

20 omgange.

En tur "tag en omgang" hvor man dykker fra blå streg og fyrer den af nede på den sorte. Havde en lidt svag makker men den bed alligevel lidt.

En tur 1000meter for 3 mandshold. Den første mand smed vi efter under 2 omgange og makkeren fra før, råbte og skreg når jeg kørte fra ham, så det blev slet ikke hårdt.

Og så gik der parløb i den og det har jeg jo ikke prøvet før og blev sendt i bad.

Skodaften!!!!!!!!! Snoldede 33 km alt incl.

Nå, men hvordan kører cyklen så? Lidt svært at vurdere da vi kun kørte en "20 omgange" og jeg kendte ingen af de andre på holdet. Umiddelbart er tempoet øget men på bekostning af antrittet. De små korrektioner bagerst i feltet, skal trædes markant hårdere end jeg er vant til.

Når jeg kommer på et hold hvor jeg bliver sat af, bliver det givetvis med et voldsomt syrebad i lårene og ikke fordi hjerte/lunger ikke kan følge med. Jeg gætter på at det vil være hensigtsmæssigt med den gearing jeg oprindeligt havde tænkt mig, hvis ellers kæden er lang nok nu der blev taget led af.

I de to semi-spurt-øvelser var det alt for fedt, til gengæld.

Gæt hvem der arbejder 11 til 20 i de næste dage med super-vejr?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lidt morgentræning i FW:

Crosstrainer: 5 min, koldsved - helt som vanligt når der trænes på denne tid af døgnet

Lægstativ: 5 x 20 x bw+40

Legextension: 10 x 30, 5 x 15 x 60

Lårlurl: 10 x 30, 5 x 15 x 60

Benpres 1 ben eksplosivt uden forspænding: 3 x 15 x 60

Lændemaskine: 5 x 15 x 35, fuld rom

Mave på bold : 5 x 16

Sideplanke: 5 x ca. 15 sek

Planken: 2 x ca. 90 sek

Nu skal jeg lige tømme bøtten med skyr og så er jeg i cykelklunset og på vej til arbejde.

Link to comment
Share on other sites

I forgårs cyklede jeg ind i moderat tempo. Hjemad stod den siddende maxaccelerationer fra rødt lys til 35-38 og en enkelt stående i maxgear til nær 50 - en kende mere bøvlet at komme op i den fart i forhold til på sommerlågen.

I går var jeg en idiot og fik ordnet en masse praktiske ting i stedet for at komme ud i det fine vejr. Til gengæld cyklede jeg så ind i sommerkluns :wub: for fuld smadder hvilket dog mere var hårdt end hurtigt, da kroppen var max drænet.

Hjemad i går lagde jeg en times tid på i omvej. Måske ikke så snedigt i betragtning af at jeg var vildt sulten (og havde været det i flere timer) samt at jeg først var hjemme lidt i midnat. Men sjovt sanserne var skærpede og jeg kunne tydeligt dufte når der var æbletræer i de haver jeg kørte forbi. Da jeg kom hjem fik jeg hverken hjelm, cykelsko eller noget som helst af inden jeg voldtog køleskabet :blush:

Efter en elendig nattesøvn hvor jeg vågnede mindst 8-10 gange, opgav jeg at sove mere da klokken var 8. Efter vask af cykeltøj m.m., tog jeg i FW:

Crosstrainer: 5 min

Romaskine 5 min

Lægstativ: 5 x 20 x bw+50

Legextension: 15 x 30, 5 x 15 x 65

ss

Lårcurl: 15x30, 5 x 15 x 65

Benpres 1 ben eksplosivt uden forspænding: 15 x 50 , 3 x 15 x 60

Jumpsquat: 10, opgav flere. Var helt brændt af og lettede næsten ikke på de sidste reps og måtte også ned og ligge

Lændemaskine: 5 x 15 x 35

ss

Sideplanke: 5 x 20sek, nu med stopur

Mave på bold: 5 x 17

Planken: 2 x 120sek, så var der heller ikke til 2 sekunder mere :devil:

Udstræk :freaked:

Hvis jeg ikke er 112% sikker på at jeg får cyklet helt fredsommeligt, så tager jeg bilen på arbejde i dag. Jeg var hyper motiveret og det længe siden jeg har gennemtæsket stængerne så hårdt som i dag så synes ikke de skal lave mere mere i dag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Først to opsum´s:

Ryggen er ved at være på plads. Kiroprakteren vil ikke se mig før i næste uge og det bliver måske sidste tur i denne omgang. Jeg burde nok skifte styrketræningen tilbage til noget squat og det kommer også. Lige nu nyder jeg i fulde drag ikke at skulle være bange for at ødelægge ryggen når det begynder at blive tungt (det bliver jo nok ikke mindre udtalt nu) og kunne gå til kanten hvilken jeg ikke tør i squat.

Vægttabet begyndte godt men siden er det gået lidt tilbage. Især i går var noget skidt på arbejde (kom først hjem ud på natten) og måtte trække slik-kortet for at være vågen nok imens. Jeg synes også at jeg mangler "det" som giver styrken til at undertrykke spisetrangen. Jeg overvejer at pause og begynde forfra om et par uger men vil se om jeg kan finde en FW eller andet med et slankehold så jeg har noget at sparre op imod.

Men til dagens træning:

Efter to middagslure, begyndte kroppen har ved 17-tiden at komme ud at morgensløvheden og jeg valgte alligevel at tage til banecykling - joh, jeg havde overvejet at blive hjemme.

Man skal efterhånden være der i god tid for at finde to ledige kvadratmetre til taske og cykel.

post-1580-0-20694800-1350942692.jpg

Som sædvanlig en omkring en halv times opvarmning hvor jeg glemte at starte uret.

20 omgange - næsten samme gruppe som sidste mandag og det er en som vi skal prøve at holde fast i. Over norm flinke folk som ligger ret tæt på mit niveau og som også teknisk er med, så det kunne ikke være bedre.

Tag en omgang fra blå streg med makker. Fin makker, så den bed fra sig sig. To ryk.

Scratch-løb - 15 omgange. Efter 6-7, lå jeg lige så fredeligt i min oblikatoriske halve-omgangs føring da 2 mand angreb. Totalt ugennemtænkt hakkede jeg klampen i kælderen og var med (som den eneste ellers) - ugennemtænkt fordi jeg godt vidste at den ene kører i B og så har jeg lissom ikke noget at gøre i det selskab. Efter mit 60km/t-timen peak for at køre dem op og 3 omgange med +50, var motionisten skilt fra licensrytterne. Efter min føring var der udsolgt. Jeg ville have fanget feltet men pulsen var slet ikke under kontrol da de kørte forbi..... jeg kunne lige så godt forlade banen så jeg ikke kørte i vejen. De to mand holdt hjem, så i princippet var det rigtige jeg gjorde; der mangler bare lige nogle dusin watt.

Scratch-løb - 15 omgange. Havde føring med 3 omgange tilbage og bagefter ville ingen slippe mig ind så endte bag de 10-12 mand og så var det løb kørt - at sidde og flagre i vinden i ydersporet havde ikke være bedre. Pyt, jeg havde ikke en skid overskud så jeg gik ikke glip af noget.

Puh - det er et par år siden jeg siden har kørt med i de dersens løb og havde lykkeligt glemt alt om hvor hårdt det er.

http://connect.garmi...ivity/236209262

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Joh - de snurrer noget. Og så har jeg endda snydt lidt med den nye gearing som er på 91,5 trods det tilladte loft på 90. Og kørte før med 89,0.

Sjovt nok blev det blåstemplet lige i dag, ikke af træneren dog.

Jeg var nemlig til banecykling igen og tirsdagsfremmødet er ret blandet, så jeg endte med at sidde/køre med licensfolkene som heldigvis kørte "langsomt" idet der er banestævne på torsdag. De to jeg talte mest med, mente at det var helt oplagt at jeg kørte med den lidt højere gearing når jeg nu har lårene til at kunne træde den uden at syre til. Sjovt nok, trods de var betydeligt! hurtigere, kunne de ikke køre den men lå i min gamle gearing for at holde mælkesyren væk. Det må være det med gynger og karruseller: Hvad man ikke har i kondition, må man munche (staveplade) sig ud af.

Dagens menu:

Opvarmning

I holdopdelingen endte jeg modvilligt på hold 1 men de andre lovede højt og helligt ikke at tvære mig ud.

Der gik ikke længe med hold 2+3 på banen før jeg, trods alt, var glad for at være på hold 1 og at vi var på banen alene, for shit hvor de kartede rundt som myg for en tændt elpære - det så ligefrem farligt ud, set fra inderkredsen.

20 omgange, (6 mand + 2 som var med næsten fra starten men som kun sad med halvvejs)

20 omgange (6 mand)

20 omgange (5 mand) , var slet ikke mentalt klar til at gå dybt, så faldt af efter 17

16 omgange: (4 mand) 2 rolige omgange, en moderat og så skulle hver mand træde sin sidste omgang som spurt og udgå. Det var de hurtigste som var faldet fra, så jeg skulle køre leadout for dagens absolut hurtigste mand. Og han begyndte allerede at råbe og pace allerede med 3 omgange tilbage og de sidste 150 meter var det mig der fik verbale pisk. Havde gulvet ikke været så hårdt havde jeg smidt mig bagefter - ptøj, jeg var hegnet :wub:

I stedet gik vi direkte til afrulning og det var fint at spole blod i de stakkels lår.

http://connect.garmi...ivity/236397871

(de to pulstoppe i opvarmningen er fejl)

Bagefter kaffe nede hos mekanikeren, hvor Jimmi Madsen havde bagerkager med - desværre heldigvis for min vægt, havde han ting at gøre mens vi snakkede, så dem fik vi aldrig smagt.

Jeg ville have styrketrænet her til aften men er allerede mere øm i skinkerne end jeg normalt bliver af styrketræning - jeg har især spurten kraftigt mistænkt for at være synderen. Det må blive i morgen, så.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Om jeg har "noget" i kroppen eller den synes den bliver trænet for meget aner jeg ikke men hold da op hvor kan jeg sove meget i øjeblikket. Igen i dag var klokken pænt over 10, inden jeg fik skinkerne ud over sengekanten. Det tegner ikke godt for i morgen når vækkeuret ringer lidt over 4.

Det er sjældent at jeg ikke kan gætte "morgen"vægten men i dag var en af de dage hvor jeg tog helt fejl. Den er uændret 89,2kg men havde tippet den til lidt over 88. Øv bøv!

Efter en lille morgenmad gik turen til FW hvor jeg, efter gårsdagens strabadser, ikke forventede meget liv i benern. Starten var også træg men så kom der virkelig smæk i sagerne.

Crosstrainer: 5 min

Romaskine: 5 min

Lægstativ: 5 x 20 x bw+60

Legextensions: 15 x 30, 5 x 15 x 70

ss

Lårcurl: 15 x 30, 5 x 15 x 70

Benpres 1 ben eksplosivt uden forspænding: 15 x 50, 3 x 15 x 70, pænt meget vildskab så støjende :blush:

Lændemaskine: 5 x 15 x 40

ss

Sideplanke: 5 x 25sek

Mave på bold: 5 x 18

Planken: 120sek, 112sek

Crosstrainer: 5 min

Udstræk igen!!

Inspireret af dagform (p.t. Kermits lægge)-tråden, har jeg lige nappet 100 tåhævninger på trappen.

I morgen skal jeg vist bare pendlercykle og så ind og se lidt banecykling - mit frikort gælder til 2 personer, så kan evt. tage en fellow molbo med ind.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Prøv at regn ud hvor mange gram kulhydrat du egentlig får i løbet af en dag. Da jeg kørte mere protein ind i min kost blev det også på bekostning af min "friskhed". Efter jeg er begyndt at spise betydeligt flere kulhydrater som svarer til det antal jeg skal indtage, så har jeg ikke haft problemer med træthed :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Eftersom vægttabet desværre kommer til at kræve en, ellers helst undgået, hård styring af kosten så skal jeg nok alligevel tælle kalorier. For en periode i hvert fald.

Jeg ved dog uden at tælle, at jeg er i pænt underskud på kulhydrater - dels er jeg stadig "lidt" proteinfikseret (især nu hvor der er en del styrketræning på programmet) og efter jeg var i hypnose har jeg også været obs på at få min fedtration.

Hvad skal man skære væk - hvis man skal være i energiunderskud for at tabe sig, må det jo være på bekostning af et eller andet?

Æv, det blæser jo en wældi wind.... har lige fået fri men gider ikke cykle hjem i det lortevejr. Lad det regne, sne, whatever men hold vinden væk :poking:

Lige nu kan jeg undskylde mig med at have hovedpine af dehydrering (fik snakket for meget i mine pauser så nåede ikke at fylde vand i min flaske) så sidder og tyller vand inden jeg kører. Har ellers kun drukket 4 dl siden 4:10 og det er ikke nok.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Bare sørg for at få dine 4 g/kg kropsvægt når det gælder kulhydrat. Så må du skære på det andet. Igen, du må vælge om du vil være stor og stærk, eller om du vil være god til træning. Når du vælger at skære på dine kulhydrater vil du ikke få det optimale ud af din konditionstræning. Hvor ofte styrketræner du? Du kan jo bare vælge at fokusere på dine proteiner de dage hvor du styrketræner, men samtidig få dine kulhydrater. Du skal vel bare have ca. 25-30 gram protein efter træning?

Link to comment
Share on other sites

Jojo... det er gammel vanetænkning med at være oppe på de der 1½-2 gram/kg. Det er jo næppe nødvendigt.

P.t styrketræner jeg ca. 3 x om ugen = trænerens anbefalinger, altså bortset fra at jeg kun træner ben og core og intet overkrop ellers. Når landevejstræningen starter op her den første, så må vi se om han stadigvæk anbefaler 3 eller går ned til 2 gange om ugen.

Jeg fik min luxuspopo i omdrejninger og endda nappet en lille omvej hjem. Men det batter jo ikke så meget når det er bykørsel og så endda i myldretiden. 25km på 1t 4m kan man ikke rigtig prale med. Men jeg har holdt for rødt retti, retti, RETTI mange gange :tongue:http://connect.garmi...ivity/236946204

Dertil 100 tåhævninger på trappen, en skål havregrød og en bøtte skyr (der var den igen - den med proteinerne men den er svær at glemme når man har DOMS) og så skal jeg lige hurtigt under bruseren og så ud i Ballerup.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg kører 2 gange styrketræning i denne periode, omkring medio januar bliver det nok til 1 gang om ugen, og så når sæsonen for alvor tager sit indtog slet ikke. Man kan sikkert med fordel snuppe et enkelt pas om ugen for at holde det hele ved lige, men så vil jeg hellere fokusere på cyklen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Med din dedikation til cykling, ville jeg givetvis også prioritere anderledes. I din alder er der vist heller ingen grund til at styrketræne hele året. Men hvis os andre gamle tosser gerne vil holde fast i kortvarigt at lave lidt watt på en bakke eller i en spurt, så er det en anden historie. Nu laver de så en hulens masse antritræning i Hvidovre (måske fordi næsten alle er H40 / H50), så om sommeren går det nok med det.

Jeg lider stadigvæk også under at jeg synes at vægttræning er skide skægt (og en nagelfast indre trang til både at ville blæse og have mel munden) men har dog fundet en model hvor det i en eller anden form er cykelrelateret. Hvis jeg følger trænerens råd om hyppighed, så kan vil ikke gå helt galt omend jeg vælger et andet sæt øvelser end dem "fra skuffen".

Dagen begyndte hektisk fordi jeg åbenbart kun havde fået sat det ene vækkeur til at ringe - det som kan smadres mens jeg stadig ligger i sengen. Heldigvis vågnede jeg igen men først 10 minutter før jeg burde cykle hjemmefra, så det var travlhed både hjemme og med at komme i bad inde på arbejde.

Jeg ville have styrketrænet da jeg kom hjem men var utilpas at træthed - hvad hulen sker der??? SÅ lidt, sover jeg altså heller ikke......

Efter en for lang lur kom jeg op og havde travlt med at nå i FW inden lukketid og måtte også jukse lidt for at nå det -> alle reps blev kørt liiige en anelse for hurtigt men til gengæld var pauserne korte, så det var hårdt alligevel.

Romaskine: 5 min

Legextensions: 15 x 40, 5 x 15 x 75

ss

Lårcurl: 15 x 40, 5 x 15 x 75, dog kun 14½ rep i sidste sæt så ramte jeg fail

Benpres 1 ben eksplosivt uden forspænding: 15 x 40, 3 x 10 x 80

Squat: 20 x 20, 20 x 60, intet at mærke til lænden

Lændemaskine: 5 x 15 x 45

ss

Sideplanke: 5 x 30sek

Mave på bold: 5 x 19

Tåhævninger: 100, klokken var 20:01 men der var stadigvæk en som var ved at tage tøj på efter bad og da jeg ikke ville forsinke personalet yderlige ved at få dem overstået, så nappede jeg dem lige på trappen fra omklædningen.

God weekend :bigsmile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En aftale flyttede sig fra i dag til i morgen.

Så det blev i dag at Tacxen blev sat op, så jeg kunne trille en tur på den. Eller det troede jeg men nu virker skidtet selvølgelig ikke.

Er jeg heldig er det kadenceføleren der er stået af mens den har ligget. Hvis det ikke er det, bliver det så dyrt at jeg skal overveje om jeg vil ofre noget på den.

Som tidligere skrevet, er det jo meningen at jeg skal finde en anden løsning hvad angår hjemmetræning.

Link to comment
Share on other sites

Det blev en rolig aften på velodromen.

Opvarmningen har ellers været god de sidste gange, hvor vi har ligget jævnt på omkring 40 i timen. I dag blev den progressiv, så jeg meldte mig ud med 25 omgange igen. Jeg gider ikke at syre til allerede i opvarmningen. Fandt nogle ligesindede og trillede rundt med dem - lidt for stille.

Derefter en kaotisk holdopdeling da vi har mange og derfor flere på de enkelte hold end der burde være og så gik det i kludder. Det endte med at jeg blev "holdet ned", så de første to ture blev ret overkommelige.

20 omgange

15 omgange

1 tur tag en omgang fra blå streg med makker - to gange

Scratch-løb 10 omgange - taktisk jævnt kikset og rodede rundt i bagtroppen i de sidste omgange

Derefter ½ times parløbstræning - igen uden instruktion for de uindviede. Det er rimeligt svært at øve sig når man ikke engang kommer op på banen. Det kan faktisk godt pisse mig af, for det er næsten blevet trumfet igennem at der bliver kørt veteranparløb til stævneaftenerne og så bliver den træning jo et fast indslag. Men kun for dem der kunne i forvejen.

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagsbanecykling. Vi var 30 hvilket vist er ny rekord for en tirsdag eftermiddag. Det passede perfekt med 6 hold med 5 på hver. Niveauet er meget lavere om tirsdagen end ved aftentræningerne, så jeg begyndte på hold 3. Hold 2 havde dog en som de gerne ville have byttet ud og jeg blev kaldt på. Det passede mig fint for det gik lidt sløvt.

Det endte med:

Opvarmning - generelt lidt under 40 med et par omgange på 44

4 x 20 omgange

Det næste hold var "nye børn" og inden de fik samlet sig, var der tid til lidt bonus:

200 m med tilløb fra balustraden.

100 meter antrit fra stående - noget knirkede fælt og næste gang skal jeg have umbrakonøgler med til at rette styret op da jeg fik revet det ud af position.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var også lige et smut i FW - ikke det vilde ridt bare en lille tester at næste måneds øvelser.

Crosstrainer: 5 min

Lårcurl: 2 x 10 x 50

Legextensions: 3 10 x 50

Benpres: 2 x 15 x 70

Benpres partiel midrange slo mo al a speedskate dryland-ish: 2 x 10 x 100

?? - endnu en speedskate dryland øvelse; jeg finder en video hvis jeg holder fast i den men den var anderledes og meget mere cardioagtig end jeg havde forventet: 2 x 15 x bw

Squat: 15 x 20, 10 x 60, 2 x 8 x 80

Tåhævninger: 100

Mave på bold: 3 x 15

Plankegøjl: side + alm flettet og med lidt knæ til bryst

Hyperextensions: 10, 10, 10

Æv - jeg er begyndt at stoppe til i næsen og blive øm i halsen. Er vi nu ude i det sædvanlige pjat med at jeg bliver syg i samme sekund jeg drosler ned på træningsvolumen? Det er simpelthen for åndssvagt hvis det sker igen.

Er det slemt i morgen/nat, så må jeg hellere lade cyklen stå men det var ellers meningen at få luftet pendlergeden og lige se om der er "noget" inden klubtræningen på torsdag. Hvis jeg er rask, altså :please:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Da uret ringede halv fem i morges, var jeg ikke et sekund i tvivl om at jeg ikke skulle på cyklen, for æv hvor halsen var øm. Til gengæld kunne jeg så sove en halv time mere og glæde mig over at snotten var væk.

Vel hjemme, har jeg gang i alt det som alligevel ikke virker: fuld skrue på varmen, halsedissen er monteret og honningteen står klar. Sammen med seneste nummer af CM. Og så er det ellers at opholde sig under dyne eller plaid indtil kl. 4:10.

Det ændrer dog ikke på endnu et forsøg op at smide vinterspækket. Denne gang bliver det ikke i frihånd men med kalorietælling. For at eliminere udsvingene i min vægt omkring mine meget varierende stå-op-tider, vil jeg korrigere så jeg kan sammenligne. Vægten ER vægten mellem 7 og 8. De første to timer korrigerer jeg med 100 gram pr time, derefter 200 gram pr time. Vejer jeg 90,0 klokken 7:30 er vægten 90,0. Klokken 9:15 er den 90,2 og klokken 4:10 er den 89,6. Måske lidt sindrigt men det er den slags tallege, der plejer at kunne holde mig til ilden. I første omgang skal jeg kun holde to dage, for lørdag skal jeg spise hos nogle jeg ser måske hvert andet år, så der gider jeg ikke tage det store hensyn.

Til gengæld er jeg så carbed op til den første søndagscykling - jeg antager at jeg ikke bliver rigtigt syg - med Hvidovre. Hvis motionisterne er lige så sløve som vanligt, bliver der kun licensholdet at køre med og så skal det jo nok blive brændt af i takt med at jeg bliver det.

Jeg håber at træne med i morgen, nu det er "sæsonstart".

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvilke slags træer der plantet langs banen mellem Glostrup og Albertslund, men hellige bimbam der var glat, da eftermiddagsregnen blødte bladsnasken på skinnerne op. Da jeg var på 85 i timen, havde jeg lavet hjulspin så længe at jeg ville klokke tiden fra 85 til 90: 17 sekunder og hjulspin i accelerationstrin 2 af 7. Det har jeg godt nok ikke prøvet før, og turde heller holde på længere, da jeg jo sådan set også skulle bremse kareten igen (der har vi heldigvis lidt cowboytricks i skuffen men der er trods alt grænser).

Hvidovres "gale" træner mener jo at landevejssæsonen skulle begynde i dag, så i blæst og regn (men pæne varmegrader) stod vi 14 mand klar på Avedøre Holme klokken 17. Vores faste legeplads de næste 4 måneder. Gudsjammerlig kedelig pandekage flad rundstrækning i et industrikvarter. Til gengæld er træningen sjov. Og der er gadebelysning og når vinteren kommer, er det et af de steder i kommunen der ryddes og saltes først.

1 omgang rolig opvarmning

1 omgang moderat med lidt 1benskørsel og højkadance i laveste gear.

3 x 3 min på 90% -> 3 min rul - der var trafik i vejen på den sidste

3 x 2 min på mindst 90% -> 2 min rul

På sidste tur var mine makkere snedige og vi skulle køre modsat så vi var tæt på opsamlingsstedet. De så bare at de andre allerede holdt der og droppede det sidste interval mens jeg, som jo aldrig ser en skid andet end de trafikale forhold, knoklede derudaf for at holde dem bag mig. Da jeg kom tilbage var de væk. Jeg luskede lidt om opsamlingsstedet og begyndte at køre modsat for at køre dem i møde. Ude på langsiden var de ikke at se, så vendte om og kørte den rigtige vej rundt. Efter en hel omgang ville jeg så køre en hel omgang den forkerte vej. I det første sving kom en gruppe blæsende for fuld æde, efterfulgt af at par enkelte ryttere.

At vende om; da de holdt stille ved mødestedet, viste det sig at de havde improviseret et cykelløb. Der var stor cykelappetit og træneren var ude af form og kunne køres fra og det er jo altid sjovt. At det så var en helt ny mand der vandt, var de så ikke helt glade for.

Så det gik jeg glip af men fik i stedet trillet lidt rundt - det er nu OK, for havde pænt krampe i højre læg efter 2-minuttersturene og den ville ikke gå væk. Det var dog lidt ærgeligt at Gunner (klubbens hyggeonkel) ikke var der med varm kakao som han ellers plejer efter torsdags-vinter-træningen.

http://connect.garmi...ivity/239205029

Og så har jeg selvfølgelig nappet de daglige 100 tåhævninger på trappen men de er helt fast indslag resten af året.

Projekt fedttab er kommet fornuftigt fra start.

Jeg har ikke ondt i halsen.

Og da jeg sov allerede ved 10-tiden i går, så har det absolut været en af de bedre dage.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share