Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

I dag fik jeg så årskortet til motionscenteret i Hørsholm. Maskinerne er af et andet mærke (CYBEX) end dem jeg har brugt hele sommeren og vægtene lader sig naturligvis ikke overføre. Fik sjusset mig nogenlunde frem til en progression men enkelte stedet blev der trænet lidt for let.

Der bliver en del spinning i denne uge så benene skånes lidt.

Opvarmning på cykel

5 minutter, trin 6, 100-105RPM , fin ny model men en ergonomisk katetrofe. Nørj hvor man sidder elendigt.

Læg i benpresmaskine, 1 ben

20x50

10x190

10x190

10x190 , kun venstre ben

Benpres, 1 ben

10x130

10x130

Hamstringcurl, liggende :wub: endelig tilbage i min ynglingsmaskine :wub:

10x110

10x110

Leg extensions, 1 ben

10x80

10x80 , kun venstre ben

Træk til bryst

10x125

10x137½

Bænkpresmaskine

10x90

10x50 , kun venstre arm

10x110

10x110 , så lige at det var en "dual axis" og det skulle jo lige prøves

Hammercurl

10x17

10x17

Skulderpres

12x11 , kun venstre arm

12x11

12x11

12x11

12x11 , kun venstre arm - supersættet med bicepcurl for venstre arm 15x11

Kickbacks med strakt arm

12x9

12x9

12x9, kun venstre arm

Rotator cuff, stående armrotation med DB

20x5 , kun venstre arm

20x5

20x5 supersættet med 1-arms laterals kun venstre arm 10x5

Fransk pres, DB

12x10

15x10

For lænden: krydsløft på swiss ball

12

12

Reverse hypers på swiss ball

12

12

Hyperextensions i stativ

12

12

Mavecrunch på swiss ball

12

12

Knæløft mens men hænger i underarmene hedder sikkert noget - undersøges når det ikke er sengetid

12

12

Reverse mave - skiftevis spark mod loft og vandret ud

8

8

Skrå maveløft fra gulv

12

12 , kun til venstre

- og nu ser jeg at jeg glemte at køre lats for venstre side alene. Det er en ringe erstatning men har lige været ude og hænge lidt i min pind:

Statisk hold med armen i 90 grader i venstre arm alene: 4 x 5 sek - den sidste kneb det med at holde tiden....

Lænden er stadig dum men så længe jeg ikke skal samle noget op fra gulvet er der ingen problemer, heller ikke til træning.

Vægten er endnu mere :4pooh: Jeg har været OBS på kosten de sidste dage men jeg er på ingen måde blevet lettere. I starten af ferien kunne jeg forstå det. At vægten stadig stiger er ikke retfærdigt. Jeg nærmer mig ganske alvorligt de 92 morgenkilo. Det der med aldrig at komme over 90 igen er da en stendød sild.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hey Gregers :smile:

Godt at se, at du overlevede spinningen i søndags :shades: - og at du ku' li' menu'en :smile:

Mht vægt... well, noget må der jo være galt, siden det går den vej !? :wink:

Hvad gør du anderledes end da vægten var på 90 eller under ? spiser du ofte nok ? hvad består kosten af ? kan det tænkes at mullerne begynder at veje til ? stresser du (måske ubevidst ?) ? binder du væske ?

kh

Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs!

Man skal jo ikke lade sig sig guide alene af vægten så jeg havde fat i målebåndet om "det kritiske sted" :laugh: Der er løbet een enkelt cm på men det forklarer ikke hele vægtstigningen. Efter en midlertidig indpakning kan mavemuller igen anes og der er også kommet lidt markering tilbage hist og her som ellers var forsvundet for nogle uger siden.

Måske den hyppigere vægttræning har smidt lidt mere kød på kroppen men så hurtigt går det vist heller ikke. Men det med væsken kan vel godt tænkes - jeg er altid et ½-1 kg tungere dagen efter en fullbody. Lidt underligt er det i hvert fald men er ikke helt lige så bekymret over udviklingen når bare ikke det hele sætter sig på vommen. Men altså - det var jo ikke meningen at jeg skulle over 90 :wink:

Første test-spinning i Cirkelhuset var en "morgen"spinning. Helt klart et fasttømret hold; stemningen var rigtig god og snakken forsvandt først halvvejs inde i opvarmningen. Instruktøren kørte ikke selv med på det hårde da hun var temmelig gravid, næsten 7 mdr henne. Timen var lidt kortere end den skulle da man havde dobbeltbooket lokalet :nonono: Programmet var nogenlunde som følger:

8 minutters opvarmning med lidt stående i sidste halvdel

lille pause

3 minutter stående enkelttakt

3 minutter stående mellemtakt

3 minutter siddende dobbelttakt :crazy:

lille pause

4 x 1 minut stående – rumpe 2 cm over saddel – kun ben måtte bevæge sig, hoved, overkrop og hofter skulle holdes helt i ro – 10 sekunder pause mellem hvert minut – undtaget til sidst, der fik vi kun to takter inden vi skulle op igen

2 x 1 minut som ovenfor – bare baglæns kørsel

1 minut siddende dobbelttakt for at løsne op

lille pause

6 x ½ minut stående dobbelttakt :crazy: skiftevis ½ minut afslapning

lille pause

4 minut dobbelttakt med to indlagt spurter – 45 sek og 30 sek :crazy::crazy::crazy:

Klart for meget dobbelttakt til min smag. Der dér frysekørsel med rumpen lige over sadlen trak sq en del syre og jeg kunne godt mærke at jeg havde trænet en smule ben i går og at jeg foretrækker at stå op i ”fri stil”. Skal jeg køre holdspinning på torsdag har jeg kun tid om morgenen. Samme instruktør men en time tidligere. Kan godt ske at jeg bare kører lidt for mig selv om ikke så pga. tidspunktet.

- ønsker alle en rigtig god dag :smile:

post-1580-1163504372_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Jan!

Jojo - jeg mente skam baglæns kørsel :blink: jeg var også lidt spændt på om nogen opdagede det og reagerede for jeg har altså aldrig læst et spinningreferat hvor der stod noget om baglæns kørsel.

Jeg fatter ikke helt formålet. Vi, eller jeg, var godt nok begyndt at blive lidt presset i det der frysekørsel med kroppen helt stille og da det flyttede belastningen i benene at køre baglæns lindrede det lidt. Træningsmæssigt kan jeg nu ikke se pointen og der er i hvert fald ingen overførsel til landevejen :dry:

Link to comment
Share on other sites

Har besluttet ikke at køre med på hendes timer igen - ikke hvis det kan undgåes i hvert fald.

Kosten fik een på hatten i går og besluttede også at gå til stålet i dag. På en ret begrænset mængde mad kørte jeg til centeret for at spinne; tja nu er man jo blevet kræsen med spincykler og kan bedre lide deres end min egen og håbede også at blive mentalt inspireret. Det sidste blev lidt modarbejdet da DAB-radioen stod på DR Soft; ikke det mest inspirerende at køre til men passede sikkert fint til flertallet af de tilstedeværende så.....

Spinningbukserne var stadig våde fra i går så passende, da jeg ville køre meget siddende, hoppede jeg i mine nye udebukser med ASSOS-indlæg :wub: dem bliver jeg vist glad for :4thumbup:

Oprindeligt ville jeg stå ½ minut hvert 10ende minut men ændrede det hurtigt til at stå 15-20 sekunder hvert gang et nyt musiknummer startede. Forsøgte at ramme RPM med musikkens takt så selv om pulsen ikke varierer meget var der både tung enkelttakt og også lidt! dobbelttakt men mest omkring 95 RPM.

Efter 65 minutter løb jeg tydeligvis tør for glucogen og slog over i fedtforbrændig og efter yderligere 20 minutter var jeg tæt på at opgive. Krise krise krise. Tror jeg fik skyllet mine salte ud, jeg smagte fersk og havde drukket meget: ½ liter på de første 5 minutter og tømte fire 7dl drikkedunke undervejs. Og føj hvor jeg hørmede af smørsyre(??) da jeg tørte cyklen af - kunne næsten ikke holde mig selv ud :blush:

Efter træningen var jeg ikke hjemme og det kneb med at få noget indenbords. Fik spist en halv banan og efter fem minutter var det som om jeg skulle til tælling og havde kvalme den næste halve time :crazy: Det forsvandt da vi fik rigtig mad :smile:

Hvis jeg ikke har tabt mig til i morgen bliver jeg ked og mine quadriceps er totalt smadrede :devil:

post-1580-1163635701_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers dit behagelige væsen!

Jeg undrer mig meget over dine vægtproblemer, for med al den spinning og cardiotræning - i det hele taget dit aktivitetsniveau, så forstår jeg ikke at det ikke lykkes dig at få din vægt ned.

Var det en idé at styre kosten som du nu er rigtig god til at styre din træning?

Jeg tror sagtens du kan komme ned på 86-87 kg. selvom du mener noget af din forøgelse måske kunne være væske eller muller.

Problemet er jo de svære kulhydrater. De skal virkelig administreres mht. til deres GI.

Med de allerbedste ønsker til dig om en dejlig aften

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus!

Du har nok ret i at der ER noget som er skævt. Det med kulhydraternes GI er ikke noget jeg har gået så meget op i men det kunne meget vel tænkes at det skulle have noget opmærksomhed. Det med at styre kosten har jeg også overvejet men folk er efterhånden trætte af min fokus på vægten så det er ikke just opbakning jeg møder. Det gør det så heller ikke lettere. 86-87 kg - uhh, det ville godt nok være dejligt!

Heldigvis var mit projekt i går ikke helt uden virkning - morgenvægten var nede på 90,5 men jo altså tømt for kulhydrater. Mere interessant at imperedansmåleren tippede min fedtvægt til det laveste i over en måned. Efter træningen i dag er jeg blevet fyldt op så jeg regner med at totalvægten er røget i vejret igen i morgen.

Dagens træning - den var meget præget af at jeg var "totalt brændt aw". Kroppen ville ikke meget og mentalt havde jeg også givet op på forhånd. Læg + quadriceps fik skånekost.

Opvarmning i romaskine

5 minutter (glemte at aflæse distancen)

Læg i benpresmaskine, 1 ben

10x85

10x190

10x190 , kun venstre ben

Hamstringcurl, liggende

10x120

10x120

10x60 , kun venstre ben efter 30 sek pause - de sidste to reps måtte have lidt hjælp fra højre ben

Leg extensions, 1 ben

10x40

10x80 , kun venstre ben

Træk til bryst

10x75

10x150

10x150

Bænkpresmaskine

10x65

10x65, kun venstre arm

10x130

10x130 , her var jeg helt sikkert presset men følte egentlig ikke at den gik i brystet. Og nej, en fingerspidsberøring afslørede at brystmuskulaturen ikke var den mindste varm - ikke engang lunken. Det er vist på tide at prøve den anden maskine næste gang.

Hammercurl, alternerende

10x18 , ca., glemte at tælle

10x18

Skulderpres

12x12 , kun venstre arm

12x12

12x12

Kickbacks med strakt arm

15x9

15x9, kun venstre arm

Fransk pres, DB

12x11

12x11

Rotator cuff, stående armrotation med DB

12x6 , kun venstre arm

12x6

12x6 supersættet med 1-arms laterals kun venstre arm 10x6

Hyperextensions i stativ

13

13

Reverse hypers på swiss ball

13

13

For lænden: krydsløft på swiss ball

13

13

Mavecrunch på swiss ball

13

13

Knæløft mens men hænger i underarmene hedder sikkert noget - undersøges når det ikke er sengetid

13

13

Liggende på maven: navleløft fra gulv

3 x maxtid indtil teknikken begyndte at halte

I morgen bliver det en meget tiltrængt hviledag.

Lørdag står den på 5 kvarters tri-spinning.

Det er endeligt bekræftet at jeg skal lege flyttemand på søndag - er spændt på hvor meget der er, det er ikke hos nogen jeg ellers omgås direkte. Søndag står den altså på funktionel træning :laugh: så jeg håber at lænden ter sig ordentlig (den er stadig øm efter kampen med skruerne) og at jeg fysisk har fundet mig selv.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagens spinningtræning blev skudt af på Frederiksberg - triatlon-style med Mads på podiet og Vivsen på løbebåndet m.m. inden jeg blev færdig :blush: der var lagt lidt ekstratid på i dag.

I dag forsøgte jeg nogenlunde at køre efter de udmeldte belastningzoner og det lykkes rimeligt. Efter en times tid bildte mig ind at der var lidt mere frit slag og da jeg jeg jo fælt gerne ville have min spinners high skiftede jeg over i mere normal spinningstil. I tiden 1:11 var den i hus :4thumbup: I sidste interval kunne jeg nok have trukket et spinners high mere i hus - musikken ville jeg aldrig! Aldrig nogensinde høre på ellers men i en spinningsal var det ufatteligt motiverende og faktisk ogse ret fedt at høre på :blink: perfekt tempo til siddende dog lidt for hurtig i det stående til at give et rush - især da jeg var udsolgt. Overvejede meget kraftigt at stå det lidt langsommere for at få en high mere men satsede på at følge programmet i stedet :innocent:

Selv om snitpulsen er set højere slog jeg PR i svedproduktion. Tøj og sko var totalt gennemblødt og søen på gulvet om muligt større end den plejer.

Jeg er nået til den erkendelse at hvis jeg var Kjøwenhavner og havde fri adgang til at plukke ynglingsinstruktører ville jeg nok blive ret ensporet bidt af det hersens spinning :wub: nu hvor jeg også, i hvert fald nogenlunde, kan styre pulsen i det stående arbejde og rimeligt hurtigt får vejret igen efter intervallerne er der et helt andet overskud til at nyde det end dengang det "bare" var hårdt og sjovt.

post-1580-1163895500_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Først: Leoniderne svigtede i morges - da jeg var ude for at smugkigge om jeg skulle ud på den store tur var der intet at se - så jeg krøb op i sengen igen.

Dagens "træning" var funktionel idet jeg skulle hjælpe med en flytning. Workloaden var ikke voldsom stor da det hele kunne rummes i fire ture med en kassevogn til lille kørekort.

Men for pokker hvor var der mange mange store jernmøbler :devil: og havekrukker - de fleste ret store af jern med naturrust. Mine stakkels små fingre er hærgede og lænden er (på den gode måde - vist nok) ristet at de mange powerwalks med tunge ting. Min ene fod føles halvkvast da den skulle bruges som underlag til en snæver U-vending i bryggers med en stabel (vi skulle jo være smarte og kun gå een gang) nymalede låger som ikke måtte røre klinkegulvet.

Man ikke alt er skidt, har allerede fået DOMS i højre biceps af et monsterchartol som bæremakkeren til stor panik var ved at tabe på et tidspunktet - skidtet koster 40K (det må bestemt være solgt til kilopris) så det havde vi nok ikke fået ros for.

Ak, og sommerferien er nu slut så jeg skal starte på arbejde i morgen. Det var ellers helt rart at kunne gå og bare at hygge sig og træne stort set når jeg havde lyst.

Næste uge bliver den sidste i denne omgang hvor spinning får førsteprioritet og afsluttes med maner :w00t: Håber at træne med vægte i morgen men venter lige og ser hvordan kroppen reagerer på dagens uvante opgave.

Meget unormalt for mig vil jeg gå i seng allerede nu :crazy::blink:

Link to comment
Share on other sites

hvis jeg var Kjøwenhavner og havde fri adgang til at plukke ynglingsinstruktører ville jeg nok blive ret ensporet bidt af det hersens spinning :wub:

Ja, vi jyder i kjøwwenhaun har mange glæder :nahnah:

Meget unormalt for mig vil jeg gå i seng allerede nu :crazy::blink:

..og holdt du så det ????? :blink::blink:

/Wrrooom wrooom :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs!

Første del vil jeg lade stå uden kommentarer (rønnebærerne er sure :laugh: )

Men ja, jeg kom faktisk i seng omtrent 20 minutter efter mit indlæg :crazy: og i går sov jeg også før midnat og fik over 10 timers søvn begge nætter.

Som man kan se har den flytning hærget mig en del hvilket vidner een om tallet på dåbsattesten hvis man skulle have glemt det :cry:

Jeg vågnede på et tidspunkt i nat og var stoppet i næsen og havde ondt i halsen i morges - det blev dog bedre i løbe af dagen. Alligevel tænkte jeg at det måske ville være smart med en lille træning for at få arbejdet kroppen igennem.

Heldigvis havde jeg ikke lagt an til det store show - blomsten af Kokkedals ungdom havde indtaget motionscenteret. Det er selvfølgelig bedre end at de står og hænger ud nede i indkøbscenteret men deres opførsel :nonono: råben!! og skrigen og småslåsserier konstant. Men OK, jeg fik sat ny PR i at høre "fuck dig" og "flyt dig".

Der stod vel een pr kvadratmeter i frivægtsafdelingen så det var totalt umuligt at komme til. Maskinparken var ikke helt så besat men man skulle lige holde øje med om der blev leget tagfat mellem maskinerne.

Midt i et at mavesættene kom en hen og surgte om det var hårdt og hvor meget jeg manglede. :devil: godt nok var jeg ikke presset men kan folk ikke holde kæft mens man er midt i et sæt :mad: da jeg forlod stativet havde han travlt med at bokse på en af vennerne i en benmaskine (han trænede heller ikke men sad der bare og skabte sig) og jeg så ham aldrig køre mave. Fjols!

Midt i et lataralsæt var jeg ved at parkere vægten i hovedet på een der møvede sig ind mellem mig og spejlet. Jamen for fanden da også :devil:

Nå jeg har ikke helt styr på hvad jeg lavede men det var ikke særligt tungt og antallet af sæt lå vel på 60-70& af det normale.

Link to comment
Share on other sites

:dry: vågnede igen i dag drænet for energi. Men uden ondt i halsen :4thumbup:

Dagens træning blev en mild af slagsen - lidt hjemmespinning. Det var planen at køre 45 minutter men der er det med tiden (når jeg har tid til MOL er det fordi jeg sidder og damper af). Da jeg først fik gang i pedalerne forsvandt trætheden som dug for solen. Kørte til en minidisc med hiphop fra den gylne æra - feeeeeeedt at køre til: tydelige beats og en BPM på omkring de 100, så de stående serier blev korte :blush:

post-1580-1164194248_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

ARRGGGHHHHH!!

Jeg havde sat vækkeuret på sengebordet til at ringe så jeg kunne nå til vægttræning inden arbejde. Men efter en ubarmhjertlig og nådesløs kamp mod hovedpude, dyne og snoozeknap måtte jeg se mig overmandet. Efter 6-7 forsøg kunne jeg dog ikke falde i søvn igen så jeg fik hverken sovet så længe som der reelt var tid til eller trænet. Æv, hvor jeg hader mig selv når jeg, alt for tit, laver det her stunt :mad:

Nå, morgenvejningen var mig nådig og jeg blev inspireret til at lidt ekstra indsats:

45 minutters spinning på tom mave - 6 min til at få pulsen op på 160 og de sidste 2 minutter til nedvarmning.

Vel hjemme efter arbejde ville jeg indhente dagens forsømte vægttræning og efter en gang "mad"* kørte jeg mod motionscenteret. Gik ind - lurede 15-20 sekunder og gik igen. Der var ikke "fest" som i forgårs, blot temmeligt livligt og om mulig endnu mere menneskefyldt. Hvad sker der? Sidste år var der halvtomt den sidste åbningstime og nu er der overfyldt.

Jeg må konstatere at jeg skal træne før arbejde og hvis det kikser må have træningstøjet med og træne i det lille center på job.

Som plaster på såret med de (nu relativt) rigelige mængder "mad"* satte jeg mig på cyklen igen men det spillede slet ikke. Dagens få kulhydrater havde ikke gjort de små pusselanker friske og bare at holde puls 150 i 30 minutter var ret plagsomt.

* Mad - ha! :mad: trods min begejstring over min lave vægt og den gode plads i uniformsbukserne dummede jeg mig fælt da jeg blev lokket af posen med valnødder. De første 100 gram holdt vel 4-5 dage men de sidste 300gram forsvandt på ingen tid mens jeg gloede fjernsyn.

Alt i alt en ret kikset dag :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers!

Du som ellers er meget disciplineret med al din træning. Har du ikke en "spise slik"-dag hvor du kan tillade dig at gå uden for de fastsatte rammer?

I denne mørke tid er dynen altid tung Gregers! :tongue:

Mit ur når også at ringe to gange inden jeg får løftet dynen af mig.

Rigtig god weekend ønskes du af

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Men efter en ubarmhjertlig og nådesløs kamp mod hovedpude, dyne og snoozeknap måtte jeg se mig overmandet.

Hey du

Jeg tror vi er mange, der kæmper de kampe om morgenen pt... :innocent::blush: Som om man er spændt fast med mange seler, der bare ikke lader sig løsne op.. så man bliver nødt til at blive liggende.... :dry:

Lyder godtnok som en træls omgang med det center der :nonono:

Mht "skejeuddag"... madmæssigt - som taurus er inde på :smile: det behøvs ikke være hver uge - det kan også f.eks. være hver 14. dag eller hver 3. uge .. Jeg har selv "dyrket" det at have en spisedag, da jeg var på affedning, og det er altså guld værd :smile: det er virkelig en dag, som man ser frem til !

:secret:Og så gælder det naturligvis om ikke at have "forbudte" ting i skabene, når man ikke har sådan en spisedag - det er alt for nemt ...

Ses - om ikke andet, så på søndag :shades:.. der er endnu ikke noget nyt mht spin i morgen..... :nonono: men kontakter dig, så snart der kommer en melding......skulle det blive aflyst i morgen, er det jo godt, at du så har kræfter til at fyre den aw søndag :devil: 200% !!! :smile:

kh

V

Link to comment
Share on other sites

Vel hjemme efter arbejde ville jeg indhente dagens forsømte vægttræning og efter en gang "mad"* kørte jeg mod motionscenteret. Gik ind - lurede 15-20 sekunder og gik igen. Der var ikke "fest" som i forgårs, blot temmeligt livligt og om mulig endnu mere menneskefyldt. Hvad sker der? Sidste år var der halvtomt den sidste åbningstime og nu er der overfyldt.

Jeg må konstatere at jeg skal træne før arbejde og hvis det kikser må have træningstøjet med og træne i det lille center på job.

Ja, fandens til motionister! :innocent: Hvorfor skal de absolut fylde op når de alligevel holder op senere på vinteren (nok efter januarkuren). Der burdes indføres A- og B-medlemskaber i centrene så dem der dyrker rigtig træning kan komme til. :4flex:

tænkte faktisk det samme sidst og overvejer morgentræning. Lyder godt nok meget ambitiøst :sleeping: , men måske er man nødt til at gå til yderligheder. :sleepy:

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres indlæg :bigsmile:

Det trøster lidt at det ikke kun er mig der har vågne-og-stå-op-kvaler. Jeg har fået lovning på at jeg kan låne en dagslyslampe - ved ikke om det hjælper men vil lade det komme an på en prøve. Aftentræningen gik fint i dag (som i gamle dage) men man-tors er det vist ikke en mulighed, så det må blive om morgenen i fremtiden. Nu må jeg også se hvordan mine arbejdstider bliver efter 8. januar.

En spisedag er et meget nødvendigt onde - i mit tilfælde skal det dog være mindst een gang om ugen :blush: ellers skrider det. Men det med nødderne var ellers gået godt i lang tid. Den første pose jeg købte spiste jeg kun 3-5 stykker af om dagen men i går gik det helt galt. Jeg glemte at skrive at der også forsvandt et net clementiner på et kvarters tid men de er jo ikke så farlige. Men det var en af de dage hvor jeg bare er fuldstændig bundløs :sneaky2:

Jeg fik jo trænet lidt her til aften - ikke det vilde for der var 45 minutter indtil lukketid:

Elipsetræner

4 minutter, trin 15 , ca 130 RPM

Hamstringcurl, liggende

8x60

8x120

8x120

supersættet med

Chinups

8

8

8 , alle 3x8 med lille pause i både bund og top

Bænkpres i smith

8x40

8x60

8x80

8x80

Skulderpres

15x13

15x13

Kickbacks med strakt arm

10x10

10x10

Rotator cuff, stående armrotation med DB

18x6

18x6

supersættet med

skrå mave (på gulv)

8

8

Knæløft (for nedre mave)

10

15

Hyperextensions i stativ

15

15

Og nu bliver der drukket vand og ædt kulhydrater :blush::blush::blush::blush::blush: lårbasserne kommer på hårdt spinningarbejde her i weekenden og selv om de har været meget! trætte i dag så skal de saftsuseme bare virke.... i morgen bliver jeg nok nødt til at sætte mig bagved og fedte den lidt af meeen et enkelt spinnirs high skulle der altså gerne blive til :wub:

Søndag er skal de vist have seriøse smæk :bottom: har jeg forstået

Så der skal fyldes med vand og carbs....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Spinning med København Triatlon Klub - vikar på podiet. Derfor var timen ikke som den plejer. Det var en ret enkel time uden de hurtige skift. Der blev i hovedtræk vekslet mellem simuleret landevej (90-100 rpm siddende) og så en benknuserserie (60-70 RPM siddende og stående) - hver serie tog 6-8 minutter. På opfordring kørte vi en lang cool-down og der var også tid til at fokusere meget på udstrækning. Det slukkede lys og "yoga"-musikken fungerede faktisk rigtigt rigtigt godt.

Musikken lå i den tunge technoende og var ret høj og det lykkedes faktisk at få en gang gåsehud kun på puls 163. Men stående enkelttakt + det gode beat og jeg ender i himlen :bigsmile: I sidste intervalserie (kun lidt over 60 RPM) fik jeg rigtig high i den sidste stående serie så dagens mission lykkedes fuldt ud. Det var nemlig også planen at køre denne time meget forsigtigt og det lykkedes jo fint.

I morgen venter endnu en spinningtime og jeg er blevet advaret om at jeg kan glæde mig. Der skulle defor gerne være lidt ekstra i posen til at køre igennem. Lidt ærgelig at jeg fumlede med de to hjemmespinninger på en kulhydratfri dag forleden, benene er endnu ikke 100% men det går selvfølgelig alligevel.

ØV!, da jeg sagde ja til overarbejde i aften havde jeg glemt at der kommer Matador :mad: og så til klokken halv to :unhappy: tror faktisk liige jeg smider mig på sengen i halv time - synes jeg gaber ret så meget :wink:

post-1580-1164468851_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dagens spinning i selskab med f.s.k Vivsen og f.s.k Spinningsilden og med KG på podiet.

Jeg har skrevet det før og gør det igen, den mand er altså fantastisk at have til at sidde deroppe :4thumbup: Endnu engang blev der serveret en time lige efter min smag :bigsmile:

- på et tidspunkt var jeg ret bekymret over at der blev meldt ud at der skulle bruges tre minutters stående til at få kontrol over pulsen men det gik faktisk fint alle tre gange - hey, måske er jeg ved at lære det her stads :unsure: . For en gangs skyld var jeg mest presset i det siddende arbejde hvad kan tilskrives mine trætte benser - af samme årsag giver pulskurven heller ikke retvisende billede af hvor hårdt det egentlig var. Der var ganske enkelt ikke power til at skyde pulsen helt op. Lidt ærgeligt (for pulskurven) især i Basso-intervallerne i næstsidste serie blev der trådt med det hele men hvad der manglede i maxpuls blev givet i mælkesyre. Fik her en mindre high men dagens højdepunkt var ved højeste pulstop - fra KG "råbte" af os og de sidste 30 sekunder at det interval var jeg et helt andet sted :wub::wub::wub:

Novemberstatus

Selv om pulskurven har været set på højere niveau var dagens pragtfulde spinningtime den perfekte afslutning på min spinningmåned. Nu ferien er slut er det ikke nemt at ramme spinningtimer (i denne sammenhæng er det pi... ærgeligt at jeg ikke arbejder 9-16) så det giver helt sig selv at jeg er på nedtrapning. Jeg synes selv at jeg har fat i den lange ende og håber at kunne vedligeholde det med een ugentlig hård (dobbelt)time evt. supleret med en moderat hjemmetræning. Vil forsøge at bytte vagter på arbejdet så jeg kan ramme de hårde timer - i den uge jeg kommer ind i kunne der ikke byttes :4ranting: skal jeg være glad bare jeg rammer en enkelt time overhovedet. Jeg har een fridag og den er besat - skal prøve om jeg kan smutte til spinning og vende tilbage bagefter, øvrige dage kolliderer arbejdstid og spinningtid. Og jeg vil altså ikke tilbage til hende der spinner baglæns og med bunker af dobbelttakt :nonono:

I vægttræningen er jeg ikke nået så langt i min progression som forventet. Mine ideer med at lægge træningen i blokke er næsten pakket væk - det burde være startet for to måneder siden og jeg når ikke mange blokke nu. Tror bare jeg hopper på en almindelig to-split - stadig med vekslende reps - inspireret af Taurus.

Men nu: lidt hviledage. Det er muligt at jeg "kommer til" at nappe en dag med overkropstræning men bentøjet skal have absolut ro de næste dage - quadriceps er fuldstændigt overloaded :devil:

(når man sammenligner med Vivsens kurve er det ret afslørende at jeg fik lagt lidt for fedtet ud :blush: men var sq nervøs for at syre til i utide)

post-1580-1164594802_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Godmorgen kære Gregers.

Det glæder mig meget at jeg kan inspirere andre til at prøve nogle af mine systemer af. :bigsmile:

Jeg havde ellers siddet og analyseret lidt på dine betragtninger omkring din træning, da du på et tidspunkt efterspurgte andres ideer og meninger, men jeg nåede desværre aldrig at komme med mit besyv i den anledning - håber ikke du herved bliver lidt skuffet. Du er nu selv god til at se tingene i et større perspektiv. :smile:

Jeg kan godt følge dig med dine arbejdstider. Hvis ens dagligdag var pænt organiseret efter et ur døgnets 24 timer og alle ugens syv dage, så tror jeg både din træning og dine spisevaner havde kunnet planlægges mere optimalt - også set ift. dit søvnbehov.

Jeg synes du klarer din konditionstræning til UG - her misunder jeg dig altså godt nok noget så grueligt! :mad:

Hvor ville jeg gerne lægge det lidt ind i min træning også. Jeg håber at få tiden til det i nær fremtid så jeg også kan styre min vægt lidt bedre.

Nu ikke for at skabe lidt virak hos dig, men jeg forlader nu mit DUP for en tid, som du nu vil afprøve.

Ikke fordi det ikke producerer resultater, eller fordi jeg er træt af det. Det skyldes ganske enkelt, at jeg i en periode vil opbygge mere råstyrke, specielt i min elendige bænkpres og min halvdårlige Squat, og så vil jeg lige afprøve de 'berømte' styrkeatleter her på MOL som fastholder at deres træningmetoder er det bedste, både til styrke men også i hypertrofisammenhænge (den evindelig diskussion der aldrig får en ende).

Jeg vender dog helt sikkert tilbage mit gamle - jeg er jo bodybuilder og elsker masse! :tongue:

Rigtig god mandag min kære ven og held og lykke med projektet.

Taurus

Link to comment
Share on other sites

For en gangs skyld var jeg mest presset i det siddende arbejde hvad kan tilskrives mine trætte benser - af samme årsag giver pulskurven heller ikke retvisende billede af hvor hårdt det egentlig var. Der var ganske enkelt ikke power til at skyde pulsen helt op. Lidt ærgeligt (for pulskurven) især i Basso-intervallerne i næstsidste serie blev der trådt med det hele men hvad der manglede i maxpuls blev givet i mælkesyre. Fik her en mindre high men dagens højdepunkt var ved højeste pulstop - fra KG "råbte" af os og de sidste 30 sekunder at det interval var jeg et helt andet sted :wub::wub::wub:

Jeg synes også man skal passe på med ikke kun at vurdere træningsindsatsen målt i gennemsnitspuls. Dels bør meget intensive pulsintervaller tælle klart mere end de tilsvarende downs. Med den høje intensitet køres tildels anaerobt med en dårligere iltøkonomi, som burde tillægges når man sammenligner pulsniveauer.

Som du selv nævner kan pulsen være lavere pga. trætte ben og ikke fuld restitution ift. sidste træning. Der kan tilsvarende være andre forhold som påvirker pulsen positivt (opad) eller negativt (nedad).

Noget andet er at cykling og måske især spinning tildels også er styrkebaseret. Hårde pedalbelastninger koster mere i power end hurtigere kadance i lette belastninger. Nu er problemet jo med spinningcyklerne at man kan have meget svært ved at vurdere belastningen, mens pulsen kan måles. Derfor er det typisk denne man bruger som indikator.

Man skal derfor nok ikke hænge sig for meget i ens pulsniveauer fra en spinningtime, da det kan være svært bare at sammenligne en time med en anden. Har man trænet i nogenlunde samme pulsintensitet som sidst er det vel ok og måske endda hårdere.

Endeligt viser pulsen jo intet om din eventuelle fremgang. Med bedre kondition vil pulsen falde for samme arbejde og samme intensitet kan være udtryk for bedre form (og selvfølgelig også det modsatte).

Link to comment
Share on other sites

Det var så den hvileperiode :dry: Om det skyldes vintermørket eller andre faktorer så er energierne meget begrænsede i disse dage og især i vågnefasen. Lidt kritisk mht. vægttræning da det jo ikke gik så godt med at træne om aftenen så det er meget muligt at jeg tyr (mon det staves/bøjes sådan i en sætning? ellers tager jeg gerne mod staveundervisning) til det lille center på arbejdet selv om jeg har betalt til det andet.

Men nu skal jeg i gang. Jobmæssigt var ugens eneste mulighed for at deltage på en spinningtime dagens "fredagsbike" selv om jeg måtte forlade selskabet tre timer midt i det hele for at køre med :blush:

Ved ikke helt hvad jeg skal mene. Kæft hvor folk skvaldrede i stedet for at køre :mad: Det er fair nok under de første minutter af opvarmningen og jeg kan også nemt acceptere et par små bemærkninger mellem intervallerne HVIS instruktøren ikke siger noget imens. Jeg sad i opvarmningen mellem to der talte/råbte sammen og senere var det sidemanden og hans sidedame der plaprede!! - også mens de ikke skulle have luft til den slags. Det burde ikke irritere mig men det gjorde det så alligevel :innocent:

Selve kørslen var OK trods et par (heldigvis) korte perioder med dobbelttakt 120-132 RPM. Instruktøren havde den for mig nye tilgang til kadance at vi skulle tælle pedalomdrejninger i en kortere periode og de skulle så ligge mellem to tal f. eks. 12 og 14; havde det ikke været nemmere bare at lade os køre til musikken? Instrukserne blev leveret omtrent så indlevende som fiskerinoteringerne på Kalundborg Langbølge og musikken var bestemt ikke mig - sidste og hårde intervalserie blev kørt til noget der kunne være filmmusik til et kærlighedsdrama - der var slet intet techno/dance eller hård rock :unhappy: men Søren Banjomus var OK :tongue: Jeg fik dog erobret mig to stk. spinners high :wub:

Hvis standarten på de andre instruktører ikke snart hæver sig kunne det være man skulle finde et instruktørkursus og melde sig frivilligt :tongue: det her kan selv jeg sq gøre bedre tror jeg nok. Nå, værre var det ikke - jeg kører gerne med ham igen en anden gang, måske jeg bare blevet lidt forvent efter den seneste tids besøg i Kløwenhawn.

Realistisk får jeg ikke tid til at træne i morgen, men så skal den stå på vægttræning søndag og mandag. Ellers skal jeg prikkes til.

post-1580-1165020433_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Prøver lige at genindføre de tidligere farvekoder:

Sort er kommentarer til træningen

Blå er træningsrelateret

Grøn er OT

Så er søvnrytmen igen havareret. Jeg sov kun lidt over to timer i nat og vågnede oven i købet før vækkeuret uden at kunne falde i søvn igen. Besluttede at træne før arbejde når jeg alligevel var oppe.

Dagens Træning (33 minutter)

(ingen opvarmning)

Læg i benpresmaskine

20x150

20x150 , for tung og måtte fuske de sidste 3-4 reps

supersættet med

Træk til bryst

15x50

15x50

Rowsmaskine, en arm ad gangen

15x25

15x25

15x25 , kun venstre arm

Benpres

20x150

20x150

supersættet med

Hammercurl

15x12

15x12 , lidt for let

Leg extensions

20x50 , av av av det brændte til sidst. Besluttede at stoppe efter dette sæt

20x50 , efter de efterfølgende tre sæt tog jeg alligevel ét mere

Supersættet med

Hamstringcurl, siddende

20x50

20x50 , lidt for let

Og

Inderlårsmaskine

6x50 , rigeligt let men husker den voldsomme DOMS den uvante bevægelse gav sidste gang.

Hyperextensions i stativ

12

12

Reverse hypers på swiss ball

12

12

I omklædningen spottede jeg den tidligere omtalte bjælke som er fantastisk at lave kropshævninger i. Besluttede derfor at nappe

Speed-pullups

15 , de sidste 4-6 var der nu ikke meget speed over.

UGEPLAN

Mandag: Styrk, del 2

Tirsdag: skulle efter masterplanen holde fri eller køre let spin. Men siden torsdag aften har tankerne kredset massivt om hvor og hvornår jeg får mit næste spinders high så nu har jeg skrevet mig på en times spinning. Ikke så massiv belastning men halvlang. Hvis benene er ristede af DOMS melder jeg naturligvis fra

Onsdag: Styrk, del 1

Torsdag: Styrk, del 2

Fredag: Hviledag

Lørdag: stor spin - ikke endeligt planlagt om det bliver plan A eller B

Søndag: ? Styrk, del 1 eller hviledag

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

måske jeg bare blevet lidt forvent efter den seneste tids besøg i Kløwenhawn.

Realistisk får jeg ikke tid til at træne i morgen, men så skal den stå på vægttræning søndag og mandag. Ellers skal jeg prikkes til.

Hey du

ja, man blir også ret hurtigt afhængig af kvalitetstræning... det er jo trods alt en del af ens tid man bruger på træning, så skal det også være i orden.... ikk' ?? :smile: Vi gider jo heller ikke se på dem til spinning, som sidder og fiser den aw og nærmest ikke har en dråbe sved på sig... og hvor man kan se, de kører frihjul HELE timen igennem.... Det gider vi ligeså lidt som de mennesker der skal sidde og plapre op i en spinningtime... :4ranting: jeg hader det !! :4ranting: ...... :blush: det blir heldigvis heller ikke accepteret på :superman: 's timer - de blir bedt om at gå ud på kondicykelen ude foran ! :4thumbup: he he he - me like !!! :cool:

Prikning skal jeg nok sørge for... :smile: du kan jo ikke prikke for mig, hvis du ikke selv er i gang, jo... meeeen det er snart 1. januar...... :laugh: så!!!!! må vi moppe !!! :w00t:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share