Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

:blush: Jeg har stadig "sovesyge". I forgårs sov jeg fra klokken 20 til 9:15 og vækkeuret arbejde hårdt på at få mig op, faktisk var jeg meget tæt på at komme for sent på arbejde.

I går regnede jeg med ikke at kunne sove men gik kold klokken 22 og vågnede 10:52 i morges. Men OK, nu er jeg frisk :dry:

Måske for frisk til at kunne sove kl 2 om natten ??? :dry:
For at fortsætte det kedelige så har jeg igen fået ondt i venstre knæ - denne gang dog et helt nyt sted så om det har sammenhæng med det tidligere bøvl vides ikke men skal til kiroprakter på tirsdag. Desværre er jeg vist for forsigtig med det venstre knæ og overlader alt arbejdet til højre ben - nu begynder højre knæ også at brokke sig. Samme sted som venstre i øvrigt. Jeg er ret træt af dem lige nu :mad:

Godt du lige selv fik det med kiropraktoren med...

:smile::smile:

/V

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Måske for frisk til at kunne sove kl 2 om natten ??? :dry:

Godt du lige selv fik det med kiropraktoren med...

:smile::smile:

/V

Desværre ja!, alt for frisk. Jeg tror at jeg havde ligget og skiftevis roteret i sengen og læst et par timer inden jeg faldt i søvn, sidste gang jeg så på uret viste det 5:40 :unhappy:

Og det med kiroprakteren går helt af sig selv denne gang. Det bliver nemlig værre og værre for hver dag der går og det er jo en helt forkert udvikling :cry: Jeg må nu kravle ind og ud af sengen anderledes end jeg plejer fordi det gør ondt når der kommer vægt på knæet.

Nå, men jeg måtte lige teste skidtet (knæet altså) og se hvad det kan - mere hvis vi kommer ind på det med cykling og spinning :innocent:

Startede forsigtigt ud med 5 minutter på lav belasting ca 95 RPM

Gik over i min standartopvarmning med et nøk på belastningsskruen hvert minut.

Og så.... efter i alt 10 minutters gik jeg over i enkelttakt - ikke supertungt men dog enkelttakt. Efter 45 sekunder begyndte knæet at øffe og så satte jeg mig ned igen. Kun brok fra det nye ømme punkt - den oprindelige overbelasting mærker jeg intet til.

Frem til minut 15 lav belastning ca 95 RPM

Derefter øget balastning hvert halve minut holdt i siddende kørsel - indtil jeg ikke længere kunne holde 60RPM. Ingen klager fra knæ - intet :blink:

Tog en rolig stund et par minutter og forsøgte med en tung enkelttakakt, under 60 RPM som jeg holdt 2 minutter. Eet enkelt pedaltråd midtvejs var der et lille pip men det forsvandt prompte.

Derefter afrulning.

Umiddelbart er der efterfølgende en minimal øget stikken/kløen fra det ømme område men ikke så meget at jeg kan afvise at det er et tilfældigt udsving.

Nå, men om ikke andet fik jeg da til en forandring presset pulsen op. Og det var ikke batteriet i pulssenderen der var fladt - og pulsuret trækker natlyset uden problemer.... gad vide om det så er bæltet der er slidt?, nå det gider jeg ikke tænke på før jeg evt. får grønt lys til at gå til vaflerne igen.

Højre knæ har i øvrigt ikke skabt sig siden sidst jeg kommenterede det.

....kæft en jammerdal :tongue:

TILFØJET: der er igen ro over knæet så det kun er "normalt" ømt ved berøring.

post-1580-1169394322_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ked af at høre, at du har knæproblemer igen, Gregers :unhappy: Jeg ved kun alt for godt hvor frustrerende, det er.. :mad:

Jeg tror jeg har nogen gode knæøvelser liggende fra min fantastiske fys, der har hjulpet mig sidst jeg havde problemer med det ene knæ.. jeg kan da se om jeg kan grave dem frem af gemmerne, hvis det har interesse? Øvelserne var bl.a. til balancetræning og en øvelse til vastus medialis-musklen, der holder knæet på plads, som hjælper til både at styrke musklen og hjælper til at den "fyrer" korrekt i forhold til de andre muskler.

Ellers håber jeg det går bedre med det og søvnproblemerne - sover også selv en del mere end normalt for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Hej RuneN,

Hvis de ikke er for langt væk må du gerne. Sjovt som man først får øjnene op for at pusle om sig når problemerne melder sig og at passe på sine knæ er nok ikke nogen tosset ting. Men ellers så er der håb om at jeg kan fungere normalt uden.

For i dag kom dommen fra kiropraktoren - eller i hvert fald et bud, tiden vil vise om det er korrekt.

Han mener helt bestemt at mine problemer skyldes at mit højre ben er 1½cm for kort. Først stod lænden af og nu da alderen er begyndt at trykke :mad: så er venstre knæ også presset. Turen i skærverne med at demontere låsebolten på sporskiftet i sidste uge væltede læsset i et i forvejen overbelastet knæ. Den ene af de 8-9 slimsække (eller var det væskekapsler) inde i knæet er hævet og sender røde alarmlamper til hjernen - deraf ømheden.

Jeg fik i dag lidt elekroder på knæet med nogle små impulser a la den her på MOL forhadte elektrodetræning og derefter ultralyd. Den skal jeg have igen på mandag hvor jeg måske også skal have noget "tryllesalve".

Desuden er det fremover forbudt at gå uden at have noget under højre ben/hæl undtaget hvis jeg går på sand på stranden. Slut med strømpesokker og bare tæer derhjemme. Det bliver noget af en omvæltning!! Vi starter med hælkiler af kork i alt endet end træningssko hvor forfoden også skal være løftet, så der skal helt indlæg i. Hvis knæ og rygproblemer er væk om tre måneder, hvilket han var 95% sikker på, så skal vi hitte på noget der er mere fikst og holdbart end hæle af kork.

Cykelsko og spinningsko er dog også undtaget da vinklen i fodlettet vil kompensere, men hvis man kan få en mellemplade mellem sko og klampe vil jeg nu alligevel prøve det, da mit tråd er ret forskelligt med hhv. højre og venstre ben - om det har samme årsag ved jeg ikke men det lyder da ret sansynligt og det kan i hvert fald ikke skade at prøve.

Hvad han mente om min læge dengang jeg blev afvist at få en henvisning til fys da jeg havde ondt i ryggen og stedet blev anbefalet at løbe egner sig ikke til blive gengivet :laugh: Men nogen at de pænere indvendinger gik på at det var beep beeep når det endelig kom en patient som passede og plejede sin krop med motion til punkt og prikke og så afvise og beklage sig over at det var den forkerte slags - mere beep beep beep

Nå, nu er det ved at være mødetid og med de korte pauser jeg har i dag når jeg ikke at skrive gårsdagens styrkepas ind før jeg kommer hjem. Hvis ellers min PC er færdig; hovedoprydningen på harddiscen er slut og jeg har sat den til en discfregmentering og det er et år siden sidst :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Godt at høre at du har fundet en god kiropraktor.. det er guld værd med en behandler, der ved hvad han snakker om og tager sig tid til at undersøge tingene grundigt! Inden jeg fandt min nuværende gode fysioterapeut, som desværre er uden tilskud, var jeg selv været igennem de første fire fysioterapeuter og en kiropraktor, der alle kom med den samme smøre om mindre træning, tapening af knæet, isning etc. uden at undersøge ting som balance, pronation, stramme muskler og sener og den slags. En af fysioterapeuterne påstod ligefrem, efter en yderst kort undersøgelse, at smerterne nok skyldtes, at min knæskal var knækket :blink:

Kender også godt det med, at det først er når man er skadet, man gør noget.. mit vippebræt har fx ligget meget stille på det sidste. Nu har jeg så excelleret ved at løbe 2,5 km på løbebånd, hvilket mine knæ ikke var glade for, så nu er jeg i gang igen.

Anyways. Jeg har fundet øvelserne frem.. har desværre ikke adgang til en scanner, men jeg forsøger med en forklaring i stedet:

Vippebræt - 5 x 1 min

Bevæg dig frem og tilbage og fra side til side uden at kanten af brættet rammer jorden. Når dette er for nemt, så prøv "jorden rundt", hvor du kører hele vejen rundt uden at kanten rammer

Statisk balance

- Hold balancen stående på ét ben, bøj let i det knæ du støtter på. Kig lige frem - find evt. et fikspunkt på væggen at kigge på.

- Stå der i 30-60 sek, eller til kvaliteten i knæet bliver for dårlig

Dynamisk balance

- Hold balancen stående på ét ben, bøj let i det knæ du støtter på

- Bøj langsomt op og ned i knæet

- Knæet skal ud over 2.-3. tå (midt på foden)

- Gentag dette 12-15 gange, eller til kvaliteten bliver for dårlig eller du bliver træt i knæet

Vastus medialis øvelse

- Sid med strakte ben op ad en væg/seng/sofa

- Spænd let i ballen og spænd derefter i låret

- Du kan mærke efter om du spænder indersiden og specielt den nederste del af lårmusklen ved knæet

- 4-5 sæt af 25 gentagelser med en pause på 1 min mellem hvert sæt

- God øvelse til Nyhederne :smile:

.. og så lige et par ting til at afhjælpe en stram traktus-sene, som jeg selv lider meget af. Det er vist også ofte et problem for folk, hvor det ene ben er længere end det andet, så det er nok ikke en dårlig idé at prøve nedenstående, men du kan jo evt vende det med kiroen:

Tennisbold-øvelse

"Massage" på ydersiden af benet lige over knæet (for at strække traktus-senen)

Strækøvelser

Stående samt liggende, hvor du ligger på ryggen med det ene ben strakt, det andet bøjet og så trækker det bøjede ben ind over det andet. Lige til advarsel: Ham fætteren på det linkede billede kunne uden problemer godt have demonstreret strækket med liiiidt mere tøj på :bigsmile:

Håber du kan bruge det til noget!

Link to comment
Share on other sites

Hej RuneN,

Det ser meget brugbart ud - vupti i printeren med det :4thumbup: tak for tipsene.

Det dersens kreatinstads jeg er begyndt at drikke; jeg ved ikke rigtigt om det virker eller ej - virkningen er i hvert fald ikke kæmpe voldsom. Men synes nu alligevel at jeg er noget mere fyldig end normalt så det kan da godt være. Men om ikke andet smager det afsindigt godt :4mewantfood:

Nå, når der nu er målebånd i huset . .. ... .... måle - måle .... ... .. . den er sq god nok hvis man kan gå efter overarmen i hvert fald - er sq hoppet op i størrelse 42 og det er i hvert fald debut. Selv om det er med kreatinsnyd. Men pokkers at jeg ikke målte inden, det havde været noget sjovere at se forskellen.

Hvad kom jeg fra? Nåh jo, træningen fra i går :wink:

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 112-120 SPM

Rotator, ud

20x14 , mens jeg ventede på at rygmaskinen blev ledig kunne jeg jo lige så godt lave lidt

20x14

Chinmaskine, alm. chingreb

10x130

5x250

5x290

5x290

5x290

4x290

4x290 , med et bedre greb kunne de nok have været der alle fem

Sitting rows

10x5

5x16

5x16

5x16

5x15 , teknikken begyndte at kikse, så tog en plade af

5x15

Hammercurl

5x22

5x22

5x22

5x22

5x22

Cabel crossover

10x5

5x8

5x8

5x8

4x8

3x8 , ufff

Bænkpres

10x60 , haha - var ikke forberedt på at styrken var så meget væk efter crossoveren så 1ste rep var nær smadret ned i brystet på mig

5x90

5x90

5x90 , det virker fint med de udmatningssæt først - det er brystet som er mest presset nu

4x90

3x90 , det blev sq tungt - men på en helt anderledes måde end når man syrer til i "mange" reps. Elementært for de fleste men nu var det altså første gang jeg brændte mig af på denne facon. Ret fedt, faktisk men en spotter havde været guld.

Skulderpres

10x12

5x22

5x22 , sidste rep begyndte at løbe baglæns i venstre side men fik den fanget igen

5x22 , ret lange pauser herfra og alle "den sidste rep" var lige ved at misse

5x22

5x22

Laterals, 1 arm

8x10

8x10

6x10

5x10 , brændt total aw

8x8

Rotator, ind

20x18

20x18

Bagskuldermaskine

10x50

10x50

10x50

Fransk pres

6x28

5x38

5x38

5x38

4x38

4x38

Hyperextensions

15

10xBW+10

10xBW+10 , tænkte nok at det var for overmodigt- fik ondt i lænden efter et par timer og det er først ved at slippe nu

Sidebøj m. twist

16

16

Mave på swiss ball

20

20

Så var jeg helt og aldeles slut og færdig!! Det var faktisk rimeligt hårdt at snuse til fail så mange gange og så i de lave reps. Til gengæld giver det tilsyneladende langt fra så meget DOMS som ved 8 reps for da var jeg da godt ristet i dagene derpå. Skulderregionen er nu ret DOMSet og underarmene ganske lidt og brystet som også fik sig nogle klø er lige begyndt at ømme sig her til aften.

Hviledag i morgen og middelrep-træning torsdag formiddag inden jeg skal til tandlæge :crazy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Helt som forventet fik jeg ikke min fede r.. ud af sengen i går før jeg var nødt til det - tandlægetiden :mad:

Uret var sat til i morges men dér kom jeg heller ikke op før det var tid at tage på arbejde :mad:

Hvor er det træls at jeg sagtens kan vågne og stå op klokken kvalme om morgenen bare jeg har en aftale men ikke evner at komme op klokken 9 uden.

Men jeg fik da træne en lille smule i den ene pause. Jeg følte mig rimeligt frisk men da jeg fik fat i vægtene var der ikke meget spræl i kroppen. Men OK, som sædvanlig var jeg også fuldstændig dehydreret og har også været lidt (meget lidt) småsnottet de sidste dage. Anyway, det blev en rolig omgang:

Chins

8

8

8

Bænkpres

15xslæde

8xslæde+40

8xslæde+70

8xslæde+70

8xslæde+70

Military press

8x38

8x38

8x38

Kickbacks med strakt arm

10x10

10x10

Hammercurl

8x20

8x20

Fransk pres, Z-stang

10x28

10x28

Rotator, stående med DB

15x16

15x16

Ingen øvelser for mave/lænd. Jeg er ret sikker på at muskulatur som hæfter til hofte og rygsøjle har rigeligt at gøre med at tilpasse sig til at gå på den nye måde, så ingen grund til at stresse den yderligere.

Efter kiroprakteren gik det bedre med knæet indtil jeg af gammel vane i går lagde mig i sengen som jeg ellers altid har gjort men ikke mens jeg har været øm i knæet. Men det gjorde jeg altså og selvfølgelig skulle jeg lige ramme en fold på dynen med det allermest ømme sted på knæet og samtidigt skubbe fra med benet. For hævlede det gjorde ondt og siden da har knæet opført sig som inden jeg var til kiropraktoren. Glæder mig til at få ultralyd igen mandag.

Imorgen står den først på arbejde og derefter snurrekaffe, kage og Matador. Og resten af håndboldkampen.

Forsøger at klemme en 15-repper ind efter arbejde søndag - det skal også bare være en let omgang.

:smile: GOD WEEKEND TIL ALLE MOLLERE :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers.

Det er godt nok en kedelig omgang læsning med dit knæ. Jeg kan udemærket følge den irritation over ikke at føle sig 100% i bevægeapparatet.

Jeg synes nu at kunne se, at du alligevel holder humøret oppe, det er jeg glad for.

Din træning fungerer da vist fint, men: jeg savner et "fullbody"-billede. Nu træner du også med vægte udover cyklingen og er så åbenbart også begyndt på kreatin, så er det måske muligt at lokke et par billeder frem her i din log?

Under alle omstændigheder så ønskes du rigtig god bedring med knæet herfra.

Rigtig god lørdag Gregers! (datteren og jeg skal jo også lige se Matador i aften).

Hilsen

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers :bigsmile:

Hvis du skal igang med vippebrætsøvelser, så har jeg et bræt, du kan låne :cool: du ved hvor det kan hentes :bigsmile: Håber diverse tiltag hjælper dig frem til at kunne træne optimalt igen - ser allerede frem til fælles cykeltimer.....you know ...... I have a dream :shades::smile:

Fortsat god weekend til dig :bigsmile:

Krams

Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus,

Ja, jeg forsøger at holde fanen højt men må også erkende at jeg snart begynder at blive noget frustreret. Men at "smide det hele" og sætte mig og surmule hjælper jo ikke noget, så det gider jeg ikke. Billeder :crazy: uha :blush: nu bærer kaveret jo efterhånden præg af ikke at have dyrket nævneværdig cardio siden 11/12 og kageindtaget har jo sat sig :tongue: Nå, men i medgang og modgang... jeg skal knipse lidt her en af dagene og lægge noget op. Om ikke andet kan det bruges som førbillede, hehe...

God uge til dig og familien!

Og Vivs,

Det bræt kunne jeg sikkert godt tænke mig at låne - skal lige have grønt lys. Og jo, det kunne blive et ganske pragtfuldt arrangement med flyveture i de højere luftlag.

Også en god uge til de lidt sydligere himmelstrøg!

Dagens træning var for en gangs skyld som planlagt - en overskuelig omgang i DSBs lille motionscenter:

Chins

15

15 , ufatteligt hvad et godt greb kan gøre af forskel. Jeg nappede disse to sæt i den sædvanlige bærende bjælke i omklædningen i stedet for som de sidste gang i smith-stativet. De 15 reps var selvfølgelig tungere end de foregående 8, men faktisk ikke ret meget.

Bænkpres, DB

15x16

15x30

15x30

Hammercurl

15x16

15x16

Skulderpres

15x16

13x16 - tabte koncentratioen da jeg kunne drøvtygge madpakken :crazy: men havde nok ikke fået begge de to sidste alligevel

Fransk pres, Z-stang

15x23

15x23

Kickbacks med strakt arm

15x9

15x9

Rotator, stående med DB

20x5

20x5

- og igen sparede jeg kropsstammen, kan godt mærke at lænden ikke hygger sig specielt i disse dage - skal vist prøve at arrangere en gang massage til at løsne den op. Men det skal nok blive godt over lidt længere tid :smile:

Nu burde virkningen af keatinen have sat ind, men efter en positiv periode er jeg nu skeptisk. De vægte jeg arbejder med er jo ikke anderledes end de plejer. Den ekstra fylde jeg umiddelbart synes jeg har fået - er det mon blot et resultat af kag.. øh, den lettere forhøjede fedtprocent og slet ikke kreatinen? Men OK, det er jo heller ikke alle det virker på. Men surt at have en bøtte mere stående til ingen gavn :sneaky2:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Og Vivs,

Det bræt kunne jeg sikkert godt tænke mig at låne - skal lige have grønt lys. Og jo, det kunne blive et ganske pragtfuldt arrangement med flyveture i de højere luftlag.

jow, men du kender adressen :cool: trælst at være skadet :mad::mad::mad: og flyveture - jeg er jo et positivt menneske, så det lykkes....some day :bigsmile: Nu må du bare passe på at din kollega ikke kommer i bedre form end dig... det poking vi havde planlagt blev vist ikke nødvendigt....lige nu ! :laugh: nu er det med modsat fortegn ! :bigsmile: og gud bedre, at jeg må øse af mine dyrtkøbte erfaringer på den front............. :dry:

kh

V

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs;

Ak ja, det er heller ikke med min gode vilje :dry:

:unhappy: har været til kiroprakter i dag. SUK! Han havde regnet med at jeg havde været flyvende i dag og da situationen er fuldstændigt uændret er det jo ikke just tilfældet. Ledningen til hans ultralyd var knækket så det blev kun til udlevering af tryllesalve. Hvis den ikke har hjulpet inden jeg skal derop på tirsdag er det ikke så godt for umiddelbart havde han vist ikke nogen plan B så :cry:

Men jeg fik trænet en smule overkrop i går - lidt modvilligt da lænden værker ret meget men noget skal der jo ske.....

Chins

8

8

Rowsmaskine, 1 arm

8x35

8x35

Hammercurl

8x20

8x20

Bænkpres, DB

15x16

15x30

13x30

Skulderpres

8x20

8x20

Laterals

15x8

15x8

Kickbacks med strakt arm

15x10

15x10

Fransk pres, Z-stang

8x35½

8x35½

Hyperextensions

15

15

Mave på bold

20

20

Rotator, stående med DB

20x6

20x6

Der var lige en kort stund hvor jeg var alene i centeret og på opfordring fik jeg knipset et par billeder :crazy::blush: Prøver om jeg kan nå at smide dem op mellem jeg kommer hjem og håndboldkampen, ellers bliver det i morgen efter fyraften.

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers.

Tak for billederne - flot at du tog den udfordring op. :4thumbup:

Du overrasker!

For det første havde jeg dannet mig mit eget billede af dig inde i mit hovede - det er den første overraskelse.

For det andet, så har du fan.. (jeg bander ikke helt) da potientiale inden for BB-sporten!

IMPONERENDE!!! :blink:

Jeg havde regnet med at se en cykelbi af bedste format, så selvom din fedtprocent er lidt høj, så sidder der altså et potientiale gemt under huden der bare på de billeder her rimelig tydeligt springer frem.

Jeg håber sandelig at du holder lige så meget fast i træningen med vægte som du brænder for din cykling.

De billeder kan jeg ikke rigtigt komme mig over :raisebrow:

Rigtig godt gået! :wink::smile::smile:

Med de bedste BB-hilsner

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hey Gregers

:4thumbup: :4thumbup: ser sq da godt ud (men det har jeg jo sagt til dig tidligere) :bigsmile: jeg vil sq nødigt i karambolage med de overarme dér :crazy:

Noget rigtigt rigtigt :4pooh::4pooh::4pooh: med knæ og lænd....... håber "tryllesalven" virker, men ellers.............:please: take it seriously !!! :poking: :poking: (det har jeg aldrig sagt før........... :tongue: ) host *sygeforsikring * host :wink:

God weekend til dig :smile:

kh

Vivs

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker og bukker for alle de pæne ord. Nogen lille cykelnips bliver jeg nok aldrig - faktisk havde det nok passet bedre sammen hvis jeg havde fået mit ønske opfyldt da jeg var en bette knejt. Ville gerne have kørt på bane og syntes at sprint og forfølgelsesløb så særligt sjovt ud.

Men man skal jo ikke klage og ikke være krævende - bare jeg snart kommer i klamperne igen vil jeg blive mægtig glad. OG! det ser endelig ud til at lysne. Hvad elbehandling og ultralyd ikke kunne, klarer den grønne tryllesalve vist. Der er til en forandring et mærkbart fremskridt og aftaget ømhed at spore :4thumbup:

Efter en sløv start på dagen (der er pi... koldt i lejligheden - bare det snart blev forår og sommer) fik jeg losset mig i centeret. Da

jeg havde fået varmen blev det faktisk til en ganske hæderlig træning. Men vilje fjernede jeg generelt et sæt da jeg blev temmelig ristet i flere dage da jeg sidst kørte 5x5. Til gengæld smed jeg lidt ekstra på for armene i dag - legehumøret vågnede nemlig :bigsmile:

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 112-120 SPM

Chinmaskine, alm. chingreb

10x100

6x200

5x305 ,full stack pg det er jo altid sjovt

5x305

5x305

4x305

Sitting rows

5x15

5x15

5x15

5x15

Hammercurl

5x24 , ret sikker på at det er repPR

5x24

4x24

Scottcurl, Z-stang

15x28

9x28 , brændt af - sidste rep var en lille kamp på 5-7 sekunder i sticking point

Cabel crossover

10x5

5x7

5x7

5x7

5x7

5x7 , kunne godt have været lidt tungere - lidt!

Bænkpres

10x60

5x90

5x95 , repPR

5x95

4x95 , miss på 5te. Det er mange år siden jeg sidst har failet i bænk.

Military press

8x28

5x38

5x43

5x43

5x43

Bagskuldermaskine

10x50

10x50

10x50

Rotator, ud

20x14

20x14

Rotator, ind

20x18

20x18

Fransk pres

8x28

5x38

5x38

5x38

Tricep pushdown

14x30

8x30 , brændt helt af igen

Hyperextensions

16

16

Reverse Hyper på bold

16

16

Sidebøj m. twist

16

16

Mave på swiss ball

20

20

God søndag :smile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kost.

Dagen i går var god for ganen. Først var jeg til pressedag i BonBon-land eller rettere Fantasy World som åbner for puplikum her den 10ende og som sædvanlig var der ingen mangler af mad og drikke. Derefter gik turen til mormor hvor der var waleskringle til teen. Derefter min livret på middagsbordet. Til snurrekaffen diverse kager og kransekager. Så vægten knagede noget i morges da den passerde 97 kg. Mærkelig nok strammer bukserne stadig ikke men det blive jo ikke ved hvis vægten bliver ved at stige.

Knæ.

Fra sidste update blev knæet endnu bedre men faldt noget tilbage i går men er stadig meget bedre end inden salven.

Dagens motion skulle have været en 8 repper med fokus på bryst og ryg. Men det var jeg slet ikke restitueret nok til så det bliver onsdag formiddag. I stedet blev det en lettere 15 repper i stedet og med fokus på mave/lænd/skulder og dog var forskulderen også ret DOMSet så det blev også lidt mindre volumen end først planlagt.

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 112-120 SPM

Chins, ægte med neutralt greb

15

13 , de var rigtig pæne og ikke hurtige men med 97kg i fingrerne var der så heller ikke til flere

Hammercurl

15x15 , var temmelig DOMSet i biccerne efter sidste pas så ikke den store volumen denne gang

Bænkpres, DB

15x15

15x30

15x30

Laterals

15x8

15x8

15x7 , æv har lidt svært ved ikke at holde trapsene ude af kampen - de sved sq også til sidst

Bagskuldermaskine

20x30

20x30

Rotator, ud

20x12

20x12

Rotator, ind

20x16

20x16

Tricep maskine

15x50

15x50 , meget let at gennemføre men denne maskine er rigtig god til at give DOMS og det skal der ikke være onsdag så det blev let for en sikkerheds skyld

Sidebøj m. twist

17

17

Hængende knæløft (for nedre mave)

20

20

Mave på swiss ball

20

20

Supermand på bold

20

20

Reverse Hyper på bold

20

20

Hyperextensions

20

20

Link to comment
Share on other sites

Dagen i går var god for ganen. Først var jeg til pressedag i BonBon-land eller rettere Fantasy World . . .

Havde det ikke været for datterens fødselsdag igår, så havde jeg været slemt skuffet over du så ikke havde kigget forbi, når du nu alligevel var så tæt på. :smile:

Jeg håber sandelig at dit knæ snart arter sig, om ikke andet så her til foråret når du skal have gang i cyklen.

Du ønskes alligevel god bedring med det knæ.

Bænkpres, DB

15x15

15x30

15x30

Et bevis på at du er mere end "bare cykelrytter". 2 sæt á 15 reps med 30kg. er altså ikke ringe! Jeg håber du en dag bliver inspireret til at gå til den i kongeøvelserne også.

Rigtig god tirsdag

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Tak begge :bigsmile:

Kongeøvelserne :cry: altså hvis det med tiden gavner min ryg at gå med indlæg under det for korte ben, så skal jeg med største glæde kaste mig over dem. Men ellers vil min lænd slet ikke være med. Da jeg forrige sæson forsøgte mig udi dødløft gik det fint op til 90 kg og derefter fik jeg indt i ryggen - ikke DOMS men ondt. Og da de 90 kg ikke er den helt store udfordring så gider jeg ikke :blush: Mht squat er det lidt samme problem, men jeg havde faktisk en plan stjålet fra Thomas Jagd med noget forudtrætning af quadriceps som jeg håbede ville fungere men så satte knæet ud, så det fik jeg aldrig afprøvet.

Og knæsalven virker ikke rigtigt mere :mad: Jeg troede ellers at alt var fryd i går morges da jeg ikke kunne mærke noget men jeg må have prikket "forkert" (=for forsigtigt) på senen for senere har det været ømt. Og faktisk mere end de første dage efter jeg fik salven på.

Nå, ikke mere brok i dag - der kommer nogle tanker om knæet i morgen, men i dag skal være positiv :hippy:

Nej, allerførst må jeg altså fortælle :laugh::blink::crazy: .....da jeg var nede for at hente mit tøj ud af tørretumbleren i vaskerummet var der høj råben inden jeg trådte ind..... i med magnetkortet og ind i selve vaskerummet. Fandme om der ikke var et par tyrkere som lå og boksede nede på gulvet :crazy: overvejede hurtigt om jeg skulle holde lav profil og smutte men dels var det lidt for kujonagtig og dels ville jeg jo gerne have mit tøj og strømmen vil snart slukke, så.... og da den ene var klart underlegen var situationen også under kontrol :laugh: efter et par minutter sjoskede de ind i tørrerummet og kom ud med favnene fulde af tøj - højt råbende en masse jeg ikke fattede bortset fra "fuck dig" og "jeg kne.... din mor".

.

.

Her til aften sad jeg på spinningcyklen

20 minutter, 90-95RPM puls 150 - alt siddende. Mere om cykling/knæ i morgen.

Onsdagstræningen med de 8 reps kiksede i går da tiden rendte fra mig. Men at jeg kom op i morges til at nå lidt træning inden arbejde er vist præstation i sig selv.

Ellers må jeg nu konstatere at selv om jeg var i tvivl om kreatinen virkede så kan jeg nu kun være sikker på at det rent faktisk virker.

I formiddags blev det til en 5-repper med lav workload og generelt med lidt luft til fail/max.

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 116-128 SPM - rimelig frisk i dag

Chinmaskine

15x110

6x210

5x305 , full stack

5x305 , alt med pause i bundstilling samt temmeligt langsom excentrisk (hvordan hulen staves det - da ikke sådan her :laugh: ) fase

Hammercurl

5x24

5x24 , skuffende tunge - der var ikke til een mere

Bænkpres

15x20

6x60

5x80

5x100 , PR sidst jeg puslede med de 100 var det een rep i smith´en

5x100 , så tak for hjælpen til kreatinbøtten!! Men barrieren er i hvert fald brudt - omsider.

Skulderpres, stående

5x24

5x24

Fransk pres, Z-stang

5x38

5x38 , slo-mo

Sidebøj m. twist

12

12

Bagskuldermaskine

15x50

15x50

Rotator, ud

20x14

20x14

Rotator, ind

20x20

10x20 , visnede fuldstændigt - pludselig ville det bare ikke mere

Sidebøj med twist

12

12

Mave på swiss ball

20

20

Hyperextensions

12

12

Reverse Hyper på bold

12

12

I går fik jeg hentet klubcykeltøjet hos vores sponser..... det giver altså kløe efter at :bike: især da det er af en meget højere kvalitet end det vi prøvede da vi tog mål. Det er nok slet ikke så tosset især bukserne fra Giordane er dem med blå indlæg, har læst at de skulle være OK og væsentligt bedre end de røde som var i det par jeg kørte med sidste år. Men jeg "kom jo til" at købe et par Gore med ASSOS-indlæg og dem stikker de nok ikke.

Og det sædvanligt problem med at cykeltrøjerne er ret små i ærmerne var heller ikke så udtalt da stoffet nemt kan give sig. Men så var det at jeg egentlig synes at de var groet - armene altså. Og yes, kreatinen har gjort det igen - 23/1 målte de 42cm og i går aftes over 43cm. Ærgeligt at det forsvinder igen, man vænner sig nok ret hurtigt til det er jeg bange for :dry:

P.S. der går sq da snart Henning i den her log, hihi

post-1580-1170977311_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej RuneN,

Ja man oplever sq nogle "sjove" ting ind i mellem.

Hvorfor nu denne cykling når knæet ikke er OK? Jo, utålmodighed er en del af forklaringen. Og ellers er det måske på tide at vende med kiropraktoren om sygehusvæsenet skal ind i billedet nu det ikke umiddelbart bliver bedre.

Hvis jeg kan træne cykling uden knæet bliver mere eller mindre ømt er min tålmodighed større end ellers - hvis det bliver bedre med tiden lever jeg fint med at jeg ikke kan ligge på knæ sommeren oven. Kan jeg ikke træne må der til gengæld snart ske noget.

Så jeg er ved at finde ud af om knæet brokker sig over cyklingen eller ej - og hvis der skal en læge ind over er der også meget rart at vide hvad det kan og ikke kan i tilfælde at spørgsmål i den retning. Og eftersom kiro´en ikke direkte har sagt at jeg ikke må cykle i modsætning til at ligge på knæ som han har forbudt mig, så….

Planen er at tage testen i flere tempi

1. 20 minutters siddende puls 150. Det var i går.

2. 40 minutters siddende puls 155 og det kørte jeg i morges

3. Hviledag for ben og knæ. Styrk for overkrop. Det bliver lørdag.

4. 30 minutters siddende puls 155 - dog afsluttet med noget stående tung enkelttakt = søndagstræning

5. Og så den store test mandag ellers tirsdag: noget kørsel der ligner rigtig spinning. Jeg finder nok spinning-CDen fra Netto – den er ikke hårdere end at jeg kan gennemføre trods at jeg er kommet helt og aldeles ude af form.

Umiddelbart tror jeg ikke der bliver det store bøvl med det ømme område.

Desværre er jeg bange for at den første skade fra 10/12 ikke er væk. Jeg synes at det føles forkert på en eller anden måde samme sted som det gjorde ondt dengang. Sætter jeg fingeren i det bløde område føles det som at trykke på en poser skruer når jeg bevæger benet. Men da jeg ikke har prøvet at trykke på knæet før ved jeg ikke om det altid har gjort sådan. Jeg håber selvfølgelig at jeg bare er hys og over-følsom over for ethvert lille signal. Men det bliver ret spændende de næste to gange jeg skal på cyklen.

Og bare for en god ordens skyld: Det er to måneder siden - det har fået masser af ro -> det burde være gået over nu. Så hvis det gør ondt så bliver der ringet til lægen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share