Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Men sådan nogle positive tendenser kan hurtigt vende.

Sidste muntre melding var at mormor efter to døgn uden at sove var faldet i søvn på sofaen og dumpet på gulvet og måtte have kommunens folk til at hive hende op igen - temmeligt forslået.

(..)

Godt at jeg skal tidligt op og til fritz i morgen - bagefter runder jeg motionscentret og afreagere på nogle skiver og vægte.

.

.

.

Altså: det er ikke godt at uret ringer 6:20 men at jeg skal ned for at træne :nissetunge:

Hey Gregers,

Spændende log du holder dig her - med alle dine mange interesser og aktiviteter :-) Jeg ville ønske, jeg havde opdaget den noget før :-)

Nå, men du nævner at du har problemer med knæet, og frygter spinning d. 20/1. Det har jeg en lille kommentar til eller to..

Først og fremmest skal du ikke være bleg for at passe på dit knæ til spinning-træningen. Dvs. drop stående intervaller - også selv om det "kun" er mellemtakt - hvis det bare giver antydningen af problemer for knæet. Tag i stedet intervallerne siddende i halv eller mellem takt, og regulér eventuelt en smule mere modstand på i intervallet, hvis det er det der er formålet.

Der er en del teknik involveret lige så snart vi rejser os op - og så forsvinder en del af fokus væk fra det væsentlige, nemlig cardiotræningen. Så der er masser af ræson i at droppe de stående intervaller - især hvis der også er sideeffekter som småskader og den slags.

Generelt er det jo også meget sjældent at man står op på cyklen når vi træner udendørs. Man kan altså sagtens gennemføre en rigtigt hård gang træning uden at have stående intervaller.

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivsen!

Rolig uge? Sådan noget bruger vi ikk´ her.

Hvis ikke jeg holder til at deltage på alle timerne er der dømt fiasko :devil: når der nu er mulighed for at køre med flere af de kendte MOL-navne skal det sq prøves. Men indrømmer gerne at som konditionen er p.t. får jeg meget vanskeligt ved at komme succesfuldt ud.

Nå, det var :poking: du mente.... hæhæhæ, det bliver så sjovt så sjovt :nissegrin::nissetunge:

Hej Creole!

Va´ søren, du fandt min log i vrimlen. Der har ikke været så meget spinning her på det sidste men de næste uger tager jeg revance. Som nævnt bliver jeg testet max den 20/1. Hvis arbejdet tillader holdspinning vil jeg følge dit råd med at begrænse det stående arbejde i hvert fald den første uge. Jeg har lige prøvekørt knæet og det føles fint men tager lige lidt hensyn den første uges tid - bare for at være sikker. Af respekt for instruktøren vil jeg ellers helst følge programmet men man kan jo sætte sig bagved så man ikke ødelægger det for de andre deltagere.

Men jeg skal op og stå - 9 ud 10 spinners high får jeg i stående enkelttakt og det rush dér :inlove: :inlove:

Håber vi ses :xmas:

Hehe, der nåede lige at blive klemt yderligere en smule aktivitet ind inden jul.

Efter et par dage hvor jeg været mentalt forpustet sov jeg længe i morges og missede en times begynderspinning. Men pyt, jeg ville egentlig også hellere teste knæet under mere rolige forhold. Og dagen i dag var dejlig rolig på alle måder helt uden stress :xmas:

Efter at have købt en improviseret gave mere og nulret rundt i Nettoer og fisket efter nedsatte julegodter var det tid at køre en runde hos dem som ikke er blandt os mere og det giver altid en underlig "fornemmelse" i hovedet. Både sørgelig men også afklaret på en eller anden sær vis.

Derefter lidt mere Nettojagt hvor jeg fandt en vægtvest med sandsække nedsat til 70 kroner. Den købte jeg til senere brug :santa2: Den ligger stadig i bilen- hvis den er rummelig og der er flere næste gang jeg når samme Netto køber jeg en mere. Derefter pakkede jeg gaver ind til Knas og Quiz i P4.

Men så kom sandhedens øjeblik da jeg besteg min spinningcykel.

Jeg varmede ekstra langsomt op i frisk tempo +100rpm fra 2-10ende minut.

Derefter 1 minut på 120 rpm -> 1 minut på ca 95 rpm - samme belastning. 5 runder

Derefter 1 minut ca 90 rpm med plus een omgang "på skruen" -> 1 minut afrulning samme belastning som før

Samme bare med 1 1/4 omgang "på skruen" og derefter 1½ omgang.

4 minutter nedvarmning

Jeg var IKKE altså ikke oppe og køre stående men jeg er temmelig sikker på at det ikke ville give problemer - jeg mærkede slet intet til knæet men det er meget foruroligende så længe pulsen er om at falde efter intervallerne. Hvad der kommer let går let og jeg er alvorligt bange for at næsten alt jeg vandt ved at køre spinning i september er sat over styr.

FJEP

Nå, dette var helt bestemt sidste MOL-besøg inden jul. Man havde jo glemt at jeg skulle have haft fri i morgen så kommer til at køre lidt fut-tog inden jeg tager til mor og holder jul på Fyn. Jeg skal desværre op allerede klokken 5 og det er jo om lidt, så...

endnu engang:

HAV EN GOD JUL!!!

post-1580-1166914474_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dagens første pause på arbejdet blev brugt på en tiltrængt powernap :blush:

Pause to..hmm træningstøjet lå jo derhjemme.... motioncenteret var tomt, så mon ikke det går at hive skjorte og slips af og lave lidt? Jojo :nissecool:

Der var ikke meget tid - omtrent 15 minutter så det blev gennemført som cirkeltræning: eet sæt af hver og så forfra og afslutte med lidt rotator.

Chinups

15

12

Dibs

20

17

Lateralmaskine

15x40

12x40 , den sidste sad ellers fast i bundstilling men op kom den. Til gengæld var lokalet fyldt med dansende sølvfarvede prikker i 8-10 sekunder bagefter

Hyperextensions i stativ

20

20

Mave på bold

20

20

Rotator, stående med DB

15x6

Og så håber jeg at dytten bringer mig helt til Fyn og hjem igen. I morges på vej til arbejde blinkede den gule motorlampe 3 gange ude på motorvejen, men hey: Det er jo også kun 9 dage siden den var til serviceeftersyn.

God aften til alle :nissecool:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

FJEP

Nå, dette var helt bestemt sidste MOL-besøg inden jul. Man havde jo glemt at jeg skulle have haft fri i morgen så kommer til at køre lidt fut-tog inden jeg tager til mor og holder jul på Fyn. Jeg skal desværre op allerede klokken 5 og det er jo om lidt, så...

endnu engang:

HAV EN GOD JUL!!!

Må være lidt ærgeligt at være på arbejde i juledagene. :4police: Du får derfor et ekstra stort

GOD JUL

:4mewantfood: :4drunk: :nono:

fra mig.

PS. Håber du igen får gang i spinning(h)julet i det nye år. Heldigvis er det som regel lettere at genvinde ens kondition end at træne sig op til den første gang. Håber du bliver dine knæproblemer kvit.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jan!

Jo tak og glædelig bagjul.

Jeg skal indrømme at der kommer nogle perioder på et par timer ad gangen hvor jeg er mest opsat på at droppe MOLspin og hellige mig vægttræningen. Men som du selv er inde på, så er det hurtigere at genopbygge formen end at skabe den fra bunden så hvis knæet holder til at få rigtige smæk her snart er det fint. Det skader nok heller ikke at satse på noget cardio her efter juledagene :blush: Men jeg indrømmer at lige nu kan jeg slet ikke se mig selv spinne 3-4 timer i streg.

Arbejdsmæssigt var det billigt sluppet at have fri klokken 14. Dog var det jo aftalt af jeg skulle være på Fyn klokken 13 men det krævede jo af DSB havde husket min fridag. Det er mere det at man glemmer sådan noget :nonono: Skidt pyt, så længe selve aftenen er fri så går det :smile: og de aflyste i forvejen en del S-tog pga. førermangel så jeg gjorda da dagens gode gerning ved at dukke op.

Jeg var ikke så god til at holde igen på juleknaset som jeg havde besluttet og da jeg snart til over til mormor og fortsætte spisningen ville jeg gerne på cyklen, bare kortvarigt. Ja, det var tæt på at jeg tog den udendørs - fantastisk vejr men dog kun 4 grader og det er for koldt for mine ynkelige bronkier.

I stedet blev det til en gang morgenspin på tom mave - men nok med fyldte depoter alligevel :innocent:

Opvarmning 10 minutter

6 intervaller på 2 minutter - hvert med øget balastning -> 1 minut let belastning

3 intervaller på 1 minut med sidste balstning -> 1 minut let balstning

Afrulning

Alt kørt siddende (det er nok også toppen af hvad jeg har lyst til at sidde ned en anden gang) med rpm 87-95 - dog afrulning lidt over 100rpm - var lige heldig med musikken.

post-1580-1167050037_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det blev til en lille smule træning i pausen på arbejdet. Jeg kunne med det samme mærke at jeg INTET havde at skyde med i dag, så valgte at sigte lavt og tage det ganske roligt. Jeg tror de sidste par dage med sengetid ved 3-4 tiden har skylden samt at jeg var ganske voldsomt dehydreret (det er jeg så stadigvæk :dry: ).

Opvarmning i håndcykel

1 minutter, trin 5, 80RPM

Chinups

10 , allerede her begyndte det at være tungt og jeg besluttede at det skulle være en let omgang i dag.

10

supersættet med

Mave på bold

20

20

Bænkpres i smith

20xslæde

10xslæde+40

10xslæde+60

10xslæde+60

workset supersættet med

Hyperextensions i stativ

20

20

Kickbacks med strakt arm

10x10

10x10

supersættet med

Twist med kosteskaft + vacum

20

20

Military press

10x38

10x38

Rotator, stående med DB

20x5

20x5

Nørj, hvor skal jeg hjem og tømme vandhanen og på hovedet i seng :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Naij, hvor jeg BARE ikke gad :cry: eneste jeg har haft lyst til hele dagen var at ligge og glo TV. Men fik mig tvunget på spinningcyklen.

10 minutters opvarmning - stadig 100% siddende

10 minutters mellemtakt: 1 minut let belastning -> 1 minut tungt

8 minutters enkelttakt: 4 to-minuttersblokke. Først halvttung siddende - sidste 15 sekunder stående med mere belastning. Næste blok med 30 sek stående, så 45 og 60 til sidst

2 minutters let rullen

10 minutters enkelttakt: stående 1 minut -> siddende 1 minut

5 minutters nedvarming (+110 rpm første 3½ minut)

Venstre knæ "strammede" en ganske lille smule i det andet og tredje stående, men musikken gjorde at det var meget langsomt - jeg talte ikke men det var noget under 60 rpm. Det næste minut blev det mere normal enkelttakttampo og der var intet at mærke senere :smile:

post-1580-1167332778_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs!

Ville gerne, men DSB har andre planer for mit søvn"mønster" de næste dage :crazy:

Dagens træning foregik med Vivs ved venstre skulder og Mads på podiet - med andre ord: tri-spinning. I dag med ekstra tilskud da vi nød en kransekage og et (eller var det mon flere :blush: ) glas boblevand undervejs :4thumbup:

Som sædvanlig dejlig træning og næsten vigtigst af det hele fik jeg et par spinners high undervejs. Det var sidste omgang tritræning og jeg kommer både til at savne Mads´s gode og inspirerende instruktioner fra podiet og også et par at de gode numre som sender en i den anden verden.

Det var meget tydeligt at har forsømt spinningen de sidste uger - det var markant hårdere end sidst jeg kørte trispin; pokkers så hurtigt man mister formen. Noget der til gengæld går langsomt er at få ro over et overbelastet knæ :mad: Et par gange undervejs øffede det noget (det gjorde heldigvis ikke rigtigt ondt, så det var slet slet ikke at sammenligne med "den sorte knæ-dag") og selv om jeg tilpassede mig så det ikke gav andet end kontante advarsler, har jeg alligevel haft ondt i det til aften når jeg har skullet rejse mig og sætte mig ned. Det blev noget bedre op til og efter midnat så jeg håber jeg ikke har lavet store ulykker derinde. Arbejdet sørger for at jeg ikke får kørt spinning de næste dage og hvis det opfører sig pænt må jeg lige prøve at se hvordan det spænder med at spinne igen. Ved det mindste lillebitte "øf" bliver der dømt 112% spin-pause og dermed også farvel til MOL spinningtræf :crybaby:

Men vil knæet have tid og ro, ja så skal det også have det; spinning ER trods alt ikke det vigtigste på programmet lige nu.

Og måske at jeg så efterhånden har lært lektion om at tage det roligt indtil jeg er opvarmet ordentligt -

det tager sq mange uger at hele op bagefter man kvajer sig :bottom: :bottom: :bottom::bottom:

post-1580-1167532590_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hey du :bigsmile:

Ja, det går sq alt for hurtigt med at komme ud af form... :blink::crazy: been there, done that ! der er kun een ting at gøre - starte langsomt og sikkert ud igen ! (og der har jeg efterhånden lært at man ikke skal starte ud hvor man slap sidst... :innocent: )

Knæprobs er ikke sjovt - og husk nu, hvis det knæ øffer videre, så ..... see a pro !!! :devil:det var vist også noget med 1. uge i januar, ikk ?

Vi ses senere til :4mewantfood: + :cola::bigsmile:

kh

Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivs!

Det ene går for langsomt og det andet for hurtigt - havde det dog bare været omvendt :cool:

Heldigvis kan jeg ikke mærke noget til knæet i dag, jeg har været på hug nogle gange for at mærke om det brokkede sig og der er intet at mærke. Pyha!!

Jeg skal vist "bare" være mere varsom til træning den næste tid :dry:

Glæder mig i aften :smile:

-og knap så meget til i nat

GODT NYTÅR!!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nu må du se af passe på dit knæ :nonono:

Det skulle jo gerne kunne bruges til træning nogle år endnu. :bigsmile:

Håber også du får et godt og festligt nytår uden skader. Vi er jo mange skadesplagede, så der burde næsten udskrives en konkurrence i hvem der i længst tid kan holde sig væk fra skader! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jan!

Jeg synes der er mange logs med skader i p.t. - i hvert fald dem jeg følger med i :unhappy:

Jeg troede jo at knæet VAR fit for fight - derhjemme mærkede jeg jo intet men som balladen opstod, er det i det hurtigere stående at det går galt. Forsøger nok at starte noget hjemmespin op igen meget snart (der røg alligevel lidt juleflæsk på kaveret) og så må jeg køre det jeg kan uden det bliver ømt. Jeg formoder at det er lige så godt som at holde det helt i ro?!?

Jeg kan konstatere at det vist er godt at jeg ikke jævnligt har natarbejde. Det passer mig ikke vel og jeg render rundt som en zombie efter at have kørt nytårsnat. Men jeg havde lyst til at træne alligevel og da hverken energien var til det og sikkert heller ikke evnen til at restituere bagefter er i top blev det blot til en let omgang i motionscenteret i pausen på arbejdet.

Jeg vil være doven og ikke logføre det, det kan jeg nemlig ikke nå inden jeg skal ud for at køre den sidste halve B´er her 0:07 (ren James Bond) :tongue: og når jeg er hjemme klokken 2:15 skal jeg direkte i seng uden at MOLle først. Men det lignede nogenlunde normal overkropstamtam.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en gang hurtig træning på arbejde - tidsforbrug:23 minutter

Chinups

10

10

Bænkpres, DB

15x16

15x30

15x30

Hammercurl

10x18

Skulderpres

8x18

8x18 , endnu en gang kan jeg prale af mine ynkelige skuldre, det var kun lige at den sidste rep lykkedes

Kickbacks med strakt arm

10x10

10x10

Fransk pres, Z-stang

10x28

Rotator, stående med DB

20x6

20x6

Hyperextensions i stativ

20

20

Mave på bold

20

20

Endelig er jeg ved at komme mig søvnmæssigt - skal så bare flytte døgnrytmen på plads for jeg er mistænkelig frisk og energisk lige nu :nonono:

Til gengæld er jeg ved at blive snottet, har kriller i halsen og har hostet slim op hele dagen :mad:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gad vide hvor stort et søvnefterslæb kan være? For tredje nat i træk sov jeg over ti timer og ligger stabilt over 40 timers søvn for de sidste fire døgn :blink:

Forkølelse væk, det samme er stemmen næsten efter 15 ord. Hoster stadig slim op.

Mødte ind på arbejde i god tid i dag og fik ordnet denne træning på 32 minutter:

Chinups

10

10, æv - der sker ikke rigtig nogen forbedring

Bænkpres, DB

15x16

16x30

(lidt for meget kæbetræning)

16x30

supersættet med

Rotator, stående med DB

25x5

25x5

Hammercurl

10x18 , sådan cirka for jeg glemte at tælle

Skulderpres

10x16

10x16

10x16

Laterals, 1 arm

10x8

10x8

supersættet med

Hyperextensions i stativ

25

25 , så begynder de sidste at bide

Kickbacks med strakt arm

10x12

10x12

supersættet med

Fransk pres, Z-stang

8x33

Mave på bold

25

25

Der var også lige tid til bonus:

Speed-pullups

10

10

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gad vide hvor stort et søvnefterslæb kan være? For tredje nat i træk sov jeg over ti timer og ligger stabilt over 40 timers søvn for de sidste fire døgn :blink:
Hej Gregers.

Jeg tror årstiden og den mørke himmel også er en årsag til stor træthed.

De sidste to vintre har ikke været præget af for meget sollys og flot blå himmel, så bliver dette erstattet af fugtig lun luft med tunge skyer og regn. Det får enhver nordeuropæers øjenlåg til at hænge uanset hvor meget man sover.

Jeg kender mange der kan sove og sove, og ligemeget hvor tidligt de går i seng og hvor sent de står op, så er de stadig trætte. Jeg er også selv ramt af dette søvnsymptom. Jeg tror desværre ikke man kan sove sig fra det.

Rigtig god søndag

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus!

Godt at se lidt liv fra din side. Du har nok ret i det med lyset - natten derpå kom jeg igen over ti timer. Men det går jo heldigvis den rigtige vej.

Og Taurus, jeg ønsker at tingene igen løber din vej så du kan få trænet lidt igen.

I nat blev det dog kun til små seks timers søvn - jeg faldt lidt sent i søvn og skulle op og gøre klar til at få pillet gulvet op i badeværelset. Inden jeg tog på arbejde virkede det ikke som om de havde fundet det sted hvor mit badevand stikker af og render ned til underboen, men det kom måske i løbet af dagen.

Nå, men hvis jeg vågner i nat og skal på potten håber jeg ikke at jeg er helt uden bevisthed. Det kunne give en kedelig optørring på entregulvet hvis jeg bruger det sædvanlige toilet :crazy:

post-1580-1168295709_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Efter fyraften var det planen at træne men fik et slumreanfald :blush: Jeg lagde mig på bænkene nede i omklædningen men kunne selvfølgelig ikke falde i søvn og efter 20 minutter og yderligere 10 minutter hvor jeg skulle tage mig sammen gik jeg i motionscenteret.

Allerede efter 2-3 sæt fik jeg kæmpe hovedpine. Men det var jo ikke sært for bortset fra et glas mælk om morgenen havde jeg kun drukket en halv liter vand frem til klokken 19. Efter en hurtig ½liter og et par sæt forsvandt hovedpinen. Og meget mystisk var det faktisk rimeligt gang i træningen da jeg først kom igang. Totalt underligt.

Sitting rows, maskine

10x20

8x40

6x60

5x70

5x80

5x90 ,full-stack. Fint for der havde ikke været til 5x100

Bænkpres i smith

15xslæde

10xslæde+40

8xslæde+60

5xslæde+70

5xslæde+80

5xslæde+90

Skulderpres, siddende

15x10

10x14

8x18

5x20

5x22

4x24

Kickbacks med strakt arm

15x12

15x12

Laterals

10x9

12x8

15x7

20x6

Fransk pres, Z-stang

8x33

8x33

Bicepcurl, suspineret

8x20

8x20

Rev. vristcurl

10x8

10x8

Hyperextensions i stativ

25

25

Mave* i maskine

15x40

10x50

10x60

7x70 , full-stack. * Hm, det var bestemt ingen succes. Skulle nok have haft instruktion i den her maskine for mellem de to sidste sæt var der lige ved at gå krampe i hoftebøjerne. Lænden var øm og maven stort set ubrugt. For lige at løsne lænden og give maven lidt alligevel kom der lidt ekstra i posen selv om det var planen at stoppe her:

Mave på bold

20

20

Krydsløft på bold (for lænd)

20

"Pjat" på bold: kravl frem og luk sammen

8

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Egentlig gad jeg ikke træne, men da jeg alligevel skulle i bad inden jeg vendte næsen hjemad kunne jeg jo lige så godt trænge rigtig til et. Så jeg besluttede mig for at lege mig gennem træningen men fantasien failede - arh, lidt anderledes blev det da.

Chinups

10

10

7 :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Dibs

20

18 heller ikke godt nok :mad:

Liggende latarals, den skal lige undersøges ved lejlighed. Umiddelbart fed øvelse men "bider" meget forskelligt afhængigt af bevægbanen og hvilken der er den autoriserede har jeg ingen som helst anelse om.

10x6

10x6

10x6

"fremadløft"

10x6

10x7

"Stående rows for bagskulder"

10x20

10x20

Fransk pres, DB

15x12

15x12

Konc. curl

30x12 , LOL fik alt alt for lidt vægt på. Ville først køre til fail men så brændte det sq for meget :chicken: men der var rimelig fylde på armene bagefter :tongue:

Hyperextensions i stativ

25

25

25

Mave på bold

25

25

25 , med fikserede ben. Det giver nok mindre corestabilisering men napper mere i den ydre muskulatur.

Skulderpres, siddende

15x18

Nu skal man passe på med at være kæk men i dag var tredje dag i træk uden den allermindste lille brok fra venstre knæ. Ondt gjorde det kun første aften, derefter et par dage med pletvis ømhed og ellers har der været nogle aftagende små "bemærkninger" som ikke kommer i kategori som ømhed. Men det er nu tre dage siden - faktisk stoppede det da jeg det var midt i en brok fra knæet og jeg som reaktion flexede og bøjede benet samtidigt, jeg ved ikke hvorfor men det faldt naturligt. KNÆK! og siden har der intet været. Intuition af den gode slags :innocent:

Jeg formoder at knæet holder de gode takter og jeg har lavet en stille og rolig genopstartsplan:

- Jeg vil fra fredag starte meget blidt op med spinning - kørt som motionscykling eller evt. på motionscykel i centeret som op/nedvarming i forb med styrk. Det begynder jeg i øvrigt at splitte igen fra fredag - vintersløvsind kan ikke længere accepteres :nonono:

- Fra man. 22. forsøger jeg noget rigtig spinning, dog hjemme så jeg ikke bliver fristet over evne. Og stående kørsel bliver alene enkelttakt.

- Fra man 29. som ovenfor men prøver at putte noget styrketræningen for benene ind. Hvis det i løbet af nogle gange fungerer også med rimelig belastning bliver der åbnet for holdspinning igen. De første gange begyndertimer hvis det passer med arbejde - ellers laver jeg dem selv.

Hvis der er nogen med forstand på de dele som mener at det er hul i hovedet at give knæet denne opstartssekvens må man meget gerne pippe op. Vores fys på arbejde brillierer med sit fravær, så der er ingen proffer at spørge tid råds, men umiddelbart synes jeg selv at det er forsigtigt nok.

P.S. kæft jeg glæder mig til blikkenslageren har været for at bore toilettet fast i gulvet - så kan der omsider bades i eget hus igen.

Link to comment
Share on other sites

mjahhh forstand og forstand.......... :tongue:

Men jeg mener, at det ser ok ud :smile: du har jo stadig ret (og pligt ? ) til at lytte efter, om knæet øffer .. hvis det gør det ..så må du holde pause og opsøge du ved nok...

Men det lyder meget bekendt med det knæk der - når jeg har siddet ned for længe (3-4 timer) er det også nødvendigt at jeg lige sætter knæet på plads.

Håber de snart er færdig med at rode i dit badeværelse - og at du ellers snart kommer ud af din vintersløvhed :laugh:

kh

V

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs!

Jeg sover stadig en del - også derfor kommer jeg ikke så meget på nettet. Men er heldigvis lidt mere energisk når jeg så endelig er vågen og har fri. Håber du har ret i det med knæet - indtil videre ser det fint ud... En mærkelig ting er at jeg har lidt sværere ved at knække det til daglig end inden jeg havde inden den sorte knædag - muligvis psykisk da jeg ikke helt tør nu. Og det er lidt træls da jeg har har (og har haft i flere år) en tendens til at blive kortvarig øm/træt i knæet hvis jeg ikke "knækker" det inden cykling/spinning. Men mon ikke også det bliver normalt med tiden...

Træning i forgårs:

Morgenspinning

10 minutter, ca 100RPM, lav belastning.

Aftenstyrk: tidsforsbrug 45 minutter. Der var en kollega der "hilste" på en stopbom i Farum så der var ikke plads til mit tog i Farum mens de tekniske undersøgelser stod på så jeg blev vendt allerede på Hareskov og fik længere pause :4thumbup:

Træk til bryst, chingreb

10x30

15x60

15x65

Rowsmaskine, 1 arm ad gangen

15x35

15x35

15x35 , kun venstre

Hammercurl

15x18

15x18

supersættet med

Rotator, DB

20x5

20x5

Skulderpres, siddende

15x18

11x18

Laterals, 1arms

15x7

15x7

Rev. laterals på 30 grader bænk

15x5

15x5

Hyperextensions i stativ

25

25

25

Krydsløft på bold (for lænd)

15

15

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Så er det pausetid og jeg kan samle op fra i går:

Træning i går:

Morgenspinning

20 minutter, ca 100RPM (minut 7-17: 105 til 110RPM) , lav belastning.

Aftenstyrk: tidsforsbrug 18 minutter fra jeg kom ind i lokalet til jeg havde drukket min proteinshake. Noget af den tid jeg vaandt i pausen i forgårs måtte jeg aflevere i går da BaneDanmark arrangerede en "date" med en låsebolt på et sporskifte på vej ind til pause. Det passede mig fælt, dels ville det gå ud over træningstiden, dels ville jeg få sorte fingre (bvadr :tongue: ) og dels har jeg ikke set en fætter låsebolt irl siden jeg sad på skolebænken tilbage i 1998. Men jeg havde åbenbart hørt efter i timen for det var nu slet ikke så bøvlet som forventet.

Bænk, DB

15x20

15x30

15x30

Flyes

15x16

15x16

Fransk pres, Z-stang

15x28

15x28

Mave på bold

25

25

25

I dag har været hviledag. Jeg kommer til at arbejde med mit søvnmønster hvis jeg skal træne som jeg har planlagt men det er vist også på tide at jeg vænner mig af med at slumre til over middag :blush: og nu da jeg får fri før midnat burde det kunne lade sig gøre.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Aftentræning hjemme - det med vækkeuret i morges kiksede. Jeg lå og drømte da det ringede og jeg husker at jeg stod og tøvede foran uret som en amerikansk helt som overvejer om han skal klippe den røde eller den grønne ledning til den tidsindstillede bombe. Jeg valgte så at slukke uret i stedet for at stille det på snooze. Og nej, det var VAR ikke med vilje :wink: heldigvis vågnede jeg i tide så jeg ikke også kom for sent på arbejde.

Spinning

25 minutter, alt over 100RPM og langt det meste mellen 105 og 110, lav belastning.

Jeg når ikke at træne i morgen så tog lige to hurtige runder cirkeltræning for dog at have lavet en smule.

Chinups

12

12

Armstrækkere med vægtvest

20

20

Alm. mavebøjninger fra gulv

20

20

Hyperextensions fra gulv - elendig øvelse men kunne ikke finde på andet

20

20

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

:blush: Jeg har stadig "sovesyge". I forgårs sov jeg fra klokken 20 til 9:15 og vækkeuret arbejde hårdt på at få mig op, faktisk var jeg meget tæt på at komme for sent på arbejde.

I går regnede jeg med ikke at kunne sove men gik kold klokken 22 og vågnede 10:52 i morges. Men OK, nu er jeg frisk :dry:

For at fortsætte det kedelige så har jeg igen fået ondt i venstre knæ - denne gang dog et helt nyt sted så om det har sammenhæng med det tidligere bøvl vides ikke men skal til kiroprakter på tirsdag. Desværre er jeg vist for forsigtig med det venstre knæ og overlader alt arbejdet til højre ben - nu begynder højre knæ også at brokke sig. Samme sted som venstre i øvrigt. Jeg er ret træt af dem lige nu :mad:

Uanset hvad der sker kommer styrketræningen ikke for alvor i gang hvad angår bentøjet og hvad angår overkroppen lader jeg nu humør og energi styre slagets gang. Vil stadig holde fast i DUP som grundlæggende strategi men vil veksle mellem to-split og samlet overkropstræning og øvelsesvalget vil også være 100% efter lysten. Jeg købte for noget tid siden et blandingskreatinprodukt og det er jeg startet på i dag; det skulle ellers gemmes til "den store styrketrænings-slutspurt" men den udebliver jo. Men er spændt på om det virker da almindeligt kreatin ikke har noget virkning.

Nok brok - dagens træning :smile: :

Elipsetræner

4 minutter, belastning 15, 112-120 SPM , venstre knæ var lidt ømt de første minutter men det gik over. Højre knæ mærkede jeg ikke.

Chinmaskine, alm. chingreb

10x130

10x210

10x210

10x210 , desværre mere syre i underarmene end i latsen

Sitting rows

10x12

10x13

10x13

Hammercurl

10x19

10x19

Cabel crossover

10x5

10x7

10x7

8x7

Bænkpres

10x60

8x80

8x80

6x80

Skulderpres

10x19

9x19

7x19

Lateralmaskine

10x70

10x70

10x70 , fandt aldrig fokus på skulderen

Fransk pres

8x35½

7x35½

Bagskuldermaskine

15x40

15x40

15x40

Rotator, ud

20x12

20x12

Rotator, ind

20x16

20x16

Hyperextensions

15

15xBW+5

15xBW+5

Reverse hyper på swiss ball

15

15

Sidebøj m. twist

16

16

Mave på swiss ball

15

20xBW+5

20xBW+5

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share