Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Søndagstræning:

Løb med vægtvest samt ankelvægte - ~2kms løb op til en fodboldbane hvor jeg lavede 8 spurter. ~2kms gang/løb hjem igen

Ankelvægtene river virkeligt selvom de ikke vejer særligt meget. Vægtvesten vejer 10kg. Og ankelvægtene ved jeg ikke. Men gætter på 1,5kg stykket. Jeg har en vægtvest mere, så skal da lige prøve med 2vægtveste samt ankelvægte en dag :bigsmile:

Jo, og så har jeg været ude at se Odense mod Randers på stadion. Lidt skidt kamp som OB tabte 2-1. Og så tabte mit favorithold Aab vidst til Viborg. Satme ikke særligt tought :nonono:

Nå, er jo i virkeligheden ikke den store fodboldfan, så det ødelægger trodsalt ikke min dag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så er det godt du kan glæde dig over at verdens bedste klub hold Bayern München slog korruptions klubben Real Madrid ud, og nu går de hen og vinder CL. Så sæt kryds i kalenderen for der skal vi have en øl. :superman:

Hehe! Ved sgu ikke lige hvad jeg skal synes om Bayern München...Synes også det har haft det med at krykke en del. Nåå, så er de mere barske klubber som Dortmund eller Shalke 04 klart mere barske tyske hold.

Men øl er jeg da altid klar på :superman:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo ingen hemlighed at DE TØRSTIGE JYDER vandt sidste års Ølympiade. Her er en mine holdkammerater der drikker en halv liter øl fra glas pænt hurtigt :4thumbup:

Har rent faktisk slået ham en enkelt gang i den diciplin. Men der var han også ret færdig efter maven fyldt med øl. Kunne ikke have slået ham med den tid han præstere her på klippet...Nasty :superman:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo ingen hemlighed at DE TØRSTIGE JYDER vandt sidste års Ølympiade. Her er en mine holdkammerater der drikker en halv liter øl fra glas pænt hurtigt :4thumbup:

Har rent faktisk slået ham en enkelt gang i den diciplin. Men der var han også ret færdig efter maven fyldt med øl. Kunne ikke have slået ham med den tid han præstere her på klippet...Nasty :superman:

Jeg ville hellere kunne det der end at kunne squatte 300 uden gear...Det er sku barskt suget! :4thumbup:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OSK:

Squat - (6x70kg, 3x110kg, 3x110kg, 2x130kg, 2x150kg), 5x160kg, 5x170kg, 5x180kg(PR) (De 3 femmere var med knæbind og bælte. Kørte sgu godt :smile: Er positiv over mit squat i forhold til det løb jeg har lavet. :smile: )

Sumo Dødløft - 2x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x140kg, 2x140kg, 2x140kg, 2x140kg, 2x160kg, 2x160kg (Halv dragt.Min gamle champion suit og bælte for at støtte om hoften. Fik at vide at det så pænt ud. Utroligt :bigsmile: )

Rigtig Dødløft - 10x140kg

Pullups - 3xmig, 2xmig+20kg, 1xmig+30kg, 1xmig+40kg(Udligning af PR), 1xmig+50kg(PR :4thumbup: ), 9xmig+20kg(PR :smile: ) (Pullups er med semibredt overhåndsgreb uden stropper hængende i Powerracket. Hagen skal op over for at få den :smile: )

Bend over Rows - 8sæt x 10reps med 60kg (Ikke de vilde kg, men hvis man kører den Jane Fonda stile, bii'er den sgu fint nok i den lille ryg :bigsmile: )

Bænkpres - (6x60kg, 2x100kg, 2x100kg), 1x130kg, 2x130kg, 3x130kg, 4x130kg, 5x130kg, 6x130kg, 5x130kg, 4x130kg, 3x130kg, 2x130kg, 1x130kg (Super omgang bænk. 36reps fordelt på 11sæt. Masser af fart på det første sæt, men blev hårdt tilsidst)

Stående Håndvægt Skulderstem - 10x20kgs, 10x22,5kgs, 10x25kgs (Stille og roligt)

En rigtig god træning med masser af energi og power. Betterøv havde taget pils med, så det var bare helt topdollar at slutte træningen af med en af de bedste pilsnere herhjemme. En Thy Pils :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Løb - 10km = (43min og 31sek)

Kæft, det var hårdt. Har ikke løbet så langt rigtigt længe. Den første halvdel af turen var rigtigt behagelig, men den sidste halvdel satte jeg farten lidt op, da jeg gerne ville under 44min. Den højeste målte puls var 172, men lå omkring 155 første halvdel af turen, og omkring 163 sidste halvdel af turen. Min maxpuls er omkring 180 sidste jeg målte for 2-3år siden)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Løb - 10km = (43min og 31sek)

Kæft, det var hårdt. Har ikke løbet så langt rigtigt længe. Den første halvdel af turen var rigtigt behagelig, men den sidste halvdel satte jeg farten lidt op, da jeg gerne ville under 44min. Den højeste målte puls var 172, men lå omkring 155 første halvdel af turen, og omkring 163 sidste halvdel af turen. Min maxpuls er omkring 180 sidste jeg målte for 2-3år siden)

Det ser godt ud, det der :4thumbup: - jeg regner med det er din træning til Marathon, du er gået i gang med :poking::w00t::wink: !!!

Link to comment
Share on other sites

Det ser godt ud, det der :4thumbup: - jeg regner med det er din træning til Marathon, du er gået i gang med :poking::w00t::wink: !!!

Tak tak :bigsmile: Var også helt stolt af mig selv over dagens træning :innocent:

Jeps, det er marthontræningen. Har ikke noget program eller noget. Men skal bare ud at løbe nogle turer minimum 1 gang om ugen her i starten og senere mere. Regner med at vi tager Odense Marthon sidst på sommeren. Så er der god tid :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hva er det ved at blive til en ren løbelog? :tongue:

Eftersom jeg mente du har boet på HCØ, ville jeg da lige høre dig om vægten af sådan vægtstangen herude? De dage hvor overskuddet ikke lige er til at tage i centeret er det sådan set fint nok. Hvis du da kan huske det?

Klaus

Link to comment
Share on other sites

Hva er det ved at blive til en ren løbelog? :tongue:

Eftersom jeg mente du har boet på HCØ, ville jeg da lige høre dig om vægten af sådan vægtstangen herude? De dage hvor overskuddet ikke lige er til at tage i centeret er det sådan set fint nok. Hvis du da kan huske det?

Klaus

Hej Klaus :smile:

Nej nej, en ren løbelog bliver det aldrig. Har bare lidt løbeprojekter igang her i 2007. Det ene er at gennemfører et Marthon. Og det andet er at deltage i Evolution race, som er et 10kms løb med indlagt en "stærkmands" diciplin for her km.

Ja, nu er det meget længe siden jeg sidst her trænet ude på Hcø, og ved at de fik en ny stang i mellem tiden. Den gamle slidte stang målte jeg vidst til at veje 8kg uden låse engang. Så med de lidt større låse rundede jeg altid op til 10kg :smile:

Og ja! Det er sgu en udemærket lille hule, hvis man holder sig fra deres elendige multimaskiner og bare bruger stængerne og chinup barren :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

Boldhold - 1time (Fin tilslutning på holdet idag. Lækkert, efter et par sløve omgange :smile: )

Dragon Flags - 2sæt x 8reps (Kørte fint)

Stivbenet dødløft (Stående på 50kgs skive) - 4sæt x 10reps med 100kg

Pushpress - Op til 100kg (Kørte ringe)

Dumbell Rows - 10x35kgs, 10x40kgs, 10x50kgs, 10x60kgs

Smal Bænkpres - 6x60kg, 2x110kg, 2x110kg, 1x130kg, 1x140kg, 1x150kgkg, 6x110kg, 6x110kg (De tunge sæt med pause på brystet. De 150kg var sgu noget tunge idag :nonono: )

Triceps i maskine - 4-5sæt (Ny øvelse. Sad sgu helt godt i triceps)

En halvsløv træning. Men hva'! Skulle nok bare have kørt volumen eller eksplosivt i presse øvelserne efter den bænkrunde jeg havde i mandags :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Klaus :smile:

Nej nej, en ren løbelog bliver det aldrig. Har bare lidt løbeprojekter igang her i 2007. Det ene er at gennemfører et Marthon. Og det andet er at deltage i Evolution race, som er et 10kms løb med indlagt en "stærkmands" diciplin for her km.

Ja, nu er det meget længe siden jeg sidst her trænet ude på Hcø, og ved at de fik en ny stang i mellem tiden. Den gamle slidte stang målte jeg vidst til at veje 8kg uden låse engang. Så med de lidt større låse rundede jeg altid op til 10kg :smile:

Og ja! Det er sgu en udemærket lille hule, hvis man holder sig fra deres elendige multimaskiner og bare bruger stængerne og chinup barren :smile:

Hehe, jeg har også mit eget lille løbeprojekt, det hedder dog bare ~ 40 min på 10 km til eventyrløbet.. Der er du jo snart nede, hvis du ikke er der allerede? hvad er din vægt nu, har du nogen ide om det?

Chinup baren er blevet fjernet dernede fra, det er lidt noget hø.. Men ellers er det meget spøjst, også sjovt at møde ens køkken kammerater til en lille dyst i bænken :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg har også mit eget lille løbeprojekt, det hedder dog bare ~ 40 min på 10 km til eventyrløbet.. Der er du jo snart nede, hvis du ikke er der allerede? hvad er din vægt nu, har du nogen ide om det?

Chinup baren er blevet fjernet dernede fra, det er lidt noget hø.. Men ellers er det meget spøjst, også sjovt at møde ens køkken kammerater til en lille dyst i bænken :laugh:

Naa, kan sgu ikke løbe 10km under 40min. Var ret presset sidst :crazy: Men har da planer om at komme under de 40min her til sommer. Men kræver nok at jeg smider lidt kg.

Pt. vejer jeg omkring 101kg. Hvis jeg smider en 5kgs penge og kondien bliver uppet et godt stykke, så begynder det at se fornuftigt ud løbemæssigt.

Men tager det stille og roligt, da jeg heller ikke gider at smide for meget muskelmasse(Helst slet ikke noget :bigsmile: ).

Hehe! Tjaa, var vidst sådan lidt et samtale emne, da jeg trænede på kollegiet, da det er sjældent man ser nogle med over 100kg på stangen. Så kan 170kg godt se voldsomt ud :innocent::bigsmile:

Men det er da seriøst noget pis at de har fjernet Chinup barren. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt en vild tid det der.... :crazy: - er det på løbebånd eller udenfor?

Jo, mange tak, da! :bigsmile: Det var udenfor på en rute jeg har målt op på nettet. Der kan self. godt være lidt fejlmarginer ved sådan noget, men tror den passer rimeligt godt. Det er også en ret flad rute uden bakker. Meste af ruten er henlagt til stierne langs Odense å. :smile:

Ved ikke! Er det lettere eller sværere på løbebånd? Har aldrig rigtigt prøvet at teste det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jo, mange tak, da! :bigsmile: Det var udenfor på en rute jeg har målt op på nettet. Der kan self. godt være lidt fejlmarginer ved sådan noget, men tror den passer rimeligt godt. Det er også en ret flad rute uden bakker. Meste af ruten er henlagt til stierne langs Odense å. :smile:

Ved ikke! Er det lettere eller sværere på løbebånd? Har aldrig rigtigt prøvet at teste det :smile:

Jeg synes det er meget lettere at løbe hurtigt på løbebånd... men også meget mere kedeligt.

Men godt løbet! Er glad for at jeg ikke er en af dine patienter, der skal følge med :laugh:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share