Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Coc1 - 8sæt x 6reps med begge hænder.

Hårdt for nallerne. Var nærmest allout, så det svinger en del med grebsstyrken.

Har iøvrigt lige afleveret min Titan squatdragt ved en skrædder for at få den syet ind. Problemet er at den er så løs i stropperne, at jeg løfter det samme i halv dragt som med stropperne oppe, og stropperne næsten falder ned af sig selv.

Ikke at jeg skal stille op lige foreløbig, men meget godt at få det gjort, så jeg kan nå at øve lidt med det.

Har lige læst denne her artikel:

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1426252

Har nu ikke selv nogle skulder problemer, men måske det skyldes alle de armstrækkere jeg har lavet som knægt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OSK:

Ol Squat - 8sæt x 3reps med 125kg (Ingen opvarmning. Bare lige på, hehe! Så der gik lige nogle sæt før CNS var i omdrejninger :smile: )

Dips - 6xmig, 6xmig+20kg, 6xmig+40kg, 6xmig+50kg, 6xmig+60kg, 6xmig+60kg, 6xmig+40kg, 6xmig+40kg

Dumbell Flyers - 10x22,5kgs, 10x25kgs, 10x27,5kgs, 10x30kgs, 10x32,5kgs

Dødløft - 3x90kg, 3x90kg, 1x100kg, 1x140kg, 1x140kg (Metal Deadlifter str.50 på), 1x140kg, 1x180kg, 1x180kg, 5x200kg (Prøvede Jans Metal deadlifter. Har hørt så meget godt om den dragt. Den støttede da fint i ryggen, men synes ikke rigtigt den gav noget. Måske den bare var et nummer for stor. Min Metal squatter giver mere pop i bunden selvom stropperne ikke er strammere)

Råtræk - 5sæt x 3reps med 60kg (Grimt :laugh: )

Armstækninger med Elastik - 3sæt x 8reps (Se billede)

Dumbell triceps extension - 3sæt x 10reps med 15kgs håndvægt

Udemærket omgang. Ingen PR's idag men fornuftig workload :smile:

post-858-1177352620_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Min kammerat Farfar ringede og spurgte om han måtte prøve OSK, så det blev lige til en spontant træning :smile:

Smalle Pullups - 10xmig, 10xmig, 8xmig+15kg, 8xmig+10kg, 8xmig+5kg, 8xmig, 8xmig, 8xmig

Bænkpres - 3sæt x 6reps med 100kg (Alt for smadret i patkassen fra igår, så stoppede mens legen var god)

Facepulls med elastik - 4sæt

Biceps, underarme og mave. Lidt blandet gejl

Tabata Hillclimbers - 20sek arbejde - 10sek hvile - osv i 4. min (Så kom pulsen eller godt op :bigsmile: )

Stille og rolig indskudt træning.

Link to comment
Share on other sites

Min kammerat Farfar ringede og spurgte om han måtte prøve OSK, så det blev lige til en spontant træning :smile:

Ehhmm Trolle-løbefims-tøs du er godt klar over at man skal anmode skriftlig i 3 på hinanden underskrevet eksemplarer om at slæbe en ål med til træning og de skal være bestyrelsen i hånde mindst en uge før prøvetræningen finder sted... du bliver straffet med løbeforbud og clean ædelse i 3 uger for denne krænkelse af reglementet :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Ehhmm Trolle-løbefims-tøs du er godt klar over at man skal anmode skriftlig i 3 på hinanden underskrevet eksemplarer om at slæbe en ål med til træning og de skal være bestyrelsen i hånde mindst en uge før prøvetræningen finder sted... du bliver straffet med løbeforbud og clean ædelse i 3 uger for denne krænkelse af reglementet :nonono:

Hehe, beklager meget at jeg slæbte min ålede kammerat på 120kg ned i OSK uden diverse skriftlige ansøgninger....Åhhh, nej! Clean æde...Det er da sådan noget hippie shit...Det holder jeg ikke til...1000gange bebe.. :cry:

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Løb - 4km (18min, 11sek)

Forinden fik jeg max klø i badminton af en kvindelig patient :bigsmile: Kæft, jeg blev kørt rundt på den bane, men nu er mine badminton evner også ret beskedne, med de havebadminton man har praktiseret i tidernes morgen :innocent:

Eftersom jeg har været lidt småsløj igår og lidt idag, har jeg lige kværnet nogle fede hvidløg (Champen ville være stolt :4thumbup: ), og drukket en hulens masse solbær juice og poppet vitaminpiller og fiskeolie, så jeg næsten var bange for at Operation X ville ringe på min dør :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OSK:

Squat - 6x60kg, 6x60kg, 2x100kg, 2x140kg, 2x140kg, 1x180kg (Hertil kun med bælte)

1x180kg(Ældgammel ChampionSuit. Helt dragt)

5x185kg (Halv dragt. Championsuit + Helt løse knæbind)

5x200kg (Halv dragt. Championsuit + løse knæbind)

(Udemærket omgang squat. Prøvede for sjovt den gamle legendariske Champion suit som jeg har købt af Herkules i sin tid. :bigsmile: En 5er med 200kg i gammel halv dragt og løse knæbind er også noget der ligner en PR af en slags. Så ok, selvom jeg før har været stærkere for 1RM :smile: )

Bænkpres(Reverse band. Blå) - (Opvarmning) - 5sæt x 5reps med 160kg (Ganske tilpas vægt. )

Mave - 3sæt

Pullups - 5xmig, 5xmig+20kg, 5xmig+30kg, 2xmig+40kg + en del blandet sæt bare med kropsvægt, men forskellige håndstillinger. Aldrig over 8 rep)

Stående skulder pinpress i powerrack - 5x50kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x90kg, 3x100kg, 1x110kg (TUUUNG, det sidste sæt :crazy: )

Lidt Pullovers og så en MASSE kæwe og en 6pack sammen med Polle og Betterøv :4thumbup:

Udover dette fik jeg også reddet Betterøv fra at være fanget i hans squatdragt for evigt tid. Bare hans logbog :laugh:

Ikke så god træning som sidste fredag hvor alt spillede, men stadig en ok habil runde :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning på arbejde:

Technogym Chestpress - 3sæt x 25reps med stakken

Incline Dumbell press - 3sæt x 25reps med 21kgs håndvægte (Som er de største de har)

Giver da lidt rumblen i patten med alle der reps :4thumbup:

Mandagstræning i OSK:

Box Squat (Reverse Band.Grøn.dobbelt) - 6x140kg, 6x140kg, 3x180kg, 2x220kg, 1x240kg, 1x250kg, 3x200kg, 3x200kg, 3x200kg, 3x200kg, 3x200kg, 3x200kg, 3x200kg, 3x200kg (Jens var igang med denne øvelse, så valgte bare at kører med. De 250kg var ikke max. men kom til at løfte meget med ryggen, så stoppede der. Heller ikke meningen at jeg skulle så højt op idag. )

Mave - 5sæt x 12reps

Military Press - 4sæt x 8reps med 60kg

Speed Bænkpres - 10sæt x 2reps med 100kg

Biceps - 3sæt

Gik ret hurtigt død i træningen idag, så havde ikke særligt meget at skyde med da jeg kom til overkropsdelen. Self. havde mine højrepsæt tidligere idag nok også påvirket pressestrukturen lidt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning.

På arbejde:

Trisæt Skulder - 4sæt x 10/10/10reps med 8,9,10,12kgs håndvægte (Rear Laterels / Laterels / Frontraises)

En masse med bands - Pullaparts, Face pulls, External rotations, Triceps Extensions

I OBBC:

Boldhold - 1time (Masser på holdet idag :smile: )

Chinups - 3xmig, 3xmig+20kg, 3xmig+30kg, 3xmig+40kg, 3xmig+30kg, 3xmig+30kg, 3xmig+30kg, 3xmig+30kg, 3xmig+30kg, 3xmig+30kg (10sæt Chinups. De 40kg var lige barske nok, og den sidste rep var hagen nok ikke helt oppe over. Underligt at kører underhåndsgreb. Kan godt mærke at jeg er stærkere med overhåndsgreb(Pullups) fordi jeg har kørt det langt mest)

Dips - 10sæt x 12reps (Dyyybe Janefonda Dips på V-barre)

Supersættet med

Biceps - 10sæt på blandet maskiner

Løb på løbebånd - 12min løb mellem 10-16km/t (Følte SLET ikke for at løbe idag, så det blev bare lidt test af hvor hurtigt løbebåndet gik op til i hastighed. 16km/t er RIGELIGT for mig, og føltes ærligt talt man er ved at splitte maskinen ad når +100kg hamre derudad :crazy::laugh: )

Ok træning selvom jeg ikke havde særligt meget energi idag. Fik lavet det vigtigste jeg fik sat mig i hovedet inden træning.

Har desværre slækket lidt for meget på løbet de sidste dage, så regner med at komme ud at løbe imorgen.

Og ellers står den på (Forhåbentligt) Heavy Ass træning på fredag i OSK, hvor jeg skal prøve min Titan dragt der er blevet syet ind. Og ellers er planen også noget tungt for presse stukturen evt med bands :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

GRRRRRRRRRRRRRRR nogle lede chins!! :devil::devil: Har det på samme måde med chins vs. pullups.... Er i modsætning til de fleste andre stærkest i pullups.

De er også langt mere brugbare, når du skal hive dig selv (inkl. din mage som hænger om benene på dig!) op fra en klippekant.

Link to comment
Share on other sites

GRRRRRRRRRRRRRRR nogle lede chins!! :devil::devil: Har det på samme måde med chins vs. pullups.... Er i modsætning til de fleste andre stærkest i pullups.

De er også langt mere brugbare, når du skal hive dig selv (inkl. din mage som hænger om benene på dig!) op fra en klippekant.

:laugh: :4thumbup: Lige nøjagtig :4thumbup: Indtil videre kan magen dog højest veje 50kg, da det er mit max indtil videre.....På den anden side så er det jo en fin vægt for en kvinde :tongue:

Og tak for rosen, Mesterhakket 3-6% :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træing:

Løb - 5,2km (27min og 46sek) Fin tur. Havde masser af overskuuu' i benene :smile:

Løb - 4km (17min og 42sek) Dagens anden tur bød på et noget højere tempo. Og kunne også godt mærkes på respirationen. Fin tur :smile:

Roning (Concept2) - 2000meter (9min og 13sek) Stille og roligt tempo. Ikke hårdt.

Lavede efterfølgende en masse udstrækning og helt lette sæt hyperextension samt Leg extensions.

Aktiv dag på arbejdet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Coc1 - 100singels skiftevis med højre og venstre hånd

Og så var jeg ellers ved at flække af grin midt på banegården idag.

Sad og ventede på toget inde i et af de glasburene på Slagelse banegård. 2 gutter på højest 60-70kg sad og snakkede højlydt om alt muligt. Bla. kom emnet ind på krudt, hvorefter den ene prøvede at overtale den anden til at købe en kur, da det jo var pissebilligt (2000kr), og det var noget krudt der gav 100% modsat det normale krudt som kun gav 60% :laugh:

Var SÅ tæt på at bryde ind og spørge om det ikke lige skulle begynde at træne først, men besindede mig..

Den ene skulle ihvertfald helt sikker lige have noget krudt, når han alligevel kunne få det.

Senere faldt snakken på Coopertest, og de vidste sig at de havde løbet 2250 meter. :laugh: Det er krafthelvede ikke meget for en ÅL på 60kg.

For en mand på den barske side af 100kg ville det måske have været anstændigt med den distance, men for en ål der ovenikøbet vil krudte den....Tjaa, hvad skal jeg næsten sige :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OSK:

Squat - 10sæt x 2reps med 140kg (Ok, fart)

Bænkpres (Reverse Band. Blå) - 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg, 3x170kg, 3x180kg, 1x190kg, 1x195kg, 1x202,5kg(PR), 5x165kg, 5x165kg, 5x165kg, 5x165kg, 5x165kg (Fin omgang bænkpres :smile: )

Sumo Dødløft (Viking Deadlifter.str.48) - 140kg, 160kg, 180kg, 200kg (Gode nemme alle sammen. Prøvede at komme ned konventionelt, men det kunne jeg ikke :laugh: )

Statisk Dumbell Biceps hold - 30kgs, 40kgs, 40kgs (Altid en god tought biceps øvelse :bigsmile: )

Havde glemt at butikkerne jo har lukket idag, og at jeg derfor ikke kunne hente min squatdragt ved skrædderen. Så kørte bare noget stille og roligt squat og gik rimeligt hårdt i bænken.

Prøvede Kern dødløft dragt, og den så ud til at passe rigtig godt. De 200kg i sumo var ihvertfald rigtigt nemme.

Nu skal jeg ud at spille ligeom lidt. Så til dem der bor i Odense så foregår det på Lørups vinstue, hvor min makker og jeg skal gi' den gas :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lørdags lal træning i OSK:

Squat - 6x60kg, 3x100kg, 2x140kg, 2x140kg

2x140kg(Halv dragt)

2x185kg(Halv dragt)

2x205kg(Halv dragt)

2x225kg(Helt dragt+knæbind)

2x225kg(Helt dragt+knæbind)

Skod omgang squat. Ikke noget af det til godkendt dybde. Skulle bare lige prøve Titan dragten efter den er blevet syet ind i stropperne)

Dødløft - 1x60kg, 1x100kg, 1x140kg, 1x185kg, 1x185kg (Også i dragt. Lignede lort. Ja, faktisk værre end normalt :laugh: )

Lidt Dumbell Rows, Coc1'er, Bradford press, og en masse kæwe med Mååsen og Betterøv :4thumbup:

Da jeg var på vej til træning idag, var der en ældgammel mand, der bare blev ved med at holde i krydset selvom der var grønt. Det viste sig at han ikke kunne finde ud af at få sin bil i gear!! Det måtte jeg så hjælpe ham med. Så kravlede ind på passager sædet og guidede ham:"Tryk koblingen ned", og fik den i gear.

Kæft, det er jo nærmest farligt at have sådan en gammel gubbe kørende rundt i trafikken. :crazy: Skulle sgu nok have taget hans bilnøgler i stedet :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i OSK:

Pullups - 8sæt x 8reps +10kg (Ok omgang kropshævninger. Blev halv hårde tilsidst)

Bænkpres - 6x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 1x130kg, 2x130kg, 3x130kg, 2x130kg, 1x130kg, 4x100kg, 4x100kg, 4x100kg, 4x100kg, 4x100kg, 4x100kg, 4x100kg, 4x100kg, 4x100kg, 4x100kg (Når man hverken er kan løfte tungt eller løfte mange reps, så må man jo bare kompensere ved at kører en masse sæt :innocent: Er ikke stærk i bænk for tiden. Skal vidst være glad hvis jeg kan lave 150kg med pause)

Seated Dumbell Press - 10x20kgs, 10x22,5kgs, 10x25kgs, 10x27,5kgs, 10x30kgs 10x32,5kgs, 10x35kgs (Ok)

Dødløft (Trækgreb og lilla elastikker nedefra) - 2sæt x 10reps med 105kg (Kæft, det var sindsygt hårdt med alle de reps :nonono::crazy: )

Triceps pushdowns med blå elastik - 4-5sæt (Lykkedes mig at lave et lille stunt hvor her :innocent: )

Coc1 - 120singels skiftevis med højre og venstre hånd

Diverse grebstræning samt 2sæt dumbell swings.

Hyggelig omgang træning med masser af folk i hulen. Styrken i bænk er lidt fesen for tiden, men det kan jeg såmen nok leve med, da jeg ved det går op og ned i den øvelse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share