Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det er meget lettere at løbe hurtigt på løbebånd... men også meget mere kedeligt.

Men godt løbet! Er glad for at jeg ikke er en af dine patienter, der skal følge med :laugh:

-Camilla

Okay, tak :smile: Ja, man kunne jo sagtens forestille sig at vindmodstanden har noget at sige.

Og tak for komplimentet. Men den løbetur var nu alene. Når jeg løber med patienterne så følges vi ad :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OSK:

Zercher Squat - (6x60kg, 6x60kg), 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg, 1x160kg, 1x175kg(PR :smile: )

Hang Cleans (Råtræk fra hæng) - 5x60kg, 5x70kg, 5x75kg, 5x75kg, 5x75kg

Bænkpres m. Blå Band - 8sæt x 3reps med 80kg

Bænkpres m. Grøn Band - 8sæt x 3reps med 80kg

Dumbell Hammercurls - 8x20kgs, 8x22,5kgs, 8x25kgs, 8x27,5kgs, 8x30kgs, 8x40kgs(PR :smile: Oki, der var lidt cheat på 40erne må jeg indrømme, men de sad godt i Gaarnzz :bigsmile: De første 5sæt kørte jeg håndvægtene på samme tid, men på det sidste sæt kørte jeg en hånd ad gangen)

Towel Chins, Band Pullapart

Tabata (Hill climbers) - 4min (20sek arbejde - 10sek hvile - osv osv..)

Tabata (Trusters) - 4min med 10kgs håndvægte (20sek. arbejde - 10sek hvile - osv osv...)

Puha, jeg fik pulsen på på det Tabata skidt. Men egentligt sjovt at man gør så stort nummer ud af hvor hårdt det er, når det faktisk er det man laver i alt muligt sport hele tiden. Fodbold, håndbold, basket osv. Intervaller, intervaller, hvor pulsen aldrig rigtigt når at komme ned.

Det er klart at det er hårdt. Meget endda. Men synes alligevel det er hårdere at kører submission wrestling, elller spille en fodbold kamp for fuld drøn. :smile:

Fin træning. Men dælme ikke mange der var mødt op på sådan en fredag. Trænede halvdelen af tiden alene.

Men så blev tabata træningen også lavet i bar mave og med Rocky temaet fra VIeren hvor han træner i sibirien :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OSK:

Zercher Squat - (6x60kg, 6x60kg), 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg, 1x160kg, 1x175kg(PR :smile: )

Hang Cleans (Råtræk fra hæng) - 5x60kg, 5x70kg, 5x75kg, 5x75kg, 5x75kg

Bænkpres m. Blå Band - 8sæt x 3reps med 80kg

Bænkpres m. Grøn Band - 8sæt x 3reps med 80kg

Dumbell Hammercurls - 8x20kgs, 8x22,5kgs, 8x25kgs, 8x27,5kgs, 8x30kgs, 8x40kgs(PR :smile: Oki, der var lidt cheat på 40erne må jeg indrømme, men de sad godt i Gaarnzz :bigsmile: De første 5sæt kørte jeg håndvægtene på samme tid, men på det sidste sæt kørte jeg en hånd ad gangen)

Towel Chins, Band Pullapart

Tabata (Hill climbers) - 4min (20sek arbejde - 10sek hvile - osv osv..)

Tabata (Trusters) - 4min med 10kgs håndvægte (20sek. arbejde - 10sek hvile - osv osv...)

Puha, jeg fik pulsen på på det Tabata skidt. Men egentligt sjovt at man gør så stort nummer ud af hvor hårdt det er, når det faktisk er det man laver i alt muligt sport hele tiden. Fodbold, håndbold, basket osv. Intervaller, intervaller, hvor pulsen aldrig rigtigt når at komme ned.

Det er klart at det er hårdt. Meget endda. Men synes alligevel det er hårdere at kører submission wrestling, elller spille en fodbold kamp for fuld drøn. :smile:

Fin træning. Men dælme ikke mange der var mødt op på sådan en fredag. Trænede halvdelen af tiden alene.

Men så blev tabata træningen også lavet i bar mave og med Rocky temaet fra VIeren hvor han træner i sibirien :superman:

Åh nej endnu en der er gået over til funktionel træning. Er det noget med alderen?

Først bøf, så jsc og nu dig. :cry: Og af en eller anden grund har i også fået Tlunau med på den vogn. :cry:

Hvorfor Troels, hvorfor om jeg må spørge? Skal du også begynde at spise salat blade og drikke smoothies. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Åh nej endnu en der er gået over til funktionel træning. Er det noget med alderen?

Først bøf, så jsc og nu dig. :cry: Og af en eller anden grund har i også fået Tlunau med på den vogn. :cry:

Hvorfor Troels, hvorfor om jeg må spørge? Skal du også begynde at spise salat blade og drikke smoothies. :crazy:

Hehe! Jeg har da lavet den slags træning helt siden jeg startede med at styrketræning. Det er ikke et eller andet skift. En fornuftigt cardiovaskulær form og en fin styrke er da hvad der skal til.

Du kan jo bare se overskriften på min log. Eller det allerførste indlæg i denne log :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i OSK:

Box Squat - 10x60kg, 10x60kg, 10x100kg) Med. Kæder - 5x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 5x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 5x100kg, 5x100kg (Fungerede fint at squatte med kæder. Lidt en blanding af DE og Volumentræning. )

Power pullups - 5xmig, 5xmig+20kg, 5xmig+30kg, 5xmig+20kg, 5xmig+20kg, 5xmig (var sgu noget tunge idag. Tror jeg burde tage mig et par uger hvor jeg ikke kører med vægt i pullups og kører lidt flere reps)

Bænkpres - 2sæt x 3reps med 100kg (KÆÆÆFFFTT, det var pis hårdt....På den anden side ligner det jo et typisk bænkpres pas for P1kz0r og han bænkede lige 205kg i weekenden :4thumbup: :tongue: )

Lidt blandet Incline Dumbell press, Band Rows, Band laterels, pullaparts....

En halv fesen træning. Min kost har også været usædvanlig beskidt i denne weekend. Erindre kun at jeg har fået hotdogs lørdag og McDonaldsmad + popcorn og slik søndag.

Men det er jo min egen skyld. Hmm... Ellers havde jeg faktisk 2 super gode træninger med PR's sidste uge, og det kan man jo ikke forvente hver uge. Squatten var trodsalt ok idag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak tak :bigsmile: Lavede Hill Climbers efter dit indlæg i Tabata tråden hvor du angav hvor hårde du synes de var. Så det skulle prøves :4thumbup:

Nu er din cardiovaskulære form nok også en tand bedre end min, så det kan godt være du ikke fik samme nærdødsoplevelse som undertegnede :tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu er din cardiovaskulære form nok også en tand bedre end min, så det kan godt være du ikke fik samme nærdødsoplevelse som undertegnede

Hehe! Synes nu også at det var hårdt. Synes bare at Trusters var noget hårdere end Hill Climbers :bigsmile:

Eller måske var det bare fordi at jeg startede med Hill Climbers.

Men ikke desto mindre skal det da prøves igen i nogle andre øvelser også :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Der blev gået ret hårdt til den i en fodboldkamp idag på arbejdet. Vi fik lavet nogle sprint der virkeligt fik pulsen op inden den stod på ½times kamp :4thumbup:

Lækkert når man også selv får noget ud af træningen engang imellem. Selv det self. ikke er derfor vi er der :smile:

Da jeg kom hjem tænkte jeg på at det nu allerede er en uge siden jeg var ude og at løbe sidst, så iklædte løbetrøjet med det samme så jeg ikke nåede at fortryde :bigsmile:

Coc1 - 6sæt x 6reps med hver hånd

Armstrækninger - 160styks fordelt på - 30-30-30-20-10-10-10-10-10 (påbegyndte en 10mins armstrækningstest men havde det ikke i mig idag, så stoppede efter 4min og endte på 160styk. Min PR er 274styks på 10min og det kunne jeg ikke slå idag kunne jeg mærke. )

Løb - 2 x ca.1km (Løb i Coopertest tempo. Dvs. et tempo som var hårdt men sikkert muligt at holde i 10-15min hvis jeg pressede mig meget.)

Afsluttet med en omgang jogging + 1 max. fart rundt om blokken + lidt afjoggning tilsidst.

Gad simpelthen ikke at løbe, da det småregnede og bare var lidt flad i det. Derfor prøvede jeg at presse kredsløbet i nogle længere intervaller, og endte faktisk op med at være ok tilfreds med træningsrunden alligevel.

Løber dog ikke Marthon med denne slags træning men klart bedre end ingenting :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i OBBC:

Boldhold - 1time

Stivbenet dødløft stående på 50kgs skive - 10x60kg, 10x100kg, 10x120kg, 10x130kg

Vægtløfter Goodmornings - 6x60kg, 6x90kg, 6x100kg, 6x100kg (Minder om et alm. Arch back goodmornings med smal stand, men hvor men samtidig med at man presse hoften frem i den koncentriske fase også sparker igennem med fødderne så man kommer op på tæer. Man kan se dem udført her:

http://www.youtube.com/watch?v=tpA47OUohpM :superman:

Gluteham Raises - 3sæt x 6reps

supersættet med

Dragon Flags - 3sæt x 6reps

Lidt mave i maskine..

Decline Bænkpres - 10x60kg, 10x90kg, 10x110kg, 10x110kg, 10x110kg, 10x110kg, 10x110kg, 10x110kg (Ok, volumen til pattøjet)

Face Pulls - 6sæt x 10-12reps

Rear Delts i maskine - 4sæt x 8-10reps

Biceps i maskine - 6sæt + 7dropsæt ( :bigsmile: Elsker den her biceps maskine. Biceps var jo dobbelt størrelse efter den omgang :4thumbup: )

Skulderpres med håndvægte - 2sæt x 12reps med 25kgs håndvægte (Bare lige for min samvittighed, da jeg får trænet meget lidt skulder..)

Fino træning. Næste vægttræning er henlagt til BB'erne mekka. IK99 :superman: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Troels jeg er ved at være bekymret for dig. :unhappy:

Først så træner du funktionelt og nu er du på vej over til det dersens tjøvenhaun for at træne bb. Det går i den forkerte retning, nej du se du at komme lidt hjem til Jylland og spis lidt sund mad så du kan blive flot igen. :unhappy:

Hehe! Er da stadig flot (Læs: +100kg), så ved du jo godt at store arme og store lat's får trøjen til at sidde strammere. Og bare rolig. Gæster jævnligt Jylland for at blive toughet up med barske ting som flæskesteg, øllebrøø, vildt :superman:

Synes hellere du skulle være lidt bekymret for dig selv, der hellere vil træne i et BB center i Kolding istedet for en barsk styrkeløft klub i Odense :tongue:

Vi laver andet en BB i den grotte. Nu er jeg der endelig for en gangs skyld. Du kan bøje nogle ben sammen med mig på fredag, så slipper du også for at danse senere :superman:

Yeah, det er jeg da klar på. Havde nemlig også planlagt at kører benbøj :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Troels jeg er ved at være bekymret for dig. :unhappy:

Først så træner du funktionelt og nu er du på vej over til det dersens tjøvenhaun for at træne bb. Det går i den forkerte retning, nej du se du at komme lidt hjem til Jylland og spis lidt sund mad så du kan blive flot igen. :unhappy:

Hvordan kan du glemme, at han også løbetræner? :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du glemme, at han også løbetræner? :crazy:

Du er da velkommen til at løbe med en dag :tongue:

Det er fordi jeg havde fortrængt det. :crazy:

Troels du er ude på et skråplan, løber du så også i lyserøde løbe tights fordi det er moderigtigt?

Lyserød var sidste års farve... Nææ. løber altid i mine retro ultrakorte 80er shorts med udskæring i siden..De er vildt frække :tongue:

Du er heldig :cry: Undskyld at jeg mindede dig om det, ingen burde have det billede i hovedet :unhappy:

Ved godt at du konstant har billeder af mig inde hovedet, men synes du skulle surfe noget purn så du kunne få noget adspredelse :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i IK99:

Squat - (6x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x140kg), 3x160kg, 3x160kg, 3x160kg, 10x100kg (Fin pænt hård omgang. Ingen bælte eller andet da det jo er en vægtløfterklub :innocent: )

Pullups - 10sæt x 8reps

Bænkpres - (Opvarmning), 10sæt x 3reps med 130kg (M.pause på patten på nær nogle enkelte sæt hvor jeg glemte det)

Vertical Jump - 5sæt x 5reps (Bordet som jeg hopper op på er ifølge Concience 91-92cm højt. Totalt fee' ynglings øvelse :bigsmile: )

Dødløft - (3x100kg, 3x130kg, 2x160kg), 1x190kg, 1x190kg, 1x220kg, 1x190kg, 1x190kg (Kørte imellem Tunen, der havde loadet stangen med de store gule 15kgs skiver. Fee' :4thumbup: Lette løft, selvom jeg havde på fornemmelsen at der blev løftet lidt øjenbryn rundt omkring, af min Kamikaze stil :laugh: )

Goodmornings - 5x60kg, 5x90kg, 5x90kg (Lidt goodmornings sammen med Consience. Var dog ved at være godt flad på dette tidspunkt, så det blev ikke til så mange sæt.)

Rigtig god runde. Fik også kæwet den en masse, så fik nok strukket træningen til over 3 timer :bigsmile:

Bagefter stod den på pizza og bajer hjemme ved Bogs'en :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning i IK99:

Overhead Squat - En masse forsøg og coaching. Kun muligt for mig med skiver under hælene og gør pis ondt i skulderen at få den helt derom)

Råtræk - En masse forsøg og coaching. En del med 40-50kg på stangen

Frivend - Nogle singler op til 90kg og noget coaching. Vinkler mine fødder for meget udad. Er ganske enkelt ALT for usmidig til det skidt her :laugh: )

Lidt forskellige opadstød. Fik at vide at det så nogenlunde ud. Dog også kun 70kg på stangen.

Vertical Jumps - 4sæt x 8reps (Hårdt med så mange reps. Desuden lidt forsøg med at hoppe længere udefra)

Etbens hop til lille kasse - Kan ikke huske gentagelser eller antal sæt

Military press - 3sæt x 5reps med 60kg + lidt plate raises

Pullups - 2sæt x 8reps (Skiftevis træk over hagen og bag nakken for hver rep)

Fin lille lørdagstræning i IK. Selvom det ikke blev til de vilde løft svedte helt vildt. Utroligt som en luftfugtighed de har dernede i den kælder :crazy:

Men det må uden tvivl være bevidst så de på den måde kan svede kaloriene af og blive mere HAKKET :tongue:

Der kommer nok lidt billeder senere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har erobret IK99 Køllen. Og den der siger noget med sved, får et slag af køllen :tongue:

Erobret er vist så meget sagt :tongue: Du har fået lov til at holde den, og hvis nogle spørger, så skulle du betale en høj pris for det :wink:

P.S. Hvor er resten af billederne???

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share