Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Løb / Gang - Blev sgu straffe af kosten på dagens tur Efter 12min løb fik jeg maveproblemer, så valgte at stoppe og gå hjem igen. På vejen hjem fandt jeg en stor træstamme som jeg lavede nogle plyometriske hop op på (2sæt x 5reps). Det skulle jeg dog ikke have gjort, da de bestemt ikke hjalp på min mave :laugh: Så powerwalk hjemad. Var afsted i ca. 40min. Lækkert vejr :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Men mener nu at de 300kg i dødløft er yderst realistiske for dig. Du er jo bygget til det løft :devil:

Hvis en knøs på 18år og 75kg kan trække 250kg så kan en gammel velnæret mand i sin bedst alder vel også trække 300kg :4thumbup:

:cool: De 300 kg bliver aldrig realistiske for mig af to årsager,

1. Jeg kan ikke da jeg ikke er motiveret til at træne efter det.

2. Jeg kommer ikke til at løfte det i D.S.F. regi da jeg finder at sporten

i dag er bygget på et forkert grundlag i forhold til mig selv.

:4thumbup: Ellers vil jeg takke dig og rose :flowers: dig for dine talegaver (de sidste 2 linier)

Min iver for at have med styrkeløft at gøre er der stadig, men ikke mulig.

Mine stævner kommer kun til at være på klubplan eller hvis der er et stævne

der kun har dødløft på programmet :shades: .

Edited by holsting
Link to comment
Share on other sites

:cool: De 300 kg bliver aldrig realistiske for mig af to årsager,

1. Jeg kan ikke da jeg ikke er motiveret til at træne efter det.

2. Jeg kommer ikke til at løfte det i D.S.F. regi da jeg finder at sporten

i dag er bygget på et forkert grundlag i forhold til mig selv.

:4thumbup: Ellers vil jeg takke dig og rose :flowers: dig for dine talegaver (de sidste 2 linier)

Min iver for at have med styrkeløft at gøre er der stadig, men ikke mulig.

Mine stævner kommer kun til at være på klupplan eller hvis der er et stævne

der kun har dødløft på programmet :shades: .

Champ vi vil snart til at se noget ol benbøj. :superman:

Link to comment
Share on other sites

:cool: De 300 kg bliver aldrig realistiske for mig af to årsager,

1. Jeg kan ikke da jeg ikke er motiveret til at træne efter det.

2. Jeg kommer ikke til at løfte det i D.S.F. regi da jeg finder at sporten

i dag er bygget på et forkert grundlag i forhold til mig selv.

:4thumbup: Ellers vil jeg takke dig og rose :flowers: dig for dine talegaver (de sidste 2 linier)

Min iver for at have med styrkeløft at gøre er der stadig, men ikke mulig.

Mine stævner kommer kun til at være på klupplan eller hvis der er et stævne

der kun har dødløft på programmet :shades: .

1<< Ser da fint nok ud med dødløfttræningen her efter du er startet op igen :smile:

2<< Du behøver heller ikke at løfte de 300kg til et officielt stævne for at komme i Valhalla. Du kan jo bare nakke dem til klubstævnet hvor du skal dyste mod Formand Betterøv :4thumbup:

Og jepsen! Er klar på at man indfører Push'n'Pull stævner hvor man kun skal bænke og dødløfte, så man kan blive fri for den dværg-skovskider øvelse squat :laugh:

Link to comment
Share on other sites

1<< Ser da fint nok ud med dødløfttræningen her efter du er startet op igen :smile:

2<< Du behøver heller ikke at løfte de 300kg til et officielt stævne for at komme i Valhalla. Du kan jo bare nakke dem til klubstævnet hvor du skal dyste mod Formand Betterøv :4thumbup:

:cool: 1.Tag ikke fejl af mine kilo, de snyder pga guldkorn.... det er tungt for tiden.

2. Jeg regner også med at starte på 257½ til det klubstævne for at ryste de fleste af. :shades:

Link to comment
Share on other sites

:cool: 1.Tag ikke fejl af mine kilo, de snyder pga guldkorn.... det er tungt for tiden.

2. Jeg regner også med at starte på 257½ til det klubstævne for at ryste de fleste af. :shades:

undskyld hvis jeg er lidt langsom, men hvis du alligevel træner op til at løfte tungt igen,

hvorfor så ikke hellere stille til SM til efteråret og bruge kræfterne på fornuftig vis ?

Link to comment
Share on other sites

undskyld hvis jeg er lidt langsom, men hvis du alligevel træner op til at løfte tungt igen,

hvorfor så ikke hellere stille til SM til efteråret og bruge kræfterne på fornuftig vis ?

:cool: Der er ingen prestige i for mig at stille op til et SM med et lavere resultat

end ved DM93 i en højere vægtklasse.

Hvis jeg tilmeldte mig et SM ville det i mine øjne være som at betragte som et

come back.... og det er ikke min intention da jeg ved at resultatet vil blive dårligere.

Jeg forstår et comeback som alt eller intet for mit eget vedkommende,fuld power altså.

Desuden er jeg blevet mæt på den konto (SM).

Yderligere har jeg ikke stævnegejsten med mig til mere end på klubplan.

Og så er der for meget udstyr.

Med hensyn til om det er ikke at bruge kræfterne på fornuftig vis, er min egen sag

da jeg står i en situation som kan være anderledes end andres.

Hvis jeg skulle stille op til et SM ville det være for at vinde guld, intet andet kan bruges

for mit eget vedkommende...... ja jeg stiller store krav til mig selv...men sådan er det.

Det kan så være at andre har anderledes krav til sig selv.

Du skal tænke på at jeg har SM guld næsten uafbrudt fra 84 - 92. Og de gange jeg ikke

har fået guld er fordi jeg ikke var tilmeldt de pågældende SM`er.

For mig ville det at stille op til et SM (i dag)og måske få en tredieplads være en

falliterklæring.

Laver man et comeback (i mine øjne) skal man gøre grundigt, ordentligt og så der ikke

kan sættes tvivl om resultatet. :bigsmile:

Edited by holsting
Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i OSK:

Closegrip Bænkpres - (10x20kg, 10x60kg), 10x90kg, 10x100kg, 9½x110kg, 8x100kg, 10x90kg, 10x90kg, 10x90kg, 10x90kg

Supersættet med

Pullups - 10xmig, 10xmig, 10xmig, 10xmig, 10xmig, 10xmig, 10xmig, 10xmig

Trisæt skulder - 2sæt x 10reps med 10kgs håndvægte (Rearlaterels, Laterels, Frontraises)

Planken - 2sæt

Lidt statisk biceps hold med håndvægt, underarm samt Dumbell shurgs af en slags

Puha, det bed at kører 8sæt x 10reps i den smalle bænk supersættet med kropshævninger. Det er sateneme BB. Men uden tvivl også noget der giver noget power. Nasty Pump på lat's, pat og trisser :4thumbup:

Prøvede 10erne istedet for 6,8erne i mine skulder trisæt, og det blev det altså markant hårdere af. Men det gik da.

God træning der ikke varede meget mere end 1 time :smile:

Link to comment
Share on other sites

Skulle egentligt have været ude at løbe idag, men må indrømme jeg simpelthen ikke ejer energi til at få slæbt mig afsted.

Har været på kursus idag, hvor vi har øvet lidt selvforsvar. Meget aikido / Judo / Wing tsun inspireret. Det var stille og roligt og synes instruktørene var gode.

Man fik helt lyst til at dyrke lidt kampsport igen :4thumbup:

Er iøvrigt med i Taeldineskridt.dk kampagnen fra Helse. Så render rundt med en skridttæller disse dage. Tror dog den er vel rigeligt fintfølene, da der står at jeg har taget 13000 skridt eller gået 14km idag. En dag hvor jeg faktisk bare har været på kursus.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i OBBC:

Boldhold - 1time (God tilslutning. Fino time :smile: )

Dragon Flags - 3sæt x 8reps (Igen i mindre god stil. Men lidt bedre end sidst trodsalt)

Hyperextension - 3sæt x 10reps +50kg

Biceps - 9sæt x 6-12reps

Chestpress i maskine - 2sæt (Bare lidt let restitutionssæt..)

Skulderpress i maskine - 2sæt (....samme her)

Løb på løbebånd - 1time (Løb ikke så hurtigt, men kæft hvor er det lang tid at stå på sådan en fætter. Skal vænne min krop og psyke til de lange kedelige turer hvis jeg skal løbe marthon :smile: )

Udemærket omgang. Hverken kredsløb eller styrke blev presset idag, men min psyke kom på en prøve da jeg skulle stå 1 hel time på det løbebånd....Så ka' jeg lærer det :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Løb på løbebånd - 1time (Løb ikke så hurtigt, men kæft hvor er det lang tid at stå på sådan en fætter. Skal vænne min krop og psyke til de lange kedelige turer hvis jeg skal løbe marthon :smile: )

Kender det alt for godt....Jeg har selv 1 times cardio på en af cardiomaskinerne i weekenderne...

...Så du må sige til hvis vi skal underholde hinanden i kedsomhedenstime :yo:

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OSK:

Squat - (6x60kg, 6x60kg, 3x100kg, 1x140kg, 1x140kg, 1x140kg), 5x165kg, 5x175kg, 5x185kg(PR :bigsmile: ) (Med bælte og løse knæbind. Tought omgang squat. Fee' :4thumbup: )

Squat med Kæder - 5sæt x 3reps med 100kg+kæder (Fungere med kæderne når det er til box. Men ok)

Bænkpres (ReverseBand. Blå) - 3x100kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg, 3x170kg, 3x180kg, 5x150kg, 5x150kg, 5x150kg, 5x150kg, 5x150kg (De 180kg var noget tunge, så valgte at kører nogle lidt lettere 5ere istedet for at gå på PR. Men ok runde)

Bend Over Rows - 10x60kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x120kg, 10x130kg, 10x140kg, 10x150kg+3xdødløft med vægten lige efter. 10x60kg+10xdødløft lige efter (God Tought omgang Rows. Fee' :4thumbup: )

Incline Dumbell press - 10x30kgs, 10x35kgs, 10x40kgs (Pewernø'er :bigsmile: )

Rigtig god runde. Var ret fokuseret så selvom der var en del i bulen blev det ikke til særligt meget snak lige bortset fra tilsidst. Hvor jeg kæwede lidt med Stina og et par af de unge knøse.

Toughness has arrived :superman:

Link to comment
Share on other sites

du har en modbydelig styrke.. Utroligt toughe rows :smile:

Tillykke med PR'en i squat

Mange tak, Martin :smile: Det kørte helt godt. Men det skal nok nævnes at det ikke er 'JaneFonda Stict' Rows jeg laver. Men de sidder sgu super i ryggen sådan som jeg kører dem :smile:

Troels hvornår får det en ende?

Der er stadig håb for at du kan blive reddet.

Troels du er på vej ud i noget skidt.

LOL :laugh::laugh::laugh:

...Husker sgu ikke lige at jeg havde fået din T-shirt med, da jeg var i IK99. Måtte nød til at tage den på for ikke at skræmme københavnerne med min barske og tought vikinge facon.

Men det med bjælken og løbestiften er jo paintshop arbejde :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Løb med vægtvest(10kg) samt ankelvægte(1,5kg Pr. styk) - 9,5km

Kæft, en lækker løbetur. Var godt smadret i kroppen efter gårsdagens træning, og havde rimeligt massive DOMS i mine lår og glutes. Havde derfor ikke de store forventninger til dagens tur, og tænkte jeg bare ville løbe en lille kort tur med vægtvest og ankelvægte. Efter jeg var nået derhen hvor jeg ville vende var kroppen ved at komme i gear og jeg fortsat bare :bigsmile:

Kunne ikke lige finde mit løbeur, så kigged bare på klokken inden jeg tog afsted og det ser ud til at jeg klarede turen på lidt over 50min :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share