Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Onsdagstræning i OBBC:

Boldhold - 1time (Lidt overkropsøvelser med 2 bolde på samme tid blev inkluderet idag. Fee' nok)

Løb på løbebånd - 12min på højeste niveau på maskinen. Lå mellem 12-16km/t. Det var sgu pænt hårdt må jeg erkende :innocent: )

Floating Chunhes - 12xmig, 12xmig, 12xmig+5kg bag nakken

Supersættet med

Gluteham Raises - 3sæt x 8reps (Var lidt hårdt lige efter løbeturen)

Jump Squat - 3sæt x 8reps med 45kg

Leg Extensions - 3sæt x 8 reps

Flat Dumbell Press - (10x35kgs, 10x40kgs), 5sæt x 5reps med 50kgs (Albuerne ind til siden og pause i bunden på de sidste 3 sæt)

Supported Rows - 4sæt x 10reps (Stille og roligt. Mine Lat's er virkeligt mærket efter kropshævningerne i mandags :crazy: )

Havde udemærket energi da jeg først kom igang. I centret var at finde Jan "Barske Håndtryk", Martin"Gamle træningsmakker" og ikke mindst Bøffen, der havde travlt med at få pump på delts :4thumbup:

Min gamle træningsmakker var sgu skrympet noget, men han har også ligget begravet i arbejde, og alligevel formåede han da at kører et par reps med 90kg i nakkestem. Dog med lidt forced men alligevel :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Løb - 4km (18min og 20sek) Efterfulgt tog vi lige 5-600meters løb i højt tempo. Fik pulsen godt op på denne måde.

Gang / Løb på løbebånd - 12min (7graders hældning, og gik omkring 5-6km i timen og tog 3-4 1min intervaller hvor jeg løb ca.11km i timen. Brænder godt når det går opad og fik også pulsen op her :smile: )

Link to comment
Share on other sites

Dagens improviserede træning i OSK:

Rå Træk - 10singels med 60kg

Frivend fra hæng - 5x60kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x75kg, 5x75kg

Power Shrugs - (10x60kg), 10x100kg, 10x140kg, 10x180kg, 10x225kg

Trisæt skulder - 2sæt x 10/10/10reps med 10kgs håndvægt (Rear laterels, laterels, frontraises)

Bradford press - 12x40kg, 12x45kg, 12x50kg (Ny øvelse til skulderne)

Underarme med jernstang (Radius Fleksion) - 2sæt x 12reps med hver hånd

Barbell Wrist Curls - 10x20kg, 10x40kg, 10x40kg (40kg er en passende vægt, får bare lidt ondt i håndleddet af den)

En træningsrunde med Farfar. Legede med lidt vægtløftningsøvelser, nakke, skulder og underarme. Udemærket. Lang tid siden jeg har trænet nakke sidst, så bliver helt sikker øm i morgen. Regner med at der skal køres noget squat og dødløft imorgen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træk, frivend, powershrugs OG grebstræning dagen før squat og dødløft? :blink:

Du gør det fanme ikke nemt for dig selv... :laugh:

Så er jeg jo bare varmet op :laugh:

Naa, kan sagtens følge dig. Men heldigvis er jeg ikke tilhænger af 48timers hvile reglen, og er så svag i vægtløftningsøvelserne at det næppe taksere særligt meget på restitutionen. Underarmene er også en lille muskelgrupper der jo restituere hurtigt.

Men nu må vi se. Ellers har jeg jo en god undskyldning for at være svag idag :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg jo bare varmet op :laugh:

Naa, kan sagtens følge dig. Men heldigvis er jeg ikke tilhænger af 48timers hvile reglen, og er så svag i vægtløftningsøvelserne at det næppe taksere særligt meget på restitutionen. Underarmene er også en lille muskelgrupper der jo restituere hurtigt.

Men nu må vi se. Ellers har jeg jo en god undskyldning for at være svag idag :tongue:

Det er jeg som sådan heller ikke :smile: Tilhænger, jo, men bestemt ikke fanatisk. Synes dog alligevel at det var lidt voldsomt, det, du kom igennem :tongue:

Jeg skal nok tage kleenex med :superman::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OSK:

Sumo Dødløft - en masse singler, doubler og trippels med 130kg (Ikke noget at skive hjem om..)

Squat til pins - En del blandet løft op til 5x140kg

Incline bench Dumbell Curls - 8x15kgs, 8x17,5kg,s 8x20kgs, 8x22,5kgs, 6x25kgs, 6x27,5kgs, dropsæt.20kgs, 15kgs, 10kgs, 6,8kgs (Kæft, det bee' og svee' :4thumbup: I dropsættet var det sidst sæt egentligt ikke tiltænkt men Betterøv kom med en gave til mig i form af et par små håndvægte hvor jeg kunne brænde de sidste fibre i sænk :4thumbup: )

Lying Dumbell Triceps extension - 10x20kgs, 10x22,5kgs, 10x25kgs, 10x20kgs

Dumbell Kickback - 2-3sæt med 10-12,5kgs håndvægte Inklusiv peak kontraktion :4thumbup:

Et enkelt sæt dips og en helvede masse posing. Jeg kunne ikke styrer det :laugh:

Bagefter stod den på 2 af verdens bedste øl. En Thy økologisk pilsner samt en Trappist Rocherfort 10.

:superman:

post-858-1178908194_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lørdags lal træning i OSK:

Squat - 6x60kg, 3x100kg, 2x140kg, 2x140kg

2x140kg(Halv dragt)

2x185kg(Halv dragt)

2x205kg(Halv dragt)

2x225kg(Helt dragt+knæbind)

2x225kg(Helt dragt+knæbind)

Skod omgang squat. Ikke noget af det til godkendt dybde. Skulle bare lige prøve Titan dragten efter den er blevet syet ind i stropperne)

Dødløft - 1x60kg, 1x100kg, 1x140kg, 1x185kg, 1x185kg (Også i dragt. Lignede lort. Ja, faktisk værre end normalt :laugh: )

Lidt Dumbell Rows, Coc1'er, Bradford press, og en masse kæwe med Mååsen og Betterøv :4thumbup:

Da jeg var på vej til træning idag, var der en ældgammel mand, der bare blev ved med at holde i krydset selvom der var grønt. Det viste sig at han ikke kunne finde ud af at få sin bil i gear!! Det måtte jeg så hjælpe ham med. Så kravlede ind på passager sædet og guidede ham:"Tryk koblingen ned", og fik den i gear.

Kæft, det er jo nærmest farligt at have sådan en gammel gubbe kørende rundt i trafikken. :crazy: Skulle sgu nok have taget hans bilnøgler i stedet :laugh:

hahahahahahahaha, griner historie, dog lidt sørgelig for den gamle gubbe, men god underholdning.

Slap af du giver den sku også gas, ikke mindst med grebsgøglet :4thumbup:

Du skulle have været forbi ti RKCén. Brett Jones var der (lidt mindre end mig vil jeg tro). Han flåede et sæt spillekort i 4-dele, lukkede en COC3.. Manden er gaaaaaaaaal :laugh:

se lige at få smidt lidt kød på martin ik!!!! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

hahahahahahahaha, griner historie, dog lidt sørgelig for den gamle gubbe, men god underholdning.

Slap af du giver den sku også gas, ikke mindst med grebsgøglet :4thumbup:

Du skulle have været forbi ti RKCén. Brett Jones var der (lidt mindre end mig vil jeg tro). Han flåede et sæt spillekort i 4-dele, lukkede en COC3.. Manden er gaaaaaaaaal :laugh:

se lige at få smidt lidt kød på martin ik!!!! :laugh:

Hehe! Ja, det var sgu noget sørgeligt. Tænkte kun i øjeblikket på at hjælpe manden, men burde nok i det mindste have anbefalet ham at gå til lægen for at få et tjek. Det skulle ikke være folks egen læge der fornyer kørerkortet, da det ofte ikke er helt objektive i derer vurdering. Men hva! Tror sgu manden kom hjem :4thumbup:

Tak, prøver da at få fyret noget træning af. Det har desværre aldrig ligget specielt godt til mig, med grebstræningen, så jeg skal kæmpe hårdt for at være nogenlunde anstændig i det. Men er da klar på en armlægningsdyst en dag. Har hørt at du har taget Kenneth Jay :superman: :4thumbup:

Det med Martin kan jeg dog ikke tage på mine skuldre, da han jo ikke laver andet end at arbejde... Har tilbudt ham at komme ned i OSK og blive massiv og stærk, men tror sgu det nye firma, konen og en pibe god tobak trækker mere en træningen for tiden :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i OSK:

Speed Squat + Grønne Bands - (Opvarmning), 10sæt x 2reps med 85kg (Squattede i Dødløft sutter, så føltes lidt mærkeligt i starten, men kom godt bredt ud at stå, og så kom der rigtig god fart i dem. :smile: )

Pullups - 3sæt x 8reps +15kg

Renegade Rows - 3sæt x 6reps med 40kgs håndvægte (Ville have kørt 8ere men var sgu hårdt nok med 6ere)

Bænkpres - (Opvarmning), 5sæt x 5reps med 120kg

Barbell Wristcurls - 20x20kg, 12x30kg 12x40kg, 12x50kg, 12x40kg, 12x30kg, 12x20kg

Udemærket træning.

Nå, ja! Så fik jeg lige prøvet at give den fuld gas på en Concept II Romaskine.

500meter - 1min og 35ksek

Kæft, jeg blev forpustet af det skidt. :crazy: Men havde hverken varmet op eller havde træningstøj på, så mon ikke der er til en lidt bedre tid. Men fantastisk konditionstræning ingen tvivl :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i OBBC:

Flat Dumbell press - (10x32,5kgs, 10x40kgs), 5sæt x 5reps med 52kgs håndvægte (Udemærket. Kunne dog godt mærke at jeg havde kørt 5ere i bænken i foregårs.)

Military Press - (10x20kg, 10x40kg), 5sæt x 5reps med 60kg (Denne øvelse plejer at være MEGET afhængig af kropsvægten, så må nok regne at falde en smule i styrke her når vægten kommer lidt længere ned)

Lidt Loonie chins og Supported Barbell Rows. Bare let.

Rotatory Torso - 3sæt x 10reps til hver side

Boldhold - 1time (Fandt på et par nye partner øvelser. Ok)

Løb på løbebånd - 40min (Omkring 10km/t i gennemsnitsfart. Kedeligt men godt :bigsmile: )

Fin træning. Mødte bla. Bozne, Kragefar og SørenW i centret idag. Hyggeligt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Glemte lige lidt fra gårsdagens træning:

Concept II Roergometer - 500meter - 1min og 40sek (Ikke nogen speciel god tid, men kæft hvor er det afsindsigt hårdt. :4thumbup: Bliver så forpustet at jeg hyperventilere flere minutter bagefter. Tror jeg skal indkludere denne engang imellem for at se om man kan øge kondien lidt. Bliver aldrig så forpustet på løbeturene nemlig. :smile: )

Link to comment
Share on other sites

Løb - 10,3km (45min og 48sek)

Løb ret hurtigt den første halvdel af turen, da der var sådan en multiahtlet liret løbergut jeg prøvede at holde trit med. Det kostede dog en del kræfter, så måtte lige gå ned i luntetempo og derefter finde mit eget tempo for at holde hele vejen hjem.

Men fin tur ellers :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OSK:

Box Squat - 6x60kg, 6x80kg, 3x100kg, 2x140kg, 2x140kg, 2x150kg, 2x160kg, 1x170kg, 6x100kg (Boxen under parrel. Løbeturen sad lidt i benene, så der ikke så eksplosiv i sqatten.)

Sumo Dødløft - lidt blandet løft med 100kg

Chins og Rows - et par useriøse sæt af hver

Bænkpres - 12x100kg

Lidt grebstræning

MEGET sløv træning. Gik også rimeligt hårdt med bajerne igår :innocent:

Mini Casper var pis lee' i dø'løften idag. 175kg i sumodødløft hvilket var en pr med 10kg. Men han lånte også mit bælte som jo emmer af toughtness, så det smittede nok lidt af :bigsmile::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mini Casper var pis lee' i dø'løften idag. 175kg i sumodødløft hvilket var en pr med 10kg. Men han lånte også mit bælte som jo emmer af toughtness, så det smittede nok lidt af :bigsmile::bigsmile:

Hehe, Jeg tror også det er dit toughe bælte der har hjulpet mig meget der, det boostede min toughness for vildt. eller også tror jeg bare at jeg bliver nød til at få trænet noget mere mave . Det hjalp helt sikkert også at du ændrede musikken til noget Pantera, :4thumbup: , men føler mig ærwelig med kun 175 kg på stangen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, Jeg tror også det er dit toughe bælte der har hjulpet mig meget der, det boostede min toughness for vildt. eller også tror jeg bare at jeg bliver nød til at få trænet noget mere mave . Det hjalp helt sikkert også at du ændrede musikken til noget Pantera, :4thumbup: , men føler mig ærwelig med kun 175 kg på stangen :laugh:

Pantara, Metal Deadlifter, kridtlussinger så flyver 200kg op inden længe :superman:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning på arbejdet:

Jogging / gang - 25min (Ganske let løb med en patient)

I OSK:

Sumo Dødløft - (6x60kg, 6x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x140kg), 5sæt x 5reps med 160kg (Uden bælte. kørte faktisk overraskende godt. Og fik endda brugt benene lidt :bigsmile: )

Pullups - 3xmig, 6xmig+20kg, 6xmig+20kg, 6xmig+20kg, 12xmig+10kg (Fin omgang pullups. Mener at de 12reps med +10kg var en pr. af en slags)

Renegade Rows - 3sæt x 6reps med 30kgs håndvægte

Bænkpres - (10x60kg, 2x100kg), 5sæt x 5reps med 122,5kg (Tungt :nonono: )

Trisæt skulder - 3sæt x 10/10/10reps med 6,8kgs håndvægte (Rear, laterels, frontraises)

Underarme - "fiskestangen", Hæng i powerrack på tid, lidt hammercurls

Fin fin træning. Igen var jeg svag i bænken, men syntes ikke at patkassen er blev mindre og mine håndvægtsstem er ok, så mangler bare lige "the drive", opspænd, aggressiviteten i den øvelse for tiden. Men skidt. Skal jo slet ikke konkurrere i den i år :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Løb - 2,6km (13min og 30sek)

Concept II Roergometer - 500meter (1min og 33.4sek PR :smile: )

Løb - 5,2km (26min og 52sek)

Fodbold - 3kvarter

Hockey - ½time

Fatter slet ikke hvor overdreven forpustet jeg bliver af det Roergometer :crazy:

Fodbolden var også pænt hårdt idag hvor pulsen også kom godt derop ad. Den første løbetur jeg havde skulle egentligt have været længere men den patient jeg løb med blev dårlig, så stoppede der. Havde ellers rigtig gode ben på den første tur.

Den anden tur havde jeg noget tunge ben, da jeg lige nåede at blive kold inden jeg skulle løbe igen.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i OBBC:

Boldhold - 1time

Kabel Rows - 8sæt x 6-10reps hvor 3 af sættene var med stakken + 15-20kg :superman: Fee' runde ligesom i gamle dage hvor der blev trænet ryg med Claus Lee' :4thumbup:

Dragonflags - 16xmig(PR :bigsmile: Og endda i ok stil)

Diverse mave - 6-7 blandet sæt

Flat Dumbell Press - (10x35kgs, 6x44kgs), 5sæt x 5reps med 54kgs håndvægte (Fino runde :4thumbup: )

Coc1 - 100singels skiftevis med højre og venstre hånd

Barbell Curls - 5sæt x 5reps med 60kg (Lidt cheat dog ;-) )

Supersættet med

French press - 4sæt x 10reps med 50kg

Biceps i maskine - 4sæt x 10reps

God omgang med fin energi hele vejen. Imorgen snupper jeg lidt understel, lænd og måske lidt skulder, da jeg ikke når i OSK på fredag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share