Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Haha tænk på ham russer duden der one arm presser hans 50kgs sten :)...

Hva det for noget strongman lir i snakker om?

Ja, det er sgu en voldsom styrke og balance den russermand har! Jeg lavede Button Up press med 12kgs KB igår og failede på nummer 10reps på venstre hånd. Jeg er sygt dårligt til den slags cirkus øvelser..

Det er et arrangement Kaufemanden står for her til sommer. Stærkmandsstævne for familiefædre og IT-mænd der træner semiseriøst vil jeg kalde det :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Haha du ska også lige igang. Fint du ik skriver for meget om det i loggen :). BUP er den mest imponerende form for pres man ka lave imo. Alle kan ligge sig ned og bænke osv,

Ingen kan BUPresse..

Det er da ganske imponerede. Ingen tvivl om det.

Jeg ville dog til til enhver tid foretrækker alm. press varianter som satte mindre krav til balancen, hvis målet er at blive stærk eller bygge masse.

Man kan også begynde at lave militarypress stående på Bosu ball, swizzball, etbens squat mens man jonglere osv osv. Men det er altså noget cirkus lir' som kan være meget sjovt men så heller ikke mere.

Og det siger jeg ikke kun fordi jeg er dårlig til det :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Z press er fin. Dog er balance momentet i BUP vel styret af dine pølsers og håndleds styrke, så derfor synes jeg den er langt mere overlegen end bozu-shit og alt d crap..

Der er intet cirkus ved BUP, ren strongman ;D..

Jeg synes som sagt øvelsen er fin. Men det er altså ikke en strongman øvelse da den er alt for afhængig af teknikken. Ligesom snatch også er en fin øvelse men altså heller ikke en stærkmandsøvelse da den er alt for afhængig af teknikken.

Jeg ville kunne reppe med Coc2 og dødløfte 200kg med overhåndsgreb før jeg ville kunne BU presse en 32kgs kettlebell. Så det betyder altså ikke at man har et svagt greb fordi man ikke er god til den øvelse. Men mere fordi det er en balanceøvelse og ikke en powerøvelse.

Se mig se mig, jeg kan balancere og gøgle.

BUP er måske en fin øvelse til at varme op og eventuelt supplere med hvis man har meget tid. Der er ikke noget der overgår tunge pres.

Helt enig. Det er cirkusgøgl. :clown2:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i Raw:

Squat - 5sæt x 5reps med 130kg (Måtte squatte uden spejl idag hvilket lige krævede lidt tilvænning. Squattet sidder stadig ikke på rygraden men efterhånden skulle det ikke være et problem. )

Pullups - 5sæt x 10reps

Smal bænkpres - 6sæt x 6reps med 110kg (kørte fornuftigt)

Dødløft - 6sæt x 2reps med 150kg (I Squat sko og med overhåndsgreb. Ok i forhold til at mit alltime Best med overhåndsgreb er 170kg)

Leg ext - 5sæt x 12reps op til der ikke kunne sidde flere skiver på.

Military Press - 5x60kg, 5x65kg, 5x70kg, 5x65kg, 5x60kg (Ville egenligt ha kørt 5x5med 67,5kg men der er åbenbart ikke nogen 1,25kgs skiver i centret)

Fat Bar Ez barbell curls - 8sæt x 8reps med 47kg ( Superfedt med fat bar...)

AB wheel - 3sæt x 10reps

Band pullapart - 3sæt x 12reps med lilla band

Cheat supported Rows - 3sæt x 10reps

Sluttede af med lidt let farmerwalk med 30kgs håndvægte og en gåtur med 60kgs håndvægt i favnen. Stille og roligt..

Igen en fed træning. Squattet begynder at kunne mærkes. Det bliver nok svært at øge til 140kg næste gang men nu må vi se :-) Mit pres kørte fint og tror godt jeg kan kører 5x5 med 70kg næste gang :-)

Link to comment
Share on other sites

Du skal da egentlig vænne dig af med det spejl lort. Jeg træner aldrig med spejl og vender altid ryggen til, hvis der er et. Følingen med løftet bliver 10x bedre. Sidst jeg blev rettet lidt af i The Gym, fik jeg at vide, at jeg skulle lukke øjnene med 100 kg. på ryggen og mærke efter. Det fungerede sgu' meget godt. Alle de små fejl blev tydelige. I spejlet bruger du dine øjne til aaalt for meget. Mærk hvad der sker i kroppen i stedet. Jeg synes, at det fungerer skidegodt.

Link to comment
Share on other sites

Du har ganske givet ret.

Har squattet en masse uden spejl før i tiden da jeg lavede styrkeløft men ''glemmer' som sagt nemt løftet motorisk så synes jeg har brug for at se om jeg kommer ordenligt ned osv.

Jeg tør sgu ikke lukke øjene med 100kg på nakken:-D

Jeg er ikke helt klar på at fjerne spejlet hver gang men vil prøve at skifte lidt for at finde ud af hvad der fungere bedst..

Link to comment
Share on other sites

Du skal da egentlig vænne dig af med det spejl lort. Jeg træner aldrig med spejl og vender altid ryggen til, hvis der er et. Følingen med løftet bliver 10x bedre. Sidst jeg blev rettet lidt af i The Gym, fik jeg at vide, at jeg skulle lukke øjnene med 100 kg. på ryggen og mærke efter. Det fungerede sgu' meget godt. Alle de små fejl blev tydelige. I spejlet bruger du dine øjne til aaalt for meget. Mærk hvad der sker i kroppen i stedet. Jeg synes, at det fungerer skidegodt.

This is trooth.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share