Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Torsdagstræning i Raw fitness:

Squat - 5sæt x 5reps med 110kg (lidt stiv i benene fra i mandags men kørte ok)

Pullups - 5sæt x 10reps (fat grip)

Smal bænkpres - 8sæt x 8reps med 105kg (puha, det var sgu hårdt. Måtte holde lange pauser på de sidste 3 sæt)

Dødløft - 6sæt x 3reps med 140kg (overhåndsgreb og i vl sko)

Military Press - 5sæt x 5reps med 65kg

Single legcurls - 5sæt x 10reps (en fin plateloaded maskine)

Band pullaparts - 3sæt x 12reps med lilla elastik

Slædeskub/træk - 6turer. Med 60-80kg.

Fin træning. Centret var stortset tomt. Der var også lige en puttesceance der skulle overståes inden jeg kunne komme ud af døren. Sov nu lille fidus så Far kan komme ud og blive stærk. Og så sov hun :-)

Link to comment
Share on other sites

Hende har du sgu' opdraget godt, Troels :)

Elva sov stadig ikke, da jeg kom hjem kl. 20.30.

Hun har ihvertfald et godt sovehjerte som man siger. Men det er dog ikke altid det går så let. Den ældste synes at vi skulle være vågen mellem 4-5 her til morgen. Skulle op kl 7. Men generelt skal jeg ikke brokke mig.

Sådan en gang søvnunderskud er satans katabolsk:-S

Link to comment
Share on other sites

lidt hygge med tykke Dorit -

stående pres med sten - 5sæt x 20reps med 50kgs sten.

Skal ha en tungere sten..

Frisk fyr

Jeg synes ikke det er udpræget morsomt her på fryse punktet, og med sne i haven. Men jeg rusker også lidt i dem fra tid til anden. Min den største pt er 65kg or so, det er lige tungt nok til at kunne lave presse reps med

Link to comment
Share on other sites

Frisk fyr

Jeg synes ikke det er udpræget morsomt her på fryse punktet, og med sne i haven. Men jeg rusker også lidt i dem fra tid til anden. Min den største pt er 65kg or so, det er lige tungt nok til at kunne lave presse reps med

Det er også første gang jeg har haft fat i stenen med samme begrundelse som dig. 65kg tror jeg er en god vægt at lave clean and pushpress med. Det bliver ligepludseligt pisse svært at stabilisere stenen. Synes faktisk også at man mærker det mere i core med sten istedet for stang.

Men det burde være funktionel træning i forhold til vores dyst til maj :-D

Link to comment
Share on other sites

Det er også første gang jeg har haft fat i stenen med samme begrundelse som dig. 65kg tror jeg er en god vægt at lave clean and pushpress med. Det bliver ligepludseligt pisse svært at stabilisere stenen. Synes faktisk også at man mærker det mere i core med sten istedet for stang.

Men det burde være funktionel træning i forhold til vores dyst til maj :-D

Du kan godt have ret, men for mig er det for tungt. Det er dog svært at sige definitivt, fordi stenens form, og dermed dit greb, har enormt meget at sige (ihvertfald for mig)

Jeg begyndte at bruge den til cleans i stedet, og nogle variationer hvor jeg smed den over skulderen, skifte vis til hver side. Stenen, henter du lavere end en stang, plus at dit greb er et helt helt andet. Ingen tvivl om at det er langt mere funktionelt, og rammer bredere

Link to comment
Share on other sites

all these northmen....they are lige beserkers.... Yeah...

I have a big problem over there...170kgs of problem..Jeff capes.

I am the King of the Stone....King off the Rock.

Because I'm a VikingWarrior... I will always Be back.

I am the strongest... I am the Viking.

Kazmeier saids im a paperchampion Because I broke his record last year. I'm gonna make him eat his paper now.

Regner med at kaste om mig med Jon Pall citater på dagen. Selvfølgelig med tyk Islandsk Accent.

Bliver så fedt :-D

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se din video. Men her er en video af mig. Jeg har siden start 1993 fakede en død og skiftet navn til mit nuværende navn, da jeg synes jeg ville leve et mere roligt liv...

:king:

Hvor meget roligere har du lige levet? Indrøm bare, at du havde lyst til at drikke flere øl, end du kunne være bekendt som stærkmands-kendis ;)

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i Raw:

Squat - 5sæt x 5reps med 120kg

Dødløft - 5x110kg, 3x140kg, 3x180kg, 3x200kg, 3x180kg, 10x140(kæft det er hårdt at reppe i dødløft..)

Goodmornings - 3sæt x 12reps med 60kg

DB Rows - 10x40kg, 10x45kg, 10x50kg (stadig uden stropper)

Bænkpres - 10x60kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x125kg, 5x120kg, 5x120kg (pinky grip)

Bænkpres + lilla band under bænken - 10sæt x 3reps med 80kg (Jeg er blevet virkeligt dårligt til at presse igennem hele løftet, så noget ekstra med bands var oplagt)

DB flyers - 5sæt x 10reps med 20kgs

Triceps ext med håndvægt - 5sæt x 10reps med 10-12,5kg

Slædeskub - 2turer med 80kg, 2turer med 100kg, 2turer med 120kg (Første gang jeg gav den ordenligt gas med slæden. Det lave greb er fandme hårdt. De 120kg holdt hårdt med det greb...)

Herlig træning . Fik lavet al det jeg havde planlagt i hovedet inden træningen og lidt til. Havde mine nye kneesleeves og wristwraps på. Den gamle krop kunne godt lidt at være pakket lidt ind..

Link to comment
Share on other sites

Hvad synes du så om dine sleeves? Jeg synes klart, at de bouncer mig ud af hullet og kan slet ikke forstå de, der påstår ikke at få noget ekstra ud af dem.

Tjaa, tjoo... De støtter da godt men kan ikke sige om de giver kg.

Nu købte jeg dem rimeligt store (xl, har tynde knæ), og har manglende mobilitet i højre ankel grundet et tidligere fraktur, så bøjer nok ikke knæene så meget som dig. Har som gammel styrke løfter vane for at kører lige under parrel, og åbner ret meget op med knæene udad så hoften gør meget af arbejdet. Prøver dog at kører dem så OL agtigt som min smidighed og sjove krop tillader.

Men de giver da nok lidt. Men det gør stramme neopren bind også.

Men er ligeglad med og man må bruge dem til stævnet. Regner ikke med at disciplinere tæller et max Squat test :-D Håber ihvertfald ikke :-D

Link to comment
Share on other sites

Det er muligt, at det kun er i bunden de virkelig giver. Jeg synes at de trykker godt ud af bunden i den dybe squat, men kan godt se, at de måske ikke trykker sååå satans meget omkring 90 grader. Godt du er glad for dem... man ved aldrig hvad der kommer når FHK kører med klatten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share