Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

I har helt ret i at straps slet ikke hører hjemme ved FarmerWalks. Medmindre det det er et værktøj man bruger til at overloade resten af kadaveret med under en særlig progessionscyklus med det mål at kunne bliver bedre til farmer walks i sidste ende.

For som udgangspunkt er straps da noget mærkeligt noget til Farmerwalks.

Så vil slet ikke sætte procenter på men vil bare sige at Bahrs udmelding omkring procenter bare viser at han er en underenæret knejt da skulle tage og drikke sin sødmælk og spise sine romkugler hver dag. :shades:

Hvorfor?

Du fokuserer udelukkende på grebstræningen i FW og overser resten af kroppen.

Man kunne også vende den om - hvorfor begrænse vægten på øvre ryg, midtsektion og ben ved ikke at bruge straps? Det er da fjollet. :)

Link to comment
Share on other sites

Kunne sagtens forestille mig at du var god til den øvelse. Kom gerne med nogle Farmerwalks anekdoter :showoff:

Hvilke vægte bruger man typisk til stærkmandsstævner herhjemme?

Jouko Ahola trænede med 130kgs kufferter og til de internationale stævner brugte de 120kgs kufferter har jeg set i en af hans videoer.

Der er sket lidt med farmerwalk sidenda ;)

Herhjemme bruges der 120-140 kg i medleys og 140-160 kg hvis det er en enkeltøvelse. I internationale konkurrencer er det nok 160-180 kg ca.

Her lidt video af maj sæl med 170 kg med min egne hjemmebyggede klodser.

:pumpin:

http://youtu.be/Aoko9Ryf73U

Link to comment
Share on other sites

Der er sket lidt med farmerwalk sidenda ;)

Herhjemme bruges der 120-140 kg i medleys og 140-160 kg hvis det er en enkeltøvelse. I internationale konkurrencer er det nok 160-180 kg ca.

Her lidt video af maj sæl med 170 kg med min egne hjemmebyggede klodser.

:pumpin:

http://youtu.be/Aoko9Ryf73U

:laugh: Det er satme hjemmebyg det der Ralle. Rent Georg Gearløs!

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Det er satme hjemmebyg det der Ralle. Rent Georg Gearløs!

Yepper, man kan også se yoken i baggrunden, som også er bygget af træ, har desuden også snedkereret en træstamme i træ.

Farmer er testet til 190 kg og yoken til 500 kg indtil videre :4flex: og det holder fint :biggrin:

Og det fine er at vægtene jo ikke koster noget, da det bare er betonsten.

Edited by Ralle
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor?

Du fokuserer udelukkende på grebstræningen i FW og overser resten af kroppen.

Man kunne også vende den om - hvorfor begrænse vægten på øvre ryg, midtsektion og ben ved ikke at bruge straps? Det er da fjollet. :)

Jeg kan bestemt godt følge dit argument dog vil jeg stadig mene at straps til farmer Walks er lidt fjollet. Lidt ligesom straps til curls... Det er bare ikke rigtigt.

Og som jeg skrev så KAN man også bruge strapsne til at overloade. Lidt ligesom supramaximale excentriske singels også kan være på sin plads i et avanceret program. Men er som udgangspunkt ikke noget man skal bruge energi på.

Der er sket lidt med farmerwalk sidenda ;)

Herhjemme bruges der 120-140 kg i medleys og 140-160 kg hvis det er en enkeltøvelse. I internationale konkurrencer er det nok 160-180 kg ca.

Her lidt video af maj sæl med 170 kg med min egne hjemmebyggede klodser.

:pumpin:

http://youtu.be/Aoko9Ryf73U

Vildt nok at niveauet er øget så meget.

Fed video :-D Det ser nemt ud..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er udemærket klar over at FW giver i meget mere end kun grebet. Mit niveau ligger dog der hvor jeg sagtens kan få en masse ud af øvelsen i hele kroppen selvom jeg ikke bruger straps. De 115kg jeg havde fat i sidste gang udfordrede i den grad min core, traps, øvre ryg og ben. Følte ikke at grebet var begrænsningen for at gå længere.

Men som sagt. Træner man øvelsen ofte og målrettet kan det sikkert være et fint nok værktøj.

Jeg har aldrig prøvet med bælte i FW. Giver det noget?

Link to comment
Share on other sites

Jeg solgte alt mit styrkeløft gear inklusiv mit bælte for nogle år siden :-( Det eneste jeg beholdte var mine VL-sko.

Nå, men de har et Bodybuidlings bælte i mit center jeg kan prøve med. Og hvis det giver noget må jeg jo se om jeg kan låne et til FHK :-D

Det lyder da helt ualmindelig idiotisk. Det kan du lige notere dig

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da helt ualmindelig idiotisk. Det kan du lige notere dig

Jeg har jo ikke noget at bruge balletsko, trico, bænkprestrøjer og squatdragter til. Skal heller ikke konkurrere i styrkeløft mere.

Bæltet kan jo også undvære men hvis det lige kan give mig det 'edge' der skal til for at sætte jer knejte på plads så er det næsten dumt ikke at bruge et.

Kunne forestille mig at det kunne være i vejen på Medley og gøre vejrtrækningen mere anstrengt.

På Max logpres og dødløft (Samt angiveligt også på Farmer Walks), så kunne det nok være en fordel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har leget lidt med mit Wahlanderbælte og Loggen.

Det brede bælte gør det faktisk helvedes besværligt at hive loggen fra jorden, når den ligger fladt, loaded med små 10'ere. Umiddelbart kommer første hiv af loggen til at ligne et stivbenet BO row fra virkelig lav position. Er den hævet på et par skiver/hjul er det intet problem.

Så helt klart fordele og ulemper, ihvertfald når vi snakker brede bælter.

I medley... det kommer nok mest an på hvor kraftigt man spænder bæltet ind, samt om man vil have sit fine bælte ridset af de åndssvage sten - for ikke at tale om at få et stykke maveskind/vom i klemme imellem sten og bælte, hvis den løftes højt.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo ikke noget at bruge balletsko, trico, bænkprestrøjer og squatdragter til. Skal heller ikke konkurrere i styrkeløft mere.

Bæltet kan jo også undvære men hvis det lige kan give mig det 'edge' der skal til for at sætte jer knejte på plads så er det næsten dumt ikke at bruge et.

Kunne forestille mig at det kunne være i vejen på Medley og gøre vejrtrækningen mere anstrengt.

På Max logpres og dødløft (Samt angiveligt også på Farmer Walks), så kunne det nok være en fordel.

Nåå det er udklædnings tøj du omtaler som "mit styrkeløft gear". Jeg troede det var mandige ting så som fatbar, skiver, rolling thunder, farmerwalk handles, logbar, og andre relevante ting.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i Raw:

Front Squat - 5sæt x 5reps med 100kg (Må indrømme at det er ved at være lidt hårdt nu)

Pullups - 5sæt x 10reps

Smal bænkpres - 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg

Snatch grip dødløft fra 10cm under knæ - 5sæt x 5reps med 150kg

Military Press - 5sæt x 5reps med 75kg

Leg ext - 5sæt x 20reps (Lidt let til knæene. Fint pump)

Dumbell Laterels - 3sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Seated dumbell Press - 3sæt x 10reps med 32,5kgs håndvægte

Kabel Rows - 5sæt x 10-20reps op til stakken

Farmer Walks - 3 x 40meter med 2x55kg ( Fat grip.. På sidste sæt stod jeg med vægtene indtil ligefor failure på grebet. Der er lige lidt teknik når man skal dreje. )

Sluttede af med foam Rolling og diverse udstrækning.

Fin træning. Dejligt at være ude og lave noget som simpelt som at løfte vægte. Vi har lige fået sat vores hus til salg da vi ønsker noget større. Så der er ret meget mentalt energi der bliver brugt på det.

Link to comment
Share on other sites

Nååå, dine lårbasser og numsen kan da også lidt på frontskvatten!

Fedt med huset - lykke til projektet :)

Takker. Jeg håber på 110kg næste gang men det bliver presset. Er jeg en kylling hvis jeg tager bælte på?

Isoleret set tror jeg egentlig at mine quads er ok stærke. Jeg er bare rent mekanisk bygget af lort til mht den øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share