Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Mange tak for de pæne ord alle sammen :)

Allermest imponeret var jeg over en tynd russer med kæmpe store briller, som mest af alt ligende en der lige var kommet fra et computertræf og skulle lige ind og se hvad de store mænd kunne løfte!!

Det viste sig dog at manden gik ind og løftede 220kg i 90kgs klassen, med en vandring der kunne få selv Fabers til at ligne Midotes ;)

Han fik også 222,5kg op men de blev vidst underkendt!

Når jeg ser sådan en mand løfte, så ser jeg håb for at jeg også selv ville kunne komme op i 200kgs selvskabet med en kropsvægt under 100kg :)

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for de pæne ord alle sammen :)

Allermest imponeret var jeg over en tynd russer med kæmpe store briller, som mest af alt ligende en der lige var kommet fra et computertræf og skulle lige ind og se hvad de store mænd kunne løfte!!

Det viste sig dog at manden gik ind og løftede 220kg i 90kgs klassen, med en vandring der kunne få selv Fabers til at ligne Midotes ;)

Han fik også 222,5kg op men de blev vidst underkendt!

Når jeg ser sådan en mand løfte, så ser jeg håb for at jeg også selv ville kunne komme op i 200kgs selvskabet med en kropsvægt under 100kg :)

Tillykke med det flotte resultat :)

Ja ham russeren var noget underlig at se på, men sikke en styrke han havde. Hvis han tog brillerne af ved indvejningen havde han nok gået en vægtklasse ned :lol:

Øv jeg troede lige, at det var min lægmuskel og ikke min vandring, som blev sammenlignet med Midote ;)

Link to comment
Share on other sites

Tak, for de pæne ord gutter :) Jeg er også rigtigt glad for resultatet, og nu bliver det næste at prøve at dreje syningerne på trøjen! Det gør den sikkert lidt sværere at løfte i, men skulle jo efter sigende også give lidt ekstra kg :)

Dagens træning:

Pullups - 10xmig+10kg :) , 7xmig+10kg, 7xmig (Den kører godt denne øvelse :), og så var 10eren med 10 ekstra kg ikke et all out effort rep max)

Squat - (8x60kg, 3x100kg, 3x120kg), 3x140kg, 3x140kg (Knæbind), 3x140kg, 3x150kg(Knæbind), 3x140kg, 3x140kg(Knæbind) (Kørte hvert andet sæt med løse knæbind og ditto uden. Bare for variationen)

Gluteham Raise - 8xmig, 4xmig +10kg, 6xmig+10kg, 8xmig

Bænkpres - 10x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg, 2x120kg, 8x100kg (Jeg kunne godt mærke at at jeg lige havde været til stævne, så der manglede lidt fart på reppene. Alle med pause på brystet)

Dips - 2sæt x 10reps med +25kg

Front squat - 6x70kg, 6x70kg

Plate Raise - 8x25kgs, 8x25kgs

Dumbell laterels raise - 3sæt x 8reps med 15kgs håndvægte

Dumbell curls - 1sæt x 6reps med 25kgs håndvægte

En fin træningsdag hvor jeg dog godt kunne mærke at nervesystemet ikke var helt toptunet i bænkpressen efter i lørdags! Kørte dog udemærket og der var ikke noget der var tungt!

Jeg skal fra nu af igang med noget mere seriøst squat, og regner med at kører squat mandag og fredag og dødløft om onsdagen frem til DM. Det skulle gerne være rimeligt volumiøst. Bænk eller bænk variant kører jeg hver gang!

Link to comment
Share on other sites

Dødløft - (8x60kg, 6x100, 2x140kg), 10singel med 180kg (Kørte ret skidt idag. Ingen fart)

Dumbell Rows - 8x40kgs, 6x62kgs, 6x62kgs, 6x62kgs, 6x62kgs, 6x62kgs, 6x62kgs (God øvelse, men styrken kunne godt være bedre her)

Barbell shrugs - 12x60kg, 8x100kg, 8x140kg, 8x140kg

Læg - 2sæt x 16reps

Goodmornings - 1sæt x 10reps med 60kg

Pulldowns - 3sæt x 12reps med 70kg

Let mave + let hyperextension - 2sæt af hver.

Energi niveau var ikke særligt godt idag. Jeg var ret slatten da jeg kom til træning, og det lykkedes mig ikke rigtigt at live op i løbe af træningen. Dog blev det til en hæderlig omgang rygtræning, og jeg skal nu nok være ret øm i ryggen imorgen efter de Dumbell rows.

Det er en meget dårlig forberedelse jeg har til DM da jeg er nødsaget til at sidde på en cykel 1time til 1 1/2 hver dag i forbindelse med min praktik periode.

Alt det cykleri gør jo at min squat træning ikke bliver særlig optimal, og det desuden er sværere at gaine muskelmasse på de små lår <_<

Men nu må jeg se hvordan det går, og hvis jeg slet ikke får noget fremgang i squatten så er det muligt at jeg ikke stiller op til DM!

Jeg vil ganske enkelt ikke stille på til et DM i -100kgs klassen med en startvægt i squatten på under 200kg <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes jeg spiser rimeligt meget og det er heller ikke sådan at vægten har taget et kæmpe dyk.

Og det med deload uge har jeg jo sådan set haft! Sidste træning var ret let, og de sidste par træningsdage op til ER open var også ret lette.

Næ, der skal til at komme nogle kg på stangen hvis jeg skal have fremgang i squatten.

Problemet er mere en kombination af udholdenhedsarbejde og eksplosiv arbejde med de samme muskelgrupper! Og hvis er så dårlig genetisk disponeret for squat som mig så har man brug for alle de FT II muskelfibre som man kan få fat i for at få et acceptabelt squat :)

Link to comment
Share on other sites

Squat - (8x60kg, 6x80kg, 2x100kg), 6x120kg, 6x120kg, 6x120kg, 6x120kg, 6x120kg, 6x120kg (Uden bælte)

Partiel squat - 8x170kg, 6x200kg, 1x240kg (Kun rackout), 8x170kg (Jeg gik ikke særligt langt ned. Det var mest for at vænne mig lidt til kg'ene :) )

Bænkpres - 10x60kg, 4x90kg, 2x100kg, 2x100kg, 1x130kg (Metal trøje str 54 på) 1x130kg, 1x140kg, 1x150kg, 1x100kg (Var alt for stor, kunne nemt få 100kg ned til brystet. På trods af dette var den sværere at få på end min Fury :thumb_down: )

Closegrib bænkpres - 1x140kg, 1x140kg, 1x142,5kg, 1x142,5kg, 1x142,5kg

Boardpress (15cm) - 3x160kg, 3x160kg, 3x170kg, 3x180kg(PR), 2x190kg(PR :) Den failede jeg total sidste gang for en singel)

Decline bænkpres - 10x60kg, 6x100kg, 3x130kg, 3x150kg, 10x120kg, 12x100kg (Uhh, brændte godt i patten :) )

Dumbell laterels - 6sæt x 8reps med 15-20kgs håndvægte

Dumbell shrugs - 2sæt x 12reps med 50kgs håndvægte

French press - 8x60kg, 8x65kg, 10x50kg

Stående cabel crosses :w00t: - 6sæt x 8-12reps med korte pauser til patten var brændt af :lol:

Mave - 3sæt x 8-10reps Blandt andet et enkelt sæt Dragon flags som nok skal give DOMS imorgen.

Jeg lagde selv ud med squatten, men kørte ellers hele dagen igennem med Hippo :)

Hippo var i min Fury og fik endda noget presse op i den! Jeg prøvede Kim's Metal trøje som dog var noget for stor! En ganske behagelig trøje at løfte i, men så var det positive vidst også sagt ;)

Det blev også til et par rigtigt fede PR's i boardpresses til både Hippo og jeg, så efter dette kunne vi godt tillade os at diskopumpe for vildt!! Hvilket også blev gjordt med en masse sæt cabel træning. Det brændte simpelhen markeringerne ind i vores bryst. Det er helt vildt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Men nu må jeg se hvordan det går, og hvis jeg slet ikke får noget fremgang i squatten så er det muligt at jeg ikke stiller op til DM!

Jeg vil ganske enkelt ikke stille på til et DM i -100kgs klassen med en startvægt i squatten på under 200kg 

op med humøret troels, du er jo tilgengæld møj stærk i de 2 andre, og desuden tror jeg det bliver sjovt at være med. Du er ikke ene om at få en røvfuld.

Om ikke andet kan man jo håbe på man skal løfte om lørdagen så man kan drikke sig selv i sænk samme aften ;)

Link to comment
Share on other sites

Men nu må jeg se hvordan det går, og hvis jeg slet ikke får noget fremgang i squatten så er det muligt at jeg ikke stiller op til DM!

Jeg vil ganske enkelt ikke stille på til et DM i -100kgs klassen med en startvægt i squatten på under 200kg <_<

Luk nu røven din kælling og stil op. Til mit første bænkstævne var min startvægt på 95 kg, mindre end jeg selv vejede, så hvad er din undskyldning? :devil:

Link to comment
Share on other sites

Squat - (8x60kg, 6x80kg, 3x100kg, 2x120kg) 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg(M.løse knæbind), 1x175kg(Med Middelstramme knæbind, PR), 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg (God omgang squat :) )

Gluteham Raise - 8xmig, 6xmig+10kg, 6xmig+10kg (Nasty Hård :blink: )

Siddende rundrygget goodmorning - 8x60kg, 8x90kg, 8x100kg, 8x110kg (Fin nok øvelse til at smide noget masse på Erector spinae :) )

Bænkpres - (8x60kg, 4x90kg), 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x120kg, 2x130kg, 2x140kg (Nok den letteste double med 140kg til dato :) ), 2x150kg, 6x100kg (Kørte godt idag, med kanon fart)

Pullups - 14xmig, 8xmig

Mave i maskine - 2sæt x 12reps (Skod maskine, men energien var der ikke rigtigt til at kører seriøst mave)

Da jeg ankom til centret mødte jeg Baardi og Jsc der sad og var klart til at blive taget ud til doping test! Ved siden af stod en skuffet Hippo, da de åbenbart ikke havde valgt ham til doping test :tongue: Mass og Kragefar blev også taget ud til doping test! Det er sgu lækkert at de kommer at viser flaget :)

Det blev en helt igennem kanon træningsdag med masser af power! Og så fandt jeg ud af at det trods alt slet ikke ser så sort ud i squatten som jeg troede :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share