Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Gutten fra mit køkken sagde at indlægget startede med noget ligende: "Doping er et stort problem i motionscentrene, og noget med at 2 ud af 10 tog doping i centrene..." Alt imens de viste et nærbillede af hvor jeg lå og kørte bænkpres :blink:  :angry: 

:lol:

En skam at du bænker så tungt, så... Men det er da et sjovt tilfælde at det lige skulle være jer to... ;)

Mere seriøst: Er det så overhovedet lovligt? Altså, hvis du ikke havde givet dem lov?? :blink:

Nope, det er ikke lovligt. Jeg ved fra hotellet af, at ikke alene skal virksomheden sige ja, men hver enkelt person der bliver filmet skal underskrive en release, om det bliver vist eller ej.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Gutten fra mit køkken sagde at indlægget startede med noget ligende: "Doping er et stort problem i motionscentrene, og noget med at 2 ud af 10 tog doping i centrene..." Alt imens de viste et nærbillede af hvor jeg lå og kørte bænkpres :blink:  :angry: 

:lol:

En skam at du bænker så tungt, så... Men det er da et sjovt tilfælde at det lige skulle være jer to... ;)

Mere seriøst: Er det så overhovedet lovligt? Altså, hvis du ikke havde givet dem lov?? :blink:

Nope, det er ikke lovligt. Jeg ved fra hotellet af, at ikke alene skal virksomheden sige ja, men hver enkelt person der bliver filmet skal underskrive en release, om det bliver vist eller ej.

Niske

Speaking of which. Som løfternes talsmand vil jeg gerne tage det op på næste bestyrelsesmøde, men det ville naturligvis virke bedst hvis du selv er der, Troels. ;)

Link to comment
Share on other sites

Zoa<< I lige måde :) Det lyder godt med den støtte der :)

Henning<< Jeg vil da gerne komme til bestyrelses mødet og nævne det! I øvrigt så havde jeg egentligt tænkt at jeg selv skulle binde mine knæbind...Nu må du ikke taget dette ille op Henning. Men jeg synes altså at det giver mere når man krydser dem!

Nogle Anywraps ville dog ikke være af vejen. De sparker røv :bigsmile:

Nu må du ikke give mig tæsk, Henning :chicken: :)

Link to comment
Share on other sites

Gutten fra mit køkken sagde at indlægget startede med noget ligende: "Doping er et stort problem i motionscentrene, og noget med at 2 ud af 10 tog doping i centrene..." Alt imens de viste et nærbillede af hvor jeg lå og kørte bænkpres :blink:  :angry: 

:lol:

En skam at du bænker så tungt, så... Men det er da et sjovt tilfælde at det lige skulle være jer to... ;)

Mere seriøst: Er det så overhovedet lovligt? Altså, hvis du ikke havde givet dem lov?? :blink:

Nope, det er ikke lovligt. Jeg ved fra hotellet af, at ikke alene skal virksomheden sige ja, men hver enkelt person der bliver filmet skal underskrive en release, om det bliver vist eller ej.

Niske

Speaking of which. Som løfternes talsmand vil jeg gerne tage det op på næste bestyrelsesmøde, men det ville naturligvis virke bedst hvis du selv er der, Troels. ;)

Jeg ser ikke umiddelbart selve optagelsen som det største problem, men mere at der bliver vist billeder af en person, mens speakeren taler om doping :blink: , især når vedkommende ikke er blevet spugt om man vil deltage, eller er blevet oplyst hvad det drejer sig om. Når tingene i den grad er negative, så SKAL man have mulighed for at sige fra.

Normalt bruger man billeder fra andre lande, som f.eks. set i de reklamer der kørte for et stykke tid siden vedr. kønssygdomme, så man er sikker på at der ikke bliver draget forkerte konklusioner, eller man bruger arkivbilleder. Det her vidner om amatørtilstande, ikke mindst fra tv-holdets side, der jo skal sørge for legitimiteten i deres udsendelser.

Tv-stationen skal, såfremt der bedes om det, straks sende en undskyldning i samme slags program, og klubben skal have indskærpet lovgivningen, og måske kompensere.

I kunne evt., Henning, kontakte den relevante DIF-konsulent eller jeres forbund, der ganske sikkert kan hjælpe jer, og givetvis også vil støtte jer, såfremt I ønsker at føre det her videre.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Henning<< Jeg vil da gerne komme til bestyrelses mødet og nævne det! I øvrigt så havde jeg egentligt tænkt at jeg selv skulle binde mine knæbind...Nu må du ikke taget dette ille op Henning. Men jeg synes altså at det giver mere når man krydser dem!

Nogle Anywraps ville dog ikke være af vejen. De sparker røv :bigsmile:

Nu må du ikke give mig tæsk, Henning :chicken: :)

Uha :unsure: Trolle du risikerer at komme i "Bad Standing" hos Henning :tongue:

Jeg mener ikke at klubben har nogle særlige retningslinier omkring optagelse o. lign. i lokalerne. Folkene fra TV har nok bare spurgt receptionisten om de måtte optage noget og så har den nok ikke være længere fra klubbens side. Jeg synes til gengæld det er fint at det bliver taget op. Så I dukker bare op til næste møde. :)

Link to comment
Share on other sites

:cries: :( :cry:

Jeg overlever nok. ;)

Mine erfaringer med krydsbinding er også sparsom, har prøvet det et par gange da jeg var i HSK på gæstevisit, men synes ikke rigtigt at det gav mere, højst at det føltes anderledes.

Hvis du gør brug af AnyWrap, så husk at give den en ekstra tand med dybden. :santa2::nahnah:

Det'gazz'Anders... ;)

Og så er der lige et nyt sæt METAL-knæbind til mig på søndag, så sorry Troels. Jeg får alt for travlt med at binde knæbind på mig selv den dag(også selvom jeg ikke skal løfte overhovedet :santa2: :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke at klubben har nogle særlige retningslinier omkring optagelse o. lign. i lokalerne. Folkene fra TV har nok bare spurgt receptionisten om de måtte optage noget og så har den nok ikke være længere fra klubbens side. Jeg synes til gengæld det er fint at det bliver taget op. Så I dukker bare op til næste møde. :)

Det er temmelig ligegyldigt om klubben har retningslinjer eller ej - loven er loven. De eneste steder de må optage uden individuelle releases er på offentligt område; dog undtaget koncerter, store sportsbegivenheder, og hvor der ellers er skiltet med det.

Her er der tale om en klub, hvor der kræves medlemskab, og derfor er man sikret visse rettigheder som privat individ, ikke mindst når man bliver vist i den pågældende situation.

Nok om det - skal lige have mit blodtryk ned :lol: .

Niske

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke at klubben har nogle særlige retningslinier omkring optagelse o. lign. i lokalerne. Folkene fra TV har nok bare spurgt receptionisten om de måtte optage noget og så har den nok ikke være længere fra klubbens side. Jeg synes til gengæld det er fint at det bliver taget op. Så I dukker bare op til næste møde. :)

Det er temmelig ligegyldigt om klubben har retningslinjer eller ej - loven er loven. De eneste steder de må optage uden individuelle releases er på offentligt område; dog undtaget koncerter, store sportsbegivenheder, og hvor der ellers er skiltet med det.

Her er der tale om en klub, hvor der kræves medlemskab, og derfor er man sikret visse rettigheder som privat individ, ikke mindst når man bliver vist i den pågældende situation.

Nok om det - skal lige have mit blodtryk ned :lol: .

Niske

Har du evt. en lovtekst som beskriver dette præcist? :)

Link to comment
Share on other sites

Nogle Anywraps ville dog ikke være af vejen. De sparker røv :bigsmile:

Jeg vil meget gerne hjælpe med det, men jeg kan ikke love noget endnu. Vi har 3 mænd der løfter søndag, så mine kræfter skal først og fremmest bruges der. Hvis der bli'r tid og rum til det, vil det s'fø'li være mig en ære.

Mht. dybden (Henning din kælling B) ), Hippoen havde ingen problemer med at komme i dybden, det er ene og alene mig der er squat-teknik-tumpe.

Link to comment
Share on other sites

Og så er der lige et nyt sæt METAL-knæbind til mig på søndag, så sorry Troels. Jeg får alt for travlt med at binde knæbind på mig selv den dag(også selvom jeg ikke skal løfte overhovedet

Kinky :lol:

Jeg har sågar gået så langt som at binde knæbind, mens jeg var i civilt. (Det var en fredag aften uden noget at tage sig til, såå... :D )

Link to comment
Share on other sites

Anyone<< Okay, det er selvfølgelig klart :) Henning er heller ikke så ringe til at ligge knæbind som jeg får det til at lyde ;) Men der er jo alligevel ikke noget der slår Anywraps :)

Eller bruger jeg selv lidt samme teknik som dig når jeg ligger dem. De bliver bare ikke helt så stramme når man binder dem selv synes jeg. Og det koster jo også kræfter inden løftet :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lært Hesten alt hvad han ved. (I wish! :D ) Selv et par AnyWraps skal ikke holde ham tilbage fra squatte dybt nok.  :devil:

Du har tydeligvis ikke lært ham (eller nogen andre i OBBC) at binde knæbind der gi'r bare den mindste smulle! :chicken:

Bahhh!!!

Klart klart AnyWrap giver store kg. Det har vi set på platformen... Eller har VI!? :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke at klubben har nogle særlige retningslinier omkring optagelse o. lign. i lokalerne. Folkene fra TV har nok bare spurgt receptionisten om de måtte optage noget og så har den nok ikke være længere fra klubbens side. Jeg synes til gengæld det er fint at det bliver taget op. Så I dukker bare op til næste møde. :)

Det er temmelig ligegyldigt om klubben har retningslinjer eller ej - loven er loven. De eneste steder de må optage uden individuelle releases er på offentligt område; dog undtaget koncerter, store sportsbegivenheder, og hvor der ellers er skiltet med det.

Her er der tale om en klub, hvor der kræves medlemskab, og derfor er man sikret visse rettigheder som privat individ, ikke mindst når man bliver vist i den pågældende situation.

Nok om det - skal lige have mit blodtryk ned :lol: .

Niske

Har du evt. en lovtekst som beskriver dette præcist? :)

Jeg vil igen bede dig om, Henning, først at kontakte jeres forbund, og ellers DIF, der sidder med konsulenter på de områder.

Eller står der i loven:

Hvornår er det lovligt/ulovligt at tage billeder af personer?

Straffelovens § 264a siger, at en person kan straffes, hvis han

· uberettiget fotograferer personer, der befinder sig på et ikke frit tilgængeligt sted.

Fotografen skal sørge for at indhente samtykke, når han fotograferer personer på ikke frit tilgængelige steder. Hensynet til pressefriheden kan undtagelsesvis berettige, at et billede tages uden samtykke

Når den redaktionelle medarbejder skal vælge de billeder, som skal bringes, bør hun stille to afgørende spørgsmål:

1. Er billederne lovligt optaget?

2. Er det krænkende at bringe billederne i sammenhæng med den artikel eller det indslag de er tænkt til? (det kan der vel kun siges ja til i dette tilfælde)

Offentliggørelse af billeder: Hvornår kan det resultere i erstatning/godtgørelse?

Den krænkede har ret til en økonomisk godtgørelse på grund af det psykiske ubehag ved krænkelsen (erstatningsloven § 26). Den krænkede har desuden ret til erstatning, hvis han har fået et økonomisk tab på grund af krænkelsen.

De fleste retssager drejer sig om, at en forurettet person kræver erstatning/godtgørelse for et offentliggjort billede.

Hovedparten af disse sager ender med et forlig. Domstolene opererer typisk med et niveau for erstatning og godtgørelse mellem 10 – 50.000 kr.

Skal nok ikke regne med meget mere end en undskyldning fra tv-stationen, og evt. 1 års gratis medlemskab af klubben :lol:
I hvilke tilfælde skal man indhente samtykke?

Det kan være lovligt at være på et ikke frit tilgængeligt sted og fotografere, hvis man får den fotograferedes samtykke.

Et samtykke kan være et "ja" eller "kom indenfor", men det kan også være stiltiende, hvis ejeren ikke reagerer på, at fotografen opholder sig på det private område og personen ikke reagerer på, at hun er ved at blive fotograferet.

Hvis en person eksempelvis åbner sin dør og bliver fotograferet uden det er aftalt, er disse billeder som udgangspunkt ulovligt optaget. Men hvis personen har en reel mulighed for at protestere, men ikke gør det, bliver fotograferingen lovlig på grund af samtykket.

Børn under 15 år kan ikke selv give samtykke. Her bør forældrenes spørges.

Når det gælder unge mellem 15 og 18 må fotografen vurdere modenheden og de konsekvenser, der kan være ved offentliggørelse af billedet. Det bedste vil her være at søge et stiltiende samtykke fra forældrene gennem en orientering.

Hvis fotografen gerne vil fotografere et kontor eller et andet ikke frit tilgængeligt sted er det en god idé både at indhente tilladelse hos brugeren af kontoret og firmaet/myndigheden, som brugeren er ansat i.

Er der tale om fotografering i en lukket offentlig institution, f.eks. et fængsel eller et hospitalsafsnit, skal der indhentes samtykke fra ledelsen.

Denne her taler til gengæld imod, men det er stadigvæk problemet med at han bliver vist i negativt lys.

Lovbekendtgørelse nr 648 af 12/8/1997 

Straffeloven

Kapitel 27: Freds- og ærekrænkelser

§ 264a

Den, som uberettiget fotograferer personer, der befinder sig på et ikke frit tilgængeligt sted, straffes med bøde, hæfte eller fængsel indtil 6 måneder. Det samme gælder den, der ved hjælp af kikkert eller andet apparat uberettiget iagttager sådanne personer.

Her er så din efterspurgte paragraf.

Håber du kan bruge det til noget,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Alletiders Niske. :bigsmile:

Det var så lidt, Henning ;) .

Du kunne jo også argumentere for, at tv-stationen har udvist ond vilje, idet de vidste at de skulle have optagelser til noget vedr. doping, hvilket der nok ikke var mange der ville sige ja til, hvis de var blevet spurgt.

Jeg tror hellerikke at de har sagt det lige ud til klubben; "go'daw, vi vil gerne filme nogle ærwelige styrkeløfterwannabee's til en udsendelse om doping". :tongue: .

Held og lykke med det,

Og undskyld til onklen for det absurde logsvineri B) .

Niske

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share