Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Tillykke med PRen i kongeøvelsen! "Sugar daddy" har et tilbud til dig ,du har svært ved at sige nej til! :pimp:

Du kan låne "SDs" Nye METAL squat dragt til DM,det er noget der rykker! :devil: Det var umuligt at få 140kg ned for mig(96kg) så den skal nok værer dejlig stram for dig B)

Link to comment
Share on other sites

Loonie<< Tak! Selvom jeg ikke helt ved hvad det betyder :)

Hippo<< Hehe, ja, det var jo ligefør jeg pev lige så meget som Hesten :tongue: Jeg føler det som om jeg har fået en kraftigt "Lammer" på bagsiden af begge overarme idag :cry:

Herkules<< Mange tak! :) Jeg håber da at jeg kan gøre mig nogenlunde! Det er jo kun folk der har lavet guldkrav til sådan et stævne :unsure:

Henning<< Tak tak, det er jo altid en fornøjelse af få et par lussinger af den lille røde :devil:

Jar<< Det lyder som et rigtigt godt tilbud! Jeg sender dig lige en PM eller ringer :)

Anyone<< Tak :)

Zoa<< Tjo, de mål der ligger vidst LANGT ude i fremtiden! De næste mere nærliggende mål, som dog også kræver noget arbejde må være: 225kg i squat i en bedre squatdragt, 180kg i bænk, og 275kg i dødløft for at slå Thomas J's gamle Pr ;)

Men ellers tak for roserne :)

Link to comment
Share on other sites

Squat er alligevel kun opvarmning til de 2 rigtige løft ;)

Det er jo det... B) :tongue:

Hoosier, Hippo og Henning var her gode hjælpere! Tak, for hjælpen  :a-okhand:

Fin træningsdag med en masse udstyrs ræs :)

Det var så lidt. :) Hyggeligt at snakke med dig igen. :bigsmile: Flot at du fik lettet de 200 kg i bænken, og selvfølgelig stort tillykke med din squat PR. :w00t::devil:

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - (8x60kg, 8x60kg, 2x90kg), 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x120kg, 2x120kg (Alle med pause.Udemærket fart, men de tunge løft fra i fredags sad lidt i kroppen endnu)

Incline bænkpres med pause - 6x80kg, 1x100kg, 1x110kg, 1x120kg, 1x125kg(Miss), 12x80kg (Lige en lille test i hvordan jeg ligger i incline bænk med pause. Jeg endte ca på det jeg regnede med)

Dumbell shrugs - 3sæt x 20reps med 30-32,5kgs håndvægte (Udført super strict idag, med nogle rimeligt lette kg)

Box squat - (6x60kg, 6x60kg) 8sæt x 3reps med 100kg (Med ca. 1. min pause mellem sættene)

Pavel dragonflags - 2sæt x 6reps (Nærmest perfekt Pavel stil på næsten alle reps idag :) Jeg kunne sagtens have tage flere, men jeg ved hvor Nasty DOMS den her øvelse altid giver, så det er med at holde igen, hvis man vil kunne komme ud af sengen om morgen den næste uge :devil: )

Fin træningsdag dog med nogle solide tømmermænd, som dog hurtigt blev svedt ud af kroppen :) Hesten og Masskinen var i huset idag. Hesten som sin nye identitet som 100% fuldblods styrkeløfter og Masskinen i vanlig tro igang med at brænde sin ryg af med en nasty omgang dødløft og Rows :devil:

Ps. Lig lige mærke til at jeg kører Speed træning med 10-20kg mere på stangen i bænken end i squatten :chicken::bigsmile:

Hoosier<< Mange tak, og i lige måde :)

Link to comment
Share on other sites

Uhhh, jeg har lige fået lov til at låne Sugardaddys :pimp: Metal squatter str 50 til DM! Nu er bare spørgsmålet om jeg kan nå at få den til at spille max inden da :unsure: Jeg er sikker på at det er den rette str. til mig, så det bliver igen en udstyrs dag snarest! Sidste uge inden DM skulle jo helst ikke være særlig tung :)

Og så har jeg som ventet vanvittig DOMS i min mave efter mine 2x6reps dragon flags idag. Når vi snakker træning af Rectus abdominus så er der ingen over og ingen ved siden af disse dragonflags :devil:

Link to comment
Share on other sites

Og så har jeg som ventet vanvittig DOMS i min mave efter mine 2x6reps dragon flags idag. Når vi snakker træning af Rectus abdominus så er der ingen over og ingen ved siden af disse dragonflags :devil:

True.

Men har du aldrig problemer med trykket i hovedet? Jeg vil gerne køre øvelsen, men såsnart jeg kommer over 2-3 reps, så er jeg bange for at min knold skal eksplodere i en rød sky. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Test af Metal squatter str. 50.

Squat - 6x60kg, 6x60kg, 2x100kg, 2x100kg (Halv dragt på) 2x100kg, 1x130kg, 1x150kg (+løse knæbind) 1x170kg,

(Hel dragt + knæbind) 1x190kg (Ikke dyb nok)

(Hel dragt + knæbind) 1x200kg (Ikke dyb nok)

(Hel dragt + knæbind) 1x210kg (Ikke dyb nok)

Box squat i hel dragt unden knæbind - 3sæt x 3reps med 150kg (Box kun lige til parrel)

Dimel deadlift - 6sæt x 10reps med 60kg

Lidt hyperextension - Full contact twist - Læg + en del snak med diverse mol'lere i huset som først kom da jeg var færdig med min træning.

Under squatten fik jeg Nicolai Holstein til spotte, og han bandt også knæbind på mig under mit førsøg med 190kg og det med 210kg. Nogle ret nasty knæbind må jeg sige!!

Lidt irriterende at jeg ikke kunne komme til godkendt dybde, på trods af at jeg selv kunne tage stropperne op. Dragten sad perfekt, jeg skal bare have lidt mere teknik træning i den.

De 210kg var flydende og langt lettere end mine forsøg med 200kg i den anden dragt har været :)

Nu skal dybde så bare være der også :) Det må jeg arbejde på, på fredag hvor jeg skal i dragten igen.

Los<< Jo, jeg kan godt nikke genkendende til at trykke i hovedet stiger betydeligt, men jeg synes nu ikke det er det store problem :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var okay ;) Jeg havde brug for en spotter og så spurgte jeg ham om han ville stå bag ved. Det ville han gerne, hvis han så lige måtte vise mig hvordan han binder knæbind :devil:

Han sagde at du pev en del da han bandt dem på dig...Hvortil jeg svarede: "Jeg er ikke så sart som Henning" :tongue:

Angående Dybden så var det nu mig selv der havde en klar fornemmelse af at den ikke var dyb nok! Dog mente Nicolai ikke at der ikke manglede så meget igen :)

Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt med squatten Troels - detaljen med dybden skal nok komme.

N. Holstein har sagt at han gerne vil assistere med de div. ting praktisk og også med gode råd. Han er da interesseret i sporten og synes godt om at der er nogle gutter/guttinder som træner disciplinerne :)

Link to comment
Share on other sites

Box squat - (6x60kg, 6x60kg, 2x100kg Alm. squat), 2x120kg, 2x120kg, 2x125kg, 2x125kg, 2x125kg, 2x125kg (tredje dag i streg med squat kunne godt mærkes)

Bænkpres - (En masse opvarmningssæt) - 3x100kg, 3x100kg, 3x107x5kg, 3x107,5kg, 3x107,5kg, 3x107,5kg.

Siddende rundrygget goodmornings supersættet med squat maskine - 3sæt x 8reps i hver øvelse.

En masse kabel gejl for at træne triceps og lats uden at overbelaste mine Brachialis for meget <_<

At det var tredje træningsdag i streg kunne godt mærkes, men det blev nu en udemærket træningsdag alligevel. Bare lidt irriterende at jeg ikke kan presse igennem i bænken pga. en overbelastet brachialis.

Ellers var der vanlig vis en del mol'lere i huset og jeg fik også hevet Henning i min Fury bænktrøje :devil:

Henning<< hehe! Jaja, du piver bare gør du :chicken::tongue:

Loonie<< Tak, jo, han virker da ret engageret når han snakker om styrkeløft :)

Hippo<< Tjo, det er da rigtigt nok! Men jeg har det nu alligevel sådan at bare fordi man er erfaren behøver man jo ikke være en god træner ;)

Jar<< Hehe, når dig og Hippo kalder det bind så tænker jeg altså på sådan nogle bind som hjælper kvinderne med ikke at bløde igennem i deres periode :lol:

Knæbind så ved jeg hvad det er :w00t:

Han ligger knæbindene med et enkelt kryds tilsidst, ellers er det bare lige over hele vejen :)

Zoa<< Thanks :) Men nu skal jeg jo lige lavet et godkendt squat med de kg før det er godt :)

Kom lige i tanke om at jeg jo lavede 3ere istedet for 2ere i bænken idag, så har lige rettet det! Ikke at det betyder det store :)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Bænkpres med bands +45kg i toppen - (8x60kg, 6x80kg, 2x100kg, 2x100kg alm. bænk) 2x60kg, 2x80kg, 2x100kg, 1x110kg, 1x122,5kg (PR :) ), 2x80kg, 2x90kg, 2x90kg, 2x90kg, 2x90kg, 2x90kg, 2x90kg, 2x90kg, 2x90kg, 2x90kg, 2x90kg (Alle sæt med pause i bunden, og de sidste 10sæt med korte pauser imellem sættene)

Squat - (6x60kg, 2x110kg, 2x110kg, 1x140kg, 1x160kg) i fuldt udstyr: 1x190kg (Godkendt dybde af den lille røde Nazidommer aka Henning :bigsmile: ) 2x180kg (Også godkendt dybde af Henning på begge rep, omend den første rep kun lige var under parrel :) )

Squat i halv dragt uden knæbind - 3sæt x 3reps med 150kg

Dødløft i Metaldragten - 6x90kg, 1x130kg, Stropperne op, 1x170kg(Sumo), 1x170kg(Alm), 1x200kg(Sumo), 1x200kg(alm), 1x220kg(Sumo PR med +20kg :) ), 1x220kg(Alm), 1x240kg(Sumo PR med +40kg), 1x240kg(Alm)

En rigtig god træningsdag med masser af kendte ansigter i huset, og så havde de 2 hviledage virkeligt gjort gavn. Jeg har ikke ondt i min Brachialis mere, og der var godt tryk på bænkpressen, hvor det også blev til en lille PR i bænk med Bands :)

Idag var det knald eller fald om jeg ville bruge Metaldragten til DM i squat, for sidste gang kom jeg ikke ned under parrel i den. Denne gang var kom jeg ned, og jeg tror at min startvægt til DM bliver 190-195 stykker.

Da jeg alligevel havde squatdragten på, så beholdte jeg den på til dødløften. Den gav da lidt spark i bunden, men ødelagde også helt min benaktivering, så det bliver min Champion taget omvendt på jeg dødløfter i til DM.

De 2 singels på 240kg i dødløften var ikke specielt kønne men var ret nemme og fløj rimeligt let op. Dødløft formen er derfor helt god selvom jeg ikke har trænet det så meget :)

Bagefter tog jeg sammen med Henning ud til Loonie og prottede den totalt aw med kæmpe bøffer. Det endte med at jeg faldt i søvn ved bordet og blev båret over på sofaen, så jeg overnattede i Islændingens hule. Men der blev indrømmet også kørt nogle grafrakkas indenbords :w00t:

Ps: Lig lige mærke til hvor seriøs styrkeløfter jeg er; Jeg har kun kørt squat, bænkpres og dødløft idag ;)

Link to comment
Share on other sites

Lige en lille note:

Jeg sad ude på mit køkken og så var der en fra kollegiet som sagde; "Du var da i fjernsynet den anden dag".

Ja, jeg kunne godt huske at de har været fra noget lokal tv og filme da Hippo og jeg bænkede. Vi spurgte ikke hvad det skulle bruges med, men vi jokede da lidt med at det måske var til et indlæg omkring doping.

...Guess what..Det var det sørme.

Gutten fra mit køkken sagde at indlægget startede med noget ligende: "Doping er et stort problem i motionscentrene, og noget med at 2 ud af 10 tog doping i centrene..." Alt imens de viste et nærbillede af hvor jeg lå og kørte bænkpres :blink: :angry:

Hurra<< Ja, det skader ikke med et par bajer i ny og næ :bigsmile:

Vi må snart lige få stablet en bytur på benene, hvor jeg kan introducere dig for en masse af mine tøser!!! Så der er lidt at gumle på.

:w00t: Det lyder som en god plan :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share