Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Sidste "træningsdag" inden turen går mod Rødby på Lolland:

Squat - 3sæt x 3reps med 90kg

Bænkpres - 3sæt x 3reps med 90kg

Dødløft - 3sæt x 3reps med 100kg

Pullups - 2sæt x 6reps

Let curls og let mave

Under træningen indtog jeg 120gram protein + druesukker og en god sjat perfect balance + 2 bananer og en ekstra protein shake med ca 40gram protein :)

Selve træningen tog næsten ingen tid, men så så gik jeg ellers og uddelte svinere til Henning og fik ellers trænet en del kæwe ;)

Link to comment
Share on other sites

Under træningen indtog jeg 120gram protein + druesukker og en god sjat perfect balance + 2 bananer og en ekstra protein shake med ca 40gram protein :)

Selve træningen tog næsten ingen tid, men så så gik jeg ellers og uddelte svinere til Henning og fik ellers trænet en del kæwe ;)

Du har brugt mere tid på at spise end at træne :blink: :lol: Det bliver spændende på søndag "Give them hell :devil: "

Link to comment
Share on other sites

Tak, for de opbakningen til alle :)

Loonie<< Ja, jeg gik mere og brugte tiden på spise! Og idag har jeg da også spist godt igennem:

Stod op kl 12 og tog på Jensens bøfhus hvor det blev til

200grams kyllinge bøf + 3gange ekstra sovs og katofler

Da jeg kom hjem:

125gram peanuts skyllet ned med 1 liter minimælk

+200gram slik

Et par timer senere:

En stor tallerken fuld ris + en dåse tun + halv dåse majs

Halv liter juice til.

Senere:

halv liter mælk

Nat mad:

3 stykker franskbrød med ost og syltetøj + lidt mælk og juice

Nu er jeg ellers bare igang med at pakke tasken til imorgen! Henning henter mig kl 6. :blink: Det er dælme tidligt. Så jeg må vidst også hellere til at komme til køjs :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels.

Rigtig flot løftet! B)

I squat forstår jeg ikke hvorfor du har været så selvkritisk. Det var tydeligt at se hvordan du manglede dybde til SM, men det har du fået rettet flot op på. Jeg er sikker på at du godt kunne have løftet 215-220kg i squat.

I dødløft havde du problemer med at få skuldrerne tilbage til SM, derfor fik du dem ikke godkendt, det har du også fået justeret på.

Jeg synes du gjorde det virkelig flot.

Vetö

Link to comment
Share on other sites

Rigtig flot stævne Troels... dit squat er blevet dimensioner bedre... det er først nu du er ved at få rigtig gang i det så det skal nok stige en hel del mere... og hvor er det lækkert at høre suset der farer igennem publikum når onklen dykker nedefter stangen til endnu et eksplosivt kran-løft :D

Link to comment
Share on other sites

DM i styrkeløft i Rødby:

Vægt ved indvejningen: 96,4kg Pr, men stadig den letteste i -100kgs klassen.

Squat:

1. forsøg: 190kg (Godkendt 3-0)

2. forsøg: 205kg (Underkendt 1-2 pga. at jeg flyttede hånden på stangen efter jeg havde fået start signal. Den regel kendte jeg ikke, men man lærer jo hele tiden :blink: )

3. forsøg: 205kg (Godkendt 3-0. Var ok nem, og der var måske til 10kg mere. Stævne PR med +20kg :) )

Bænkpres:

1. forsøg: 170kg (Godkendt 2-1. Var noget tungere end jeg havde regnet med. Ikke specielt overbevisende løft :blink: )

2. forsøg: 177,5kg (Underkendt, fordi røven lettede så der kunne kører en helt HT bus ind under :chicken: :lol: )

3. forsøg: 177,5kg (Underkendt. Var simpelhen for tung idag og kom ikke op)

Dødløft:

1. forsøg: 240kg (Godkendt 3-0. Stævne PR +10kg :) Tjaa, var ok hurtig fra bunden. Men ikke det letteste løft jeg har lavet med 240kg før)

2. forsøg: 255kg (Godkendt 3-0. Stævne PR +25kg :devil: :) Yes, så var triumfbuen ved at være varm :bigsmile: )

3. forsøg: 265kg (Godkendt 2-1. Stævne PR +35kg. YEEEES, denne PR blev jeg godt nok glad for. Jeg kom desværre til at slippe stangen lidt for tidligt da jeg sænkede vægten, men det var der heldigvis kun en af dommerne der lagde mærke til :w00t: )

Samlet Total: 640kg (PR med +65kg. Hvilket selvfølgelig snyder lidt da jeg nok havde styrken til en del mere til SM. Men styrke er ikke nok i styrkeløft, da man skal jo også have skidtet godkendt :) )

En god dag der startede med at jeg blev hentet af Henning kl. 06 om morgenen, og sammen med ham, Kern og Hippo drog mod Rødby.

Jeg var godt nok noget slatten i starten, men vågnede lidt op efter en kop (Dyr) kaffe på færgen.

Da vi ankom til Lalantia blev vi mødt af Sølv-Cathrine, Big o nasty Anyone og den boxsquattende Zoa :) Senere stødte jeg på en del andre mol'lere, og vil ikke nævne nogle i farer for at jeg kommer til at glemme nogle. Hyggeligt.

Efter stævnet blev jeg iøvrigt kaldt ud til Doping test. Rart nok at blive testet, af nogle iøvrigt rigtigt flinke doping kontrollanter. Nu er jeg jo ikke ligefrem den der bliver beskyldt oftest for at tage doping, pga. mine sølle 96kg fordelt på hele 187cm, men det er nu alligevel rart at have papiret til folk der ikke tror at man kan bænke over 150kg uden at være på krudt, hehe ;)

Alt i alt et rigtigt fint stævne i nogle flotte rammer i Lalantia. Gode opvarmnings forhold med masser af plads.

Og så tilsidst en stor tak til mine gæve hjælpere fra OBBC.

Ze coach aka Henning, der med sit overblik styrede sedler, tider og uddelte håndmadder til en mig.

Mister Squat aka Baardi for oprulning af knæbind og super tilråb.

Og ikke mindst Kamera manden Hippo for forevigelse af mine løft på digitalt format.

Link to comment
Share on other sites

STORT TILLYKKE onkel graffraka :4thumbup:

Synz det er imponerende med den styrke du ligger for dagen B)

Det skal nok gå hen og blive rigtig nasty med årene :devil:

Glæder mig helt vildt til at følge dig fremover :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Skal vi så ikke have dig op på de 99 inden længe, Onkel Stodder-Grafrakka? Træningen fejler sku ikke noget, men du skal æde lidt mere (regelmæssigt) og ikke tage det med de "grønne frokoster" helt så bogstaveligt ;)

Flot stævne :)

Ville gerne havet været der, men gad ikke stå op og jeg kunne nok ikke have været i bilen heller.

Link to comment
Share on other sites

Hey Onkel T. Stort tillykke med de flotte løft herfra (screw squat og bænk - det er dødløft, der tæller! :devil: )

Så skal man den onde lyneme have et ondt dødløft, hvis man ikke skal bekymre sig om squatten :retard:

Link to comment
Share on other sites

Så skal man den onde lyneme have et ondt dødløft, hvis man ikke skal bekymre sig om squatten :retard:

Ja, ja - det betyder selvfølgelig noget i konkurrencen, men reelt er de jo pro forma-løft. Dødløft er kongeløftet. :tongue:

:lol: @ Yes, så var triumfbuen ved at være varm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share