Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Fredagens hurtige omgang på kollegiet:

Bænkpres - 10x50kg, 3x90kg, 2x110kg, 2x110kg, 1x130kg, 1x152,5(Pause PR med masser af overskud :) Alle sæt iøvrigt kørt med pause på brystet idag)

Boardpress (5cm) - 3x130kg, 3x130kg, 3x135kg, 3x135kg, 3x135kg, 3x135kg (Med pause)

Military press - 5x70kg, 1x82,5kg(PR :chicken: ), 12x60kg(PR :) )

Skulle til Fredericia idag, så havde derfor ikke tid til at brænde i OBBC. Det blev derfor til en fin omgang træning på kollegiet! På trods af kraftig DOMS i mine triceps kørte bænken rigtigt fint idag. En lille PR blev det også til! Jeg er blevet bedre til eksplodere i bunden af løftet efter pausen på brystet, så det tegner da fint til ER open.

Boardpresses var med et lille board, og det passede med at man skulle stoppe stangen lige under mit sticking point, hvilket betød at den var en smule hårdere end alm bænk :)

Milipresses og generelt overhead styrke har aldrig været min force, men en lille PR i milipres blev det da til. Selvom det ikke er noget at råbe hurra for.

Men engang når jeg tager 200RAW i bænken så er der vel mulighed for at jeg tager 90-100kg i milipres også ;)

Link to comment
Share on other sites

Pullups - 17xmig (PR :bigsmile: ), 10xmig

Chinups - 6xmig, 6xmig

Bænkpres - (10x60kg, 6x80kg), 2x100kg, 2x120kg, 2x130kg, 2x130kg, 2x130kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 6x100kg (Alle med pause på brystet)

Squat - (10x60kg), 6sæt x 6reps med 100kg (Har lidt bøvl med det ene knæ, derfor ikke så tungt. Det fik dog alligevel sveden frem på panden med de 6x6 :) )

Stiff legged deadlift - 3sæt x 6reps med 110kg

En lille fin træningsdag, hvor der var masser af power og overskud i bænken :) Og så blev det til en alltime PR i pullups (Håndfladerne væk fra kroppen til de tvivlende ;) ). Det er sgu helt godt med en kropsvægt på omkring de 97-98kg...Hvis jeg selv skal sige det :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakkede lige med Nikolaj Holsting igår. Først og fremmest, så nævnte han ikke noget om krudt, så han tror vist på at du ikke krudter alligevel. :tongue:

Men han fortalte at han var begyndt at squat igen, efter 6-7 års fravær. Han endte på 3 x 150 kg uden udstyr, hvortil han med et glimt i øjet fortalte at det var for lige at vise ham Troels at den gamle stadig kan endnu i squat. :lol: ;)

Og du ikke var andet end en stærk diskopumper, som ikke træner ben... :tongue:

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Dødløft - 8x60kg, 8x60kg, 6x100kg, 3x140kg, 1x160kg(Miss med overhåndsgreb :blink: Mit greb stinker mere end jeg troede. Herefter alm greb), 1x160kg, 1x180kg, 1x200kg, 1x200kg, 1x200kg, 1x200kg, 1x200kg, 6x120kg (Damn, der var smæk på de 200kg idag :) )

Bænkpres - 8x60kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x100kg, 2x120kg, 2x100kg (Rasle, rasle sagde skiverne :) )

Rackouts - 1x170kg, 1x210kg

Dumbell rows - 3sæt x 8reps med 50kg

Dumbell curls - 1sæt x 4reps med 35kgs håndvægte (Det er vidst PR)

Mave - 2sæt x 8reps

En fin let træningsdag. Nogle ting fandt jeg ud af!! Mit Greb stinker :chicken: Min dødløft form er kanon :) . Bænk var så let at det er svært at sige hvordan det ser ud! Jeg skulle dog gerne toppe på lørdag :)

Henning<< Hehe, det var da utroligt så travl han har med mig :blink: Det er vidst ikke nogen sag for særligt mange at sætte mig på plads i squatten, men han er da velkommen til at kører med til en gang dødløft ;)

Jsc<< Hehe! Jeps :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Han mente det nu med et glimt i øjet. ;)

Se lyst på det. Denne gang blev du ikke beskyldt for at krudte den. :w00t:

Pas nu på hvad du udfordrer ham til. Han var god for næsten 300 kg i 82,5 kg's klassen da han var toppen. :blink: Vi skulle nødig han at også begynder på dødløft igen, nu hvor han vejer lige godt 100 kg. :chicken:

Jamen vi er ligeglade med hvad folk kunne en gang, fuck det, siger vi jo... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Boing og Rasmus<< Mange tak :)

Henning<<

Han mente det nu med et glimt i øjet. 
Jojo, fair nok ;)
Se lyst på det. Denne gang blev du ikke beskyldt for at krudte den.

Hehe! Jeps, nu har han fundet ud af at jeg jo ikke er så stærk alligevel ;)

Pas nu på hvad du udfordrer ham til. Han var god for næsten 300 kg i 82,5 kg's klassen da han var toppen.  Vi skulle nødig han at også begynder på dødløft igen, nu hvor han vejer lige godt 100 kg. 
Det kunne da være fedt hvis han begyndte på noget seriøst trekamp igen! Han er jo et godt medalje bud for OBBC :)

Manden er stærk! Ingen tvivl om det :) Jeg ser dog bare ingen grund til hans lettere arrogance overfor Martin og Jeg når vi møder ham! Og doping beskyldningerne var jo heller ikke ligefrem flaterende! Men jeg håber da at han begynder at dødløfte igen, så må vi se om han kan følge med Kamikaze toget :tongue:

Jamen vi er ligeglade med hvad folk kunne en gang, fuck det, siger vi jo... 

Lige nøjagtigt ;)

Loonie<< Tja, jeg kender jo ikke manden så godt, men det ser da ud til at folk i MASS log har taget doping beskyldninger rimeligt tungt ;)

Men fair nok! Jeg må taget det som et kompliment når en pind som mig bliver beskyld for Doping :)

Link to comment
Share on other sites

ER Equitment Open:

Indvejning: 95,7kg

1. forsøg: 165kg (Godkendt, 2-1. Fik én rød lampe fordi at jeg havde bæltet indenfor tricoen :blink: Den regel kendte jeg ikke. Stævne PR +5 :) )

2. forsøg: 170kg (Godkendt 3-0. Det bedste af de tre løft. Stævne PR +10 :) )

3. forsøg: 175kg (Godkendt 3-0. Lidt hårdere i toppen, men dog med en smule overskud. Stævne PR +15kg :) )

Et rigtigt fint stævne, hvor jeg i forvejen var ret nervøs fordi at der blev underkendt mange løft og dommerne virkede ret hårde.

Og så gik jeg ind og lavede 3 godkendt løft. Herligt :)

Jeg har lidt travlt lige nu, Det er jo lørdag :pint:

Ellers mange tak til hjælpere og generelt et godt afholdt stævne :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share