BB billeder!!


Lagoon
 Share

Recommended Posts

Gener er overvurderet og arbejdsmoral er undervurderet. 

Vedhæftet Billede (Klik for fuld størrelse)

Krudt er undervurderet ;) (Den unge udgave af manden ser da ud til at have ganske gode gener indenfor bodybuilding ;) )

Ja, tænkte nok det ville komme, men tænk lige på at alle andre på samme tidspunkt brugte samme mængde krudt, og stadigvæk var Tom Platz's benudvikling langt overlegen. Selv i dag vil jeg vove den påstand at ingen kan matche den. Ganske givet har de fleste probodybuildere lige så store ben isoleret så, men ikke så komplet udviklet som Tom Platz.

Og nej, den unge mand på billedet havde naturligvis trænet, men se på hans ben. Man skulle ikke tro at sådanne ben vil udvikle sig så enormt. Derfor påstår jeg stadig at gener er groft overvurderet, specielt når det bruges som en undskyldning for at man aldrig kommer til tops.

Link to comment
Share on other sites

Ja, tænkte nok det ville komme, men tænk lige på at alle andre på samme tidspunkt brugte samme mængde krudt, og stadigvæk var Tom Platz's benudvikling langt overlegen. Selv i dag vil jeg vove den påstand at ingen kan matche den. Ganske givet har de fleste probodybuildere lige så store ben isoleret så, men ikke så komplet udviklet som Tom Platz.

Jeg vil vove den påstand, at både Phil Hill og Paul DeMayo har haft ben der mindst var på niveau med Platz. :)

Levrone havde også et sæt ben der nærmede sig dette niveau i starten af sin karriere (91-94), hvad han så siden har ændret ved sin træning ved jeg ikke. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil vove den påstand, at både Phil Hill og Paul DeMayo har haft ben der mindst var på niveau med Platz. :)

Levrone havde også et sæt ben der nærmede sig dette niveau i starten af sin karriere (91-94), hvad han så siden har ændret ved sin træning ved jeg ikke. :unsure:

Ja størrelsesmæssigt, men ikke så godt udviklet. Næppe har jeg set et sæt ben, hvor det ikke bare er quadriceps som er det største visuelle blikfang, men hvor hele pakken er der, og hvor både indelår, forlår, baglår og sågar læg står så godt sammen. :)

Link to comment
Share on other sites

Kikset med så tydelige årer, når muskelmassen ikke følger med - der er jo knapt nok streger på hans bryst....strange...

Nu er det jo ikke sikkert de er så tydlige i afslappet tilstand. Hvis han står og spænder helt vildt, og samtidig laver valsalva manøvren, så stiger trykket i venerne helt vildt, så de vil fremstå meget vildere end de egentlig er.

Iøvrigt så kunne Rich Gaspari fremvise den vilde vaskularisering, ved ovennævnte praksis. Check selv her.....

rich7.jpg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der ved hvor meget de store bodybuildere vejer nutildags?

Jeg kan huske at Arnold vejede ca. 107 kg til konkurrencerne. Det skrev han selv i sin lille BB-bog fra starten af 80´erne.

Men de ser da ud til at være blevet lidt større i mellemtiden.

Link to comment
Share on other sites

Thomas J Indsendt: 3. Nov 2003, 23:15 

Nu er det jo ikke sikkert de er så tydlige i afslappet tilstand. Hvis han står og spænder helt vildt, og samtidig laver valsalva manøvren, så stiger trykket i venerne helt vildt, så de vil fremstå meget vildere end de egentlig er.

valsalva manøvren ? hvad går den ud på ?

men jeg kan også få venerne frem meget tydeligt på overkroppen - men når der spændes, så er der altså også godt pump i muskelværket, med dertilhørende streger ?

Iøvrigt så kunne Rich Gaspari fremvise den vilde vaskularisering, ved ovennævnte praksis. Check selv her.....

ja ham har jeg set før et par gange det er ret voldsomt; er han ikke en lille fyr forøvrigt - højdemæssigt ?

Link to comment
Share on other sites

valsalva manøvren ? hvad går den ud på ?

Egentlig er det bare et smart ord for at spænde mens man holder vejret. Det er en teknik som blandt styrkeløftere anvender for at øge den intraabdominale spænding, hvilket giver større stabilitet og dermed større løft. Hvis man står og poserer, og samtidig holder vejret, så vil vaskulariteten blive mere udtalt, fordi trykket i venerne bliver større.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil vove den påstand, at både Phil Hill og Paul DeMayo har haft ben der mindst var på niveau med Platz.  :)

Levrone havde også et sæt ben der nærmede sig dette niveau i starten af sin karriere (91-94), hvad han så siden har ændret ved sin træning ved jeg ikke. :unsure:

Ja størrelsesmæssigt, men ikke så godt udviklet. Næppe har jeg set et sæt ben, hvor det ikke bare er quadriceps som er det største visuelle blikfang, men hvor hele pakken er der, og hvor både indelår, forlår, baglår og sågar læg står så godt sammen. :)

Så husker du vist ikke Phil Hill :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil vove den påstand, at både Phil Hill og Paul DeMayo har haft ben der mindst var på niveau med Platz.  :)

Levrone havde også et sæt ben der nærmede sig dette niveau i starten af sin karriere (91-94), hvad han så siden har ændret ved sin træning ved jeg ikke. :unsure:

Ja størrelsesmæssigt, men ikke så godt udviklet. Næppe har jeg set et sæt ben, hvor det ikke bare er quadriceps som er det største visuelle blikfang, men hvor hele pakken er der, og hvor både indelår, forlår, baglår og sågar læg står så godt sammen. :)

Så husker du vist ikke Phil Hill :)

Jeg ved end ikke hvem det er :blink:

Men siden vedkommende ikke nævnes ret tit, når samtalen falder på freaky legs, så ved jeg ikke om der er noget om snakken. Har du nogle billeder som siger andet, så er jeg villig til at revidere min opfattelse, men indtil videre er Tom Platz stadig kongen. B)

jsc

Tja, et eller andet så mener jeg det stadigvæk, ikke at gener ikke har nogen betydning, men at folk lægger alt for meget i det. Sådan som jeg oplever det, så er de bedste atleter dem som vil det mest, og ikke nødvendigvis dem med mest talent. :)

Og nogen gange møder man nogen som har enormt meget af begge dele. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Sådan som jeg oplever det, så er de bedste atleter dem som vil det mest, og ikke nødvendigvis dem med mest talent.

Du har til en vis grad ret. Men gener har nu også meget at sige. Er man 195 cm høj og vejer 70 kg, samtidig med at man har en fibertypefordeling som ligger på omkring 90 % type I fibre, så kan man nok godt kysse sine drømme om at blive dansk mester i styrkeløft farvel og tak.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share