Olympia 2006


Johnny Bravo
 Share

Recommended Posts

  • Replies 717
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

??

Jeg ville ønske, at jeg havde den mindste anelse om, hvad du taler om, men det har jeg ikke.

Betyder dit indlæg, at du mener, at det har nogen som helst interesse, hvad der foregår i såkaldt proff. bodybuilding og/eller at du synes, at de kroppe, som det gigantiske dopingmisbrug producerer, er noget som helst andet end forfærdeligt deforme, latterlige og grimme?

Og kan du slutteligt slet ikke se noget problem i, at unge dreng vælger så uheldige rollemodeller?

Disse spørgsmål kunne man muligvis få en interessant debat ud af i stedet for den mærkværdige bogstavleg du af uforståelige årsager lægger op til.

mvh. GBT

Yderst interessant terminologi fra en bruger med hele 8 indlæg bag sig på Motion-Online. Eller?

Det har naturligvis stor interesse hvad der foregår i Proffesionel Bodybulding. Lige så vel som alt elite sport ofte er interessant for udøverne af samme på hobby plan. Som alt andet elite sport, så er doping misbrug ganske udbredt inden for bodybuilding sporten. Dog tvivler jeg stærkt på at du finder mange unge mænd der vælger rommemodeller hos en gruppe mænd et fåtal overhovedet har hørt om.

Naturligvis er det et problem hvis de netop bliver rollemodeller, lige så vel som Proff. Cykel ryttere, fodboldspillere, amerikanske fodboldspillere, basket ball, IsHockey osv, ville være et uheldigt mål for deres opmærksomhed, når man ved at på elite plan er det ikke ærter der skaber deres umenneskelige præstationer.

At man som udøver af sporten synes det er fassinerende og spændende at se hvad disse "freaks" opnår kan jeg ikke se problemet i. Det er på lige fod med familien danmark som år efter år elsker at slupre "Tour`de Doping" i sig foran fjerneren.

Sundt? Nej? Clean? Nej, men god underholding og spændende absolut ja.

Hvis man så oven i købet af udøver af sporten selv, er det ganske interessant at være vidne til hvad kroppen kan presses til. Det er imponerende på en tegneserie agtig måde. Det vil altid være med en hvis mængde fassination jeg ser på disse kæmper, ommed jeg aldrig ville ønske det look, eller den livsstil selv.

Når dette så er på plads, så undrer det mig at du søger tilbage på Motion-Online med samme vage argumentation. Hvis du fortsat vil postulere at Mr. Olympia fan skaren primært skal findes i alders gruppen 12-16 tror jeg du må forsøge at komme med en saglig argumentation.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvorfor skulle man dog interessere sig det mindste for, hvad der foregår i såkaldt proff. sport, hvor der kun er to slags deltagere:

Dem der indrømmer de doper sig til hårgrænsen og så dem som er fulde af løgn.

At du ikke kan se problemet i betagelsen af disse vanskabte dopeheads er netop--------------------------PROBLEMET!

PS:

Kig et par tilfældige muskelblade igennem med en person med indsigt i marketingsmålgrupper, - eller alternativt tænk selv lidt over sagen, - og du vil naturligvis indse, at målgrupen for disse freakshows og den industri der sponserer dem, netop er de ganske unge mænd med svag identitet, som jeg nævner.

Alderen undskylder naturligvis ikke alt, de fleste som er betagede af disse kuglemavede fjolser er tydeligvis også mentalt

underfrankerede i betydelig grad.

" Nej, men god underholding og spændende absolut ja."

Det kan du da ikke mene i fuldt alvor?

Men OK, der findes også væsner, som finder tyrefægtning, dværgkastning og henrettelser "underholdende"!

Det finder jeg akut behandlingskrævende!

Edited by greybigtop
Link to comment
Share on other sites

gheybigtop:Gider du ikke lade være med at føre denne her tråd ud i en bundløs diskussion om doping blandt prof. atleter? Det var lige ved at ske for nogle dage siden, men kom tilbage i ret kurs. Hvis du har en kommentar om selve Mr. Olympia konkurencen i weekenden, post løs, men hvis det kun skal handle om at BB er dumme steroidevrag, så må der være andre tråde.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle man dog interessere sig det mindste for, hvad der foregår i såkaldt proff. sport, hvor der kun er to slags deltagere:

Der der indrømmer de doper sig til hårgrænsen og så dem som er fulde af løgn.

At du ikke kan se problemet i betagelsen af disse vanskabte dopeheads er netop--------------------------PROBLEMET!

Hvis du sagligt kan argumentere for at man ikke skulle interessere sig for det, så tager vi den der fra. Jeg kan nemlig sagligt argumentere for det.

For det første er der to meget store aspekter i det her. Der er det fysiologiske, og det psykologiske.

Det er absolut fassinerende at se hvad kroppen kan drives det, og se det kæmpe drive, og den kæmpe indsats der bliver lagt for dagen af disse atleter. Lige meget hoved tyk hovedet man er, må selv den største doping forekæmper erkende at der skal en indsats til, som er "out of this world" for at nå de resultater de når. Så dopet eller ej, kan man være interesseret i at følge deres resultater.

Ligeledes er det yderst interessant at se de mekanismer i mennesket som gør sig gældende hos disse mennesker. Så der er faktisk mange interessante ting ved sporten, som afgjort bliver forstærket hvis man selv er udøver.

Det skaber absolut ingen løsninger at blive ved med at råbe op, og kalde dem vanskabninger og andet grimt. Tværtimod skaber åbenhed, dialog, forståelse, indsigt, et nyt fælles mål. Hvor man i stedet for at skræmme og tilsvine, kan skabe en saglig dialog, som gør at alle kan forstå hvorfor man gerne vil opnå resultater, men også må indse at vejen der til skal belyses væsentligt .

Kig et par tilfældige muskelblade igennem med en person med indsigt i marketingsmålgrupper, - eller alternativt tænk selv lidt over sagen, - og du vil naturligvis indse, at målgrupen for disse freakshows og den industri der sponserer dem, netop er de ganske unge mænd med svag identitet, som jeg nævner.

Alderen undskylder naturligvis ikke alt, de fleste som er betagede af disse kuglemavede fjolser er tydeligvis også mentalt underfrankerede i betydelig grad.

Din argumentation er ikke specielt imponerende. Du vil med blot lidt indsigt og undersøgelse af emnet se, at MR Olympia er noget der dyrkes primært af voksne mennesker. Bodybuilding i den grad der ses her er ikke just en mode sport der er oppe i tiden. Jeg tror du bruger dine kræfter forkert, hvis du tror det er her du kan redde et utal af unge mennesker ud af ilden.

Det er stadig en meget lille målgruppe, og et meget lille klientel

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Du er et pænt menneske, men desværre uhyggeligt naiv.

Og hvorfor det skulle være interessant at se hvilke kvalmende fejlproportioner en gennemdopet krop kan tvinges ud i, savner fortsat en plausibel, - og ikke mindst en intelligent, forklaring.

PS:

Som du vil bemærke, så nævnte jeg dels de meget unge vildledte drenge og så den anden del af målgruppen, - de dårligt begavede medlemmer af fortrinsvis underklassen.

De homoseksuelle fetichister er der vel ingen grund til at nævne, det ved alle.

Ikke mindst fordi det er en offentlig hemmelighed hvordan hovedparten af stofmisbrugerne finansierer deres kolossale misbrug.

Edited by greybigtop
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det kan godt være jeg levet for længe på Bornholm, men gider du ikke lige forklare mig, hvem denne JS måtte være, som der nu flere gange er refereret til?

Link to comment
Share on other sites

Du er et pænt menneske, men desværre uhyggeligt naiv.

Og hvorfor det skulle være interessant at se hvilke kvalmende fejlproportioner en gennemdopet krop kan tvinges ud i, savner fortsat en plausibel, - og ikke mindst en intelligent, -u forklaring.

Nu må du fortælle mig hvorfor jeg er naiv?

Du kommer med mange postulater og personlige meninger i dine indlæg. Hvilket er fint, hvis man ellers opbygger med en fornuftig argumentation. Men du lader det forblive ved postulater. Det er ikke den stil der forventes når man deltager i en sådan debat.

Jeg har spurgt dig hvorfor det ikke skulle være interessant? Hvad skulle gøre bodybuilding sporten mindre interessant end andre elite sportsgrene? Doping er udbredt i stort set alle elite sportsgrene. Det bliver dyrket på et niveau der ikke er sundt, der ikke er realistisk at nå for et normalt menneske.

Men derfor kan det være ganske god underholding, så længe man er klar over de præmisser, man lader sig underholde på. At man er klar over hvad der ligger bag. På samme måde som man kan nyde en god film, og stadig være klar over at James Bond under normale omstændigheder ikke havde klaret et 45 Meters frit fald, iført en Hugo Boss Habit, og et Rolex Ur. På samme måde som vi er klare over at ude i den virkelige verden ligner alle kvinder ikke alle de retucherede billeder på forsiden af FHM.

På samme måde kan man fint lade sig underholde af disse mennesker som går ind i sporten på deres præmisser. Det er deres valg, det gør ikke nødvendigvis at jeg skyder mig i låret pga lysten til at blive 145kg tung med en ikke eksisterende fedt procent, på lige fod med at jeg ikke går ind i kampen mod israelske terrorister efter at have set en ny og spændende James Bond film. Det handler op virkeligheds opfattelse.

Som du vil bemærke, så nævnte jeg dels de meget unge vildledte drenge og så den anden del af målkgruppen, - de dårligt begavede medlemmer af fortrinsvis underklassen.

De homoseksuelle fetichister er der vel ingen grund til at nævne, det ved alle.

Ikke mindst fordi det er en offentlig hemmelighed hvordan hovedparten af stofmisbrugerne finansierer deres kolossale misbrug.

Dine postulater bliver flere. Der er naturligvis en gruppe ungedrenge der vil dyrke denne sport. På samme måde som du finder fans af David Beckham, Bjarne Riis, Michael Jorden, og mange andre.

Det er forfejlet at du kan redde dem med forbud, og tilsvninger. Du kan være med til at holde debaten pæn, at holde den åben, og informativ. Hvis de kender præmisserne for legen, kan de lege med. Uden at have forventninger om at blive den nye Ronnie Coleman, eller David Beckham.

Jeg er ikke klar over hvor i du finder de homoseksuelle fetichister, i denne debat? Det må vidst være noget du havde behov for at klemme ind, eller?

Det er naturligvis korrekt at det er rimelig kendt at en del af deltagerne må ty til salg af sig selv for at finanisere deres liv. Men jeg kan ikke rigtig se hvad det har med noget at gøre.

De viser i det mindste at de deltager i gamet fordi de kan li det, og ikke pga de store penge, som desværre er drivkraften i mange andre sports grene. Det er nok også derfor du i denne sport stadig finder en udpræget grav af showmanship.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Man kan altid med fordel læse de indlæg man forsøger at besvare.

Hvis du nu havde gjort det FØR du lancerede de sædvanlige lettere kedsommelige politisk korrekte betragtninger, så ville du have observeret, at jeg som det fornuftige menneske jeg er, naturligvis anser al såkaldt proff. sport for dybt uinteressant af de flere gange nævnte årsager.

"Det er ikke den stil der forventes når man deltager i en sådan debat."

Hvorfor skulle man spilde sin tid på at leve op til andre folks såkaldte "forventninger" om politisk korrekt socialdemokratisk adfærd?

Mht. til fetichister, så er det indlysende relevant, da disse udgør en fast bestandel af såvel publikum som den entourage/kunder der omgiver de såkaldte proff. bodybuildere.

Jeg har ingen grund til at tro, at du er fetichist eller specielt dårligt begavet, så du er nok bare meget ung og let påvirkelig, hvilket heldigvis er noget de fleste vokser fra.

Edited by greybigtop
Link to comment
Share on other sites

Man kan altid med fordel læse de indlæg man forsøger at besvare.
Ja du skulle prøve det. Så ville denne debat være væsentlig mere brugbar, og ikke blot blive endnu en af dine "benzin på bålet" skræmme kampanger, med et utal af infantile tilsvininger.
Hvis du nu havde gjort det FØR du lancerede de sædvanlige lettere kedsommelige politisk korrekte betragtninger, så ville du have observeret, at jeg som det fornuftige menneske jeg er, naturligvis anser al såkaldt proff. sport for dybt uinteressant af de flere gange nævnte årsager.

Dine preferencer inden for proff. sport er naturligt dybt uinteressante i denne debat. Hvad du kan li, og ikke kan li spiller så absolut ingen rolle i det gængse menneskes opfattelse af sport, og underholdnings værdien i denne.

Hvorfor skulle man spilde sin tid på at leve op til andre folks såkaldte "forventninger" om politisk korrekt socialdemokratisk adfærd?

Hvorfor spilder du overhovedet tid ved at oprette nye brugere, bruge proxy servere, og støje på forummet med usaglige fordummende indlæg, som intet konstruktivt har at give, ud over den sædvanlige små provokerende mindre bemidlede ensformelige tone, som er på grænsende til det pinlige for en mand på din alder.

Link to comment
Share on other sites

Mht. til fetichister, så er det indlysende relevant, da disse udgør en fast bestandel af såvel publikum som den entourage/kunder der omgiver de såkaldte proff. bodybuildere.

Jeg har ingen grund til at tro, at du er fetichist eller specielt dårligt begavet, så du er nok bare meget ung og let påvirkelig, hvilket heldigvis er noget de fleste vokser fra.

Det spiller vidst næppe den store rolle for den gængse tilskuers opfattelse af sporten at der bladt et relativt stort publikum også findes homosekuselle fetichister. Lige så vel som det næppe er normen at der blandt tilskuerne til en døds metal koncert findes en kristen fundamentalist. Det siger næppe det helt store om normen, eller en eventuel problematik.

Du har stadig ikke formået at argumentere for at du finder mig værende naiv, eller let påvirkelig. Du har blot som altid, fremlagt det som endegyldige sandheder, som resten af forummet bør dele.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Du er naiv, fordi du overtror på, at man kan påvirke målgruppen via dialog og oplysning.

Det eneste der virker på dårligt begavede individer er stigmatisering og tabuisering, når menneskeabens adfærd skal kontrolleres.

Det viser alle de tåbelige religioner med enestående tydelighed.

Man fornemmer også en slet skjult ungdommelig vrede, som du nok skulle se at få talt med nogen om.

Problemet her er naturligvis, at du ikke rigtigt kan få styr på din egen interesse for disse kvalmende junkies og så bliver du rigtigt inderligt hysterisk, fordi jeg minder dig om, hvor irrationel samme betagelse er.

Heldigvis er målgruppen i modsætning til hvad du postulerer ganske lille.

ALLE andre har jo forlængst hovedrystende trukket sig fra det farmakologiske orgie, som såkaldt BB nu har været i mange år.

Faktisk er der kun én ting, som vækker mere afsky, foragt og hovedrysten end mr. O og denne type barnepajt, - og det er Miss O og såkaldt kvindelig BB.

PS:

Hvorfor denne pudsige respekt for hvad de gængse dit og de gængse dat mener, tænker, føler, gør eller mener?

INTET kunne naturligvis være mere ligegyldigt!

Edited by greybigtop
Link to comment
Share on other sites

Du er naiv, fordi du overtror på, at man kan påvirke målgruppen via dialog og oplysning.

Det eneste der virker på dårligt begavede individer er stigmatisering og tabuisering, når menneskeabens adfærd skal kontrolleres.

Det viser alle de tåbelige religoner med enestående tydelighed.

Man fornemmer også en slet skjult ungdommelig vrede, som du nok skulle se at få talt med nogen om.

Problemer her er naturligvis, at du ikke rigtigt kan få styr på din egen interesse for disse kvalmende junkies og så bliver rigtigt inderligt hysterisk fordi jeg minder dig om hvor irrationel samme betagelser

PS:

Hvorfor denne pudsige respekt for hvad de gængse dit og de gængse dat mener, tænker, føler, gør eller mener?

INTET kunne naturligvis være mere ligegyldigt!

Mods? Please? Det her kan ikke være rigtigt...

Blackie: Det her er fører ingen vejne... :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

"Mods? Please? Det her kan ikke være rigtigt... "

Man føler sig henført til den såkaldte Muhammed-krise, hvor væsner, som burde vide bedre, skriger på censur - (og moar) - for dissens må naturligvis ikke forekomme blandt fundamentalister.

Pudsigt som moderne unge føler sig skræmt fra vid af sans af alt andet en varianter af deres egen holdning +-3%.

Ualmindeligt fattigt i ånden, - og tidstypisk, - kunne man tilade sig at mene.

Link to comment
Share on other sites

Du er naiv, fordi du overtror på, at man kan påvirke målgruppen via dialog og oplysning.
Velkommen til 2006. Vi er heldigvis forlængst forbi skræmme kampanger af den skuffe du fremviser, og latterlige forbud. Vi er heldigvis alle sammen herre over vores eget liv, og vejen frem er naturligvis dialog. Nej man når naturligvis ikke alle, men det gør du så absolut heller ikke med et forbud.
Det eneste der virker på dårligt begavede individer er stigmatisering og tabuisering, når menneskeabens adfærd skal kontrolleres.

Det viser alle de tåbelige religoner med enestående tydelighed.

Jørgen hvor meget du end ønsker det, så kan religion næppe bruges i denne debat. Selv om jeg er klar over at det så ud til at være en god provokation. Det er dybt forfejlet at tro at personer der fasineres, og lader sig underholde af den industri vi debaterer nødvendigvis skal være dårligt begavede. Det er endnu et postulat du ikke kan underbygge.

Man fornemmer også en slet skjult ungdommelig vrede, som du nok skulle se at få talt med nogen om.
Jeg er sådan set ikke vred. Jeg forsøger blot at tage den snak med dig, som nogle andre burde have gjort for mange år siden inden det kom så vidt. Vi venter alle sammen kun på at MZ logger på næste gang, og du for hvem ved hvilken gang bliver banned. Hvor i denne sygelige lyst opstår er mig en gåde, men en dag forstår du forhåbentlig budskabet.
Problemer her er naturligvis, at du ikke rigtigt kan få styr på din egen interesse for disse kvalmende junkies og så bliver rigtigt inderligt hysterisk fordi jeg minder dig om hvor irrationel samme betagelser

Hvis du blot vidste hvad du snakkede om forinden du udtalte dig ville dine forsøgte argumentationer gå meget bedre. Nu er det sådan at mit tidsforbrug inden for prof. bodybuilding er ganske minimalt. Jeg har aldrig overværet en konkurrence, jeg har aldrig set en, og jeg skimmer ofte blot trådene igennem for at se billeder. Min interesse kan genrelt ligge på et relativt lille sted, men det er nu ganske sjovt at følge lidt med på sidelinjen og se hvem der nu er på scenen, og nu er favouriter.

Men til forskel for dig, kan jeg sagtens forstå at nogle synes det er ganske god underholdning. Det er naturligvis dybt forfejlet at vurdere folks intelekt ud fra at de lader sig underholde af noget sådant.

Du har stadig ikke kunne argumentere for problemet i at lade sig underholde af dette.

Hvorfor denne pudsige respekt for hvad de gængse dit og de gængse dat mener, tænker, føler, gør eller mener?

INTET kunne naturligvis være mere ligegyldigt!

Det er naturligvis ikke korrekt. Det er meget væsentligt at kende normen for det gængse menneskes forbrug af sports underholdning. Lige så vel som det er ganske brugbart at vurdere det gængse pubikum osv.

Man er nu engang til at se denne slags ting i forhold til den contex de befinder sig i. Og ikke kun ud fra hvordan man nu selv lige har det med det.

Link to comment
Share on other sites

Mods? Please? Det her kan ikke være rigtigt...

Blackie: Det her er fører ingen vejne... :unhappy:

Bare rolig. Indlægene bliver slettet, og Jørgen bliver banned. Men først når Morten kommer online igen.

At det ikke fører nogen vejne har du ganske ret i. Men jeg håber mine indlæg har været med til at få det til at stå lysende klart at vi absolut intet sagligt modspil har i denne troll der gentagende gange har forsøgt at spolere det board vi alle er glade for.

Det er altid helt i orden at have holdninger, og give udtryk for dem. Men så længe man ikke kan , eller vil argumentere for dem så hører det naturligvis ingen steder hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share