BOGS


Bogs
 Share

Recommended Posts

Hey 3 fulde gutter :4winkkiss: (hvem end I nu er, ud over Onkel Troels...) Her kommer en godmorgen/godnat hilsen fra lettere påvirkede mig (efter ca. ½ flaske blandet sjov :xmas: )

Det var fedt løftet idag, OT - især vild med lydeffekterne :nissetunge:

Fik faktisk lidt blod på tanden idag, så jeg må køre lidt tunge løft ved siden af VL :wink: (hvilket dog hele tiden har været planen)

Så er vi vidst alle blevet ædru igen :nissetunge: Det var Baardi Builder og Moos der fik lidt øl efter stævnet. Tak tak, skulle jo lige have haft dem godkendt, så havde det været endnu federe :annoyed: Men prøvede da at gøre vægten bange ved at råbe af den. Desværre lod dommerne ikke så let imponere af min råben som dig :nissetunge:

Ja, et stærkt dødløft giver et super fundament til de 2 klassiske vægtløftnings dicipliner. Det er helt sikkert. Og selvom trækket er noget anderledes i vægtløftning hvor man typisk går en del længere ned i benene til at starte med. :xmas:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så er vi vidst alle blevet ædru igen :nissetunge: Det var Baardi Builder og Moos der fik lidt øl efter stævnet. Tak tak, skulle jo lige have haft dem godkendt, så havde det været endnu federe :annoyed: Men prøvede da at gøre vægten bange ved at råbe af den. Desværre lod dommerne ikke så let imponere af min råben som dig :nissetunge:

Det var nok, fordi dommerne var middelaldrende mænd :4winkkiss: (hov, der var vist også en kvinde iblandt, men det kunne ligeså godt have været en mand.. :nissetunge: )

Ja, et stærkt dødløft giver et super fundament til de 2 klassiske vægtløftnings dicipliner. Det er helt sikkert. Og selvom trækket er noget anderledes i vægtløftning hvor man typisk går en del længere ned i benene til at starte med. :xmas:

Ja, jeg har også prøvet at dødløfte VL-style (kan ikke lige huske VL-udtrykket for denne hjælpeøvelse), men det er jo ikke lige så sjovt, når man ikke kan løfte lige så mange kg... :annoyed: :wink: Så er det godt man kan køre den på begge måder - den ene i træningsregi og den anden (den rigtige :inlove: ) - på en hygge søndag :nissegrin:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Aftenens træning står på glögg og pebernødder... Og endnu en gang er jeg kommet til skade - har forstrukket en muskel i ryggen, da jeg ihærdigt prøvede at åbne vinflasken... :4slap: (Jep, jeg er elendig til det... :annoyed: )

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Hej Bogs!

Det lyder som I hyggede jer efter stævnet i lørdags friends.gif

Men det er klart... er der vodka til stede, er det næsten umuligt at kede sig :wink:

Det var sjovt at kigge med i Tårnby, man får næsten lyst at selv prøve det en dag. Og det var ik svært at gætte hvem der var dig - det var hende der spiste hele tiden :nissetunge:

Held og lykke med al læsning og håber det ik tar alt for meget af din tid til træning!

Link to comment
Share on other sites

Hej Bogs!

Det lyder som I hyggede jer efter stævnet i lørdags friends.gif

Men det er klart... er der vodka til stede, er det næsten umuligt at kede sig :wink:

Det var sjovt at kigge med i Tårnby, man får næsten lyst at selv prøve det en dag. Og det var ik svært at gætte hvem der var dig - det var hende der spiste hele tiden :nissetunge:

Held og lykke med al læsning og håber det ik tar alt for meget af din tid til træning!

Hey Linis,

Bliver lidt i tvivl, om hvem du var :blush: Men nu mødte jeg også en del MOL'ere på én gang.. :blush:

Men kan forstå, at du kunne få øje på mig :nissegrin: Synes ellers selv, at jeg havde alt for lidt mad med :blink: :4mewantfood: :nissetunge:

Træningen er på min to do liste fra imorgen af igen.. (en anden grund til, at jeg valgte at holde også idag fri, er at min lillefinger stadig gør ret ondt hver gang jeg bruger hånden, men det med læsningen var vist en mere legitim undskyldning blandt drengene i IK :blush::wink::innocent:)

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg vist fået styr på mit program for de næste seks uger - WSB inspireret med VL-indslag.

Formålet er at øge styrken i bænk og DL :inlove: :inlove: :inlove:

Mine svagheder ligger især i bunden af både bænk og DL, så øvelserne i programmet er valgt derudfra. VL øvelserne er ikke specificeret, da det er lidt op til træneren, hvad jeg skal lave hver gang.. Front/back squat, træk og frivend er dog sikre...

Er lidt i tvivl, om skulderpres på ME dagen bør udskiftes med lateral raises, så der ikke kommer for meget stress på skuldrene, men jeg kan jo lige mærke efter, når jeg kommer i gang.

WSB_start_uge_50.doc

Link to comment
Share on other sites

Hey Bogs

Meget spændende log du har gang i (har fulgt med på sidelinien).

Ang dit WSB udkast, ser det ikke helt tosset ud synes jeg, dog ville jeg nok ikke variere mine DE-øvelser så meget. Men i stedet holde mig til en enkelt eller max to til hver af løftene.

Ville nok også bytte lidt om på på nogle af hjælpeøvelserne, tror fx det ka blive ret hårdt med to extra presse-basis-øvelser (Dip og Military) efter ME-bænk, ville nok flytte den ene til DE-dagen i stedet. Af samme grund ville jeg nok også bytte om på GM's og Hypers.

Lyder også meget fornuftigt at ikke gå efter max singler i ME hver gang, som du selv siger ku det være 3-5RM eller også ku du lave 2-4 singler på ca 90% af 1RM

Har du i øvcrigt læst denne atikel af Jim Wendler om WSB for folk der ikke umiddelbart har konkurenceplaner. Eller denne der handler om noget WSB-bænk for folk der løfter uden styrkeløfterudstyr.

Bare mine tanker omkring dit program, og selvfølgelig spiller det også ind hvor meget og hvor tung VL du laver ved siden af.

Jeg mener naturligvis som styrkeløfter at du skal gi "the dark side" en chance.

Mvh Rune

Link to comment
Share on other sites

Hey Bogs

Meget spændende log du har gang i (har fulgt med på sidelinien).

Ang dit WSB udkast, ser det ikke helt tosset ud synes jeg, dog ville jeg nok ikke variere mine DE-øvelser så meget. Men i stedet holde mig til en enkelt eller max to til hver af løftene.

Ville nok også bytte lidt om på på nogle af hjælpeøvelserne, tror fx det ka blive ret hårdt med to extra presse-basis-øvelser (Dip og Military) efter ME-bænk, ville nok flytte den ene til DE-dagen i stedet. Af samme grund ville jeg nok også bytte om på GM's og Hypers.

Lyder også meget fornuftigt at ikke gå efter max singler i ME hver gang, som du selv siger ku det være 3-5RM eller også ku du lave 2-4 singler på ca 90% af 1RM

Har du i øvcrigt læst denne atikel af Jim Wendler om WSB for folk der ikke umiddelbart har konkurenceplaner. Eller denne der handler om noget WSB-bænk for folk der løfter uden styrkeløfterudstyr.

Bare mine tanker omkring dit program, og selvfølgelig spiller det også ind hvor meget og hvor tung VL du laver ved siden af.

Jeg mener naturligvis som styrkeløfter at du skal gi "the dark side" en chance.

Mvh Rune

Hej Rune,

Tak for dit indlæg, det er nogle gode råd! Tror også, at det vil være en god idé at bytte lidt rundt på hjælpeøvelserne.

Mht 3-5 RM vs singler på 90% af 1 RM, så er mine umiddelbare tanker, at det førstnævnte vil stimulere muskelhypertrofi i en højere grad (ved ikke, om jeg har helt ret?), og dét ville jo ikke være af vejen :xmas:

Mht VL, så er det ikke så tungt endnu, mest teknisk - men det kan være, at træneren vil gå med til at smide lidt flere kg på min stang i en nær fremtid... :inlove: Det tungeste jeg laver til VL træninger pt er dybe front og back squats med 6-8 reps, hvor jeg på hvert sæt kunne køre et par reps mere (hvor mange % af 1RM det så er, ved jeg ikke lige :blush: )...

And about the dark side.. kan sagtens se mig selv prøve styrkeløft af! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ser programmet jo meget fint ud. De ændringer som Glud nævner bør du bestemt overveje. Personligt ville jeg dog overveje, at bibeholde GMs på ME-dagen. Jeg kører personligt altid GM eller en stiff-leg DL variation efter min SQ/DL ME-øvelse. Men det er en smagssag, hvorvidt man vil have al den tunge træning for lænden på en dag eller sprede den ud over to.

Jeg vil dog mene, at du bør kører nogle dynamiske squat inden dine DE singles i dødløft. Eventuelt til box. Box squat er også gode til at øge bundstyrken i dødløft.

Med hensyn til dine DE-øvelser, så skal du ikke rotere øvelserne som på ME-dagene. Hold dig istedet til bænk, squat og dødløft. Du kan eventuelt kører dine speedsingles i DL stående på en skive eller anden forhøjning.

I ME-øvelserne bør du holde dig til 3-5RM, såfremt massen har høj prioritet. Ellers kan du eventuelt variere imellem singles og RM. I illegal wide grip bænkpres er det nok en god ide altid, at kører op til en 5-6 RM, da skulderen er temligt udsat i den øvelse. Louie anbefaler ihvertfald, at man gør dette istedet for at kører singles.

Held og lykke med Westside.

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ser programmet jo meget fint ud. De ændringer som Glud nævner bør du bestemt overveje. Personligt ville jeg dog overveje, at bibeholde GMs på ME-dagen. Jeg kører personligt altid GM eller en stiff-leg DL variation efter min SQ/DL ME-øvelse. Men det er en smagssag, hvorvidt man vil have al den tunge træning for lænden på en dag eller sprede den ud over to.

Jeg vil dog mene, at du bør kører nogle dynamiske squat inden dine DE singles i dødløft. Eventuelt til box. Box squat er også gode til at øge bundstyrken i dødløft.

Med hensyn til dine DE-øvelser, så skal du ikke rotere øvelserne som på ME-dagene. Hold dig istedet til bænk, squat og dødløft. Du kan eventuelt kører dine speedsingles i DL stående på en skive eller anden forhøjning.

I ME-øvelserne bør du holde dig til 3-5RM, såfremt massen har høj prioritet. Ellers kan du eventuelt variere imellem singles og RM. I illegal wide grip bænkpres er det nok en god ide altid, at kører op til en 5-6 RM, da skulderen er temligt udsat i den øvelse. Louie anbefaler ihvertfald, at man gør dette istedet for at kører singles.

Held og lykke med Westside.

Takker!

Plejer faktisk altid at være øm i lænden to dage efter DL, så det kunne da være, at man skulle beholde GM's på ME-dagen og ikke køre den på dagen, hvor jeg har DOMS.. Er altid mærkeligt frisk lige efter selv det tungeste DL :blink:

Mht. de dynamiske squats - mente du, at jeg børe køre dem lige inden DL på selve dagen, eller i en periode, før jeg går i gang med ME DL?

Link to comment
Share on other sites

Er sikker på han mener at du bør lave noget DE Squat (evt til box) lige inden dine DE DL singels. Det kan både være svært at få den rigtige fart på det dynamiske arbejde hvis du ikke er helt varm, samt det gir også DL bundstyrke som Squatfather siger.

Link to comment
Share on other sites

Som nævnt i lørdags synes jeg (inspireret af DeFrancos Westside for skinny bastards) at du skal lade være med at køre din dynamiske bænk så specifikt, .

Det er muligt at du mangler ekslosivitet, men den kan du lige så godt træne sammen med noget mere massespecifikt. Derfor foreslår jeg at du kører 3-5 sæt af 10-12 reps med fokus på at få fart i stangen om lørdagen i stedet for din nuværende DE opsætning med 10 x 3.

Link to comment
Share on other sites

Som nævnt i lørdags synes jeg (inspireret af DeFrancos Westside for skinny bastards) at du skal lade være med at køre din dynamiske bænk så specifikt, .

Det er muligt at du mangler ekslosivitet, men den kan du lige så godt træne sammen med noget mere massespecifikt. Derfor foreslår jeg at du kører 3-5 sæt af 10-12 reps med fokus på at få fart i stangen om lørdagen i stedet for din nuværende DE opsætning med 10 x 3.

Ah, se der var alligevel noget, jeg ikke kunne huske fra i lørdags :nissetunge: It's coming back to me now :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mht. de dynamiske squats - mente du, at jeg børe køre dem lige inden DL på selve dagen, eller i en periode, før jeg går i gang med ME DL?

Ja, squat inden DL på selve DE-dagen.

Som nævnt i lørdags synes jeg (inspireret af DeFrancos Westside for skinny bastards) at du skal lade være med at køre din dynamiske bænk så specifikt, .

Det er muligt at du mangler ekslosivitet, men den kan du lige så godt træne sammen med noget mere massespecifikt. Derfor foreslår jeg at du kører 3-5 sæt af 10-12 reps med fokus på at få fart i stangen om lørdagen i stedet for din nuværende DE opsætning med 10 x 3.

Set af 10-12 reps vil uanset, hvor eksplosivt de udføres næppe have den store overførsel til eksplosivitet ved et 1RM løft.

Link to comment
Share on other sites

Set af 10-12 reps vil uanset, hvor eksplosivt de udføres næppe have den store overførsel til eksplosivitet ved et 1RM løft.

Har du muligvis ret i, men ikke desto mindre mener jeg at Bogs vil have større gavn af denne tilgang frem for det oprindelige udkast, da det er langt mere hypertrofi mindet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share