Conscience - HSF Styrkeløft


Conscience
 Share

Recommended Posts

da du trænede for masse hvordan kunne et program med øvelser og sætxreps se ud for dig?

Hvor er du doven :laugh:

Du kan kigge i loggen "bulking for beauty" som jeg linker til på side 1, hvis du vil se min tidligere træning i detaljer.

Jeg vil dog ikke anbefale dig at replikere mit program, hvis du er anderledes konditioneret end jeg er. Da du er 20 år og sikkert ikke har trænet så lang tid, så vil du givetvist få et bedre udbytte hvis du fulgte et fullbody split program 3 gange om ugen, eller et 2 split program 4 gange om ugen, som det dogmatisk prædikes til yngre atleter her på boarded. Tag et kig under sektionen med træningsprogrammer, der er masser af forslag og gode råd.

Selvom jeg træner med fokus på styrke nu, så vil jeg da lige sige at jeg aldrig har været mere massiv end jeg er nu. Man kan godt blive massiv af at løfte styrkeløft :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hvor er du doven :laugh:

Du kan kigge i loggen "bulking for beauty" som jeg linker til på side 1, hvis du vil se min tidligere træning i detaljer.

Jeg vil dog ikke anbefale dig at replikere mit program, hvis du er anderledes konditioneret end jeg er. Da du er 20 år og sikkert ikke har trænet så lang tid, så vil du givetvist få et bedre udbytte hvis du fulgte et fullbody split program 3 gange om ugen, eller et 2 split program 4 gange om ugen, som det dogmatisk prædikes til yngre atleter her på boarded. Tag et kig under sektionen med træningsprogrammer, der er masser af forslag og gode råd.

Selvom jeg træner med fokus på styrke nu, så vil jeg da lige sige at jeg aldrig har været mere massiv end jeg er nu. Man kan godt blive massiv af at løfte styrkeløft :superman:

Har ikke været på side 1, men havde dog kigget på din hjemmeside :innocent: Men må hellere hoppe hen på side 1 så.

Så du siger faktisk at styrkeløft, for dig, giver dig mere masse en typiske BB-Programmer?

Har trænet i omkring halvandet år med massere af fullbody og noget 2-split. Er bare ved at være træt af det, og tænkte på noget 3-split hvor hele kroppen bliver trænet 2 x ugenligt.

Link to comment
Share on other sites

Så du siger faktisk at styrkeløft, for dig, giver dig mere masse en typiske BB-Programmer?

Min træning har ikke ændret sig så meget, mest min fokus. Jeg kører stadigvæk øvelser som nogle af styrkeløfterne betragter som ligegyldige, men mest som support og i mindre omfang.

Jeg kan kun konstatere at jeg ER blevet mere massiv. Hvad der ville have sket med en anden programorientering ved jeg ikke, det kunne jo vel have gået samme vej.

Link to comment
Share on other sites

Hijacker lige tråden, for at henlede opmærksomheden på det der faldt mig mest i øjnene på træningssektionen; nemlig "Training philosophy". Og her bed jeg specielt mærke i pkt. 3 og 4. Dem måtte jeg lige læse igennem et par gange, og må erkende, at det nok er der jeg personligt mener der er mest at hente.

At kontinuitet og træningsdisciplin nok er mere afgørende for ens fremskridt, end forskellen på fullbody og/eller et 2/3/4-split, eller for den sags skyld 5x5 el. 3x10. I hvert fald når vi taler begynderniveau. :smile:

Den læsning var i hvert fald en bekræftelse af hvad jeg i forvejen godt vidste, og samtidig et kolossalt spark i røven til mig selv. For resultaterne kommer ikke af sig selv, så træningen skal jo prioriteres højt hvis man vil se forskel. Noget jeg selv skal arbejde med. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hijacker lige tråden, for at henlede opmærksomheden på det der faldt mig mest i øjnene på træningssektionen; nemlig "Training philosophy". Og her bed jeg specielt mærke i pkt. 3 og 4. Dem måtte jeg lige læse igennem et par gange, og må erkende, at det nok er der jeg personligt mener der er mest at hente.

At kontinuitet og træningsdisciplin nok er mere afgørende for ens fremskridt, end forskellen på fullbody og/eller et 2/3/4-split, eller for den sags skyld 5x5 el. 3x10. I hvert fald når vi taler begynderniveau. :smile:

Den læsning var i hvert fald en bekræftelse af hvad jeg i forvejen godt vidste, og samtidig et kolossalt spark i røven til mig selv. For resultaterne kommer ikke af sig selv, så træningen skal jo prioriteres højt hvis man vil se forskel. Noget jeg selv skal arbejde med. :innocent:

Thx Konge :smile:

Rart at høre at der er nogen der prøver at læse hvad jeg skriver og forholde sig til det, og ikke bare kigger på billederne :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træningssamling med bænklandsholdet i horsens. Jeg fik trænet kæbet lidt i toget derover i selvskab med hoosier :blahblah:

Kæbetræning er jeg en sand mester i! :innocent: Glad for, at du turde følges med mig. :laugh: Det er nu altså en hyggeligere tur, når man er i godt selskab. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fin hjemmeside du har fået lavet

Det så jo fornuftig ud i lørdags, du skal nok nappe rekorden til dm

Txs Jan :smile:

Det var ok i lørdags, men heller ikke mere end det. Mere kritisk bliver det at nå at skifte trøje til DM - kun 7 løftere :crazy: Jeg håber at vi bliver slået sammen med en anden gruppe eller noget, bænken skulle jo nødig blive noget sjusk.

Link to comment
Share on other sites

Txs Jan :smile:

Det var ok i lørdags, men heller ikke mere end det. Mere kritisk bliver det at nå at skifte trøje til DM - kun 7 løftere :crazy: Jeg håber at vi bliver slået sammen med en anden gruppe eller noget, bænken skulle jo nødig blive noget sjusk.

2. Indvejning søndag den 8. April 2007 , herrer 100 kg. klassen.

Indvejning 11:00 - 12:30, start 13:00.

Overdommer: Christian Fisker. Sidedommere: Tina Østergård og Steen Hansen.

100

Jesper O. Nielsen Aalborg

Søren Mølgård AK Frem

Rasmus Jensen Roskilde

Marc Larsson Hvidovre

Bjørn Frederiksen Hjørring

Sune Bak Nordland

Kim Dahl Tårnby

Det er jo desværre kun jer der er i den gruppe, så der er ikke mulighed for at lægge noget sammen.

Kan ikke forstå de har inddelt det på denne måde. Udover det jo er nemmer for puplikum at følge med i.

Du må bare håbe der ikke er formange der bommer i squat

Link to comment
Share on other sites

Du må bare håbe der ikke er formange der bommer i squat

Bare det du nævner den mulighed, det gør det jo endnu værre :crazy: eller hvis der kommer et afbud mere eller noget...

Jeg vil gerne have lidt pause, sådan må de fleste vel have det :cry: så jeg krydser fingre for at der åbnes op for en anden mulighed. De er jo hele 15 løftere i første gruppe.

Link to comment
Share on other sites

Bare det du nævner den mulighed, det gør det jo endnu værre :crazy: eller hvis der kommer et afbud mere eller noget...

Jeg vil gerne have lidt pause, sådan må de fleste vel have det :cry: så jeg krydser fingre for at der åbnes op for en anden mulighed. De er jo hele 15 løftere i første gruppe.

Det bliver ikke anderledes. Du kan istedet glæde dig over, at i får god plads i opvarmningen. Såfremt der er nogen der bommer, så i er færre end 6 bliver der kørt med en ekstra pause så det svarer til 6 løftere. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det bliver ikke anderledes. Du kan istedet glæde dig over, at i får god plads i opvarmningen. Såfremt der er nogen der bommer, så i er færre end 6 bliver der kørt med en ekstra pause så det svarer til 6 løftere. :smile:

Jammer - men der er der ikke noget at gøre ved...

Nå nu vil jeg gå ned og dødløfte, nu er jeg i det mindste aggressiv :devil:

Link to comment
Share on other sites

Citat fra sunebak.dk:

"The first time I started in the gym I was able to bench pres the magic 100 kg. After one month

I was benching 140 kg and one year later I had pushed my max to 160 kg."

:crazy:

Det tog mig over 1,5 år at få de 100kg...

Har trænet siden december 2004 og lå på 95 da jeg tog max for en måned siden...

Men ok, startede med en max på 30 :superman:

Link to comment
Share on other sites

IK99 - Back & Calf

Tunfisken var i hulen, samt bogs og insaniac. VL'erne var forsinkede, så der gik lidt tid før der var plads. Det skulle blive spændende at lave en startvægt i dødløftere. Enten skulle dragten virke nu, eller også ville jeg skrotte ideen om at løfte i den.

Deadlift

10 x 60 kg

5 x 110 kg

Metal Deadlifter på

5 x 110 kg - halv

2 x 150 kg - halv

1 x 180 kg - hel

1 x 220 kg - hel

1 x 250 kg - hel

1 x 260 kg - hel

Nice. Jeg kan få fat i stangen og få spændt godt nok op til at lette en startvægt - hvilken lettelse :smile: På sidste løft mistede jeg spændet, så satte den ned igen for at starte påny. Herefter flåede jeg den op. Jeg synes det er lovende takter, der burde være til noget mere.

Reverse Grip Pull Down

10 x 60 kg

10 x Whole stack

10 x Whole stack

10 x Whole stack

Chins

8

8

8

8

Calf Pres i hack squat

10 x 120 kg

10 x 170 kg + 20 x bodyweight

10 x 170 kg + 20 x bodyweight

10 x 170 kg + 20 x bodyweight

10 x 170 kg + 20 x bodyweight

10 x 170 kg + 20 x bodyweight

det sædvanlige.

Jeg havde fået noget kosttilskud med fra USA hvor jeg havde købt noget udstyr. Så der var nogle giveaways i jeg smed det sammen i en gusten shake :laugh:

Postworkoutshake - Cellmass (grape) + Syntrax (strawberry) :crazy::devil:

Fin træning, hvor jeg er godt tilfreds med at det endelig lykkedes at hente en vægt fra gulvet i metaldeadlifteren. Det skal nok blive godt en skønne dag.

Ellers lidt forskelligt nyt idag. Bestyrelsen har givet os en ramme på 10,000 kr at købe udstyr for. Jeg skal lige have hørt Erik igen igen, men det lyder somom at det bliver til powerracket og ikke så meget mere, men det er selvfølgelig også det vigtigste. Det betalte sig sku' :4thumbup:

Jeg fik endelig mit udstyr fra US idag, men jeg synes sku' halvdelen mangler. Jeg fik min centurion squatter 40'' som skal i brug efter DM, et par nye knæbind og en fury 46 at lave startvægt og/eller træne i. Momsen sparede jeg heldigvis :bigsmile: Jeg havde også bestilt nogle nye håndledsbind, nogle slip-ons til dragten, liquid chalk og power wash, gad vide hvor det er blevet af :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Det var da godtnok nogle ubehagelige vægte du smider rundt med! nok den mest motiverende log på MOL! (næst efter min that is!)

Jeg takker for det pæne ord :smile: Det er fint hvis man kan være med til at motivere lidt.

Citat fra sunebak.dk:

"The first time I started in the gym I was able to bench pres the magic 100 kg. After one month

I was benching 140 kg and one year later I had pushed my max to 160 kg."

:crazy:

Det tog mig over 1,5 år at få de 100kg...

Jeg startede dog heller ikke heeelt fra scratch. 13 timers svømmetræning om ugen giver en vis konditionering, også styrkemæssigt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Sune

Jeg flytter til Østerbro her nu på Lørdag og så tænkte jeg at jeg hellere måtte komme forbi en af de nærmeste uger, kigge lidt på træningsfaciliterne og sige daw. :smile: Har du adressen på IK99?

Gunnar nu hansens plads 1 mener jeg det er :smile: Vi er der som regel ved 18 tiden, du skal være meget velkommen.

Link to comment
Share on other sites

Nu inden du brokker for meget over din gruppe på kun 7 mand har du så set hvornår JEG skal løfte?? :crazy: skal fandeme ind og lave tunge squat fra kl 9.30 om morgenen :sneaky2:

Jeg brokker mig altid :innocent::bigsmile:

Med hensyn til at løfte tidligt, så er folk meget forskellige. Jeg byttede gerne mine korte pauser til tidligere løft, men ja, det er tidligt at komme igang.

Link to comment
Share on other sites

Ellers lidt forskelligt nyt idag. Bestyrelsen har givet os en ramme på 10,000 kr at købe udstyr for. Jeg skal lige have hørt Erik igen igen, men det lyder somom at det bliver til powerracket og ikke så meget mere, men det er selvfølgelig også det vigtigste. Det betalte sig sku' :4thumbup:

Yehaaa! :superman: Power rack eller power cage? :blush:

Så I forresten den nye seddel på anlægget?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share