Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

Dude, ta' 5-7 dages fri fra træning, hvor du får spist fornuftigt og sovet igennem ... Så kan du vende tilbage med fornyet motivation og swoleness! :smile:
+1...

Det kan i hvert fald ikke skade... :smile:

Noteret - jeg vælger dog at lytte til kroppen pt - i dag kunne jeg fx fint træne og havde det ganske godt. Jeg regner dog med at tage 2 low-volume dage i næste uge efterfulgt af en hviledag for at deloade moderat og give kroppen lidt hvile. Hvis der fortsat er problemer må den stå på flere hviledage samt mere mad.

Træning den 12. juni - 2009

Jeg sad oppe sent i går og lavede opgave og blev mere og mere forvirret og stresset over den da jeg har meget svært ved at få samlet mine tanker omkring noget specifikt og få det nedskrevet. I stedet for ender jeg med konstant at påbegynde noget nyt og lave en millard noter, jeg håber at få lidt styr på det i dag...eller - det skal jeg! Jeg havde selvfølgelig svært ved at falde i søvn efterfølgende og da det endelig sketede sov jeg ikke særlig længe da der foregik alverdens larm og vejarbejde ude på min vej tidligt i morgen. Jeg stod derfor op og lavede morgenmad og chillede lidt hvorefter jeg tog mig en nap for at kunne fungere lidt igen. Brormand ringede og afbrød søvne da han ville bodybuilde - og det var jeg naturligvis frisk på. 1 time senere stod jeg i The Gym og var klar til at prygle back og gunZ! Awesome træning med fint tempo, skide god stemning og fin energi - helt modsat af i går. Brormand og jeg snakkede lort i alt den tid vi var der - sandsynligvis til stor morskab for en random gut der også trænede. Vi måtte jo også på et tidspunkt træne i bar overkrop for at accentuere the BB'ness vi inducerer når vi betræder gym'et!

Back/traps/biceps

Barbell rows:

10 @ 60kg

10 @ 90kg

10 @ 120kg

10 @ 110kg

12 @ 100kg

- Pyramide-style. Ganske godt sæt på 120kg, dog nok ikke skide pænt. Brormand pryglede sig selv fuldkommen på 140kg.

Chin ups: - overhånd

15 x bw

15 x bw

14 x bw

T-bar rows:

10 @ 40kg

12 @ 75kg

12 @ 75kg

12 @ 75kg

14 @ 75kg

SS:

Seated cable rows:

12 @ 50kg

12 @ 60kg

12 @ 65kg

Barbell curls:

12 @ 21kg

10 @ 41kg

12 @ 51kg

9 @ 51kg

9 @ 51kg

10 @ 41kg - langsom eccentrisk

SS:

Db shrugs:

10 @ 26kg

10 @ 43,5kg

10 @ 41kg

10 @ 41kg

Cable curls:

15 @ 20kg

14 @ 25kg

10 @ 30kg

10 @ 30kg + 8 @ 25kg

Cardio: 20 min (10 min crosstrainer + 10 min incline løbebånd)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg tager nok en hurtig omgang quads i morgen. Nu står den på opgave resten af fredagen - hvad mere kan man ønske sig?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Noteret - jeg vælger dog at lytte til kroppen pt - i dag kunne jeg fx fint træne og havde det ganske godt. Jeg regner dog med at tage 2 low-volume dage i næste uge efterfulgt af en hviledag for at deloade moderat og give kroppen lidt hvile. Hvis der fortsat er problemer må den stå på flere hviledage samt mere mad.

Hold nu en pause. Du hidser dig selv op til træning og det får adrenalinen til at pumpe, hvilket gør du føler dig helt på toppen. Din krop har fortalt dig hvad der er bedst for den, nemlig søvn. Hvad tror du lægen kunne gøre? Give dig nogle piller, trykke lidt på dig og så ville du være klar igen??

Du ødelægger ikke noget ved at holde en pause, tværtimod. Det er en kold tyrker, især når man lige får lysten/nogen ringer/man ser et BB klip/etc etc. Men det vil nu gøre dig bedst.

Har ikke fulgt med så nøje, men planen er stadig AF til september?

/Mottar

Link to comment
Share on other sites

Hold nu en pause. Du hidser dig selv op til træning og det får adrenalinen til at pumpe, hvilket gør du føler dig helt på toppen. Din krop har fortalt dig hvad der er bedst for den, nemlig søvn.

Jeg 'hidser' ikke mig selv op til træning - hvor har du den ide fra? Så burde jeg jo have det godt hver eneste gang hvilket ikke var tilfældet fx i går. Du har vist ikke fulgt så meget med i loggen, jeg sover jo altid af helves til og jeg gjort det i flere år - så det er jo ikke noget nyt.

Hvad tror du lægen kunne gøre? Give dig nogle piller, trykke lidt på dig og så ville du være klar igen??

Nu ser jeg bort fra din patroniserende tone og svarer dig alligevel (og så må du godt en anden gang sætte dig ind i sagen, eller i det mindste få uddybet det før du fyrer nedladende lort af (: ) Nej - jeg havde en ekstremt udtalt træthed i sidste uge på en måde jeg aldrig har oplevet det før. Det kom i bølger og var ret voldsomt. Siden det fortsatte over nogle dage valgte jeg at gå til lægen og blive tjekket da det jo godt kunne være symptomer på noget sygdom (da jeg ikke oplevede nedgang i min træning). Jeg havde selvfølgelig ikke regnet med han ville kurere mig på stedet - det var blot for at være på den sikre side.

Du ødelægger ikke noget ved at holde en pause, tværtimod. Det er en kold tyrker, især når man lige får lysten/nogen ringer/man ser et BB klip/etc etc. Men det vil nu gøre dig bedst.

Jeg ved udmærket godt jeg ikke ødelægger noget ved at holde en pause, jeg er bare ganske sikker på min 'tilstand' skyldes eksterne faktorer (eksamenstress er ganske nærliggende) siden min træning ikke lider skade. Var jeg overtrænet ville jeg jo opleve styrkenedgang og en række andre ting i mine træningspas der pt ikke sker, derfor vælger jeg at fortsætte, men være opmærksom. Hvis det så alligevel sker i fx næste uge kan du så pege fingre.

Har ikke fulgt med så nøje, men planen er stadig AF til september?

Nej, det har været droppet i adskillige måneder nu.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Jeg 'hidser' ikke mig selv op til træning - hvor har du den ide fra? Så burde jeg jo have det godt hver eneste gang hvilket ikke var tilfældet fx i går. Du har vist ikke fulgt så meget med i loggen, jeg sover jo altid af helves til og jeg gjort det i flere år - så det er jo ikke noget nyt.

"Hidser" er måske et forkert ord at bruge, da det kan forståes på flere måder. Det jeg mener er, at du aldrig klager over du skal ned at træne, det er altid prioritet nummer 1 for dig. Selv når du ved du bør lave opgave/læse til eksamen/etc, så tager du altid ned og træner, hvis enten der er en der ringer, eller du lige får lysten. Dette er fint nok, men det betyder at du skal til at lave noget som du syntes er fedt, derfor pumper adrenalinen og du føler dig ovenpå, selvom du måske ikke er det. Dette kan osse forklare hvorfor du ikke oplever styrkenedgang, fordi din krop er klar til "fight" og derfor overpræsterer.

Nu ser jeg bort fra din patroniserende tone og svarer dig alligevel (og så må du godt en anden gang sætte dig ind i sagen, eller i det mindste få uddybet det før du fyrer nedladende lort af (: ) Nej - jeg havde en ekstremt udtalt træthed i sidste uge på en måde jeg aldrig har oplevet det før. Det kom i bølger og var ret voldsomt. Siden det fortsatte over nogle dage valgte jeg at gå til lægen og blive tjekket da det jo godt kunne være symptomer på noget sygdom (da jeg ikke oplevede nedgang i min træning). Jeg havde selvfølgelig ikke regnet med han ville kurere mig på stedet - det var blot for at være på den sikre side.

Nu havde jeg ingen intentioner om at være patroniserende eller på andre måde virke bedrevidende overfor dig, men der er tit en holdning til at man går til lægen i tide og utide for at få bekræftet ting man egentligt godt ved. At du lige fik svadaen har intet med dig at gøre, og det sigere jeg undskyld for. Men tit ser/hører man folk der har ondt i knæet, eller er lidt trætte eller har bøvl med skulderen og derfor tager til læge for at finde ud af hvad der er galt. Men samtidigt fortsætter de med at køre squat, træne eller lave skulder øvelser. Pointet er at man tit benægter fakta, fordi det vil gå udover ens resultater og træning, hvilket de færreste gym-rats har lyst til. Selv folk der har fået information fra lægen omhandlende deres problem, fortsætter i samme spor eller "selv-medicinerer". Du skal ikke køre squat bliver tit tolket som "Du skal ikke køre tung squat". Eller "Du skal holde en pause fra træningen" bliver til "Du skal bare deloade lidt".

Hvis din læge mener du måske har en virus i kroppen, betyder det at du skal holde dig fra træning, og lade kroppen bruge kræfterne på at komme sig? En omgang tung styrketræning udsætter kroppen for et meget stort metabolsk stress.

Nej, det har været droppet i adskillige måneder nu.

Nå, det var synd.

Link to comment
Share on other sites

"Hidser" er måske et forkert ord at bruge, da det kan forståes på flere måder. Det jeg mener er, at du aldrig klager over du skal ned at træne, det er altid prioritet nummer 1 for dig. Selv når du ved du bør lave opgave/læse til eksamen/etc, så tager du altid ned og træner, hvis enten der er en der ringer, eller du lige får lysten. Dette er fint nok, men det betyder at du skal til at lave noget som du syntes er fedt, derfor pumper adrenalinen og du føler dig ovenpå, selvom du måske ikke er det. Dette kan osse forklare hvorfor du ikke oplever styrkenedgang, fordi din krop er klar til "fight" og derfor overpræsterer.

Du antager altså en hel del ting her du på inden måde ved - det er jo rent gætværk. Det du postulerer er at samtlige træninger over de sidste, lad os bare sige 5 uger, alle har været præget af jeg har 'hidset' mig op og derfor har klaret mig igennem træningen? Jeg har haft masser af solotræning, både hvor jeg har været oplagt og minde oplagt, men hvor jeg alligevel ikke har oplevet nedgang rent styrkemæssigt eller oplevet at gå død i løbet af en træning eller hvad man ellers kan forvente hvis man er overtrænet.

Nu havde jeg ingen intentioner om at være patroniserende eller på andre måde virke bedrevidende overfor dig, men der er tit en holdning til at man går til lægen i tide og utide for at få bekræftet ting man egentligt godt ved. At du lige fik svadaen har intet med dig at gøre, og det sigere jeg undskyld for. Men tit ser/hører man folk der har ondt i knæet, eller er lidt trætte eller har bøvl med skulderen og derfor tager til læge for at finde ud af hvad der er galt. Men samtidigt fortsætter de med at køre squat, træne eller lave skulder øvelser. Pointet er at man tit benægter fakta, fordi det vil gå udover ens resultater og træning, hvilket de færreste gym-rats har lyst til. Selv folk der har fået information fra lægen omhandlende deres problem, fortsætter i samme spor eller "selv-medicinerer". Du skal ikke køre squat bliver tit tolket som "Du skal ikke køre tung squat". Eller "Du skal holde en pause fra træningen" bliver til "Du skal bare deloade lidt".

Kig på din formulering - hvis du ikke havde forventet den ville blive opfattet patroniserende burde du måske revurdere din kommunikationsform. Ok - jeg forstår dog ikke hvorfor du så skulle bruge 'svadaen' på mig. Jeg kan oplyse jeg har været til lægen én gang mens jeg har boet i kbh (dvs ca. 2 år) og det var for nylig for at blive tjekket for klamydia - så jeg falder bestemt ikke inden for den kategori du opstiller.

Hvis din læge mener du måske har en virus i kroppen, betyder det at du skal holde dig fra træning, og lade kroppen bruge kræfterne på at komme sig? En omgang tung styrketræning udsætter kroppen for et meget stort metabolsk stress.

Ja, det har du ret i, men nu var sagen den jeg var til lægen umiddelbart efter disse 'anfald' ophørte (jeg vidste ikke på daværende tidspunkt om det var slut - det var det så). Jeg tog en føler - jeg havde det bedre, jeg trænede - og det fungerede (: Men klart - der har da været nogle signaler fra min krop, det var bare ret svært at reagere når jeg ikke havde det fysisk dårligt (her tænker jeg feber og den slags). Jeg regner dog som sagt med at holde volumen lav i næste uge efterfulgt af en hviledag for at give kroppen lidt 'hvile'.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 13. juni - 2009

Efter at have siddet og stresset yderligere med min opgave (jeg kan ganske simpelt ikke få den til at hænge sammen) tog jeg til bodybuilding. Jeg hookede op med Brormand, Jhax og DBM til en gang træning efter lukketid. Det blev til en ganske fin træning med et tilhørende fint tempo.

Quads/hams/calves

Squat:

10 @ 60kg

8 @ 80kg

3 @ 90kg

3 @ 90kg

3 @ 100kg

3 @ 90kg

3 @ 90kg

- Fokuserede for så vidt muligt på at være eksplosiv.

Dødløft:

10 @ 60kg

10 @ 90kg

10 @ 110kg

10 @ 110kg

10 @ 110kg

Kettlebell frontsquat:

10 @ 20kg

8 @ 24kg

10 @ 20kg

10 @ 20kg

SS:

SL DB DL

15 @ 31kg

15 @ 31kg

12 @ 33,5kg

12 @ 33,5kg

Leg extensions:

15 @ 60kg

15 @ 70kg

15 @ 70kg

Standing calves raises:

15 @ 160kg

15 @ 200kg

15 @ 200kg

15 @ 240kg

8 @ 300kg + 8 @ 260kg + 10 @ 200kg + 10 @ 160kg

Cardio:

En omgang tabata i kettlebell swings med 20kg. Brormand jeg sluttede af med det her (i bar overkrop selvfølgelig) - ganske god måde lidt at få sat skub i lidt efterforbrænding. Det blev aldrig rigtig alt for hårdt, men det fik pulsen op på en god måde.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Meeeeeget funktionel træning i dag. Lower back blev lidt afbrændt af denne træning så vil forsøge at skåne den de næste par træninger. I morgen er offday og jeg tager nok til Kalundborg i nogle dage for at skrive på min opgave.

I aften skal jeg stresse lidt af med noget film sammen med Quads og Gioooo! Det betyder jeg så ikke får lavet det store på min lorteopgave, men omvendt er jeg også kørt ret død i den og har nok brug for et lille afbræk.

Da Brormand og jeg cyklede hjem fra The Gym cyklede vi forbi 3 piger - pludselig udbryder den ene til Brormand der kører i t-shirt: "Du har store muskler" :4disguise:

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Da Brormand og jeg cyklede hjem fra The Gym cyklede vi forbi 3 piger - pludselig udbryder den ene til Brormand der kører i t-shirt: "Du har store muskler" :4disguise:

Jeg fortsætter historien for dig: ", hvorefter vi tog hjem til dem og gangbangede dem oppefra, nedefra, sideværts, ligeværts, omvendt OG bagvendt"

Link to comment
Share on other sites

Spøer>> Det havde været ret kriminelt eftersom pigerne kun var 11-12 år.

Træning den 15/6 - 2009

Jeg er pt hos mine forældre i Kalundborg for at skrive opgave (dette er blot én af mange mange overspringshandlinger) og snuppede derfor en træning i mit heeelt gamle center på min mors kort. Jeg ville hellere have været i vægtløfterklubben, specielt fordi jeg skulle bænke, men jeg kunne ikke lige skaffe en nøgle. Bænken i dette center er virkelig dårlig, men det måtte jeg tage med. Der var nogle af de sædvanlige motionister og proletarer til stede - de var enten blevet tykkere, i dårligere form eller lignede sig selv fuldkommen.

Jeg spiste vist lidt rigeligt carbs i går, men til gengæld medførte det jeg blowede ganske godt op i dag under træningen. Fin vaskularitet og god fylde. Vægten ligger pt på de 67,5kg og det begynder at ligne noget. Jeg tager det meget stille og roligt med cuttet pt da det burde se fint ud om et lille kg.

I morgen håber jeg at kunne få en omgang bentræning gennemført - hvis jeg ellers får tid med opgaven, jeg er sgu ret presset pt. Det bliver en lang aften/nat.

Chest and back - heavy

A1 bænkpres:

10 @ 50kg

8 @ 70kg

6 @ 80kg

4 @ 90kg

3 @ 100kg

4 @ 100kg

4 @ 100kg - meget lille finger på sidste rep grundet dårlig bane.

5 @ 95kg

4 @ 95kg

5 @ 90kg

- Lortebænk. Fastlås stander der var henholdsvis for lang og kort til mine arme. Derudover er gulvet hamrende glat i centeret hvilket gør et normalt opspænd ret svært. Taget de omstændigheder i betragtning var det vel en ok omgang - jeg er stadig langt stærkere på denne vægt end sidst jeg var dernede.

A2 Db incline fly-press:

10 @ 17,5kg

8 @ 25kg

8 @ 25kg

8 @ 25kg

8 @ 25kg

8 @ 22,5kg

8 @ 2,55kg

B1 Db rows:

opv

10 @ 35kg

6 @ 50kg

6 @ 60kg

6 @ 60kg

6 @ 60kg

6 @ 60kg

6 @ 52,5kg

B2 Seated cable rows:

8 @ 85kg

8 @ 90kg

8 @ 90kg

8 @ 85kg

Skiftede til noget unilateral pulldown - sad skide godt

9 @ 82kg

8 @ 82kg

- A1, A2 bliver kørt uden pause, så 2 min og derefter B1 og B2 uden pause. 2 mins pause og derefter forfra.

-----------------------------------

Ekstra (kørt for sig selv):

C1 Incline alternating db curls:

8 @ 15kg

8 @ 20kg

7 @ 20kg

6 @ 20kg

9 @ 17,5kg - ikke alternating

SS:

C2 Triceps pushdown:

10 @ 70kg

9 @ 80kg

8 @ 80kg

8½ @ 80kg

8 @ 75kg + 8 @ 60kg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

LolZ :laugh:

Træning den 16/6-2009

Jeg fik aldrig fat i en nøgle til vægtløfterklubben og måtte derfor tage dagens træning i mit lille skur. Det er ikke specielt optimalt og det var ikke helt nemt at få supersættene til at fungere da jeg konstant skulle skifte vægtskiver frem og tilbage, men jeg fik gennemført. Der kommer kun vægtangivelser på front squatten da jeg ærlig talt ikke gad tælle kg på de andre øvelser (fedtede konstant rundt med en millard små skiver), jeg læssede bare skiver på til det føltes tungt og kørte.

Quads and hams - heavy

Mobilitydrills

A1 Front squat:

opv

10 @ 40kg

9 @ 60kg

5 @ 70kg

5 @ 80kg

5 @ 80kg

5 @ 80kg

5 @ 80kg

6 @ 72,5kg

6 @ 72,5kg + 8 @ 50kg

- Taget mit set-up i betragtning var det egentlig ok. Mit stativ kan ikke komme højt nok op jeg måtte stå inde over stativer og skubbe stangen et stykke op i startposition for at blive klar. Ikke så rart for lænden, men så længe jeg huskede at spænde godt op gik det.

A2 Leg extensions:

6 sæt @ 8-10 reps

- overraskende god leg extension i forhold til den sidder på en lortebænk.

B1 Stiff legged deadlift:

5 sæt @ 6 reps

- Det var svært at få nok vægt på da jeg brugte skiver til Fs'en.

B2 Lying leg curls:

5 sæt @ 8 reps

- A1, A2 bliver kørt uden pause, så 2 min og derefter B1 og B2 uden pause. 2 mins pause og derefter forfra.

-----------------------------

Jeg sluttede af med lidt mave og rear delt. Desværre kunne jeg ikke træne læg - det må jeg lige gøre i en af de næste træningspas.

Nu skal jeg have taget mig sammen til at skrive den rå udgave af min opgave færdig således jeg forhåbentlig kan bruge dagen i morgen på at rette til samt skrive indledning og konklusion.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 18. juni - 2009

I dag lagde jeg sidste hånd på min eksamensopgave i litteraturhistorie hvilket betyder jeg nu har sommerferie - fuck, det er rart! Jeg var som sædvanlig først færdig med opgaven et par timer før afleveringsfrist og fik ikke helt kigget den så meget igennem som jeg ønskede og det kommer nok også til at skinne igennem på karakteren, men lige nu er jeg mest af alt bare glad for eksamensræset er overstået.

Travl dag i dag - efter at have været ude på skolen og kopiere opgave samt aflevere, smuttede jeg hjem igen, pakkede tasken og smuttede til træning. Jeg trænede ryg og guns i dag i stedet for pecs da min chesticles stadig er doms'ede fra i mandags og så er der desværre tilbagevendt noget inflammation i min højre pec-sene ved armhulen. Jeg har haft det er par gange før og det er sjovt nok altid sket under diæt. Efter en træning jeg måtte skynde mig lidt igennem, handlede jeg ind, spiste og tog på arbejde. Og først nu - kl. 23 kan jeg trække vejret roligt og nyde jeg har sommerferie. Jeg skulle have været på roadtrip med mine bro's, men kunne ikke bytte min vagt og måtte derfor stå over :unhappy: Jeg nyder en film med min roomie nu som en lille erstatning.

Back/traps/biceps

Barbell rows:

10 @ 60kg

10 @ 80kg

12 @ 100kg

12 @ 100kg

12 @ 100kg + 8 @ 90kg

Chin ups: - overhånd

22 x bw

15 x bw

12 x bw

T-bar rows:

12 @ 40kg

10 @ 80kg

10 @ 80kg

10 @ 80kg

12 @ 70kg

SS:

Seated cable rows:

12 @ 100kg

12 @ 110kg

12 @ 110kg

Stiff arm pulldown:

15 @ 37,5kg

15 @ 37,5kg

14 @ 42,5kg

15 @ 42,5kg

SS:

Incline Barbell curls:

12 @ 21kg

11 @ 26kg

10 @ 26kg

12 @ 26kg

10 @ 26kg

SS:

kettlebell shrugs:

11 @ 40kg

10 @ 40kg

12 @ 40kg

Cable curls:

12 @ 60kg

12 @ 60kg

12 @ 60kg

12 @ 60kg + 11 @ 45kg

Abs:

5 sæt

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det blev overstået på lidt over en time. I morgen står den på pecs, skuldre og triceps samt druk.

Link to comment
Share on other sites

Lolzorz! Jeg har ikke lige været så god til at opdatere på det seneste - skal nok komme igang igen. Jeg gider ikke lige logge detaljer på de foregående wo's så her er bare en hurtig recap:

Fredag 19/6:

Pecs, skuldre og triceps med Brormand.

Lørdag 20/6:

Quads, læg og abs med MikaelLS. Om aftenen tog MikaelLS og jeg hen til Spøer. Vi lagde her ud med vodka + pepsimax og efter at have hygget nogle timer her tog vi på Kassen hvor en meget ulækker aften begyndte. MikaelLS og jeg var blandt andet oppe på baren uden t-shirts og lave danse-moves. Tøserne i lokalet var tydeligvis fuld af imponade. Senere tog vi på IN (lulz) og trampede helt vildt (MikaelLS viste et helt skjult talent her) og blev ualmindeligt drunk - jeg tror faktisk ikke jeg mindes ved at have været så stiv før. SimonHP har en fest-stamina som en coked-up Amager-dreng på 20år og ville videre da Mikael og jeg besluttede os for vi ikke kunne mere lidt over kl. 7 om morgenen. Hele vejen hjem brokkede jeg mig længe og insisterende over det var så lyst og samtlige mennesker af kvindeligt køn fik et 'BITCH' med på cykelturen hjem fra Kassen af. Kl. 8 lå jeg i min seng.

søndag 21/6:

Jeg vågnede jeg op og var stadig påvirket og havde det ualmindeligt dårligt. Jeg tror jeg var ret dehydreret for havde det elendigt (ikke tømmermands-agtigt). Jeg havde uheldigvis sagt ja til en aftenvagt om fredagen hvilket jeg inderligt fortrød. Det var de længste 4½ time i mit liv.

Træning mandag den 22/6

Jeg gruede for om jeg overhovedet ville være i stand til at træne i dag da jeg havde det gennemført elendigt i går, men det var heldigvis forsvundet i dag - jeg var dog stadig tydeligt mærket efter weekenden. Denne uge træner jeg 4 gange delt op i torso (bryst, ryg + skuldre) og lemmer (quads + arme) da jeg skal rejse til sydfrankrig lørdag meget tidligt og derfor ikke kan træne der. Således har jeg også fri weekenden over og skal ikke bekymre mig om at finde et sted at træne dernede. Jeg har planer om at træne 3 x fullbody dernede og muligvis med en stærkt nedsat volumen for at deloade samtidigt - jeg kan mærke kroppen snart har brug for det. Pt døjer med med et knæ der stadig brokker sig, plus begge mine pec-sener (ved armhulen) lader til at være ramt med inflammation (hvilket jeg har haft 2-3 gange før og altid er sket under diæt).

Øvelser og reps bliver i denne uge på dagsformen og med en del supersæt involveret. Diæten samt druk begynder i øvrigt at sætte sine spor nu og jeg var mærkbart svagere i dag i incline press end sidste gang jeg kørte øvelsen tungt :unhappy: Men det var også kun et spørgsmål om tid - dog lidt irriterende da jeg som sådan ikke har smidt noget vægt den sidste uge. Morgenvægten siger ca. 67.2kg

Incline db press:

10 @ 23,5kg

8 @ 31kg

4 @ 41kg - lidt hjælpende fingre på sidste

4 @ 41kg - sidste forced

8 @ 36kg

8 @ 36kg

7 @ 36kg

- Så gik den ikke længere.

SS:

Chins ups (overhånd):

8 x bw

10 @ +10kg

8 @ +10kg

9 @ +10kg

15 x bw

Incline bb press:

10 @ 50kg

10 @ 70kg

10 @ 70kg

10 @ 70kg

10 @ 70kg + 10 @ 50kg

SS:

Db rows:

10 @ 36kgkg

6 @ 66kgkg - PR

6 @ 68,5kg - PR

10 @ 48,5kg

10 @ 48,5kg

20 @ 41kg

- Blev nødt til at forsøge at reppe med mere end min egen BW i db rows :biggrin:

Seated cable rows:

10 @ 90kg

10 @ 100kg

skiftede set-up:

12 @ 60kg

12 @ 75kg

10 @ 75kg

12 @ 75kg

SS:

Cable flies:

14 @ 20kg

14 @ 30kg

15 @ 32,5kg

12 @ 32,5kg

15 @ 32,5kg

One arm seated shoulderpress:

8 @ 21kg

8 @ 21kg

8 @ 21kg

8 @ 21kg

Seated lateral raise:

10 @ 10kg

10 @ 13,5kg

10 @ 13,5kg

10 @ 13,5kg

10 @ 13,5kg + 10 @ 11kg

SS:

B.O lateral raise:

10 @ 8kg

10 @ 11kg

10 @ 11kg

10 @ 11kg

10 @ 11kg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Og så tog jeg hjem og spiste en hjemmelavet pizza i haven med min roomie - dejligt!

Træning mandag aften:

Tog hen til en nærliggende gård/skole og lavede sprints. Første nogle rundt løb/tempoløb som opvarmning og derefter 9 runder sprint og lunt hjem. Jeg kogte helt vildt da jeg kom hjem - fin omgang. Jeg dog dog spændt på hvad mit knæ siger til det i morgen og om mine ben er friske på bentræning.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Senere tog vi på IN (lulz) og trampede helt vildt (MikaelLS viste et helt skjult talent her) og blev ualmindeligt drunk - jeg tror faktisk ikke jeg mindes ved at have været så stiv før. SimonHP har en fest-stamina som en coked-up Amager-dreng på 20år og ville videre da Mikael og jeg besluttede os for vi ikke kunne mere lidt over kl. 7 om morgenen. Hele vejen hjem brokkede jeg mig længe og insisterende over det var så lyst og samtlige mennesker af kvindeligt køn fik et 'BITCH' med på cykelturen hjem fra Kassen af. Kl. 8 lå jeg i min seng.

Jeg kan kun tilslutte mig din analyse af SimonHP. Manden er ganske enkelt ulækker!

Dig og MikaelLS var flotte på podierne!

Link to comment
Share on other sites

Quads, læg og abs med MikaelLS. Om aftenen tog MikaelLS og jeg hen til Spøer. Vi lagde her ud med vodka + pepsimax og efter at have hygget nogle timer her tog vi på Kassen hvor en meget ulækker aften begyndte. MikaelLS og jeg var blandt andet oppe på baren uden t-shirts og lave danse-moves. Tøserne i lokalet var tydeligvis fuld af imponade. Senere tog vi på IN (lulz) og trampede helt vildt (MikaelLS viste et helt skjult talent her) og blev ualmindeligt drunk - jeg tror faktisk ikke jeg mindes ved at have været så stiv før. SimonHP har en fest-stamina som en coked-up Amager-dreng på 20år og ville videre da Mikael og jeg besluttede os for vi ikke kunne mere lidt over kl. 7 om morgenen. Hele vejen hjem brokkede jeg mig længe og insisterende over det var så lyst og samtlige mennesker af kvindeligt køn fik et 'BITCH' med på cykelturen hjem fra Kassen af. Kl. 8 lå jeg i min seng.

:laugh:

Og du magtede at cykle hjem...? :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun tilslutte mig din analyse af SimonHP. Manden er ganske enkelt ulækker!

Dig og MikaelLS var flotte på podierne!

Han er altid god for en abefest!

Vi rockede de podier :shades:

:laugh:

Og du magtede at cykle hjem...? :superman:

Vi tog en taxa til cyklerne, men ja - det var nu ikke en så lang tur (:

Du var sådan en pæn og nydelig ung mand, indtil Simon fik fat på dig! :smile:

Fra den skæbnesvangre dag jeg første gang satte mine ben på Kassen var det lights out!

Træning den 23/6 - 2009

Jeg sov stort set ikke i nat da min allergi pludselig blussede ret meget op og generede ekstremt meget - samtidig begyndte min hals at gøre ret ondt. Great. Jeg har været smadret det meste af dagen og tog også en kun turbo-træning efter at have tjekket jeg ikke havde feber. Jeg ville rigtig gerne have været med mine bro's på halvandet i aften, men jeg tør ikke rigtig andet end at restituere i dag og i morgen - skulle nødig ende op med at blive syg til på lørdag hvor jeg skal rejse.

Øvelsesvalget var præget af manglende energi og forsøg på at skåne kroppen lidt.

Leg extensions:

15 @ 20kg

15 @ 35kg

15 @ 55kg

15 @ 55kg

15 @ 55kg

12 @ 60kg

SS:

Leg curls:

12 @ 20kg

12 @ 35kg

12 @ 35kg

12 @ 35kg

Leg press:

14 @ 75kg

12 @ 115kg

10 @ 145kg

10 @ 145kg

12 @ 145kg + 11 @ 105kg

SS:

Lying leg curls:

10 @ 39kg

8 @ 59kg

8 @ 59kg

8 @ 59kg + 8 @ 39kg

Skullcrushers:

14 @ 10kg

15 @ 20kg

12 @ 25kg

12 @ 25kg

12 @ 25kg

+stang

SS:

Db incline curls:

10 @ 17kg

10 @ 17kg

10 @ 17kg

10 @ 17kg

Rope overhead extensions:

14 @ 24,5kg

12 @ 24,5kg

10 @ 24,5kg

12 @ 24,5kg

SS:

Cable curls:

12 @ 65kg

12 @ 65kg

12 @ 65kg + 8 @ 45kg

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Det tog ikke mere end 50 minutter. Hurtigt ind og hurtigt ud. Jeg fik i øvrigt et helt exceptionelt pump i mine guns - out of this world!

Link to comment
Share on other sites

Spøer>> LollerS!

Live from France;

Jeg har ikke fået opdateret loggen på det seneste da jeg blev syg i tirsdags (det kunne jeg have sagt mig selv) og derfor tog et par dage hvor jeg intet lavede for at undgå at forlænge det da jeg skulle rejse lørdag. Fredag havde jeg det bedre og trænede derfor (2 gange samme dag) - og så tog jeg afsted til Frankrig Lørdag nat. Efterfølgende blev der holdt endnu 2 hviledage for at komme helt ovenpå - og det skulle jeg mene jeg er nu (: Desværre har denne lille pause samt sygdom kostet noget styrke, men det vidste jeg kun var et spørgsmål om tid før det ville ske.

Jeg tjekkede eventuelle steder jeg kunne træne før jeg tog afsted og fandt et center i byen der så nogenlunde ud. Dette lokaliserede jeg i mandags og fandt ud af kun ligger 8 minutters gang fra vores hotel - så jeg har fået trænet de sidste 2 dage og disse pas logger jeg lige.

Jeg har tilsyneladende overanstrengt et par sener i mit lår og pt gør det tungt squat samt frontsquat umuligt. Det var ret slet lørdag + søndag hvor det gjorde ondt bare at gå - jeg ved ikke helt hvad jeg har fået lavet? -jeg mistænker det sprint jeg lavede forrige mandag for at være synderen da det er 100 år siden jeg har løbet og var virkelig øm efterfølgende. Bentræning i fredags kan så have overanstrengt nogle belastede sener. Jeg kan dog stadig træne ben ved at være lidt opmærksom og være omhyggelig med øvelsesvalg.

Træning mandag 29/6

Power upper body - Prodige gym; X-training.

Incline db press:

10 @ 24kg

8 @ 32kg

5 @ 38kg

6 @ 38kg

8 @ 36kg

6 @ 36kg

9 @ 30kg

- Franskmænd er særdeles høflige og meget glade for at give forced reps, derfor var der er par hænder på hist og her.

SS:

Lying T-bar rows:

8 @ 20kg

7 @ 55kg

8 @ 45kg

7 @ 50kg

7 @ 50kg

9 @ 35kg

8 @ 45kg

+ stang

Incline bb press:

8 @ 40kg

6 @ 60kg

6 @ 60kg

8 @ 55kg

8 @ 55kg

6 @ 55kg

+ stangen som jeg ikke aner hvor meget vejer

SS:

Barbell rows:

10 @ 60kg

8 @ 100kg

7 @ 110kg

6 @ 110kg

6 @ 110kg

7 @ 110kg

French press:

10 @ 10kg

10 @ 20kg

9 @ 25kg

9 @ 25kg

8 @ 25kg

8 @ 25kg

+ stang

SS:

Incline db curls:

8 @ 14kg

7 @ 20kg

6 @ 20kg

7 @ 20kg

6 @ 20kg

--------------------------------------------------------------------------------------------

Det er i øvrigt lækkert lige at være væk fra ræset i DK - det er sgu tiltrængt med lidt afslapning ovenpå eksamensfrustrationerne. I lørdags skulle vi vente ret lang tid på vores lejligheder her efter ankomst og var alle mega smadret efter at have rejst midt om natten og fik derfor ikke det store ud af dagen, men søndag tog vi ud til en bekendt der bor hernede der har en sejlbåd og tog en tur ud det meste af dagen. Fuck det var lækkert at sejle rundt under skyfri blå himmel og solskinsvejr med stop undervejs så vi kunne bade, nyde vejret og få lidt mad. I går smuttede vi en tur op i bjergene (vi har bil hernede) og vandrede rundt i en lille stille bjerglandsby - ganske afslappende og fantastisk udsigt. I dag har blot stået på træning og pool-afslapning for mit vedkommende da min familie ville et par ting jeg ikke rigtig var interesseret i, men i morgen tager vi et eller andet sted hen igen.

Link to comment
Share on other sites

Vigtigere er, får du flexet på stranden? Er der nogle bros der har din back??

Mine updates er altid at største vigtighed :tongue:

Jeg flexede min ripped physique ved poolen i dag og det benovede tydeligvis et par danske chicks (hvoraf den ene havde kæmpe jugs - jeg kunne godt)! Min storeBro har min back hernede, men jeg mangler mine true bro's, jeg regner dog med i har min back når jeg vender hjem til DK igen (jeg kan mærke det snart er tid til en epic fest igen :biggrin:)!

Dagens træning;

Træning tirsdags den 30/6 - 09

Power lower body

Efter morgenmad og kaffe smuttede jeg igen hen til centeret og nuppede en tempofyldt og sveddryppende omgang. Franskmænd er ret laidback, men tilsyneladende også i træningscenteret for det er sgu noget whimp-træning de kører. Alene det jeg dødløftede i dag trak ikke så få nysgerrige blikke.

Btw - en uges træning måtte jeg slippe 50 euro for :crazy: (godt min far har min back),

Lidt mobilitydrills

Front squat:

10 @ 50kg

8 @ 60kg

- av, måtte jeg droppe.

Machine hack squat:

10 @ 40kg

8 @ 50kg

8 @ 60kg

8 @ 70kg

6 @ 80kg

6 @ 80kg

4 @ 80kg + 8 @ 60kg

- Fungerede ok, men de kunne ikke komme så dybt og det irriterede mit knæ.

SS:

Dødløft:

10 @ 60kg

8 @ 90kg

8 @ 120kg

8 @ 120kg

8 @ 120kg

4 @ 130kg

- Skulle have kørt 5'ere på 130 i stedet.

Front squat:

8 @ 50kg

10 @ 50kg

8 @ 60kg

8 @ 60kg

- Var varm nok her til front squat, men det gjorde ondt så snart der kom lidt kg på.

SS:

Sl DB DL:

8 @ 36kg

8 @ 40kg

8 @ 40kg

8 @ 40kg

- Desværre de største db's. Easy.

Macine crunches:

5 sæt

SS:

Seated calf raise:

8 @ 30kg

15 @ 25kg

15 @ 25kg

15 @ 25kg + 14 @ 20kg + 12 @ 15kg + 20 @ 10kg

Leg extensions:

80 @ 25kg

Lang tid siden jeg har trænet skuldre så de fik en hurtig omgang.

Db skulderpres:

8 @ 20kg

6 @ 28kg

8 @ 26kg

8 @ 26kg

SS:

Lateral raise:

10 @ 8kg

8 @ 14kg

8 @ 14kg

8 @ 14kg

SS:

Machine rear delts:

10 @ 100kg

10 @ 100kg

10 @ 100kg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Og så hjem til poolen og flexe.

Nu vil jeg pleje mit intellekt og læse lidt (:

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning den 1. juli - 09

31 mins på hotellets særdeles knirkende crosstrainer.

Træning den 2. juli - 09

Villeneuve-loubet - Prodige gym; X-training

Det var ekstremt varmt i træningscenteret i dag, men det har jeg efterhånden vænnet mig til. Dagens omgang tog ikke alt for lang tid - bestræber mig på et bruge kortest muligst tid i centeret hernede.

Bænkpres:

10 @ 50kg

9 @ 70kg

12 @ 80kg

10 @ 80kg

12 @ 80kg

10 @ 80kg

High incline db press:

10 @ 24kg

7 @ 32kg

- For incline, ny bænk:

10 @ 30kg

10 @ 30kg

10 @ 30kg

Chest press machine:

14 @ 50kg

13 @ 70kg

10 @ 75kg

10 @ 75kg + 8 @ 50kg

Incline db flies:

12 @ 20kg

11 @ 20kg

10 @ 20kg

Cg smith press:

10 @ 40kg

8 @ 50kg

8 @ 50kg

7 @ 50kg

8 @ 40kg

+ stangen

Overhead rope extensions:

12 @ 30kg

11 @ 34kg

10 @ 34kg

10 @ 34kg

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Herefter hjem og spise en omgang kylling og salat og så ned på stranden. I morgen tager jeg en hurtig omgang back & bi's.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 3. juli - 2009

Villeneuve-loubet - Prodige gym; X-training

Sidste omgang træning hernede i dag - tog lidt tidligere afsted end jeg har gjort de andre dage for at få mere tid på stranden.

Back and Bi's

Chin ups: - overhånd

10 x bw

9 @ +10kg

10 @ +10kg

9 @ +10kg

8 @ +10kg

- måtte holde en håndvægt mellem benene.

T-bar rows:

12 @ 20kg

11 @ 35kg

12 @ 35kg

nyt greb

12 @ 35kg

12 @ 35kg

+ en tung stang

SS:

Seated rows:

12 @ 40kg

11 @ 50kg

10 @ 60kg

11 @ 60kg

10 @ 60kg

Pulldowns:

15 @ 44kg

15 @ 55kg

13 @ 60kg + 10 @ 45kg

Db rows:

20 @ 40kg

20 @ 40kg + 17 @ 32kg

Barbell curls:

10 @ 20kg

9 @ 30kg

8 @ 40kg

7 @ 40kg

9 @ 35kg

8 @ 35kg

+ stangen

Machine curls:

5 sæt

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Herefter hjem og spise bøf + salat samt yoghurt med blåbær og så ned på stranden. Jeg har fået anseelige mængder sol i dag hvilket har resulteret i jeg er blevet ganske rødbrun; det skaller desværre nok om et 1½ uge hvis jeg kender min krop ret. Her til aften tog vi ud til en strand lidt uden for Cannes og spiste kæmperejer og salat.

I morgen vender jeg atter hjem til DK - og desværre til noget ret dårligt vejr så vidt jeg kan forstå. Det er lidt typisk jeg har været afsted i en ægte dansk sommeruge, men jeg kan ikke klage over opholdet her, det har sgu været lækkert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share