Essensen - BB @ 2009!


essensen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Slettet bruger
Mine gener er, som de andre påpeger, absolut intet særligt. Jeg har set de første 20 mennesker overhale mig hvad angår masse og størrelse med bare et par års træning - hvor jeg efterhånden har træet meget konsistent i en del år og haft stor fokus på kost. Det vidner snarere om dårlige gener.

Nu skrev jeg jo angående din form........................Og netop at du har så høj en forbrændning gør at du kan holde den form/fedt%, og det ligger jo sonm skrevet i dine gener, selvfølgelig kan man påvirke ens forbrændning i begge retninger, igennem livet :smile:

Kender flere der ligesom dig ikke tager på, også selv om de æder og æder. og netop det ligger i ens gener at man har en høj eller lav forbrændning......

Og kan jo selvfølgelig godt se, at du ikke syntes det er lige fedt :bigsmile: hvis du gerne vil være en stor BBer på 134 kg, men nu var det jo din form jeg omtalte, som er god , alt taget i betragtning....

Du nævner at der er mange der har overhalet dig med størrelse, men nu er størrelse ikke alt, så ville nu være ganske godt tilfreds, hvis jeg var dig.......

Men spis bare 5000-8000 kalorie om dagen, og se om der ikke sker noget.... :4thumbup:

Edited by Cleaner
Link to comment
Share on other sites

Nu skrev jeg jo angående din form........................Og netop at du har så høj en forbrændning gør at du kan holde den form/fedt%, og det ligger jo sonm skrevet i dine gener, selvfølgelig kan man påvirke ens forbrændning i begge retninger, igennem livet :smile:

Kender flere der ligesom dig ikke tager på, også selv om de æder og æder. og netop det ligger i ens gener at man har en høj eller lav forbrændning......

Og kan jo selvfølgelig godt se, at du ikke syntes det er lige fedt :bigsmile: hvis du gerne vil være en stor BBer på 134 kg, men nu var det jo din form jeg omtalte, som er god , alt taget i betragtning....

Du nævner at der er mange der har overhalet dig med størrelse, men nu er størrelse ikke alt, så ville nu være ganske godt tilfreds, hvis jeg var dig.......

Men spis bare 5000-8000 kalorie om dagen, og se om der ikke sker noget.... :4thumbup:

Essensen har ikke en højere forbrænding pga sine gener. :smile:

Grunden til at han ikke er størrere, er en kombination af mange ting, men det hans forbrænding har ikke det store at sige her.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Essensen har ikke en højere forbrænding pga sine gener. :smile:

Grunden til at han ikke er størrere, er en kombination af mange ting, men det hans forbrænding har ikke det store at sige her.

Selvfølgelig har forbrændninger en faktor/betydning når man snakker om at tage på i vægt :wink:

Og jo Essensen gener har STOR betydning for hvor meget han forbrænder...

Faktisk er der folk der får medicin for at have for høj/lav forbrændning, :smile:

Edited by Cleaner
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig har forbrændninger en faktor/betydning når man snakker om at tage på i vægt :wink:

Og jo Essensen gener har STOR betydning for hvor meget han forbrænder...

Faktisk er der folk der får medicin for at have for høj/lav forbrændning, :smile:

Læser du overhovedet hvad jeg skriver?

Link to comment
Share on other sites

ER DU B...nå nej, jeg er jo ikke så fuld igen. Nat nat.

Lulz bro :biggrin:

Nu skrev jeg jo angående din form........................Og netop at du har så høj en forbrændning gør at du kan holde den form/fedt%, og det ligger jo sonm skrevet i dine gener, selvfølgelig kan man påvirke ens forbrændning i begge retninger, igennem livet :smile:

Kender flere der ligesom dig ikke tager på, også selv om de æder og æder. og netop det ligger i ens gener at man har en høj eller lav forbrændning......

Og kan jo selvfølgelig godt se, at du ikke syntes det er lige fedt :bigsmile: hvis du gerne vil være en stor BBer på 134 kg, men nu var det jo din form jeg omtalte, som er god , alt taget i betragtning....

Du nævner at der er mange der har overhalet dig med størrelse, men nu er størrelse ikke alt, så ville nu være ganske godt tilfreds, hvis jeg var dig.......

Men spis bare 5000-8000 kalorie om dagen, og se om der ikke sker noget.... :4thumbup:

Det er meget fint - problemet er så bare jeg hverken har en høj forbrænding eller bare æder og æder. Jeg monitorerer mit kcalindtag nøje og træner hårdt og konsistent - dette er hvad giver mig den beskedne form jeg render rundt med; ikke gener. Min mor har været overvægtig i mange mange år, men fik for ca 7-8 år siden styr på sine madvaner og er nu normalvægtig og min far har uden tvivl mere visceralt fedt end hvad godt er - så det er ikke de gener jeg skal takke min form for.

Og hvis du havde ret - hvilket du ikke har - hvorfor har jeg så set sådan her ud (billedet til venstre hvis du skulle være i tvivl):

sammenlign.jpg

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Træning den 6. juni - 2009

Igen var jeg energiforladt og smadret i morges - det må meget gerne snart stoppe. Det skulle dog ikke forhindre mig i at tage i the gym og tæske benene lidt. Efter lidt morgenmad og en tur hen forbi spøer (igen -thanks bro) skyndte jeg mig afsted til centeret da både brormand og smeden skulle befinde sig der. Desværre var brormand gone da jeg ankom og smeden og hans bro var næsten færdig. Jeg kan i øvrigt berette Smeden er fuldkomnmen ripped - papirstynd hud og vilde cuts; han er strandklar.

Equus, Miss Law, BBpoul og linis var dog heldigvis til stede og spredte god stemning. Femina var også forbi og lavede nogle pæne front squats. Jeg tog min egen træning lidt på dagsformen og hvad jeg havde lyst til.

Quads/hams/calves & abs

Squat:

10 @ 60kg

9 @ 80kg

Box squat:

10 @ 80kg

box squat med kæder:

8 @ 80kg + kæder

8 @ 80kg + kæder

7 @ 80kg + kæder

8 @ 80kg + kæder

Stivbenet dødløft:

10 @ 60kg

10 @ 80kg

10 @ 80kg

10 @ 80kg

10 @ 80kg

SS:

DB frontsquat:

10 @ 18,5kg

10 @ 21kg

10 @ 23,5kg

10 @ 23,5kg

10 @ 21kg

Leg extensions:

15 @ 60kg

15 @ 60kg

15 @ 60kg

SS:

Standing leg curls:

10 @ 20kg

12 @ 25kg

12 @ 25kg

12 @ 25kg

Standing calves raises:

12 @ 140kg

12 @ 200kg

10 @ 260kg

11 @ 260kg

10 @ 260kg + 12 @ 220kg + 12 @ 180kg + 10 @ 140kg + 10 @ 100kg

SS:

Rope crunches:

12 @ 70kg

10 @ 75kg

12 @ 75kg

12 @ 75kg + 10 @ 70kg + 10 @ 67,5kg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fin lille træning. I aften skal jeg nok bare se lidt bold med nogle venner og så læse - jeg holder alkoholfri weekend! I morgen laver jeg måske noget cardio - umiddelbart hælder jeg mest til at tage en offday.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Lulz bro :biggrin:

Det er meget fint - problemet er så bare jeg hverken har en høj forbrænding eller bare æder og æder. Jeg monitorerer mit kcalindtag nøje og træner hårdt og konsistent - dette er hvad giver mig den beskedne form jeg render rundt med; ikke gener. Min mor har været overvægtig i mange mange år, men fik for ca 7-8 år siden styr på sine madvaner og er nu normalvægtig og min far har uden tvivl mere visceralt fedt end hvad godt er - så det er ikke de gener jeg skal takke min form for.

Og hvis du havde ret - hvilket du ikke har - hvorfor har jeg så set sådan her ud (billedet til venstre hvis du skulle være i tvivl):

sammenlign.jpg

Ja det lyder jo flot :laugh:

Men du skrev at du var bliver overhalet :wink: så allerede der hopper du af sporet, hvis du har styr på din madvaner, og træner BB......så burde du jo vide at det kræver kalorie overskud for bygge på, og så hjælper det jo ikke at du spiser som en undulat :smile:

Og angående din mor og hendes spiser vaner, så ændre det IKKE på at det er genetik....og din fars gener er jo ligeledes med i "spillet".......

Så lad være med at prøve at fortælle at det ikke har indflydelse. :nonono:

Og fint at du træner hårdt og konsistent, min stadigvæk er du useriøs med at det druk...

Link to comment
Share on other sites

Ja det lyder jo flot :laugh:

Men du skrev at du var bliver overhalet :wink: så allerede der hopper du af sporet, hvis du har styr på din madvaner, og træner BB......så burde du jo vide at det kræver kalorie overskud for bygge på, og så hjælper det jo ikke at du spiser som en undulat :smile:

Og angående din mor og hendes spiser vaner, så ændre det IKKE på at det er genetik....og din fars gener er jo ligeledes med i "spillet".......

Så lad være med at prøve at fortælle at det ikke har indflydelse. :nonono:

Og fint at du træner hårdt og konsistent, min stadigvæk er du useriøs med at det druk...

Selvfølgelig spiller gener ind, for uden den rette genetik ville han jo sidde i kørestol og evnt. ikke have mulighed for at kommunikere med andre.

Det betyder dog ikke at Essensens gener er out-of-the-world awesome, som du jo hentyder.

Synes sgu du tager en del kredit fra manden, for du får det til at lyde som om han ikke har arbejdet for hvad han har opnået.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Keld, du er altså lidt tung at danse med. Og hvordan vidste jeg du ville quote billedet med - slet det venligst fra din quote, det fylder.

Ja det lyder jo flot

Men du skrev at du var bliver overhalet så allerede der hopper du af sporet, hvis du har styr på din madvaner, og træner BB......så burde du jo vide at det kræver kalorie overskud for bygge på, og så hjælper det jo ikke at du spiser som en undulat

Først skriver du jeg har en høj forbrænding - og jeg 'æder og æder uden at tage på'. Nu skriver du jeg spiser som en undulat? Så hvad er det helt præcist du mener? Jeg hopper ikke af sporet nogle steder - som det ses på billedet jeg postede er jeg udmærket klar over det kræver et kcaloverskud at gaine - jeg siger blot jeg har gjort en del for at blive større, men alligevel blevet overhalet indenom af en hel del jeg kender.

Og angående din mor og hendes spiser vaner, så ændre det IKKE på at det er genetik....og din fars gener er jo ligeledes med i "spillet".......

Det du skriver giver ikke mening? Du skriver at du mener jeg har gode gener for høj forbrænding - jeg forklarer dig min mor har været overvægtig og min far er det nu. Det jeg prøver at fortælle dig er jeg i hvert fald ikke har de påståede 'gener' fra mine forældre.

Så lad være med at prøve at fortælle at det ikke har indflydelse.

Jeg har aldrig sagt gener ikke har indfyldelse, jeg har derimod sagt jeg ikke besidder de gener du påstår jeg har. Og det burde jeg nok alt andet vide lidt bedre end dig.

Og fint at du træner hårdt og konsistent, min stadigvæk er du useriøs med at det druk...

Hvad har det med noget at gøre Keld? Jeg har aldrig sagt det er seriøst at drikke.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 8/6 - 2009

Jeg var til lægen i dag da den træthed jeg har omtalt gennem de sidste opdateringer har været tiltagende og ganske generende. Det er slet ikke ligesom en almindelig træthed, men nærmere en overvældende form der kommer i bølger og gør mig ganske ugidelig. Han mente det var noget uspecificerede virus der ikke gav udslag med feber eller andet - jeg håber han har ret og det bare er det. Vi aftalte så jeg lige skulle se denne uge an og komme igen hvis det fortsætter. Jeg har selv tænkt mig det måske var en grundig omgang overtræning eftersom dødsdruk, kalorieunderskud, eksamensstress og tung træning samt cardio ikke ligefrem er videre venligt for restitutionen. Jeg mener dog overtræning burde være udslagsgivende på styrken (korrekt?) og i dag til træning kørte det hele faktisk rigtig godt hvilket måske betyder lægen ikke er helt forkert på den (jeg håber i hvert fald ikke det har rod i noget mere alvorligt. Jeg har holdt alkoholfri weekend hvilket jeg tror var rigtig fornuftigt og jeg valgte at holde en total hviledag igår uden cardio og det tror jeg bestemt også var et fornuftigt valg. I dag er trætheden lidt bedre, det sidder dog stadig ret meget i kroppen og jeg er slet ikke ligeså oplagt som normalt. I morges vågnede jeg tidligt og havde lidt svært ved at falde i søvn igen - det er i min fordrejede verden faktisk nok tegn på bedring eftersom det kan betyde jeg er på retur til min gamle tilstand.

Jeg ville meget gerne have BB'et med Smeden og Karl Æg, men de gjorde det tidligt i morges hvilket jeg hverken var oplagt til eller passede særligt godt ind i min tidsplaner. I stedet valgte jeg at sove lidt længere, smutte til lægen og derefter ud på uni og hente min sidste eksamensopgave. Jeg fik ikke helt det spørgsmål jeg havde håbet på, men det kunne have været værre - nu står den på hardcore analyse og læsning de næste 10 dage. Jeg har svært ved at beskrive hvor meget jeg glæder mig til denne aflevering bliver færdiggjort.

Selvom jeg ved det er uhyre spændende at læse om mine dårligdomme og skole vil jeg alligevel springe videre til dagens træning. Jeg havde ikke de store forventninger grundet de føromtalte problemer med træthed og med tanke på det måske var/er overtræning, men det gik overraskende godt i dag. Jeg var liiidt mærket i starten, men det gik ganske godt efter et par runder i programmet. Mine power upper body-dage har samme struktur som i DF da jeg ønsker at holde forbrændingen høj under disse pas (det betyder også jeg skal lave mindre cardio). Jeg havde i øvrigt stadig dome i mine lats efter rygtræning i fredags?

Morgenvægten sagde 68 -68,2kg alt efter hvor jeg stillede mig på vægten. Jeg begynder nu at kunne se forskel og vurderer jeg burde være i ok form om 2 uger såfremt jeg holder mig fra alkohol og fortsætter et fornuftigt kcalunderskud. Jeg tog et billede til dagens træning jeg smækker op.

Chest and back - heavy

A1 Incline db press:

Opv

11 @ 23,5kg

6 @ 31kg

5 @ 41kg

5 @ 41kg

5 @ 41kg - sidste var slightly forced

6 @ 38,5kg

5 @ 38,5kg

7 @ 36kg

- Ganske gode sæt på 41'erme.

A2 Cable crossovers:

12 @ 15kg

10 @ 30kg

8 @ 37,5kg

8 @ 40kg

8 @ 40kg

8 @ 40kg

8 @ 37,5kg

B1 Db rows:

opv

10 @ 36kg

6 @ 56kg

6 @ 61kg

6 @ 61kg

6 @ 61kg

6 @ 61kg

6 @ 56kg

B2 Seated cable rows: (overhånd)

8 @ 110kg

8 @ 130kg

8 @ 140kg

8 @ 140kg

8 @ 140kg

8 @ 140kg

- A1, A2 bliver kørt uden pause, så 2 min og derefter B1 og B2 uden pause. 2 mins pause og derefter forfra.

-----------------------------------

Ekstra (kørt for sig selv):

C1 Incline alternating db curls:

8 @ 13,5kg

7 @ 21kg

7 @ 21kg

6 @ 21kg

8 @ 18kg

SS:

C2 Triceps pushdown:

15 @ 80kg

12 @ 120kg

10 @ 160kg

10 @ 180kg

9 @ 180kg + 10 @ 140kg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber ikke, at jeg har forårsaget den verserende debat (fordi jeg spurgte dig om, hvordan du kunne opnå/bibeholde en sådan form, uden helt at forsage druk). Mit spørgsmål udsprang af interesse, og af beundrig for din form.

Bare rolig Okse - du kan ikke gøre før Keld Erland ikke rigtig kan finde ud af at debatere på et niveau der er tåleligt (:

------------------------

Egentlig et skodbillede (det gør det heller ikke bedre bb.dk nedskalerer billedet yderligere), men så er der en referenceramme til når jeg tager pics igen om et par uger

spa0329.jpg

http://img196.imageshack.us/img196/4585/spa0329.jpg

Og så lige en bonusvideo med Brormand der prygler sig selv fuldkommen i The Gym med en gang stripset i barbell rows, BB!:

Link to comment
Share on other sites

Det ser ud til han fik brændt den ryg rimelig godt af på det minut! :4thumbup:

Det er når man ser den slags klip at man savner at træne i et center, hvor man kan hidse hinanden op til den slags stunts. :bigsmile:

Ingen tvivl om at der er vildt god stemning i The Gym, men jeg tror det er tæt på ligegyldigt hvor Brormand træner, så ville han få brændt i gennem hver gang. Sjældent har jeg set en kunne prygle og bb'e sig selv på den måde han gør!

Link to comment
Share on other sites

KongKent>> Yep, det er nemlig det fede ved at træne de steder (:

Træning den 9/6-2009

Jeg var slet slet ikke motiveret til en omgang ben i dag, men viljen vandt og jeg kom afsted. Jeg vidste godt jeg blot skulle ind i et groove og holde pauserne på et minumum for at holde gejsten - så det gjorde jeg. Alle supersættene satte godt gang i forbrændingen og vægtene var ok taget den manglende motivation og træthed i betragtning. I morgen holder jeg helt fri, udover en cykeltur til KU, dels for at restituere lidt og dels for at arbejde på opgaven med en fra studiet. Jeg håber det bliver en produktiv dag for det var i går ikke og jeg tror heller ikke i dag bliver nogen succes.

Quads and hams - heavy

Mobilitydrills

A1 Squat:

opv

10 @ 60kg

9 @ 80kg

6 @ 90kg

6 @ 100kg

5 @ 100kg

5 @ 100kg

6 @ 95kg

6 @ 95kg

6 @ 90kg + 10 @ 70kg

A2 Leg extensions:

10 @ 40kg

9 @ 70kg

8 @ 90kg

8 @ 90kg

8 @ 90kg

9 @ 90kg

B1 Stiff legged deadlift:

10 @ 60kg

8 @ 90kg

6 @ 110kg

6 @ 110kg

6 @ 110kg

6 @ 110kg

8 @ 90kg

B2 Lying leg curls:

12 @ 12,5kg

9 @ 22,5

8 @ 30kg

8 @ 30kg

8 @ 35kg

8 @ 40kg

- A1, A2 bliver kørt uden pause, så 2 min og derefter B1 og B2 uden pause. 2 mins pause og derefter forfra.

-----------------------------

Kørt for sig selv:

X1 Seated db calves raise:

30 @ 38,5kg

25 @ 38,5kg

26 @ 38,5kg

X2 standing calves raise:

8 @ 200kg

8 @ 280kg

8 @ 280kg + 8 @ 240kg + 8 @ 200kg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fint fint.

Link to comment
Share on other sites

Formen ligner da noget der er strandklar. :4flex:

Hold dig nu fra de tunge leg ext. Du må sgu da kunne bruge fantasien og så få brændt lårbasserne af på en anden måde. :smile:

Ja, der varer ikke længe før jeg er klar til teh beach (:

Så længe jeg ikke locker ud er leg extensions ikke noget problem. Jeg har faktisk overvejet alternativer, men kan ikke rigtig komme på noget. Det skal helst ikke være endnu en øvelse der simulerer samme bevægelsesmønster som i squat/front squat da jeg har erfaring med det tager for meget af styrken til næste sæt. Hacksquat og lunges bider stadig lidt for meget i knæet og vi har ingen leg press. Forslag?

Link to comment
Share on other sites

Ja, der varer ikke længe før jeg er klar til teh beach (:

Så længe jeg ikke locker ud er leg extensions ikke noget problem. Jeg har faktisk overvejet alternativer, men kan ikke rigtig komme på noget. Det skal helst ikke være endnu en øvelse der simulerer samme bevægelsesmønster som i squat/front squat da jeg har erfaring med det tager for meget af styrken til næste sæt. Hacksquat og lunges bider stadig lidt for meget i knæet og vi har ingen leg press. Forslag?

Tjah så ville jeg da hellere lege med fodstillingen i squat og køre et par ekstra sæt her og så helt droppe leg ext. Syntes ikke det er en god ide at køre en øvelse, som fremprovokerer smerter.

Link to comment
Share on other sites

Tjah så ville jeg da hellere lege med fodstillingen i squat og køre et par ekstra sæt her og så helt droppe leg ext. Syntes ikke det er en god ide at køre en øvelse, som fremprovokerer smerter.

Så længe jeg ikke locker ud og sørger for ordentlig opvarmning fremprovokerer leg extensions heller ingen smerter (: Ellers ville jeg ikke køre den.

Link to comment
Share on other sites

Så længe jeg ikke locker ud og sørger for ordentlig opvarmning fremprovokerer leg extensions heller ingen smerter (: Ellers ville jeg ikke køre den.

Ok så husker jeg bare forkert. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hva' er kravet til den/de øvelse® der skal erstatte leg ext.? Personlig synes jeg at "Barbell reverse lunge, front foot elevated" (en højde af fx 2x25 bumper plates er rigeligt) er en pissefed øvelse til at brænde quads langt ind i h*****! :crazy: Aldrig har jeg haft så sidssyge doms - ved det samme gælder for Kauf. Måske du vil give dem et skud?

Link to comment
Share on other sites

DBM>> Det var barbell lunges der fuckede mit knæ op til at starte med så BB lunges i alle afskygninger er helt klart droppet.

Træning den 11. juni - 2009

Lortetræning i dag. I går holdte jeg en offday jeg brugte på at være på skolen fra kl. 10 til 18.30 - jeg var helt ør i hovedet af at læse og tænke da jeg kom hjem og havde det decideret ubehageligt (jeg havde faktisk haft det halvdårligt hele dagen). Jeg fik sovet nogenlunde i nat og længere end sædvanligt, men følte mig stadig ikke på toppen. Til træning havde jeg det skiftevis fint og af helvedes til. Enten er eksamensstresset ved at få krammet på mig ellers befinder jeg mig i en solid omgang overtræning?

Jeg må lige overveje hvad jeg skal gøre.

Incline BB press:

10 @ 50kg

10 @ 70kg

10 @ 75kg

10 @ 75kg

10 @ 75kg

10 @ 70kg

Decline db press:

10 @ 24kg

10 @ 34kg

10 @ 34kg

10 @ 34kg

Wide grip iso machine press:

14 @ 100kg

12 @ 120kg + 10 @ 100kg

Machine flies:

14 @ 68kg + 10 @ 61kg + 10 @ 47kg

Seated shoulderpress:

10 @ 20kg

10 @ 28kg

9 @ 26kg

9 @ 26kg

B.O raises:

12 @ 8kg

12 @ 11kg

10 @ 11kg

10 @ 11kg

10 @ 11kg

SS:

DB laterals:

10 @ 11kg

12 @ 15kg

10 @ 16kg

10 @ 16kg

10 @ 13kg

Dips:

20 x bw

9 @ +20kg

7 @ +40kg

8 @ +35kg

9 @ +35kg

16 x bw

- Hmm, enten havde presseøvelserne taget juicen fra triceps ellers var jeg bare slap.

Rope overhead extensions:

12 @ 17,5kg

12 @ 24,5kg

10 @ 24,5kg

11 @ 24,5kg + 10 @ 17,5kg

Cardio:

crosstrainer - 20 min

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Slet ikke nok knald på træningen - forbrænding = 0.

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

Dude, ta' 5-7 dages fri fra træning, hvor du får spist fornuftigt og sovet igennem ... Så kan du vende tilbage med fornyet motivation og swoleness! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share