Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Dagens beretning kommer til at indeholde en masse billeder, så er i allerede advaret :tongue:

Jeg skippede jo som sagt træningen i går, og at dømme ud fra Gregers' beretning, så gik jeg ikke glip af det helt store. Så derfor skulle der jo ud og trænes i dag. Ruten var allerede planlagt og gik i retning af Esrum hvor torsdagens Sommercup skal køres. Ideen var at køre de 5 omgange derude, og opleve distancen og hvordan bakkerne føles når man har kørt op af dem 4 gange. Turen derud kørte jeg igennem Langstrup, og havde en god medvind, hvilket var en anelse irriterende, da jeg jo plejer at køre ud i modvind og hjem i medvind. Turen op af Endrup bakken gik da også relativt smertefrit, med vinden lige i ryggen.

Da jeg nåede ud på ruten, havde jeg besluttet mig for at første omgang skulle bruges på at køre igennem på bakkerne. Op mod grisefarmen kørte jeg ok til, men da jeg nåede bunden af nedkørslen kunne man virkelig mærke vinden fra siden, og turen op igennem skoven var alt andet end nem. Det er altså en lang stigning når der samtidig er vind. Oppe på toppen var det ned igennem byen, og ud på det lange lige stræk. Her var det ret lækkert at køre fordi man havde vinden lige i ryggen! Ifølge min computer kom jeg ikke ned under 34 km/t på denne strækning, og peakede lige omkring de 39 km/t - og det med en puls lige omkring de 80% af max!

Da jeg derimod kom rundt i svinget blev jeg nærmest væltet af cyklen pga. vinden! :devil: Der var godt nok tryk på! Jeg fandt dog ud af at der kommer en bakke jeg ikke tidligere havde lagt mærke til lige ved en gård. Ikke særlig lang, men er lidt stejl til sidst. Herefter kørte jeg igennem på den bakek jeg ellers havde markeret som nummer 1. Jeg måtte dog sande at benene og armene hurtigt mærkede anstrengelsen da modvinden virkelig var heftig. Jeg formåede dog alligevel lige at kæmpe mig op over bakken. Igennem Havreholm og ud til den sidste bakke inden mit udgangspunkt. Det var fuldstændig umuligt at kæmpe sig frem ved denne bakke, og vinden var som tidligere nævnt meget kraftig. Jeg rejste mig op og trak igennem, men igen var ben og arme hurtigt trætte, og det hjalp ikke at der er fladt efter bakken og ingen nedkørsel, så man bliver nødt til at fortsætte for ikke at gå i stå. Herfra var det bare igennem Plejelt og ud på hovedvejen igen.

1. interval blev derfor med 30,9 km/t i snit, og kørt på 25.23 min.

20090805interval1.png

På billedet kan man virkelig se hvor jeg blev presset, og generelt hvor bakkerne ligger :laugh:

20090805interval1kort.png

På 2. interval satte jeg tryk på kedlerne ved Frederiksværksvejsbakken, og prøvede så vidt muligt at holde tempoet og dermed pulsen nede på den resterende del af ruten.

Det betød en omgang med 29,8 km/t i snit, og kørt på 26.23 min - altså 1 minut langsommere end første interval.

20090805interval2.png

20090805interval2kort.png

I løbet af 2. interval havde jeg spottet et par ryttere foran mig, så derfor valgte jeg at 3. interval skulle køres fuldt ud hele vejen. Allerede op mod Grisefarmen havde jeg god fart i cyklen, og det samme skete på Frederikværksvej bakken hvor jeg hentede godt ind på dem. Nedkørslen i Esrum by var hurtig med en hastighed op mod 50 km/t. Da jeg kørte ud af byen mod Dronnningmølle havde jeg faktisk hentet de 2 forankørende, som begge viste sig at være CC Hillerød ryttere. På dette stykke nåede jeg faktisk op på 51 km/t på flad vej. Herfra var det faktisk bare at køre igennem på bakkerne, og ellers bare holde hjulene igang.

Det blev til en omgang med 31,9 km/t i snit, og 24.41 min.

20090805interval3.png

Som man kan se på kortet, så var det en omgang med en meget høj puls.

20090805interval3kort.png

4. interval var igen en stille omgang hvor jeg lige kunne komme ned i puls. Jeg blev dog lige nødt til at banke en kort spurt af i gear 53/12 hvilket var vildt sjovt. Lige over 51 km/t :w00t:

Omgangen blev med 26,8 km/t i snit, og 29.15.

20090805interval4.png

20090805interval4kort.png

Sidste omgang skulle også bare køres med fuld intensitet, og med en spurt op af den sidste bakke inden hovedvejen - med andre ord: mega hårdt! :mad: Op af de 2 første bakker kørte jeg godt igennem, men kunne godt mærke at vinden havde taget betydeligt til siden jeg tog afsted. Da jeg nåede den sidste bakke var benene ved at være godt brugte, men jeg kæmpede mig op, og prøvede på at holde tempoet da jeg havde nået toppen. Det var ekstremt hårdt, og benene var godt brugte, men det lykkedes.

Det sidste interval blev med 32 km/t, og 24.33 min.

20090805interval5.png

På kortet kan man se hvor den sidste bakke ligger, og for hulen hvor var den hård!

20090805interval5kort.png

Turen hjem var et mareridt. Vinden havde bestemt taget til i styrke, og jeg havde den i fjæset hele vejen hjem! Jeg kunne da også se mit snit falde fra næsten 31 km/t til 29,5 inden jeg var nået hjem. For satan hvor var jeg irriteret! :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt blev turen på 100,2 km med 29,5 km/t i snit, og en gennemsnitlig puls på omkring de 78%, og næsten 700 højdemetre - min Garmin sagde ellers over 800, men den er ikke altid lige nøjagtig.

20090805tur.png

20090805kort.png

I onsdags var jeg i Heino for at købe en dims til min computer, og gik derfor lidt rundt i deres cykelafdeling. Der faldt jeg selvfølgelig over den FEDESTE Focus cykel jeg har set, ever!!

DSC00905.jpg

DSC00906.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hi Kermit

Lækker Focus!! Hjulene ville iøvrigt passe perfekt til din kørestil med accelerationer på stigningerne da det er deciderede klatrehjul uden at der er lavet kompromiser på stivheden.

Held og lykke med næste løb iøvrigt. Bliver spændende hvordan det går når det bliver lidt mere bakket terræn.

Link to comment
Share on other sites

Så er det i dag at 2. afdeling af sommercuppen skal køres. Jeg er mildest talt meget spændt, som man nok også har fået indtryk af her på loggen.

I søndags var jeg ude og træne en ordentlig tur igennem med masser af højdemetre - jeg har lige fundet ud af at indstille mit GPS program til at vise de rigtige antal højdemetre :blush:

Turen gik i grove træk af Kongevejen til Hørsholm, ned af Bolbrovej, op af Rungstedvej, igennem Folehaven til Vedbæk, op af Sandbjergbakken. Ned til Sjælsø og tage Sjælsø bakken og Åsebakken. Igennem Rudeskov og igennem Trørød ud på Strandvejen. Herfra til Klampenborg, op af Klampenborgvej, igennem Lyngby, over Geels bakke, ind til Søllerød Slotsbakke, tilbage og tage Holte bakken, igennem Birkerød, af Stumpedyssevej ud mod Karlebo, og så ellers op af Vejenbrødbakken inden jeg kørte hjem.

Turen var på 96,3 km med 720 højdemetre, og et snit på 30,4 km/t. Pulssnittet blev holdt på ca. 77-78%.

20091105tur.png

20091105kort.png

Husk at starten på løbet i aften er klokken 18.30, hvis der skulle være nogen der skulle have interesse i at komme forbi og sige hep :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Husk at starten på løbet i aften er klokken 18.30, hvis der skulle være nogen der skulle have interesse i at komme forbi og sige hep :laugh:

Der har du da vist også ramt de vigtigste bakker i området på den tur, lige bortset fra vaserne :tongue: Hvilken bakke er det, der har en 10.9% stigning efter 33-34 km (hvis jeg ellers læser diagrammet korrekt)? Jeg kan ikke lige få det til at passe med kortet :unsure:

Jeg kommer ikke forbi i aften, men jeg krydser fingre. Tror på mere end éet point til dig og ser frem til at læse om løbet :superman:

God fornøjelse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak Marianne :smile:

Den bakke der kan tage op mod 11%, alt afhængig af dagen(gps'en er jo ikke altid lige præcis), er Sjælsø bakken. Du kan finde den her. De 6,3% skyldes kun at den i starten ikke tager så meget til, men de sidste 300 meter eller noget i den dur, er mellem 8 og 11%. Og når man tager den, tager man efterfølgende Åsebakken op til Høsterkøb. Hvis du ikke har besøgt bakken før, så få det gjort, for det er bare helt fantastisk :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

I går var det så tid til en omgang Sommercup på en rute som var skræddersyet til mig. 4 bakker af varieret længde, og næsten ingen vind!

Efter en hurtig opvarmning og aftisning, fandt jeg nogle fra klubben som kører i samme gruppe som mig. Så blev jeg spottet af Alice som kom hen og snakkede lidt, og kort tid efter kom kæmpen Gjerlev hen og spurgte om jeg havde tænkt mig at rykke i dag :laugh: Der var faktisk flere der spurgte mig om jeg havde tænkt mig at køre ude på ruten, og jeg kunne jo kun konstatere at det havde jeg. Der var også flere der sagde at det nok ikke var nødvendigt at gøre det allerede fra første omgang.

Da vi blev sendt afsted fik jeg kæmpet mig lidt op i front, og da vi drejede ud på markvejen, gik der ikke længe før jeg lå ude i front :blink: Det var faktisk ikke helt meningen, men benene var meget stærke. Jeg blev hurtigt hentet igen, og havde vel en 2 andre ryk på første omgang, som aldrig rigtig fik hul. Så på 2. omgang var det straks anderledes hvor jeg fik lavet et ryk sammen med en anden CC Hillerød rytter, og så en fra Kronborg. Det var dog hurtigt at se at ham fra CKK absolut ikke havde tænkt sig at deltage i arbejdet. Det betød at ham jeg var kommet afsted med og jeg måtte slide lidt for at holde tempoet oppe. På Grisebakken valgte jeg at slippe CCH manden, som gled væk, og lod CKK rytteren overtage føringen. Han kørte dog ikke særlig meget efter og virkede mest af alt resignerende. Ved foden af Esrum bakken trådte jeg derfor igennem og kørte væk fra ham i håbet om at komme op til CCH rytteren igen. På dette tidspunkt havde vi bare desværre hentet gruppe 3, og der var et styrt i den forbindelse, som jeg blev lidt fanget i og kunne derfor ikke køre fuldt forbi dem. Ved toppen havde jeg måske 100 meter op til ham igen, så jeg satte efter på nedkørslen hvor jeg fik hentet lidt. Ved bunden blev jeg så overhalet af en bus som skulle samme vej som jeg skulle, hvilket betød at jeg i hvert fald missede 50-100 meter på den manøvre alene! ØV! Så jeg lå og stegte en del solo mio, men blev først hentet igen da vi ramte Grisebakken.

CKK rytteren som i øvrigt ikke deltog i arbejdet, byttede i øvrigt sin mulige top 3 placering med en 40. plads! Idiot! :sneaky2:

Lige inden sidste omgang så jeg at Gjerlev var rykket en smule på Esrum bakken, så jeg kørte hurtigt op til ham, men han kunne ikke helt hænge på, men vi kæmpede en brav kamp på nedkørslen også for at bevare et lille hul, men ved enden var vi hentet igen. Nu var det så sidste omgang og jeg valgte at rykke lige i det vi drejede ud på markvejen og fik slået et rimlig stort hul. Pludselig efter noget tid opdager jeg at der kommer 2 CCH ryttere op på siden af mig, og jeg tænkte "Yes, så kører det". Prøvede at holde deres hjul, men kunne ikke holde mig til, og lå i hvert fald 5-10 meter bag dem, og prøvede bare at holde deres tempo. Det var faktisk først da vi kom igennem Plejelt at jeg opdagede deres gule skilte, som indikerede at de kører i gruppe 1. Hvilket så samtidig forklarede hvorfor helvede jeg havde så ondt i benene! Jeg kunne simpelthen ikke holde deres tempo og måtte køre efter egen evne på nedkørslen og op af Grisebakken.

Ved foden af Esrum bakken kunne jeg se ham jeg var gået i udbrud med tidligere på ruten, og jeg prøvede at give den lidt mere gas på vej op af bakken for at hente ham. Det lykkedes ikke helt og han kørte over stregen som nummer 1, og jeg som 2 :superman::w00t::bigsmile:

Efter løbet hørte jeg så nogle snakke om at nogle måske ville protestere over min kørsel på sidste omgang, men så må de gøre det. Jeg synes absolut ikke at jeg har gjort noget forkert, og da jeg fandt ud af at det var gruppe 1 ryttere, lod jeg dem køre.

Men ellers er jeg ganske tilfreds med 2. pladsen, og en anelse ked af at det ikke blev til mere da jeg tror at jeg kunne have vundet hvis jeg havde fulgtes med ham der blev nummer 1. Det vigtigste var dog at CCH dominansen var komplet med 5 mand i top 5!

Og her er dataen så:

Opvarmningen:

20091405opvmr.png

Selve løbet med 65,5 km med 36,1 km/t i snit!

20091405tur.png

20091405kort.png

Jeg er dog ret skuffet over den manglende race-lyst fra klubbernes side. Der er nogle få som synes det er spændende med nogle ryk og prøve at komme med i et udbrud, men ellers er der UTROLIGT mange som bare ligger sig ned bagerst og driver den af, og så kommer de frem på den sidste km. Hvor sjovt er det lige? Men i går havde jeg i hvert fald diamanter i benene, og det hele flaskede sig.

Link to comment
Share on other sites

Tak for lykønskningen :bigsmile: Og nu er det også officielt, da der ikke blev tale om en diskvalifikation.

Dagens træning blev med HCM, da en del fra CCH var taget til Skjoldnæsholm løbet. Jeg havde egentlig regnet med at køre med hold 1, men da Frank meldte ud at hold 2 ville køre en masse bakker med noget der lignede intervaltræning, vinkede jeg pænt farvel til hold 1 og deres tonserkørsel.

Vi kørte ned på strandvejen, og fortsatte til Trørød hvor vi kørte op af den første bakke. Jeg fik slået et hul, og fik derefter Frank og en anden på hjul, som tog over lige inden vi nåede "toppen". Herfra kørte vi så igennem Vedbæk, op til motorvejen og langs motorvejen af en sti, inden vi igen kørte tilbage til Vedbæk.

Herfra kørte vi så op af Sandbjergbakken og jeg fik hurtigt slået et hul med en jævn acceleration. Jeg holdt et godt tempo, og det var først lige inden den sidste del af bakken, på et af mellemstykkerne, at der kom en anden op. Han gik i front ret hurtigt, og da han begyndte at virke træt accelererede jeg væk og tog fronten alene på resten af bakken. Herfra kørte vi ned og tog først Sjælsø bakken, og derefter Åsebakken. Jeg kom først op af Sjælsø bakken, og fortsatte mit tempo og kom derfor også først op af Åsebakken med et stort hul ned til de andre.

Herfra kørte vi mod Holte og tog en lille kort, stejl bakke, inden vi tog bakken op mod Søllerød. Ned igen, og så op af Søllerød Slotsbakke hvor jeg også fik slået et stort hul ned til de andre. Herfra kørte vi så ud mod Geels bakke, tog den op, derefter Holte bakken og videre af Kongevejen mod Allerød, hvor vi kørte ind igennem Kirkelte.

Efter en noget særpræget vej kom vi ud på Fredensborg Kongevej, og kørte igennem Vejenbrød og tog bakken op mod Nivå. Her fik jeg lige klemt det sidste ud inden toppen. Turen gik så igennem Nivå og ud til strandvejen. Folehaven gik stille og roligt på den første bakke, og anden bakke var vi vel 5 stykker ved toppen. Jeg rykkede derfor på det flade stykke, og havde et pænt hul da jeg nåede den sidste bakke som jeg kunne tage stille og roligt. Og det var så turen med HCM.

Ved Surina stod hold 1 som åbenbart igen i dag havde kørt hurtigt. Det er jo sådan set også fint nok hvis man bare gerne vil ud og køre, og egentlig ikke vil forbedre sin form. Men for mig er det bare asfalt lir, og det viser sig jo også at hvis man kører med dem og laver mange små ryk, så er der ikke meget at give af efter 50 km.

Men alt i alt fik jeg kørt 96,7 km med 28,8 km/t i snit, og så lige små 700 højdemetre.

20091705tur.png

20091705kort.png

Så nu håber jeg på godt vejr på tirsdag så det forhåbentlig kan blive til noget træning med CCH ved Tyren, ellers må jeg prøve at finde derud selv på torsdag og køre igennem.

Link to comment
Share on other sites

Den bakke der kan tage op mod 11%, alt afhængig af dagen(gps'en er jo ikke altid lige præcis), er Sjælsø bakken. Du kan finde den her. De 6,3% skyldes kun at den i starten ikke tager så meget til, men de sidste 300 meter eller noget i den dur, er mellem 8 og 11%. Og når man tager den, tager man efterfølgende Åsebakken op til Høsterkøb. Hvis du ikke har besøgt bakken før, så få det gjort, for det er bare helt fantastisk :4thumbup:

Først og fremmest tillykke med 2. pladsen i torsdags. SUPER-flot kørt :superman:

Nu er jeg med på, hvor den korte stejle bakke er. Jeg er tidligere kommet ned ad Høsterkøbvej på den anden side af landevejen. Kan det ikke passe, at den også er lidt stejl? Måske den der omtales som Åsebakken :unsure:

Dem må jeg lige finde en dag jeg kommer der op ad :smile:

Link to comment
Share on other sites

I tirsdags var det meningen at jeg skulle have været ude med CCH og besøge Tyren, men arbejdet holdt mig så jeg måtte nøjes med at en cykeltur fra arbejde og hjem.

I dag kørte jeg derfor så til fællestræning i CCH, hvor jeg egentlig troede at vi skulle ned og kigge nærmere på Tyren. Det viste sig dog at man i stedet ville køre en bakketur, hvor man skulle give den fuld gas på bakkerne, og så ellers slappe af. Det var jo noget der egentlig passede ret godt til mig! Vi var 8 der kørte afsted som gruppe 2.

Turen gik af Københavnsvej ud af Hillerød, og så ind af Stumpedyssevej hvor jeg var kommet i front sammen med en anden der hed Thomas, som åbenbart er træner på hold 2 om torsdagen. Ved rundkørslen ved Isterødvejen havde vi dagens første defekt, og vi kørte derfor ned til tanken og vendte om. Herefter gik det ud mod Sjælsø, og der blev kørt helt nede fra Sjælsø op af bakken, hvor jeg lidt blev lukket inde og derfor kun kom op som nummer 4-5 stykker, og herefter Åsebakken, hvor jeg fuldstændig kørte fra alt og alle. Der blev slået et stort hul der for mit vedkommende, men den fik også gas, nu hvor jeg ikke fik vist mig på Sjælsø bakken.

Herfra gik den så ind igennem Sandbjerg mod Holte, og op af en lille stejl bakke hvor jeg vidst blev nummer 3-4 stykker igen fordi jeg blev fanget nede bagved. Sådan er det jo når man sover. Herfra skulle vi lige krydse Vedbæk, og baglæns ind mod Slotsbakken. Der kommer en lang bakke inden man når Søllerød, og jeg fik sat et tempo fra bunden som ikke alle kunne følge med, så jeg kom først op. Passede mig ganske fint :laugh: Herfra gik den ned mod Slotsbakken, hvor jeg med nød og næppe lige fik klappet mig op først, selvom jeg havde en del bag mig.

Så kørte vi ned til Skodsborgvej og kørte ud mod vandet. Vi havde lige en enkelt defekt inden, men da vi nåede ud på Strandvejen skulle der køres spurt ved Klampenborg. Så det var egentlig meningen at vi skulle køre rulleskift, men jeg ved ikke lige helt hvad der kiksede, men det skete bare aldrig. Da vi nåede udkanten af Klampenborg, blev tempoet da også skruet gevaldigt op. Jeg fik lagt mig på et par forskellige hjul, og snuppede da også 2. pladsen i spurten, med en fart på 61 km/t :crazy: Så hurtigt tror jeg ikke jeg har kørt i en flad spurt før, så det hjalp åbenbart meget at man kom op i fart inden selve spurten.

Herfra gik den mod Café Jorden Rundt, hvor vi lige havde en kort spontan spurt inden. Så kørte vi igennem Charlottenlund, og ud på Klampenborg bakken. Vi var 3 der lå i front, med mig i 3. position. Ca. 300 meter inden bakken stoppede kørte nummer 2 afsted, og jeg tog hans hjul. Jeg kunne derfor lave et hurtigt antrit og komme væk, og holdt den hele vejen op til Fortunen. Så kørte vi en lidt mystisk vej ind mod Raadvad, og igennem en del af Dyrehaven som startede med en cykelsti i skoven, og som endte på en rigtig vej. Ved et sving blev der råbt at jeg skulle komme op og sætte tempo - med andre ord var der en bakke i nærheden. Jeg kom i front, og trak godt igennem på den første bakke, og forholdsvis kort tid efter kom der en bakke nummer 2. Jeg blev overhalet på vej op af Søren som var dagens leder, men nåede at hente ham inden toppen i en anstrengende spurt.

Så kørte vi ud mod Geels bakke hvor vi åbenbart mødte Jesper Worre som var ude og træne sammen med hans søn. Jeg tog Geels bakke, men på Holte bakken kunne jeg ikke holde mig til fronten, og jeg måtte nøjes med en 4. plads. Så kørte vi igennem Vaserne hvor der blev lagt et sindsygt tempo på nedkørslen, hvor jeg også maxede på turen. Da bakken så kom kunne jeg med et godt antrit køre fra de andre, og jeg havde et godt hul på toppen. Herfra måtte jeg være statist, for jeg var mildest talt træt.

Vi kørte ned til Farum hvor vi fik en cacao, og herfra kørte vi igennem en eller anden vej hvor vi så endte i Allerød, som bragte os hjem til Hillerød igen.

Så var det jo bare om at komme hjem til Nivå og slappe af. Alt i alt fik jeg kørt 119,3 km med 30,2 km/t i snit, og lige over 800 højdemetre.

20092105tur.png

20092105kort.png

Og igen i dag var det muligt at holde pulsen nede, og derfor køre max på bakkerne. Jeg fik da også ros for min kørsel, som kom fra personer der normalt kører med i gruppe 2 i Sommercuppen, så det var absolut rart at få at vide. Og meget fedt at sætte ham der blev nummer 3 i sidste uge i gruppe 2 på bakkerne, men lur mig om han ikke havde kørt fra mig hvis han ville :smile:

Søndag står den nok på en solotur til Tyren.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit

Hvad gik der galt igår? Du ser da ud til at være rigtigt godt med på de første 4 omgange men kan se at du ikke fik fuldført de sidste par omgange. Havde du en defekt eller røg du i et styrt? Af de 2 håber jeg det er det første .. men der kan selvfølgelig osse være helt andre grunde.

mvh

MTB4ever

Link to comment
Share on other sites

En lille hurtig update så MTB kan få sit svar :laugh: Jeg blev nummer 2, men står pt. ikke registreret da jeg punkterer på 2. sidste omgang i en 2 mands gruppe. Jeg får dog et hjul af en person der står ved siden af, men jeg får ikke sat chippen på det nye hjulsæt, men har det i min lomme. Derfor er mine 2 sidste omgange ikke registreret, men jeg har indsendt en klage til løbsledelsen, som vil gennemgå billedmateriale i aften, for at give mig en 2. plads :4thumbup: En længere opdatering kommer en af dagene.

Link to comment
Share on other sites

Sådan!!

Skide godt kørt .....

Det så jo lidt underligt ud med de fine tider for de første omgange og så 2 omgange der ikke var registreret så jeg måtte lige høre....

Det kan da ikke vare længe inden du kan fejre oprykning fra klasse 4, eller er det først fra næste sæson?

Fik jeg sagt godt kørt?? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for det MTB. Det bliver vurderet efter denne runde hvem der skal rykkes op, men selv hvis jeg rykker op i gruppe 3 så vil jeg se det som et skulderklap. Jeg ser dog ikke rigtig grund til at lave en oprykning da de fleste ligger forholdsvis tæt pointmæssigt.

Men tilbage til den længere forklaring. Ikke mindst at jeg i søndags var ude og kigge på ruten, og fik kørt en pæn del km. Tirsdag kørte jeg en hurtig tur til Rungsted og retur for at løsne op i benene inden gårsdagens løb.

Og så nåede vi frem til i går hvor løbet ude på Tyren skulle stå. Jeg havde absolut IKKE gode ben før starten, og specielt mine lægge virkede meget tunge og absolut ikke smidige. Jeg besluttede mig derfor for at køre lidt ud på ruten og så retur. Men da jeg var ude på ruten blev jeg hentet af en større gruppe CCH ryttere, så dem valgte jeg faktisk at køre rundt med, for lige at få rullet godt og grundigt igennem. Ved startlinien fandt jeg så et par fra klubben som jeg stod og snakkede lidt med. De fleste sagde at det var åndsvagt at stikke på de første 2 omgange, og at det ville være umuligt at komme væk på sidste. Ergo skulle man vælge 3. eller 4. omgang til at køre væk. Fra starten havde jeg placeret mig forrest, og lå og snakkede med Gjerlev. Han spurgte så om vi ikke bare for sjov skulle prøve at give den gas fra starten af, som kommer lige efter en lille bakke og et skarp højresving. Den var jeg selvfølgelig med på.

Så fra første sving røg jeg afsted sammen med Gjerlev, og vi fik hurtigt slået et stort hul. Først ved Ganløse blev vi hentet igen, og der var der så en anden fra CCH der rykkede op til os og sagde at så kørte vi. Jeg kom afsted sammen med ham, men Gjerlev kunne ikke holde hjul, og vi kom 2 mand op over Tyren solo. Martin, som ham jeg røg afsted med hed, spottede at førertrøjen Dan var på vej op til os, så vi holdt lidt igen, og fik ham med i truppen, og så gik den ellers over stok og sten. Første omgang blev derfor som nedenfor.

20092605lap1.png

2. omgang fik vi oparbejdet et rigtig godt samarbejde, hvor vi lå og kørte føringer af ca. 4-500 meter hver, og med 3 mand i gruppen kunne man altid få godt læ på den ene af føringerne. Da vi nåede målstregen fik vi en melding om at de andre ca. var et minut bagefter.

20092605lap2.png

3. omgang fik den også lidt rigeligt gas, og jeg kunne mærke at mine lægge begyndte at brokke sig lidt rigeligt i forhold til hvad jeg bryder mig om. Men ellers holdt vi tempoet oppe, og jeg kiggede på et tidspunkt på min puls og så at jeg lå med et gennemsnit på 86% af max pulsen, og havde stadig halvdelen af løbet endnu. Jeg begyndte derfor at blive lidt nervøs for om vi ville kunne holde hjem. Men vi kom da også rundt på denne omgang.

20092605lap3.png

På 4. omgang var vores tempo faldet en anelse, da trætheden begyndte at melde sig, og samtidig begyndte pulsen så småt at falde. De begyndende kramper i læggene begyndte også at vise sig hver gang jeg rejste mig fra sadlen, og betød at de mange bakker på ruten skulle tages siddende eller på en helt bestemt måde for ikke at gå i kramper. Så vidt jeg husker fik Martin mistanke om en punktering på denne omgang, og lagde sig derfor på hjul, hvilket betød at Dan og jeg måtte sætte ekstra ind for at holde lidt tempo.

20092605lap4.png

På næstsidste omgang begyndte det nu at være rigtig spændende. Efter vi havde passeret målstregen på 4. omgang fik vi at vide at vi havde ca. 2 min. 30 sek ned til gruppen, så vi var efterhånden ved at kunne se muligheden for at holde hjem. Men Martin holdt ikke særlig længe da han skulle skifte hjul på cyklen, så det var overladt til Dan og jeg. Jeg følte jeg havde god power i benene endnu, selvom kramperne ikke lå langt væk, så var det ikke nok til at jeg ville gå kold i en eventuel spurt. Men da vi nåede toppen af Tyren kunne jeg høre en sær lyd, og hørte Dan sige "Sig det er løgn". Jeg var punkteret, og så lige mens jeg kunne se en mulighed for at vinde det løb. :cry: Heldgivis fik Dan sagt at der stod nogle med nogle cykler lige ved samme grusvej som jeg stoppede. Jeg fik derfor råbt til dem om de havde et forhjul. Manden med sin søn skyndte sig derfor at pille en cykel ned fra taget, og pillet forhjulet af, samtidig med at jeg fik pillet forhjulet af min egen cykel. De kom endda løbende hen med hjulet, og hjalp med at sætte det på. :4thumbup: Med deres hjælp kom jeg forholdsvis hurtigt igang med at cykle igen, og kunne derfor holde feltet bag mig. Men Dan var kørt, og jeg måtte derfor køre solo.

20092605lap5.png

Sidste omgang var det bare om at holde gang i hjulene, og håbe på at feltet stadig lå langt bagude. Jeg fik hentet en del der var blevet sat ude på ruten, som jeg også kunne køre forbi. På Tyren måtte jeg ned og køre lige over 20 km/t for at komme over. Herfra var det bare at sætte tempo på, også selvom jeg aldrig nåede Dan, og jeg kunne derfor komme ind som nummer 2.

20092605lap6.png

Alt i alt blev det til en tur på 67,7 km med 37,1 km/t i snit. Og et meget højt pulssnit, men det var sgu dét værd. Kører fra første sving, så det blev gjort på bedste Jens Voigt manér.

20092605sommercup.png

20092605kort.png

Link to comment
Share on other sites

Hey kenneth fandme fed læsning dette her;-)

Kan kun give dig medhold i at det er i bedste Voigt stil! Surt med din punktering men det gør jo ikke ligefrem dit resultat ringere. Godt kørt!!! -syntes sgu det er godt gået at du kunne holde feltet bag dig!

I øvrigt var tyren også en del af ruten Gladsaxes løb hvor jeg sidste år fik mine første point i licens-regi så vi har nu begge gode erfaringer med den knold;-)

Du må efterhånden ligge godt til i klassementet nu, hvad plads er du pt?

PS: jeg nyder at tyde og analysere dine grafer det er genial info syntes jeg, tør man spørge om din makspuls?

Jóhann

Link to comment
Share on other sites

Jóhann, jeg ligger pt. nummer 2 i det samlede klassement :w00t:

Og vi lader lige billedet stå:

Billede1-6.png

Min maxpuls er omkring de 190. Jeg testede den sidste år på hjemmetræneren.

Jeg beklager sløvheden ved mine opdateringer, men der har været rigeligt at se til på arbejde, så når jeg er kommet hjem har jeg som oftest ikke haft det store overskud til at berette.

I torsdag kørte jeg fra arbejde i noget der mindede om en orkan når det galt vinden. For hulen hvor var det vildt. Ifølge DMI var det vindstød i nærheden af 20 m/s og en middelvind på 10 m/s. Og det var modvind hele vejen til Hørsholm hvor jeg havde tænkt mig at køre med HCM. Meget at turen foregik faktisk på den lille klinge, og jeg nåede det da også kun lige til fællestræningen i Hørsholm. Der var ikke dukket særlig mange op, så vidt jeg husker stod der 4 andre, og humøret var absolut ikke i top. Vinden tog mildest talt toppen af entusiasmen, men afsted kom vi da.

Jeg tog fronten fra starten af, og hele vejen ud til Stumpedyssevej. Igennem skoven var der ikke så meget vind, så det var faktisk lækkert, og vi kunne holde et ok tempo. Ved Overdrevsvejen kom jeg i front igen, og fik taget en føring der først sluttede da vi kørte mod Sørup.

Ved Sørup var der en der tog en ordentlig føring, og Esrum sø har aldrig haft så høj bølgegang som i torsdags. Ved selve bakken kunne jeg se at Carsten K kørte sig frem på indersiden, så jeg rejste mig i pedalerne og kørte forholdsvis ubesværet væk fra de andre. Ud mod Endrup tog jeg også en føring, og holdt den ned af bakken, og kørte et godt tempo opad stigningen. Jeg blev dog overhalet af 2 andre lige inden toppen, hvor jeg ikke havde mere at give af. Hang nok mest af alt sammen med den lange føring, og ikke mindst det faktum at jeg kun havde vand i dunkene.

Langs Esrum blev der sat et ret hårdt tempo, og da vi kom rundt i svinget på Harreshøjvej fik vi vinden i ryggen, og så ellers bare derudaf. Ved en lille bakke op mod et lyskryds havde jeg sat et hårdt tempo, og blev passeret på bakken af Carsten K, som efterfølgende tog en ordentlig og hård føring mod Tikøb.

Vi spoler frem til spurten i Humlebæk. Jeg tog spidsen fra start og kørte tempoet op. Ud fra mine grafer kan jeg se at jeg på et tidspunkt lå omkring de 52 km/t inden de begyndte at spurte. Jeg havde ikke selv lyst eller kraft til at køre med.

Ved Nivå kørte jeg fra, og kørte bare hjem efter en god træningstur.

Så i alt blev det til 73,6 km med 31 km/t i snit.

20092805tur.png

20092805kort.png

Og nu nærmer vi os jo snart halvvejen af 2009, og jeg plejer jo at stille nogle mål op for sæsonen, så lad os da lige kigge på dem og se hvor langt jeg er nået:

1. Cykle mere end 3500 km i 2009 - Ligger på små 3100 km allerede nu, så med mindre den går helt galt, så burde den være hjemme

2. Hæve mit niveau i forhold til 2008, ment på den måde at skal køre hurtigere/mere effektivt end i 2008 - Lidt svært at måle, men jeg føler absolut at min form er langt bedre end den var sidste år

3. Tage point i Sommercuppen. Den her kan blive interessant da jeg ikke ved om jeg kører med, og ikke ved hvilken gruppe jeg vil blive sat i - Den er hjemme. Pt. har jeg hentet 37 point i 3 løb

4. Deltagelse i et par motionsløb. Umiddelbart på tegnebrættet - Er jeg gået lidt væk fra da jeg synes jeg får rigeligt i træningen plus Sommercuppen

- Ullerød løbet

- Sjælsø Rundt - hvis det bliver afholdt

- CSC Copenhagen Classic

- Evt. det løb der bliver snakket om skal afholdes i slutningen af august på dele af VM ruten

5. Få cyklet min. 3 gange om ugen - Den holder jeg faktisk ganske ok

6. Få cyklet på nogle længere bakker - enten Odsherred, Vejle eller Hallandsåsen Sæsonen er lang endnu

Jeg har selvfølgelig også nogle ønsker til det udstyr jeg gerne vil have i 2009, som bl.a. inkluderer:

1. CK Kronborg tøj - Står ret højt på listen da det trods alt er krav i Sommercuppen, og fordi man skal støtte klubben. Overvejer dog kun at snuppe shorts og trøje hvis det kan lade sig gøre - ca. 700-1000,- Købt

2. Nye sko. Mine nuværende Sidi går ind i 3. sæson, og er ved at være godt slidte. Jeg har generelt været glade for Sidi, men det skader jo ikke at kigge lidt omkring. Umiddelbart kunne det godt blive et sæt Sidi Genius 5.5 Carbon, et par Specialized S-works eller måske et par Northwave Aerlite SBS. Ca. omkring 1500-2000,-. Købt

3. Ny kassette til hvis jeg skal køre i noget mere kuperet terræn - ca. 350,-

4. Nye pedaler - Speedplay SS eller et par Shimano Dura Ace pedaler - ca. 1300,-

5. Et par kølende svedundertrøjer til om sommeren - ca. 300,-

Tilføjet er en SRAM Force 2010 gruppe, evt. RED hvis den ikke stiger voldsomt i pris, som jeg pt. sparer op til.

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg ude og cykle en god tur i det fantastiske danske sommervejr. Jeg havde besluttet mig for at køre lidt på næste afdelings Sommercup rute, som ligger ude ved Fredensborg. Så det var ud igennem Nivå og Vejenbrød, og så er man faktisk ude på ruten. Jeg kørte først en tur med god intensitet, og selvom den ikke har særlig mange højdemetre så er der nogle små stejle sektioner hist og her.

2. omgang kørte jeg bare stille og roligt rundt, inden jeg på 3. omgang gav den fuld gas. Det er ikke den lækreste rute, da der på en strækning er hele 10 vejarbejder i samme side af vejen, hvor de spærrer hele højre side af vejen.

Herfra kørte jeg så ud mod Nødebo, igennem Gribskov, over Grisebakken, og mod Helsingør. I Helsingør kørte jeg ned og tog Ørebakken. Så gik turen ned til Strandvejen, hvor jeg lige tog en lille afstikker op af en lille bakke jeg kender - der hvor den maxer på ca. 13,5%. Så var det ned på Strandvejen igen, og så ellers hele vejen til Rungsted og op af Rungstedvej. Og så ellers bare hjem.

Så alt i alt blev det til en tonsertur på 115,2 km med 31,9 km/t i snit. Lidt sjovt at hold 1 i HCM kørte en kortere distance, med et lavere snit, hihi.

20093105tur.png

20093105kort.png

Og så får i også lige dataen på den hurtige omgang

20093105interval.png

Link to comment
Share on other sites

Efter min tur i søndags har jeg faktisk mere eller mindre været syg lige siden. Om aftenen kunne jeg mærke halsen, som varede hele dagen efter. Herfra gik det over i at mit hoved var ved at eksplodere, til at alle mine led gjorde ondt. Med andre ord: jeg har ikke fået trænet siden sidste tur, og da jeg stadig føler at jeg ikke er helt på toppen endnu, tog jeg derfor i dag en kort tur for lige at se hvordan kroppen reagerede på udfordringerne. Der er jo Sommercup løb på onsdag i Fredensborg, og de har valgt at rykke ruten da den anden mildest talt var elendig grundet vejarbejde. Derfor var det jo oplagt at tage ud og kigge på den nye rute.

Jeg valgte en lidt alternativ rute derud, hvor jeg kørte ned forbi Kalvehaven hvor der i dagens anledning var musikfestival. Herfra kørte jeg via Møllevej ud til Kongevejen, og igennem Vejenbrød. På Kongevejen gik den mod Fredensborg, og da jeg nåede Superbrugsen vidste jeg hvor starten ville være. Jeg kørte ude på selve ruten, som kun kan betegnes som FLAD!!! Der er få højdemetre, men ikke meget færre end den tidligere rute. Forskellen ligger i at den nye har en masse lange stykker hvor den stiger meget svagt, hvorimod den gamle havde 2-3 små knolde med lidt procenter på. Med andre ord er det absolut ikke en rute der passer til mig. De eneste steder det giver mening at rykke på for mig er på Kongevejen lige inden Superbrugsen, og bakken op langs Superbrugsen. Det værste er faktisk at der med den flade rute er lagt op til en spurt, og de sidste par km inden mål er på lige vej.

2. omgang jeg kørte der valgte jeg at presse kroppen lidt med et 5 minutters interval hvor jeg skulle ligge over 85% af maxpulsen. Det gik faktisk fint nok, men mit knæ er begyndt at brokke sig lidt. Det er ret irriterende, og jeg kan stadig mærke det nu selvom det er et stykke tid siden jeg har været ude og cykle nu.

3. omgang valgte jeg at køre et hidsigt interval på bakken inden Superbrugsen, hvor jeg skulle holde til Langstrup. Det gik også rigtig godt, og pulsen blev holdt godt deroppe.

Herfra kørte jeg omgangen færdig, og kørte hjem gennem Langstrup.

Alt i alt blev det til 50 km med 31,1 km/t i snit.

20090606tur.png

20090606kort.png

Min form har det ganske fint, men jeg er godt nok noget bekymret for mit knæ. Jeg har haft det sådan før, så jeg ved det går over, men lige den kommende uge er ikke det bedste tidspunkt at gå ned på, specielt ikke fordi der onsdag er Sommercup, og næste løb er allerede ugen efter. Jeg forventer mig ikke det store ved onsdagens løb, men håber da på at jeg kan være med til at præge det en smule. Og så må jeg ellers blive ved med at strække knæet ud, og sørge for at det ikke gør så ondt.

Link to comment
Share on other sites

En kort tur i søndags, er det eneste jeg har begivet mig ud på siden sidst. Mit knæ har stadig været et problem, og jeg har prøvet at give det lidt ro så det forhåbentlig kan komme sig.

Jeg har holdt fri fra arbejde i dag, da jeg mildest talt har "opsparet" en del timer på arbejde, som har gjort at jeg ikke har haft meget fritid. Ulempen er bare at jeg bliver stresset over ikke at arbejde, fordi jeg føler der er en masse ting jeg burde lave. Ikke særlig rar følelse, men jeg HAR ingen grund til at være stresset, og det er vidst kun mit eget sind der fortæller mig andet!

Om nogle få timer står den på 4. løb i Sommercuppen, og jeg håber at vejret har skræmt de fleste. Jeg ved sgu ikke helt hvad jeg forventer af mig selv i aften, specielt ikke med mit knæ. Men nu må vi se. Umiddelbart må første mål bare være at gennemføre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share