Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Med solskin på en blå himmel, så blev Cinellien hevet ned af væggen, og fik lige sat et nyt bagdæk på, og så stod den ellers på træning i noget der kunne minde om forårsvejr. Det kunne samtidig blive den første rigtige test af min nye saddel og mine Speedplay pedaler.

Først ud på Kongevejen, og allerede på turen derud smilte jeg fra øre til øre over endelig at få luftet Cinellien. Jeg blev dog noget overrasket over hvor kraftig vinden i virkeligheden var fra nord, for det var godt nok hårdt at cykle mod Helsingør. Og ved krydset i Humlebæk fik jeg den første rigtige prøve af indstigningen i pedalerne. Og her må jeg sige at de er alle pengene værd. Det var simpelthen SÅ nemt at komme ind, og hvor jeg tidligere har måtte skubbe cyklen igang med den frie fod før jeg kunne træde ind, så placerer man bare den frie fod på pedalen og klikker til. SÅ NEMT!

Nå, men et smut til Helsingør, og så ellers ned på Strandvejen hvor medvinden var god. Dog er det et helvede at køre på cykelstien på Strandvejen en dag som i dag, for der var godt nok mange andre der havde fået samme idé, men ikke nødvendigvis samme tempo. Lige inden Espergærde kom jeg til at ligge bag et ældre ægtepar, og så en åbning ude på vejen, med omkring 50 meter til en meget langsomt kørende bil. Det betød at jeg fløj ud på vejen og trådte igennem og snittede lige de 46 km/t. Det betød også at jeg rent faktisk kørte fra den bil der kørte på vejen.

Herefter gik den stille og roligt af Strandvejen, hvor det var nemt at holde et godt tempo uden at gå helt kold. Og må jeg sige at det er en fantastisk følelse at køre på Strandvejen med blåt vand, høj sol og fugle der pipper! DÉT har jeg savnet.

Ved krydset i Rungsted blev jeg overhalet af en Blue Water rytter, som trådte et godt tempo, så ham lagde jeg mig på hjul af. Han kørte lidt ufint, og overhalede bl.a. indenom uden at gøre opmærksom på sig selv. Det er ikke god skik. Men fik ham da hentet igen, og ved Vedbæk kørte han selvfølgelig også over for rødt. Jeg måtte derfor træde igennem for at hente ham igen, og det gjorde jeg på toppen af bakken. Hans racer trængte mildest talt til en klat olie, for den peb og hylede helt vildt, men det var vel hans vinterracer?

Ved krydset i Skodsborg mistede jeg ham da han igen kørte overfor rødt, og jeg valgte at holde. Herfra kørte jeg til Klampenborg, og op af Klampenborgvej. Den bakke er nu dejlig, og herfra gik den så bag om Lyngby, og hen mod Geels bakke. Jeg kunne nok have kørt lidt hurtigere op, men fokus var på at stå op mens jeg kørte op af. Holte bakken gik også ganske godt, og så stod den ellers på en tur igennem Rude Skov. Jeg valgte også at køre ned af Sandbjergbakken, og der var god mulighed for at få slappet lidt af i benene.

På Strandvejen igen, og mod Rungsted, hvor jeg valgte at køre ind igennem Folehaven. Normalt plejer jeg at køre det stykke ganske godt, men jeg var ved at være godt træt, så det gik ikke så voldsomt hurtigt. Herfra gik den af Kongevejen hjem til Nivå, og så lige et smut ind forbi Statoil og vaske det værste grus og salt af cyklen. Den fik dog også lige en hurtig overhaling herhjemme for at fjerne de sidste ting.

Alt i alt blev det til en tur på 85 km med 28,2 km/t. Ikke helt skidt

Skrmbillede2010-03-06kl175158.png

Skrmbillede2010-03-06kl175440.png

Link to comment
Share on other sites

Jeg cyklede hjem fra arbejde i går, og allerede fra Kongevejen lagde jeg mig på hjul af en eller anden ryttter, som gav den god gas. Jeg kunne godt være kørt fra ham på henholdsvis Geels bakke og Holte bakken, men jeg ville ikke være næsvis. Ved Birkerød kørte jeg ind mod Hørsholm, og tog Åsebakken. På toppen stoppede jeg op og så at sadlen var sunket 2 cm ned, så det var heldigt at jeg havde taget en unbraco nøgle med.

Herfra kørte jeg ned af Sandbjergvej, og derefter op af Folehaven hvor jeg gav den fuld gas på den første bakke. Da jeg var færdig med det, kørte jeg ud mod Isterødvejen og op mod Stumpedyssevej. Herfra ind mod Fredtofte. Lige inden jeg skulle dreje til højre skete der dog det at cyklen pludselig forsvandt under mig. Jeg kom kørende helt lige og ikke særlig hurtigt, og lige pludselig lå jeg bare på jorden. Heldigvis skete der ikke det store med cyklen - et par skrammer i styrbåndet og desværre et par skrammer på bremsegrebene. Jeg kom derfor hurtigt op på cyklen igen, og kunne godt mærke at jeg havde lidt ondt i min venstre arm, og ligeledes i mit venstre ben. Derfor blev der kørt meget stille hele vejen hjem.

Da jeg kom hjem kunne jeg så se at der ikke var sket det store med mit tøj - men jeg har fået et ordentligt brandmærke på min hofte, og lige omkring min albue er der gået lidt hud af, men ellers intet. Så jeg slap vidst meget heldigt fra det, og hjelmen havde ikke en skramme.

Alt i alt tror jeg det blev til lige omkring de 45 km, så det er godkendt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen
Lige inden jeg skulle dreje til højre skete der dog det at cyklen pludselig forsvandt under mig

Velkommen i klubben :crazy:

Jeg tog også en røvtur omkring juletid. Og jo, det går ret stærkt, når der er dømt skøjtebane under de smalle hjul. En "fornøjelse", man godt kan undvære ...

Og så styrtede du på Stumpedyssevej, en af mine favortiture.

Godt der ikke skete dig noget. Var det på den fine Cinelli?

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Respekt for, at du allerede er ude på landevejene. Hvor meget tøj har du på når du cykler? kører du lag-på-lag-stil?

Man kan som regel køre på landevej hele vinteren igennem – mere eller mindre. De seneste 2-3 mdr. har føret imidlertid været så dårligt med sne og is, at det i lange perioder ikke har givet mening at køre på landevejen, for det har simpelthen været for vanskeligt at træne ordentligt igennem.

Det kan dog godt blive så koldt, at kroppen simpelthen har svært ved at "holde dampen oppe". Så kan man opleve, at man på trods af en ihærdig indsats bare bliver koldere og koldere og til sidst går helt død. Det er virkelig ubehageligt og kan også ske lige over frysepunktet, hvis det fx regner/blæser.

Jeg har to svedtrøjer, en langærmet cykeltrøje og en cykeljakke på plus cykelbukser og lange, vindtætte cykelbukser. Fødderne når næsten altid at blive lidt følelsesløse, men efter at jeg opdagede GripGrap Nordic 3-fingrede handsker har jeg aldrig – og jeg mener aldrig – frosset fingrene. De er geniale.

Varme fingre

Hov, sorry, nu løb det af med mig. Måske vi skulle lade Kermit selv svare :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dav frø :smile:

Hatten af for at du for alvor er på asfalt. Surt, du gik på gulvet. Håber du ikke har funder flere skader siden din opdatering.

Er det slemt med rengøringen bagefter nu? Det ser jo ret tilforladeligt ud fra bilen, men kunne alligevel forestille mig, at der er et lag af hvidt pudder iblandet vejsnask når man kommer hjem?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke fået inspiceret cyklen siden mandag, men jeg tror jeg tager en tur i dag hvor jeg kigger alle samlinger igennem for at se om der skulle være sket noget.

Det jeg faktisk var mest imponeret over var det faktum at intet af mit tøj tog skade. Men ja, det er en slem forskrækkelse, og jeg kan godt mærke at jeg har fået et slag i kroppen, for min ryg er på overarbejde i øjeblikket, og det tyder som ofte på at nogle af de andre muskler er ømme.

Mht. rengøringen er det faktisk ikke så slemt. Cyklen ligner seriøst noget der er løgn når man kommer hjem, men en god børste og en spand med varmt vand, og så er den hjemme. Jeg brugte vel en 10 minutters tid på lige at komme rundt i alle krogene, og også lige skyllet kæde, klinger og kassette over. Så længe man gør det så snart man kommer hjem, og grus/salt ikke får lov til at tørre ind, så er det ikke den store opgave.

Og så bliver jeg ved med i hovedet at vende tilbage til det faktum at en cykel er til for at blive brugt. Der vil komme ridser i selvom man passer utrolig godt på den, og engang imellem skal der renses kæde og kassette, men det vigtigste er at den bliver brugt.

Under alle omstændigheder håber jeg lidt på måske at tage en tur igen i morgen hvis kroppen tillader det. Det kribler simpelthen for at komme ud igen, selv efter styrtet.

Link to comment
Share on other sites

De sidste par dage har været helt vilde på arbejde. I mandags kørte vi en masse MINI'er ind på Storetorv, og det tog lidt mere tid end først regnet at få stillet det hele op. Med andre ord kom jeg først fra arbejde da klokken var 17.30, og havde mødt kl. 08.00. I går skulle jeg så følge ELLE som vi havde ude i centret for at style et par mannequin'er. Det betød at jeg fik gået en hel del i løbet af dagen. Det var simpelthen så hyggeligt, og det viste sig da også at jeg har gået på skole med den assisterende moderedaktør :blink: At de var derude betød også at jeg skulle interviewes til deres ELLE tv, og det var noget sværere end jeg havde regnet med. Så efter et par optagelser sagde instruktøren at den var hjemme.

Jeg havde håbet på en kort dag, men det skete ikke rigtigt, og benene var mere end stegte efter 2 intensive dage. Jeg havde cyklen med på arbejde, og da klokken var 17.00 var jeg på vej ud af døren til en powertur hjem. Tanken var oprindeligt at smutte omkring klokken 15 og så køre en længere tur, men nu skulle der bare intensitet på. Turen var den klassiske af Kongevejen, op af Geels og Holte bakkerne, igennem Birkerød og ved Blovstrød overhalede jeg 2 ryttere. De lagde sig på hjul og den ene kom op på siden og vi begyndte at snakke lidt - så meget man nu kan snakke når pulsen er over 80% af max.

De havde begge lige meldt sig ind i HCM :4thumbup: Vi fulgtes til Vejenbrød hvor de fortsatte mod Hørsholm, og jeg kørte ind mod Nivå. Det var super hyggeligt, og fedt at få kørt sammen med nogle andre - det hjalp i hvert fald med at holde pulsen oppe!

Alt i alt blev det til en tur på 27,6 km med 29,6 km/t. Ikke helt skidt, og pulsen lå gennemsnitligt på 85% af maxpulsen, så der har været intensitet på uden lige.

Skrmbillede2010-03-17kl202432.png

I morgen snupper jeg også cyklen med på arbejde, og så må vi se om jeg ikke kan få fundet lidt ekstra tid til at træne i.

Link to comment
Share on other sites

Min sæson arter sig ikke helt som jeg havde håbet. Jeg har indtil videre været ramt af sygdom, og har også været udsat for et styrt der holdt mig ude i en uges tid. I denne uge var det så meningen at jeg skulle få trænet en del nu hvor foråret endelig er kommet hertil med 7-8 graders varme, men så skete der noget natten til torsdag. Kl. 02.00 om natten vågnede jeg ved at jeg havde det rigtig skidt. Et par timer efter kastede jeg op, så det var bare herligt.

Da jeg så også kastede op om morgenen da jeg vågnede, og igen et par timer efter, og derefter fik diarré røg ideen om at det bare var noget madforgiftning. Det viste sig så også at min mor havde det samme, og min far for nylig lige har haft det på samme måde. Jeg har stadig ikke fået det bedre, og weekenden ser ud til at blive med regn. Så hurra!

Til gengæld har jeg ikke kvalme i dag, så jeg fik endelig afleveret CYKL dvd'en til Gregers. Så noget positivt er der da kommet ud af det. Og så er det på søndag man kan komme ud og træne med Jens Veggerby hvis man møder op ved Ritter Cykler i Lyngby Storcenter kl. 10.00 :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg siger lige til hvis jeg skal bruge den igen :bigsmile: Mht. sommercuppen så tror jeg at jeg er blevet meldt til i gruppe 3, så det er skam helt fint. Så kan det også være at der generelt er en bredere holdning om at køre race.

Min sygdom er forhåbentlig ved at tage lidt af, men da jeg vågnede i morges knurrede maven stadig, og der var 2x tynd mave inden jeg turde tage cykeltøjet på. I dag var nemlig første gang der skulle køres fællestræning med Jens Veggerby som optakt til Sjælsø Rundt. Ideen er at vi kører på 28 km ruten, og i et tempo hvor alle kan følge med! Da jeg jo selv har været med til at komme på ideen, ville jeg heller ikke gå glip af jomfruturen. Så jeg smed cyklen op i bilen og afsted.

Vi var kun et par stykker der mødte op, men det er også tidligt på sæsonen.

12402_375863018502_374839633502_3525064_977819_n.jpg

Men alt i alt kørte vi 32 km i meget overkommeligt tempo - 21 km/t. Så det var ikke noget der fik pulsen voldsomt op, og jeg havde da også en gennemsnitlig puls på 105 slag/minut. Men det var en rigtig hyggelig tur, og nogle spændende mennesker der var dukket op. Så håber vi på at der næste gang - d. 18/4 dukker lidt flere op.

Link to comment
Share on other sites

I går havde jeg taget cyklen med på arbejde, og heldet var på min side, så jeg kom herfra 15.45. Der var godt nok noget mere vind end jeg lige havde regnet med, men vi tager det hele med i øjeblikket :4thumbup: Alt er bedre end sne, grus, og våde veje!

Turen gik som sædvanlig af Kongevejen mod Hillerød, hvor jeg lige tog en afstikker mod Sjælsø, og så af Stumpedyssevej. Herfra op til Overdrevsvejen, igennem Grønholt til Sørup bakken, herefter Endrup bakken, ned langs Esrum og op af Frederiksværksvej.

Herfra kørte jeg et smut igennem Tikøb og så ellers direkte hjem. Alt i alt blev det til små 70 km med 28,1 km/t i snit. Ganske pænt når man tænker over vindstyrken!

Link to comment
Share on other sites

I går var det tid til årets første fællestræning. Jeg havde besluttet mig at køre med i Hørsholm, for jeg er stadig noget usikker på min form. Så hele konceptet ved denne tur var 1. At finde ud af hvordan formen har det, og 2. Få kørt noget hårdere igennem.

Ved Surina var vi en del, og jeg tror at vi endte med at køre en små 10 stykker på det "hurtigste hold". Der var dog en del der aldrig tog føringer, så vi var vel en 4-5 stykker som konstant roterede rundt, og så var der lige et par stykker der kom op engang imellem, så det var faktisk helt perfekt.

Vi kørte ud af Stumpedyssevej, og derfra af Københavnsvej hvor vi så havde den første punktering. Det gav så anledning til at køre op og ned af Københavnsvej for ikke at blive kold. Herfra var det ellers bare igennem Grønholt og så håbede jeg selvfølgelig på at vi skulle forbi Sørup bakken - det skulle vi bare ikke! Vi kørte nemlig syd om Esrum, og så igennem Nødebo og ud mod Gadevang. På stykket igennem skoven ved Gadevang fik jeg selskab af en af de nye ryttere i klubben som jeg tror hedder John. En utrolig cool fyr, som er begyndt at cykle igen efter 10 års pause, hvor han så har løbet en del hvis jeg har forstået det rigtigt. Jeg mødte ham faktisk på en træningstur for et par uger siden, så det var en fornøjelse at køre rigtigt med ham. Ham er der skub i, og han har et antrit som er helt utroligt! Vi lå ved siden af hinanden igennem skovstykket, men jeg havde også lige snuppet en føring igennem Grønholt, og igen fra sydsiden af Esrum - igennem Nødebo, så jeg var mildest talt lidt stegt.

Da vi nåede købmanden i Gadevang havde vi så punktering nummer 2. Det gav anledning til igen at køre lidt frem og tilbage, og jeg kom lige ind og tisse. Jeg fik dog hevet min ene hånd lidt for hurtigt ud af handsken, så foret sad helt forkert da jeg skulle have hånden i igen og det tog altså lidt længere tid end jeg havde regnet med. Så da jeg vendte for at køre tilbage til de punkterede, kom de susende mod mig. Min vending var måske lidt for sløv, så jeg tabte lige 50 meter til gruppen som satte tempo med Jacob i front! Jacob kendes bedre som "Dong-manden", og selvom han ikke er i form, så er han en uhyggelig temporytter. Han minder lidt om Cancellera i bygning, og han kører nogle gange igennem som ham! Så jeg hang og skulle lukke et hul til en gruppe, og det var satme hårdt. Heldigvis røg tempoet fra dem på en lille knold, så der fik jeg lige lukket hullet.

Herfra kan jeg så ikke huske så meget andet end at der blev lavet nogle ordentlige ryk hvor man virkelig fik pulsen op - det må nok bedst betegnes som HCM's udgave af intervaltræning, og det fungerer faktisk ganske fint. For dem der kører igennem får træningen, og dem som ikke vil de kan være fri. Vigtigst er at der altid kommer opsamling på.

Kort før Kagerup havde vi så punktering nummer 3, og kort før Græsted nummer 4. Det gav igen anledning til lidt rulleri sammen med bl.a. John og Frank.

På stykket fra Græsted mod Esrum fik jeg lagt mig i front sammen med Mogens og fik virkelig trådt igennem. Heldigvis var der noget der mindede om medvind, men alligevel blev der slået et hul. Efter dette fik vi så punktering nummer 5, og igen var der tid til lidt trilleri.

Herfra kørte vi så igennem Esrum og ned af Tingbakken, og ud mod Grisebakken efter vi havde kørt igennem Esrum. Kort før Frederiksværksvej lavede jeg et ryk og fik hul til resten af gruppen. På Grisebakken fik jeg så selskab af John som kom susende kort før toppen. Han slappede af på toppen, og jeg fik ham med på hjul så vi også kunne tage nedkørslen. Han tog så spurten til sidst foran mig og Mogens som også var kommet op.

Herfra var det langs Esrum som vi kender den, og der blev kørt friskt til med enkelte intervaller med efterfølgende ned i tempo. Igennem Jonstrup og Danstrup, og ved bakken havde jeg lagt mig i front med 2 ved siden, da Mogens gjorde klar til at køre. Det havde jeg luret så jeg kørte igennem med alt hvad jeg havde, og fik slået et giga hul :4thumbup: Så benene har trods alt lidt at skyde med stadigvæk.

Herfra var det så den klassiske tur, og der blev rykket lidt for sjov. Da vi nærmede os Kongevejen rykkede Jacob igen, og John og jeg gik med. John fik lukket hullet samtidig med at Jacob slækkede på gassen, og så slog jeg kontra, men holdt nok ikke meget mere end 30 sekunder. Jeg fik Jacob med op, og vi blev begge enige om at det var hårdt.

Ved Humlebækspurten blev der drukket lidt da vi lige var kørt af Kongevejen, samtidig med at Frank forklarede om Humlebækspurten. Da han ligesom var ved at være færdig, og vi nærmede os svinget med den lille bakke, kørte jeg afsted. Jeg fik slået et meget stort hul, og med vinden i ryggen var det nemt at holde en 40-42 km/t på det stykke. Da jeg drejede til højre mod den reelle spurt, kunne jeg se at de stadig lå et stykke bagefter mig. Jeg forsøgte at holde et godt tempo, men med ca. 500 meter tilbage af spurten, kom de tonsende forbi mig. Jeg fik senere at vide at de havde været en 3-4 stykker til at køre mig ind, og at Jacob havde taget det sidste stykke. Derudover slog Jacob væk da han havde hentet mig, for han havde ikke mere at køre med, så det var helt perfekt. I hvert fald god træning.

Ved Laveskov bakken var det Laust der startede med at sætte tempo, og så kørte John ellers bare hele vejen op - helt suverænt!

På Strandvejen lå jeg i front fra Nivå havn og så frem til Mikkelborg, inden først Laust tog over, og bagefter Ole. Sidste udfordring var så Folehaven, og jeg kunne godt mærke at jeg lå på nippet til kramper, så det var ret spændende.

På den første bakke valgte jeg at sætte tempo på, og John kom igen flyvende forbi mig, og ventede så lidt på toppen. Det var herefter - så vidt jeg kunne se, John, Frank eller Mogens og så mig selv der havde fået revet os løs. Jeg lå herefter i front også på den næste bakke, og så nærmede vi os den sidste bakke hvor jeg så kørte den fra spids med alt hvad den kunne trække. Kort før toppen blev jeg hentet af John som igen viste stor styrke, men som i arrigskab også konstaterede at han havde valgt det forkerte gear. På toppen pustede vi begge ud, og mine ben var mere end stegte.

Herfra var det så en stille trilletur hjem hvor benene kunne få lov til at slappe lidt af.

Alt i alt blev turen med HCM på 95,9 km med 29 km/t

20100328hcm.png

Hele turne blev på små 112 km med 28,5 i snit, så det var første tur i år med over 100 km.

20100328tur.png

Og et kort

20100328kort.png

Jeg kan dog godt mærke at jeg stadig mangler at få noget råstyrke i benene, men generelt er jeg tilfreds med formen som den er nu. Den kommende måned burde kunne pudse det sidste af, og så er vi rigtig klar :w00t:

Link to comment
Share on other sites

I går stod den på helvedestræning i HCM. Helvedestræning fordi vinden var ondere end OND, og det værste var at vi en stor del af vejen havde medvind ud - ergo: modvind hjem!

Da jeg nåede frem til Surina havde jeg kørt 7,5 km i modvind, men havde holdt et meget fornuftigt tempo så pulsen ikke blev banket helt op fra start. Vi var 7 der var mødt op, hvoraf de 4 var rene hold 1'ere, og 3 hold 2'ere, så det var egentlig en fin sammensætning.

Ud mod Stumpedyssevej blev der kørt behersket, men da vi ramte Stumpedyssevej lagde jeg mig i front og begyndte at trække. Jeg gav hurtigt op da jeg havde slået et meget stort hul, så jeg slækkede på gassen og lod dem komme op igen. Herfra kørte jeg mere kontrolleret og fik sat et højt tempo hele vejen, og fik også presset mig selv godt og grundigt. Lige inden Københavnsvej røg Laust i spids og kørte den lige det sidste.

På Københavnsvej kom John i front, og den mand kan altså bare træde igennem! Han satte et hårdt tempo, og der var flere de havde svært ved at lukke hullet op til ham. Det resulterede også i at vi ved Overdrevsvejen måtte slække meget på speeden og få samlet op.

Herfra gik det ellers den sædvanlige tur igennem Grønholt og til Sørup hvor vi kørte Sørup bakken. Da vi nærmede os foden, havde Jacob lagt sig i front og trak, og fik slået et hul til nummer 2, som jeg så var hurtig til at lukke, så jeg havde den perfekte startrampe. På selve bakken gik det hele lidt i stå, så jeg valgte at køre væk - dog uden at køre 100%. Kort inden der hvor den flader lidt ud kom John så flyvende forbi! :superman: Som jeg har nævnt før så er der altså krummer i ham, og jeg håber jeg kan udfordre ham lidt mere når formen rigtig kicker til. Så jeg fik mig da en fin anden plads :4thumbup:

Så gik den ellers ud igennem Endrup, og der var ikke rigtig nogen der havde lyst til at tage teten fordi vi alle vidste at vinden ville være slem, så igen røg Jacob i front og trak. Da vi så kom ud på det åbne ved nedkørslen skal jeg ellers lige love for at jeg blev bange. Jeg følte seriøst at jeg kunne vælte hvert øjeblik pga. den kraftige sidevind! Ud i viften, og så ellers bare få en smule læ, men det var satme hårdt at holde hjul. :crazy:

Ved foden af Endrup bakken var vi kun 4 - Laust, Jacob, John og jeg selv. De 3 andre havde vi smidt i sidevinden. Lidt oppe af bakken valgte jeg at køre, og det fortrød jeg hurtigt. Da jeg kom ud i det åbne kunne man virkelig mærke sidevinden igen, og mod toppen kørte jeg i direkte modvind, så hullet var tæt på at blive lukket. Heldigvis fik jeg holdt John bag mig med en 10 meters penge da vi nåede toppen. Som noget nyt kørte vi så direkte videre mod Tikøb, og på det stykke valgte John og Jacob at køre lidt igen. Jacob gav dog forholdsvis hurtigt op igen, men han havde altså også taget en monsterføring kort forinden, så det var helt fint.

Da vi nåede Tikøb lavede vi en hurtig opsamling, og så gik den ellers i direkte mod- og sidevind hjem. Laust prøvede at forklare at vi skulle køre vifte, men det var der tydeligvis et par stykker der ikke forstod hvordan man gjorde. Bl.a. lå de helt oppe på siden af ham der startede viften :dry: Og hvis de så endelig forstod at de skulle ligge noget længere tilbage, så holdt de bare 1,5 meters afstand i siden således at der på én vejbane kun kunne ligge 2 mand! Normalt burde der godt kunne være 4 på viften, men ikke i går.

Vi måtte da også gasse lidt af et par steder, fordi der var flere der havde svært ved at holde hjul, fordi de igen ikke lå helt rigtigt. Da vi havde passeret Kongevejen lagde jeg mig i front med John, og i modvinden kunne vi give noget læ til de bagvedliggende. Men for hulen hvor var det hårdt! Selv de mindste knolde man normalt ikke ligger mærke til, føltes som bakker.

Ved Humlebækspurten var det igen Jacob der havde lagt sig i front og trak godt igennem. Jeg puttede mig lunt ind som nummer 4 ud af 4, så det var helt fint. Jeg havde lidt svært ved at lure hvor tæt vi var på S-svinget, så jeg trak ud og kørte afsted måske en 50 meter for tidligt, så jeg lige præcis nåede at få John med på hjul, som så trak fuldstændig væk i selve spurten. Igen, det er ingen skam at tabe til en som så tydeligt er stærkere end jeg selv er, så det var en fornøjelse :tongue:

Ved Laveskov bakken kørte jeg igen væk med det sidste jeg havde, og igen kom John bankende forbi. Så der måtte jeg for 3. gang i går nøjes med 2. pladsen. Men så har jeg igen noget der kan motivere mig lidt.

Jeg drejede fra ved Nivå havn og trillede hjem.

Det blev ellers til en tur på 47,1 km med HCM med lige over 30 i snit!

20100330hcm.png

Alt i alt blev det til en tur på 57 km med 29 km/t i snit, og igen et godt pulsgennemsnit.

20100330tur.png

20100330kort.png

Jeg blev dog lidt trist da jeg nåede hjem og stod i badet, fordi jeg synes at jeg mangler den sidste skarphed i forhold til mange af de andre på holdet, på trods af at jeg synes jeg har trænet fornuftigt i løbet af vinteren. Det gjorde dog også at jeg kom til at tænke på at jeg de sidste 2 uger ikke har kunne træne regelmæssigt, hvor de andre har kunne træne godt og grundigt igennem. Derudover kører jeg stadig med mine vinterhjul, hvor mange er hoppet over på sommerhjulene. Det har altså også meget at sige. En ting er at jeg har et par højprofil hjul, men det er ikke så meget det. Det er mere det at mine vinterhjul består af en sæt Vredestein Fortezza Tricomp Quattro dæk som er nogle "tunge" dæk, med punkteringsbeskyttelse i, som jeg så også har dækindlæg i, som heller ikke gør meget for hastigheden. Så snart jeg ryger over på nogle lidt hurtigere dæk, så tror jeg at det har meget at sige. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Jeg blev dog lidt trist da jeg nåede hjem og stod i badet, fordi jeg synes at jeg mangler den sidste skarphed i forhold til mange af de andre på holdet, på trods af at jeg synes jeg har trænet fornuftigt i løbet af vinteren.

Patience, my friend. Det er en laang sæson. :4disguise:

Efter din beskrivelse at dømme ligger du da helt perfekt i din træning, årstiden taget i betragtning. Der skal sørme helst være noget at lægge på, når det kun er ultimo marts/primo april.

Det er så nemt at blive grebet af forårskuller, og alle de andre ser superstærke ud, og jeg når det aldrig … men som sagt: Det er en lang sæson, og der skal helst være krudt helt til september :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fed rute, den skal man da klart prøve ved lejlighed.

Jeg forstår heller ikke hvorfor du tuder? Ifølge beskrivelsen lå du da som een af de allerbedste, og hvis du samtidig kørte på vintergrej er det jo klart du er voldsomt handicappet.

Er meget imponeret!

Link to comment
Share on other sites

I går og i dag er der dømt hviledage, inden jeg kaster mig over træningen igen fredag, søndag og mandag. Søndag skal jeg køre med CC Hillerød da de arrangerer et lille løb på en rundstrækning ved Esrum, som passer perfekt til mig med en lang bakke.

I mandags var jeg i Heino og købe lidt til sæsonen. Det blev bl.a. til en omgang High5 Isotonic energidrik og et par nye Vredestein Fortezza Tricomp dæk til når GP4000S'erne giver op. Jeg kørte med High5 drikken i tirsdags, og jeg ved ikke om det var fordi det var nyt eller om det er fordi det er noget "grovere" for maven, men jeg fik altså noget luft i maven efter jeg havde drukket det. Så nu må vi se de næste par gange jeg er ude og træne om jeg får det samme, for så går jagten ind på Vitargoen igen som jeg ellers har været rigtig glad for.

Jeg havde også besluttet mig for at købe et par nye løse knæ, da mine Giordana ikke er lange nok. Når jeg kører med dem skal jeg sætte dem lidt højt for at de ikke glider ned, og det betyder at de kun lige dækker mine knæ. Så jeg havde luret på en længere model. Først gik jeg i Ritter og der havde de nogle Nalini som kostede 449,-, men da jeg så fandt frem til at Assos sælger nogle der mindede om det for 349,- så var den ged ligesom barberet. Så jeg har investeret i et par fra Assos, som også er det første jeg har købt fra det mærke. Så må vi se om de er så meget bedre som mange siger.

Link to comment
Share on other sites

Igen i dag stod den på træning med HCM. Jeg havde luret lidt på vejrudsigten for et par dage siden, og det lod til at det ville blive godt vejr i dag, så jeg havde oprindeligt regnet med den tynde Craft jakke med løse ærmer indenunder, og så korte ben med løse knæ. Men da jeg vågnede i morges og lige var ude og pumpe luft i dækkene, synes jeg godt nok det var lidt friskt nok. Så de tykke lange bukser blev hevet frem, og den lidt tykkere jakke taget på, og så var det ellers afsted.

Jeg synes godt nok at jeg var lidt tung i kroppen på vej til Surina, og modvinden hjalp heller ikke særlig meget.

Ved opsamlingen var det et noget magert fremmøde, og vi var kun 4 til hold 1. Jeg hørte at de i går havde været 11 til hold 1, så det var ikke ligefrem prangende, og med mine tunge ben frygtede jeg lidt for hvordan det ville gå. På vej ud til Stumpedyssevej kom jeg i front, og jeg holdt også fronten da vi ramte Stumpedyssevej. Her fik jeg sat lidt tempo på, men lå også med en høj puls det meste af vejen. På de sidste par bakker, valgte jeg at lukke op for gassen og rejste mig i sadlen i håbet om at mine tunge ben måske kunne løsne lidt op. Det resulterede så i at vi smed den ene i gruppen, som valgte at vende om og køre med det lidt langsommere hold.

På Københavnsvej skulle vi lige forbi Birkerød BC holdet, og så gik den ellers i et ok tempo hele vejen til Kulsviervej. Herfra og igennem Grønholt til Sørup bakken lagde jeg mig i front og tog en god lang føring. På Sørup bakken fik jeg kørt fra Laust og ham den anden jeg ikke lige kan huske navnet på, og der fik jeg kørt mig godt og grundigt ud. Herefter tog Laust føringen ned mod Endrup bakken, og fik banket hastigheden op på over 55 km/t - så det var helt suverænt. Jeg overvejede et kort øjeblik at slå ud og spurte igennem, men det havde været for meget. På Endrupbakken kørte jeg igennem igen, og fik slået et stort hul til de 2 andre, og kom også først op her.

Herefter gik det langs Esrum sø, og så på Harreshøjvej kom jeg i front igen, og her lå jeg faktisk et pænt stykke tid igennem Harreshøj og derefter Tikøb. Da vi nåede Danstrup så vi den langsommere gruppe lidt længere fremme. Da vi fik kontakt valgte jeg at køre igennem og få et monsterinterval som også trak tænder ud til sidst. På stykket ud mod Kongevejen valgte ham der tidligere var røget af, men som havde fået kræfter igen og derfor kørte med os igen, at sætte tryk på kedlerne.

Ved Humlebækspurten valgte jeg at hoppe i front og trække. Modvinden var noget hårdere end jeg umiddelbart havde regnet med. Spurten resulterede da også i at der var nogle andre der tog den.

På Strandvejen kørte vi lidt viftekørsel, og jeg opdagede at vi havde fået en ekstra mand med som lå på hjul. Hele vejen frem til Folehaven lå han der faktisk, og lige inden vi ramte Folehaven hentede vi 2 ryttere. Den ene var en Saxobank rytter som jeg ikke lige kunne se hvem var - umiddelbart kunne det godt være Anders Lund. Og den anden var Martin Pedersen fra Footen-Servetto holdet. Ikke hver dag man ser disse ryttere i levende live :bigsmile:

Ved Folehaven satte jeg gang i den ved første bakke, og igen ved anden bakke. Jeg holdt fronten hele vejen frem til den sidste hvor ham den anden vi havde kørt med åbnede spurten, og jeg fik lige nuppet ham til sidst mens vores ukendte holdt sig på siden af mig. Jeg holdt tempo på det flade stykke, og gav den fuld gas på nedkørslen. Det viste sig så at det var selveste Jesper Worre der havde ligget på hjul, og jeg fik senerehen at vide at han ikke havde veget fra mit hjul på Folehaven.

Alt i alt blev turen med HCM på 71,2 km med 30,5 km/t i snit, så det er absolut godkendt. Specielt når man tænker på at vi kun var 3, og jeg alligevel synes jeg fik taget en del føringer.

20100402hcm.png

Total blev min tur på små 86 km med 29,2 km/t i snit.

20100402tur.png

20100402kort.png

Så det var en rigtig god gang træning i dag, som godt kan mærkes i benene her i løbet af eftermiddagen. Nu er planen nok at jeg måske snupper en tur i morgen eftermiddag for lige at løsne benene lidt op, og så ellers træningsløb med CC Hillerød på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Aldrig har jeg lidt så meget på en cykel, som jeg har gjort i dag. Dagens træning skulle være sammen med CC Hillerød som skulle køre et lille træningsløb ved Esrum. Jeg lagde godt mærke til at det ville regne lidt i løbet af dagen, men tænkte at det sikkert ikke ville være så slemt når alt kom til alt. På vej mod Hillerød kunne jeg mærke de første dryp, men igen, ikke noget slemt.

Vi var vel en 20 stykker der var mødt op til træningen, og der blev kørt lige i det jeg nåede til samlingsstedet, så det passede da heldigvis perfekt. Herfra gik det stille og roligt afsted mod Esrum, hvor vi kørte igennem Nødebo for at nå frem. Det var en ret hyggelig tur, og jeg fik snakket lidt med Svend Erik som jeg ellers ikke har fået set meget til i 2009. På vej derud begyndte regnen dog for alvor at tage til, men igen var det ikke noget man tænkte mere over.

Da vi nåede frem til Tingbakkeskolen kiggede vi på opdelingen af hold 1 og 2, og vi var kun 5 på hold 2, hvor af vi var 2 som ville være for stærke. Så da vi kørte ud på en opvarmningsomgang, som jeg ikke lige fik timet, besluttede jeg og en anden at vi hellere måtte køre med hold 1 og så tage slagene.

Da vi startede skulle vi køre 8 omgange, og der var fuld fart på fra starten af, og da vi nåede stykket hvor vinden virkelig fik fat fra siden af, kom jeg ikke ordentlig på viften, så jeg røg hurtigt af igen og lod de andre køre. Det skal dog også siges at de andre bl.a. var A-ryttere og et par i H50, så det var ikke de langsomme jeg var kommet ud og køre med. Jeg fandt dog ind i et godt samarbejde med en anden og vi kørte 4 omgange sammen. Herefter fik vi en anden på, og så måtte jeg slippe på Frederiksværksvej bakken. Jeg kunne ikke holde deres tempo, og jeg havde svært ved at se noget fordi mine briller var fuldstændig våde og duggede til.

Så jeg tog en runde i mit eget tempo, og så ventede jeg på de andre blev færdige. Da jeg stoppede kunne jeg for alvor mærke hvor våd jeg var, og mine handsker var fuldstændig gennemblødte. Det betød også at turen hjem ville blive et helvede for der var modvind HELE vejen. Jeg fulgtes med Svend-Erik, men allerede da vi nåede Esrum sø måtte jeg slippe for mine hænder var fuldstændig frosset til. For at illustrere hvor kolde de var, så kunne jeg næsten ikke skifte gear fordi jeg ikke havde kræfterne i fingrene.

Så jeg var flere gange nede og køre på lille klinge og bandede kraftigt over vinden. Så jeg var ekstremt glad da jeg kom hjem og kunne komme ud af alt det våde tøj, og under en dyne.

Alt i alt nåede jeg 80 km - grafen siger 75 km, men jeg glemte at sætte min Garmin igang på vores opvarmnings omgang. 27,6 km/t i snit er ikke imponernede, men jeg kravlede også næsten hjem på cykel.

20100404tur.png

20100404kort.png

Jeg fik også taget en tur i går på ca. 45 km hvor der bare skulle trilles. Nu sidder jeg så i sofaen og ser Flandern Rundt. Krydser fingre for en Saxobank sejr til enten Matti eller Fabian!

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest skal der lyde en salut til Team Saxobank og ikke mindst Fabian Cancellara med sejren i Flandern Rundt i går. Sad foran fjernsynet og heppede begejstret da han kørte fra Boonen på 2. sidste stigning uden problemer. Fandme flot! :superman:

I dag kom jeg ud med HCM, på trods af at jeg var noget usikker på benene. Gårsdagens tur havde taget lidt rigeligt på kræfterne, og det faktum at jeg havde kørt 3 dage i streg hjalp nok heller ikke stort på det. Men jeg satte afsted, og det var sådan en dag hvor det enten kunne gå rigtig godt, eller rigtig skidt.

Ved Surina var der mødt en del frem - tror faktisk der var en 15-16 stykker der kørte afsted, og umiddelbart var vi 6 til hold 1 og så resten på et hold 2. Vi kørte dog samlet afsted ud mod Stumpedyssevej, og så kom første punktering. Vi valgte at fortsætte frem til Københavnsvej, og så regnede vi med at vi ville samles i et hold 1 og køre afsted. Men da vi nåede enden af Stumpedyssevej var vi kun 4. Så vi vendte om igen og kørte tilbage.

Herfra gik det af en noget mystisk vej i samlet flok, hvor vi kom igennem militærområdet ved Høvelte, og rodede rundt på nogle små villaveje hvor vi fik den ene punktering efter den anden. På et tidspunkt havde vi 2 punkteringer på mere eller mindre samme tid, og da vi så var klar til at køre igen kom der endnu en punktering efter 25 meter. Som man også kan se på grafen er de første mange km præget af en meget svingende puls!

På et tidspunkt lå vi omkring Nr. Herlev, og så kom der selvfølgelig ENDNU en punktering, men der blev der så sagt at vi skulle fortsætte med at køre, og så ville Frank sørge for at følge de sidste hjem. Da vi kom ud på Roskildevej - det hedder Overdrevsvejen åbenbart når man kommer tættere på Roskilde, fik vi medvind og Jacob(vores udgave af Fabian Cancellara) ville lige teste hastigheden i medvind, og jeg kom hurtigt på hjul. Vi formåede at køre meget langt væk fra de andre, og så ventede vi ved et lyskryds, hvor jeg så valgte at trille over med meget lav hastighed. Da jeg så nåede udkanten af Hillerød stoppede jeg op og ventede i 5 minutter, men kunne intet se.

Så jeg besluttede mig for at fortsætte solo igennem Hillerød, og så var første plan at køre igennem Nødebo og så nord om Esrum og hjem, men jeg blev enig med mig selv om at nu var jeg alligevel ude, så jeg kunne ligeså godt køre hele vejen til Dronningmølle og så af Strandvejen hjem derfra. Det var lidt hårdt igennem Gribskov, og stykket fra Esrum til Dronningmølle var plaget af en sidevind der trak tænder ud.

MEN, da jeg så kom op på Strandvejen ved Dronningmølle var der dømt medvind :superman: Med andre ord kunne jeg køre 33-34 km/t uden at blive presset voldsomt. Dog var min puls forholdsvis lav - jeg går ud fra at det skyldes de seneste par dages intensive træning. Stykket fra Hornbæk til Helsingør var på cykelsti med lækker asfalt, og der var det ned i bukningerne og så køre igennem.

Jeg tog Ørebakken op i et lavt tempo, for jeg havde ikke så meget mere at skyde med. Herfra gik det igennem Gurre, Nyrup og så af Kongevejen hjem.

Alt i alt blev det til 115 km med 28 km/t i snit. Ca. 70 km af dem var ren solokørsel, så det er egentlig ganske fornuftigt!

20100405tur.png

20100405kort.png

Og så er jeg blevet helt skudt i den "nye" Specialized SL3 som bl.a. Team Saxobank bruger. Kunne meget vel blive en kommende cykel.

specialized_s_works_tarmac_sl3_dura_ace.gif

SL3_8bit.png

sworkstarmacSL3.jpg

3 super fede finishes. Den sorte er helt mat, så det ser ret cool ud. Men en cykel med tapered headtube hvor forgaflen går fra 1,5" i bunden til 1 1/8 i toppen(tror jeg det er) og med BB30 krankboks, er lige i tidens ånd. Og så en rammevægt lige omkring de 900-950 gram.

Link to comment
Share on other sites

5. dag i træk med cykeltræning, og turen gik sammen med HCM. Mine ben var faktisk overraskende friske når man tænker over at jeg kørte 115 km i går. Jeg havde lidt problemer med min bagskifter på vej til Hørsholm - den kammede ligesom over når jeg kørte på 21'eren bagpå. Så der blev justeret lidt på vejen.

Ved starten var vi 7 mennesker, hvoraf de 6 hørte til på hold 1. De fleste havde dog lidt tunge ben, så vi blev enige om at køre forholdsvis fornuftigt. Kun Jens, på sin nye Pinarello Dogma med DI2, havde ikke kørt så meget i påsken så han havde meget friske ben.

Ellers gik det bare på den sædvanlige hverdagsrute. Ved Sørup bakken havde vi snakket lidt om Cancellara, så jeg valgte at sætte tempo siddende i sadlen, mens et par af de andre var oppe og stå. Det var hårdt, men jeg kom da først op. Ved Endrup satte jeg tempo fra front, men blev på nedkørslen overhalet af Jacob som virkelig satte kul på. Ved bakken valgte Jens at køre og jeg kørte efter. Lige ved "bumpet" valgte jeg at køre fra ham, og formåede at holde hullet hele vejen til toppen.

Herfra kørte vi godt tempo, og med nogle ok føringer fra de forskellige ryttere.

Ved Humlebækspurten startede jeg også ud i front, men det gik åbenbart for langsomt, så jeg blev hurtigt overhalet. Ved selve spurten var det først Kim og derefter Jacob der satte megatempo, og så rykkede Jens med god fart på. Jeg kom dog op på hjul og fik det lukket lige inden svinget. Og da vi så kom ud valgte jeg at trykke igennem og fik hamret cyklen op på små 49 km/t i spurten, så det var ok.

Herfra var det ellers bare af Strandvejen hjem, og jeg drejede fra ved Nivå havn.

Turen med HCM blev på 57,4 km med 31,4 km/t i snit.

20100604hcm.png

Hele turen blev på 67,2 med 30,4 km/t.

20100604tur.png

20100604kort.png

Nu skal jeg så have lidt pause, og lige lade kroppen restituere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lidt opdateringsværk. Var så uheldig at jeg først røg et smut til Aalborg til et møde som tog 2 dage ud af kalenderen, og samtidig blev jeg efterfølgende syg. Så rent træningsmæssigt røg jeg lidt ud af den, men i søndags var jeg tilbage.

Der var "Op på Sadlen!" ved Lyngby Storcenter, så jeg havde fået gjort cyklen klar til en tur til Lyngby fra morgenstunden af. Cosmic Carbon hjulene var kommet på, med sommerdækkene, og nyt styrbånd - så den var med andre ord top-tunet. Turen gik af Strandvejen, så der var ingen problemer andet end en kraftig vind fra syd vest - tror jeg.

Ved Klampenborg mødtes jeg med Veggerby og vi fulgtes op af Klampenborgvej hvor vi fik snakket om løst og fast. Da vi nåede frem til centret var der et noget større fremmøde end sidste gang.

24077_384139103502_374839633502_3727516_4099354_n.jpg

Og derudover var der et par prominente navne imellem de ca. 40-50 fremmødte

24077_384126168502_374839633502_3727229_3338561_n.jpg

Jens Veggerby, Mads Mikkelsen, Rolf Sørensen og Paw Henriksen. Så det var fint selskab.

Turen startede stille og roligt og vi trillede ud af Lyngby og mod Høsterkøb. Ved Rundforbivej delte vi gruppen op i 2. Dem der ville køre ræs med Rolf og dem som ville tage det mere stille og roligt med Jens. Jeg hoppede på første gruppe, og lå ved siden af Rolf det meste af vejen til Høsterkøb. Selvom manden er ved at være oppe i årene, så kan han stadig køre godt til! Specielt på en lille nedkørsel viste han hvor meget kontrol han egentlig har over cyklen. Hvor jeg hev i bremsen, fortsatte han bare nærmest uden hænder.

Ved Høsterkøb kirke tog jeg fronten da jeg kendte vejen, og Rolf ville falde igennem feltet for lige at se hvordan det så ud. Ved Sandbjergvej kom han pludselig blæsende bagfra med ret god fart på, og jeg valgte at køre efter. Jeg kunne ikke helt holde hjul, men fik trukket et par ryttere med op som kunne, så kom ind som nummer 5 da vi gjorde holdt ved Rolf's hus. Her var der også rig mulighed for lige at få pusten - der blev kørt RIGTIG stærkt ned af bakken. Tror jeg fangede den til omkring 50 km/t.

Herfra gik det stille og roligt mod Lyngby Storcenter hvor der igen var samling. Jeg fulgtes med Jens, Paw og Rolf ned til strandvejen, og så stod den ellers på at køre med Rolf hjem. Dvs. holde hans tempo da han ville køre intervaltræning fra Klampenborg til Vedbæk havn. DÉT var virkelig en oplevelse! Da han begyndte at sætte fart på var der stadig en kraftig sidevind, men det gjorde ikke rigtig noget, for manden lå altså og kørte i nærheden af 38-40 km/t - på let stigende vej. På en af nedkørslerne ramte vi da også 55 km/t!

Mellem Vedbæk havn og Folehaven slækkede han på farten, og vi fik snakket lidt om Amstel Gold Race og hans nye bog, og så selvfølgelig også hans ret gode form. Inden Folehaven drejede han fra, og jeg fortsatte mod Nivå. Fra Rungsted havn til Mikkelborg valgte jeg at smide endnu en gang hastighedstræning ind, og gav den fuld æde. Man kan også se på min pulskurve at den ligger stabilt oppe i det røde felt. Men modsat Rolf lå jeg kun og kørte 35 km/t i sidevinden når det gik rigtig hurtigt. :tongue: Fra Nivå var det bare stille og rolig afrulning, og i bad.

Alt i alt blev det til en tur på 87 km med små 26,4 km/t. Ikke ligefrem pralende hastighed, men who cares med den intensitet der var i intervallerne?

20100418tur.png

20100418kort.png

Mit interval hjem sammen med Rolf så således ud:

20100418Rolf.png

Til de interesserede kan jeg fortælle at der køres igen d. 2/5 kl. 10.00, foran Ritter Cykler i Lyngby Storcenter. Igen er det Jens Veggerby der er turleder, og så tror jeg at både Mads Mikkelsen og Paw Henriksen kører med igen.

I mandags havde jeg taget cyklen med på arbejde i håbet om at få en tidlig dag. Men en generalforsamling dagen efter, gjorde at jeg først kom fra arbejdet lidt over 18. Så det var at finde den hurtigste rute hjem, og så ellers bare give den fuld gas hele vejen. Med andre ord ét langt interval hvor den skulle have én over nakken :superman:

Det fik den så også. Små 23 km med 30,4 km/t, og det var så i en ret kraftig modvind - så det var jeg egentlig godt tilfreds med.

20100420tur.png

Og så lige en gennemsnitlig puls på 86% af max pulsen!

Nu håber jeg på at vejret er til at komme ud og træne i morgen. Bliver nok en tur med HCM drengene, men nu må vi se :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I går nåede jeg lidt presset til træning. Jeg var sent ude af døren, så allerede der var CC Hillerød afskrevet. Hvis jeg kunne holde tempo kunne jeg lige præcis nå HCM drengene. Så den fik én over nakken på turen til Hørsholm, og nåede det lige på minuttet. Vi var en 7 stykker der var nået frem, hvoraf den ene ikke tog føringer. Derudover samlede vi en lettere træt(læs: meget sulten) Jacob, som ville køre sig flad, men ikke havde det helt store overskud.

Turen var en gammel kending som vi ikke har kørt i mange år efterhånden op over Havreholm og igennem Gurre hjem. Jeg tror faktisk kun jeg har kørt den én gang før.

På vej ud mod Stumpedyssevej lagde jeg mig i front og tog en pæn føring, men der var generel enighed om at der skulle være korte føringer grundet den hårde vind. Ved Kulsviervej kom jeg frem igen og gav den gas sammen med Jacob, og det var super lige at blive presset lidt på flad vej. Da vi nåede vejen der går op til Sørup bakken, valgte Jacob at stikke af. Jeg valgte at køre efter ham og fik Jens med på hjul. Da jeg så vi havde hullet valgte jeg at tage en føring således at vi kunne holde forspringet. Jens sprang over, så Jacob kom frem igen kort før bakken. Det betød at jeg var nogenlunde frisk til bakken, men fik kikset med gearskiftet og skiftet til et tungere gear i stedet for et lettere. Da jeg endelig fik skiftet tilbage valgte jeg at køre, og Jens kunne åbenbart ikke følge med. Det gik ok på vej op af bakken, men da den begyndte at flade ud valgte jeg at give den lidt mere gas, og der fik jeg for alvor slået hullet og kom solo op til den fiktive målstreg :superman: Det er noget jeg absolut skal blive bedre til. Jeg kan slå hullet på bakken, men så går jeg for meget død når den flader ud, og så bliver jeg hentet. Så teknikken for mig er at forbedre mig i at rykke hårdt, og så bide smerten i mig når det flader ud, så jeg kan holde forspringet.

På vej ud mod Jonstrup/Endrup bakken lå jeg i 3. position mens der blev givet ok gas. På selve bakken lå jeg som nummer 2, igen med Jens på hjul. Halvvejs oppe af bakken valgte han at åbne op, og jeg fulgte med. Da jeg fik lukket hullet satte jeg mig ned mens han fortsatte med at stå op. Lige i dét han satte sig ned, valgte jeg at spurte igennem og passere ham. Det betød også at jeg kom først op her. :4thumbup:

De var lidt tid om at komme op så jeg lå lidt i front et stykke tid, inden de nåede op. Da vi kørte langs Esrum skete der ikke så meget andet end der blev kørt ok hurtigt. Da gruppens langsomme - og overspringende mand, lå i 2. position og der blev slået ud, så slog han også selv ud. Så var der mig tilbage som kørte stille og roligt op. På Harreshøjvej slog jeg igen et hul, og der gik igen et stykke tid før de valgte at lukke det, så jeg måtte hele tiden kigge mig bagud. Da de så endelig kom op var der en anden der kort tid efter valgte at tage over. Så ved næste lejlighed kom jeg i front igen og trak igennem. Det betød så vidt jeg kunne se at der igen blev slået et lille hul hvor det kun var mig og Carsten der lå i front.

Herfra var turen lidt mere kringlet, og vi kørte som sagt op til Havreholm. Jeg tog en enkelt føring eller to, inden jeg for alvor trak igennem. Jeg besluttede mig bare for at give den gas næste gang jeg kom i front, og det lykkedes ok. En pulsværdi omkring 88-90% af max, og så bare derudaf. Fantastisk.

Så var det lidt stille og roligt inden vi skulle køre Humlebæk spurten. Laust fik åbnet et hul på et transportstykke, så i første omgang måtte vi efter ham. Så det var ham, en anden, Jens, og så mig der lå i front. Bagved mig tror jeg det var Carsten der kom hurtigt op, og lige inden han fik kontakt med os, valgte jeg at banke derudaf. Jeg fik slået et hul, men fik åbenbart også Jens med - igen. Jeg valgte bare at give den gas og så håbe på at snuppe ham i spurten. Vi holdt hullet selvom jeg ca. halvvejs måtte sænke farten en smule for ikke at brænde sammen. Ved spurten fik jeg ikke lukket godt nok af, så Jens smuttede indenom, og i det jeg skulle til at spurte bankede jeg mit knæ ind i kronrøret og det gjorde så ondt at jeg ikke kunne træde igennem. Men fra mit ryk til spurten så det således ud:

Skrmbillede2010-04-23kl180127.png

Små 53 km/t ved maks, og et gennemsnit på over 45 km/t. Ikke dårligt :innocent: Og tak for medvind!

Herfra kørte jeg af i Nivå og trillede hjem. Alt i alt blev det til en tur på små 73 km med 31,6 km/t i snit. Selve turen med HCM blev med små 32 km/t i snit.

20100422tur.png

20100422kort.png

Alt i alt synes jeg at formen er på rette vej, men jeg mangler stadig en del for at jeg er helt tilfreds. Turen i går havde den rigtige fart for årstiden, men pulsen var lidt for høj.

Link to comment
Share on other sites

Dagen startede tidligt da jeg skulle ind og hjælpe til ved BT Halvmaraton. Vi er som sagt en af de store sponsorer, og starten går lige ved centret, så der er en masse praktiske ting vi skal hjælpe til med. Det er bl.a. at sørge for rindende vand til depoterne til 8.000 løbere, trække strøm til arrangørerne etc. Så kl. 07.45 stod jeg i centret og gik igang med at lave dagens gode gerning.

Da kl. var 10.45 havde jeg også fået taget de billeder jeg skulle have, og så skulle min kæreste og jeg til åbent hus i en lejlighed i Lyngby.

Men da klokken var ca. 12.15 var jeg ude på cyklen. Det skulle bare være en hurtig gang intervaltræning, og jeg besluttede mig hurtigt for at køre en omgang på klubmesterskabsruten, for lige at have et rigtigt langt interval.

Da jeg kom derud valgte jeg at give den fuld gas. Køre omgangen for fuld skrald, for også at teste hvordan kroppen reagerer på 45 minutters kørsel med 85-90% af max pulsen. Det gik faktisk rigtig godt ude på ruten, og jeg vænner mig også til at presse cyklen lidt mere i sving o.lign. Derudover fik jeg holdt et rigtig godt tempo, og igen øvet mig i at holde tempo efter bakkerne. Alt i alt blev det til et interval på 26,4 km med 33,2 km/t. 85% af tiden har jeg ligget med over 152 slag i minuttet(mit max er 190), og 168 slag i gennemsnit.

20100425interval1.png

Højdekurven skal i ikke tage jer så meget af, da den var lang tid om at finde satellit forbindelse. Til gengæld sjovt at se pulskurven som næsten er helt vandret.

Herfra kørte jeg igennem Hørsholm og ned på Strandvejen, for lige at rulle lidt. På Strandvejen kørte jeg en smule til, men ikke meget, og da jeg så nåede Vedbæk valgte jeg at køre et interval op af Sandbjergvej, af Kongevejen og så Folehaven ud mod Strandvejen. Op af Sandbjergbakken holdte jeg faktisk et fornuftigt tempo, selvom det var rigtig hårdt. På Kongevejen hentede jeg en knallert, og kørte fra ham uden problemer, og holdt et tempo i nærheden af de 40 km/t. :w00t: Igennem Folehaven blev jeg ramt af modvinden, som alligevel var lidt ond, men igen gjorde jeg hvad jeg kunne for at holde tempo, og spurtede lige en smule på den sidste bakke.

Det blev til et interval med 11,2 km, 33,5 km/t i snit, 104 højdemetre, og så igen en rigtig høj pulsværdi. Et lidt lavere gennemsnit end første interval, men stadig højt.

20100425interval2.png

Herfra trillede jeg ned til Rungsted havn, hvor jeg igangsatte det sidste interval i medvinden. Jeg var på dette tidspunkt ved at være godt stegt, så det var absolut ikke nemt, men ideen var at holde et højt tempo, og så presse mig frem til antikvitetshandleren i Mikkelborg hvor intervallet skulle slutte. Generelt gik det godt, men da jeg nåede Mikkelborg var det meget fristende at geare ned og bare trille derfra. Men jeg holdt den, og spurtede endda lige lidt til sidst.

Det gav 3,7 km, med 40,2 km/t :superman: Igen en høj stabil puls.

20100425interval3.png

Fra udkanten af Nivå trillede jeg bare hjem, og sluttede dagens træningstur, som i øvrigt var årets første uden skoovertræk :laugh: 66,2 km med 31,4 km/t i snit, og 475 højdemetre.

20100425tur.png

20100425kort.png

En absolut godkendt tur, hvor jeg dog godt kan mærke at formen er ved at indfinde sig, men stadig mangler noget for at det er rigtig sjovt. Men bare rart at køre med løse knæ og korte handsker. Det er altså noget rarere end at have 5 kg tøj på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share