Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Efter en stille weekend med noget Tour de France på fjerneren, var det endelig tid til at komme ud på landevejen med cyklen. Jeg tog derfor en anelse tidligere fri fra arbejde, sådan ca. 2 timer tidligere end normalt.

Jeg tog en lille omvej ud til Kongevejen for at slippe for brostenshelvedet på Lyngby Hovedgade. Herfra gik den over Geels bakke og Holte bakken. Dem der har været ude og cykle i dag, kan skrive under på at vinden er kraftigere end man umiddelbart lige tror. Så vidt jeg kunne se på DMI i dag så stod den på en gns vind på 8-9 m/s, og vindstød oppe omkring 15 m/s. Og den vind kom meget forfra på det første stykke, inden jeg drejede op igennem Rude Skov.

Herfra kørte jeg igennem Høsterkøb og ned af Åsebakken, for det var her min store plan for dagen skulle være. Kraftigt inspireret af Maxpowers sindsyge træning på Geels bakke, fandt jeg på at jeg ville gøre nogenlunde det samme, bare på Sjælsø bakken og Åsebakken. Så jeg kørte helt ned i bunden, og så ellers op. Det gjorde jeg så åbenbart 11 gange, og de sidste mange gange var det virkelig sindsygt hårdt. Alle gangene var på lille klinge. Eneste ulempe ved denne rute var at jeg skulle passere vejen og ofte måtte komme helt ned i fart for at time det med bilerne. Men 11 gange kom jeg da op.

Efter sidste omgang kørte jeg tilbage igennem Høsterkøb, og ud på Kongevejen igen mod Hørsholm. Jeg tog så Folehaven bagfra, og kørte ned til Rungsted havn, hvor jeg så kørte op af Bolbrovej, og af Kongevejen hjem til Nivå.

Alt i alt blev det til en kort tur på 51,3 km med 712 højdemetre, og et snit på 27,5 km/t.

20092107tur.png

Alt taget i betragtning med at der blev kørt op af bakken så mange gange, og at jeg generelt havde mod/sidevind hele vejen hjem, så passer snittet mig egentlig ganske godt. Derudover tror jeg at min cykel skal et smut forbi en mekaniker, for forenden er MEGET løs, hvilket ikke er særlig behageligt når man skal lave et 180 graders sving på en meget lille venderadius, efter man har bremset ned fra 45 km/t til 8 km/t på 50 meter.

For dem der rigtig vil nørde, så kan jeg fortælle at min VAM på den hurtigste tur op af bakken var på 1218 m/t. Det er altså på en stigning der er 800 meter lang. Contador kørte op af Verbier i søndags med 1852 m/t. Ser jeg det på hele det forløb hvor jeg kørte op af bakken 11 gange, så var min VAM på 611 m/t. Alle rygter om at jeg skulle være dopet, kan hermed afvises :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft min cykel på værkstedet weekenden over, så jeg måtte ty til at løbe en tur i søndags. Jeg har ikke løbet i et år eller noget i den dur, og min maskulinitet satte ikke en stopper for dette. Det betød at jeg løb 6 km med 11,4 km/t hvilket faktisk ikke er helt tosset. Det er tilgengæld det faktum at jeg lige siden har haft mega ondt i mine lår. Virkelig ømme muskler. Dum idé!

I går var jeg så ude på cyklen hvor jeg cyklede hjem fra arbejde. Der var ikke rigtig nogen dagsorden andet end jeg ville se hvordan benene tog det, og hvordan konditionen tog det. Jeg tog derfor den sædvanlige tur ud gennem Lyngby, over Geels bakke og Holte bakken. Videre af Kongevejen hele vejen til Hillerød, og så op mod Nøddebo. Igennem Gribskov, op af Grisebakken, og så igennem Danstrup hjem.

Alt i alt blev det en tur på 56,1 km med 31,3 km/t i snit, hvilket egentlig er godkendt.

20092807tur.png

20092807kort.png

Link to comment
Share on other sites

Lyder som en god tur du havde. Har tænkt over hvorfra den grafik over puls mm. stamemr fra? En bestemt cykelcomputer eller lign? Det ser nemlig meget nyttigt ud, så ville gerne vide det. :)

Hej Kuota4life - jeg bruger en Garmin Edge 305 cykelcomputer, og så det program der hedder Ascent som dog kun fås til Mac så vidt jeg er orienteret.

Link to comment
Share on other sites

Så kom der en forklaring på hvorfor min cykel var ribbet for ting:

P1010261.jpg

P1010264.jpg

P1010260.jpg

P1010271.jpg

P1010262.jpg

Keramiske lejer i bagskifter og krankboks

P1010269.jpg

P1010266.jpg

I mandags var jeg nede og hente en SRAM Red gruppe - dog med en Force kassette som så ikke larmer så meget som Red'en. Jeg har selv pillet alle Shimano delene af cyklen, og sat den nye gruppe på. Jeg startede på projektet i tirsdags hvor alt blev pillet af cyklen. Dagen efter gik jeg så så småt i gang med at sætte de nye dele på, og siden da har jeg brugt 4-5 timer hver aften på at tilpasse kabler, sikre mig at alt var skruet rigtigt på, indstille forskifter, bagskifter, skiftegreb, justere bremser osv. Med andre ord har jeg nu fået et bedre indblik i hvordan en cykel er skruet sammen :laugh:

Det har taget lang tid, men det har været det hele værd. Og så synes jeg absolut det klæder cyklen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede tirsdag aften, og blev færdig lørdag aften. Så det er vel 5 dages penge jeg har skruet på den. Men det er så også første gang, og jeg har virkelig taget mig god tid - noget som normalt ikke er min stærke side. Hvis det er Shimano skal man bruge et bestemt værktøj til selve kranken, og så ellers bare en krankboks aftrækker. SRAM skal man bare bruge en krankboks aftrækker og så ellers unbrakonøgler, skruetrækkere, kabeltænger etc. Jeg synes egentlig ikke det var så svært. Jeg er sådan en ti-tommelfinger type, så hvis jeg kan finde ud af det kan alle sgu.

Jeg havde den lige på vægten her i morges, og der blev den hurtigt vejet til 7,8 kg. Sgu ikke helt tosset.

I dag skulle den så ud og stå sin store prøve. Og dommen er klar: SRAM er lige noget for mig! Det er bare en lækker måde at skifte gear på, og skiftene er bare rigtig kontante. Derudover er den jo med kompaktkrank hvilket jeg ellers var lidt skeptisk over, men det er blevet gjort til skamme. Der var ingen problemer med at holde tempo, og fordi den store klinge er mindre, benytter man kransen mere på midten og dermed får man en mere lige kædeføring.

Turen gik igennem Langstrup, og Fredensborg til Sørup bakken. Herfra ud til Endrup hvor der godt nok var meget vind! Så fortsatte jeg lige ud ved Jonstrup i stedet for HCM's tur hvor de drejer ned langs Esrum. Så igennem Tikøb og ud til Grisebakken og Frederiksværksvej. Så kørte jeg en lidt anden vej ud af Esrum og ud til Gillelejevej og op igennem Firhøj ud til Strandvejen. Herfra hele vejen til Helsingør og op af Ørebakken, og ud til Strandvejen. Det var også ca. heromkring at jeg fandt ud af at jeg ikke havde fået strammet saddelpinden nok, for jeg synes ikke jeg sad særlig godt. Viste sig at saddelpinden var sunket så meget som ca. 5 cm, så jeg vendte næsen hjemad.

I alt blev det til en tur på omkring de 70 km, med et ok snit, og en god puls. Og ikke mindst fantastisk at køre med den nye gruppe!

20090208tur.png

20090208kort.png

Fremtidsplanerne burde meget gerne være en tur med HCM på tirsdag og så en tur med CCH på torsdag, og så er jeg ved at være på vej til noget ferie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede tirsdag aften, og blev færdig lørdag aften. Så det er vel 5 dages penge jeg har skruet på den. Men det er så også første gang, og jeg har virkelig taget mig god tid - noget som normalt ikke er min stærke side. Hvis det er Shimano skal man bruge et bestemt værktøj til selve kranken, og så ellers bare en krankboks aftrækker. SRAM skal man bare bruge en krankboks aftrækker og så ellers unbrakonøgler, skruetrækkere, kabeltænger etc. Jeg synes egentlig ikke det var så svært. Jeg er sådan en ti-tommelfinger type, så hvis jeg kan finde ud af det kan alle sgu.

Jeg havde den lige på vægten her i morges, og der blev den hurtigt vejet til 7,8 kg. Sgu ikke helt tosset.

I dag skulle den så ud og stå sin store prøve. Og dommen er klar: SRAM er lige noget for mig! Det er bare en lækker måde at skifte gear på, og skiftene er bare rigtig kontante. Derudover er den jo med kompaktkrank hvilket jeg ellers var lidt skeptisk over, men det er blevet gjort til skamme. Der var ingen problemer med at holde tempo, og fordi den store klinge er mindre, benytter man kransen mere på midten og dermed får man en mere lige kædeføring.

Ikke dårligt. :bigsmile:

Du må lige komme med lidt mere info om hvad der sidder på af stumper så. Er du snart all-in på carbon? :wink:

Hvilken gruppe havde du før?

Hvad koster sådan en komplet Red-gruppe nu til dags, som det ser ud til du har fået fingrene i? :shades:

Link to comment
Share on other sites

Gruppen er en næsten komplet RED gruppe.

SRAM Red skiftere

SRAM Red forskifter

SRAM Red bagskifter

SRAM Red krankboks

SRAM Red krank - compact 50/34

SRAM Red bremser

SRAM 1070 kæde(svarer til Force)

SRAM 1070 kassette(svarer til Force)

1070 kæden vejer det samme som 1090R kæden, som dog er lavet i et andet materiale. Kassetten er noget tungere end RED, men er til gengæld ikke hul og larmer derfor ikke særlig meget. Jeg har før kørt sammen med personer der har haft RED kassetten på, og den snakker altså lidt rigeligt på den ikke særlig fede måde.

Jeg har givet 8200,- for hele gruppen inkl. værktøj hvilket så er ca. 1500,- mindre end de fleste andre steder!

Ja, det varer sgu ikke længe før det kun er carbon :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lidt opdateringer fra ugens træning.

I fredags tog jeg en "kort" tur på raceren, hvor jeg ville fokusere på at køre intervaller, bl.a. også fordi næste afdeling af Sommercuppen jeg skal deltage i er en enkeltstart. Så jeg startede med at køre ud af Nivå mod Fredtoften hvor HCM plejer at starte deres enkeltstart. Herfra var det bare at banke afsted og køre ud på HCM ruten. Vinden var absolut ikke i sit gavmilde hjørne, så der blev kæmpet lidt hårdt til at starte med. Men jeg fik da kørt de 20 km med et snit på lige over 34 km/t. Det er sgu ok vinden taget i betragtning, og ikke mindst at der altid kan komme mere på når adrenalinen pumper :laugh:

Herfra kørte jeg igennem Karlebo ud mod Kongevejen hvor jeg lige tog et hurtigt interval hvor jeg pressede den helt op. Ude på Kongevejen fik jeg også taget et interval i medvinden - se dét er sjovt!

Ud igennem Langstrup hvor jeg også tog et kort interval, inden jeg kørte igennem Dageløkke og lige fik restitueret en smule. Ude på Strandvejen valgte jeg at køre stille og roligt op af Lave Skov bakken, og ved krydset valgte jeg at køre nogle pyramide intervaller. Det gik faktisk også ganske godt, men strækningen er lige præcis ikke lang nok til det, så det sidste interval blev kørt i Folehaven.

Herfra kørte jeg så tilbage til Strandvejen og tog et længere interval hjem, hvor man virkelig fik gavn af medvinden :superman:

Alt i alt blev det til en tur på små 65 km, med et godt mix af pulszoner!

20090708tur.png

20090708kort.png

I går var jeg så ude og køre en længere tur. Det er efterhånden noget tid siden at jeg har sneget mig op i nærheden af de 100 km, og jeg har godt kunne mærke at jeg mangler en smule power i benene på distancen. Så tidligt op om morgenen, og ud inden solen blev alt for skrap. Jeg startede med at køre ned på Strandvejen mod Klampenborg. Umiddelbart stod der på DMI's side at der ikke ville være vind, men jeg skal godt nok lige love for at der alligevel blæste godt ude ved kysten! Fra Vedbæk havn valgte jeg at køre et 20 min interval hvor jeg skulle ligge mellem 80 og 85% af min maxpuls. Det er sgu svært når det er så kuperet, men det lykkedes da nogenlunde. Intervallet sluttede på toppen af Klampenborg bakken.

Jeg havde lyst til at opleve noget nyt, så jeg kørte igennem Lyngby ud mod Bagsværd hvor jeg vidst keglede lidt rundt på nogle villaveje inden jeg igen fandt ud af byen. Jeg kom igennem Hareskov By hvilket har nogle ok små knolde på vejen, og igennem Kirke Værløse inden jeg igen kom ud på landet. Da jeg så et skilt med "Ganløse" begyndte jeg igen at vide hvor i verden jeg var, og jeg prøvede en smule på at finde ud på Tyren, men jeg fik drejet den forkerte vej og kørte nu mod Slagslunde i stedet for.

Da jeg nåede Slagslunde - igen efter nogle gode knolde på vejen, kørte jeg mod Buresø. Det blev til et kærtkomment gensyn med en bakke jeg ikke har set siden jeg startede i klubben. Der var nemlig en gang hvor vi var ude og køre med Frank, hvor vi nogle gange kom på disse kanter, og lige præcis denne bakke er en skrap lille satan. Det gav mig også håb om at jeg ville finde en bakke jeg ikke har set i rigtig lang tid, og stadig ikke har fundet! For jeg mener at det var på samme rute som den anden bakke.

Langs Buresø og ud til Jørlunde Overdrev hvor jeg endte med at køre ned af en forkert vej og vende om igen. Ud igennem Slangerup og så var der igen et skilt jeg kendte - Gørløse. Ind igennem her og ud mod Hammersholt. Lige inden jeg ramte Nr. Herlev så jeg 2 ryttere komme imod mig. Det viste sig vidst nok at være Chris Anker Sørensen og Nicki Sørensen!

På hele strækningen øst på var vinden taget godt til, så det var sgu hårdt at holde farten oppe. Jeg valgte at køre af Stubbedamsvej ind mod Hørsholm, og her overhalede jeg 2 ryttere som så valgte at ligge sig på hjul, mens jeg gav den fuld gas på strækningen. De trak så lige det sidste stykke ned mod rundkørslen i Hørsholm. Jeg valgte at køre ud mod Sjælsø, og på vej op af den første bakke fik jeg overhalet en far og søn på racercykler, hvor sønnen valgte at ligge sig på hjul. Bare lige for sjov skyld valgte jeg så på den næste bakke at køre igennem, og der kunne han sgu ikke sidde med.

Op af Åsebakken, og så ellers ned og tage Folehaven. Ude på Strandvejen kørte der 2 på racercykler i samme retning som jeg skulle. Den ene havde travlt, og jeg havde efterhånden små 100 km i benene. Jeg kørte den ene op, men den anden havde allerede slået et stort hul. Men jeg formåede faktisk også at køre den anden op inden vi ramte lyskrydset i Rungsted og måtte holde for rødt. De to andre trillede let og elegant over krydset for rødt, mens jeg ventede. Jeg hentede dem igen ret hurtigt, og valgte at sætte fart på. Der gik ikke meget mere end 500 meter før de begge var smidt.

Herfra var det bare igennem Nivå og så hjem.

Så alt i alt blev det til 107 km med godt tråd.

20090908tur.png

20090908kort.png

Resten af ugen står den på ferie, så jeg får nok ikke trænet særlig meget foruden i motionsrummet.

Link to comment
Share on other sites

Efter en lille uges dejlig ferie på et cruiseskib, kom vi hjem i går, og jeg kom ud på cyklen i dag!

Fordi der er enkeltstart i sommercuppen her på torsdag, var konceptet at jeg skulle køre nogle lange intervaller. Så ud i blæsevejret og afsted igennem Vejenbrød og igennem Karlebo. Da jeg var mellem Karlebo og Hillerød valgte jeg at starte første interval. Der skulle i alt køres 20,3 km(samme distance som enkeltstarten på torsdag), og så ellers bare med en forholdsvis høj intensitet. Jeg kørte til Fredensborg og ned langs Esrum sø. Umiddelbart var vinden ret kraftig fra siden af, for når man enkelte gange fik den i ryggen havde jeg ingen problemer med at køre 40 km/t. Igennem Nødebo, og så ud mod Gadevang. I skoven var det svært at holde farten oppe, da der er mange små bakker hele tiden og meget ujævn asfalt.

Herfra kørte jeg igennem Gadevang, og ud mod Annisse og hvad det ellers hedder. Jeg fik det timet med at jeg kunne køre efter et skilt som spurt, og fik da også kørt hvad jeg skulle. Det betød også at første interval blev på 20,4 km med 32,1 km/t i snit. Umiddelbart var højdemetrene ikke helt ved siden af med 133 mod de 146 som enkeltstarten åbenbart er på.

20091708interval1.png

Herfra kørte jeg lidt rundt og vidste ikke helt hvor jeg var, indtil jeg pludselig lå på den vej jeg kunne genkende fra vores CC Hillerød tur. Det var den rute som sidste afdeling af sommercuppen bliver kørt på, og har en stigning op mod mål. Så her kørte jeg afsted og holdt pulsen så langt nede jeg nu engang kunne uden at gå i stå. De første 2 bakker er rigtig slemme, men efter nummer 2 er der en lang nedkørsel inden man kommer hen til den sidste bakke. Da jeg så ramte den, valgte jeg at køre et interval op af den. Det var bare at holde en god hastighed og så ellers accelerere de steder hvor den steg en anelse mere.

I alt blev det til 1,9 km med 32 km/t og 35 højdemetre.

20091708interval2.png

Herefter kørte jeg efter bedste evne i den retning hvor jeg kom fra. Da jeg nåede det sted hvor jeg havde sluttet det første interval, valgte jeg at køre sidste interval herfra. Der kunne holdes en noget højere hastighed, da jeg på visse steder havde kraftig medvind, men generelt kom vinden fra siden. Det blev derfor også til et 20,3 km interval med 33,5 km/t og 150 højdemetre.

20091708interval3.png

Herfra kørte jeg så bare hjem mod Nivå, og trillede af.

Alt i alt blev det til en tur på 74,4 km med 30,7 km/t i snit, og 500 højdemetre. Pulsen blev generelt holdt omkring de 80% af maxpulsen.

20091708tur.png

20091708kort.png

Umiddelbart havde jeg håbet på et højere snit på de 2 lange intervaller, specielt set i forhold til min træning fra sidste års enkeltstart, men jeg har trods alt også været på en uges ferie hvor der ikke er blevet trænet så meget. Vi havde en enkelt dag i motionsrummet, men ellers er det mest blevet til gå ture på skibet og i Bergen. Vi var på et 6 dages cruise som sejlede fra København til Bergen og Geiranger og retur. En fantastisk oplevelse! Geiranger er seriøst et af de flotteste steder jeg nogensinde har været! Simpelthen så flot, og jeg var ked af at man ikke havde cyklen med! Vi var på en bustur op til noget der hedder Ørnesvinget. Jeg havde taget min GPS med og den sagde flere af stederne 15% på stigningerne, og derefter var vi oppe på et bjerg der hedder Dalsnibba i 1500 meters højde! Turen derop er på 21 km med 6,6% i snit! Der var mega koldt på toppen - så koldt at det faktisk sneede :cold: Men hvis man er til lækker natur, så skal man absolut tage derop!

På turen fik vi også lavet en BCA som er en fedtmåling. Jeg har en fedtprocent på 13,3% hvilket må siges at være ganske pænt. Umiddelbart skulle jeg ikke tabe mig yderligere end mine nuværende 72,5 kg, men jeg havde noget "gift" i mig hvilket alle mennesker har. For at gøre en lang historie kort, så gør den gift(alle mulige affaldsstoffer som koffein, sukker, sprøjtegifte etc) man har i kroppen at leveren kommer på overarbejde for at rense disse. Det er også leveren som omdanner fedt til sukker som kroppen så forbrænder og bruger som energi, men hvis kroppen har for travlt med at rense andre giftstoffer, så vil den have svært ved at omdanne fedtet. Det er bl.a. derfor at folk som mangler at tabe sig de sidste 5 kg, som jo er mega svært, har meget svært ved at tabe det - fordi fedtet ikke bliver frigivet. Det man kan gøre er at detoxe sig selv på mange forskellige måder. I bund og grund går det ud på at rense kroppen for de værste giftstoffer således at leveren kan fokusere på fedtet. Vi har derfor begge valgt at detoxe os selv, hvilket vi gør ved at spise alger. Jeg skal gøre det i 6 måneder, og min kæreste i 9 for at være nogenlunde "rene" igen. Derfra skal man så gøre det en gang hvert år á 3 mdr. Fordelen ved dette er selvfølgelig at man bliver mere ren, og måske kan slippe for nogle livstilssygdomme som dårlig hud, dårlig mave, stress etc, fordi kroppen bliver mere ren. Men derudover vil det også være muligt at tabe sig lidt yderligere - eller i mit tilfælde: omdanne fedt til muskler. Jeg har derfor i dag siddet og læst en del om det på nettet, hvor folk generelt har brokket sig over at de har brugt produktet uden resultater. Min umiddelbare tanke var at vi havde købt katten i sækken; men så kom jeg til at tænke på nogle ting. Det her er ikke en mirakelkur og man skal stadig holde sig til at spise det man må i løbet af en dag - i mit tilfælde 1900 kcal. Derudover skal du stadig motionere 3x 30 minutter kredsløbstræning om ugen, og også forsøge at presse noget styrketræning ind. Mange havde i øvrigt kun valgt at tage kuren over 3 mdr, hvilket ikke nødvendigvis er nok. Den personlige træner på skibet sagde at han først havde oplevet resultater efter 4 mdr, og han var ellers en ret fit person. Og lur mig om mange ikke bare har troet at de kunne fortsætte med at spise som de gjorde, og leve uden motion bare de spiste de piller?

Det sjove er så bare at min kæreste har fortalt mig hele konceptet flere gange, men det var først nu hvor jeg fik det tegnet og forklaret at det gav mening.

Nå, men den kur er vi så startet på i dag, og er også begyndt at gå mere op i hvad de forskellige varegrupper indeholder af kalorier. Derudover har jeg også ændret min kost så jeg spiser havregryn om morgenen med rosiner i stedet for sukker. Så må vi håbe at det virker, og ellers var det i det mindste forsøget værd. Samtidig ændrer vi nok også vores mængde af økologiske varer.

Ellers har jeg fri resten af ugen så jeg håber på at kunne få cyklet en del. I morgen bliver det nok til en tur med HCM, jeg kan i hvert fald godt bruge noget farttræning, og lur mig om CCH's træning ikke går hele vejen til Strø i morgen. Onsdag en lille trilletur for at holde benene friske inden jeg torsdag skal køre sommercup. Jeg så i øvrigt lige at jeg stadig ligger nummer 5 i den samlede stilling, og Dan Wassman tog endnu en sejr. Han har nu vundet 4 ud af 6 løb og fører suverænt. Så hvis jeg kan nå at komme i omdrejninger til torsdagens enkeltstart kan jeg måske komme lidt tættere på podiet, og så har jeg sat mig et mål om at jeg vil vinde det sidste løb!

Link to comment
Share on other sites

Kæft hvor føler jeg mig dum her til morgen hvor jeg går ind på CC Hillerøds side for at kigge lidt, og kan se at resultaterne fra enkeltstarten allerede ligger på siden? Specielt når jeg troede det var i dag! Nå, men så spildte man da også den chance fuldstændig. Øv!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hold da fest hvor har jeg været inaktiv herinde i lang tid! Nå, men sidste uge blev det til en enkelt træningstur med CC Hillerød. Ikke ligefrem en træning der var udfordrene eller krævende. Faktisk på grænsen til at være jævnt kedelig. Sidste uge havde jeg også fødselsdag, så en stor del af weekenden blev opslugt af dette fremragende arrangement, og nu står jeg så i dag og skal køre sidste afdeling af sommercuppen :crazy:

Jeg har ingen anelse om hvordan mine ben er, og ingen anelse om hvor formen er når jeg bliver presset, men jeg må håbe på det bedste. Stillingen er at jeg er nummer 6 pt, med 6 point op til nummer 5, 8 point op til nummer 4 og 20 point op til nummer 3. Så der er måske en mulighed for at avancere hvis jeg kan placere mig godt, men også mulighed for at ryge ned da nummer 10 kun har 8 point op til mig. Ruten burde passe mig godt, med et par gode bakker, og en lang "stigning" op mod mål, som dog ikke er særlig stejl.

Hvis formen er til det, så går jeg efter sejren, hvilket burde være realistisk. Det kommer selvfølgelig an på hvordan hele løbet udspiller sig, men jeg må lige hive fat i et par af drengene inden starten og høre hvad vi gør. Der er også mulighed for at køre Martin Bøhm på podiet, og det ville være en fed afslutning på løbet!

Link to comment
Share on other sites

Og den kommer så her:

Efter en omgang ude på ruten, hvor jeg fik konstateret at der alligevel var en pæn vind på visse steder, var vi klar til at rykke afsted. Allerede på første bakke valgte jeg at køre afsted, og fik slået et stort hul ned til feltet. Da jeg kiggede mig over skulderen kunne jeg dog se at den førende rytter i feltet var Dan fra klubben, som i øvrigt vandt gruppe 4 suverænt! Tak for det! Der kom derfor samling på feltet lige ved den lange bakke, og der valgte jeg så at rykke igen, og fik slået et hul sammen med Dan og Martin og et par andre. Der var dog ikke helt enighed om at samarbejde med de andre, så den gik lidt i stå. Inden vi nåede toppen.

På det flade stykke kørte der så en mindre gruppe afsted med Dan, Morten og Martin og en anden, og de fik et hul. Jeg overvejede at køre med, men var bange for at trække feltet med op. De endte så med at køre hele vejen hjem og blev 1-3.

Imens lå jeg i feltet og prøvede at komme væk et par gange på de efterfølgende omgange, dog uden held. Hver gang der blev slået et hul, blev det lukket igen fordi der ikke var nogen der tog føringer i gruppen. På de sidste par omgange tog jeg fronten af feltet, og kørte tempoet helt ned, således at vores udbryder gruppe uden problemer ville holde hjem.

På sidste omgang lagde jeg mig i front igen, for at få en god placering. Gjerlev var cool nok til at ligge sig foran mig på modvindsstykket, således at jeg kunne få lidt læ. Min utålmodighed er dog også min største svaghed, for hver gang der var nogle der rykkede fra gruppen rykkede jeg selv med, kun for at blive hentet kort tid efter, og have brugt mange kræfter.

På den sidste km lå jeg i helt i front, og åbnede spurten AAAALT for tidligt, så jeg gik kold og måtte se de andre passere mig på de sidste 2-300 meter. Jeg fik dog kæmpet mig tilbage, og endte på en 12. plads. Absolut ikke en dårlig placering når jeg tænker på min generelle form pt, og det faktum at jeg trods alt havde lavet utroligt meget!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I dag var det tid til bare at komme ud på cyklen, efter en 6 km's løbetur i går. Jeg havde ikke rigtig nogen planer for hvor jeg ville køre hen, men valgte bare at køre afsted. Det passede så med at jeg passerede HCM ved Surina og kom i tanke om at de ville køre klubmesterskab i dag. Det fik mig på andre planer, for jeg ville køre et langt interval for fuld smadder på ruten, efter at alle de andre var blevet sendt afsted.

Det viste sig så at der manglede en mand til holdløbet, og jeg blev derfor parret med en rytter som vidst ikke lige var den stærkeste. Det tog heller ikke lang tid før jeg havde slået et hul til ham, på trods af at jeg ikke kørte til. Og generelt brugte jeg mere tid på at kigge bagud end på at kigge fremad, fordi jeg hele tiden skulle sikre mig at jeg ikke tabte ham. Men vi kom da hele i mål, og tror da også at jeg kørte en 2. eller 3. plads hjem til ham i gruppe 3-4.

Selvom jeg lå i front hele vejen rundt, var det ikke nok til at få pulsen særlig højt op. Det betød også at jeg var ganske frisk da der skulle køres enkeltstart på ca. 5 km efter. Et hårdt udlæg, hvor pulsen meget hurtigt kom op, og så ellers bare holde den mens modvinden var ret kraftig. Ved vendepunktet havde jeg ingen anelse om hvordan jeg lå i forhold til de andre, men kunne konstatere at medvinden mod mål var ganske rar. Det blev også til en lille spurt mod mål, og så var den enkeltstart kørt. Det endte med at jeg vandt med ca. 8 sekunder ned til nummer 2, så det var jo ikke særlig tosset. Jeg kan ikke lige huske tiden, men det var vidst omkring 8.40 eller noget i den dur.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har manglet lidt motivation siden Sommercuppen stoppede, så træningen har ikke været så heftig som den tidligere har været, men har da fået trænet lidt i ny og næ.

Og så har vi haft rigeligt travlt på arbejde, så jeg har desværre ikke haft tid til hverken at være på Feltet eller herinde, men har da luret engang imellem :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu begynder sæsonen så småt at gå på held, og det varer nok ikke længe før jeg igen sidder nede i kælderen og tramper.

Hvis vi hurtigt lige opsummerer målene som jeg satte mig tidligere på året:

1. Cykle mere end 3500 km i 2009. - Klaret. Er over 5300 km i år, så der burde nok være grundlag for at runde 6000 inden vi rammer årsskiftet.

2. Hæve mit niveau i forhold til 2008, ment på den måde at skal køre hurtigere/mere effektivt end i 2008. - Har virket sådan! Slog i hvert fald min enkeltstart tid fra sidste år.

3. Tage point i Sommercuppen. Den her kan blive interessant da jeg ikke ved om jeg kører med, og ikke ved hvilken gruppe jeg vil blive sat i. - Done, endte på en 7. plads tror jeg nok

4. Deltagelse i et par motionsløb. Umiddelbart på tegnebrættet:

- Ullerød løbet

- Sjælsø Rundt - hvis det bliver afholdt

- CSC Copenhagen Classic

- Evt. det løb der bliver snakket om skal afholdes i slutningen af august på dele af VM ruten - Blev ikke til noget.

5. Få cyklet min. 3 gange om ugen - Ahem.....

6. Få cyklet på nogle længere bakker - enten Odsherred, Vejle eller Hallandsåsen - Niksen.

I år har jeg bl.a. lært at jeg skal have et mål i slutningen af sæsonen også, for realistisk set sluttede min sæson 8. september, og sidste år nåede jeg alligevel et pænt stykke ind i oktober før jeg begyndte at gå lidt i tomgang. Hvis CSC løbet ligger samme tid næste år, skal jeg køre med der.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lang tid siden at jeg har været herinde og rigtigt få skrevet. Jeg har dels haft meget travlt på arbejde med at skulle planlægge julen, hvilket er en rigtig stor post for os. Derudover har jeg også haft behov for at slappe af i kroppen, og specielt få cyklingen lidt på afstand. Min sæson har været lang, og har trods alt varet fra november sidste år hvor jeg har siddet på hjemmetræneren i kælderen indtil vejret har været til at cykle udenfor.

Men nu er jeg så småt begyndt at komme i omdrejninger igen. I dag havde jeg min første tur på hjemmetræneren, hvor jeg fik kørt en lille test, som jeg vil benchmarke mig mod én gang om måneden så jeg forhåbentlig kan se et fremskridt.

Umiddelbart tror jeg at min træningsuge kommer til at se således ud:

Mandag: Løbetur ca. 30 min

Tirsdag: Hjemmetræner

Onsdag: Løbetur ca. 30 min

Torsdag: Hjemmetræner

Fredag: Fri

Lørdag: Fri

Sømdag: Cykeltur udenfor

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share