Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Det ser rigtig fornuftigt ud, at du er kommet i gang med styrketræningen :4thumbup: Det ser bare bedre ud, når ærmet på cykeltrøjen sidder stramt på overamen :wink:

Når du prøver at cykle med DOMS i overkroppen, vil du også blive mere opmærksom på, at overkroppen faktisk bruges i forbindelse med cyklingen. Bl.a. har jeg bemærket, at DOMS i lats (vinger) mærkes tydeligt, når man starter op fra stop. Det er åbenbart dem, der benyttes til at holde cyklen på sporet. Og som du også selv har bemærket, så er en stærk mave/ryg godt, da det giver overskud og et mere stabilt tråd ved stående kørsel.

Tillykke med lejligheden også :smile: Dejligt når det lige går op :smile:

Link to comment
Share on other sites

Marianne: Har nu ikke haft problemer med at udfylde cykelærmerne :bigsmile: Men tak for de gode ord, og er sikker på at jeg kan mærke det i overkroppen når jeg forhåbentlig skal ud og cykle i morgen.

Dagen blev i dag første gang med styrketræning:

Opvarmning:

10 min crosstrainer

Planker

2x 60 sek

Sideplanker

2x 60 sek

Mavebøjninger

2x 10 på mavebænk med skrå ryglæn.

Lowerback

2x 10 a 20 kg

Upperback

2x 10 a 15 kg

Dumbell bench press

2x 10 a 9 kg

Leg press

2x 10 a 50 kg

Dumbell curl

2x 10 a 7 kg

Tovtræk

2x 10 a 7,5 kg

Dumbell lateral raises

2x 10 a 5 kg

Post-workout:

5 min. på crosstrainer

Ideen med at tage 5 minutter på crosstraineren var for at løsne lidt op i kroppen efter den mildest talt var blevet tæsket. Specielt sideplanks på venstre arm var hård for mig. Gik bedre med højre.

Det er sikkert ikke særlig anset, men da jeg stod og kølede af på crosstraineren fik jeg øje på en pige på løbebåndet :blush: hun så bare SÅ sød ud, rødhåret som jeg er helt pjattet med, og lignede bare lige noget for en sød fyr som mig :wub:

Link to comment
Share on other sites

Høhø - jeg kan se at du har spottet en af fordelene ved motionscenter fremfor cykling :tongue:

Jeg har lige et spørgsmål - forum på feltet er i opløsning og cyklen er i samlesæt:

Hvad skal klingebolte smøres med så jeg kan få dem af igen? Kan man bruge syntetisk fedt (som jeg har på lager)?

Men køber hellere det rigtige smøremiddel, end igen at skulle have cyklen på værksted for at få klingeboltene løs.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Hvad skal klingebolte smøres med så jeg kan få dem af igen? Kan man bruge syntetisk fedt (som jeg har på lager)?

Du giver dem bare lidt fedt. Syntetisk fedt er sikkert udmærket.

Hvad angår vedligeholdelse/reparation af cykler, har jeg fået øje på en side, der virker ret pædagogisk og opdateret. Den er måske meget god, hvis man lige skal sikre sig, at man har fået det hele med (hvad jeg selv er slem til ikke at få …).

Det er denne her:

CYKELTUTOR

Link to comment
Share on other sites

Er faktisk positivt overrasket over kroppens tilstand i dag. Ingen umiddelbar DOMS eller noget. Jeg kan godt mærke at den er blevet brugt, men ikke decideret smerter. Ved ikke om det lige var de 5 minutter på crosstraineren der hjalp der, men det er jo absolut ikke det værste at gøre :bigsmile: At jeg så åbenbart er blevet helt rundforvirret af hende pigebarnet i går, er så en helt anden side af sagen - nu håber jeg sgu bare at jeg får hende at se igen :wink: man er vel ikke single for ingenting!

Link to comment
Share on other sites

Marianne: Har nu ikke haft problemer med at udfylde cykelærmerne :bigsmile: Men tak for de gode ord, og er sikker på at jeg kan mærke det i overkroppen når jeg forhåbentlig skal ud og cykle i morgen.

Det var nu ikke specifikt dine arme jeg hentydede til. Jeg har bare tidligere hørt cykelryttere omtale muskler på overkroppen som "unødvendig dødvægt" :nonono:

Det er sikkert ikke særlig anset, men da jeg stod og kølede af på crosstraineren fik jeg øje på en pige på løbebåndet :blush: hun så bare SÅ sød ud, rødhåret som jeg er helt pjattet med, og lignede bare lige noget for en sød fyr som mig :wub:

Det er da 100% godkendt :shades: Fuld gas frem!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ja, lige præcis det med muskler på overkroppen = dødvægt, har en norsk undersøgelse lige modbevist. Der var faktisk ingen sammenhæng mellem en øget muskelvægt og nedgang i performance.

Og så vil jeg gerne sige tak til mig selv for fremragende detektiv evner, og Facebook for at gøre det nemt at være detektiv - for den rødhårede pige er måske fundet :blush: Fandt en lokal side for det sted jeg træner, og der var én rødhåret pige på medlemslisten - lur mig om det ikke er hende. Så må jeg finde ud af hvad der så skal ske nu......... :blink:

Nå, nu til dagens træning. Jeg havde lagt i ovnen til at køre med HCM i dag, da jeg virkelig bare skulle bankes igennem. Men mødet med min advokat i dag trak længere ud end jeg havde regnet med, så jeg kom først afsted da kl. var 17.30. Jeg forsøgte derfor at ramme dem igen, men det lykkedes bare slet ikke - ved faktisk ikke om der overhovedet er blevet kørt fra HCM i dag.

Nå, men jeg kørte så igennem Vejenbrød, og Kirkelte for at ramme Københavnsvej i håbet om at finde det grønne tog. Kørte derfor ret langsomt på det stykke. Herfra kørte jeg HCM ruten, men stoppede op udenfor Grønholt og ventede i 10 minutters tid. Intet grønt tog. Så valgte at køre ned mod Sørup, vende om, og køre tilbage igen. Jeg valgte så at køre et interval fra Grønholt til Fredensborg via Kongevejen, hvor jeg bare gav den fuld gas. Var lige over 7 km. Rigtig lækkert.

Herfra kørte jeg mod Endrup, og tog bakken der. Stille og roligt. Ved Danstrup valgte jeg at køre endnu et interval som jeg stoppede inden jeg ramte Toelt. Jeg startede så endnu et interval ved Humlebækspurten, bare langt ude fra. Var også super fedt.

Igen, ned og køre langsomt på Strandvejen, og da jeg så ramte Nivå havn, var det fuld gas frem, og stoppede først da jeg ramte Rungsted havn. Ned i tempo igen, i håbet om at jeg snart ville blive hentet af HCM. Kørte Folehaven stille og roligt op til den sidste bakke, vendte om, og håbede så på at kunne fange HCM på vejen tilbage, men ingen grønne trøjer.

Jeg kørte derfor stille og roligt hjem af Strandvejen. Da jeg ramte Gl. Strandvej i Nivå valgte jeg at køre lidt forskellige spurtintervaller. Hurtig acceleration, ned i tempo, acceleration, ned i tempo etc.

Så det blev til 75 km med nogle gode intervaller. Snittet var ok når det nu var en solotur med mange intervaller, og meget venteri. Droppet man kan se i højden var da min Garmin IGEN valgte at slukke. Tror der er en løs forbindelse et sted.

20100819tur.png

20100819kort.png

Da jeg kom hjem stod den på en proteinshake. Jeg har fået pulveret nu, med choko smag, og gjorde mig hurtigt den erfaring at hvis det skal blandes op med vand, så skal det være KOLDT vand :crazy: Vandhanekoldt var bare ikke helt koldt nok.

I morgen står den på ugens sidste styrketræningssession, som kommer til at ligge meget sent for Veggerby har arrangeret at Michael Rasmussen kommer ud i butikken i morgen, så der skal jeg lige være med til at hjælpe med billeder og sådan.

Link to comment
Share on other sites

Dagens vægt: 69,5 kg :blink:

De næsten 71 kg jeg kunne fremprovokere for et par dage siden, må have skyldtes vand i kroppen som ophober sig når jeg ikke konditionstræner i 9 dage. Men så ved jeg da det.

I dag bliver det som sagt en lang dag, og så et smut forbi FW til ugens sidste planlagte styrketræning. Synes jeg er lidt træt i lænden, men det hænger nok sammen med cykeltræningen i går. Det skal sgu nok gå. Jeg håber dog snart at appetitten for alvor kommer i spil, for spiser jo næsten ingenting. Her er lige et udsnit af min kost i går:

Morgenmad:

Havregryn(100 gram) med rosiner(25 gram) og mælk(ca. 3,5 dl) + en banan

Mellemmåltid:

Banan

Frokost:

3 rundenom'er(er det sådan det staves?) rugbrød med makrel i tomat, kylling og frikadelle.

Mellemmåltid inden træning:

Banan

Energi under træning:

2x 750 ml High5 energidrik - svarende til ca. 384 kcal

Efter træning:

Proteinshake

Aftensmad:

Grovpasta med kødsovs(som også indeholder gulerødder og ærter)

Og så drak jeg også en cola i løbet af dagen for at have energi til træningen. Men taget i betragtning af at jeg måske har forbrændt et sted omkring 2000 kcal i løbet af træningen, foruden de ca. 1800 kcal min krop bruger bare på at holde sig i gang, så er jeg vidst i et pænt kcal underskud!

Link to comment
Share on other sites

I går blev det til en sen omgang træning, men således så det ud:

Opvarmning:

10 min crosstrainer

Planker

2x 60 sek

Sideplanker

2x 60 sek

Mavebøjninger

2x 15 på mavebænk med skrå ryglæn.

Lowerback

2x 10 a 20 kg

Upperback

2x 10 a 15 kg

Dumbell bench press

2x 10 a 9 kg

Leg press

2x 10 a 50 kg

Dumbell curl

2x 10 a 7 kg

Tovtræk

2x 10 a 7,5 kg

Dumbell lateral raises

2x 10 a 5 kg

Post-workout:

5 min. på crosstrainer

Efter træning følte jeg lidt at de 10 gentagelser på mavebænken var for let, så derfor satte jeg det op til 15 hvilket passede meget godt.

I dag havde jeg for meget energi, og var rundt og kigge på møbler. Havde taget min træningstaske med, så jeg kunne hoppe forbi FW hvis lysten skulle komme. Jeg var meget i tvivl om jeg skulle køre hjem og tage en cykeltur, eller hoppe i FW. Til sidst var det det sidste der vandt.

Men træningen så således ud:

Opvarmning:

10 min crosstrainer

Planker

2x 60 sek

Sideplanker

2x 60 sek

Plankerne var bedre i dag. Specielt venstre side virkede stærkere end i går.

Mavebøjninger

1x 20 på mavebænk med skrå ryglæn.

1x 15 på mavebænk med skrå ryglæn

Oppede igen i dag mavebøjningerne, for at komme derud hvor det gør rigtig ondt, og det gjorde det heldigvis i dag.

Lowerback

2x 10 a 20 kg

Upperback

2x 10 a 15 kg

Dumbell bench press

2x 10 a 9 kg

Leg press

2x 10 a 50 kg

Dumbell curl

2x 10 a 7 kg

1x 10 a 9 kg

1x 10 a 10 kg

Her var der igen lidt overskud, så der røg lige lidt ekstra vægt på.

Tovtræk

2x 10 a 7,5 kg

Dumbell lateral raises

2x 10 a 5 kg

Løbebånd:

3,5 km på lige omkring 18 min.

Post-workout:

5 min. på crosstrainer

Jeg prøver at være tålmodig, men specielt mine arme er lige umiddelbart stærkere end jeg har regnet med.

Link to comment
Share on other sites

Her inden jeg går i seng får i lige et nummer der altid er værd at tjekke ud når det kommer fra mig af. Det er Nine Inch Nails' "Sin", som er et dejligt nummer. Lyrikken er helt i top, og Trent Reznor har bare en fed måde at frasere på!

Did you think I wouldn't recognize, this compromise, am I just too stupid to realize?

:kickass:

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag stod i Ritter Classics tegn. Jeg troppede op ved sekretariatet kl. 8.45, fik sagt hej til Jens, og så var det ellers fuld fart fremover. Først med at gøre bilerne klar, så pakke poser til deltagerne, hjælpe massageholdet etc. Så fik jeg senerehen ansvaret for Michael Rasmussens ekstra trøje, og Rolf Sørensens jakke :4thumbup:

Da løbet skulle til at starte var det op i førerbilen, hvor jeg var blevet soigneur for en dag. Det var min opgave at sørge for at vi havde vand, drikke og slik med på vores tur. Da kl. var 11.00 stod det ned i stænger, og det var noget deprimerende, men kl. 11.30 var det klaret op, så der var sol på da vi kl. 12.15 kørte afsted.

Det er nok en af de vildeste oplevelser jeg nogensinde har haft. Rytterne helt oppe ved bilen, Matti Breschel i topform, og så ellers bare opleve det hektiske arbejde det er at arrangere et løb med 1000 deltagere.

Da det skulle afgøres havde jeg første parket da Michael Rasmussen, Matti Breschel og 7 andre valgte at køre fra resten af feltet. Rolf var også med, men måtte ryge tilbage pga. en punktering. Han så ellers skarp ud :superman:

Med ca. 20 km til mål kører Matti fra gruppen, og kører suverænt alene i mål som vinder af Ritter Classic 2010. I mål fik jeg hilst på både Matti, Rolf, Michael Rasmussen og kone, Dennis Ritter, Paw Henriksen, og fik lov til at bære Mattis kæmpe guldbare :laugh: Jens spurgte mig om jeg kunne hjælpe Matti med den guldbare - og mit første svar var bare "Med at spise den eller hvad?" :w00t: Fik da også givet Jes Dorph en skildpadde da han endelig var kommet i mål.

En super lang dag, men f**k hvor var det fedt! Når man selv synes man er en habil cykelrytter, så er det altså vildt at se hvor let en rytter som Matti kan følge med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg arbejder i Lyngby Storcenter, som er hovedsponsor på Sjælsø Rundt, som arrangeres af Jens Veggerby, som også arrangerer Ritter Classic :4thumbup: Derfor arbejder jeg meget sammen med Jens, og var nede i butikken(Ritter Cykler som han ejer en del af), i fredags da Kyllingen var dernede, og der nævnte han først muligheden om at komme med i førervognen :superman:

Og tak for kommentaren til cyklen

Link to comment
Share on other sites

I dag var det tilbage til FW for at træne - desværre var den rødhårede pige der heller ikke i dag :unhappy:

Opvarmning:

10 min crosstrainer

Planker

2x 60 sek

Sideplanker

2x 60 sek

Plankerne gik FANTASTISK! i dag. :superman: Havde min ipod med så jeg kunne tage tid, gjorde det noget nemmere at man ikke skulle tælle samtidig.

Mavebøjninger

1x 20 på mavebænk med skrå ryglæn.

1x 15 på mavebænk med skrå ryglæn

Den sidste med de 15 var seriøs ond!

Lowerback

2x 10 a 20 kg

Upperback

2x 10 a 15 kg

Dumbell bench press

2x 10 a 10 kg

Leg press

2x 10 a 50 kg

2x 10 a 60 kg

Ja, i dag prøvede jeg lidt ekstra kræfter med legpressen, og det gik faktisk ok. Det var hårdt, men jeg tror at jeg næste gang tager 2 sæt a 60 kg.

Dumbell curl

2x 10 a 10 kg

Tovtræk

2x 10 a 7,5 kg

Dumbell lateral raises

2x 10 a 5 kg

Post-workout:

5 min. på crosstrainer

En god træningssession igen i dag. Jeg fik også indviet mit blå pandebånd som hjælper mig med ikke at få sved i øjnene når jeg træner :4thumbup:

I morgen står den forhåbentlig på en cykeltur med enten CC Hillerød eller HCM - alt afhængig af hvad tid jeg kommer hjem. Det er den eneste ulempe ved CCH. Kl. 17.15, og 30 minutters transporttid, gør at jeg skal være hjemmefra kl. 16.15, og det er sgu lidt svært fra tid til anden. Cyklen er lige kørt til Ritters mekaniker for at få fikset bagskifteren som jeg ikke har haft tålmodighed til at få justeret ordentlig. Så har de også fået til opgave at gøre noget ved alt klikkeriet. Jeg mistænker hjulsættet, da jeg ikke har det når jeg bruger Shimano hjulene.

Link to comment
Share on other sites

Tak for i dag - hyggeligt som altid (også selvom jeg slet ikke var i nærheden af at lege med i dag :dry: )

Jeg fik slet ikke spurgt til flytningen (hvis der er en).

Hvis du skal flytte en dag jeg har fri eller kan få det og du har brug for en flyttemand Olsen, så skal du bare sige til.

Det gælder både møbelslæbning og også kørsel. Det er ganske vist nogle år siden jeg sidst har kørt lastbil men det behøver Hetz jo ikke vide. Hvis du ikke har monstermøbler hvor det er komfortabelt at overlade det til profferne, kan man spare en del ved at køre selv.

Nu fik jeg ikke spurgt om det overhovedet er aktuelt, men hvis du vil have en hånd så siger du bare til.

Link to comment
Share on other sites

Gregers: Selv tak for i går. En fornøjelse som altid. Flytningen er stadig aktuel, selvom jeg stadig går og venter på de sidste ting efter min advokat har stillet ejendomsmægleren en række spørgsmål. Irriterer mig faktisk lidt, altså ikke at han har stillet spørgsmålene, men at ejendomsmægleren er sløv til at vende tilbage for jeg skal jo sige min lejlighed op inden d. 1/9 hvis jeg ikke skal tage en måned med ekstra. Og når jeg tænker på at det var tilbage i uge 31 at jeg bad dem lave papirerne, så synes jeg godt nok det har taget lang tid. Men skal nok lige huske på hvis jeg får brug for en stærk mand :4thumbup:

I går var det træning med HCM i en blæst der sagde spar 2! Orbeaen var tilbage fra Ritter med justeret gear og knap så meget knirkeri - det viste sig at være slør i baghjulet der gjorde det :superman: Jeg valgte dog at udskifte forhjulet med mit Shimano pga. den meget kraftige vind. Jeg har før prøvet at køre med højprofilerne i kraftig blæst, og det er absolut ikke sjovt. Man bruger utrolig mange kræfter på at holde dem lige.

Ved opsamlingspunktet var det rart at se at der ikke var de sædvanlige tonsere, men en god blanding så der rent faktisk var mulighed for at køre lidt igennem og rent faktisk komme ned i tempo bagefter.

Jeg vil ikke sige at jeg havde kanon ben, men de var ikke dårlige. Jeg kan stadig godt mærke at jeg mangler en del form hvis jeg skal op på mit sædvanlige niveau, men træningen var skam god nok. Kort inden vi nærmede os Sørup tog jeg et temposkifte som kun Gregers fulgte med på. Der skulle bare lidt intensitet på efter vi havde kørt Overdrevsvejen med 45 km/t og et pulsgennemsnit i nærheden af 60% af max - jeg lå bagerst i medvinden :w00t:

Skuffelsen var dog stor da vi ikke skulle ned forbi Sørup. Der er et større vejarbejde igang omkring Fredensborg som gør det lidt svært at komme ud igen. Ikke at jeg havde tænkt mig at køre på bakken, men det kunne måske have sat lidt spor i nogle af de andre.

Ved krydset ved Endrup var jeg lidt sen til at komme over, så der var et hul op til de forreste. Jeg satte fart på med Jakob og Gregers på hjul tror jeg. Da jeg nærmede mig frontgruppen valgte jeg så bare at fortsætte i troen om at mine to kompagnoner ville følge med. Det gjorde de bare ikke, og så tænkte jeg at det da også var et fremragende sted at lave et angreb. På selve nedkørslen var der nemlig medvind, så det var super nemt at holde en høj hastighed - lige knap 60 km/t. Da jeg ramte bakken kunne jeg ikke umiddelbart se nogen bag mig, og da jeg var ca. halvvejs oppe kunne jeg spotte Jakob nede bagved. Det gjorde så bare at jeg lige fik presset det sidste ud og kom meget suverænt op først.

Vi havde kort tid efter et lille stop da vi havde en siver, og der benyttede jeg lejligheden til lige at få de løse ærmer på. Synes godt nok det var lidt småkøligt når vinden var så kraftig.

Igennem Danstrup tog jeg en meget kort føring, for at være klar til Humlebæk spurten. Her havde jeg nemlig lagt en fantastisk taktik. Jeg havde nemlig spottet at der var medvind det første stykke, og det er som oftest der de andre er mindst opmærksomme. Så planen var at have et hul op til feltet, få fart på så jeg passerer dem med høj fart og så accelerere derfra. Jakob havde dog luret min taktik, mest af alt fordi han havde undret sig over min korte føring hvilket jeg kun kunne svare "Jeg er træt" til.

Problemet var at da vi krydsede Kongevejen ind mod spurten kom Gregers og Jakob ikke med over. Og jeg ville jo ikke bare køre fra dem pga. at de ikke var kommet med over. Så jeg lå hele tiden og holdt øje med at de kom nærmere. Da jeg følte at de havde god fart i cyklen og at de var kommet tæt nok på valgte jeg så at accelerere forbi gruppen, og jeg fik hurtigt et stort hul. Det var lidt hårdt i starten fordi der kom en lille smule sidevind, men da jeg kom ud på det lige stykke var det bare at jokke igennem. Jeg kunne se at Jakob var kørt efter mig, men kunne ikke umiddelbart se om han havde nogen efter sig, men da jeg kunne se at der ikke var andre, så satte jeg farten ned og lod ham komme op. Vi fik samling da vi kørte ind på den reelle spurtstrækning. Jeg skylder jo ham fra dengang han gav mig spurten, så jeg gav den alt hvad jeg kunne for at give ham fart nok til at kunne holde hele vejen hjem. Det var dog intet problem og kort inden svinget lod jeg mig slå ud fordi jeg ikke havde mere at køre med, og han kunne stille og roligt - med en spurt, tage den suverænt.

Der var åbenbart slået et stort hul for der gik noget tid før de andre kom op igen. På Strandvejen tog jeg først teten igennem Humlebæk og ned til Nivå havn inden Jakob tog over. Han gav den god gas i vinden med en 38 km/t, inden han slog ud inden vi ramte Mikkelborg - det vildeste dårlige sted for det var her vinden for alvor kom fordi der er åbent - og hvem lå som nummer 2?? MIG! :blink: Heldigvis havde vi mistet en mand i vinden, så vi fik lavet en opsamling.

Kort før Folehaven fik Jakob en defekt, og Gregers og jeg troede at de andre bare kørte videre for at holde sig varme. Det gjorde vi også, så da vi pludselig ikke kunne se dem mere, blev vi enige om at de nok var kørt. Vi vendte så om og kørte tilbage til de 2 andre, som så kom lige i det vi ramte Strandvejen igen. Vi holdt den nogenlunde kørende til den sidste bakke. Lige inden den begyndte at flade ud valgte jeg så at angribe med alt hvad jeg havde, og jeg var åbenbart den eneste der kunne/ville, så jeg fik hurtigt et hul, og kom da også først ned.

Og her var det så at det næsten gik galt. Da vi stod ved lyskrydset i Hørsholm og der blev grønt så jeg den ene af vores ryttere accelerere helt vildt fra starten, og jeg stod i mine egne tanker og tænkte "Jeg skal efter ham". Hvad jeg ikke lige havde spottet var den bil der kom kørende imod mig :4slap::crazy: Heldigvis nåede han at bremse, mens jeg fik mig en pæn forskrækkelse. Jeg tror det var en kombination af træthed, og det faktum at jeg så den anden køre der gjorde at jeg slet ikke tænkte mig om. Det skal bare ikke ske igen, for det må være en forfærdelig forskrækkelse for bilisten.

Min Garmin faldt igen i dag ud et par gange, men så vidt jeg kan se blev det til en tur på 86 km med ca. 30 i snit.

20100824tur.png

20100824kort.png

Ifølge Ascent - det program jeg bruger sammen med min Garmin, så fik jeg brugt lige over 2000 kcal på turen i går. Passer nok egentlig meget godt på en 3 timers tur. Så at jeg skulle have indtaget op i nærheden af 4700 kcal i går tror jeg er pænt urealistisk.

I dag står den så på styrketræning efter arbejde - og et håb om at den søde rødhårede pige er tilbage i FW :please: I dag tror jeg at jeg skal overveje at oppe nogle af vægtene. Bl.a på legpress tror jeg den skal op på omkring de 60 kg nu. Men en lille update der er at jeg allerede nu synes jeg kan mærke at især mine mavemuskler begynder at røre på sig. De popper lidt mere udaf nu, og det kan jo kun være positivt. Proteindrikken er egentlig ok når jeg nu har vænnet mig til at bruge mælk i i stedet for. Smager lidt som en smeltet is. Vægten i morges sagde 71,7 kg, så lidt sker der da. Men har også en teori om at træningen binder en del væske i kroppen, men er sgu også helt fint.

Link to comment
Share on other sites

FW i dag, ingen rødhåret pige. I dag har jeg så sat en veninde hvis bror kender hende, til at undersøge om hun er single eller ej :4thumbup:

Opvarmning:

10 min crosstrainer

Planker

2x 60 sek

Sideplanker

2x 60 sek

Nu er den ved at være der med de planker. I dag kunne jeg holde den uden problemer, så spørgsmålet er om den måske skal sættes op til 90 sekunder i stedet for.

Armbøjninger:

1x 10

1x 5

Da der var kø ved mange af maskinerne i dag, fordi der lige var et spinninghold der skulle ind, så tog jeg lige et par armbøjninger, meget langsomt. Derfor det ikke blev til så mange :laugh:

Mavebøjninger

1x 20 på mavebænk med skrå ryglæn.

1x 15 på mavebænk med skrå ryglæn

1x 10 på mavebænk med skrå ryglæn

1x 5 på mavebænk med skrå ryglæn

Gik all in på mavebøjninger i dag. Overvejer lidt om det måske er på tide at aktivere de skrå også.

Lowerback

2x 10 a 20 kg

Upperback

2x 10 a 20 kg

En lille forøgning i vægt her.

Dumbell bench press

2x 10 a 10 kg

Den er altså bare ond for mig. Kan godt mærke at det i den grad er noget jeg skal arbejde med.

Leg press

2x 10 a 60 kg

De 60 kg gik faktisk ok.

Dumbell curl

3x 10 a 10 kg

Tovtræk

2x 10 a 10 kg

Også her kom der lidt ekstra vægt på, hvilket i særdeleshed kunne mærkes i triceps. Den blev udfordret noget mere.

Dumbell lateral raises

2x 10 a 6 kg

1 kg op i vægt her, men den er også ond synes jeg.

Dumbell curl

2x 10 a 12 kg

Tog lige til sidst en omgang til med lidt større vægte, og jeg skal da lige love for at det var noget armene kunne mærke. Tror næste gang at jeg skal starte med 12'erne for rigtig at banke igennem.

Løbebånd:

1 km på lige under 5 min

Ville egentlig have løbet lidt længere, men benene var godt stegte efter gårsdagens træning og så benpresset i dag.

Post-workout:

5 min. på crosstrainer

Og så tog jeg lige et par billeder af overkroppen da jeg kom hjem:

P1020385.jpg

P1020386.jpg

Synes faktisk egentlig at det ser ganske positivt ud indtil videre :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Noget tyder på at jeg ikke helt fik fyldt depoterne godt nok op i går, for har været ret sulten i dag. Heldigvis har det ikke ramt mig i nat :4thumbup:

I dag bliver der ingen træning, hvilket irriterer mig meget fordi vejret er til en dejlig cykeltur! :blink::crazy: Men i aften afholder vi et arrangement der starter kl. 18.45 og så slutter omkring kl. 23.15 hvis vi er heldige. Samtidig skulle der lige smides en rød løber på gulvet her til morgen til den nye DAY butik der er åbner herude, så jeg var tidligt på færde når man tænker på at jeg først er hjemme på den forkerte side af midnat. Var også nede og skyde et par billeder her til morgen, er en helt fantastisk butik

GrandOpening002.jpg

GrandOpening005.jpg

GrandOpening003.jpg

Link to comment
Share on other sites

Puha, det blev alligevel pænt sent i går. Men det var et fantastisk foredrag fra PEJ gruppen omkring fremtidens detailhandel, og ikke mindst en super fed film!!

I dag står den på træning så snart jeg er fri for arbejdet. I morgen håber jeg på at tage en cykeltur i det forholdsvis fornuftige vejr. Det vigtigste for mig er sådan set bare at vinden har lagt sig en smule :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ligger det med parkeringforholdene ved FW?

Jeg var lige forbi i dag på cykelturen og kom til at køre op ad den vej der er lukket (DOH) - jeg kunne se skiltet vise mod FW men jeg fik aldrig identificeret bygningen (de plejer ellers at være plastret til med skilte og stads).

Sagen er jo at jeg mildt sagt ikke bryder mig om spinning-stilen i Form & Figur og har lige opdaget at arbejdet giver tilskud til FW. Og da Fredensborg burde være lettere at komme til end FDK i Birkerød og snart kan lokke med Føtex, så :w00t:

Men må hellere nappe en prøvetime eller to inden jeg beslutter mig.

Link to comment
Share on other sites

Gregers, der er faktisk ganske fine p-forhold. Man kan enten holde på vejen eller nede langs den store vej hvor der er flere p-pladser. Jeg har endnu ikke oplevet ikke at kunne finde mange pladser :bigsmile: Men det ligger på toppen af den lille bakke der er på vejen, og så bare inde til højre.

Dagens træning i FW var således

Opvarmning:

10 min crosstrainer

Planker

2x 90 sek

Sideplanker

2x 90 sek

Den var hård i dag efter den blev sat op til 90 sek. Det er godt nok noget længere end 60 sek!

Mavebøjninger

1x 20 på mavebænk med skrå ryglæn.

1x 15 på mavebænk med skrå ryglæn

1x 10 på mavebænk med skrå ryglæn

1x 5 på mavebænk med skrå ryglæn

Lowerback

2x 10 a 20 kg

Upperback

2x 10 a 20 kg

Dumbell bench press

2x 10 a 10 kg

Bliver ved med at være ond.

Leg press

2x 10 a 60 kg

Igen, ingen problemer med de 60 kg, selvom det er hårdt.

Dumbell curl

2x 10 a 12 kg

De 12 kg er lige præcis hvad jeg kan tage a to sæt, så det er helt perfekt lige nu.

Tovtræk

2x 10 a 10 kg

Dumbell lateral raises

2x 10 a 6 kg

Bliver ved med at være hård.

Post-workout:

5 min. på crosstrainer

Link to comment
Share on other sites

Da jeg i går havde luret på at jeg i dag ville ud og træne, kiggede jeg lige en gang på DMI for at se hvordan vejret ville være. Lidt spredte byger, men ellers ok. Jeg kiggede så igen i morges og der stod der lige pludselig at der omkring kl. 10 ville komme meget regn. Min mor sagde dog at det ville være godt vejr for det havde de sagt i radioen. Da kl. var 10 nærmest på klokkeslettet brød helvede løs. Et GIGA tordenbrag startede det hele og så var der ellers bare skybrud - som gik over i hagl :blink: Tror det varede en 30 minutters tid, men jeg var i hvert fald glad for at jeg fulgte min egen intuition i stedet for min mors :laugh:

Henover middag havde jeg dog fået nosset mig sammen og fattede cyklen og drog afsted. Planen var at forberede mig på klubmesterskabet til september i HCM, så ud på ruten og så ellers bare derudaf. Benene var lidt mærkede efter styrketræningen i går, men det var faktisk ok. Blæsten var dog kraftigere end jeg først havde regnet med, og der blev da også rykket godt i forhjulet i sidevinden.

På enkeltstartsruten var det bare afsted, og højt tempo fra start til slut. Det blev dog ikke til en ny PR, men det havde jeg nu heller ikke lige regnet med.

De 26,3 km blev kørt på 46.05 - PR er 45.25.

20100827interval1.png

Selvom det ikke var hurtigere end tidligere, var det dog alligevel en fed fornemmelse. Jeg synes at jeg nu kan isolere mine benmuskler mere end tidligere, og dermed presse mere kraft ned i pedalerne.

Efter turen rundt var jeg mildest talt træt. Ud på Kongevejen i modvinden, og så ellers bare ned på den lille klinge. Da jeg nærmede mig krydset ved Vejenbrød var jeg spottede jeg Gregers i Puntoen, men det var først efter jeg var kørt forbi ham at det slog mig at det var ham :4thumbup: Kort tid efter var det en anden celebrity der kørte forbi mig, selveste Dronning Margrethe i en kronebil! Og ja, jeg er sikker på at det var hende for kiggede ekstra godt efter :laugh:

Jeg valgte herfra at køre nede i bukningen af styret for at vænne mig lidt til det. Igennem Fredensborg på en lidt alternativ måde, og så af nogle veje jeg ikke har kørt på før på cykel, på trods af at jeg har boet lige i området :w00t: Der blev også givet lidt gas til sidst da vinden kom i ryggen i stedet for.

Alt i alt blev det til en tur på lidt over 50 km med et pænt snit.

20100827tur.png

20100827kort.png

Da jeg så var kommet hjem lagde jeg mærke til at bremsen hang noget på baghjulet. Hvor lang tid den har gjort det skal jeg ikke kunne sige, men kan ikke lade være med at tænke over om det måske kunne have givet mig 40 sek. på enkeltstarten?

Planen var så faktisk at jeg ville have trænet i FW her til aften, men spottede lige at du lukkede kl. 17, så den plan blev hurtigt droppet. Til gengæld blev det til noget tøjvask, og så håber jeg på at jeg vejret holder tørt så det kan blive til en tur med HCM, hvor jeg har på fornemmelsen at Gregers nok leger turleder. :4thumbup: Så må vi se om benene er med på den.

Jeg synes ellers det har været nogle svære dage den seneste tid. Det med x'en plager mig stadig en del, men der er desværre kun én vej frem. Men tanken om en dag at skulle finde ud af at hun er sammen med en anden er ikke ligefrem opløftende, og det er desværre den tanke jeg har haft i hovedet hele ugen. Samtidig har jeg endelig fundet ud af hvorfor det er at jeg elsker hende, det har også kun taget mig 5 år at finde frem til :blush: Selvom vi snakker godt sammen stadigvæk, så er det jo ikke noget vi kan blive ved med med mindre at vi begge når et "komme-videre" punkt på samme tid, så det ikke gør ondt at se den anden med en anden. Og ja, jeg er alt for god til at tage sorgerne på forskud :tongue: "Planen" på nuværende tidspunkt er at prøve at få et godt forhold til hende, og se om vi måske finder hinanden igen, og ellers kaste mig ud i nogle situationer som jeg måske ellers ville sige nej til fordi jeg ikke følte mig klar. For hvornår er man egentlig klar til at komme videre?

Nå, det var nok for mine lommefilosofiske tanker, men nogle gange hjælper det sgu bare at få dem ned på skrift eller få sagt det højt. Som en klog mand fortalte mig i mandags: man skal holde fokus på målet, ikke på besværlighederne derhen.

Link to comment
Share on other sites

Var der lige optur på da jeg i går modtog en besked på Facebook fra hende den rødhårede? :4thumbup: Havde vovet pelsen for nogle dage siden og skrevet til hende derinde, og jeg var heldig nok til at hun svarede :w00t: At hun så skrev at hun desværre har en eks der spøger er så en anden side af sagen, men hun var blevet smigret og havde smilt da hun havde læst min besked. OPTUR tror jeg vidst nok! :clap::4jumpy::w00t:

Dagens træning i dag var en tur med HCM, hvor vi var 9 der var mødt op fra starten af. Desværre syntes jeg at benene var noget stive i dag, og bagenden var også lidt øm efter turen i går. Når jeg har det sådan har det som oftest et af følgende to udfald:

- Jeg kører helt på grænsen hele vejen rundt, uden at være prangende

- Jeg kører helt på grænsen hele vejen rundt, med diamanter i benene

I dag var det så det sidste der var tilfældet. Det startede ellers hårdt på vej ud mod Stumpedyssevej hvor jeg i modvinden lå forrest sammen med Laust. Men på Stumpedyssevej valgte jeg så at tage dagens første punktering. En klassisk siver og heldigvis var det nemt at finde flinte-synderen.

Det var først ved Nøddebo at der blev åbnet lidt op for sluserne, da jeg valgte at gå i front igennem Gribskov og jeg fik følgeskab af 3 andre hvor Gregers var med. Vi blev dog sænket da vi blev holdt tilbage da toget kom. Igennem Gadevang blev der kørt lidt til, dog uden at være helt vildt.

Da vi nærmede os Græsted valgte jeg at køre igennem, og slog hurtigt et hul, at jeg så glemte at dreje til venstre af en lille vej, er så en helt anden side af sagen. Heldigvis var Gregers lidt tid om at komme over vejen, så jeg fik lige nasset et lift der :clap::cheer: Da vi så nærmede os Græsted endnu mere, valgte jeg at køre igen, og kom først ind i byen med et stort hul. Det betød dog at vi mistede dagens langsommeste mand, som vi dog samlede op igen.

Igennem Esrum skulle jeg lige sikre mig at hjulet ikke slog mod bremsen, og det betød at der på nedkørslen blev slået et hul. Det hjalp så heller ikke på det at jeg efterfølgende skulle lukke hullet til fronten i modvind :blink: Min umiddelbare tanke havde ellers været at køre et interval fra Grisebakken, og så hele vejen op til Jonstrup. Det blev dog hurtigt droppet efter forfølgelsesløbet, og i stedet kørte jeg fuldt på Grisebakken - stadig med en lille intention om at fortsætte, men da jeg fik selskab halvvejs nede på nedkørslen, var jeg nødt til at give mig fuldt ud for at snuppe den på den lille kontrabakke inden søen. Jeg måtte helt ned og ligge på cyklen for at kunne trække vejret dybt nok ind efter den anstrengelse.

Af en eller anden mystisk årsag endte jeg igen i front da vi nærmede os Jonstrup, og nu var benene mildest talt ved at være godt brugte efter en del små intervaller. Derfor holdt jeg mig lidt i ro inden vi ramte Humlebækspurten. Her kørte jeg igen langt ude fra, men denne gang fik jeg ikke hullet. Om det var fordi farten allerede var høj da jeg kørte, eller fordi benene var meget trætte efterhånden skal jeg ikke kunne sige, men det var hårdt. Forholdsvis kort tid inden vi nærmede os selve opløbet tog først Jens en giga føring som gjorde at vi fik åbnet et hul, og derefter tog Gregers over og satte tempo som jeg fulgte i første omgang sammen med Laust, men måtte slå ud da benene simpelthen ikke kunne mere. Jeg var også dum nok til at sidde og rode med min computer da den IGEN faldt ud. Det hjalp sgu nok ikke ligefrem på aerodynamikken.

På Strandvejen kom vi lidt ned i tempo igen, men da vi havde passeret Lave Skov synes jeg at jeg hoppede en del, og ganske rigtigt havde jeg endnu en punktering. Jeg sendte de andre videre, for så ville jeg bare dreje fra i Nivå da jeg jo næsten var hjemme. Jeg havde håbet på at jeg lige kunne putte lidt luft i slangen, fordi det var en siver, og så i hvert fald lige nå ned til campingpladsen inden jeg alligevel skulle af, men hullet var for stort og luften fossede ud. Så det blev til en meget lang gå tur hjem. Lidt en skam for selvom benene var MEGET brugte, så ville jeg egentlig gerne have kørt Sandbjergbakken for lige at få presset det sidste ud af kroppen.

Men det blev i stedet til lige over 76 km - hvis man modregner de steder hvor min Garmin ikke lige har optaget at jeg har kørt, med et ganske pænt snit.

20100829tur.png

20100829kort.png

Jeg må se om jeg kan få fundet pengene til at købe en Edge 705 for det irriterer mig utrolig meget at min computer falder så meget ud, også fordi den ikke noterer mine laps. Det der irriterer mig er at den virker nogle gange, og ikke andre. Hvis den så bare var konsekvent.

Men der er intet der er så skidt at det ikke er godt for noget som man siger, så jeg kom ud af cykeltøjet og over i træningstøjet da jeg kom hjem, ned i bilen og mod FW i Fredensborg. Det var helt fantastisk - der var mig og måske 5-6 andre i hele centret. Der var masser af plads i vægtrummet, så der var tid til at gøre lidt nyt. Tanken var at køre mig selv HELT ned så jeg kan slappe af her nu :cool:

Opvarmning:

10 min crosstrainer

Selvom det føltes tungere end tidligere, så havde jeg højere tempo end tidligere.

Planker

2x 60 sek

Sideplanker

2x 60 sek

Gik ned på 60 sekunder i dag, for kroppen var alligevel noget øm. Men det gik overraskende godt, og kunne nok godt have taget 75 sekunder i stedet for. Men der skal jo også trænes i morgen.

Mavebøjninger

3x 20 på mavebænk med skrå ryglæn.

Sådan! Gik all-in på mavebøjninger, og det var dejlig hårdt. Specielt de sidste 20 var ekstremt hårde, måtte endda også stoppe 2 gange mens jeg var "oppe", for lige at holde 1 sekunds pause. Men hvor var det godt da det var overstået :clap:

Lowerback

2x 10 a 20 kg

Upperback

2x 10 a 20 kg

Dumbell bench press

2x 10 a 10 kg

Jeg har åbenbart lavet en kombination af bench press og bench flys. I dag fik jeg så korrigeret det så det blev rene bench presses, som også kunne mærkes i brystet.

Leg press

2x 10 a 60 kg

Den var hård i dag. Benene havde jo allerede haft rigeligt at se til, men fik da kæmpet mig igennem det.

Dumbell curl

3x 10 a 12 kg

Denne gang med 3 sæt, og det var hårdt til sidst. Men armene var godt pumpede til sidst :smile:

Tovtræk

2x 10 a 10 kg

Dumbell lateral raises

2x 10 a 6 kg

Den eneste øvelse hvor jeg ikke føler at jeg virkelig leapfrogger i egenskab. Den er bare ond!

Dumbell bench press

2x 10 a 10 kg

Tog lige en omgang til for at få presset det sidste ud.

Post-workout:

5 min. på crosstrainer

Det var en super hård omgang, og jeg håber at det kommer til at kunne mærkes i morgen. Lige nu er jeg i hvert fald godt træt, og har placeret mig i sofaen med lidt chips, cola og en dyne :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share