Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

I går valgte jeg at løbe en tur om aftenen for at komme af med lidt damp og nogle tanker. Så det var på med løbeskoene, og ude på ruten fandt jeg så ud af at jeg ville løbe ned forbi min gamle skole. De har nemlig en legeplads hvor det er mulighed for at lave kropshævninger.

Så der løb jeg ned, og fik lavet en del af slagsen med lidt mellemrum, og nogle armbøjninger. Jeg ved godt at arbejde på overkroppen ikke er det mest optimale når man cykler - mest af alt fordi de kg er ret unødvendige. Men en stærk overkrop er altid rar at have, specielt hvis man en dag bliver gammel :laugh: Så det kunne godt gå hen og blive noget jeg gør lidt mere af fremover. At jeg så har mega ondt i maveregionen i dag er en anden side af sagen - Iprener to the rescue!

Link to comment
Share on other sites

forbi min gamle skole. De har nemlig en legeplads hvor det er mulighed for at lave kropshævninger.

Så der løb jeg ned, og fik lavet en del af slagsen med lidt mellemrum, og nogle armbøjninger. Jeg ved godt at arbejde på overkroppen ikke er det mest optimale når man cykler - mest af alt fordi de kg er ret unødvendige. Men en stærk overkrop er altid rar at have, specielt hvis man en dag bliver gammel

Ohh, hvor er det dejligt at jeg ikke er den eneste voksne, der kan finde på at bruge skolens legeplads til den slags. Synes sq det er lidt pinligt at tumle rundt sådan et sted, men egentlig burde det ikke være det.

God bedring med maven :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Så der løb jeg ned, og fik lavet en del af slagsen med lidt mellemrum, og nogle armbøjninger. Jeg ved godt at arbejde på overkroppen ikke er det mest optimale når man cykler - mest af alt fordi de kg er ret unødvendige. Men en stærk overkrop er altid rar at have …

Jeg holder fast i lidt styrketræning hele sommeren. Ikke så meget om vinteren, men dog alligevel 1-2 gange om ugen. Jeg har en klar oplevelse af, at jeg ikke bliver så træt i ryg og arme, når jeg får løftet lidt kilo indimellem. Man bruger fx rygmusklerne rigtig meget på en racer.

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig i at styrketræning er rigtig godt, specielt for cykelryttere som ellers har tendens til at overfokusere på benene. Som du selv skriver så er det mega vigtigt med en stærk mave og en stærk ryg, da det aflaster armene en hel del.

Jeg valgte dog ved min sidste update at tage ind til København for at se lidt jazz med en af mine gode venner. Han ringede dog henover middag og spurgte om jeg var frisk på lidt basket inde omkring Kvægtorvet. Det var intet problem for mig, så jeg tog også lige en hård 2 mod 2 kamp, hvor jeg var på det heldige vinderhold. :4thumbup: Men det var godt nok hårdt, og jeg kunne da også mærke mine lår, skinneben, arme og nakke mere end tidligere.

I dag havde jeg så valgt at tage fri fra arbejde - man skal trods alt holde noget ferie nu, specielt når man ikke kan tage det på så mange andre tidspunkter i løbet af året. Så efter at have sovet godt længe, var åbenbart meget tiltrængt, var det at gøre cyklen klar til dagens tur. Jeg havde fået smidt Shimano hjulene på med den nye 11-28 kassette og ny kæde. Det tog lige lidt tid at indstille bagskifteren til at kunne håndtere 28'eren, men det lykkedes det, og gearene spillede også max!

Så der var lagt i ovnen til en god bakketur, blandet med lidt tonserkørsel og restitution, da kroppen stadig er mærket af både allergi og aktiviteter med muskler jeg sjældent bruger. :crazy: Derudover havde jeg også sat min SLR saddel på igen, for jeg har aldrig følt mig 100% hjemme på Scratch'en. Så der var også mulighed for lige at finpudse positionen der.

Jeg kørte ud på Strandvejen, og så ellers afsted mod Rungsted. Holdt et godt tempo, men kunne godt mærke at vinden var kraftigere end DMI umiddelbart havde skrevet at den var - og kom i øvrigt også fra en helt anden retning. Ved Rungsted Havn hoppede jeg lige af og hævede sadlen 5-10 mm hvilket gjorde at den sad lige i skabet. Ved Folehaven kørte jeg fra første bakke af og gav den god gas. Det gjorde så også at jeg lige kom i tanke om hvor hårdt ramt jeg trods alt er ramt af allergi/astma, for det skærer i luftvejene når jeg presser den helt op. Men jeg holdt den hele vejen og spurtede også lige lidt til sidst.

Herfra var det ned på lille klinge og trille hen mod Sjælsø. Fandt da også ud af at jeg snildt kan køre 13 km/t med 28'eren bagpå når det går op af :laugh: Helt ned til søen, og så ellers lidt frisk kørsel op af Sjælsø Bakken og derefter Åsebakken. Jeg valgte så at køre mod Vedbæk/Trørød for at komme ned på Strandvejen igen, for jeg læste i går om en bakke jeg ikke havde oplevet før ved Skodsborg. Bakken hedder "Høje Skodsborgvej" og er egentlig ikke særlig lang(lige under 300 meter), men stiger i nærheden af 7% i snit. Og så har det et hårnåle sving midt på bakken. En rigtig fed stigning som det absolut ikke er sidste gang jeg kører.

IMAG0026.jpg

Efter lidt forvirring på toppen om hvilken vej jeg skulle køre, fandt jeg ud på Skodsborgvej igen og kørte igennem Nærum mod DTU hvor jeg kunne få lidt vand i dunken, for det var godt nok varmt i dag! Ud og fange Kongevejen og køre Geels bakke og den efterfølgende bakke. Godt nok lang tid siden jeg har kørt der, men jeg skal love for at der er blevet lavet ting og sager til næste års VM - dejlig lækker asfalt! Igennem Rudeskov var jeg pænt træt, og de mange rullende bakker er altså bare en fornøjelse.

Igen ned mod Vedbæk for så at køre op af Sandbjergbakken. Når solen står højt på himlen, og vinden er i ryggen, så er det altså en fantastisk bakke. Lang og smuk.

Så gik den igen mod Hørsholm hvor jeg tog Folehaven omvendt, og af Strandvejen hjem. Ved Rungsted havn kom der en ældre herre der kom kørende på en knallert - så ham fik jeg selvfølgelig hægtet mig på. Det er altid fedt når man kan køre pace på en knallert - specielt når vinden er lidt imod, og ham fulgte jeg næsten hele vejen hjem. Og så er det i øvrigt cool når alle de andre ryttere der kører i modsat retning får et smil på læberne når de ser en komme kørende bag en knallert uden problemer.

Turen blev på 82,6 km med lige over 30 i snit.

20100709tur.png

20100709kort.png

I næste uge står den på en tur til Odsherred om torsdagen sammen med CC Hillerød hvor der skal køres nogle gode stigninger. Bliver sweet! :4thumbup: Og med SLR saddel og Shimano hjul på står Orca'en lige omkring de 7 kg :blush: så jeg kan nok ikke bruge den som undskyldning.

Link to comment
Share on other sites

Her til aften fik jeg lige udnyttet at jeg skulle vaske tøj til en lille træningstur med løbeskoene. Jeg løb som sidste gang, ned til Strandvejen og så over mod min gamle skole. Her lavede jeg lidt forskellig styrketræning - bl.a. kropshævninger, armbøjninger og mavebøjninger. Og så var det en god løbetur hjem og folde vasketøj :smile:

I morgen satser jeg på en cykeltur - så må vi se hvor medtaget kroppen er efter aftenens træning. Og så står den ellers på Tour de France alpeetape, inden jeg smutter ind til København for at se VM finalen!

Link to comment
Share on other sites

Valgte at sove lidt længe her til morgen, mest af alt fordi jeg simpelthen var så træt. Varmen er lige lovlig heftig til mig, men jeg vælger ikke at brokke mig :bigsmile: Med udsigten til at skulle køre i nærheden af 1000 højdemetre på torsdag i Odsherred, valgte jeg en ren og skær pinselstur i dag, hvor Sjælsø Bakken og Åsebakken skulle bestiges en del gange.

Jeg kørte derfor ud af Nivå, og allerede fra omkring kl. 10.00 var temperaturen i nærheden af de 25 grader. Kørte igennem Vejenbrød, og var noget overrasket over hvor meget vinden egentlig blæste. Igennem Fredtofte og ud igennem Stumpedyssevej mod Hørsholm. Her kom jeg til at ligge bag en rytter fra Team Concordia og en fra Team Løgstør. De tog vidst en stille og rolig dag, hvilket nok for dem også var tiltrængt :4thumbup:

Ned i bunden af Sjælsø bakken, og så ellers bare for fuld gas op, og også hele vejen op af Åsebakken. Jeg gjorde så det at jeg på tur nummer 6 og tur nummer 11 prøvede at give den fuld gas, og de andre bare kørte til. Her var der i hvert fald rig mulighed for at teste bjerggearingen, selvom jeg heldigvis aldrig var nede i 28'eren :crazy: Men for hulen hvor er det bare hårdt at køre op og ned. Specielt fordi man skal bryde sin rytme hver gang man skal over den store vej. Men ellers var det en smuk dag omkring Sjælsø

IMAG0033.jpg

Jeg fik også selskab af et par veteranbiler på toppen af bakken en af de sidste gange jeg kørte op af. De var ikke helt sikre på hvilken sø de var ved, og troede umiddelbart at det var Esrum. Der kunne jeg så lige informere om at det var lidt længere nordpå.

IMAG0034.jpg

Jeg endte med at køre op af bakkerne 19 gange, svarende til 28,4 km med 740 højdemetre

20100711bakke.png

Herfra kørte jeg stille og roligt igennem Høsterkøb og tog nedkørslen af Sandbjergvej ned mod Strandvejen. Her fik jeg heldigvis medvind det sidste stykke mod Nivå, og jeg havde besluttet mig for at køre et hurtigt interval fra Rungsted havn og så til skiltet i Mikkelborg. Kort før havnen blev jeg så overhalet af en trialist som valgte at køre over for rødt. Sød som jeg er, valgte jeg at vente på at der igen blev grønt, og så var det ellers afsted med intervallet. Hurtigt op i fart, og umiddelbart var det overraskende nemt at ligge med 42-44 km/t i medvinden.

20100711interval.png

Kort før Mikkelborg hentede jeg trialisten igen, og lagde mig på hjul af ham. Jeg droppede af samme årsag at køre ind ved Gl. Strandvej som ellers var planen, og istedet fortsætte på hjulet af ham frem til Nivå havn.

Ved Laveskov bakken gik jeg i front, og satte tempo som fik slået et lille hul, og så var det ellers igennem Dageløkke hvor den også fik lidt gas, inden jeg rullede af på Kongevejen og ind mod Nivå.

Alt i alt blev turen på 71 km med 950 højdemetre. Snittet har ikke været vigtigt i dag, da det hovedsagligt var for bakketrænings skyld.

20100711tur.png

20100711kort.png

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Rigtig fed træningsrunde. Det er en virkelig god idé at have sådan nogle klare mål med turen. Det har man næsten altid som løber, hvor man sagtens kan finde på at tage ud og tonse tyve gange op ad en skrænt. For løberen har træningsrunden altid et eller andet specifikt formål, hvor cykeltræning ofte ender i noget vildt anarki (hvis man er flere) eller i ligegyldigt trilleri (hvis man træner selv). Thumbs up!

Link to comment
Share on other sites

Det er i hvert fald benhårdt at træne på den måde, men også mega sjovt - dog lidt kedeligt at man skal så mange gange op af den samme bakke for at nå det antal højdemetre. Nogle gange kunne det sgu være dejligt med en stigning på 3-4 km med 6-7%.

Har lige bestilt sådan en bad-boy til cyklen, da jeg i dag forhåbentlig får solgt min Prologo Scratch sadel

sella-flit-carbonio-sadd-side-det.jpg

Ser ud til at være dejlig flad, som jeg tror passer mig bedre end runde sadler. Det er en Selle Italia Flite Kit Carbonio - vægt opgivet i nærheden af de 150 gram.

Og så et stort tillykke til Andy som i går tog den vildeste sejr i Touren. Og stort tillykke til Bjarne drengen som i dag kunne offentliggøre at holdet fortsætter 2 år endnu med Sungard som co-sponsor og en endnu ikke navngivet hovedsponsor.

bettiniphoto_0056560_1_full_600.jpg

Link to comment
Share on other sites

I dag var det en tur til Odsherred der stod på programmet. Jeg samlede Jóhann aka JohnJohnson op om morgenen, og så ellers bare afsted i Ibizaen.

Velfremme ved Rørvig hvor vi skulle mødes med turleder Karsten, fik vi pakket cyklerne ud og gjort de sidste ting klar, så vi kunne komme afsted med de ca. 10-12 fremmødte. Turen ud foregik i lidt overskyet vejr med lidt drypperi, men det holdt hurtigt op.

Efter ca. 30 km ramte vi så de første alvorlige stigninger. Den var faktisk ikke så slem, men efterfølgende stod den på Asnæs Indeluk nedkørsel hvor jeg ville ønske at jeg kunne have taget et billede af Jóhann, for den mand er altså bare elegant på nedkørsler! Det var så også første gang jeg for alvor kom ud på en nedkørsel med mange km/t!

Herfra kørte vi op af en lidt længere stigning med et famøst falsk plateau hvor Jóhann rev sig løs og kørte flot op. Herefter kørte vi så ned af stigningen og op af Asnæs Indeluk, og den var godt nok stejlere end jeg lige havde regnet med. I starten er den ikke så slem, men de sidste metre mod toppen er pænt stejle.

Herfra kørte vi ned og tog Høve Stræde, som altså også bare er en led satan. Starter igen blidt, men så bliver den bare stejlere og stejlere som man kommer op. Herfra mistede jeg lidt orienteringen ud over at jeg ved at vi kørte mod Fårevejle Kirkeby, hvor vi drejede til højre op af en række bakker og endte nede ved en kro hvor Jóhann igen brilierede med sine nedkørselsevner!

Efter en, efter min mening, lidt for lang pause - der var nogle der bestilte en fiskefilet og en fransk hotdog, kom vi afsted igen og denne gang skulle vi op mod Vejrhøj. Efter 4-5 km ramte vi bakken, og igen var det Jóhann og jeg der tog fronten, og pludselig kom han flyvende forbi mig. Bakken sluttede bare ikke efterfølgende, og han valgte at lade sig samle op, og så kunne jeg på den sidste banke den op på den store klinge og rykke fra og tage den i 80 meters højde. Det holdt ellers hårdt til sidst da asfalten var meget ujævn, og gearet var pænt tungt.

Herfra kørte vi af nogle mindre bakker, og turleder Karsten udpegede bl.a. Kollevej - 925 m med 6,8% i snit, og ikke mindst Redningsvejen som er den absolut ledeste stigning jeg til dato har kørt! 500 meter med 8,2% i snit, så det lyder faktisk ikke så slemt, men læs lige hvad Climbs.dk skriver om bakken:

"Starter på det nordligste punkt på Skelbakken/Ringbakken og stiger mod øst og senere mod syd. På midten er der 200 meter med 25 højdemeter og en gns.stignigning på 12,5%". Jeg fangede den til ca. 16-17% i max stigning, og da jeg nåede toppen kørte jeg 10 km/t!

Herfra kørte vi noget fladere hjem tilbage til Rørvig. En super fed dag, og nogle super hyggelige mennesker.

Små 101 km med 920 højdemetre. Super fed intervaltræning og en lækker højdeprofil.

20100715tur.png

20100715kort.png

Det er absolut ikke sidste gang jeg skal besøge dette område, for der er ualmindeligt smukt, og mange gode lange bakker!

Link to comment
Share on other sites

Absolut en fed træningstur.

I dag var jeg nede på posthuset og hente min Selle Italia flite saddel, fik den monteret på cyklen, og så var det jo oplagt at tage en træningstur på den om aftenen.

De første par metre var jeg ellers ved at få kolde fødder mht. sadlen, for jeg fik virkelig ondt bagi da jeg satte mig op på den. Men lidt ro i sindet og lidt tilvænning så var den hjemme. Umiddelbart virker det som en komfortabel saddel, så nu må jeg se hvad der sker fremadrettet. Vægten står opgivet til 150 gram - min vejede 160, så det var egentlig ok. I øvrigt kun 7 gram mere end min SLR, som ellers har en opgivet vægt på 135 gram.

Jeg kørte igennem Dageløkke og ud på Strandvejen. Fra Nivå startede jeg et interval i pivende modvind, som først stoppede da jeg nåede Rungsted havn. Snittet på intervallet sagde 30,5 km/t.

Igennem Folehaven, ned af Rungstedvej mod Strandvejen, og så samme interval tilbage til Nivå. Her var snittet 40,3 km/t. Der kan man se hvor meget vinden har at sige. Herfra kørte jeg til min gamle skole, og så var der styrketræning.

Jeg lavede først 5 kropshævninger, så 10 armbøjninger, 4 kropshævninger, 10 armbøjninger etc.

Med andre ord fik jeg lavet 50 armbøjninger og 15 kropshævninger. Derudover fik jeg også lavet 2x10 maveøvelser. Mit haleben tillader ikke altid at jeg kan lave armbøjninger, så jeg laver vel egentlig benløft.

Så en god træningstur blandet med styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

NEJ NEJ NEJ!!! Alberto Contador har tydeligt ikke lært at man ikke angriber den gule trøje når den får defekt? Den mand har jo ingen respekt, eller selvrespekt for den sags skyld. Tænk hvis manden nu vinder touren med mindre end 30 sekunder - så er det fordi Andy Schleck havde en mekanisk fejl, hvor man normalt ville vente på den gule trøje.

Jeg har aldrig oplevet noget lignende, men det var da rart at se at størstedelen af publikum valgte at buhe af Contador da han stod på podiet - og han havde da også svært ved at holde smilet. ØV!

Link to comment
Share on other sites

En lidt sen opdatering.

Tirsdag stod den på fællestræning med HCM. Umiddelbart en stille en af slagsen, selvom der blev kørt til i visse situationer. Som sædvanlig var der ikke meget intervaltræning over det, men så må man jo bare gøre det selv. Da vi kørte ind på Sørup bakken sagde Frank at der var bjergpoint at hente på toppen og det samme sagde John, så var næsten overbevist om at de ville køre igennem. Kort før vi ramte bakken blev der slået et hul og jeg sad som nummer 3 i en gruppe på 3, mens resten af holdet lå 10 meter bagefter. Inde på stigningen gav jeg den fuld æde og fik slået et stort hul. Da den begyndte at flade ud gav jeg den så lidt ekstra og holdt faktisk for alvor først op med at træde da jeg kom ud på Helsingørvej.

På nedkørslen mod Jonstrupbakken blev der givet rigtig god gas, og det samme på det første stykke op af. Jeg sad som 3. mand, og da første mand slog ud gik der 2 sekunder før mand nummer 2 slog ud også, og så sad jeg forrest, og så kunne den ligeså godt køres fra spids. Så jeg satte tempoet op uden at rejse mig op, og køre væk. Jeg fik Claus med og han tog mig lige præcis til sidst i spurten.

Langs Esrum kom tempoet slet ikke ned eller noget, og sådan var resten af turen faktisk. Da vi kørte igennem Tikøb lavede vi en opsamling, og jeg undrede mig over hvor Gregers var blevet af. Det viste sig så at han havde holdt inde for at få fyldt dunkene op. Jeg fandt senere ud af at vores holdleder faktisk godt vidste dette, uden at vente :devil: Synes jeg faktisk er ret respektløst.

Jeg blev træt af tonseriet, så hver gang jeg havde kræfter til det valgte jeg at sprinte forbi og køre væk og så se hvornår jeg blev hentet igen. Mest af alt for mig selv, men også for at tvinge de andre til at køre udenfor deres egen komfortzoner. Jeg gjorde det bl.a. 2 gange hvor en fra gruppen lå i front og trak, og da vi nåede Humlebækspurten var han åbenbart blevet så sur over det at jeg skulle have det at vide. Han mente åbenbart at det var dumt fordi han jo havde ligget og trukket med pulsen helt oppe, og så blev han sat så snart jeg gjorde det. Det sjove er at han er den første der ligger sig i front når man har givet alt hvad man kan på en bakkespurt - så skal han i front og trække igennem så vi andre er ved at slippe. Så jeg sagde simpelt min mening igen om at jeg syntes han var helt afsporet. Turleder bakkede mig da også lidt op ved at sige at jeg jo kun kørte 2-300 meter før jeg brændte ud igen.

Humlebækspurten blev kørt med lead-out man, og jeg lå i 2. position kort inden svinget. Han slog væk da vi kørte ind i svinget og så lå jeg forrest, og jeg holdt kneben den placering i spurten foran Claus. Det skal siges at Claus har en fremragende spurtevne.

På Strandvejen kørte vi ok, og jeg lå i front på stykket fra Nivå til Mikkelborg. Da vi ramte Folehaven var vi kun 3, og vi fulgtes hele vejen til den sidste bakke hvor Laust så angreb, og jeg valgte at køre forbi og så ellers bare køre igennem hele vejen ned til Hørsholm.

Så en lidt underlig tur på 86 km med 32,3 km/t, og lidt gode pulskurver.

20100720tur.png

I går tog jeg så en tur på cyklen igen bare for at komme ud. Jeg valgte derfor at køre ud på klubmesterskabsruten og køre en runde der. Aldrig har jeg kørt så god en enkeltstart, og jeg fik på en eller anden måde motiveret mig selv som aldrig før og bed smerte og alt andet i mig. Har faktisk aldrig bidt tænderne sammen som jeg gjorde der, og det var en helt fornøjelse at have solen i ryggen og kigge på benene der bare pumper derudaf, og så samtidig se blodårene på lægge og armene der pumper løs!

Runden blev kørt på 45 min og 25 sekunder hvilket slår ca. 1.30 minut af min tidligere bedste tid, hvilket er pænt godt på en 26,4 km enkeltstart.

Herfra kørte jeg så ned på skolen og lavede noget styrketræning, inden jeg vendte hjem.

Små 41 km med 32,2 km/t.

20100723tur.png

Og så en fantastisk etape i dag. Flot kørt af Andy Schleck som vidst fik lukket munden på de fleste af hans kritikere der sagde at han skulle have flere minutter for at vinde touren inden den afgørende enkeltstart. Det man kan filosofere lidt over er hvad der var sket hvis Schleck havde kørt efter Contador.

Link to comment
Share on other sites

En fridag skulle udnyttes, og det blev den på den måde at cyklen blev gjort klar til en formiddagstur. Umiddelbart var tanken bare at få nogle km i benene, men det duede min tålmodighed ikke til, så jeg krydrede det med nogle intervaller af forskellig længde.

Ud på Kongevejen og igennem Dageløkke for at få gang i benene. Fra Nivå havn tog jeg det første interval som skulle gå frem til Rungsted havn. Der var alligevel noget vind kunne jeg mærke for den var hård til tider, og så undervurderer jeg altid den lille stigning der er når man krydser Gammel Strandvej, som virkelig bare dræner tempoet.

Det blev til et interval på 6,3 km med 33,8 km/t i snit, og et højt pulssnit.

20100727interval1.png

Herfra fortsatte jeg af Strandvejen, og ved Skodsborg tog jeg lige Høje Skodsborgvej i et tungt gear for lige at styrketræne benene lidt. Igen ned på Strandvejen og da jeg nåede Klampenborg blev jeg overhalet for fulde drøn af en anden rytter der havde god fart på. Noget større end mig selv, så håbede at han kørte et interval med den fart han havde på. Han drejede op af Klampenborgvej og det var samme vej jeg skulle. Han havde nok et forspring på ca. 100 meter hvis ikke mere, så jeg kunne lige se ham engang imellem. Jeg havde planlagt at køre et interval på bakken op mod Lyngby, så da jeg ramte det lille sving i bunden af bakken, fik jeg godt fart i cyklen. Pulsen blev banket op, og Orcaen fløj afsted. Halvvejs oppe af bakken fik jeg kontakt med ham gutten der havde overhalet mig, som havde fundet et helt andet tempo. Jeg skiftede gear, og passerede ham så hurtigt jeg kunne og fik banket pulsen helt op i nærheden af mit max hvilket er noget tid siden jeg har.

Ca. 1 km med 33,5 km/t på en 2,9% stigning, og en pulsværdi der ligger 15 slag fra mit max.

20100727interval2.png

Herfra igen godt ned i tempo og langs DTU hen mod Geels bakke. Her tog jeg igen et interval hvor jeg bare skulle køre ok godt igennem. Jeg ved ikke lige hvad der er sket med grafen, men den er lidt forkert så vidt jeg kan se, for der står nogle andre tal i venstre side.

400 meter med 34,6 km/t på en stigning med 4,5%

20100727interval3.png

Jeg kørte ind forbi Slotsbakken og kørte stille og roligt op her. De har fået sat skilte op så man kan følge VM Ruten 2011 uden at fare vild. Er sgu egentlig meget ocol, kunne være man skulle tage en tur på den en dag. :superman:

Ind forbi kirkegården og lige fylde lidt vand i den ene tomme dunk, og så ellers op af Rudersdalbakken. Min plan var umiddelbart at tage Vaserne med nu jeg var i området, men grundet sporarbejde var det ikke lige en mulighed. Så den gik igennem Birkerød af Kongevejen. Da jeg nåede Blovstrød krydset valgte jeg at køre en tur på den rute som vi for år tilbage kørte MOL Sommercup på. Så med et lidt alternativt startsted - 60 km/t skiltet på Københavnsvej og så ellers afsted. Målet var at min puls ikke måtte komme over 90% og det lykkedes faktisk næsten at holde den under. Der var lige en enkelt gang eller to hvor den røg op på 91%, men det var så også det.

11,4 km med 34,6 km/t i snit, hvilket må siges at være ok. Igen fuckede min computer lidt op derude, så tror måske der mangler en lille smule.

20100727interval4.png

Herfra var det ud på Københavnsvej, og ned på den lille klinge og ellers holde pulsen helt nede. Gik faktisk betydeligt bedre end jeg lige havde regnet med, hvilket man burde kunne se på pulsgrafen på hele turen. Men da jeg ramte Overdrevsvejen fyrede jeg endnu et interval af hvor jeg gav den alt hvad jeg havde.

2 km med 39,6 km/t.

20100727interval5.png

Efterhånden kunne jeg mærke at mine ben og kræfter måske ikke var så mange mere. Ind igennem Grønholt og igen foregik det i et stille og roligt tempo. Da jeg krydsede Kongevejen ville jeg køre nogle sprintintervaller. Fuld gas i ca. 10 sekunder og så vente på at pulsen kom ned på 70% af max, og så en gang til.

Pulsen kan ses her :laugh:

20100727interval6.png

Alt i alt blev de til en tur på 85,3 km med små 30 i snit. Faktisk ok når man tænker på intervaller og det hele. Fantastisk pulskurve :4thumbup:

20100727tur.png

20100727kort.png

Da jeg kom hjem tog jeg lige lidt hurtig styrketræning med armbøjninger, maveøvelser og lidt løft af den ene håndvægt jeg har på 10 kg :wink:

Og så har jeg fået et godt øje til 2 lejligheder i Lyngby som jeg nu skal ud til 2. fremvisning på. Bliver sgu egentlig meget rart at starte helt forfra efter alt det her med min nu tidligere kæreste. Så forhåbentlig går der ikke så lang tid før mit udgangspunkt til mine træningsture bliver fra Lyngby.

Link to comment
Share on other sites

Træningen i går må have været noget hårdere end jeg har prøvet på det seneste, for efterfølgende kørte kroppen bare i et overgear. Jeg kunne slet ikke komme af med varmen, og endte da også med at sove uden dyne om aftenen. Derudover satte det også forbrændingen op, for spiste utrolig meget i går fordi jeg hele tiden var sulten - og har på fornemmelsen at det fortsætter igen i dag. Men det er jo rart at man kan presse kroppen på den måde :4thumbup:

Købte for et par dage siden en række cd'ere i TP, heriblandt Judas Priest Essential Collection. De er altså ualmindelig fede, og lang tid siden jeg for alvor har hørt dem!

Link to comment
Share on other sites

Og så har jeg lige bestilt tid til en omgang massage på mandag. Lagde mærke til at specielt mine lægge var meget ømme i går, og generelt kunne det godt tænkes at kroppen havde brug for at blive gennemkørt. Men utroligt hvor øm i kroppen man bliver lige efter man har bestilt tid :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Sidst jeg var ude og cykle syntes jeg at min venstre pedal virkede noget slatten, og specielt når jeg kørte igennem kunne jeg mærke at den gav sig en smule. Da jeg så kom hjem kiggede jeg på skoen og fandt ud af at den manglede en skrue i klampen! Desværre er det en del som skal bestilles hjem, så nu må vi se om jeg når at komme til fællestræning i dag. Det bliver i hvert fald nok ikke med den store deltagelse i spurterne.

Ellers var det faktisk en god massage jeg fik i går. Det gjorde naller, og bagefter af mine lægge bare helt ømme. Men lader til at det er bedre i dag :4thumbup: Jeg havde også være ude og bowle i lørdags, og det har betydet at jeg har en mega øm venstre balde!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share