Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Ømme ben, og træthed i kroppen = træningstur med HCM. Bare turen til Hørsholm var hård, og jeg kunne mærke at jeg havde svært ved at udfordre min puls - den ville bare ikke op.

Da jeg nåede frem var der et pænt fremmøde, og jeg valgte at køre med hold 1. Hold 2 havde ellers den mest interessante rute og træningsmetode, MEN pulstræning og trætte ben hænger ikke sammen. Vi var 9 da vi kørte afsted, og Carsten K viste sig fra sin bedste side med kanonben og højt tempo. Turen var den klassiske op omkring Frederiksværk, og den minder meget om Sjælsø Rundt ruten. Jeg tog ikke særlig mange føringer, for som sagt var benene ikke til top tempo, men tog da et par enkelte hvor jeg gav den gas, og derefter måtte jeg kæmpe med alt hvad jeg havde for at holde på.

Omkring Arresø så vi 2 havørne som svævede i luften, et fantastisk syn, og det er altså en flot fugl selv på afstand.

Ved skoven mod Nødebo skulle der køres en spurt, og tempoet var rigtig højt, og jeg lå i 3. position da spurten skulle startes. Da jeg trampede igennem lå jeg helt i venstre side af vejen, og så kom der selvfølgelig en modkørende varevogn! Jeg nåede dog at trække ind, og vandt spurten med fantastisk speed.

Næste gang jeg var i spil var ved bakken i Gunderød eller hvad det område hedder omkring Karlebo. Carsten havde taget fronten i bunden, og så slog jeg den et hak højere op og accelererede væk og tog toppen solo. Herfra blev der sat tempo tilbage mod Surina. Turen med HCM blev på 90,7 km med 33,8 km/t.

20100606hcm.png

Turen hjem blev i selskab med Gregers, og det var helt fantastisk ikke at skulle banke derudaf, men bare få løsnet op i benene. Alt i alt blev dagens træning på 106,5 km med 32,3 km/t.

20100606tur.png

20100606kort.png

Denne uge har budt på 391 km på cyklen, og jeg tror aldrig jeg har cyklet så meget på én uge før. Kan da også mærke at jeg er blevet træt, men med vejrudsigten for den kommende uge i tankerne, var det sgu nok meget godt at få udnyttet det gode vejr lidt!

Og så er der sendt en mail afsted til Dan Frost med henblik på at høre om det er muligt at komme med på deres alpe tur her til august. Kunne være fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

Dagens motion var i selskab med de gæve gutter fra HCM. Da jeg trillede afsted havde jeg svært ved at banke pulsen op. Virkede simpelthen som om at kroppen stadig var træt, hvilket sådan set også ville give god mening. Jeg har trods alt givet den et chok da jeg ikke har været vant til så intens træning over så lang en periode. Da jeg nåede Hørsholm blev jeg derfor nødt til at lave en spurt for lige at se om det kunne lade sig gøre, og da pulsmåleren viste en puls på 85% af max, så var den hjemme.

Ved Surina var der pænt fremmøde, men en noget blandet skare rent niveaumæssigt. Vi kørte derfor afsted i dejlig medvind ud på den sædvanlige tirsdags/torsdags rute.

Det første stykke tid skete der ikke så meget, men så kom jeg *indsæt fanfare* frem ved Overdrevsvejen og fik drevet tempoet godt op, Carsten K kørte en kontra og satte godt tempo, og holdt hele vejen. Han er i kanonform lige nu, så det er en fornøjelse at køre med.

Ved Sørup bakken fik jeg et lift hele vejen til foden af bakken, og så kunne jeg ellers køre væk. Jeg kørte ellers ikke med alt hvad jeg havde, men der var absolut ingen der valgte at køre med, så det var lidt trist.

Efter en hurtig opsamling inden Jonstrup bakken, kom jeg i front og trak op af Jonstrup bakken i et tempo jeg egentlig selv syntes var ok hårdt. Der var i hvert fald ikke så mange der overhalede mig på vej op af bakken. Det var faktisk først på de sidste 50 meter at der var nogle der kørte forbi, og jeg lod mig falde lidt tilbage.

På vej igennem Tikøb og Langerød kørte vi noget fartleg, og selv Jan var oppe og lukke huller. Det var faktisk ret sjovt, men som jeg snakkede med Gregers om efterfølgende, så er der mange der ikke tør køre sig ud fordi vi ikke sørger for at samle op efterfølgende. Ellers er det perfekt intervaltræning!

I Humlebækspurten fik Jacob lov til at køre og ingen havde tilsyneladende lyst til at køre ham ind igen. I selve spurten blev jeg fanget bag en af de langsommere kørere, og det var først til sidst at jeg kunne komme forbi og åbne op. Jeg fik hentet en 3. plads, men havde jeg haft plads havde jeg også kunne passere Laust.

På Strandvejen mod Rungsted fik vi imponerende nok gang i noget rulleskift, og selvom den ikke var helt perfekt, så hjalp det da lidt på teknikken. Ved Folehaven kørte jeg på den første bakke. Ikke fuld gas, men bare en let acceleration. Jeg fik Carsten K med, som satte sig på hjul og kom med hele vejen til den sidste bakke. Her sagde jeg at han skulle sætte mig. Jeg var ellers lige ved at tage ham, men han trak fra til sidst. På det flade stykke fik jeg dog kørt ham op igen, og så trak han lidt fra igen. På nedkørslen hentede jeg ham igen, og tog ham så i den sidste spurt. SUPER RÆS! :superman: :4thumbup: Lige som det skal være.

På vej af Kongevejen i Hørsholm trillede vi lidt af da der kom en sød pige gående i en orange top. Tror vi alle var ved at vælte fordi vi skulle se hende hele vejen :blush:

Nå, men turen med HCM blev på 71,3 med 33,5 km/t i snit. Ikke helt skidt.

20100608hcm.png

Alt i alt nåede jeg lige præcis op på 87 km med 32,5 km/t i snit.

20100608tur.png

20100608kort.png

Dog brugte jeg det meste af turen fra Grønholt til jeg var hjemme igen på at finde ud af hvorfor det føltes som om jeg havde et trælår på venstre ben. Jeg prøvede at strække ud på cyklen og alt mulig, men lige meget hjalp det. Det var ret irriterende, så nu har jeg prøvet at strække det ud og massere det herhjemme.

Link to comment
Share on other sites

Tak tak. Jeg glæder mig satme også til at se den herhjemme. Fik en melding fra forhandleren at den burde lande i den kommende uge, så det bliver super! Har også lige fået afsendt en bestilling fra Merlin Cycles med en ny sadelpind, et SRAM Red BB30 kranksæt, og et sæt Continental GP4000s dæk. Og så lurer jeg lidt på om man skal købe et sæt Shimano 7850 C25 hjul for at have et let alternativ til hvis der skal køres i bjerge, eller bare når vinden er som den er i dag. Det kunne også være at der skulle en ny frempind til, eller måske et sæt Cancellara mesterskabs tøj med den røde trøje og bukser.

5918_l.jpg

5921_l.jpg

Men nu må vi se hvad der er at finde af gode tilbud derude :bigsmile:

Dagens træning var mest af alt bare for lige at komme ud, det var i hvert fald ikke vejret der trak. Kraftig blæst fra vest og ikke særlig varmt. Jeg kom dog ud med det formål bare at få løsnet benene lidt efter en del dages fravær fra cyklen. Jeg valgte at køre et par enkelte spurtintervaller, både i form af bakkespurter og almindelige skiltespurter. Så alt i alt en stille og rolig tur uden det helt vilde.

20100613tur.png

20100613kort.png

Jeg har til gengæld nok fundet ud af hvorfor jeg har været så sløv det seneste stykke tid. Min allergi sparkede for alvor igennem i dag med kløende øjne da jeg kom hjem og en næse der kildede noget mere end normalt. Jeg havde i dag heller ikke brugt min inhalator så det hjalp heller ikke meget på min egen præstationsevne, men er også en forklarende faktor for hvorfor jeg ikke rigtig kunne komme op i det røde felt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Jeg har til gengæld nok fundet ud af hvorfor jeg har været så sløv det seneste stykke tid. Min allergi sparkede for alvor igennem i dag med kløende øjne da jeg kom hjem.

Yessir. Mine øjne klør også som ind i H...... :crazy:

PS: Lyder lækkert med udstyret.

Link to comment
Share on other sites

Der er sommercup i morgen og jeg er bare ikke i stødet. Det er på en rute jeg aldrig har kørt, virker forholdsvis flad, og med pollen i luften kan jeg nærmest allerede nu mærke mit hoved og øjne klø i morgen aften efter løbet. Men har i det mindste fået købt en ny astmaspray - den jeg havde var vidst udløbet og virkede ikke rigtig mere, så det hjælper forhåbentlig på luften.

Men jeg fik dog en lidt dejlig ting i dag - en pakke fra England med lidt lækkert i:

P1020145.jpg

Rammen er landet nede i Tyskland i går, så håber den snart har kurs mod Danmark!

Link to comment
Share on other sites

Sommercuppen blev her til aften aflyst fra min side. Lidt kærestesorger havde gjort at jeg absolut ikke var på toppen rent mentalt, og jeg havde af samme årsag ikke fået spist særlig meget, så det ville have været dumt at stille op. Til gengæld valgte jeg så at tage ind til København og mødes med en skoleveninde og se 2. halvej af Spanien - Schweitz kampen på storskærm ved Ofelia Beach. At mit manglende indtag af mad så skulle resultere i at jeg fik vilde mavekneb var så ikke helt planen.

Seneste nyt er at rammen i morgen bliver sendt fra Tyskland i morgen. Så håber jeg bare at det tyske postvæsen kan lave en levering fredag, for så tager jeg tidligt fra arbejde for at samle cykel.

Derudover har jeg købt et par brugte hjul - Shimano 7850 C24, som forhåbentlig lander i morgen. Jeg blev enig med mig selv om at det var en god idé at have et sæt lette hjul med lav profil til dage hvor jeg skal køre kuperet og dage hvor vinden er kraftig. Jeg overvejer så lidt at sælge mine Mavic Cosmic Carbone hjul og købe et sæt Reynolds Assault i stedet for. 1525 gram og kulfiberfælge.

Link to comment
Share on other sites

I dag var motivationen kommet lidt tilbage, så det var op på cyklen og afsted til en HCM fællestræning. Fik også lige min nye Bricanyl inhalator igang, og det lod til at det hjalp en del på lunge volumen.

Da jeg nåede frem til Surina var det et noget magert fremmøde, og da vi kørte afsted havde det ikke ændret sig. Vi var 5 i alt, hvoraf de 2 måske mere lå på hold 2 niveau. Det gav dog mulighed for at få samlet godt op mellem intervallerne, hvilket mange har efterlyst.

På vej ud mod og af Stumpedyssevej fik jeg lagt mig i front og fik taget en del vind. Der skete ikke det helt store, men vi fik holdt et ok tempo, uden at det hverken var hæsblæsende eller langsomt.

Vi spoler frem til Sørup for det var først her at der for alvor kom gang i løjerne. Jeg kørte afsted på bakken, og fik slået et stort hul ned til de andre og holdt det hele vejen op. Mens vi kørte igennem Endrup fik vi samlet alle op, og så skruede vi langsomt tempoet op. Nedkørslen foregik forholdsvis roligt, og på Jonstrup bakken var det lægen der gik i front og satte hårdt tempo med mig på siden. Da jeg lige fandt mit rette tråd valgte jeg at træde godt igennem, og det betød også at jeg hurtigt fik kørt mig i front. Jeg holdt et højt tempo hele vejen til toppen inden Jacob af alle, kom og spurtede med til sidst så det blev til en 2. plads til mig selv.

Langs Esrum undrede jeg mig over at der blev givet gas igen med det samme da vi manglede Jan - men han var drejet fra for enden af bakken, og det gav os andre lidt mere spillerum til at køre et lidt højere tempo. Jeg tog en lang føring op mod Tikøb inden de andre kørte forbi til lidt fartleg. Jeg fik lagt mig på hjul, og ville prøve at køre en spurt, men der gik lidt kylling i den da jeg var trukket ud, så fik aldrig banket den så langt op som jeg ville - samtidig med at min lange føring havde sat sig godt i stængerne!

Igennem Danstrup kørte vi igen lidt fartleg som satte sig godt i benene, men det var rart at presse kroppen og ikke mindst pulsen godt op. Ved Humlebæk spurten blev der lukket godt op fra starten. Først fra Jacob, men herefter tog lægen over og satte tempo. Jeg følte dog at jeg havde ok overskud i benene, så da svinget nærmede sig lavede jeg en Fabian Cancellara og satte tempoet i vejret mens jeg kørte forbi. Jeg ved faktisk ikke om jeg fik slået hullet, men umiddelbart tror jeg det. Da jeg nåede svinget skar jeg det lidt forkert, så John kom op på siden, men da jeg åbnede spurten slog jeg det afgørende hul og tog spurten.

Herefter trillede vi mod Nivå hvor jeg drejede fra.

Alt i alt blev hele turen på 68,6 km med 32,7 km/t i snit.

20100617tur.png

20100617hcm.png

Link to comment
Share on other sites

Da jeg kom hjem i går synes jeg at min ene flaske sad lidt langt nede - den stoppede faktisk først nede ved krankboksen. Den lille pal der holder flasken var simpelthen knækket af. Det har jeg sgu aldrig oplevet frø :blink:

Men i dag burde Shimano hjulene ankomme herude, og jeg har alt krydset i håbet om at rammen når at lande i dag således at weekenden kan bruges lidt konstruktivt!

Link to comment
Share on other sites

Det har været en lang weekend! Min allergi er som sagt brudt ud, og det betød at jeg i går absolut ikke var på toppen. Så for at have et eller andet at tage mig til valgte jeg at rense kæde og kassette, samt bagskifteren. Fik også sat Shimano hjulene på - og da det lod til at holde nogenlunde tørt, tog jeg en hurtig trilletur. Jeg nåede dog ikke så langt før regnen kom, og så kørte jeg hjemad igen. Jeg nåede dog at finde ud af at hjulene ruller RIGTIG godt. Super lette at få op i fart, og jeg tog en bakkespurt på Kongevejen lige ved Karsemosegård, og da jeg nåede toppen og sluttede mit interval lå jeg på 40 km/t - på en bakke! Så de skal nok blive et godt bekendtskab.

Jeg var i går også et smut i Silvan for at lave mig et fikst lille værktøj jeg skal bruge når rammen lander. Kranklejerne skal presses ind i rammen, og normalt ville man skulle bruge en headset presse, men sådan en koster altså min. 500,- for en billig en. Så jeg har købt en gevindstang, nogle møtrikker og nogle tykke spændskiver, og voila - så har man sin egen presse! Ligesom denne:

headset-press.gif

Og så håber jeg at jeg i morgen modtager min ramme. Så er det tidligt hjem fra arbejde, og håbe på at der ikke er store besværligheder ved at flytte delene fra min Cinelli over på den.

Link to comment
Share on other sites

Tak til jer begge :bigsmile: Den er absolut lige så lækker at køre på som den er at se på, så derfor får i lige lidt færdige billeder

P1020183.jpg

P1020184.jpg

P1020186.jpg

P1020187.jpg

P1020188.jpg

P1020189.jpg

P1020190.jpg

The buildlist:

Frame: Orbea Orca 2010 in size 54 - weight around 1100 grams

Fork: Orbea Orca

Headset: FSA

Group: SRAM Red with Compact BB30 crankset, PG1070 cassettes and chains

Handlebars: FSA Wing Pro Compact size 44

Stem: Promax 95 mm - need to upgrade this

Saddle: Prologo Scratch TR

Seatpost: FSA K-Force Light SB32

Pedals: Speedplay Zero SS

Bottle cages: Tacx Tao

Wheels: Mavic Cosmic Carbone with Vredestein Fortezza Tricomp tires(11-26 cassette), and Shimano 7850 C24 CL with Continental GP4000S(11-28 cassette)

Computer: Garmin Edge 305

Link to comment
Share on other sites

Hvor lækker Orbea-rammen så i øvrigt er, så syntes jeg den samlede cykel manglede noget harmoni og sammenhæng, efter at dømme ud fra det første indendørsbillede, da jeg så det i forgårs.

Men hold da fest det hjalp at få den ud i solen. Den er feeeeeeed! superman.gif

Link to comment
Share on other sites

Ja, indendørs billeder giver desværre sjældent et særligt godt billede af hvordan det i virkeligheden ser ud, specielt i min lejlighed som er noget mørk om aftenen :bigsmile:

Dagen i dag stod på motionist tons i HCM - lige hvad jeg havde behov for efter en stillesiddende periode og en god allergi. Cyklen havde allerede fået en stille debut i går aftes på en lille tur omkring Folehaven og Sandbjergbakken, hvor den også lige fik lige flere tweaks.

På turen til Surina lagde jeg dog mærke til at kæden kammede en smule over når jeg trådte igennem, så kunne allerede der fornemme at jeg nok ville bruge noget tid på turen på at justere bagskifteren. Ved mødestedet fik Orca'en, selvfølgelig, et par beundrende blikke og et par kommentarer med på vejen :tongue: Turen var den klassiske, måske lidt småkedelige, rute rundt om Arresø. Vi var 7 da vi startede, og der blev fra starten af sat et ret højt tempo. Der blev skiftet godt i føringerne, og kort efter Nr. Herlev fik vi dagens første defekt til Carsten K, som ellers er utrolig godt kørende for tiden. Jeg valgte at fortsætte mod Strø bakken for at holde mig igang - benene var ganske tunge, men også for at justere lidt på gearene.

Da der kom samling igen var der ikke så langt til Strø bakken, og da vi ramte den lå jeg i 4. position hvor jeg blev liggende. Igen kammede gearene en smule når jeg for alvor trådte igennem, så det betød meget hurtigt at jeg ikke kørte mere igennem. På nedkørslen gjorde Peter klar til spurten langt ude fra, og jeg tog hans hjul og kørte hurtigt forbi ham, og tog suverænt spurten. Det var der hvor jeg peakede på lige omkring de 57 km/t - og det var i en siddende acceleration. :4thumbup: Der var også et par stykker der bagefter kom for at spørge hvad jeg egentlig havde fået den op på.

Herefter blev vi samlet igen og Peter gjorde opmærksom på en bakke inde til venstre, som vi så begge tog mens de andre kørte lige ud. En sindsyg stejl satan, som viste sig at være endnu stejlere fra den anden side. Da vi kom ud på vejen igen satte vi en vild jagt igang for at hente de andre. Vi havde nok regnet med at de havde sænket farten en smule, men det lod det ikke til. Peter og jeg lå derfor og bankede afsted med høj puls, og godt skifte. Det var først da vi var kommet igennem Frederiksværk at vi fangede dem igen da Carsten K igen havde fået defekt. Jeg har lige lavet et screenshot af den periode hvor vi lå og kørte dem ind.

21 km med lidt over 36 km/t i snit, og en pænt høj puls!

20100627interval.png

Herfra kørte vi igen ned mod søen i bakkelandet hvor der på en af bakkerne blev kørt igennem. Jeg var ved at være lidt stegt, så jeg lod mig falde lidt tilbage, og hentede dem derefter da de holdt inde igen.

Ellers skete der ikke det helt store på turen, andet end at min Garmin havde nogle udfald, og at jeg ikke fik trykket på start knappen et par gang, således at der ca. mangler 14 km af turen, som i virkeligheden var på omkring de 108 km.

20100627tur.png

Og så tilbage til cyklen. Den korte version er at den kører suverænt. Den lidt længere version er at den sammenlignet med min Cinelli er noget længere fremme i skoene. Det skulle den trods alt også være nu hvor det er 4 år siden at min Cinelli blev lavet. Det er tydeligt at mærke at det er en stivere og dermed også mere sporsikker cykel. Den er ikke så "nervøs" som min Cinelli, hvilket man godt kan mærke i de helt skarpe sving, men den føles til gengæld mere sikker i sving. Jeg kørte nedkørslen i Folehaven i går, og tror aldrig jeg har kørt den så hurtigt, og med så meget selvsikkerhed.

BB30 krankboksen er absolut også en vinder. Der er ingen flex når der trædes igennem - nu har jeg så heller ikke den store balast. Men al energi bliver overført til baghjulet. Som sagt føler jeg mig mere sikker på den her cykel, den er mere retningsstabil uden at den er træg i styringen.

Hvis jeg skal nævne noget negativt, så er kronrøret noget højere, hvilket betyder at jeg ikke kan komme nær så langt ned som jeg egentlig gerne ville. Det kan dog rettes ved at vælge en frempind med -17 graders hældning. Og så har jeg ikke forstået hvorfor man laver en cykel med BB30 krankboks, for derefter at sætte en BSA adapter i som standard. Det svarer lidt til at købe en Mac som så har fået installeret Windows på som standard.

Men jeg glæder mig i hvert fald meget til at lære den her cykel lidt bedre at kende fremad, for lige nu er jeg bare fuldstændig skudt i den. Måske skifter jeg sadlen tilbage til SLR'en, for jeg har bare aldrig fundet mig 100% tilrette på Scratchen, selvom jeg utrolig gerne vil kunne li sadlen. De fremtidige alternativer kunne godt være en Fizik Antares eller en Selle Italia Flite Kit Carbonio, men nu må vi se.

En anden lige "sjov" historie jeg kan fortælle om cyklen er at jeg jo fik den samlet fredag aften, og lørdag var således den første dag den var samlet hele dagen. Orca står for Orbea Carbon, men betyder også Spækhugger. Derudover har ordet også en betydning som kan oversættes til "Den der dræber" - pænt ond cykel alligevel. Da jeg stod op lørdag morgen, lukkede jeg katten ud på min indhegnede terrasse på 2. sal, som jeg plejer. Efter lidt tid hører jeg noget larm omkring vinduet, som lyder som når min kat jager insekter - hvilket han ofte gør for tiden. Efter lidt tid ser jeg så at han er gået ud på badeværelset, som han altid gør når han har fanget noget. Jeg går derfor ud for at se hvad det er han har fanget, og får så lidt af et chok. På gulvet ligger der nemlig en død gråspurv! :blink: Min kat, som mere eller mindre er en indekat, som aldrig har været ude i den virkelige verden, og som kun har fanget fluer og natsværmere, formår simpelthen at fange en gråspurv på min terrasse? Det er jo for sindsygt. Tror måske at "Den der dræber" er en dårlig indflydelse på min kat.

Kan så fortælle at mens jeg skrev historien ovenover her til aften, hørte jeg igen noget på terrassen hvor katten er ude. Jeg gik derfor hen i døren og så at der sad en due på overliggeren, og han var seriøst cm fra at få en klo i den. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var i dag igen sammen med HCM. Der blev ellers kørt Sommercup, men synes lidt jeg har mistet lysten til at køre med der. Der mangler en kørelyst fra de andre til at rykke lidt, men i stedet bliver det ofte til 6 omgange i højt tempo og en spurt.

Da jeg var på vej ud af døren bemærkede jeg at luften var røget ud af forhjulet. Så hurtigt slangeskift, og så ellers ud i modvinden mod Hørsholm. Jeg var lidt sent på den, så jeg skød genvej i håbet om at komme dem i forkøbet. Da jeg nærmede mig Isterødvejen og stadig ikke kunne se dem, begyndte det at være lidt underligt. Jeg trillede afsted på Stumpedyssevej, og kiggede ofte tilbage for at se hvor de mon blev af.

På Københavnsvej så jeg en CC Hillerød rytter der var igang med at vende om ved rundkørslen, og det viste sig at være Gregers. Så kunne jeg jo lige få snakket lidt med ham :4thumbup: Det var først da vi nærmede os Overdrevsvejen at de andre kom, og så var det om at hægte sig på. Det var dog en noget broget gruppe at komme med, uden reelle tonsere så det var sådan set positivt nok.

Ved Sørup bakken fik jeg den tvivlsomme ære at komme i front forholdsvis tidligt på stykket frem mod bakken. Så der satte jeg tempo, og kom også først ind på bakken. Og jeg startede spurten, og det lod ikke til at der var nogen der gik med, så det var sådan lidt en let sejr.

Ved Jonstrup bakken rykkede jeg ca. halvvejs oppe og kørte godt igennem. Igen var der ikke den store kørelyst, men Gregers kørte da med, og så kunne vi tage den i ensom majestæt. Heldigvis fik vi så også selv lov til at sætte tempoet da vi var kommet op, så vi for alvor kunne udnytte pulsen.

Fra Tikøb mod Danstrup kørte vi lidt fartleg, og mod spurten ved Simons Golfklub lå jeg og lavede nogle ryk, og formåede da også til sidst at køre fra dem alle sammen - men det gælder ikke helt for det er ikke en helt officiel spurt.

Ved Humlebækspurten blev det hele spoleret lidt af at Laust fik en punktering kort forinden vi nåede opløbsstrækningen, så vi var lidt kolde da vi skulle igang igen. Der var ikke tryk på kedlerne da spurten skulle startes, så jeg valgte på et tidspunkt at trække ud og give den fuld gas, og håbe på at slå hullet siddende. Det lykkedes ikke helt, så jeg blev overhalet i svinget, og så holdte jeg bare op med at træde.

På Strandvejen blev der på Gregers opfordring kørt lidt rulleskift, og det gik faktisk rigtig godt. Herefter lidt stille kørsel frem mod Folehaven.

På den første bakke valgte jeg at køre afsted, og jeg fik Gregers og ham jeg ikke kan huske hvad hedder med. Jeg holdt spidsen hele vejen frem til sidste bakke, hvor jeg så satte et angreb ind. Der faldt den ene fra, men Gregers holdt på. Jeg blev ved med at ligge i front, og ved spurten ved museet spurtede jeg lidt, og tog den :4thumbup:

Og så stod den ellers bare på trilleri hele vejen hjem.

Alt i alt blev det til 81,2 km - faktisk lidt mere fordi jeg manglede de sidste 3-4 km hjem. 30,5 km/t i snit.

20100629tur.png

20100629kort.png

Så alt i alt var det faktisk en ok tur. Kunne godt have brugt lidt mere gejst i spurterne, men sådan er det - så må man jo selv gøre hvad man kan for at blive brugt. Lurer også lidt på om jeg til næste år måske skal køre i Birkerød efter at have læst Cykelogens blog. CC Hillerød har jeg mistet en del for, fordi jeg synes den sidste træning var helt til grin - og har ikke indtryk af at det er blevet super meget bedre ud fra Gregers' beretninger. Tror måske bare at CC Hillerød er blevet for stor, eller at folk bare ikke gider mere. Så måske Birkerød til næste sæson.

Link to comment
Share on other sites

Stort tillykke med cyklen den er dælme flot! Fantastisk flot stel, kan især godt lide de integrerede kabelførere de er da lirede :4thumbup: Hvor lang er din frempind og er der 4cm setback i sadelpinden?

Kan vi få et billede af den med shim hjulene også:)

Jeg kan klart anbefale BCK, har været ude og køre med dem et par gange og de er for det første super flinke mennesker, og der bliver altid kørt nogle gode intervaller. CCH træningen kan jeg ikke kommentere på da jeg ikke har prøvet den men vil da tro at gruppe 1 træningen er kvalivare?

Link to comment
Share on other sites

Frempind er 95 mm, og saddelpinden har 32 mm setback :bigsmile:

Og så får du da lige et billede med Shimano hjulene på

P1020201.jpg

Ser absolut heller ikke så tosset ud med dem på. Og så må vi lige finde en dag eller noget hvor vi kan gøre nordsjællands veje usikre :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag havde jeg glædet mig til siden i går, for havde fået en besked fra JohnJohnson herinde fra, og aftalt at vi skulle ud og køre lidt i dag. Vi mødtes ved McDonalds i Kokkedal, og herfra kørte vi så ud igennem Fredtoften ud mod Stumpedyssevej. Der var nok mere snak end der blev trådt igennem.

Jeg stod for ruten, så den gik af HCM veje med et par afstikkere. Ved Sørup bakken prøvede jeg at rykke væk, men han hang sgu mere end på og var ikke til at slippe af med :4thumbup: Havde han kendt bakken for alvor, tror jeg egentlig også at han kunne have været kørt afsted. Til dem som ikke ved det, så kører JohnJohnson i C klassen, så selvom han ikke er i 100% form, så træder han mere end en blød bule i en hat!

Ved Jonstrup bakken kørte vi noget preskørsel side om side, inden han tog fronten kort før toppen, og her fortsatte vi så mod Tikøb. Jeg fik hægtet mig på ved nedkørslen selvom der var god fart på, og på en lille kontra bakke slog jeg et hjul - som dog ikke var helt fair :blush: Men så fik JohnJohnson lov til at tage skiltet!

Herfra af Harreshøjvej mod Esrum, hvor vi så drejede ind mod Bøtterup. Herefter kørte vi mod Havreholm, og mod Hornbæk for at ramme Strandvejen. Her fik vi en anden rytter med, som lagde sig på hjul. Det fik så JohnJohnson til at sætte tempo! Og jeg skal ellers lige love for at det satte gang i tingene. Jeg tog over i en føring, og da jeg slog ud, kom vores nye mand også frem. Det resulterede dog i at tempoet faldt en smule, og da JohnJohnson så røg i front igen, røg den lige en tak op, og det betød at vores mand røg af. Jeg måtte også bide mig lidt i læben for ikke at blive hægtet af, men kunne da lige tage en føring efterfølgende. Og så kan man kun beundre hans måde at sidde på! Totalt rolig og så bare kraft ned i pedalerne! Sådan vil jeg også være :laugh: Og i kan lige se hvordan det egentlig så ud da der blev kørt igennem:

Skrmbillede2010-07-05kl224107.png

Ved Ørnebakken(og det hedder vejen faktisk) kørte vi en bakkespurt igen, og da jeg åbnede op røg han med på hjul med det samme, inden han kort før toppen rykkede fri og kom først til toppen. Tør slet ikke tænke på hvad der var sket hvis han kendte bakken :blink: Herfra kørte vi stille og roligt ned til Strandvejen mod Nivå.

Min Garmin har lavet lidt udfald - noget den er begyndt på på det seneste når den er ved at løbe tør for strøm, men i nærheden af de 75 km med lidt over 30 i snit.

20100705tur.png

20100705kort.png

At vi så sad og snakkede i 1,5 time efterfølgende er så en helt anden side af sagen :laugh: Men absolut ikke sidste gang jeg er ude med ham, for der er godt nok mange ting jeg kan lure af!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share