Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Racing Weight

find-your-ideal-racing-weight.jpg

Har man søgt på vægttab og cykling så falder man efter kort tid over en bog der hedder "Racing Weight". Det skulle være en bog der indeholder en masse omkring vægttab, både med forklaringer om hvordan det hele fungerer, men også mere konkret om hvordan man skal spise, hvornår man skal time sine måltider, uden at det går på kompromis med ens træning. Jeg har netop bestilt et eksemplar hjem til mit lokale bibliotek, og så må vi se om der står noget revolutionerende i den.

Link to comment
Share on other sites

Racing Weight

find-your-ideal-racing-weight.jpg

Har man søgt på vægttab og cykling så falder man efter kort tid over en bog der hedder "Racing Weight". Det skulle være en bog der indeholder en masse omkring vægttab, både med forklaringer om hvordan det hele fungerer, men også mere konkret om hvordan man skal spise, hvornår man skal time sine måltider, uden at det går på kompromis med ens træning. Jeg har netop bestilt et eksemplar hjem til mit lokale bibliotek, og så må vi se om der står noget revolutionerende i den.

Glæder mig til at høre om du finder nogle guldkorn i den! :happy:

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

"- Jeg er fandme stolt af den karriere, jeg har haft og står som meget respekteret indenfor de her rammer i cykelsporten. For mig er det lige så meget overfor mine gamle kolleger, at jeg ikke skal stå og sige, at ’det var kun de andre’. Jeg siger ikke, at jeg var en engel."

- Rolf Sørensen, fra bogen "Netop gentagelsen er det smukke"

Da jeg var på Mallorca læste jeg bogen, og den ahr nogle ret interessante historier. De kommer vidt og bredt de to gamle, og der er selvfølgelig historier man har hørt utallige gange før, men også nyere aspekter kommer også frem. Kan man se bort fra Flemming Tofts uendelig lyst til at vinkle det hele i forhold til fodboldens verden, så er det faktisk en ganske fin bog. Jeg blev dog lidt træt af at læse dem "svine" Bjarne Riis til i visse situationer.

Men i afsnittet omkring doping, kommer Rolf med ovenstående citat. Mere behøver jeg egentlig ikke, og så har han vidst også erkendt.

Link to comment
Share on other sites

Manden med leen

I går kom jeg tidligt hjem fra arbejde, og med det vejr der var udenfor var jeg ikke længe om at komme i cykeltøjet og komme afsted. Fordi DMI snakkede om ca. 14 grader omkring Sjælsmark blev det med løse knæ og ærmer, og så lige en vindvest i baglommen til hjemturen. Vejret var jo lækkert, men det blæste lidt rigeligt, og jeg kunne regne ud at min tur hjem ville foregå i modvind. Perfekt, eller noget.

Jeg kørte ud af Nybrovej, og forbi Frederiksdal med de knolde der er derude. Ind til Virum, og så op over Geels bakke, og derefter Slotsbakken som blev taget stående. På nedkørslen på Attemosevej kunne jeg ikke forstå at jeg kun havde kørt 7 km, og kunne samtidig se at tiden ikke gik. Jeg klikkede på startknappen, og så kom den igang. Jeg må åbenbart have ramt knappen da jeg justerede på min computer. Så der var lige 5 km der røg ud af computeren der, men som jeg så senerehen har tilføjet i Ascent. Herfra var det igennem Gl. Holte og ned af Åsebakken. Jeg kørte langs Isterødvejen op til Stumpedyssevej, ind igennem de små byer og ud ved Karlebo. Jeg havde stadig medvind så der var rigtig fin fart i cyklen, selvom jeg syntes mine ben stadig var noget pressede efter styrketræningen i weekenden.

Da jeg kørte igennem Grønholt ud mod Sørup kom jeg pludselig forbi en mand der stod og fumlede lidt med en le. Jeg overvejede om jeg skulle stoppe op og tage et billede, men valgte at fortsætte. Havde ellers været et fedt billede.Ved Sørup havde de været så flinke at ligge ny asfalt - altså den slags hvor de så efterfølgende ligger en masse grus ud som det så er meningen skal presses ned i asfalten. Det er virkelig noget lort at køre på, specielt de steder hvor der bliver samlet en lille bunke. Slotsbakken blev taget stående, og jeg fik presset pulsen godt op.

Næste udfordring var Jonstrup bakken, som dog ikke var så slem som frygtet, da jeg havde en god medvind. Jeg kunne derfor blive siddende og køre preskørsel ved lige omkring 350 watt vejen op. Langs Esrum sø, og så var jeg ellers på vej op af Frederiksværksvejbakken. Trods alt noget tid siden jeg har kørt den, og den skuffede heller ikke denne gang. Det er en lidt sjov størrelse, for umiddelbart virker den ikke særlig stejl, men den tager ok fat fra bunden af, hvor det ikke umiddelbart ser ud til at stige, og så hele vejen op til toppen hvor det så flader en smule ud igen.

Herfra var det på med vindvesten, og så ellers begynde turen igennem Gribskov. Når man kører den modsat er den ulidelig fordi den bare stiger hele tiden, og det hele ser ens ud, men den er ikke meget bedre den modsatte vej. Det går bare ned af bakke det meste af vejen i stedet for. Igennem Nødebo, og så ellers op til Kulsviervej. Her mødte jeg for alvor modvinden, og kroppen var efterhånden ved at være godt træt. Bedre blev det ikke da jeg kom over Overdrevsvejen og videre ad Københavnsvej, hvor jeg måtte smække en muslibar i kæften for at have bare lidt at køre med. Herfra var det ellers bare igennem Birkerød, hvor mine træthedstegn blev tydelige da jeg tabte min dunk da jeg skulle sætte den på plads - noget jeg aldrig normalt gør, så det kunne kun gå for langsomt med at komme hjem. Det var også blevet noget koldere og i øvrigt begyndt at støvregne. Igennem Lyngby Hovedgade og så ellers bare hjem til et dejligt glas kakao!

I alt blev det til en tur på 91,6 km med 31 km/t i snit, og gennemsnitlig watt på 203. Ikke helt skidt, men det var godt nok også hårdt.

20121017tur_zps9803cd63.png

20121017kort_zps773f97f4.png

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det til en omgang styrketræning i FW. Stadig i opbygningsfasen.

Opvarmning:

10 minutter crosstrainer

Planker:

2x

Squat:

10x 20 kg

10x 40 kg

10x 60 kg

10x 60 kg

3x 80 kg

3x 80 kg

8x 60 kg

10x 20 kg

45° 1 leg press:

8x 40 kg

8x 40 kg

Hypers:

10

10

Armstrong row:

8x 20 kg

8x 20 kg

8x 20 kg

DB sidebend:

15x 20 kg

15x 20 kg

Afrulning:

5 minutter kondicykel

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg en mail om at "Racing Weight" var ankommet til biblioteket. Så afsted det gik og nu har jeg fået læst de første 100 sider. Det er ret interessant, og indtil videre har jeg fundet ud af at jeg højst sandsynlig har spist helt forkert. Altså, med mindre der senere i bogen står noget andet. Jeg skal nok opsummere lidt mere når jeg en dag er færdig med den, men én ting er sikkert - den er skrevet til amerikanere :bigsmile: Et godt eksempel er at forfatteren bruger 7-8 sider på at forklare hvorfor det er en god idé at være let som udholdenhedsatlet. Taget i betragtning af at jeg har lånt/købt en bog der handler om at tabe sig, så behøver jeg ikke en forklaring på hvorfor :happy:

Link to comment
Share on other sites

De faldne blade

illomb4.jpg

Det er altså en helt fantastisk årstid at træne i i øjeblikket. Bladene falder af træerne, og farverne er bare utroligt flotte. Jeg havde forsøgt at skaffe lidt selskab til turen i dag, men i en efterårsferie er der altid mange planer, og jeg var måske lidt sent ude, så det blev en solotur i stedet for. Det passede mig nok egentlig også ganske fint med de ben jeg havde da jeg kørte afsted.

Jeg havde planlagt en god tur der ville tage mig ud over Værløse, Ganløse, Slagslunde, et smut op til Gørløse, ind mod Allerød, indover Grønholt, derefter Lønholt, og igennem Dageløkke ud til Strandvejen. Der skete absolut ikke så meget indtil da, udover at jeg kørte et par FTP intervaller, og ellers bare nød vejret. Til at starte med var jeg i tvivl om hvor meget tøj jeg skulle have på, men blev enig med mig selv om løse ærmer og knæ. Det virkede som den perfekte løsning, og jeg hverken frøs eller havde det for varmt undervejs. Jeg så dog flere der kørte i korte rør og ærmer, og det har godt nok været friskt nok.

Da jeg nærmede mig Rungsted kunne jeg se en rytter foran mig, som jeg nåede at hente ved Folehaven. Derfra var det dog som om han fik sin anden vind, for da jeg gik forbi ham kunne han pludselig godt følge med tempoet. Han var dog en lidt irriterende type, for når han gik frem for at tage en føring kom han nærmest blæsende forbi, og lå så kun foran i ca. 30-45 sekunder inden han vinkede mig frem igen. Jeg tog det dog relativt afslappet, lige indtil han gik frem kort inden en af de korte stigninger på Strandvejen og så accelererede op af stigningen. En ting er at man står op når man kører opad, men man skal ikke hæve farten på den måde. Slet ikke når man, når stigningen så flader ud igen, vinker mig frem.

Da vi nåede bakken ved Strandmøllekroen var det mig der lå i front, så jeg blev enig med mig selv om at give ham lidt af hans egen medicin. Jeg accelererede uden at rykke, og hævede farten en ekstra gang da jeg var halvvejs oppe. Da den fladede ud igen kunne jeg høre hans åndedræt, så jeg trak den lidt og vinkede ham så frem igen. Det gav mig mulighed for lige at få pusten igen, og presse ham lidt ekstra. Jeg tog en lang føring igennem Klampenborg/Taarbæk, og havde lidt luret ham. Han kom op foran da vi kørte ind igennem skoven, og satte betydeligt farten op. Herfra havde jeg faktisk kun mine øjne på én ting: hans bagskifter. Jeg var 100% sikker på at han ville køre Klampenborgspurten. Og ganske rigtigt - da vi nærmede os skiltet kom der lige 2 klik, og så accelererede han væk. Dét gør man bare ikke med mig, heller ikke selvom jeg på det tidspunkt var jævnt træt, så jeg fulgte efter, trak forbi og åbnede helt op. Det gjorde ham tydeligvis helt demotiveret, så den tog jeg uden de store problemer og fik vidst sat en trumf under.

Herfra var det op af Klampenborgvej, og halvvejs oppe punkterede jeg på baghjulet. Hurra. Et hurtigt skifte, og så ellers bare hjem.

I alt blev det til en tur på 105 km, 31,6 km/t og et pulssnit omkring 77% af max.

20121020tur_zpse799be9b.png

20121020kort_zpsea9fc4a9.png

Som lovet vil jeg også følge lidt op på den bog jeg er igang med at læse om kost for udholdenhedsatleter. Det jeg skrev i går med at jeg højst sandsynlig har spist helt forkert, hænger sammen med at jeg har spist alt for lidt kulhydrater. I grove træk er det nødvendigt med kulhydrater for at performe optimalt under træning, og dermed også sikre et vægttab. Begynder man at skære kulhydraterne væk og skrue op for indtaget af protein taber man sig godt nok også(hovedsagligt grundet protein mætter bedre end kulhydrater), men samtidig gør det næsten træningen umulig. Det er i hvert fald svært at få kvalitet ind i træningen. Selv når jeg har syntes at jeg har spist mange kulhydrater, har det ikke været nok. Forfatteren snakker om at med en træningsmængde på 7-10 timer om ugen, så bør ens kulhydratindtag være på 7-8 gram/kg kropsvægt. I mit tilfælde, med min nuværende vægt på ca. 78 kg, så svarer det til at jeg skulle indtage et sted mellem 546 og 624 gram kulhydrat om dagen. Det har jeg slet ikke nået, men det bliver der lavet om på nu, og jeg glæder mig til at se om det kommer til at hjælpe. Igen er det dog vigtigt at pointere at kulhydraterne selvfølgelig skal komme fra "gode" madvarer som fuldkornsprodukter etc, og ikke fra hvidt brød.

Jeg skal nok skrive mere om det når jeg har fået læst hele bogen, og forhåbentlig har dannet mig et komplet overblik over hvordan det her skal skrues sammen.

Link to comment
Share on other sites

Spændende kostprojekt - lidt mod de gængse normer på MOL men det er jo også meste styrkesvin der huserer herinde.

Vil den anbefale kost kun reducere i fedtmængden eller vil den også downsize muskulaturen sådan som man f. eks, ser det med ryttere som har deres udspring i banecykling og skal "transformeres om" til at blive en landevejsrytter?

Link to comment
Share on other sites

Spændende kostprojekt - lidt mod de gængse normer på MOL men det er jo også meste styrkesvin der huserer herinde.

Vil den anbefale kost kun reducere i fedtmængden eller vil den også downsize muskulaturen sådan som man f. eks, ser det med ryttere som har deres udspring i banecykling og skal "transformeres om" til at blive en landevejsrytter?

Nej. Hele bogen handler faktisk om vigtigheden ved at tabe fedt og ikke muskler. Derfor skal man også løbende måle sin fedtprocent så man sikrer at det er fedt og ikke muskler man taber på vægten.

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg måske dannet mig et lidt bedre overblik over det med kosten. Jeg kan egentlig godt lide bogens tilgang til det hele, for han skriver bl.a. at der ikke nødvendigvis er én rigtig måde at gøre det på. Der findes mange forskellige diæter, men han forholder sig også kritisk til de analyser der er gået forud for disse diæter.

Han går ikke særlig meget op i om ens kost består af 40, 50 eller 60% af kulhydrat - bare man sørger for at få det rigtig antal gram kulhydrat om dagen. I sæsonen med en træningsmængde på 7-10 timer om ugen skal det indtag ligge på 7-8 gram/kg kropsvægt. Det er alligevel ret meget. For mig, på nuværende tidspunkt, er det et indtag på ca. 550 gram om dagen. I offseason kan man nøjes med helt ned til 4 gram/kg kropsvægt. Jeg vil endnu ikke betegne min sæson for offseason, fordi jeg stadig har en mængde i nærheden af 8-10 timer om ugen, men så snart hjemmetræneren bliver hevet frem så vil jeg forsøge at skære ned til de 4 gram/kg.

Ligeledes skal man være i kalorieunderskud på ca. 500 kcal om dagen, og sikre for løbende at måle fedtprocent for at vide om det er muskler eller fedt man skal tabe. Og det skal jo sjovt nok være fedt og ikke muskler man skal tabe. Varieret kost er vejen frem, holde sig væk fra dumme kalorier, sørge for at få de essentielle fedtstoffer etc. Efter udholdenhedstræning skal man indenfor de efterfølgende timer indtage mindst 100 gram kulhydrat. Træning skal være et miks af hårde intervaller og længere ture på lavere blus. Frugt og grønt er godt.

Hovedmåltiderne skal hver indeholde ca. 25% af det samlede kalorieindtag, og de resterende 25% skal bruges på mellemmåltider.

Derudover kan det være en god idé at føre en madlog fordi undersøgelser har vist at hvis man noterer hvad man spiser, så er sandsynligheden for at man ikke spiser for meget større. Giver egentlig ret god mening.

Men som sagt har det vigtigste for mig været at jeg skal fokusere på at få det rigtige antal kulhydrater så jeg kan udnytte træningen maksimalt, og lade være med at tænke så meget på at få proteiner.

Link to comment
Share on other sites

Adjusting to TT position

bettiniphoto_0115862_1_full_600.jpg

Lidt tid siden at der er blevet logget, men det er ikke fordi jeg har ligget på den lade side. Således blev mandag et gensyn med FW, og tirsdag og onsdag har jeg brugt på min enkeltstartscykel. Det kan måske virke underligt at træne enkeltstart her i slutningen af sæsonen, men det er udelukkende for at vænne mig til positionen på cyklen der er markant anderledes end min landevejscykel. Det man ret hurtigt finder ud af er at man pludselig henter nogle af sine kræfter fra sine glutes, og det er altså en anderledes fornemmelse. Således kan jeg på nuværende tidspunkt slet ikke holde de watt jeg kan på min landevejscykel, men med tiden burde det forhåbentlig udligne sig. Så begge ture blev brugt på at være i bøjlen i så lang tid som muligt. Samtidig har jeg gået og tænkt lidt over hvordan positionen kan optimeres, og jeg fik i den forbindelse gjort styret vandret.

Tirsdag var der ryttermøde i OCC omkring sæsonen 2012, vintertræning og sæsonen 2013. Det bliver samme person som kommer til at stå for tilrettelægningen af træningen, men der kommer til at være andre løjtnanter når han ikke er der. Det er både godt og skidt. Egentlig synes jeg at træningen har fungeret fint i 2012, også selvom jeg har haft mine clashes med træneren. Ham der nu skal stå som løjtnant er dog tidligere løber, og har kun kørt på cykel i 2 år eller sådan noget. Så det bliver spændende at se om han kan noget. Heldigvis blev vi alle enige om at det ikke er styrke vi mangler, men derimod løbserfaring/taktisk sans. Derfor vil der til næste år blive kørt lidt flere løbssimuleringer. Det glæder jeg mig i særdeleshed til.

Der blev dog stadig "stukket" lidt til mig fra træneren. Ikke så meget som i at jeg skulle køre flere løb, for det erkendte jeg selv, og fik også et anerkendende nik med på vejen om at det jo var gået godt i de løb jeg havde kørt. Men mere rent fysisk. Der er som sagt kommet en ny gut der vidst er lidt yngre end mig der hedder Simon. Han er en fremragende fyr, skide cool, og jeg tror at han er rigtig stærk. Dog er det vidst hans første rigtige sæson, så han har stadig en del at lære, og mangler måske også lige det sidste råstyrke. Vi kom under mødet ind på at vi kunne supplere hinanden rigtig godt i løbene hvilket jeg kun kan være enig i. Det var trods alt det der skete i Greve løbet hvor jeg prøvede at give ham lidt råd, og hvor han ofrede sig for mig på sidste omgang. Nå, men træneren kom med udsagnet om at han mente at jeg var stærkere i en flad spurt, hvorimod Simon nok ville være stærkere i en spurt opad. Der måtte jeg lige rømme mig lidt, for jeg er sikker på at Simon kan blive rigtig stærk som sagt, men på nuværende tidspunkt er der ingen der kører fra mig i en spurt, om det så går opad eller er fladt. Det ved de andre også godt, for det er trods alt der jeg har min spidskompetence, det irriterede mig bare lidt at vores træner ikke kunne se det. Jeg håber dog at Simon kommer op eller et niveau over mig, for jeg tror godt at han kan klare det rigtig godt.

Da mødet var slut kom træneren så over til os og sagde at vi skulle huske at holde vores træning ved lige, og ikke gå i stå. Der måtte jeg lige holde lidt igen, for godt nok træner jeg ikke med klubben i vinterperioden da jeg ikke har skærme på min cykel + ikke har kraftigt nok lys til dem, så derfor træner jeg solo og fokuserer på mine egne ting. Men jeg træner et sted mellem 5 og 7 gange om ugen, selv i denne periode. Så jeg tror faktisk at jeg træner mere end de fleste andre fra holdet, jeg gør det bare på min egen måde. Det betød også i år at jeg dukkede op til min første træning og havde en større råstyrke end de andre grundet mine soloture.

Men når alt det er sagt, så var det faktisk et super møde. Jeg glæder mig meget til næste sæson, og jeg håber at jeg møder sulten op til sæsonstarten. Rent licensmæssigt har jeg nogle mål:

1. Oprykning i C-klassen

2. Sejr i minimum ét løb

3. Podieplaceringer i C

4. Køre en enkeltstart med over 40 km/t

5. Køre en top 5 placering hjem i en enkeltstart

6. Oprykning i B-klassen

Lidt ambitiøse mål, men man skal satse stort for at vinde stort.

Rent vægttabsmæssigt går det faktisk også ganske fint. Jeg har ligget omkring 77,3 kg på det seneste, så jeg har sat mit kcal indtag en smule op så jeg ikke taber mig for hurtigt. Rundt regnet havde jeg havde lige omkring 1 kg på den første uge. Noget af det har nok været væske og lidt fra tarmene, men jeg regner med et tab på omkring 500 gram om ugen. Hvad vægten skal sige ved jeg endnu ikke. Jeg tror jeg når et plateau på et tidspunkt hvor jeg bare ikke kan komme længere ned, men jeg har et tal i hovedet der hedder 73-74 kg.

Link to comment
Share on other sites

Kommende køb/ønsker

Egentlig har jeg ikke de store tanker om nye opgraderinger(verdens største underdrivelse da jeg har masser af tanker til hvad der kunne ske), men med et nyindkøb i form af en enkeltstartscykel er det ikke ligefrem penge jeg flyder i for tiden. Jeg har dog nogle konkrete ting jeg nærmest bliver nødt til at investere i her til vinter for at overleve.

sidi-hydro.jpg

Sidi Hydro Gore-Tex - et par dejlig varme cykelsko så man undgår fuldstændig frosne fusser på de lange ture i den kolde natur.

gore-bike-wear-power-thermo-bib-tights.jpg

Et par lange bukser til. Jeg har i forvejen ét par Gore overtræksbukser, men et ekstra sæt ville være dejligt. De andre har vidst efterhånden også 5 år på bagen til næste år.

CatEyeBikeLight.jpg

En lygte der kan lyse selv de mørkeste nordsjællandske veje op

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit

Kan se du holder loggen og træningen godt i gang, stærkt! :weight_lift:

Nu du skriver det med dine køb/ønsker, så vil jeg foreslå du tager et kig på www.cykelsportmessen.dk under øst messen. Der plejer altså at være nogle gode tilbud på de messer. Jeg kan ikke garanterer noget, men sidste år var der rigtig gode tilbud på tøj.

Mvh.

Mnch10

Link to comment
Share on other sites

Hej Kermit

Kan se du holder loggen og træningen godt i gang, stærkt! :weight_lift:

Nu du skriver det med dine køb/ønsker, så vil jeg foreslå du tager et kig på www.cykelsportmessen.dk under øst messen. Der plejer altså at være nogle gode tilbud på de messer. Jeg kan ikke garanterer noget, men sidste år var der rigtig gode tilbud på tøj.

Mvh.

Mnch10

Messen er noteret, og jeg regner bestemt med at skulle derud, for der er som oftest et godt tilbud eller fire :bigsmile:

Interessante målsætninger :-)

Jeg vil til at følge lidt med her!

Velkommen til :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Another day at the office

bettiniphoto_0041722_1_full_600.jpg

Der er ikke blevet logget, men der er skam blevet trænet. Fredag blev det til en tur i FW til en omgang styrke. Jeg har besluttet mig for at fredagen skal være dagen hvor jeg tager det næste skridt ift. vægt i squat, og mandag bliver dagen hvor den bare skal vedligeholdes. Således kom jeg op på 3x3 a 85 kg i squatten i fredags efter lidt opvarmning. Jeg prøver at smide 5 kg ekstra på på fredag.

Lørdag blev det til ca. 70 km på enkeltstartscyklen med fokus på at ligge nede i bøjlen. Med lidt brændte ben fra styrketræningen dagen før var det ikke ligefrem en nem opgave, men det lykkedes da alligevel. Jeg fik også lige kørt en omgang oppe omkring Stumpedyssevej og Sjælsmarkvej(tror jeg den hedder), hvor det egentlig gik fornuftigt. Jeg tror jeg kom rundt med 255 watt over 20 minutter, og det er egentlig ok når jeg tænker på hvor kuperet ruten egentlig er(hvilket betyder det er sværere at holde wattene oppe), og årstiden. Snittet var vidst ikke prangende, men det er jo så fordelen med watt :bigsmile: Der er ingen tvivl om at det kolde vejr, dækindlæg i dækkene og alt det der spiller ind hvis man vil sætte en god tid.

Søndag blev det til endnu en tur på enkeltstartscyklen, dog denne gang en lidt mere moderat tur op og ned af Strandvejen. Der gik dog lidt ræs i det et par gange hvor der var et par stykker der lagde sig på hjul. I alt omkring 58 km, og hvor der igen var fokus på at ligge nede i bøjlen i så lang tid af gangen. Er du gal det gør naller i nakke og skuldre at holde den position og samtidig kigge lige frem.

I dag står den på en omgang styrke i FW igen igen. Tirsdag-Torsdag er det meningen at TT cyklen luftes igen, inden jeg i weekenden hopper over på Orcaen igen.

Link to comment
Share on other sites

Messen her i vest var ikke noget prangende. Der var gode tilbud på craft vinter undertrøjer, men ellers ikke noget voldsomt. Slet ikke så gode tilbud som sidste år, desværre. Måske der er et par af de københavnske butikker ovre på øst messen som er lidt gavmildere.. :)

Link to comment
Share on other sites

Igen stilhed i loggen, men der er som sædvanlig blevet trænet. Jeg har ikke tænkt så meget over kosten i den foregående uge, og var derfor egentlig ganske glad da jeg klokkede ind på 77,4 kg her til morgen. Nu strammer jeg op igen, begynder at tælle lidt kalorier og kører 2 ugers tid igen med mere fokus på kosten for at se om jeg kan tage det næste skridt og smide 1 kg igen. Jeg tror at jeg rent mentalt har godt af at gøre det på den måde i stedet for at køre meget strict på ift. vægttabet. Først og fremmest fordi jeg meget hurtigt kan blive for fokuseret på det, men også fordi jeg har en tendens til at spise alt for få kalorier når jeg fokuserer på det. En uge i ny og næ hvor der bliver løsnet lidt op, tror jeg også bidrager positivt ift. vægttabet.

Weekenden blev brugt på Orcaen, først med en morgentur lørdag hvor jeg røg på cyklen efter en smoothie. Det blev til små 2 timers kørsel og så en lidt større morgenmad bagefter. Superfedt med en tur lige efter man er væltet ud af sengen. Søndag skulle jeg have kørt en FTP test, og nåede da også igang med den. Problemet var bare at der var et eller andet arrangement i Store Dyrehave som betød at der gik helt vildt mange mennesker på stien, og der var parkerede biler over det hele. Med andre ord måtte jeg opgive at gøre et reelt forsøg. Jeg kunne dog efterfølgende se at mine værdier på det tidspunkt jeg stoppede, stemmede overens med værdierne fra min test i juli måned indtil samme punkt. Så umiddelbart er min FTP lige omkring 285-290 watt for tiden. Det er sgu ok når man tænker på årstiden.

I stedet ændrede jeg lidt taktik og kørte en længere tur der fik mig op over Esrum Sø, og så igennem Farum hjem. Pivende modvind fra vest, så det var en virkelig hård tur.

Link to comment
Share on other sites

Lidt aftenstyrketræning

Opvarmning:

10 minutter crosstrainer

Planker:

3 stk

Squat:

10x 40 kg

10x 60 kg

6x 70 kg

5x 80 kg

3x 85 kg

3x 90 kg

3x 90 kg

3x 90 kg

45° single leg press:

5x 55 kg

5x 55 kg

5x 55 kg

Hyperextensions:

15

15

Armstrong row:

5x 24 kg

5x 24 kg

5x 24 kg

Afrulning:

5 minutter crosstrainer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share