Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Naa, saa blev det alligevel til lidt mere spinning i Brasilien. Samme time som sidste lordag. Jeg forstod stadigvaek ikke ret meget af hvad der foregik men underholdene var det.

Spinning:

Avg: 156

Maks: 178.

Styrke:

DB Hammer curls : 4X8@ 30 pund.

DB Skulderpres : 3X12@25 pund.

BB Uprigth row : 3X12@50 pund.

DB siddende row : 1X12@40 pund. 1X8@45 pund 1X8 50 pund. (V=H)

DB Triceps : 3X12@40 pund.

BB Military press : 3X12@50 pund.

Ville gerne have traenet ben, men deres squat stativer gor mig lidt angst.......de ser lidt maerkelige ud, og alle de mange, mange mange instruktorer kommer hele tiden og retter paa mig :devil: Desuden var jeg paa en 12 km vandretur igaar for at se paa vandfald (igen igen igen, har godt nok set mange af slagsen nu, det forste var imponerende, resten er bare vand der falder ned fra noget hojt :tongue: ). Men op og nedstigningen kunne godt maerkes i balderne. Jeg savner kaere Danmark, og glaeder mig til at komme hjem paa onsdag, det samme gor mit toj, det strammer sku' lidt rigeligt :blush: ( jeg var paa en isbar igaar der fortjener en Oskar, self-service, masser, masser og masser af is og toppings og saucer og ting og sager, og nodder og kiks og chokolade og WOW, man kan bare skovle op i skaalen.............. det er umuligt bare at tage en kugle is... UMULIGT)Ramte dog ved siden af med en slags is............. Majsis. Jeg kan godt lide majs og elsker is, men sammen dur det bare slet ikke).

Ja, se nu bare her, jeg ville kun have postet min traening, og saa er det alligevel blevet til en mindre Michelinguide.

Ja, det bliver haardt at komme hjem

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er godt nok sejt at holde din træning på ferien :4thumbup:

Takker mange gange. :bigsmile: Jeg ville nu gerne have vaeret endnu mere afsted, men jeg er afhaengig af at have nogle med, der kan oversaette for mig, og faa mig ind i centret. Maaske bliver jeg hevet med til endnu en fitness time imorgen.... DANS, jeg er ikke helt begejstret ved tanken, men efter de Brasilianske piger har set hvor lidt rytme jeg har paa et dansegulv :blush: saa tror jeg de gerne vil have jeg skal laere det.... haaber nu jeg gaar fri, jeg tror ikke mit ego kan klare det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bestemt også, det er sejt, at du får trænet selv om du er på ferie. Men jeg kan da også forestille mig, at det er sjovt at se, hvordan træningen foregår andre steder :smile:

Mht. dansen kunne det sikkert også være sjovt at prøve. Jeg er heller ikke specielt rytmisk eller dansende, men jeg gik alligevel et par gange til nogle aerobic-dansetimer for et års tid siden. Det var ikke særlig hård træning, men man var sikker på nogle grineture undervejs og bagefter kunne man ikke undgå at være i godt humør :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bestemt også, det er sejt, at du får trænet selv om du er på ferie. Men jeg kan da også forestille mig, at det er sjovt at se, hvordan træningen foregår andre steder :smile:

Mht. dansen kunne det sikkert også være sjovt at prøve. Jeg er heller ikke specielt rytmisk eller dansende, men jeg gik alligevel et par gange til nogle aerobic-dansetimer for et års tid siden. Det var ikke særlig hård træning, men man var sikker på nogle grineture undervejs og bagefter kunne man ikke undgå at være i godt humør :laugh:

Ja, det er nemlig rigtig underholdende at se hvordan de traener andre steder. Men det er alligevel utroligt, at de samme ting er moderne hernede som i Danmark. Spinning og bokse/ kamptraening er det helt store hernede (ligesom i mit lille center i dk).

Ja, jeg tror ogsaa jeg hopper paa den samba - danse time, det er ved at vaere carneval tid hernede og det bliver vist det taetteste jeg kommer paa at deltage i festen.

Link to comment
Share on other sites

Endelig hjemme igen.

Venter lige med en vægtstatus til på mandag............. jeg er ikke klar til at se realiteterne i øjnene :innocent:

Turen til Brasilien var en helt fantastisk tur. Jeg rejse rundt i staten Goias sammen med nogle brasilianske venner. Vejret var desværre ikke ret godt, 28-30 grader, hvilket man jo ikke skal klage over, men der var overskyet det meste af tiden, så jeg er nogenlunde lige så bleg som da jeg tog afsted.

Men masser af fede oplevelser med masser af:

Vandfald:

post-15034-1201200818_thumb.jpg

I forskellige udforminger:

post-15034-1201200893_thumb.jpg

Masser af vandreture (for at komme hen til vandfaldene) :

post-15034-1201200951_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Endelig hjemme igen.

Venter lige med en vægtstatus til på mandag............. jeg er ikke klar til at se realiteterne i øjnene :innocent:

Turen til Brasilien var en helt fantastisk tur. Jeg rejse rundt i staten Goias sammen med nogle brasilianske venner. Vejret var desværre ikke ret godt, 28-30 grader, hvilket man jo ikke skal klage over, men der var overskyet det meste af tiden, så jeg er nogenlunde lige så bleg som da jeg tog afsted.

Men masser af fede oplevelser med masser af:

Ja det er ikke godt at komme på vægten efter ferie, men du har jo ikke dovnet, så det er vel ikke så galt :bigsmile: velkommrn tilbage til det kolde nord.

Link to comment
Share on other sites

Endelig hjemme igen.

Venter lige med en vægtstatus til på mandag............. jeg er ikke klar til at se realiteterne i øjnene :innocent:

Turen til Brasilien var en helt fantastisk tur. Jeg rejse rundt i staten Goias sammen med nogle brasilianske venner. Vejret var desværre ikke ret godt, 28-30 grader, hvilket man jo ikke skal klage over, men der var overskyet det meste af tiden, så jeg er nogenlunde lige så bleg som da jeg tog afsted.

Men masser af fede oplevelser med masser af:

Vandfald:

post-15034-1201200818_thumb.jpg

I forskellige udforminger:

post-15034-1201200893_thumb.jpg

Masser af vandreture (for at komme hen til vandfaldene) :

post-15034-1201200951_thumb.jpg

Godt at ha dig hjemme igen :tongue: Jeg var lige ved at blive ret så misundelig alle de dage du har været væk fra dette kedelige vejr i Danmark, her har det regnet været frost og ja lige som en normal dansk vinter :smile:

Er sikker på vægten er nogenlunde du har jo trods alt trænet mens du har været på ferie, hvilket jeg syns, er ret sejt gået :4thumbup:

Mine ben kan ikke mærke så meget idag (efter spinning) men har haft lidt krampe, typisk mig, hehe. Skal på cyklen igen lørdag hvis der er plads på holdet jeg er på venteliste :unhappy: ellers blir det mandag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Godt at ha dig hjemme igen :tongue: Jeg var lige ved at blive ret så misundelig alle de dage du har været væk fra dette kedelige vejr i Danmark, her har det regnet været frost og ja lige som en normal dansk vinter :smile:

Er sikker på vægten er nogenlunde du har jo trods alt trænet mens du har været på ferie, hvilket jeg syns, er ret sejt gået :4thumbup:

Mine ben kan ikke mærke så meget idag (efter spinning) men har haft lidt krampe, typisk mig, hehe. Skal på cyklen igen lørdag hvis der er plads på holdet jeg er på venteliste :unhappy: ellers blir det mandag :bigsmile:

Ja, indrømmet, det var lidt svært at skifte sommerkjolerne ud med de lange bukser idag :unhappy: Hvad angår vægten, så tror jeg desværre ikke de to spinningstimer kan opveje de mange dejlige måltider jeg har indtaget.... men skidt med det, jeg er sikker på jeg hurtigt får dem rykket af igen.

Det er da træls at du får krampe, det har jeg aldrig oplevet.

Jeg har også lige opdaget, at der er venteliste på de fleste af MINE hold.... irriterende!!!!!!!!! :devil:

Men vi må håbe, at der er nogle der hopper fra, så vi kan komme til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også lige opdaget, at der er venteliste på de fleste af MINE hold.... irriterende!!!!!!!!! :devil:

Men vi må håbe, at der er nogle der hopper fra, så vi kan komme til.

Du kan "glæde" dig.. alle centrene er fyldte med nytårsfortsættere så man næsten ikke kan sparke sig frem. Rigtig irriterende, men det går vel snart over, de plejer jo ikke at holde mere end max en måned.

Dejligt at have dig tilbage igen, har virkelig savnet dig!

Link to comment
Share on other sites

Du kan "glæde" dig.. alle centrene er fyldte med nytårsfortsættere så man næsten ikke kan sparke sig frem. Rigtig irriterende, men det går vel snart over, de plejer jo ikke at holde mere end max en måned.

Dejligt at have dig tilbage igen, har virkelig savnet dig!

Takker mange gange :blush:

Og ja, der er overfyldt :devil: pisse irriterende, jeg kan sku ikke komme til, nr. 20 på venteliste. Jeg undre mig lidt over, at de ikke opretter nogle flere hold i de perioder hvor de ved der kommer flere i centrene. Det pisser mig faktisk lidt af, at man ikke kan komme til når man nu betaler penge for såkaldt FRI træning.

Men det blev da til lidt træning alligevel.

fredag d. 25.1:

Løbebånd 40 min. (i guder hvor jeg synes det er kedeligt)

BB back Squat : 3X12@61 kg ( ligger lige lidt blødt ud)

BB bend over row: 3X12@41 kg.

BB dødsløft : 3X12@41kg.

DB hammer curls: 3X12@16kg (V+H)

Triceps torv pull downs : 3X12@25kg.

BB Bænkpress : 3X12@21kg.

DB skulderpres : 3X12@12kg.

Det var det, jeg er ikke øm idag, så jeg kan nok sagtens lægge lidt flere kilo på imorgen. (Håber der er plads på spinning, men jeg er nr. 12 på venteliste... så måske jeg bliver nødt til at hoppe op på det løbebånd igen........ :dry: )

Link to comment
Share on other sites

hm' igår var jeg nr. 12 på venteliste, imorges var jeg nr. 17 :blink: . Så nej ingen spinning.

Jeg var ikke øm efter fredagens træning, håber jeg bliver det efter idag:

Styrke

BB Bend over row : 1X12 41kg 2X10@51kg.

BB Dødsløft : 1X12@51kg, 2X8@61kg.

BB Back Squat : 1X12@66 kg. 2X8@71kg.

BB Lunges : 3X8@61kg.

BB Uprigth row : 3X12@24kg.

Triceps pullsdowns : 3X8@30kg.

Vertical leg-hip raises: 3X12

Lateral flexions : 3X12 + 10kg (V+H)

Incline Crunchs : 3X12

Skrå Crunchs :3X12(V+H)

ja, så skulle jeg jo have været oppe på det løbebånd, men jeg hader det altså, så jeg blev enig med mig selvom, at det ville være bedre at løb en tur når jeg kom hjem, men øh, jeg er sku' ikke kommet afsted endnu :innocent:

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Det var da uheldigt :smile: ja lidt har også ret, men din hund kan granteret også løbe :tongue:

Ja, det er den nu ret god til, men ikke med mig i den anden ende af snoren, det har vi før prøvet uden succes...

Men jeg lover imorgen...... så skal der spinnes, jeg er holdsat, tøjet er vasket og pakket....... :bike: Ikke flere undskyldninger :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Så endelig: År 2008 første spinningtime på dansk grund...............LOVELY, men må nu indrømme at mine ben er ret ømme efter igår, fik nok lidt for meget vægt på alligevel :blush: Så jeg havde egentlig ikke lyst til at komme afsted, men nu havde jeg jo lovet mig selv det.

Også var cyklen oven i købet flad :devil: ... så jeg måtte gå, (så sætter man lige pludselig pris på at bo i en lille by!!!) men det tog lidt tid fra styrketræningen, så det blev ikke til så meget, inden jeg skulle kravle op på cyklen.

Styrke:

DB bend over row : 1X12, 2X10@24kg. (V+H)

DB Skulderpres : 3X12@12kg. (V+H)

DB Hammer curls : 1X12, 2X8@16kg.

BB uprigth row : 3X12@24kg.

Vertical leg-hip raises: 3X12

Spinning :

Avg : 154. :heartpump: 81%

Maks: 176. :heartpump: 93%

Link to comment
Share on other sites

Så endelig: År 2008 første spinningtime på dansk grund...............LOVELY, men må nu indrømme at mine ben er ret ømme efter igår, fik nok lidt for meget vægt på alligevel :blush: Så jeg havde egentlig ikke lyst til at komme afsted, men nu havde jeg jo lovet mig selv det.

Også var cyklen oven i købet flad :devil: ... så jeg måtte gå, (så sætter man lige pludselig pris på at bo i en lille by!!!) men det tog lidt tid fra styrketræningen, så det blev ikke til så meget, inden jeg skulle kravle op på cyklen.

Flot at komme afsted når man ikke gider, jeg syntes du skulle løbe med hunden, det er altid sjovt at se på for andre, især når hunden stopper uden løberen opdager det :w00t:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Aaaaltså nu er det jo ikke fordi jeg skal være en lille pirke-smølf, men det er mandag i min kalender... :devil:

Jeg har lige ligget 2 uger med lungebetændelse, så jeg har taget det tabte på igen ( suk!) og har brug for en tabe-buddy!

Jeg taber mig altid når jeg er syg... lucky you! :dry:

Link to comment
Share on other sites

jeg syntes du skulle løbe med hunden, det er altid sjovt at se på for andre, især når hunden stopper uden løberen opdager det :w00t:

Ja eller løber ind foran én............. nej, den slags ture har vi forlængst droppet, det giver mig altid lyst til at køre et smut til dyrlægen!!!!

Link to comment
Share on other sites

Aaaaltså nu er det jo ikke fordi jeg skal være en lille pirke-smølf, men det er mandag i min kalender... :devil:

Jeg har lige ligget 2 uger med lungebetændelse, så jeg har taget det tabte på igen ( suk!) og har brug for en tabe-buddy!

Jamen jeg vil gerne være din tabe-buddy!!!! Jeg er klar til kamp.

Jeg var på vægten igår, jeg orkede bare ikke at skrive det ind i loggen. Du ved se realiteterne i øjnene!!!

Men nu kommer det så.

Vægt mandag d.28.01 = 68 kilo :sneaky2:

Til grum sammenligning:

Vægt mandag d.31/12 = 63,4 kilo.....

Ja, konklusion, jeg er tilbage hvor jeg startede i september. Nå, ingen klynk herfra, jeg troede helt ærligt, at det var værre (jeg har haft det godt på min ferie).

Men det får mig da til at revurdere min kost. Jeg har jo kørt efter DDV's principper + ekstra protein. På kuren får jeg ca. 500g mad til de hver af de to hovedmåltider, 300g grønsager og 200g kød/fisk.

I starten var det lidt af en pine, at få de kæmpe mængder ned, men nu kan min mave jo ikke blive mæt af mindre mængder.

Så jeg kan virkelig sætte noget til livs :laugh: Hvilket ikke er godt, når det drejer sig om mere kalorierige måltider (ris, bønner, brød, kartofler, pizza osv hvad normale mennesker indtager i et måltid).

Så et af målene for forårssæsonen her i 2008 er at alle andre muskler end min mavesæk skal vokse!!! Jeg tror, det vil være godt for fremtidige ferie og helligdage, at jeg kan spise lidt mere "normalt", bare i mindre mængder, så kan det være, at jeg undgår at rende ind i voldsomme vægtøgninger i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share