Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Har kigget lidt rundt i din log og må sige, at du får fyret noget træning af :w00t: Det sq flot... undrer mig virkelig over, hvordan folk kan opretholde sådan en energi :blush:

Og den der historie med underarmene, må jeg ærligt idrømme, jeg fik et godt grin over... den var sq god... det er sjovt, som man kan blive besat af en ting, man aldrig har tænkt over, før en eller anden har påpeget det :laugh:

Det med at spise inden træning; jeg har fået købt nogle rigtig gode proteinbarer. Gør gerne det, at jeg spiser én inden jeg cykler fra arbejde, de dage jeg skal til træning. Der går ca 30-45 min fra jeg tager afsted, til jeg tropper op i centret... Det er bare godt :wub:

Du må have en fortsat go aften

Rikke

Hej Rikke.

Hyggeligt du kiggede forbi. Jeg har også været inde og kigge lidt i din log. Og du er da også kommet pænt igang med træningen. :4thumbup: Jeg har selv trænet lidt i OBBC for mange år tilbage, så jeg synes det er lidt hyggeligt at kigge jer fynboer lidt over skulderen.

Det er nu heller ikke altid, at jeg synes energien er der, men jeg har efterhånden lært, at jeg får mere energi af at komme afsted (og som regel kommer jeg også i bedre humør).

Jeg skal helt sikkert også have mere gang i nogle proteinbars, de smager jo hammer godt!!!!!!!! Som slik... Men jeg synes, de er lidt dyre :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Assisted ?? Har du fundet en træningsbuddy? Det er altså genialt, især hvis man ikke er helt oplagt til at tage til træning efter sofaen har klæbet sig til ryggen.. Jeg pjækker for eksempel idag fordi min træningspartner (og ægtefælle :laugh: ) er på forretningsrejse.

Interessant info med proteinbaren. Og ja de smager bare godt. Var det sådan en Maxim-dims?

Jeg har forresten investeret i 2 kogebøger fra weight watchers for nylig. De 4 opskrifter jeg indtil videre har prøvet har været rigtig gode og med et fornuftigt kalorieindhold så det kan sagtens vise sig at de penge er godt givet ud. Igår fik vi f.ex godt krydrede vetegarburritos med ærtepure (i stedet for guacamole) - helt genial ret. Især den ærtepure kunne man have spist alene til hvad som helst!

Nej jeg har desvære ikke fundet en træningspartner, men maskinen hedder Assisted, fordi den hjælper vat-arme (som mig) men at tage Chin-ups. Den støtter fusserne fra neden, så man ikke skal løfte hele sin vægt selv.

Og ja, det var en Maxim-dims, med caramel smag! 180 kcal (såvidt jeg lige husker) Så det er billigt givet ud i kcal-regnskabet for at få energi nok til begge timer.

Post lige den der ærtepuré opskrift :please: den lyder ikke dårlig........min hjerne har allerede lavet et stævnemøde med den og nogle gulerodsstænger :wub:

Link to comment
Share on other sites

Du ved jo godt når det smager godt så er det ikke godt for dig :bigsmile: Sådan en bar er jo fyldt med fedt og sukker, det er nok sukkeret der har hjulpet i din spinnings time :smile: Jeg skriver slet ikke dette for at give dig dårlig samvittighed :tongue:

Flot at din avg. puls stiger i anden time :bigsmile: betyder det så at du har kæmpet ekstra i anden time eller du lavet for lidt i første time :tongue:

Det er snyd når den en maskine hvor der regnes omvendt :devil:

Fed træning du har lavet i denne uge, jeg må hvis til at lave noget mere hvis du ikke skal vinde i denne uge, vi burde vedtage at vinderen må vælge taberens avatar indtil næste uge :laugh:

Ja, jeg havde selv den samme tanke, at noget der smager så godt ikke kan være sundt :tongue:

Angående træningen, så tror jeg ikke, at du skal bekymre dig.............. Jeg har nemlig familiebesøg :crazy: Så jeg får heller ikke vejet min mad i denne uge og der ryger en smugle ned, som ikke burde være i nærheden af min mave :4oops:

Godt forslag med den Avatar, det vil jeg lige overveje om jeg tør :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også grublet en del over det det efter at have konstateret netop det samme :innocent:

Men var heldigvis blevet adviseret om det på forhånd - det hjælper jo lidt på det :wink:

:flowers: dejligt at vide, at jeg ikke er den eneste der har grublet lidt over det. Takker mange gange, fordi du endnu engang kommer mit selvværd til undsætning :blush: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Men pas på! Jeg har hørt om proteinbarer, der selv hopper ud af skabet og ned i ens mave :crazy:

:innocent:

Ja, jeg kunne godt have dem mistænkt for det. :tongue:

Jeg har forøvrigt tidligere uploadet en oversigt over forskellige proteinbarer, nærings- og kalorierindhold og priser - hvis det kunne have interesse. :blush:

Link

takker :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Vil lige dele en oplevelse med dig som viser hvor langt jeg er kommet mentalt det sidste stykke tid. Jeg var på vej hjem og skulle lige have suppleret beholdningen af bananer og Coke light i den lokale brugs. På vej gennem forretningen fangede mit blik frysemontren med is.. min onde ånd. Jeg gik hen og kikkede på dem, længe.... læste energifordeling, kalorieindhold.. man kunne jo også bare tage en af de fedtreducerede, selvom de smager lidt youghurtagtigt. NEJ! Det er stadig tomme kalorier og skodmad - min krop har fortjent noget bedre. Så hellere tage en knækbrød med en skive god ost (ikke gummi!) i stedet for.

Så jeg gik veltilfreds op til kassen og betalte for mine bananer og cola. For mig er den slags altså et stort skridt på vej mod et bedre og sundere liv, og man bliver mindre fristet når det ikke ligger og venter i fryseren.

Og opskriften på ærtepuré:

Ærtepuré - 1 person

50gr frosne ærter, kogt og dryppet af

saft af 1/2 citron

1/2 spsk youghurt naturel 0,5%

hvid peber, salt

ærterne pureres med en stavblender, citron og youghurt tilsættes og puréen smages til med peber og lidt salt.

Jeg bruger de allermindste og fineste ærter jeg kan finde (extra fine fra Luxusgrønt hedder de vist), koger dem kun lige akkurat op så de stadig smager friskt og ikke som udkogt ærtesplat, og jeg brugte DDV youghurt som gør den dejlig cremet.

Pas godt på dig selv og hav en god weekend

Link to comment
Share on other sites

Så jeg gik veltilfreds op til kassen og betalte for mine bananer og cola. For mig er den slags altså et stort skridt på vej mod et bedre og sundere liv, og man bliver mindre fristet når det ikke ligger og venter i fryseren.

Rigtig godt gået :superman:

Håber også, du får en rigtig lækker weekend.

Jeg håber selv på at komme op at træne imorgen og søndag. Men det kommer an på min lænd, som ikke har det ret godt efter igår. Jeg kan bare ikke regne ud hvad det er, der har fuckert den op igen :crazy: Spinning, squat ???? Det er i hvert fald irriterende. :crybaby:

P.S takker mange gange for opskriften, den skal straks afprøves

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Hej Rikke.

Hyggeligt du kiggede forbi. Jeg har også været inde og kigge lidt i din log. Og du er da også kommet pænt igang med træningen. :4thumbup: Jeg har selv trænet lidt i OBBC for mange år tilbage, så jeg synes det er lidt hyggeligt at kigge jer fynboer lidt over skulderen.

Det er nu heller ikke altid, at jeg synes energien er der, men jeg har efterhånden lært, at jeg får mere energi af at komme afsted (og som regel kommer jeg også i bedre humør).

Jeg skal helt sikkert også have mere gang i nogle proteinbars, de smager jo hammer godt!!!!!!!! Som slik... Men jeg synes, de er lidt dyre :unhappy:

Jo, der er begyndt at komme lidt mere rytme i træningen trods startvanskeligheder, hvilket jeg er super glad for :smile:

Vi fynboer er nu også hyggelige :wink: og OBBC er faktisk også et ret hyggeligt sted, kan jeg konstatere, efter jeg fik taget mod til mig og komme derop... Havde ellers en fordom om, at det var et sted med stuuure prustende mænd og små sylfider :laugh:

Ja, de godt nok lidt dyre - og kalorierige - de der proteinbarer, men har så givet mig selv den restriktion, at de kun bliver spist på træningsdage... så mon ikke, det går :blush:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Ja, de godt nok lidt dyre - og kalorierige - de der proteinbarer, men har så givet mig selv den restriktion, at de kun bliver spist på træningsdage... så mon ikke, det går :blush:

Rikke

Jeg tror jeg vil prøve samme tilgang, (spørgsmålet er så bare, om jeg tør at købe dem i store mængder og have dem liggende, eller om de skal op i bankboksen :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning til mig idag, min lænd er øm og stiv ad H* til, det er irriterende :sneaky2: , imorgen hvis det føles bedre,vil jeg prøve at træne overkrop og se hvordan det føles. Hvis ikke det er bedre på mandag, så må jeg hoppe til lægen og få en henvisning til fys. Jeg kan huske, (med hjælp fra min moders elefant hukommelse) at jeg har haft lignede problem for mange år siden, dengang fremprovokeret af for megen hiven rundt med ølpaller på palleløfter. Sidste gang var det hurtigt på plads igen, så måske jeg skulle gøre det fornuftige og ofre lidt tid og penge på at få det iorden........ Det passer mig bare dårligt lige nu, meget meget dårligt :devil:

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

For silvan da også, hvor er det synd for dig! :cry3: (Det er altså ikke en tudefjæs-smiley, men en sympati-smiley - for lige at sikre at der ikke er nogen der misforstår noget!!)

Du har nok "forløftet" dig, så der er ingen tvivl om at du er nødt til at tage det med ro indtil det bliver bedre - vi kan ikke have det udvikler sig til en rigtig skade. Min søster har skred i sine ryghvirvler pga. overanstrengelse og det er meget begrænsende og smertefuldt, så det ønsker jeg bestemt ikke for dig. Hellere tage en pause og komme stærkt igen. Kan du ikke finde lindring i :bubblebath:

Jeg har prøvet det der med at have proteinbarer liggende (kan også købes i bl.a Føtex og Superbest til omkring en 10'er) og det kræver en næsten umenneskelig viljestyrke ikke at finde en undskyldning for at snuppe en. De er jo nærmest sunde og man skal jo sørge for at få noget ekstra protein, når man styrketræner osv. Du kan næsten selv høre pladen inde i hovedet, ikke??

Men hvis du ikke har problemer i den retning kan det selvfølgelig sagtens betale sig - rent økonomisk... Føler dog at jeg kender dig godtnok til at det godt kunne blive et problem .. :shades:

God bedring! :4goodbye:

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning til mig idag, min lænd er øm og stiv ad H* til, det er irriterende :sneaky2: , imorgen hvis det føles bedre,vil jeg prøve at træne overkrop og se hvordan det føles. Hvis ikke det er bedre på mandag, så må jeg hoppe til lægen og få en henvisning til fys. Jeg kan huske, (med hjælp fra min moders elefant hukommelse) at jeg har haft lignede problem for mange år siden, dengang fremprovokeret af for megen hiven rundt med ølpaller på palleløfter. Sidste gang var det hurtigt på plads igen, så måske jeg skulle gøre det fornuftige og ofre lidt tid og penge på at få det iorden........ Det passer mig bare dårligt lige nu, meget meget dårligt :devil:

Det er godt nok surt, når du var så godt i gang med træningen, god bedring :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet det der med at have proteinbarer liggende (kan også købes i bl.a Føtex og Superbest til omkring en 10'er) og det kræver en næsten umenneskelig viljestyrke ikke at finde en undskyldning for at snuppe en. De er jo nærmest sunde og man skal jo sørge for at få noget ekstra protein, når man styrketræner osv. Du kan næsten selv høre pladen inde i hovedet, ikke??

God bedring! :4goodbye:

Ja jeg kan sagtens høre alle de "gode" undskyldninger poppe op, :laugh: Og nej, lige for tiden kan jeg ikke styre at have andet i huset end gulerødder :tongue: Så jeg tror jeg vil betale den høje styk-pris i supermarkedet og belønne mig med en af slagsen på de grå dage..... Men tilgengæld vil jeg forsøge mig med nogle af de protein-pandekager som Anita Rye taler om i sin log.

Og tak for opskriften, den er super lækker. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 18/2: vægt: 66,3 (minus 300g :nonono: )

Razmatazz: Denne gang behøver du ikke at hive mig ind under det skarpe lys til forhør, jeg tilstår frivilligt........ Jeg skulle have været i byen i lørdags, men kunne ikke pga ryggen, så jeg havde jo chancen for, at hive kuren helt i land i denne uge...... men overvældet af "klynk for mig" + " udsat for et ENORMT :4whistling: gruppepres fra min broders side" ja, så røg jeg på flasken................ :4drunk: eller det vil sige, faktisk på karton-vinen (og den er særdeles farlig, da man ikke kan se hvor meget man har tappet af den :tongue: )

Men jeg bekender mine synder, og er mere end klar på at tage hul på en ny uge. Jeg håber meget på, at fys'en :1112: lige kan skubbe noget på plads, så jeg er klar igen :bruce::bruce: Under alle omstændigheder, så hopper jeg lige et par uger tilbage på DDV-diæten, hvis nu jeg får det røde kort ifht træning, ja så skal jeg lige have styr på mit kcal indtag.......

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 18/2: vægt: 66,3 (minus 300g :nonono: )

Razmatazz: Denne gang behøver du ikke at hive mig ind under det skarpe lys til forhør, jeg tilstår frivilligt........ Jeg skulle have været i byen i lørdags, men kunne ikke pga ryggen, så jeg havde jo chancen for, at hive kuren helt i land i denne uge...... men overvældet af "klynk for mig" + " udsat for et ENORMT :4whistling: gruppepres fra min broders side" ja, så røg jeg på flasken................ :4drunk: eller det vil sige, faktisk på karton-vinen (og den er særdeles farlig, da man ikke kan se hvor meget man har tappet af den :tongue: )

Men jeg bekender mine synder, og er mere end klar på at tage hul på en ny uge. Jeg håber meget på, at fys'en :1112: lige kan skubbe noget på plads, så jeg er klar igen :bruce::bruce: Under alle omstændigheder, så hopper jeg lige et par uger tilbage på DDV-diæten, hvis nu jeg får det røde kort ifht træning, ja så skal jeg lige have styr på mit kcal indtag.......

Sikker mange gode undskylninger du har, må jeg låne nogle af dem, du vandt i denne uge, med 100 g :bigsmile: du skulle have gået med til det med avetaren.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg er da glad for at du har respekt for mig og min :4whip: piizzzzzzkk...

:laugh::laugh::laugh: Ja, det kan du tro jeg har, den holder mig til ilden. :firebounce:

Jeg fik en henvisning til Fys idag hos læge-damen, men kan ikke få en tid før på næste mandag :mad: Men hvis det føles okay imorgen, vil jeg forsøge med lidt hygge styrketræning. Jeg synes også, det er træls slet ikke at komme afsted, og der kan vel ikke ske noget ved det, hvis jeg bare passer lidt på..... så ingen dobblettimer i spinning eller tunge løft, bare lidt hygge..... :4whistling:

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share