Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Mandag d. 18/2: vægt: 66,3 (minus 300g :nonono: )

Razmatazz: Denne gang behøver du ikke at hive mig ind under det skarpe lys til forhør, jeg tilstår frivilligt........ Jeg skulle have været i byen i lørdags, men kunne ikke pga ryggen, så jeg havde jo chancen for, at hive kuren helt i land i denne uge...... men overvældet af "klynk for mig" + " udsat for et ENORMT :4whistling: gruppepres fra min broders side" ja, så røg jeg på flasken................ :4drunk: eller det vil sige, faktisk på karton-vinen (og den er særdeles farlig, da man ikke kan se hvor meget man har tappet af den :tongue: )

Men jeg bekender mine synder, og er mere end klar på at tage hul på en ny uge. Jeg håber meget på, at fys'en :1112: lige kan skubbe noget på plads, så jeg er klar igen :bruce::bruce: Under alle omstændigheder, så hopper jeg lige et par uger tilbage på DDV-diæten, hvis nu jeg får det røde kort ifht træning, ja så skal jeg lige have styr på mit kcal indtag.......

Hej Millemarie, det lyder ikke godt med ryggen/lænden :unhappy: det er så surt når sådan noget kommer i vejen for træningen og så først en tid på næste mandag. Omkring vægten så går den da nedad! ikke op eller står stille (hvilket jo kan være ret fustrerende!). Har ikke selv set vægten i øjnene, men jo det skal gøres og bliver også snarest gjort!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, ville egentlig have været afsted igår til hygge-træning-ligth. Men jeg skulle først lige køre ned til Billund og putte nogle mennesker på et fly. Derefter skulle jeg lige et smut forbi Odense og hente min x's hund, den har jeg lovet at passe, mens han er på skiferie med sin nye kæreste :indsæt ambivalent smiley: :dry:

Nå men, børnene skal i hvert fald ikke lide, fordi de voksne ikke kan sammen mere :tongue:

Og så er han jo bare den rareste og blødeste hund i denne verden :wub:,

post-15034-1203515403_thumb.jpg

Her ses det smukke dyr (i baggrunden) i selskab med Grev Flemming (den forreste).

Så alt i alt, så gik dagen i går med at køre frem og tilbage, og lænden synes ikke om den lange dag i bilen.......

Men idag kom jeg så afsted til en "lille" omgang træning, jeg er spændt på at se hvad lænden siger til det imorgen, forhåbentlig ikke meget :wink:

Styrke:

DB One arm row : 3X12@24kg, 2X6@26kg, 2X4@28kg (V+H)

DB Skulderpres : 1X12@14kg, 3X10@14kg (V+H)

Cable biceps curls : 3X12@20kg, 6X4@25kg (V+H)

Cable triceps pulldown : 3X12@40kg

Cable standing fly : 3X12@20kg, 2X6@25kg (V+H)

Cable front raise : 3X12@10kg

DB Triceps kickback : 3X12@14kg (V+H)

DB lying Triceps extension : 3X10@20kg

BB Uprigth row : 3X8@27kg.

Vertical flexion : 3X12 + 10 kg (V+H)

Crunch + skrå : 3X12

Lateral flextion : 3X12

Synes selv jeg var opmærksom på at passe på lænden, spænde op i maven og alt det der, men nu må jeg se imorgen (Håber det går :hands: )

Link to comment
Share on other sites

Ja, ville egentlig have været afsted igår til hygge-træning-ligth. Men jeg skulle først lige køre ned til Billund og putte nogle mennesker på et fly. Derefter skulle jeg lige et smut forbi Odense og hente min x's hund, den har jeg lovet at passe, mens han er på skiferie med sin nye kæreste :indsæt ambivalent smiley: :dry:

Nå men, børnene skal i hvert fald ikke lide, fordi de voksne ikke kan sammen mere :tongue:

Og så er han jo bare den rareste og blødeste hund i denne verden :wub: ,

post-15034-1203515403_thumb.jpg

Her ses det smukke dyr (i baggrunden) i selskab med Grev Flemming (den forreste).

Så alt i alt, så gik dagen i går med at køre frem og tilbage, og lænden synes ikke om den lange dag i bilen.......

Men idag kom jeg så afsted til en "lille" omgang træning, jeg er spændt på at se hvad lænden siger til det imorgen, forhåbentlig ikke meget :wink:

Styrke:

DB One arm row : 3X12@24kg, 2X6@26kg, 2X4@28kg (V+H)

DB Skulderpres : 1X12@14kg, 3X10@14kg (V+H)

Cable biceps curls : 3X12@20kg, 6X4@25kg (V+H)

Cable triceps pulldown : 3X12@40kg

Cable standing fly : 3X12@20kg, 2X6@25kg (V+H)

Cable front raise : 3X12@10kg

DB Triceps kickback : 3X12@14kg (V+H)

DB lying Triceps extension : 3X10@20kg

BB Uprigth row : 3X8@27kg.

Vertical flexion : 3X12 + 10 kg (V+H)

Crunch + skrå : 3X12

Lateral flextion : 3X12

Synes selv jeg var opmærksom på at passe på lænden, spænde op i maven og alt det der, men nu må jeg se imorgen (Håber det går :hands: )

Søde hunde, flot at træne når du har dårlig lænd, men nu vil vi snart se noget ordenligt træning fra dig :smile: rigtig god bedring.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ville egentlig have været afsted igår til hygge-træning-ligth. Men jeg skulle først lige køre ned til Billund og putte nogle mennesker på et fly. Derefter skulle jeg lige et smut forbi Odense og hente min x's hund, den har jeg lovet at passe, mens han er på skiferie med sin nye kæreste :indsæt ambivalent smiley: :dry:

Nå men, børnene skal i hvert fald ikke lide, fordi de voksne ikke kan sammen mere :tongue:

Og så er han jo bare den rareste og blødeste hund i denne verden :wub:,

post-15034-1203515403_thumb.jpg

Her ses det smukke dyr (i baggrunden) i selskab med Grev Flemming (den forreste).

Så alt i alt, så gik dagen i går med at køre frem og tilbage, og lænden synes ikke om den lange dag i bilen.......

Men idag kom jeg så afsted til en "lille" omgang træning, jeg er spændt på at se hvad lænden siger til det imorgen, forhåbentlig ikke meget :wink:

Styrke:

DB One arm row : 3X12@24kg, 2X6@26kg, 2X4@28kg (V+H)

DB Skulderpres : 1X12@14kg, 3X10@14kg (V+H)

Cable biceps curls : 3X12@20kg, 6X4@25kg (V+H)

Cable triceps pulldown : 3X12@40kg

Cable standing fly : 3X12@20kg, 2X6@25kg (V+H)

Cable front raise : 3X12@10kg

DB Triceps kickback : 3X12@14kg (V+H)

DB lying Triceps extension : 3X10@20kg

BB Uprigth row : 3X8@27kg.

Vertical flexion : 3X12 + 10 kg (V+H)

Crunch + skrå : 3X12

Lateral flextion : 3X12

Synes selv jeg var opmærksom på at passe på lænden, spænde op i maven og alt det der, men nu må jeg se imorgen (Håber det går :hands: )

Puha, ja det er lidt svært sådan når man har lidt problemer med en del af kroppen, kan forstille mig det, men kun at kunne træne lidt er helt klart bedre end slet intet :4thumbup:

Rigtig dejlig hund - i huset har vi selv en Berner sennen

aida.jpg

Aida som hun hedder :bigsmile: (her ligger og sover så sødt)

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Hvis der er noget værre end billeder af hunde i træningslogs... Så er det billeder af hunde i tøj i træningslogs!

:laugh::laugh: , det var nu ellers lig en lille omgang styrkeræning at få en 60kg han-hund i en lyserød trøje :blush:

:laugh:

...og lettere utilfreds :tongue:

Ja, jeg måtte også droppe hele Paris Hilton konceptet, han var ikke rigtig med på ideen... :4nope: Tror nu heller ikke, jeg kunne have haft ham i min håndtaske alligevel :blink:

Link to comment
Share on other sites

Millemarie, hvad er det for hunde du har...?? Er ham du passer en Mastif af en art...??

Min hund Flemming, er en blanding (jeg ved ikke af hvad, jeg fik ham brugt). Låne-hunden er en Boerboel, men det er rigtigt, at den ligner en mastiff, han er rar og rolig, men savler alt for meget, det er som at have besøg af en snegl...... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der var ingen forandringer ifth lænden efter træningen igår, så smerten skyldes nok ikke træning af overkrop..

Styrke-ligth

Cable biceps curls : 2X12@20kg, 3x4@25kg (V+H)

Cable front raise : 3X12@10kg (V+H)

Cable standing fly : 3X12@25kg (V+H)

Cable triceps push down : 5X6@55kg

BB uprigth row : 1X12@27kg, 3X8@29kg.

DB skulderpres : 1X12@14kg, 2X10@14kg (V+H)

Mave (crunch, skrå, vertical, lateral ) : 3X12.

Spinning

avg : 161 :heartpump: 85%

maks : 183 :heartpump: 96%

Det var meningen, at jeg skulle have taget det stille og roligt, men der var kun plads på første række, og :4whistling: bentøjet havde det jo godt efter mange dages hvile, og eftersom jeg havde taget smertestillende en time inden, var der ikke meget brok fra lænden og desuden var jeg i et frygteligt højt humør :banana:

Så det endte med at blive den bedste time jeg længe har kørt.....

Link to comment
Share on other sites

Styrke-ligth

BB Back squat : 1x12@61kg.

BB Back mini-squat : 4x6@71kg.

BB Bent over row : 1x12@41kg, 2X10@51kg, 2X4@61kg.

BB Deadlift : 3x10@61kg.

Lateral flexion : 2x20 + 10kg. (V+H)

Cable bicepscurls : 1X12@20kg, 2X6@25kg, 2X8@22kg (V+H)

Cable Front raise : 2x12@10kg, 1x8@15kg. (V+H)

Cable standing fly : 2x12@25kg, 1x10@30kg (V+H)

Fin lille omgang træning, jeg ville have nået meget mere, men jeg var laaaaangsom idag :sleepy: Jeg tror, at jeg har lokaliseret kilden til mit lænde-problem :4crutches: . Jeg synes, jeg kan mærke, at jeg har en tendens til at tage meget mere af vægten med min højre side i squat, deadlift og BOR øvelserne. Så når Fys'en lige har ordnet mig imorgen, så vil jeg starte forfra med at få teknikken på plads i disse øvelser....... (måske man endda skulle spørge en instruktør om hjælp :tongue: )

Cable triceps : 3x12@45kg.

Vertical leg-hip raises : 3x15

Assisted Chinup : 4x4 :crazy:

Assisted pullups : 2x4, :gal: 2x1 :crybaby: 1x½ :surrender:

Spinning:

Avg :heartpump: 82%

Maks :heartpump: 93%

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Der var ingen forandringer ifth lænden efter træningen igår, så smerten skyldes nok ikke træning af overkrop..

Styrke-ligth

Cable biceps curls : 2X12@20kg, 3x4@25kg (V+H)

Cable front raise : 3X12@10kg (V+H)

Cable standing fly : 3X12@25kg (V+H)

Cable triceps push down : 5X6@55kg

BB uprigth row : 1X12@27kg, 3X8@29kg.

DB skulderpres : 1X12@14kg, 2X10@14kg (V+H)

Mave (crunch, skrå, vertical, lateral ) : 3X12.

Spinning

avg : 161 :heartpump: 85%

maks : 183 :heartpump: 96%

Det var meningen, at jeg skulle have taget det stille og roligt, men der var kun plads på første række, og :4whistling: bentøjet havde det jo godt efter mange dages hvile, og eftersom jeg havde taget smertestillende en time inden, var der ikke meget brok fra lænden og desuden var jeg i et frygteligt højt humør :banana:

Så det endte med at blive den bedste time jeg længe har kørt.....

Sejt at du træner når du er skadet, men er det ikke lidt farligt at træne på smertestillende, især hvis du har tendens til at køre nogle øvelser lidt forkert, det kan jo gå hen og blive forværet.

Hvad har du enlig taget siden du var i så højt humør :tongue:

Nu når du træner igen, skal vi snart se nogle vægttal...

Link to comment
Share on other sites

Sejt at du træner når du er skadet, men er det ikke lidt farligt at træne på smertestillende, især hvis du har tendens til at køre nogle øvelser lidt forkert, det kan jo gå hen og blive forværet.

Nu når du træner igen, skal vi snart se nogle vægttal...

Ja ja, der er opdate mht vægten hver mandag. Og tillykke med dit flotte vægttab i denne uge :cheer: Tror nu stadigvæk det bliver i gram afdelingen for mit vedkommende i denne uge :4whistling: . Angående de smertestillende, så jeg har stadigvæk godt kunne mærke lænden, det er bare lige for at tage toppen. Men ellers har du jo ret :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vægt d. 25.02 : 65,8 (MINUS 500g)

Hm' taget i betragtning, at jeg kun har tilbragt 2 timer på spinningscyklen, så er jeg vel meget tilfreds :dry: . Det er nu blevet til 2,2 kilo siden d.03.02, og går heldigvis den rette vej :smile:

Kuren har faktisk kørt uden de store problemer i denne uge, jeg kan mærke, at jeg ikke længere har trang til sukker. Portionerne er også ved at være på plads igen, maven har vænnet sig til de mindre portioner, så selvom det skulle gå lidt langsom med at nå de 62 kilo igen, så er de dog inden for en overskuelig rækkevidde.

I næste uge, hvis jeg ellers (7-9-13) kan begynde at træne normalt igen, så skal der igen fokus på at få lidt flere proteiner ind i madplanen.

Link to comment
Share on other sites

Vægt d. 25.02 : 65,8 (MINUS 500g)

Hm' taget i betragtning, at jeg kun har tilbragt 2 timer på spinningscyklen, så er jeg vel meget tilfreds :dry: . Det er nu blevet til 2,2 kilo siden d.03.02, og går heldigvis den rette vej :smile:

Kuren har faktisk kørt uden de store problemer i denne uge, jeg kan mærke, at jeg ikke længere har trang til sukker. Portionerne er også ved at være på plads igen, maven har vænnet sig til de mindre portioner, så selvom det skulle gå lidt langsom med at nå de 62 kilo igen, så er de dog inden for en overskuelig rækkevidde.

I næste uge, hvis jeg ellers (7-9-13) kan begynde at træne normalt igen, så skal der igen fokus på at få lidt flere proteiner ind i madplanen.

Tillykke det ser fint ud, jeg tog 1,2 kg på fra lørdag til søndag, så kan man lærer at holde sig fra Pizza og ØL :wub:

Link to comment
Share on other sites

Hvem har lavet ridser i min diskus?????

Var ved Fys idag, hun mener, at jeg har en ridse/flænge i en diskus. Den gode nyhed er, at det ikke kommer til at gå ud over spinning, hun gav mig grønt lys til at spinne løs :bike:

Angående styrketræningen, så kommer jeg til at tage den lidt med ro i nogle af mine øvelser, indtil jeg får skubbet det på plads, som er på vej et forkert sted hen :unsure: Eller noget i den retning :tongue:

Jeg har fået et par øvelser, som skal styrke de dybe rygmuskler. Og så må jeg ikke lave mavebøjninger de næste par uger (pga, at det skubber den forkerte vej :hehe: ). Jeg skal derop igen på mandag for at sikre, at det går i den rigtige retning.

Så alt i alt er jeg tilfreds, der blev ikke uddelt alt for mange røde kort i forhold til træningen og jeg ved nu, hvordan jeg skal aflaste smerten når den dukker op..... Nu glæder jeg mig bare til at komme igang med træningen, forhåbentligt uden flere problemer :superman:

Men jeg må hellere ære mit løfte til mig selv om at få noget instruktion i mine øvelser, gider ikke flere ubehagelige overraskelser :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Vægt d. 25.02 : 65,8 (MINUS 500g)

Hm' taget i betragtning, at jeg kun har tilbragt 2 timer på spinningscyklen, så er jeg vel meget tilfreds :dry: . Det er nu blevet til 2,2 kilo siden d.03.02, og går heldigvis den rette vej :smile:

Kuren har faktisk kørt uden de store problemer i denne uge, jeg kan mærke, at jeg ikke længere har trang til sukker. Portionerne er også ved at være på plads igen, maven har vænnet sig til de mindre portioner, så selvom det skulle gå lidt langsom med at nå de 62 kilo igen, så er de dog inden for en overskuelig rækkevidde.

I næste uge, hvis jeg ellers (7-9-13) kan begynde at træne normalt igen, så skal der igen fokus på at få lidt flere proteiner ind i madplanen.

Syns det er godt klaret at du har tabt dig 500 gram når du ikke har været helt i topform :yo: ridser i diskus det lyder meget indviklet, men lækkert at du stadig kan spinne!

Har ikke selv været på vægten endnu :blush: det er jeg ikke helt så go til lige pt.

Link to comment
Share on other sites

Hvem har lavet ridser i min diskus?????

Var ved Fys idag, hun mener, at jeg har en ridse/flænge i en diskus. Den gode nyhed er, at det ikke kommer til at gå ud over spinning, hun gav mig grønt lys til at spinne løs :bike:

Angående styrketræningen, så kommer jeg til at tage den lidt med ro i nogle af mine øvelser, indtil jeg får skubbet det på plads, som er på vej et forkert sted hen :unsure: Eller noget i den retning :tongue:

Jeg har fået et par øvelser, som skal styrke de dybe rygmuskler. Og så må jeg ikke lave mavebøjninger de næste par uger (pga, at det skubber den forkerte vej :hehe: ). Jeg skal derop igen på mandag for at sikre, at det går i den rigtige retning.

Så alt i alt er jeg tilfreds, der blev ikke uddelt alt for mange røde kort i forhold til træningen og jeg ved nu, hvordan jeg skal aflaste smerten når den dukker op..... Nu glæder jeg mig bare til at komme igang med træningen, forhåbentligt uden flere problemer :superman:

Men jeg må hellere ære mit løfte til mig selv om at få noget instruktion i mine øvelser, gider ikke flere ubehagelige overraskelser :nonono:

Hej Millemarie

Det lyder ikke sjovt det der med ridser i diskussen :nonono: Kender desværre alt for godt til det, da jeg fik en diskus prolaps for godt et år siden... Aldrig har jeg oplevet et smertehelvede uden lige. Men synes det er flot, du fortsat træner :4thumbup: Har selv været god til at lade være, når jeg har haft det skidt af skræk for, at gøre ondt værre... Har desværre været sygemeldt fra arbejdet siden torsdag pga. min diskus har rørt på sig igen. Troede jeg var ovre det :sneaky2: da jeg ikke havde mærket til det siden april sidste år... Men havde til gengæld en positiv oplevelse mht. træning i søndags, jeg kan godt træne selvom det er en skidt periode :bigsmile:

Så hatten af for at du fortsætter og husk at mærke efter når du træner :superman:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Hvem har lavet ridser i min diskus?????

Var ved Fys idag, hun mener, at jeg har en ridse/flænge i en diskus. Den gode nyhed er, at det ikke kommer til at gå ud over spinning, hun gav mig grønt lys til at spinne løs :bike:

Angående styrketræningen, så kommer jeg til at tage den lidt med ro i nogle af mine øvelser, indtil jeg får skubbet det på plads, som er på vej et forkert sted hen :unsure: Eller noget i den retning :tongue:

Jeg har fået et par øvelser, som skal styrke de dybe rygmuskler. Og så må jeg ikke lave mavebøjninger de næste par uger (pga, at det skubber den forkerte vej :hehe: ). Jeg skal derop igen på mandag for at sikre, at det går i den rigtige retning.

Så alt i alt er jeg tilfreds, der blev ikke uddelt alt for mange røde kort i forhold til træningen og jeg ved nu, hvordan jeg skal aflaste smerten når den dukker op..... Nu glæder jeg mig bare til at komme igang med træningen, forhåbentligt uden flere problemer :superman:

Men jeg må hellere ære mit løfte til mig selv om at få noget instruktion i mine øvelser, gider ikke flere ubehagelige overraskelser :nonono:

Surt med din diskus, men godt forsat kan spinne og tabe dig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share