Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Squatfather> hehe...jeg løber 1-3 km, 2 gange i ugen. Ikke fordi det egentlig er nogen specielt god GPP aktivitet, men fordi jeg var træt af at være i dårlig aerob form. Da jeg vejede 140 kg, kunne jeg blive forpustet af at gå op på 2. sal (ikke ligefrem det sundeste). Nu jeg vejer 125 kg, kan jeg løbe 3 km, og har det generelt bedre sådan. Og jeg synes ikke jeg kan mærke nogen negativ effekt på træningen, sålænge det kun er korte distancer 2 gange i ugen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så blev det ME squat/dødløft dag igen. Jeg skulle maxe i min hadeøvelse. Dødløft stående på en 15 cm palle vi har i centret. Det svarer til 2½ skive, så det er et latterligt langt træk. Stangen er vel ganske få cm fra at røre skoene. Det tungeste jeg har trukket derfra er 240 kg. Jeg følte mig ikke voldsomt stærk idag, men jeg fik dog nosset mig sammen, og trak en ny PR fra palle, på 242,5 kg. Forsøgte ikke på mere, da den trak tænder ud. Kørte istedet for et par lette downsæt/work capacity sæt. Men sålænge man kan lave ny PR, så er alt jo som det skal være :)

MAX EFFORT SQUAT/DØDLØFT MANDAG DEN 9/12-2002

Dødløft "stående på 15 cm palle"

2 sæt x 6 reps med 100 kg

worksets

1 single med 140 kg

1 single med 140 kg

1 single med 180 kg

1 single med 210 kg

1 single med 242,5 kg ny PR med 2,5 kg

downsets/work capacity sets i alm. dødløft

1 sæt x 6 reps med 200 kg

1 sæt x 6 reps med 130 kg

Olympic squat "paused"

1 sæt x 5 reps med 60 kg

5 sæt x 5 reps med 100 kg

Leg curls

1 sæt x 12 reps med 75 kg

1 sæt x 10 reps med 80 kg

1 sæt x 8 reps med 85 kg

1 sæt x 8 reps med 90 kg

Pulldowns to the neck

6 sæt x 8 reps med 75 kg

Weighted ab machine

3 sæt x 15 reps med 70 kg

Preacher curls

1 sæt x 12 reps med 16 kg håndvægt

1 sæt x 8 reps med 20 kg håndvægt

1 sæt x 5 reps med 22 kg håndvægt

Så står den på ME bænkpres dag på onsdag. Hvilket er lidt skod, for jeg skal træne alene, og det er ikke sikkert jeg kan skaffe en spotter. Så det ender måske med at jeg bliver nødt til at lave en rep rekord med dumbells. Håber jeg kan lokke en eller anden kompetent person til at spotte :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Squat> hehe....egentlig kørte jeg den bare fordi jeg kørte med 2 bodybuildere idag, fordi min makker stod over. Og det var den øvelse de havde valgt at køre efter dødløft. Men den rammer da den del af trapezius musklen som ligger mellem skulderbladene, og der kunne jeg godt bruge lidt mere masse. Men det er da rigtigt at jeg burde lave nogle rows istedet for :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Krea> krea så er det godt.....opfør dig ordentligt eller jeg kommer med en Inzer trøjer der er 5 nummer for lille, og tvinger dig i den :D

Herk> sådan går det når man kommer i klemme i bænkpres, fordi man kører til failure. Så lader man den ligeså stille glide op i halsen, og rejser sig med den. Når man så står op, så laver man et push-press, og sænker den derefter til gulvet ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

G.P.P - RECOVERY WORKOUT TIRSDAG DEN 10/12-2002

1,5 km på 7 minutter og 49 sekunder

Goodmornings med elastikbånd 3 sæt x 20 reps

Situps 3 sæt x 20 reps

Det er fucking koldt at løbe i det her vejr skulle jeg hilse at sige. Men dejligt at få rørt den ømme krop lidt :)

Thomas

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

Anabol> en af de bedste stærkmandsdeltagere nogensinde, og en ganske habil styrkeløfter. Han er såvidt jeg husker en af de få personer som har lavet et dødløft på over 400 kg. Prøv at søge på Gerrit Badehorst, så finder du nok noget info om ham.

Kreasvin> doh doh...retter det nu :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tonni havde sagt at han ville komme og spotte mig idag, men han var gået hen og blevet syg. Og da der ikke var nogen jeg turde lade fungere som spotter i centret, så måtte det blive til en repetition maximum idag, istedet for en max single. Så endnu engang måtte board presses vige, idag til fordel for dumbell flat bench presses. Jeg valgte at varme op til et all-out sæt med de største håndvægte vi har på 56 kg. Dumbell presses er udfra et WSB perspektiv en god øvelse for mig, da jeg stinker totalt i den. Og de øvelser man er dårlige til er som bekendt de bedste :) Jeg endte op med at faile på rep nummer 9, hvilket var en 8RM PR, da det bedste 8 rep sæt jeg har lavet tidligere, har været med 54 kg håndvægte i det gamle center. Sådan et rep sæt koster sgu en del, når man ikke er vant til så høje reps. Mine sæt i CGB led ihvertilfælde godt og grundigt under det. Og så øgede jeg endnu engang en lille smule i dumbell extensions. Det kunne være cool at ende på 1 sæt x 5-6 reps med 40 kg håndvægtene på et tidspunkt.

MAX EFFORT BÆNKPRES DAG ONSDAG DEN 11/12-2002

Dumbell bænkpres

1 sæt x 6 reps med 18 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 26 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 34 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 42 kg håndvægte

1 sæt x 8½ reps med 56 kg håndvægte ny 8RM PR

Close grip bænkpres

1 sæt x 6 reps med 60 kg

5 sæt x 6 reps med 110 kg

Bent over barbell rows "overhåndsgreb"

1 sæt x 6 reps med 60 kg

5 sæt x 6 reps med 110 kg

Lying dumbell triceps extensions

1 sæt x 7 reps med 18 kg håndvægte

1 sæt x 7 reps med 26 kg håndvægte

1 sæt x 7 reps med 32 kg håndvægte ny 7RM PR

2 sæt x 12 reps med 18 kg håndvægte

Træner lidt mave senere. Faldt i snak med en gut, og fik ikke trænet det mave jeg skulle efter dumbell extensions.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det virker lidt som om den forlængede restitutionstid kommer mig til gode. Jeg kørte DE squat idag med 10 kg mere end sidste gang, og det kørte endda hurtigere og bedre end sidst. Så jeg føler mig helt klart mere frisk end tidligere.

Dødløft kørte også OK. Singlerne på 190 og 200 kg var dog ikke hvad man kan kalde eksplosive. Lette, men ikke eksplosive. Men det gør ikke så meget. Med den forlængede restitutionstid i programmet, så kan jeg godt tåle lidt tungere DE dage end i normal WSB. Desuden, hvad kan man forvente efter 8 sæt squat og 7 eksplosive singles i dødløft :)

DYNAMIC EFFORT SQUAT/DØDLØFT FREDAG DEN 13/12-2002

Dynamic squat

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

worksets

7 sæt x 2 reps med 140 kg

1 sæt x 2 reps med 150 kg

Dynamic dødløft

1 single med 100 kg

2 singles med 130 kg

2 singles med 160 kg

2 singles med 180 kg

1 single med 190 kg

3 singles med 200 kg

Explosive high pulls

1 sæt x 5 reps med 100 kg

2 sæt x 5 reps med 130 kg

Power shrugs

5 sæt x 5 reps med 160 kg

Leg curls

1 sæt x 12 reps med 75 kg

1 sæt x 10 reps med 85 kg

1 sæt x 8 reps med 95 kg

Weighted abs

3 sæt x 15 reps med 70 kg

Hammer curls

1 sæt x 6 reps med 26 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 30 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 34 kg håndvægte

Barbell curls

2 sæt x 8 reps med 45 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share