Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige blevet lokket til noget grimt, som jeg fortryder så inderligt. Jeg skal over til en kammerat og se lidt film iaften. Jeg sagde at jeg kom når jeg havde lavet mit extra workout og en lille kort løbetur. Han sagde så at han skulle ned på stranden og løbe intervaltræning på trapperne (en umenneskelig trappe på langt over 100 trin). Han fik så lokket mig med derned for at være med. For det første løb jeg derned, hvilket svarer til ca. 2 km. Det var i sig selv hårdt nok, da jeg ikke har løbet i en uge. Vi lavede så 5 intervalrunder op og ned af trapperne, adskilt af små pauser. Efter den sidste runde var mine ben så syrede og tunge, at jeg knap nok kunne gå. Det tog mig en menneskealder at trippe hjem, og mine ben er efter 30 minutter stadigvæk kogte. Det virke selvfølgelig heller ikke som det mest kloge at gøre dagen efter at man har kørt squat og dødløft. Men han lokkede jo, og jeg har svært ved at sige nej til en udfordring hvis folk presser hårdt nok ;)

Iøvrigt så blev det ikke til mine planlagte chinups og min mavetræning, da jeg simpelt hen ikke orker mere idag :retard:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jarvig> tak for roserne :) Iøvrigt kan jeg sige det samme. Du er helt klart med til at gøre MOL det det er. Der er ikke noget som et godt, langt og velskrevet indlæg. Og dem har du jo lavet mange af ;)

RAW olympisk squat, er squat uden nogen former for udstyr, med lidt smallere stand end normalt og stangen lidt højere oppe på ryggen. Der er samtidig også lidt større knævandring, da man er lidt mere oprejst.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hvad bliver det næste spinning eller step,,,

Ja, det kunne man frygte :D

Nej, grænsen går ved 2 høj-intense kardiorunder i ugen, af 15-20 minutters varighed. Og indtil videre har det ikke haft nogen negativ effekt på min træning. Så vidt jeg kan mærke i det mindste. Det har dog haft drastisk effekt på min aerobe form. Jeg puster overhovedet ikke mere, når jeg skal op af trapper og lignende. Og det er jeg egentlig glad for.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Vi lavede så 5 intervalrunder op og ned af trapperne, adskilt af små pauser. Efter den sidste runde var mine ben så syrede og tunge, at jeg knap nok kunne gå. Det tog mig en menneskealder at trippe hjem, og mine ben er efter 30 minutter stadigvæk kogte. Det virke selvfølgelig heller ikke som det mest kloge at gøre dagen efter at man har kørt squat og dødløft.

Velkommen i klubben ;)

Og tillykke med de 5000 indlæg - det er de færreste der kommer til at mønstre den samme kvalitet i så mange indlæg :)

Link to comment
Share on other sites

Herligt at se at du er ved at udvikle dig til en god allround atlet, der både kan smide rundt med rigtigt mange kilo i centret, men også er istand til at nakke et par hundrede trappetrin :devil:

Jeg kan desuden bekræftige Thomas i at det altså ikke er trapper for børn og gamle, som befinder sig på Fredericias Volde :devil: Jeg har før lavet intervaltræning nogle af disse trapper, og er en garanti for at få pulsen op at ringe :retard:

Link to comment
Share on other sites

AF> tak skal du have :)

Troels> det var trapperne ude ved Hybylund. Tror det er noget nær de længste man finder i Fredericia. Dem på voldene er ikke engang så lange. Jeg hader de trapper så meget lige nu :D

Jørgen> fortryder heller ikke noget nu jeg er frisk igen ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Men nu er det jo også hårdere at sprinte op af 50 trin end at smålunte op af 100

Det var også sprint vi konkurrerede på. Godt nok er jeg relativ hurtig og eksplosiv, men når man selv vejer 125 kg, og skal konkurrere med en triatlet på 85 kg, så er det svært at følge med. Men det gik da meget godt ;)

Kan lige notere at mine ikke eksisterende lægmuskler er KANON ømme idag :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Årets sidste træningsrunde stod på max effort bænkpres dag. Og det gik egentlig OK. Jeg skulle maxe i close grip bænkpres. Min bedste PR i close grip bænkpres nogensinde, er 160 kg. Det blev sat i foråret da mit bænkpres var kørende. Siden hen har jeg bøvlet med småskader og er gået noget tilbage de sidste par måneder. Men det ser ud som om jeg er på vej tilbage til mit gamle niveau. Jeg var nødt til at føle mig frem idag, og tog derfor ikke de store spring. Jeg fik 155 kg, og de var egentlig nemme nok. Men jeg missede på mit forsøg på at udligne med de 160 kg. Dette er jeg egentlig godt tilfreds med, da de 155 kg helt klart ikke var max, og de 160 kg kom da halvvejs op. Så det ser ikke helt skidt ud.

MAX EFFORT BÆNKPRES MANDAG DEN 30/12-2002

Close grip bænkpres

3 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

worksets

1 single med 110 kg

1 single med 110 kg

1 single med 120 kg

1 single med 130 kg

1 single med 140 kg

1 single med 150 kg

1 single med 155 kg

1 single med 160 kg miss

Bent over barbell rows "yates style"

1 sæt x 6 reps med 90 kg

1 sæt x 6 reps med 110 kg

1 sæt x 6 reps med 130 kg

1 sæt x 6 reps med 150 kg ny 6RM PR

Decline bænkpres

1 sæt x 8 reps med 70 kg

1 sæt x 8 reps med 90 kg

1 sæt x 8 reps med 110 kg

1 sæt x 8 reps med 130 kg

Barbell shrugs

1 sæt x 6 reps med 150 kg

4 sæt x 6 reps med 170 kg

1 sæt x 15 reps med 110 kg

Lying dumbell triceps extensions

5 sæt x 12 reps med 18 kg håndvægte

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Henriik> jeg kan faktisk gøre status over det her år, og konkludere at jeg ikke er steget et eneste kg i hverken squat, bænkpres eller dødløft (dog ligger jeg styrkemæssigt på det næsten det samme med en kropsvægt på 125 kg, som jeg gjorde med en kropsvægt tæt på 140 kg. Så det er vel lidt fremgang i sig selv). Dog er jeg ret sikker på at jeg i dødløft ligger meget tæt på at kunne slå min rekord på den rette dag. Min rygstyrke er steget meget på det sidste, så jeg tror på at jeg ligger på 270-275 kg i dødløft p.t.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Squat> Ja, det mener jeg jo også selv ;) Nej, alvorligt talt er jeg ikke voldsomt tilfreds, men det kan jo ikke være anderledes. Det skal også siges at træningen har været meget eksperimentiel hele år 2002. Jeg har da fundet nogen ting som ikke funker for mig. Den ekstreme volumen man laver i Sheiko havde jeg det ikke godt med. Og sådan har jeg gjort mig flere erfaringer. Så helt spildt er det jo ikke. Forhåbentligvis får jeg mere ud af 2003. Det kan jo næsten kun gå i den rigtige retning nu :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nej, den var faktisk ikke så neddroslet alligevel. For det var kun bænkpres jeg havde skåret kraftigt i, og ALLIGEVEL fik jeg pec problemer. Så der skal med sikkerhed ikke mere volumen på. I dødløft ændrede jeg ikke på voldsomt meget, og det samme gjorde sig gældende for squat. Uanset hvad, så skal jeg ikke køre med så stor volumen mere. Det skulle da kun være som en shock cyklus. Ikke year-round. Jeg kunne da godt finde på at gå tilbage til full-body igen, men med meget mindre volumen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ja, men den del har jeg altid fjernet, når jeg har sat folk på Sheiko´s programmer. Det er totalt vanvid at trætte musklen og nervesystemet med så mange opvarmningssæt, når man i forvejen laver en stor arbejdsbyrde af worksets. Så det er klart at workloaden bliver større når du kalkulerer dem med. Prøv at kalkulere workloaden uden opvarmningssættene, så vil du se at forskellen på mange af dagene ikke er så stor i squat og dødløft.

Uanset hvad, så mener jeg ikke at et program som CMS er egnet til andet en shock cyklus. Jeg tror ikke at man som drug-free løfter kan køre det året rundt. Hvis du prøver at chekke deres kriterer for en CMS løfter, så er der ikke mange her på MOL som opfylder dem. Så egentlig er hverken du eller jeg klar til CMS, hvis det skal gå efter russisk standard.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share