Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hva, 45 kg i Barbell curls, hygger du dig ikke lige lovligt meget?!
Jo, jeg hyggede mig med lidt biceps træning med BB drengene igen idag :D Efter jeg havde fået sat dem på plads i hammer curls, så lod jeg bare dem vælge vægten da de skulle køre barbell curls ;)
Modbydelig hammercurls du kører der

Det er også lige før jeg tror det er PR. Gad bare ikke bladre loggen igennem for at chekke. De blev endda kørt rimeligt rent :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Squat> nu har jeg kun lige været små 2 runder igennem. Men indtil nu synes jeg klart at jeg kan mærke at jeg er mere frisk hver gang, end jeg nogen gange var da jeg kørte WSB tidligere. Var ihvertilfælde overrasket over hvor meget bedre min DE dag var idag, i forhold til sidste gang. Dette kan selvfølgelig være et tilfælde, og jeg vil derfor ikke vurdere endeligt på det, før jeg har kørt det lidt længere. Men umiddelbart føles det godt. Tror det passer meget godt til min restitution, at der går de der 4 dages tid imellem hver squat/dødløft og hver bænkpres runde.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

da det passer bedre ind i min dagligdag med 3 træningspas fremfor 4 om ugen.

Det var også primært derfor jeg valgte det. Jeg synes jeg har svært ved at finde tid til at skulle ned og træne 4 gange i ugen. Der går jo nemt 2-3 timer pr. gang, når det hele medregnes. Så kompenserer jeg bare ved at lave 1-2 extra workouts i ugen (som jeg kan lave herhjemme), for at holde volumen lidt oppe.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige været nede og dyste i noget øltønde løft nede i byen. George Olesen var nede og lave noget show i Frederica. Da jeg kom havde en butik udlovet en mobil telefon til 1500 kroner til den som kunne løfte en øltønde 3 gange op over hovedet. Da jeg så de personer som skulle deltage, så kunne jeg ikke tillade mig selv at de skulle vinde telefonen (jeg troede at den som klarede sig bedst ville vinde telefonen). Så jeg hoppede med.

Desværre fik vi at vide at vi kun måtte løfte den med begge hænder på samme side. Dette er uendeligt meget sværere. Samtidig var indholdet jo flydende, og det skvulpede helt vildt. Efter sigende vejede den kun 62,5 kg, men det føles som et tons når man skal holde på samme side af tønden, og når indholdet skvulper. Den er simpelt hen ikke til at balancere. Men der var ingen af de andre deltagere som kunne få den op over hovedet. Faktisk var der kun en som fik den til brystet. Så jeg troede allerede mobilen var hjemme :D

Første forsøg mislykkedes for mig, da det kom bag på mig hvor meget stabilitet og hurtighed det kræver. Anden gang fløj den på strakte arme, men forsøget havde åbenbart kostet for meget, for jeg brugte efterfølgende 3 forsøg på at få den op over hovedet igen uden held. Jeg spurgte ellers George om man ikke måtte holde på kryds af tønden, men så svarede han flabet "nej, for så kan min bedstemor jo også løfte den". Yeah right :D

Nå, men det endte med at jeg var den eneste som fik den op over hovedet en enkelt gang, og jeg fik en t-shirt som trøstepræmie. Jeg var lidt pissed, for den var jo ganske enkelt ikke tung. Den var bare skide svær at håndtere. Så jeg måtte pænt vinke farvel til "min" mobil telefon :sneaky:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Man må konstatere at det er noget af en styrke, som George Olsen går rundt med 737 gange over hovedet :pullup:

Var George olsen overhovedet overrasket over du kunne løfte den eller bare ligeglad!

PS : Husk at indvitere ham en tur på MOL, hvis du møder ham engang igen til øltønde løft igen!

Link to comment
Share on other sites

Der skal en god teknik til, når man skal løfte øltønderne. Vi har to af Georgs tønder nede i klubben, fra dengang han trænede hos os. Når man får tekniken på plads er de faktisk ikke så vansklige at tumle med.

Men tag endelig ikke fejl af Georg, han er ufattelig stærk. I stående stem med høje reps eller halve DL kan han jorder alle andre stærkmænd. Jeg har personligt set ham squatte med omkring 400kg flere gange til træning.

Link to comment
Share on other sites

>Thomas

Jeg har lige skrevet en email til Flemming Rasmussen, fik den fra den hjemmeside du linkede til mig med hans personlige stats.

Lavede også lidt promovering for MOL.

Skrev hvad hjemmesiden stod for og om han evt. kunne have en interesse i at poste lidt om sin personlige træning.

Folk er jo så glade for Niels, kunne være sjovt hvis vi kunne få andre af danmarks store drenge ind på MOL. -Men vist kun ønsketænkning! :D

Bliver sjovt og se om han svarer.

B) Vetö B)

Link to comment
Share on other sites

Indtil videre har jeg ikke haft nogen decideret dårlig dag på det nye program. Jeg synes det langsomt kører bedre og bedre. Den dynamiske bænkpres dag føltes meget bedre end sidste gang. Sidste gang var mine singles (efter speed sættene) noget langsommere end idag. De 140 kg kørte faktisk så godt at jeg øgede til 150 kg i sidste sæt. Den var dog lidt langsom. Men det bliver langsomt bedre og bedre. Mine chinups kørte jeg iøvrigt på nøjagtigt samme måde som speed bænkpres sættene. Sæt af 3 reps med 1 minuts pause. Tænk sig at jeg har lavet 30 chinups indenfor et kvarters tid. DAMN ;)

DYNAMISK BÆNKPRES MANDAG DEN 16/12-2002

Dynamisk bænkpres

1 sæt x 8 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 80 kg

worksets

8 sæt x 3 reps med 110 kg

1 single med 120 kg

1 single med 130 kg

1 single med 140 kg

1 single med 150 kg

Chin-ups "med forskellige greb"

10 sæt x 3 reps med kropsvægt

Clean and push-presses (kun 1. rep cleaned)

1 sæt x 3 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 70 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 110 kg

Dumbell bænkpres "paused"

3 sæt x 10 reps med 36 kg håndvægte

Dumbell shrugs

3 sæt x 12 reps med 44 kg håndvægte

Weighted abs

3 sæt x 10 reps med 80 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Pattøj> der er blevet spurgt om noget lignende i starten af loggen. Her er hvad jeg svarede.....

Bri> nej, leg curls har tæt på ingen overførlighed til squat og dødløft. Men der er primært 3 ting man kan gøre for at forøge styrken i et løft.

1. Den mest åbentlyse er at lave selve løftet. Man bliver maksimalt god til at squatte ved at squatte.

2. Den næste mulighed er at gøre det WSB løfterne gør på ME dag. Dette indebærer at man laver variationer af de 3 store, eller løft som ligner de 3 store meget. Det kunne for dødløft være goodmornings eller dødløft fra en lang række positioner, så man enten skal trække stangen kortere eller længere. I disse øvelser er overførligheden stor.

3. Den sidste mulighed er at lave det man kan kalde "muskeløvelser". Ovennævnte øvelser er deciderede løft. Og det er her leg curls kommer ind. Leg curls rammer hasemusklen godt, og kan bruges til at skabe hypertrofi i musklen. Og da en større muskel har et større kraftuviklingspotentiale, så vil det inddirekte komme squat og dødløft til gode. Andre muskeløvelser kunne være lat pulldowns, side laterals, triceps extensions osv.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Squat> og så skal man måske også lige se på det faktum at hasemusklen har 2 funktioner. Fleksion i knæleddet, og ekstension i hofteleddet. Så ved at træne leg curls i kombination med goodmornings/rumænsk dødløft, så rammer man begge funktioner. Dog vil jeg mene at glute-ham raises er 20 gange bedre end leg curls, men vi har ikke en rigtig glute-ham raise bænk i vores center, og alternativet bliver derfor manual hamstring raises. Desværre er den øvelse så hård at man er nødt til at assistere sig selv, eller nøjes med eccentrisk træning. Derfor har jeg valgt leg curls lige p.t.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share