Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Hvis man er en løfter i -110 kg klassen, så skal man lave minimum 690 kg i totalen for at kvalificere sig til at køre efter programmer på CMS niveau.

Hvis man er en løfter i -100 kg klassen, så skal man lave minimum 660 kg i totalen for at kvalificere sig til at køre efter programmer på CMS niveau.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Samtidig skal det vel også tages i betragtning, at de østeuropæiske atleter ofte er en form for profesionele(i kommunismens tid kaldte de dem for Stats-amatører) som ikke laver andet end at spise, sove og træne.

Jeg ville ihvertfald nødigt træne med så høj volumen, samtidig med at jeg arbejder 40-50 timer om ugen. Men det er jo nok bare mig der er :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Squat> jamen, det har du evigt ret i. Godt nok er deres træningsforhold derovre temmeligt primitive, men de har meget mere tid til deres træning, og de anvender et bredt spektre af restitutionsfremmende aktiviteter. Herunder også ting som ikke er helt lovlige. Selve principperne er gode nok, men det er nok de færreste som kan træne med så stor volumen 4 gange i ugen, hele året rundt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Angående Boris sheiko kan du så ikke bare køre en meget mild version af et Boris sheiko, også langsomt gå til et hårdere Boris sheiko program med større workload??? Eller er WSB kommet for at blive.

Du fik jo trodsalt 5 kg i squat da du prøvede det første gang!

Link to comment
Share on other sites

Samtidig skal det vel også tages i betragtning, at de østeuropæiske atleter ofte er en form for profesionele(i kommunismens tid kaldte de dem for Stats-amatører) som ikke laver andet end at spise, sove og træne.

Jeg ville ihvertfald nødigt træne med så høj volumen, samtidig med at jeg arbejder 40-50 timer om ugen. Men det er jo nok bare mig der er :chicken:

Se, det er jeg så enig i, men nu skal I også huske på at jeg faktisk er profesionel styrkeløfter lige for tiden, så er klart mere overkommeligt for mig, men jeg kan da så småt godt mærke at det tager hårdt på kroppen. :unsure:

Prøv at kalkulere workloaden uden opvarmningssættene, så vil du se at forskellen på mange af dagene ikke er så stor i squat og dødløft.

Jep, det er rigtigt. Til gengæld tror jeg så at selve worksættene reelt er hårdere, fordi man har brugt en masse energi på opvarmning. Iøvrigt så er de mangle tripler, som anvendes til opvarmning, godt egnet til at træne decideret eksplosivt, hvilket jeg selv gør. Generelt så har jeg oplevet at jeg faktisk føler mig mere eksplosiv de sidste 2 uger, gennem Sheiko, selvom decideret eksplosiv træning ikke indgår.

En anden vigtig faktor(synes jeg) er at hjælpeøvelser også er fast indlagt i den ægte version, hvorimod man selv sætter dem på den lette version af CMS, hvilket nok hænger sammen med udformningen af regnearket. Umiddelbart burde det ikke gøre nogen forskel, da man selv burde sætte dem på, men jeg føler mig nu lidt mere forpligtet til at medtage hjælpeøvelser, når nu de er inkluderet i forvejen, og har derfor mindre tendens til at skippe dem end første gang da jeg kørte den lette version af CMS.

Link to comment
Share on other sites

Hej Tue,

Du sendte mig en email for en uges tid eller to siden, hvor jeg svarede tilbage med et par spørgsmål. Jeg fik dog aldrig noget respons. Kan du ikke sende mig svar på følgende spørgsmål, på [email protected], så skal jeg lave det til dig i løbet af weekenden.

Din top p.t. i squat, bænkpres og dødløft ?? (gerne både udstyrsmaks og RAW maks)

Dine sticking points (der hvor du er svag/går i stå i alle 3 konkurrenceløft. Også gerne både med udstyr og uden)

Venlig hilsen,

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle egentlig have kørt dynamisk squat/dødløft dag idag, men det blev mere til en max effort squat/dødløft dag + dynamisk bænk dag i en stor blandet pærevælling. Årsagen var at Klaus Jensen, SAB og Lawman var nede og træne i Olympia idag.

Så jeg tænkte at jeg kunne bruge dagen på at se hvordan mit dødløft ligger lige p.t. Jeg lavede singles med 150, 170, 200, 230 og 262,5 kg idag. De 262,5 kg var forholdsvist tunge. Det var ikke så slemt fra bunden af, men der var lidt slinger i valsen i toppen. Så umiddelbart hverken godt eller helt skidt. Vil tro jeg er god for omkring 270 kg, hvis jeg decideret havde trænet for at toppe lige nu.

Jeg gik også efter ny PR i goodmornings til parralel, men selvom den var relativt nem, så manglede der lidt dybde. Jeg noterer den dog som PR alligevel, da den var for nem til at jeg gider at forsøge mig på den næste gang der skal makses i goodmornings.

Udover det blev det til lidt blandet sjov med gutterne. Kan knap nok huske alt det vi lavede :)

DIVERSE SQUAT/DØDLØFT ØVELSER + CG BÆNKPRES TORSDAG DEN 2/1-2003

Dødløft

1 sæt x 6 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 130 kg

worksets

2 singles med 150 kg

1 single med 170 kg

1 single med 200 kg

1 single med 230 kg

1 single med 262,5 kg

Olympisk squat

1 sæt x 8 reps med 100 kg

1 sæt x 8 reps med 120 kg

1 sæt x 8 reps med 140 kg

Close grip bænkpres

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 110 kg

1 sæt x 2 reps med 122,5 kg

1 sæt x 2 reps med 112,5 kg

Chinups

1 sæt x 8 reps med kropsvægt

Goodmornings til parralel

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 single med 100 kg

1 single med 140 kg

1 single med 180 kg

1 single med 202,5 kg ny 1RM PR med 2,5 kg

Dips

1 sæt x 8 reps med kropsvægt

Hammer curls

1 sæt x 6 reps med 36 kg håndvægte

Bænkpres maskine :retard:

1 sæt x 7 reps med 130 kg

Iøvrigt bliver min træning nok lidt ustruktureret, og kommer til at afvige lidt fra planen de næste 14 dage, indtil min sidste eksamen er overstået.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ups, glemte at skrive et par ting på. Vi dystede også i flest reps med træstammen, og i pinch gripping på 1 x 15 kg skive og 1 x 25 kg skive. Det er jeg nødt til at nævne, eller bliver Klaus sur. Han slog mig nemlig i begge sæt pinch-gripping. Selvfølgelig kun fordi jeg skulle starte i begge sæt ;)

Stående skulderpres med træstamme

1 sæt x 15 reps med 57 kg

Pinch-gripping

1 sæt x 39 seks. med 15 kg skive

1 sæt x 26 seks. med 25 kg skive

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige et spørgsmål ang. Goodmornings. På video-klippet kan jeg se du skyder røven bagud, altså bukker ned i benene. Er det ikke meningen man skal holde benene helt strakte ligesom her, eller kan man fint lave din variation af øvelsen?

Jeg udfører øvelsen, som manden på linket gør det, men det er lidt ubehageligt, da jeg nogen gange har problemer med at holde vægtstangen på plads når jeg bukker forover, den ruller altså ned mod mit hoved. Dette problem løses jo ved at bukke ned i benene som du gør, men er øvelsen så ligeså effektiv?

Link to comment
Share on other sites

Plexus> nej, IKKE strakte ben. For det første kan man ikke løfte noget der gør noget på den måde. For det andet, så er hasemuskelaktiveringen faktisk større når man åbner lidt op i benene. Og for det tredje, så kommer stangen langt ud foran tæerne med strakte ben, samtidig med at ryggen kommer til at runde lidt. Alle ting som jeg ikke turde gøre, med henblik på at passe på ryggen. Iøvrigt så er det nogenlunde sådan WSB gutterne laver deres goodmornings i WSB videoerne.

Anabol> det skulle være mig :D

Iøvrigt så kan man se jeg laver adskellige fejl i dødløftet på de 262,5 kg. Stangen får lov at vandre væk fra kroppen, hvilket går at man skal arbejde uendeligt meget mere, end hvis man får den trukket korrekt. Jeg mister også lidt spænding i ryggen lige efter den indledende eksplosion, hvilket gør at benene bliver strukket for hurtigt i forhold til ryggen. Dette gør at slutningen bliver hårdere end den burde. Og så kommer jeg jo lige til at lave en "Klaus Jensen" til sidst, selvom det egentlig ikke var nødvendigt :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Vetö> ja, 230 kg er forholdsvist nemt for mig. Jeg vil tro jeg kunne lave 4-5 reps med den vægt. Jeg skal op over 250 kg før jeg virkelig skal arbejde. Tilgengæld er det også her der ikke må gå ret meget galt. Rammer man den ikke rigtigt, så enten får man den ikke, eller også bliver løftet unormalt hårdt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej thomas.

din hotmail er vist fuld så jeg skriver lige til dig her - så må du lige få slettet nogle af dine mails :D

jeg ved ik hvor lang tid programmet skal vare, men jeg regner ihvertfald med at jeg gerne vil træne efter systemet i min 3mdr..

ville gerne hvis jeg også kunne tage lidt på.

mine stickingspoints må være: i squat går jeg død helt i bunden ellers mister jeg balancen på den er svag i maven så jeg mangler lidt stabilitet - har tænkt på at begynde at træne front squat for at rette lidt op på det?

i bænk dør jeg ca 10cm over brystet

i død dør jeg ca 20cm over gulvet..

jeg træner i et meget veludstyret center så jeg vil våge at påstå at jeg har mulighed for at træne alt!

venlig hilsen tue

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share