Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Så blev det igen ME squat/dødløft dag. Jeg valgte en øvelse som er en decideret svaghed for mig. Dødløft fra midt-skinneben (skiverne er 18 cm over jorden). Det er et meget underligt træk. Der er ingen leg-drive, som i almindelig dødløft fra jorden. Og ryggen er alligevel så langt nede at det ikke giver den store fordel der. Jeg har aldrig trukket mere end mit max i almindelige dødløft, fra denne position, og det blev det heller ikke til idag. Faktisk har jeg aldrig maxet fra lige nøjagtigt den her position, og jeg mener det bedste jeg har trukket derfra er 250 kg. Jeg fik 260 kg idag, og missede 270 kg. Sjovt nok var de 260 kg lette nok da jeg først fik dem i bevægelse, mens de 270 kg lå helt stille. Så det er virkelig et død-punkt. Næste gang må jeg hellere lave lidt goodmornings eller squat. Det går jo ikke og dødløfte hver gang det er ME dag ;)

Iøvrigt så blev det til temmeligt mange hjælpeøvelser. Nok lige i overkanten af traditionel WSB, men jeg har jo lidt længere restitutionstid at trække på.

MAX EFFORT SQUAT/DØDLØFT ONSDAG DEN 18/12

Dødløft fra midt-skinneben "skiverne 18 cm over jorden"

1 sæt x 5 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

worksets

1 single med 140 kg

1 single med 190 kg

1 single med 230 kg

1 single med 260 kg ny 1RM PR

1 single med 270 kg miss

Olympisk squat

2 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 100 kg

1 sæt x 6 reps med 140 kg

Chinups

1 sæt x 8 reps med kropsvægt ny PR med 125 kg kropsvægt

1 sæt x 6 reps med kropsvægt

1 sæt x 4 reps med kropsvægt

Leg curls

1 sæt x 10 reps med 80 kg

1 sæt x 8 reps med 90 kg

1 sæt x 6 reps med 100 kg

1 sæt x 6 reps med 110 kg (bunken)

Weighted ab machine

3 sæt x 10 reps med 80 kg

Barbell curls

2 sæt x 6 reps med 60 kg

Rear delt raises

3 sæt x 10 reps med 14 kg håndvægte

Back raises

2 sæt x 20 reps med kropsvægt

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

8rep i chinups :o :devil: Du er rigtig ved at kunne reppe i chin ups ;)

Træner du ikke med Tonni mere, efter at du er gået over til WSB og han træner Johans program? Det kunne ellers være sjovt at se hvad Tonni havde trukket i dødløft efter jeg ved at han heller ikke er glad for den trækdistance som du trak fra idag?

Link to comment
Share on other sites

Du er rigtig ved at kunne reppe i chin ups
Ja, min kropsvægt taget i betragtning så er jeg egentlig OK stærk i chinups. Jeg tror jeg vil prøve med ekstra vægt når jeg kommer over 10 chins. Et mål kunne være 125 kg kropsvægt + 40 kg ekstra for 3 reps :devil:
Træner du ikke med Tonni mere, efter at du er gået over til WSB og han træner Johans program?

Vi træner normalt de samme dage, så vi kan hjælpe hinanden, men ellers træner vi hver for sig. Det ser dog ud til at programmet virkeligt virker for ham i bænkpres. Han nakkede 6 sæt x 3 reps med 150 kg i bænkpres idag. Temmeligt imponerende. Men hans dødløft er helt i hundene pga. et rygproblem.

Det kunne ellers være sjovt at se hvad Tonni havde trukket i dødløft efter jeg ved at han heller ikke er glad for den trækdistance som du trak fra idag?

Nej, lige netop denne position er endnu dårligere for Tonni. Jeg har set ham misse 230 kg fra den position. Men generelt tror jeg ikke han kan slå mig i nogen form for dødløft p.t. Til gengæld har han overhalet mig i bænkpres og squat. SVIN :bigsmile:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hey, Reelt har han vel ikke overhalet dig i bænkpres ;) Jeg mener da at hans bedste RAW-maks er 157,5 og du har taget 172kg, så der er da et stykke endnu for knægten ;) At han så har taget 185 i trøje er vel en anden ting! Men det virker lidt som om at Tonni er ofte stærkere end dig i de tre store, mens du ofte nakker ham i en ME-effort øvelse. Måske Tonni er bedre neuralt tilpasset og du måske har lidt større masse og er mere all-round!

Men det er jo bare sådan at det er hovedløftene der tæller i styrkeløft ;) Ærgeligt for jeg er ellers superstærk i calvraise :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener da at hans bedste RAW-maks er 157,5

Ikke længere. Han har taget 165 kg x 1 rep RAW. Han har taget 160 kg x 3 reps RAW. Og han har taget 150 kg x 5 reps RAW. Og de 165 kg var efter en træningsrunde. Så mon ikke han er god for mere. Så reelt er han over mig nu. Squat har han været det længe.

Det eneste jeg er stærkere i er stort alle rygøvelser. Det værende alle former for dødløft (også konkurrence dødløft), rows, goodmornings etc. Jeg kan også nakke ham i alt som har med skulderpres og pushpresses og gøre. Men squat og bænkpres må jeg nok forære ham :D Lige nu.......

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Tonni går sku da fuldstændig amok med sin styrke! Jeg er sikker på der er en ægte viking gemt i ham! he he he :devil:

Ps 6x3 150 var det pga det var Dynamisk dag! Hvad ligger hans bænk på??? :devil:

Link to comment
Share on other sites

Kunne det ikke have noget af skylden for hans rygproblem?

Det mener jeg ikke det er. Hans lænd runder nemlig ikke. Og det er der problemet er. Han var for nyligt i Horsens og få Johan til at komme med et bud. Johan mente det var den måde han kørte mave på (situps med vægt på roman chair bænk), og det er ikke helt utænkeligt. Min lænd kan ihvertilfælde ikke lide at køre den på den måde Tonni gør.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Vetö> jamen det skal skam ikke have nogen overførlighed overhovedet. Extra workouts er noget man i WSB laver for at øge arbejdskapaciteten og for at fremme restitutionen efter tunge dage. Så det er ikke noget man laver for decideret at øge styrken. Det laves med ultra lette vægte for at få lidt blod igennem de mørbankede muskler.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Endelig en dag som ikke gik så vanvittigt godt. Jeg skulle maxe i board presses (bænkpres til klods for dem som foretrækker dansk). Min gamle PR var 180 kg, og jeg tænkte jeg ligeså godt kunne udligne den og så gå for en PR. Men det skulle ikke være idag. Jeg missede den desværre. Men OK, jeg har ikke haft noget tungt på stangen længe i bænkpres, og jeg har ikke kørt tunge board presses i mange måneder. Så det er vel OK. Jeg fik dog sat en masse PR´s i chinups. Jeg er ved at være god til det skidt der :D

MAX EFFORT BÆNKPRES FREDAG DEN 20/12-2002

Board presses "fra ca. 6 cm klods"

1 sæt x 6 reps med 60 kg (uden klods)

1 sæt x 5 reps med 90 kg (uden klods)

worksets

1 single med 110 kg

1 single med 130 kg

1 single med 140 kg

1 single med 150 kg

1 single med 160 kg

1 single med 170 kg

1 single med 180 kg miss

1 single med 175 kg

1 single med 177,5 kg miss

Chinups "med medium greb"

1 sæt x 3 reps med kropsvægt

1 sæt x 3 reps med kropsvægt + 15 kg 3RM PR

1 sæt x 3 reps med kropsvægt + 10 kg

1 sæt x 4 reps med kropsvægt + 5 kg

1 sæt x 6 reps med kropsvægt

Bent over barbell rows "overhånds greb"

1 sæt x 8 reps med 60 kg

1 sæt x 8 reps med 80 kg

4 sæt x 8 reps med 100 kg

Dumbell side laterals

4 sæt x 8 reps med 14 kg håndvægte

Skulle egentlig have kørt noget triceps, men jeg gad ikke rigtigt mere, så jeg daffede hjem.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Idag var lidt en blandet landhandel. Squat kørte ikke voldsomt godt. Hastigheden var egentlig god nok i nogen af sættene, men min form var meget uregelmæssig, og hastigheden svingede fra sæt til sæt.

Dødløft kørte super godt. Jeg havde bestemt mig at køre speed doubles idag, for at få lidt variation. Der var ikke engang den store forskel på 180 kg og 190 kg idag.

DYNAMIC EFFORT SQUAT/DØDLØFT DAG MANDAG DEN 23/12-2002

Dynamisk squat

2 sæt x 6 reps med 50 kg

worksets

3 sæt x 2 reps med 90 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

6 sæt x 2 reps med 145 kg

Dynamisk dødløft

2 sæt x 2 reps med 130 kg

5 sæt x 2 reps med 180 kg

1 sæt x 2 reps med 190 kg

Chinups "med forskellige greb"

1 sæt x 6 reps med kropsvægt

1 sæt x 5 reps med kropsvægt + 10 kg ny 5RM PR

4 sæt x 5 reps med kropsvægt

Back raises

2 sæt x 20 reps med kropsvægt

Weighted ab machine

2 sæt x 15 reps med 70 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Har været til noget familie tam-tam idag ude ved mine forældre, så jeg fik ikke tid til at komme ned i centret og træne. Så jeg smuttede lige hurtigt op i skuret og fik banket mit speed bænkpres af på min gamle bænk, så jeg trods alt fik det i hus. Jeg kan fortælle at det er temmeligt ondt at træne i et koldt skur, hvor stangen er så kold at den næsten "brænder" i hænderne på en. Men i hus kom det. Sluttede med et high-rep sæt med medium greb, for at kompensere for at mine triceps ikke bliver trænet idag.

DYNAMIC EFFORT BÆNKPRES ONSDAG DEN 25/12-2002

Dynamisk bænkpres

1 sæt x 6 reps med 40 kg

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 4 reps med 80 kg

worksets

1 sæt x 3 reps med 100 kg

2 sæt x 3 reps med 110 kg

2 sæt x 3 reps med 120 kg

1 sæt x 3 reps med 130 kg

1 sæt x 2 reps med 145 kg

backoff sæt

1 sæt x 20 reps med 80 kg med medium greb

Og så gik jeg ind og åd videre ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ganske udemærket træning idag. Alt taget i betragtning. For det var en noget kvalm affære. Jeg har fuld respekt for dem som har kørt min WSB hybrid. For jeg kørte 5 sæt x 6 reps i dødløft idag, med 3 minutter mellem sættene. Og det var dælme ikke rart. Også tiltrods for den lette vægt. Så respekt til dem som har kørt 6 sæt x 6 reps med 1 minuts pause.

Dagens ME øvelse var olympisk squat. Da jeg ikke have en god spotter til rådighed, så valgte jeg at køre et rep sæt med 180 kg, istedet for max single. Normalt kører jeg altid med knæbind når det er tung træning, men jeg valgte at køre helt RAW idag. Og det gik også ganske glimrende, selvom jeg ikke var voldsomt hurtig fra bunden af (sikkert pga. de manglende knæbind). Jeg fik 6 reps med 180 kg. Og da jeg aldrig har kørt øvelsen RAW, så er det rep rekord med 180 kg.

MAX EFFORT SQUAT/DØDLØFT FREDAG DEN 27/12-2002

Olympisk squat "RAW"

2 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

worksets

1 single med 120 kg

1 single med 140 kg

1 single med 160 kg

1 sæt x 6 reps med 180 kg ny 6RM PR

Dødløft

5 sæt x 6 reps med 165 kg

Weighted ab machine

3 sæt x 15 reps med 60 kg

Jeg kørte ikke særlig mange hjælpeøvelser idag. For det første fordi jeg har valgt at deloade lidt i den her uge, volumenmæssigt. For det andet fordi jeg nok tager ned og hjælper Tonni med at træne imorgen, og så er der jo plads til lidt chinups og diverse.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Holy shit de 5 sæt x 6 reps i dødløft har givet mig den onde DOMS i mine baller og mine traps. Man må åbentbart bruge røven mere end man regner med i dødløft.

Thomas

Eller også er det dit rep.maks sæt i squat der kan mærkes :)

Tillykke med 5000 indlægsjubilæummet :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share