Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

TJ:

Jeg tog lige et kig på dine forskellige videoer. Der var noget som slog mig; du sænker dig ret langt ned, når du kører dips - under vandret. Er det sædvanlig praksis for dig og hvad siger dine skuldre til det? :retard:

Personligt er jeg en smule ræd for at få skuldersmerter (igen) ved at belaste skulderen meget i yderstillinger.

Link to comment
Share on other sites

Havde egentlig tænkt mig at blive hjemme fra træning idag, for at kunne læse hele dagen, men det kunne jeg ikke overholde. Det blev til en hurtig omgang bænkpres.

DYNAMIC EFFORT BÆNKPRES MANDAG DEN 6/1-2003

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

worksets

8 sæt x 3 reps med 120 kg

Chinups

5 sæt x 5 reps med kropsvægt

Barbell shrugs

1 sæt x 6 reps med 140 kg

6 sæt x 6 reps med 170 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

nu er det sjældent jeg kører dips i det hele taget
- Jeg troede ellers at det var massebygger numero uno til triceps. Grunden til du ikke kører så meget dips har det kanske noget med dit wsb-program at gøre?

For jeg synes aldrig at jeg har set den nævnt i de mange wsb-artikler jeg efterhånden har pløjet igennem.

Mvh

Torben F

Link to comment
Share on other sites

Dips er en god øvelse til både triceps, skulder og bryst. Det er dog en øvelse som egner sig bedst til folk UNDER 100 kg. Den tærer meget på skulder og albueled, hvis man laver den regelmæssigt. Derfor har jeg aldrig lavet den på regelmæssig basis. Foretrækker øvelser med en lidt større overførlighed til bænkpres, som f.eks close grip bænkpres.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tror egentlig det er pullups jeg kører. Jeg er efterhånden blevet snotforvirret over begreberne pullups og chinups. Når jeg siger chinups, så er det fordi jeg trækker til hagen er over stangen. Jeg kører med overhåndsgreb, og medium bredde. Chinups er vist normalt med underhåndsgreb, hvor biceps bliver aktiveret mere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Okay, jeg har også selv i lang tid kaldt pullups for chin ups, og når alt kommer til alt, så betyder det jo heller ikke så meget hvad det lige nøjagtig hedder!

Men pullups som du kører er virkelig en god øvelse for lats'ne! Jeg synes faktisk at den er overlegen diverse former for rows. At rows så aktivere trapezius og rhomboiderne meget mere er så en anden historie, men det ved du jo alt om ;)

Ihvertfald så er pullups en hårdere øvelse end chinups, og det gør jo kun dine 9 reps med 125kgs kropsvægt endnu mere imponerende :devil:

Link to comment
Share on other sites

xax> nu laver jeg så ikke chinups/pullups, på baggrund af EMG målinger. Jeg laver dem fordi jeg vil være bedre til at lave chinups/pullups. Jeg synes det er imponerende hvis man med relativ tung kropsvægt kan lave den slags. Jeg har 2 mål. Det ene er 15+ reps med kropsvægt. Det andet er 3 reps med 40 kg oveni mine 125 kg kropsvægt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hehe! Siger Xax der endnu ikke kan tage chinups med egen kropsvægt ;)

At EMG målinger viser noget andet bliver man selvfølgelig nød til at forholde sig til, men ikke desto mindre så har chinups været meget mere effektiv for mine lat's end alle mulige former for rows!

Det kan så muligvis skyldes at jeg presser mig selv mere i chinups, laver dem mere straight, at trapezius og rhomboidere er flaskehals ved rows osv osv..

Men det ændre ikke ved at chinups er en rigtig god øvelse, så du kan godt til at komme igang, Xax :tongue: ;)

Link to comment
Share on other sites

hehe! Siger Xax der endnu ikke kan tage chinups med egen kropsvægt ;)

...

Men det ændre ikke ved at chinups er en rigtig god øvelse, så du kan godt til at komme igang, Xax :tongue:  ;)

Lodret løgn for jeg har nemlig lavet helt op til 5 chinups på en træt ryg, uden hjælp i mine Bill Starr dage B)

Som sagt jeg tror bare at chins ikke er bedre end rows, men at det føltes sådan fordi ens lats vokser mere end de andre rygmuskler, og så må vi vist hellere holde op med at svine i Thomas's log... :unsure:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ved at have småtravlt med læsningen, så denne her træning bliver den sidste på den her side af eksamen. Jeg tager simpelt hen 1 uge fri indtil næste onsdag, så jeg kan få banket det sidste læsning af. Idag blev det til lidt squat og dødløft, som egentlig ikke kørte voldsomt godt. Egentlig var det dynamisk dag, men jeg kørte lidt tungere end jeg normalt ville have gjort, pga. at jeg nu tager en lille pause. De sidste par sæt på 150 kg i squat var ikke ligefrem hurtige. Dog heller ikke tunge. Sættet med 210 kg i dødløft var dog tungere end det normalt er med 210 kg (nu tog jeg så også 5 reps. Jeg burde måske have stoppet ved 3). Men det er også kun 6 dage siden jeg havde min crazy-day med Klaus Jensen hvor det både blev til træningsmaks i dødløft og goodmornings.

Squat

2 sæt x 6 reps med 50 kg

worksets

2 sæt x 2 reps med 80 kg

2 sæt x 2 reps med 110 kg

2 sæt x 2 reps med 130 kg

2 sæt x 2 reps med 150 kg

Dødløft

1 sæt x 3 reps med 150 kg

1 sæt x 3 reps med 170 kg

1 sæt x 3 reps med 190 kg

1 sæt x 5 reps med 210 kg

Dumbell rear laterals

1 sæt x 8 reps med 12 kg håndvægte

3 sæt x 8 reps med 16 kg håndvægte

Pulldowns behind the neck

1 sæt x 10 reps med 70 kg

4 sæt x 8 reps med 75 kg

Back raises

2 sæt x 15 reps med kropsvægt

På gensyn næste onsdag.......

Med mindre det bliver til lidt kardio-træning ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt gik min makker, Tonni "Wonderboy" Jensen, totalt amok idag, og maksede i bænkpres, selvom det ikke lige var planen for idag. Han fik 177,5 kg uden pause på brystet. Det er lige en forbedring på 12,5 kg. Ikke ringe. Nu tror jeg ligefrem på at han tager de 200 kg med trøje, som han varsler til næste konkurrence.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share