Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

Jeg hopper med på bølgen og siger velkommen tilbage. Bliver dejligt med endnu en log at følge med i :bigsmile: Og spændende med de nye mål. Du skal ikke ud og prøve kræfter med lidt licens når nu det er cyklingen der får al kærligheden i denne omgang?

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle jeres tilkendegivelser. Det er fedt at I har lyst til at følge med igen :biggrin:

Du skal ikke ud og prøve kræfter med lidt licens når nu det er cyklingen der får al kærligheden i denne omgang?

Nej, det skal jeg ikke. Jeg har ikke rigtig lyst til at prøve det af, og er også bare mere til de lange seje løb i stedet for de kortere eksplosive. Skal jeg køre løb, så bliver det nogle MTB løb samt lidt motionsløb på raceren.

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det skønt med den velkomst I giver min tilbagevenden:-)

De manglende updates de sidste dage skyldes ikke dovenskab, men nærmere det faktum at det først er nu at jeg er ved at være nogenlunde ovenpå igen. Synes godt nok at det har været en sej omgang, men ok, bedre blev det heller ikke af lidt festen i weekenden..... Faktisk fik jeg skadet mig selv i min brandert, da jeg formåede at styrte på hovedet ned ad en trappe. Av for den, kæmpe bule i hovedet, blå fod og en hånd der ikke rigtigt kan bevæges blev resultatet. Heldigvis er ingen af delene af alvorlig karakter, så om et par dage er jeg på toppen igen. Indtil da vil jeg forsat holde træningsfri, hvilket passer fint da jeg alligevel skal en smut til møde i Glasgow imorgen.

Forresten, så har jeg købt ny cykel..... Update følger senere på ugen:-)

Link to comment
Share on other sites

Faktisk fik jeg skadet mig selv i min brandert, da jeg formåede at styrte på hovedet ned ad en trappe. Av for den, kæmpe bule i hovedet, blå fod og en hånd der ikke rigtigt kan bevæges blev resultatet.

AV for s....! :crazy:

Godt det ikke gik værre, trods alt. Det må have været en virkelig god fest :4drunk:

Link to comment
Share on other sites

Hov hov Nic, så slemt er det da heller ikke :hehe:

Det er ikke meget træning det er blevet til de sidste 14 dage. Rent faktisk mindes jeg ikke hvornår jeg sidst har klokket så få timer i træningsdagbogen, som jeg har gjort den seneste tid. Jeg skal ikke lægge skjul på at det ikke ligefrem behager mig, men sygdom kombineret med rejser med arbejde har gjort det svært at undgå.

Igår var jeg dog tilbage i sadlen igen. Desværre ikke udendørs - det tillod vejret ikke rigtigt - men indendørs til en god og fokuseret gang træning på min Body Bike Connect.

Jeg startede min session med en god lang opvarmning på hele 30 min, hvor jeg byggede langsomt op, kørte et par korte spurter og ellers bare holdt et konstant tråd omkring 140 watt. Jeg kunne godt mærke at kroppen forsat var mærket af sygdom samt rejseaktivitet, så det tog mig lidt tid at få kørt stivheden ud af stængerne, men efterhånden som minutterne gik fik jeg langsomt åbnet op.

Derefter kørte jeg 5 x 2 min intervaller @ 240 watt, hvilket for mig svarer til ca. 120% af FTP. Mellem intervallerne rullede jeg for let belastning i 2 min.

Jeg var på ingen måder flyvende mens jeg kørte intervallerne, men jeg fik dem i hus og det var trods alt det vigtigste.

Efter de korte intervaller forsatte jeg med moderat belastning i ca. 10 min, inden jeg påbegyndte dagens sidste intervalblok bestående af to intervaller på henholdsvis 15 og 20 min. Intervallerne blev kørt med ca. 180 watt hvilket svarer til 90% af FTP. Hårdt nok, men benene var heldigvis endelig kommet lidt i gear, så det gik faktisk overraskende glat.

I alt blev det til 1 time og 50 min i sadlen med 160 watt i avg og en ganske flot pulskurve for den samlede session :smile:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbage :-)

Jeg glæder mig til at følge med i din træning, selvom det i denne omgang ikke bliver i forbindelse med triathlon.

Lad os så få nogle skud af din nye bike!

Tak for det:-)

Jeg skal nok få lagt lidt billeder op. Jeg mangler bare lige et par detaljer før den er klar til fremvisning.

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Weekend update

Fredag

Selvom forholdene ikke var 100% optimale til en tur på den nye landevejsracer, så greb jeg alligevel chancen da solen tittede frem fredag eftermiddag. Min ivrighed efter at teste det nye udstyr var ganske enkelt for stor til at tøjle......
Afsted det gik. Ikke noget vildt, bare en lille test tur for at spolet benene lidt og få fornemmelsen af den nye cykel. Og hvilken herlig oplevelse det var:-) Mere af det! NU!!!!

Cykling: 45 km

Lørdag

Snekaos herskede i det midtjyske, så jeg tog den komfortable løsning og valgte en stue-session på min body bike. Ikke værst, hvis jeg da lige ser bort fra en total energiforladt krop, der ikke rigtigt gad at samarbejde. De planlagte intervaller blev derfor droppet og erstattet af lidt lystbetonet rul. Fint nok på en off day.

Indendørs cykling: 60 min @ 156 watt i avg.

Søndag

Lørdag aften var jeg til koncert, så selvom jeg på forhånd havde planlagt en længere løbetur med min søster, må jeg indrømme at forventningerne ikke var specielt høje til søndagens træning. Planen var at løbe ud til de gamle og så luske os til lidt aftensmad og ikke mindst et lift hjem igen. En hel god plan, hvis det ikke havde været for den stive kuling der blæste lige i fjæset på os 70% af turen. Vinden var så hård at tårerne konstant trillede ned ad kinderne, samtidigt med at tempoet var skildpade langsomt og løbestilen meget foroverbøjet og akavet. Det føltes seriøst som at løbe på en 4-5% stigning.
Da vi endelig nåede målet var det da også to trætte tøser der dejsede rundt på bryggerst gulvet, men heldigvis stod mutti straks klar med lidt energi, så efter at have pulsen lidt ned var vi hurtigt nogenlunde ovenpå igen. Trætte ja, men meget tilfredse med at have tilbagelagt distancen under de forhold.

Løb: 14 km @ 5:35 min/km

Link to comment
Share on other sites

Jeg gik kold til spinning idag - sådan rigtig kold! Skælvende hænder og ben, koldsved og absolut ingen energi! Behøver jeg fortælle hvor ufedt det var? Næppe...... Årsagen var helt klart manglende carbs, men at virkningen kunne være så markant havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig!

Spin: 1 time 50 min

Countdown er nu igang! En dejlig lang påskeferie starter nemlig på fredag:-) Mit gamle job tillod sjældent ferie i påsken, så det er virkelig en luksus uden lige bare at kunne stemple ud. Desværre kunne jeg godt have håbet på noget bedre vejr, for ugen skal ikke bruges til andet end cykling. Er der nogen der er frisk på en spontan tur sydpå?? Bare pakke bilen og så stikke afsted og ikke stoppe før solen skinner og temperaturen er over 15 grader c;-)

Link to comment
Share on other sites

Efter en længere periode hvor det har været noget småt med løb, har jeg endelig fået lidt gang i det igen. Således smuttede jeg i centret direkte efter job idag for at få dagens session sat på kontoen, inden div. dårlige undskyldninger ville melde sig på banen. Man kender vel sig selv;-)

Løb: 60 min = 11,5 km løbet progressivt

Starten var lidt tung, men jeg fik løbet mig varm og endte faktisk med at være helt godt tilfreds med resultatet:-)

Link to comment
Share on other sites

Men serioso, skulle den sne ikke snart fise tilbage til Grønland så man kan komme ordentligt ud!!!

Jo, gu skulle den så! Jeg har sådan set planlagt ferie i den kommende uge i håbet om at få trænet igennem - udenfor. Nu har jeg - i håb om vejrmæssig bedring - flyttet ferien til ugen efter påske i stedet, for det vejr vi har pt er da helt håbløst!

Link to comment
Share on other sites

Det har været en god træningsuge for mig i denne uge:-) For første gang i flere uger er hverken rejseaktivitet eller sygdom kommet på tværs, så det er blevet udnyttet til at få skruet lidt op for mængderne.

Torsdag

Jeg var lidt presset på tid efter arbejde, da jeg havde en middags aftale med min mor på byens bedste italienske restaurant kl. 19. Faktisk var jeg på nippet til at droppe træningen - motivationen var ikke rigtigt til stede - men heldigvis kom min søster en smut forbi og gav mig en opsang;-) Det er altså fordelen ved at være flyttet retur til Herning. Familien er tæt på, og især forholdet til min søster er blevet helt sublimt de seneste måneder.

Cykling: 1 time og 5 min @ 156 watt i avg

Jeg kørte 10 x 1 min intervaller med et godt power output (ca. 260 watt) og med lidt let rul imellem. Resten af tiden var ren og skær hygge, hvis man ellers kan kalde det det når man ligger med en puls omkring 75% af max;-)

Fredag

Jeg havde æren (den tvivlsomme??) af at undervise i spinning fra 6-7 om morgenen. Det er ikke noget jeg gør særlig ofte, da jeg har svært ved at motivere mig til at være på overfor andre på dette ukristelige tidspunkt. Morgentræning er og bliver dog en genial start på dagen, så måske jeg burde gøre det lidt oftere.....

Efter job kredsede jeg lidt omkring mig selv derhjemme, og kunne ikke helt finde ud af hvad der skulle ske. Jeg hoppede derfor i løbetøjet, for måske en lille resitutionstur kunne få mit hoved justeret lidt ind;-) Og ganske rigtigt - 50 min senere var der en hel anden klarhed i skallen på mig! Motion, det virker hver gang!

Spin: 50 min @ 81% af max

Løb: 9,3 km @ 5:25 min/km - intet pulsbælte, men dejligt roligt

Lørdag

Jeg havde håbet på at vejret ville være tilpas indbydende til en udendørs cykeltur lørdag formiddag, men desværre var der faldet lidt sne natten over, så vejene så både glatte og kolde ud. Dette faktum skulle dog ikke ødelægge mit humør, så fuld af motivation og med god musik på iPod´en hoppede jeg i sadlen på spinningcyklen inde i stuen. Planen var en lang session som ville kunne gøre det ud for en trilletur på landevejen.


Det er ikke altid det letteste i verdenen at motivere sig til flere timers indendørs træning, men igår var det faktisk ikke noget problem. Min motivationsfaktor var tre af mine venner, som igår deltog i Gudenå Challenge - et trailløb på 78 km. Hver gang jeg begyndte at små-kede mig og lede efter undskyldninger for at stå af cyklen, hev jeg dem frem i tankerne og prøvede at sætte mig ind i hvilke mentale og fysiske issues de måtte kæmpe med. Det satte ligesom min dejlig varme indendørs cykeltur lidt i perspektiv.....;-)

Cykling - 2 timer 35 min @ 153 watt i avg. (75% af max i avg.)

Søndag

Siden jeg er flyttet til Herning, har jeg gået og spekuleret lidt over hvilken cykelklub jeg skulle melde mig ind i. Jeg vil gerne finde en klub som cykler på et rimelig seriøst niveau, og hvor der er andre at træne med på min egen alder. Tanken om at finde en klub med andre piger på mit niveau, har jeg mere eller mindre droppet, for det er nærmest umuligt at støve op her i området.

Idag var der sæsonstart i Hammerum-Gjellerup Cykelklub, så jeg besluttede mig for at møde op. HGC er en motionsklub med ca. 240 medlemmer. Desværre kunne jeg efter dagens træning konstatere, at alders gennemsnittet var noget over mine "beskedne" 32 år. Det irriterer mig lidt, for jeg vil rigtig gerne bruge cyklingen til at udvide mit netværk heroppe i det midtjyske......

Inden afgang snakkede jeg lidt om niveauet med formanden, og han rådede mig til at køre med B holdet. Efter at have taget et kig på A holdet, tror jeg egentlig sagtens at jeg kunne have siddet med der, men hellere være i den stærkeste del af B holdet den første gang end sidde og hænge på A holdet. Hænge kom jeg da heller ikke til - langt fra faktisk! Jeg var helt klart en af de stærkeste i gruppen, så jeg fik bidraget godt med nogle fine føringer ude i den hårde og kolde vind. Desværre var der lidt for mange af de andre der hang, men sådan er det nok altid her i starten af sæsonen;-)

Det blev ikke verdens længste tur, men en fornuftig start på sæsonen. Endnu er jeg dog ikke sikker på om HGC skal være min klub, eller om jeg skal researche lidt mere. Tror umiddelbart på det sidste......

Cykling: 66 km @ 27,7 km/t

Total set er det blevet til 11 timer og 6 min træning i denne uge. Slet ikke værst;-)
Men please, lad nu lige temperaturen komme over 0 grader c! Jeg kan altså ikke holde varmen på de længere ture, når det skal være så f****** koldt!!!! :-(

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor egentlig ikke bare Herning Cykelklub? Den er måske ikke så magtfuld eller attraktiv længere? Det var jo en virkelig magtfaktor, da fatter her kørte cykelløb. Dengang var de sgu' godt kørende i deres (blå/røde?) trøjer med Midtbank navnet på. Verner Blaudzun, Henning Jørgensen og Eigil Sørensen var godt nok en skarp trio. Og da jeg kørte junior, havde de en lille fyr i drengeklasserne, der hed Bjarne ... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor egentlig ikke bare Herning Cykelklub?

Af den simple grund at jeg næppe er god nok.

HCK består af licensryttere i alle aldersgrupper, og her tvivler jeg ganske enkelt på at jeg kan sidde med. Jeg har researchet lidt, og pt. er der ingen piger der træner med på seniorholdet. Havde der bare været det, så havde jeg nok godt turde at dukke op. Men nu, ja kald mig bare for en kylling, bliver jeg i stedet væk, da jeg ikke har lyst til at blive kørt i smadder af en flok hardcore licens drenge.

Link to comment
Share on other sites

Ah, okay, forståeligt nok. Jeg tænkte bare, at den måske var så stor, at der - ligesom i ABC - er et ret stort hold pige-/dameryttere, der kan holde moralen oppe og støtte hinanden

Havde det bare været tilfældet, så havde der ikke været tvivl om mit valg.

Måske jeg bør overveje at give det et forsøg, for der er sikkert væsentlig flere yngre hoveder, og samtidigt ligger deres klubhos bare sølle 100 m fra hvor jeg bor;-) Må samle mig lidt mod......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share