Arnes log - 2 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Tirsdagstræning - 2 x spinning i lidt mere ydmyge omgivelser

Morgenspinning 8.00

Tivolisøen var til morgen skiftet ud med en kælderlokale uden vinduer.... Ikke helt det samme - men det gik da ok. Jeg havde tunge, tunge ben og startede forsigtigt. Intensiteten blev sat op i 2 ryk i løbet af timen, så jeg endte på noget fornuftigt. Det kan ikke ændre på at det var den dårligste time jeg har kørt meget længe. Så det kan kun blive til 2 x :banana:

Aftenspinning 18.00

Lokalet det samme, men Gregers på podiet var blevet udskiftet med Martina - og det pyntede da lidt :rolleyes:

Jeg havde klart bedre ben end om morgenen og gik frisk til den - nok lidt for frisk, men det ved jeg meget mere om når jeg har kørt morgentimen 7.00. 3 x :banana: for aftentimen

I morgen skal jeg se Matrix II :w00t:

Pulskurver:

post-12-1053456693.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 711
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jo tak Hessel :)

Du minder mig lige om hvad jeg glemte tidligere - utroligt som jeg altid glemmer det - "det" er dagens vægt. 132,4 kg i morges - nogenlunde som i lørdags <_< . Næste vejning torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Træning efter 5 x M princippet:

Morgenglad Morgenmild Middelmådig MorgenMotion

Sted: Et gudsforladt sted på Nord Amager

Tid: 7.00

Aktivitet: Spinning

Motivation: øøøøhhh - hvad betyder det ord nu lige?

Status på bevægeapparat og kredsløb: Tæt på skinddød

Humør: Højt på trods af ovenstående. Jeg bliver stadig en smule overasket over atl det grønne når jeg kommer på gaden om morgenen - og lige nu blomstre der syrener alle vegne :)

Intentsitet på træning: Lav til middel - lad os kalde det aktiv restitution

Program: Aner det ikke - der var afløser på idag - hans programmer har jeg aldrig rigtigt kunnet gennemskue - jeg fulgte bare med i tempo - men rørte ikke belastningen ret meget! ;)

MUBSVET: 2 x :banana: - jeg gjorde hvad jeg skulle og kunne denne morgen - fint nok :)

Pulskurve:

post-12-1053501021.gif

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i TSK, den 21/5

Denne dag kommer til at koste penge...Jeg prøvede Zoas squatsko - det var en helt ny fornemmelse. Men nu tager jeg historien bagfra.

Vi tager den forfra: Jeg trænede let squat sammen med Watts, emd 60 kg på stangen. Watts bemærkede at jeg har vægten for meget fremme på forfoden - i de sidste 2 ud af 5 reps lette hælen ligefrem. Han optog det på video hvor det var meget tydeligt. Det var også tydeligt at dybden var meget mangelfuld.

Altså på med Zoas Addidas sko. Pludselig stod jeg helt stabilt, og turde sætte mig meget mere bagover - og så kom der mere dybde på. Så jeg må til at spare op til sådan et par sko - især pga. den følelse af kontrol og sikkerhed de gav!

Zoa agv mig en række gode råd om min bænkpres. Jeg har nok være en lille smule en :chicken: . Da han stod bagved kom der merem tempo på løftet - og jeg kunne øge 2,5 kg i sidste sæt. Det er bare at fortsætte af den kurs :)

Jeg havde planlagt at øge vægten i goodmornings - men det var min krop slet ikke til.

Jeg eksperimenterede lidt med roøvelserne. Jeg trænede nogle sæt DB rows - egentligt m,ere tilfredsstillende en BB rows. Prøvede også en smule Yates rows - den øvelse er også en god variation til BB row.

Det blev til:

Squat:

1 x 8 stang

4 x 5 x 60 kg

Goodmornings:

2 x 5 x 60

1 x 1 x 75 kg

2 x 5 x 65 kg

DB rows

3 x 4/5 x 30 kg

For tung for venstre arm

Bænkpres

4 x 5 x 50 kg

1 x 4 x 52,5 kg

Cabel crunch

3 x ? x 75 kg

Ved ikke lige hvad jeg skal sige om den - tror jeg udførte den rigtigt nok... det strammer faktisk lidt i maven nu...

Træk til bryst:

2 x 5 x 55 kg

Udbændt for dagen..

Vurdering: tja ja - egentligt kun til 2, men det var positivt at få justeret squat og bænkpres - så det bliver til 2 x :banana:

Det var så en træningsdag der begyndte med 6 km på cykel 6.30 og fortsatte med 53 minytters spinning, ialt 29 km på cykel, samt eftermiddagnes styrketræning. Det er da vist ganske ok B)

Link to comment
Share on other sites

Cabel crunch

3 x ? x 75 kg

Ved ikke lige hvad jeg skal sige om den - tror jeg udførte den rigtigt nok... det strammer faktisk lidt i maven nu...

:thumbwink:

Jeg eksperimenterede lidt med roøvelserne. Jeg trænede nogle sæt DB rows - egentligt m,ere tilfredsstillende en BB rows. Prøvede også en smule Yates rows - den øvelse er også en god variation til BB row.

Hvad er det, du foretrækker ved DB rows? Burde jeg prøve den? I så fald, hvor meget vægt kan man ca. tage (pr. DB) i forhold til med BB? (jeg kører normalt BB row med 25-30kg)

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til DB versus BB, så var det muligvis bare variationen... Men jeg synes det er en mere udfordrende øvelse - og med en lidt større ROM. Regn med at du kan tage lidt under 1/2 af hvad du kan tage i BB row.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag = krise dag :devil: På det her tidspunkt i ugen har jeg oparbejdet en mægtig appetit. 20 minutter efter en gang aftensmad, bestående af 300 gram fisk, en ordentlig dynge grøntsager og en skive groft brød, var jeg kanon sulten igen. Lige nu har jeg alle mulige madfantasier - som jeg hermed prøver at skrive mig ud af... Og det er ikke sunde ting jeg spiser i de fantasier :(

Arne - du må ikke være en :chicken: !

Nå iøvrigt viste vægten i Multisport Amager i morges under 132 - men det er altså en anden vægt B)

Link to comment
Share on other sites

Hold ud, hold ud!

Du spiser måske for lidt og for sundt? Så knækker man jo tilsidst engang imellem...

Kan du ikke finde noget relativt kalorie-let og så fylde dig med det? Når man er mæt, er man jo mæt...

Kæmpe for det!!!

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til DB versus BB, så var det muligvis bare variationen... Men jeg synes det er en mere udfordrende øvelse - og med en lidt større ROM. Regn med at du kan tage lidt under 1/2 af hvad du kan tage i BB row.

Tak for svaret - men jeg spørger lige lidt dumt: halvdelen i totalvægt eller pr. håndvægt? Dvs. skal jeg tage ca. 10 kg håndvægte eller ca. 5 kg håndvægte? :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger 60 kg i BB row - og i dag brugte jeg en håndvægt på 30 kg. Du træner jo en side af gangen. de 30 kg var for tung for min venstre arm - og det var også tungere for højre end BB row. 27,5 vill være passende for mig...

Link to comment
Share on other sites

Hmmm - hvad med at få noget søvn???? Klokken er da vist mange da du skrev det indlæg, Arne :4whip:

Jeg sov 4 timer inden - og 4 igen bagefter... Ikke at det hjalp meget. Dette er dagen hvor jeg vist aldrig rigtigt vågner :(

Link to comment
Share on other sites

Hmmm - hvad med at få noget søvn???? Klokken er da vist mange da du skrev det indlæg, Arne  :4whip:

Jeg sov 4 timer inden - og 4 igen bagefter... Ikke at det hjalp meget. Dette er dagen hvor jeg vist aldrig rigtigt vågner :(

Øv da. Det var træls. :yawn: Ville det ikke hjælpe med en rask gåtur, måske? :walking:

Du skal forresten have mange tak for hjælpen - jeg kan godt se, hvad du mener med den større ROM ved DB row.

Håber, du klarede kampen mod fantasierne i går. ;) Ellers er det bare op på hesten igen. :kj:

Link to comment
Share on other sites

Træning på en underlig dag - torsdag den 22. maj.

Jeg er aldrig helt blevet nærværende i verden på denne dag. Jeg har følt mig slidt, træt og dum i hovedet - ikke som jeg før har prøvet det pga. hård træning - men det må vel være det - skulle man tro... med mindre Matrix II har taget SÅ hårdt på mine sanser i går... mon dog B)

Jeg aflyste et socialt arrangement og et koncertbesøg her til aften - noget jeg ellers havde glædet mig til. Tanken om at aflyse træningen der i mod blev aldrig nærværende. Kan man mon få en "træningsforstyrelse" ligesom en "spiseforstyrelse" ?

Jeg er jo vildt opsat på mit projekt lige nu - og jeg vil gerne undgå de svingninger i træningsmængde og indsats der har været en del af de seneste 18 måneder... Jeg tror ikke jeg overdriver - men I må da gerne sige til hvis I mener noget andet :)

Menuen i aften stod på 2 spinningtimer - SURPRISE ikke?

Jeg følte mig overraskende godt kørende i den første - men holdt lidt igen og indlod at køre igennem i pauserne som jeg ellers ofte gør. Det blev til en ganske udmærket time på mellemintensitet. Vi kørte i ca. 53 minutter.

I anden time gav jeg den mere gas. Det gik fint - indtil jeg ramte en mur efter ca. 35 minutter. Efter en pause og en periode på nedsat kraft, blev jeg dog klar til at deltage i spurten.

Jeg havde drukket rigeligt - men kørte i dag med rent vand i flaskerne - så måske jeg bare gik lidt sukkerkold. Det hjalp i hvert fald da jeg, efter at havet ramt "muren", skiftede til flasken med lidt restitutionsdrik. Også denne ”time" var på ca. 53 minutter.

Timerne i dag er svære at bedømme. Men de var ok og jeg yde hvad jeg kunne. Så det bliver til 3 gode :banana:

Pulskurver

post-12-1053629493.gif

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagsspin den 23/5.

Jeg havde endnu en nat næsten uden søvn - voldsomt iriterende og ikke godt for jobsøgningen :( Jeg det ellers fint nok, så jeg ved ikke hvorfor søvnen ikke fungere pt... :(

Da jeg kom på spinningcyklen 16.45 forsvandt det meste af trætheden. Det kørte fint for mig - en lille smule træt i mine ben var jeg da - men jeg havde faktisk mere at køre med end i går.

Jeg tror iøvrigt jeg skal "snige" mig til at bytte saddel på "min faste cykel" - saddlen er begyndt at knirke betænkeligt :4whistling: Jeg tror ikke en normalvægtig vil mærke noget - kan også være jeg bare skal sige det som det er og få den skiftet B)

Det var en ret blød time i dag. 5 korte intervalserier og 9 minutters fri kørsel til sidst. Jeg kørte intervallerne med en fornuftig intensitet. Her på det siste har jeg mange gange tænkt: "der skal godt nok bestilles meget for at få pulsen til at stige" - men det er jo et positivt tegn :)

Fra næste uge af køre Gregers 2 timer i træk fredag. Dt passer mig glimerende som erstatning for dobbelttimen torsdag. Så kan torsdag blive en cykeldag sådan rigtigt ude i det fri - jaja jeg ved godt jeg har sagt det før - men jeg mener det sgu :devil::4whip:

Dagens time får ´:banana: :banana: :banana:

Denne træningsdag har ikke levet op til målsætningen om 2 timer per dag - men jeg var ikke til noget i formiddags - så sådan er det nu engang.

Pulskurven:

post-12-1053712317.gif

Link to comment
Share on other sites

Så kan torsdag blive en cykeldag sådan rigtigt ude i det fri - jaja jeg ved godt jeg har sagt det før - men jeg mener det sgu :devil::4whip:

Hva i hede hule norske nå er det nu for noget Arne? Skal du virkelig derud hvor fuglene pipper, og køerne muher... Og bananskrællerne ligger? :banana:

Link to comment
Share on other sites

Hva i hede hule norske nå er det nu for noget Arne? Skal du virkelig derud hvor fuglene pipper, og køerne muher... Og bananskrællerne ligger? :banana:

Ja jeg skal så - jeg savner det vildt!!! På det her tidspunkt sidste år kørte jeg 200-300 km per uge - så det her er jo helt galt!!! Jeg er mindst 2400 km bagud i forhold til sidste år... :(

Link to comment
Share on other sites

Som altid var jeg ved at glemme at logføre dagens vægt - man skulle tro at det ikke betyder noget - men tro mig - det gør det! :devil:

131,8 som eftermiddagsvægt - det er sgu ok :)

Jeg ligger iøvrigt klippefast på 3500-3600 Kcal om dagen - en del fra proteinpulver lige nu - men det fungere...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share