Arnes log - 2 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 711
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hejsa comrade

bliv rask i en fart, Glem alt om træning og æd dit antibiotika + en masse C vitamin og drik en masse grøn the.

Hvis såret er slemt kan vabelplaster hjælpe med at få det til at heale hurtigere og pænere (Især compeed er godt til den slags )

og så masser af sæbespåner og varmt vand, og så bagefter smør såret med chlorhexidin og fucelin, ,det er den beste kur imod infektioner. (fra en der kender det!)

Link to comment
Share on other sites

TF> Tak og tak. Jeg må indrømme at jeg har det at fortælle historier - eller rettere sagt fortælle om de ting almene ting jeg ser, høre og oplever, som lidt af en hobby - og det er logbogen jo et herligt medium til :)

Link to comment
Share on other sites

Selvom du er beskeden, så skinner talentet i dine skriverier altså tydeligt igennem. Før du nævnte Dan Turells geniale serie om den anonyme journalist, sad jeg faktisk og tænkte på Raymond Chandlers stil fra Philip Marlowe serien. Eller måske Dashiell Hammets Sam Spade historier.

Hvis du kunne lide Dan Turells ti-binds værk om den anonyme journalist, så skulle du iøvrigt prøve at få fat i historierne om hans norske pendant Varg Veum. De er skrevet af Gunnar Staalesen og "Bukken til Havresekken" udkom i 1977.

Link to comment
Share on other sites

Motion den 5. juni

Passende at solen skinner på Grunlovsdag - vi værsætter vores grundlov - skabt med fredelige midler i 1848-49, hvor blodet flød i Europa i øvrigt, - vi trænger vi en fornyelse, om ikke af andre grunde, så for at blive klar på hvad folkestyre og demokrati indebære og betyder - men om det evt. et andet sted en her :)

Overskriften sagde motion:

2 time stille og roligt på citybiken i og omkring København. Mange stop for at bruge øjne og andre sanser. Jeg fik også sørget for at jeg stadig kan sige at jeg har har steget af og på Metroen på samtlige stationer. Jeg bliver aldrig træt af at komme op i et velkendt bymiljø fra en ny vinkel - gamme erhvervsskade hos en bygeograf B)

Lidt for overkroppen:

Floorpress: 4 x 5 x 45 kg - meget tungt denne dag

BB curl: 3 x 6 x 25 kg

MP: 3 x 6 x 25 kg

Måtte opgive BB row - de 50 kg skal jo "ned i jorden" - og det kunne venstre ben ikke lide - jeg havde visty slidt det på såret jeg skulle den dag.

Behandlingen virker - såret er noget pænere i dag end bare i går aftes :) :) .

Bananuddeling: 2 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Passende at solen skinner på Grunlovsdag - vi værsætter vores grundlov - skabt med fredelige midler i 1848-49, hvor blodet flød i Europa i øvrigt, - vi trænger vi en fornyelse, om ikke af andre grunde, så for at blive klar på hvad folkestyre og demokrati indebære og betyder - men om det evt. et andet sted en her smile.gif

Det synes jeg du skal spørge folk i Schleswig-Holstein om :lol:

Grundloven blev jo til i en meget turbulent periode, Danmark havde lige været i krig og var mega presset fra Tyskland.

Den var iøvrigt inspireret af den tyske og engelske grundlov, men var ikke nær så indrettet efter "folket" eller "menneskerettigheder" som f.eks. den tyske der var virkelig progressiv.

En af hovedårsagerne til den danske grundlov var at fastholde de "ulydige" i det sydlige Danmark, til det danske rige, istedet for at føle sig tysk-sindede.

Som bekendt gik det alligevel galt ca. et dusin år senere...

Link to comment
Share on other sites

Spock- du har da klart ret i at grundloven i 49 blev skabt af det bedre borgerskab, skræmt som de var for at miste grebet om samfundet, de kunne jo se hvad der sklet rundt omkring i Europa. Men det er nu ikke hele historien - og selv om der skulle gå over 50 år inden systemskiftet i 01, så var processen mod folkestyre begyndt.

Den med syddanmark ved jeg ikke rigtigt med - kan være historien ses lidt anderledes i sønderjylland B) Men sikkert er det da at det sønderjyske spørgsmål fyldte meget i de år. Inspirationen fra engelsk grundlov har jeg svært ved at se - de har nemlig aldrig haft nogen!

Nå det kan være vi skal starte en OT tråd om det - ellers kan det vist hurtigt komme til at fylde i min log :lol: Jarvig kunne jo komme forbi... :rolleyes: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Motivation

Gid jeg kunne holde til at træne med 80 % + 6-8 timer om dagen!

:respekt: :respekt: :respekt: SÅDAN!!! Imponerende at du kan bevare energien og motivationenen :)

Men du har også opnået utroligt flot resultat med vægten :thumbwink:

Hilsen Tulle

Link to comment
Share on other sites

Tak Tulle :)

Den omvendte verden - comebacktræning den 6/5 - del 1

Den interessante hstorie om dagens 1 time og 52 minutters spinning får I i morgen :) Her har I nogle pulskurver:

post-12-1054931714.gif

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 6. 12.00 til søndag d. 8, 15.00

Fredag 12.00 til 12.12

Ankommer til min læge på Vesterbro. Han har ifølge alle offentlige registre adresse på Vesterbrogade – men han opgiver den selv som Frederiksberg Allé, hvortil der da også er en udgang…. Han er nu ellers ikke nogen snob, men vi har jo alle vores svagheder, fred være med det. Jeg har bestilt tid denne gang, så ingen ventetid. Benet gør fremskridt – kan træne igen – alle tiders – hele systemet trænger desperat til et træningsfix. Går lettet derfra, snupper en cola hos 7-11, holder mig ellers normalt fra det multinationale skumsted når jeg skal handle mine daglige Pepsi Max… ja sådan er det, dem der måtte gå rundt med forventninger om, at alle andre bør udvise konsekvens i handling og tanke, og som straks er parat med en hånlig latter og en løftet pegefinger, de har vist glemt at se sig selv i spejlet de sidste 10 år, men det kan der jo være mange grunde til....

Fredag 17.00 til 20.00

Træd, træd, træd……

Jeg er 20 minutter inde i anden time. Varmen og fugtigheden nærmer sig ulidelige højder. Jeg har kørt til, vi står op nu i tung tung enkelttakt. Den gamle kliche om at det føles som jeg har gloende sværd i stedet for lårben, vil nok være at overdrive en smule – men den er strid. Men det er jo det jeg kommer efter – 21 par ben pumper op og ned til Gregers house musik. Jeg kunne aldrig drømme om at spille det er hjemme – ingen stil, usofistikeret, men her virker det.

Træd, træd, træd – ned på sadlen og op i dobbelttakt… træd, træd træd

Besynderligt sted at side og knokle. Vi er i en kælder, ingen vinduer – det vil sige det er der, men på den anden side er der endnu et kælderrum – lige nu trænes der karate – vi kan høre skrig og almindelige danskeres ihærdige forsøg på at lyde som Bruce Lee – men de ser nu altid nærmest forløste ud når de kommer ud derfra… Interessant.

Træd, træd, træd – vi køre stående mellemtakt – kræver koncentration – ned i enkelttakt – jeg kan godt lide stående enkelttakt med ca. 70 rpm. Det er meditativt – man forsvinder op af trappen og ud et helt andet sted – ens øjne stirer frem og ser ikke meget – træd, træd, træd – tankerne flyder…

Er tilbage i rummet et øjeblik – sikke et hul… Der er 20 cykler på gulvet – 14 over mod det ene hjørne - 6 over mod den modsatte diagonal. Midt i rummet på den ene af de lange vægge – kommer vindeltrappen ned – det er derfor cyklerne står som de gør – podiet er så i det hjørne vi alle kan se…. Der er udsugning, håbløst underdimensioneret – et par trætte vifter der ser ud som kunne de falde ned i vores hoveder når som helst, kæmper for at skabe lidt cirkulation, der er ingen indblæsning. Jeg elsker det her sted – jeg er her 6-8 timer om ugen – oh jeg savner det så snart jeg har forladt det. Vi mennesker er besynderlige – alle har vi vores lille eller store masochisme… jo indrøm det bare – du skal se ordentligt efter – se nu ordentligt efter i det spejl…

Ser ned på pulsuret – hov tankerne er vist begyndt at drive… TRÆD for satan!

Timen er overstået. Ud af skoene – op af trappen – ud i luften…. Det er ikke en kølig brise der rammer mig – det er en sen eftermiddags hede der rammer mig – de sidste rester af myldertidslugt hænger i den helst stillestående luft – men der er masere af ilt.

Sidder på bænken i omklædningsrummet – pulsen er omsider ved at falde. Gregers og jeg diskutere for 20. gang om carbonbagstag gør en forskel for komforten på en racer – livet er fuld af evige gentagelser – det er det der skaber små øjeblikke af ro og tryghed – og vi viser at vi kender hinanden – ikke helt venner – men nysgerrige gentager vi ritualet – og får fortalt lidt mere om os selv for hver gang…

Hjemme igen – kvæler 2 liter Pepsi i en tid der for de fleste ville være en uopnåelig personlig rekord – ikke for mig ikke for mig :devil: .

Lørdag 8.00-24.00

Sover 7 timer i rap – er forvirret da jeg vågner – tror at jeg har stillet på mit ur ved et uheld – men den er god nok…

Nåå ja – hvordan var træningen så i går? Jo 2 gode timer – den første noget blødere – den anden et langt vidunderligt udmarvende sug – 4 x :banana: - mindre kan ikke gøre det.

Tænker at jeg skal ud på raceren sidst på eftermiddagen. Regnen pisker ned – og så får jeg gæster- så nej... Måske i morgen?

Vi ser fodbold – hurra for Grønkjær, Gravesen og Wighorst – hvad f…. laver Wighorst der ude på vestegnen?????

God mad og god dessert – is fra Paradis. Har allerede pint Hoosier lidt på Messenger med at jeg har 750 ml af hendes yngling – Ferro rocher.

Har lidt tilbage da gæsterne er gået – piner Kathrine lidt mere – Spock har lige sendt hende et billede af 1 liter – via webcam – hård mand… Sover igen fremragende.

Søndag 6.30 – 10.30

Jeg er i gang med at smøre kæden på raceren. Dæktrykket toppes op – jeg køre med alt det tryk mine Conti GP 3000 dæk kan klare.

Ud af Strandvejen i let medvind. Skal bare rulle en tur – men snart går det over stok og sten… 28. 30, 33 – ud forbi statuen af Knud Rasmussen går det med 36 km/t… Jeg har altid godt kunne lide den statue – og det er et godt sted at stå en klar sommermorgen og se ind over København – det eneste sted jeg rigtigt har lyst til at bo… I Danmark… Men det er der ikke tid til at se på i dag.. Jeg tager de 2 første knolde (af 3) med nord for Vedbæk. Vender – jeg holder trykket indtil Charlottenlund – det går lidt langsommer i modvinden – men jeg holdt godt tryk over de knolde – men ham Newton kunne godt havet sat tyngdeaccelerationen lidt lavere – ingen grund til at overdrive… Jeg er tanketom det meste af vejen – nyder farten og at organismen arbejder som en smurt maskine….

Ruller af det sidste stykke – skulle ikke havet været så hårdt – må se efter i Krak senere for at finde ud af hvor langt jeg har kørt – havde ikke computeren aktiv med registrering – og så ikke hvad tælleren stod på inden..

Det er nemt af vaske cyklen i dag – vasker mig selv – spiser lidt og læser avisen. ATS i dag er Bent Betjentsens Dagbog – herligt…. Pakker tasken – slapper af med Van Morrison ud af de gamle JBL højtalere… han synger High Summer – næsten passende, næsten, måske lidt rigeligt melankolsk på dagen…

11.00 – 14.00

Jeg er lige ved at falde i søvn – ups der er kun 25 minutter til spindingen starter på Amager. Jeg fare igennem et mennesketomt København – ikke tid til at nyde synet langs Gammel Strand – men får lige set op på Frelsertårnet – et farligt sted – fantastisk udsigt over byen – og man bliver næsten overbevist om at man kan flyve derfra – alternative ned af de krumme trapper hvor man skal dukke sig mange steder er ikke så fristende – men alligevel charmerende – de har et klokkespil der betjenes med et klaviatur der næsten ligner et opretstående klaver – næsten helt oppe under spiret – fascinerende…

Er fremme – cyklen med de sikre pedaler er optaget – får tigget mig til den. Såret på mit ben er et godt argument - han var der da uheldet skete - jeg vil ikke køre på de grå pedaler med aluaksler mere.. De røde har mere soldie aksler i stål.

Det er et helt andet sted at cykle her ude på djævleøen – et regulært rum, stadig i kælderen, men med vinduer – 30 cykler – 28 besat i dag… jeg kører en jævn time med støt stigende intensitet – slutter oppe omkring puls 180 – er over 170 det meste af tiden de 2idste 10 minutter… perfekt.

Sidder og slapper af på Multisports terrasse ude i solen – hyggesnakker med de faste spindere – dem der som mig er afhængige af det næsten daglige fix – og som alle søger frem og tilbage mellem Vesterbro og Amager efter de fortrukne instruktører – en hyggelig stund hvor vi snakker om alt muligt – som man nu kan gøre det når man ved, at man har mindst en ting helt tilfælles – noget at være indforstået om… vigtigt for danskere med det indforståede – det gør os så trygge…

Jeg ruller hjem – snupper en Cocio Light og en Pepsi Max hos Shell – ak ja der var der atter et brud med idealerne…

16.00 – til NU

Slapper af i gården. Kommunen har været så venlig at rive et baghus ned – betale erstatning for vores faldefærdige og selvdøde garage anlæg – og har foræret vores lille akademikkerghetto et dejligt gårdanlæg – ikke et ondt ord om socialdemokratisk bystyre fra os…

Sludre med folk på Messenger – Hoosier taler kun en lille smule om is… Lang telefonsamtale med gammel kollega - nu veninde – dagen slutter her ved tastaturet – mens regnen pisker og det tordner..

Jeg elsker torden – min gamle lejlighed lå i Københavns grimmeste bygning - på hjørnet af Matthæusgade og Enghavevej – men den havde en halvt overdækket tagterrasse – stod deroppe en aften i 91 og så lynet kløve flagstangen på Hotel D´angletere - flot syn i sig sel - og der fik de den :devil: tænkte det dengang knap så gamle røde svin.... Jeg må en anden gang fortælle om den gang jeg kom på det hotel hver nat – nu vil jeg sidde og se ud af vinduet på torden og lyn… jeg sider med vinduet åbent og lader lidt regn komme ind og ramme mig – får lyst til at gå ud i det…

Nåå ja – Dagens træning får 4 x :banana: Pulskurve for spindingen nedenstående…

Og så går mit historiefortællende alter ego på nogle dages ferie - men han dukker op igen B)

Dagens kurve:

post-12-1055097568.gif

Link to comment
Share on other sites

Vi ser fodbold – hurra for Grønkjær, Gravesen og Wighorst – hvad f…. laver Wighorst der ude på vestegnen?????

God mad og god dessert – is fra Paradis. Har allerede pint Hoosier lidt på Messenger med at jeg har 750 ml af hendes yngling – Ferro rocher.

Har lidt tilbage da gæsterne er gået – piner Kathrine lidt mere – Spock har lige sendt hende et billede af 1 liter – via webcam – hård mand… Sover igen fremragende.

:tudekikssmiley:

Link to comment
Share on other sites

Enig - fantastisk indlæg, Arne - og lyn-vejret er fantastisk flot og hyggeligt lige nu.

Jeg lover at jeg nok skal lade være med at plage den stakkels is-fikserede Hoosier for meget lige nu i denne hård Xamenstid :lol:

Link to comment
Share on other sites

Xax> du har forstået hvad jeg også gerne vil med den her log - glad for at du følger med :)

Hoosier> :rolleyes::bigsmile:

Spock> Jeg tror hun overlever :rolleyes: Tak for kommenatren!

Blackmoore> hehe, har overvejet det faktisk - men skal det være en roman, fagliterært eller noget 3.? B)

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio den 9/6

25 km kombineret rolig cykling og kæbetræning med Hoosier, som skulle finde ud af hvordan man cykler til DTU. Uden for MUBSVET vurdering - men på ASVAHSAMBO får turen 4 x :) (Arnes Skala til Vurdering Af Hygeligt Samværd med Andre MOl´BOere)

Jeg glæder mig til den is Kathrine :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ugestatus for uge 23, skrevet den 9/6

Gennemført træning:

Spinning: 5 timer fordelt på 4 pas

Racer: 2 ture på i alt ca. 69 km

Styrketræning: 1 gang - begrænset omfang

Anden motion: En del rask gang og ture på citybike i behersket tempo.

Kommentarer

Tidligt på ugen valgte jeg at ignorere at mit ben ikke havde det fantastisk. Det gik ok til og med morgenspinning tirsdag. Om jeg skulle havet kørt denne, i øvrigt gode time, kan nok diskuteres. At jeg ikke skulle havet kørt om onsdagen kan slet ikke diskuteres. Jeg er ikke helt tilfreds med hvordan det ser ud nu, betændelsen har ikke helt sluppet taget, så måske skulle jeg bare havet ladet helt være...

Som en god veninde sagde til mig på Vesterbros Torv den anden aften: "Arne du er håbløs til at passe på dig selv - det må du altså tage ansvaret for - jeg bliver sgu sur på dig!" :( Hun har jo ret - og det var jo ret sødt sagt i virkeligheden... Hele projektet går jo ud på at tage ansvar for mit lille liv - der er stadig noget at arbejde på.

Men hvor er det dog svært at lade være med at træne - jeg tror at Blackmoores russiske comrade i spøgelsesform har ret mange kollegaer :devil:

Jeg vil ikke skrive så meget mere nu. Vægt kommer der update på i morgen - og planlægning vil jeg ikke følge op på før jeg ved hvordan benet har det i de kommende dage...

Link to comment
Share on other sites

Morgen spinning den 10/6

Vores gode instruktør var i hopla denne morgen - jeg fik, uden det helt store besvær, hevet ud af ham, at han havde vundet i C-klassen mandag (se evt. omtale af løbet i Ziggymunds log).

Jeg følte mig uoplagt og tung i maven - jeg spiste lidt for sent i morges. Det gik nu ok, uden at jeg på noget tidspunkt følte mig helt oven på.

Vi kørte de første 38 minutter uden pauser. Først 13 minutters opvarmning med støt stigende intensitet, der efter kørte vi en serie igennem 3 gange. Den bestod af 4 minutters stående enkelttakt (ca 60 rpm), 2 minutters siddende mellemtakt, 2 minutters stående mellemtakt, alt ved samme belastning, og endelig 1 minut siddende mellemtakt ved lav belastning. Jeg satte belastningen for lavty i den første siddende mellemtakt - men fik det rettet.

Efter en aktiv pause, kørte vi en serie med 1,2, 3 og 4 minutters stående mellemtakt, med 1 minuts siddende mellemtakt med samme belastning i mellem de stående intervaller. de sidste 4 minutter var lange B)

Den stående mellemtakt er ret hård for mig - men jeg synes det er et godt og udfordrende program, som vi så køre resten af juni tirsdag morgen.

Jeg kørte timen til 3 x fuldfede modne :banana:

Pulskurve:

post-12-1055234361.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share