Arnes log - 2 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

131,8 som eftermiddagsvægt - det er sgu ok :)

Hold da helt k... Jeg har lige tjekket starten af din log, Arne. Du har sg* smidt 10-11 Kg på 4 mdr. :w00t:

Du har snart en undskyldning for at investere i nogle rigtige racerhjul :rolleyes: (meget sjovere end et par sko med minushæl :tongue: )

:bowdown: Ziggymund

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 711
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jo tak Ziggymund - jeg er også ret tilfreds - efter lang tids stilstand. Spinning og styrketræning i kombination har virkelig virket for mig!

De racerhjul forære jeg mig selv når jeg kommer tæt på de 100 kg!

Lige nu fungere mine Remerx Grand fælge og Ultegra nav ok. Ok disse fælge er ikke de letteste med deres 600 gram :( - den høje roterende vægt koster nok lidt fart - og deres højde på næste 40 mm gør cyklen lidt besværlig i sidevind - men de er solide og ser nu meget godt ud B) Jeg mener mine hjul tilsammen vejer ca. 2500 g - uden dæk og slanger.

PS: De sko har ikke minushæl! :w00t:

Tak for at du fortsat følger med - selv om der indtil videre ikke står meget om cykling i denne 2. udgave af min log....

Link to comment
Share on other sites

Træning kan kan kaldes det muliges kunst - og så lige 5 % oven i B) Denne morgen var de ekstra 5 % lig med ovrhovedet at gøre andet end at sidde absolut stille...

At starte dagen uden en eller anden form for motion virker lige nu helt utænkeligt - så jeg gjorde det jeg kunne klare og gik en god travetur på små 5 km.

På min vej rundt søerne fik jeg en lille sjov oplevelse. Der er ikke noget usædvanligt i at se en Fiskehejre ved søerne - men at ståi 2 minutter lige bag ved en - mindre end 30 cm fra faktisk - der sidder på stenkanten - føltes lidt usædvanligt. Det er en stor krabat den fugl - den nåede mig til hoften. Vores lille fælles medidative stund endte, da vi begge - Hejren og jeg - fik øje på den samme fisk - vandet i søerne er virkeligt ved at blive klart. Det var dog kun Hejren der hoppede i for at fange fisken - det var for tidligt på dagen for mig til at spise sushi - og iøvrigt skal fisk til sushi også fryses i mindst 24 timer inden det må spises af mennesker... B) Hejren så heldigvis svært tilfreds ud efter sin morgenfisk!

Gåturen er uden for MUBSVET vurdering - men rar og frisk tur - selv om det regnede... Jeg vurdere i løbet af dagen hvad jeg ellers kan holde til af træning...

Link to comment
Share on other sites

Kan godt lide dine små anekdoter! :lol:

- og forresten :chicken:

Watts - jeg tror under alle omstændigheder at fuglen var hurtigst - så hvorfor blive våd? :lol:

"Træning den 25/5

Morgen: Rask gåtur alle søerne rundt - vist ca 6 km - på lidt over en time

Eftermiddag: Cyklede ud til Amager for at hente noget. Det gode vejr greb mig og jeg cyklede ud til Dragør - via fælleden. På hjemturen kunne jeg ikke lade være med at undersøge hvor hurtigt min Citybike kunne flytte sig. Så de 8-9 km ind til City blve kørt med 28 km/t i snit - nærmest "rigtig træning" B)

En lavintens dag - hvilket passede min krop godt - men nu er det jo blevet rigtigt cykelvejr!!

Jeg tildeler mig selv 2 x :banana: for dagens "træning"

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde endnu en nat næsten uden søvn - voldsomt iriterende og ikke godt for jobsøgningen :( Jeg det ellers fint nok, så jeg ved ikke hvorfor søvnen ikke fungere pt... :(

It's good.. it tells us that you're still Human :)

nej, seriøst Arne, dit vægttab for tiden sparker røv..

Link to comment
Share on other sites

Mandagsstatus for uge 21 – skrevet den 26/5

Gennemført træning:

Spinning: 6 timer, fordelt på 5 træningspas

Styrketræning: 2 gange

Anden motion (defineret som fysisk aktivitet af i dagligdags karakter og som fremkalder sved og letter hævet puls – f.eks. hastig gang) : 3 gange af i alt ca. 4 timer

Træning på racer: 1 gang af 21 km

Kommentarer

I denne uge gennemførte jeg stort set mit mål – 2 timers træning per dag. Spinning var endnu engang det bærende element. Jeg gennemførte alle timerne på mellemintensitet – omkring de 75 % i snit i relativ intensitet – med kortere intervaller op på 85-90 %. Jeg hold mig konsekvent under ”AT”. Det var en fornuftig disposition – jeg var slidt i weekenden – men ikke mere end ok var. Jeg vil dog forsøge at få lagt en eller 2 timeres arbejde ved over 90 % ind i programmet efterhånden – mere om det under planlægning.

Jeg gennemførte ikke styrketræningen om lørdagen – jeg var ikke i tvivl om at min krop ikke havde brug for det ”chok” og handlede derefter. Styrketræningen er blevet et vigtigt element igen – og når jeg evaluere nogle måneder tilbage, så fremstår styrketræningen faktisk som den mest markante forskel mellem den periode hvor vægttabet gik langsomt og så nu, hvor det går hurtigt. Det er en kilde til frustration at fremgangen i styrketræningen er beskeden – men det kan ikke være anderledes med et dagligt energiunderskud på omkring 1000 Kcal – jeg skal være glad hvis jeg kan holde niveauet hvor det er. Fremgang i kg på stangen kan selvfølgelig godt nås – via forbedret teknik og neural tilpasning – men det er processer der i hele mit liv er gået langsomt og som jeg skal slide for – så det gør jeg så.

Raceren kom frem 1 gang – og det gav blod på tanden – nu mangler jeg bare lige det gode vejr…

Andre motionsformer der ikke kræver transport og forberedelse indgår nu på mere systematisk måde. Jeg skal simpelthen dyrke motion hver morgen – og det må så være på det niveau som jeg er restitueret til. Jeg er så heldig at jeg bor lige ved søerne, Fælledparken og ikke lang fra Kastellet – så gode gåture ligger lige for – og det bliver brugt. Tilsvarende er citybiken også parkeret lige uden for – og 15- 20 km i moderat tempo er bestemt bedre end ingen ting – og godt for humøret.

Jeg er meget tilfreds med denne træningsuge – samlet får den 4 x :banana:

Vægt

Vægttab siden denne udgave af loggen blev startet: 11.2 kg. :w00t::w00t: Det er eg tilfreds med – især for det lige nu går stærkt – næsten for stærkt – men psykisk er det et godt rygstød at det rasler af mig – så det for det lov til lidt endnu.

Helbred

Jeg er ved at komme ud at endnu en periode med søvnforstyrelser. Det er meget belastende – og forbedre bestemt ikke min restitutionsevne. I sidste uge var jeg kun rigtigt vågen under og lige efter træning. I dette forum vil jeg nøjes med at skrive at der arbejde fornuftigt med problemet.

Motivation

Høj :devil::w00t:

Planlægning for uge 22

Mandag

Morgen: Anden motion.

Eftermiddag: cykel og styrketræning

Tirsdag

Morgen: Spinning med speederen i bund

Aften: Cykel aktiv restitution ca. 25 km

Onsdag

Morgen: Spinning 75%

Eftermiddag: Cykel og styrketræning

Torsdag

Cykel så meget jeg orker

Fredag

Morgen: anden motion

Eftermiddag: 2 spinningtimer i træk. 1. på 70% , 2. for fuldskrue

Lørdag og søndag

Efter omstændigheder.

Jeg skal hjælpe med en flytning og der er andre arrangementer.

Jeg har besluttet mig for, at så længe jeg er arbejdsløs, så skal det egentlige arbejde skal placeres mandag til fredag. Weekenden er til afslapning o g sociale aktiviteter. Jeg træner hvis jeg har ork og tid – ellers bliver det morgen gåture – hyggecykelture osv. – med selvfølgelig skal jeg være fysisk aktiv.

Tirsdag morgen og især fredag eftermiddag skal være de 2 gange om ugen hvor intensiteten skal være høj. Fredag er oplagt op til weekenden – tirsdag er valgt fordi den time er oplagt til det.

Jeg overvejer at flytte styrketræningen onsdag til torsdag – for at sprede den lidt bedre ud på ugen. I mod taler at jeg så ikke kommer til at træne sammen med Watts, Zoa og de andre TSK/MOL gutter – og det er et stærkt modargument lige nu.

Link to comment
Share on other sites

Det er en fornøjelse at læse, Arne. Med det aktivitetsniveau vil du stensikkert få yderligere vægttab med fornuftig hastighed - det er meget spændende at følge for os andre, og forhåbentlig er det vel også lidt motiverende for dig... at vide at andre følger interesserede med i din "kamp" (selvom det jo helst skal være sjovt samtidig).

Det med at holde "arbejdet" i hverdagene og så lave "træning for sjov" i weekenderne er en rigtig god ide - specielt hvis du ikke arbejder. Jeg tror det er sundt at man kan mærke forskel på om det er hverdag eller weekend - man skal også kunne føle sig "fri" - så kommer lysten sjovt nok ofte alligevel, når der nu ikke er noget man absolut "skal". Man skal have noget at se frem til.

Det er fantastisk godt gået indtil nu, så med det udgangspunkt kan det kun blive endnu bedre. Held og lykke i den kommende uge.

PS: der burde være dødsstraf for at bo tæt ved Søerne :( :(

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i TSk samt cykeltræning, den 26/5

Det er meget vigtigt for mig at få gang i cyklen i denne uge. Jeg har endnu ikke fået vænnet nakke og skuldre til raceren i år, derfor er det afgørende at komme ud på mange korte/ mellemlange ture i de næste 10-14 dage. Dagen i dag bød derfor på en kombination af let styrketræning og i alt 1 time og 59 minutter på raceren.

Først en lille omvej Til TSK - jeg kørte en tur ud af Starndvejen og retur - jeg fik ikke set hvor mange km det blev til...

Styrktræningen blev holdt let af 2 grunde: Dels for at give mine ben "ro" til at komme igang på cyklen, dels fordi jeg bliver nød til at koncentrerer mig om teknik i compoundøvelserne.

Dagens menu:

Squat:

1 x 10 x 20 kg

1 x 8 x 40 kg - her kom jeg helt i bund - de første 20 cm op igen var hårde - det er jo ikke noget jeg er vandt til

2 x 6 x 40 kg - i første sæt var jeg helt i bund - og jeg mener helt i bund. I 2. sæt knep det lidt mere

1 x 5 x 60 kg - her bryder det sammen - jeg kommer ikke i bund og jeg falder forover igen. Morale - jeg skal træne med de 40- 50 kg indtil den sidder i øjet - måske med et enkelt sæt med mere vægt. Evt. kan jeg supplere med noget benpres for at få nogle kg. på...

Dødløft:

1 x 10 x 40 kg

1 x 8 x 60 kg

3 x 5 x 80 kg

Jeg holdt øje i spejlet - og koncentrerede mig om ikke at skyde røven op med det samme. Gik fint

Lidt blandet yates- og BBrows - ialt 4 sæt af 4-7 rep -- med 55 kg

Licensløfterne legede med trøjer - så bænkpres var umulig at komme til. Jeg snuppede 4 sæt a 8 i kabelflyes - med 25 kg i hver stak. Den bed godt.

Jeg prøvede igen med cabelcrunch - med hele stakken = 75 kg. Jeg synes ikke der kommer belastning nok på. Og dem der så på kunne bekræfte at jeg ikke snød... Jeg skal nok finde på noget andet.

Nu var der pakket alle steder - så jeg stoppde der.

Efter en proteinshake - og lidt leg med en meget sød og dejlig Pittbull (ja den er faktisk rigtig godmodig) - satte jeg mig på raceren og "drønede" ud over Amagers sletter. Cykeltræning på Amager er faktisk en god kombination med styrketræning - nå man nu går imod visdommen og blander formerne. Der er absolut ingen bakker - største stigning er nok på under 30 cm - så med høj kadance er belastningen på muskulaturen ikke særlig stor. Jeg fik kørt 31 km på 1 time og 6 minutter - med omkring 90 rpm. Jeg havde ikke pulsbælte med - men jeg har nok ligget i området 150-165

Fin træningseftermiddag til 4 :banana: - den sidste måske nok givet fordi det var så pragtfuldt, at være uden for urbant område på cykel - og der var dejligt tomt i dag - i går var der "Amager rundt", og derfor fyldt på stierne med "bodegacyklister".... :devil: B)

Link to comment
Share on other sites

Morgenspinnet den 27/5

Tid: 8.00 til 8.54

Sted: En varm kælder på Vesterbro

Aktivitet: Spinning

Humør: Stigende fra <_< til :w00t:

Intensitet: Pulsgennemsnit for hele timen 154 - For den lange intervalserie på 28 minutter: 164 - holdt kun lidt igen, i det hårde siddende arbejde i enkelttakt, som udgjore samlet 6 minutter. Skal kunne køre på cykel senere på dagen.

MUBSVET: :banana: :banana: :banana: :banana:

Pulskurve:

post-12-1054024670.gif

Link to comment
Share on other sites

Det ligner jo næsten et skole-eksempel - godt kørt arne :4whip:

Ja det har du ret i :lol: Jævn stigning under opvarmningen - generel stigning på kurven og tydelige intervaltoppe :)

Blandet cykeltræning ved aftentid den 27/5

Programmet sagde aktiv restitution. Jeg tog computer med og tog pulsbæltet på - men startede ikke stopur/pulsregistering - for så kan jeg ikke holde mig - så bliver det ikke "aktiv restitution" - og så holder jeg pludseligt ude i landskabet og synes at der er meget langt hjem :tongue: - frisk var jeg ikke denne aften.

Jeg kørte i et behageligt tempo - pulsen blev holdt omkring de 155. De betød ud af Strandvejen, i en let modbrise, et tempo på lige omkring de 28-30 km/t. Jeg gik lidt mere til den op af Klambenborgvej og noget senere op af Jægerborgs Alle - her kom pulsen kortvarigt op omkring 170. Mod slutningen af turen, fra Gettoftegade og resten af vejen ind af Lyngbyvej, havde jeg en let modvind og det går let ned af bakke. Det benyttede jeg til en slutspurt over 40 km/t hele vejen ind - så her lå jeg omkring 163-166 i puls.

Jeg fik øvet mig en del i at stå op op ad bakke.Jeg tog strækningen fra Gallopbanen og op til Fortunen 4 gange - og brugte også Jægerborgs Alle. Det begynder at gå - men er endnu ingen fordel. Det er ustabilt og pulsen stiger meget. Det var det samme da jeg begyndte at stå op på spinningcyklen - jeg skal nok få det lært :)

Km tælleren siger at jeg har kørt 39 km - og jeg var vist ca 1 time og 35 minutter om det - der blev rullet i turisttempo ind imellem B)

MUBSVET: 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

5 x M træning den 28/5: Morgenmild Mangesidet Mellemintens og Modig morgenmotion

- eller historien om hvordan nøden lære hver mand at…sy – eller: En historie om menneskets evne til improvisation og innovation

Solen var kun lige stået op da jeg var i gården for at hænge vasketøj op. Jeg gik møgtidligt i seng – så ved 4.15 tiden var der ikke mere søvn at hente.

Da dagen arter sig sådan at jeg ikke kan træne i eftermiddag, kunne jeg lige så godt gribe chancen! :4whip:

Men inden jeg kunne komme af sted, skulle jeg liiiiige finde mit pulsbælte – sidst brugt på cykelturen i aftes. Senderen kunne jeg finde – men bælte var som sunket i gulvet – eller i de nedre arkæologiske lag oven for gulvhøjde (så slemt er det heller ikke )

At træne uden pulsbælte for mig, må være som for Hendes Kongelige røghed Margrethe II, hvis hun skal ud uden hat! Noget måtte gøres – men hvad dog??? :confused2:

Sjældent har min hjerne arbejdet så intenst med et så alvorligt og kompliceret spørgsmål så tidligt en onsdag morgen – eller nogen anden ugedags morgen for den sags skyld.

Det vil for mig, og sikkert også for alle andre forstiller jeg mig, til evig tid være en gåde hvorfra de smågeniale ideer og løsninger pludselig kommer fra. Sandt og sige så kommer de ofte slet ikke – men denne morgen var den der! :sweetsun:

Se der var en gang en mand, vi kan jo kalde ham Arne, de var så fed at intet bælte der var lavet i denne verden, kunne nå rundt om hans mave. Derfor gik ham med seler (de fleste røde). Nogle af disse seler havde jeg endnu ikke smidt ud, selv om jeg bestemt aldrig mere akter at bruge disse besværlige genstande, som ej heller har været på mode siden en gang i slutningen af firserne. Følg nu god med, her kommer det: (som den kvikke læser for længst har gennemskuet – se note 1)

Bæltet til pulssenderen er lavet af en elastik – bukseseler er lavet af elastik. Ergo så kan bukseseler laves om til pulsbælte! Man tager en saks, en nål, noget sytråd og en sikkerhedsnål. Korrekt anvendt bør disse emner kunne omskabes til et pulsbælte.:yeah:

Mine evner ud i håndværk har aldrig været meget at prale med – sidst jeg syede en revne i mine cykelbukser, blev dette arbejde senere af en mere kyndig person, betegnet som ”en sammenbinding”… :retard: Alligevel lod operationen til at lykkedes – så for dagen skulle det kunne holde.

Her er det innovation kommer ind i billedet. Mange et teknisk fremskridt i løbet af historiens gang, er sket på baggrund af tilfældigheder, eller på baggrund af situationer – i anden skala – som den jeg stod i denne morgen. Man løser noget midlertidigt og snubler over noget bedre. Jeg må efter dagens træning konstatere at denne improviserede løsning fungerede med lang færre problemer end med det ”rigtige ” pulsbælte. Såfremt at skidtet holder sammen er der ingen grund til atter at ty til den autoriserede løsning. Der er dog ikke planer om at starte en større produktion. Grunden til at det fungere bedre er, at jeg har en række såkaldte deller. Disse deller og det brede Polar bælte danner ikke nogen vellykket symbiose, hvorimod den smalle seleelastik og dellerne har det langt bedre med hinanden. :lol:

Efter denne korte indledning må det være tid til en endnu kortere beretning om træningen. :rolleyes::rolleyes:

Jeg satte mig på citybiken klokken 5.00, medbringende rygsæk med civile klæder, 2 stk. proteinshakes, hvoraf den ene var med banan, samt 1,5 liter vand med lidt Maxim energidrik blandet i.

Kursen blev atter i dag sat mod Amager, nærmere bestemt Dragør. Denne destination blev nået efter kørsel i frisk tempo. Under en kort vandring rundt i denne smukke by, som på dette tidspunkt afgjort indebar en oplevelse af ”Arne alene i verden (i hvert fald i Dragør) – blev shaken med banan indtaget. Derefter gik det i rask tempo videre til Multisport, via Kongelunden, Granat vej, Ørestaden Station og Røde Mellemvej. Jeg har ikke computer på citybiken PT, men pulsen på turen lå omkring 148-160.

Vel fremme ved Multisport Amager, blev det til en lille pause i morgensolen. Træningen blev sluttet af med 45 minutters spinding ved moderat intensitet. Jeg var hidkaldt af en offentlig myndighed (AF) til at være i den anden ende af byen 8.45, så jeg måtte undvære de sidste 8-10 minutter. Pulskurve for denne aktivitet kan beskues nedenstående.

Morgenens aktiviteter tildeles 3 x :banana:

Note 1: Ok, så du er faktisk kvik!

post-12-1054112375.gif

Link to comment
Share on other sites

Du er sgu for griner arne :lol: Jeg kan se den her halvnøgne mand fise rundt i cykelbukser mens han panisk står og syr seler om til mavebælter :lol:

Anyway...innovationen er på vej - Polars nye sendere fylder ikke mere end solarplexus, og så er de ellers - tadaaaaa - elastik resten af vejen rundt, der kan knappes af og kastes i vaskemaskinen - smartos ikk'

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvor smart det er - min eleastik kan knappes af - det er derfor at elestik og sender har en kedelig tendens til aldrig at befinde sig på samme kordinat! :lol:

Jeg kender det sgu godt Arne...men jeg er sikker på det ændrer sig (læs når der bliver mindre af mig)

Link to comment
Share on other sites

Jeg siger ydmygt tak for kommentarerne ovenstående :)

Aftentræning den 28/5

Eftermiddagen bød på en jobsamtale. Det gik hamrende godt, lige indtil 2 medarbejdere der deltog, snublede over hinanden med det samme spørgsmål. Den nuværende topchef for den offentlige forvaltning der var tale om, har tidligere været topchef på en af mine tidligere arbejdspladser. Det de lige ville høre var om jeg havde været der samtidigt med ham? Det var et mærkeligt spørgsmål, men blev formuleret som almindelig nysgerrighed. Jeg svarede stille og roligt, at det var ham der havde ansat mig og at jeg havde refereret til ham i de måneder han var på arbejdspladsen. Det affødte nogle syrlige kommentarer, om mit evt. forhold til at sidde mere yderligt i denne forvaltning... (som er væsentligt større - og magt fascinere mig ikke som det en gang gjorde) bla. bla. Det var tydeligt at de ikke bryder sig om manden - og fra da af var den gode stemning ødelagt Jeg var bare så vred og sur bagefter - jeg kunne intet gøre :devil:

Klokken var blevet for mange til at tage i TSK - der er ret tomt efter 18 - bortset fra Anyone der ofte stadig er i gang med sin "russer" - og der var for langt derud syntes jeg da.. og jeg havde nok først været derude 18.30 - folk i den klub træner stort set mellem 15 og 18. Disciplinen var nok heller ikke til stede til at træne selv med stænger eller på racer... Så hvad gjorde jeg så... gæt én gang B) :rolleyes:

Jep som du gættede, min kære imaginære læser, så gik det af sted til spinning :rolleyes: . Jeg var i virkeligheden for smadret - det kunne jeg tydeligt mærke med det samme. Som altid var det faktisk værst under opvarmningen - indtil jeg kom over 140 i puls.

Jeg var ikke elegant på cyklen denne aften. Der var ikke meget sand Grimper over trådet i det stående arbejde (Det er den vist sjældent - siger min gode samvittighed - irriterende som den ofte skal blande sig!) Ulrich i sin malende stil, på vej op ad Ventoux på kanten af eksplosion i 2001 - var et udtryk for den rene elegance, sammenlignet med mig i kælderen på Vesterbro denne aften. (jaja jeg ved godt jeg burde sammenligne mig med mellemfede ryttere i H40 klassen - men det er jo ikke sjovt vel! - Så drop den kommentar du!)

Men jeg var ligeglad - jeg havde en frustration og vrede at køre ud af kroppen - og så havde jeg, efter alle de gange på det sidste hvor jeg har holdt lidt igen, bare lyst til at fighte i bund.

Det passede perfekt at timen udpræget havde fokus på det tunge arbejde. Pulsen kommer sjældent rigtigt højt op når jeg køre tungt - slet ikke når det er siddende, men man bliver træt i stængerne - meget træt. Mine ben sendte signaler præget af spagfærdig protest allerede efter 5-6 minutter. Senere steg disse protester til hyl og skrig, især fra lægge og quads - men de havde bare at klare mosten - ikke tid til klynk denne aften :devil: ”Vi kommer ikke til at træne torsdag mine kære muskler - så træd I nu bare videre - træd, træd, træd" - var jeg lige ved at råbe højt....

Pulsen kom, spm skrevet, aldrig helt op og ringe - men som det ses på kurven, kørte jeg på et jævnt niveau omkring de 80-86 % i hele forløbet efter opvarmningen. Ingen tvivl om at jeg havde kunnet køre tungere på en dag hvor jeg var helt frisk - så havde jeg ligget 10-15 pulsslag højere - men på dagen var det fint! :4whip: Det føltes godt at fighte sig igennem - men hvor blev jeg træt. Jeg var et ynkeligt syn på vej op af trappen :bigsmile: Jeg ad helt stille i omklædningsrummet med min shake i 25 minutter, det er længe siden jeg har været så smadret. Men ok, ca. 40 km på Citybike i hastigt tempo, samt 2 spinningtimer er vel også en god dagsindsats - og jeg kunne mærke min "op af bakke og stå op" træning på raceren tirsdag aften, ret så tydeligt allerede fra morgenstunden.

Jeg tildeler denne træning 4 x :banana: - den var god og jeg kæmpede som et svin :devil::devil:

Puls:

post-12-1054174153.gif

Link to comment
Share on other sites

Det skal du sgu ikke finde dig i - sikke dog nogle idioter.. . hvor deprimerende at læse...

Til gengæld er det fedt at se at du ikke lod det gå dig på, tværtimod brugte du det til at få en ordentlig røvfuld cykling af banen... imponerende. Så kan de lære det!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det skal du sgu ikke finde dig i - sikke dog nogle idioter.. . hvor deprimerende at læse...

Til gengæld er det fedt at se at du ikke lod det gå dig på, tværtimod brugte du det til at få en ordentlig røvfuld cykling af banen... imponerende. Så kan de lære det!!! ;)

Jo tak Spock! Jeg må desværre nok finde mig idet. Omtalte topchef blev i øvrigt suspenderet få timer senere - lidt af en hvepsrede jeg fik hånden i der!

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke lade dig gå på af underlige oplevelser til jobsamtaler. Der kan ske hvad som helst til sådan nogen samtaler, og det skal man bare tage som en oplevelse. Jeg havde selv et par underlige jobsamtaler for ca. to år siden.

1) Jeg havde ansøgt på en jobannonce hos Skattevæsenet og var blevet indkaldt til en samtale. Tilstede var chefen for sektionen og hans underordnede plus en medarbejderrepræsentant. Altså et talstærkt hold på tre personer, så man skulle jo mene, at de tog det ret seriøst. Men efter at samtalen havde varet et godt stykke tid, sagde chefen så, at man godt nok ikke lige havde nogen åbne stillinger i øjeblikket, da man endnu ikke havde modtaget budgettal fra ministeriet. Og før man fik dem, vidste man ikke, om man fik lov til at ansætte nye medarbejdere...

Så sidder man der med en mund på størrelse med en ladeport. De sætter en annonce i avisen og indkalder til jobsamtale. Og så ved de ikke, om de overhovedet har økonomi til at ansætte nye medarbejdere! Det var åbenbart meningen, at jobsamtalerne kun skulle være af orienterende karakter, så de kunne få et overblik over, hvilke medarbejdere, som man eventuelt kunne ansætte, hvis man fik tildelt tilstrækkelige ressourcer til det. Højst besynderlig oplevelse.

2) En anden gang havde jeg reageret på en annonce om en marketingskoordinator. Igen blev jeg indkaldt til jobsamtale, og det foregik vældig hyggeligt. Men så meddelte intervieweren lige pludselig, at han forresten selv havde sagt sit job op, og at det man havde brug for i virkeligheden slet ikke var en marketingsmand, men en teknisk tegner. Det var han bare først kommet i tanke om, efter at annoncen var indrykket...

Men alligevel havde man indkaldt en person, som havde reageret på netop den annonce til en jobsamtale. En jobsamtale til et job, som i praksis ikke eksisterede og heller ikke ville komme til det. Med andre ord havde både jeg og ham altså lige spildt vores tid med at sidde og ævle om en ikke-eksisterende stilling i en halv time. Efter den oplysning var mødet lynhurtigt slut, da der ikke var så meget mere at tale om.

Alt i alt skal man bare ryste på hovedet af den slags oplevelser. Og så ellers se fremad :) .

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share