Arnes log - 2 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 711
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tillykke Arne

Det er sgu flot...

Er det en watt-max test??? For det ser da ud til at være en indirekte VO2max test.

Det er helt sikkert flot fremgang - og du kan stadig komme videre :):):)

Ja det er den test der er beskrevet på MOLs hovedside. Tidligere når jeg er blevet testet på CMRC, er det blevet gjort med måling af ind og udåndingsluften osv. Ifølge folkene derinde så er denne test i praksis lige så god - når den bliver lavet på en precist kalibreret cykel hvor modstanden kan sættes helt precist.

Og ja - der er rum for forbedringer - og de vil blive udnyttet - tak for at du følger med og kommenterer :)

Til KJ - vi får se - vi får se :)

Link to comment
Share on other sites

Det korte program - styrketræning for hypertrofiboost midt på ugen, den 6/2

Jeg træner med større workload mandag og lørdag. Mit spinningprogram er for hårdt til en 3. fulbody omgang midt i ugen. Derfor denne lille omgang dynamiske løft med 1- 1,5 min mellem hvert sæt:

Zecher squat: 3 x 5 x 50 kg - skulle havet været 3 x 6, men det var for meget - jeg skal ikke i nærheden af faliure!

BB row: 3 x 6 x 50 kg, stangen ligges død mellem hver rep - der er meget bounce i mine gummiskiver

Military press: 3 x 6 x 30 kg - med tydelig makeret pause på brystet mellem hver rep.

Et lille ekstranummer efter 4 minutters pause:

Råtræk: 5 x 35 kg fra død på gulvet. Havde bare lyst til at prøve :bigsmile: Det var let nok.

Fin lille træning til 3 x :banana; I aften er det igen spinne tid...

Link to comment
Share on other sites

Min vægt

Jeg diskuteree min frustartion over at havet taget på med Morten Z. igår. Han påpegede, at jeg ser helt anderledes ud nu end første gang han så mig. Så et stykke hen af vejen er det den gode gamle traver med, at spejlet er vigtigere end vægten. Det kan god hænde at vægten lige nu siger, at jeg "kun" er omkring 30-35 kg letter end da jeg startede, men regnestykket ser lidt anderledes ud.

Morten regner det for sandsynligt at jeg har gainet op imod 8-9-10 kg muskelmasse på de 2 år - dertil kommer lidt øget blodmængde. Noget af muskelmassen kan meget vel være kommet i de senere måneder - da det hårde stående arbejde på spinningcyklen - som jeg i starten kun kunne klare i 15-20 sek af gangen, sandsynligvis har givet et hypertrofi respons. Så regnestykket er altså 10 kg, eller mere bedre - og så er jeg ved at kunne leve med det. :)

Link to comment
Share on other sites

Lidt højintens spinning den 6/2

Det blev kun til 1 time - den anden var aflyst, så jeg valgte bare at give den en ordentlig skalde i den ene time det blev til. Det var en rigtig stresse time - konstante skift i tempo, op og stå - ned og sidde - op i tempo - ned i tempo. Ikke lige min kop the...

Nå men jeg gør efterånden som det passer mig - så det blev en god time endda :)

Desvære opgav endnu et bælte til min pulssender at hænge samme, efter ca 25 minutter. Jeg tror det må være alt den roning, såvel i CII som med vægtstang, der har gjort mine Lat´s for vilde - så bælterne springes... :rolleyes:

Så pulskurven er lidt kort. Set over hele timen er det mit gæt at jeg har ligge på et gennemsnit påca 170. De sidste 10 minutter har jeg ligget på 180+.

God time - men ikke skstraordinær - så 3 solide :banana:

Den korte pulskurve:

post-12-1044564038.gif

Link to comment
Share on other sites

Dagens vægt og kost

De vægte jeg er blevet vejet på på dets sidste er ikke helt enige. Men jeg vælger den i Multisport - det er den jeg har let adgang til - badevægte duer ikke rigtigt helt endnu...

Dagens vægt målt i Multisport: 141,6

Jeg har i dag - inkl planlagt sent måltid - indtaget 4300 Kcal - heraf cqa 30 % i form at protein og ca 15 % sundt fedt

Link to comment
Share on other sites

Arne - glem heller ikke at din konditionstræning medfører en forbedret evne til glycogen lagring i skeletmuskulaturen. Dette gælder således både relativt og absolut (på grund af den øgede muskelmasse). Dette betyder at der bindes meget vand samtidig - altså endnu en grund til at dit vægttab i fedt er relativt bedre end vægten viser :)

Bare bliv ved med det gode arbejde - du er 100% sikkert på rette vej!

Link to comment
Share on other sites

:) Ud i det grønne... øøøhh - grå

NU måtte raceren ud af sit vinterhi - efter at havet læst om landevejs træning hos Allerup, Ziggymund m.fl. kunne jeg ikke holde mig tilbage. Ja det var koldt, ja jeg skulle efter planen slet ikke træne før i aften, ja det tog en helvedes tid at vaske salten af lågen bagefter... sådan er der så meget :)

Det var en dejlig fornemmelse at rulle afsted - det er altså noget andet med en "levende" racer istedet for en spinning "cykel". Jerg tog det roligt - men oppe af Strandvejen var jeg da lige oppe ar snuse i 30+ området. Slet ikke noget problem at holde den hastighed - men det var for koldt til hurtig ventilering. Det meste af de 28 km blev kørt med 24-26 km/t.

Jeg var lige inde og osse hos Schrøder cykler i Hellerup. Jeg er egentligt mest til moderne cykeldesign, men sådan en rød/hvis Schrødercykel i klassisk geometri, fremstillet i slanke Columbus rør med perfekte samlinger og lakering - uden alle mullige popklistermærker, er altså kræs. De laver dem med moderne kompositforgafler og carbonbagstag der er samlet "usynligt" med stålrammen - flot håndværk og man står og kommer til at drømme om at have 25.000 kr. man ikke ved hvad man ellers skal bruges til.

Dejlig afslappe tur med puls 145-155 det meste af tiden - lige op og runde de 162 på bakken op gennem Ordrup.

Ok det tager for lang tid at rense cykel bagefter til at det bliver hver dag lige forløbelig. Uanset rensning, så ar lågen ikke godt, af de massive mængder af salt der smides på cykelstierne lige nu. Men en gang om ugen eller to? Det skal overvejes - jeg bliver vist aldrig træt af at cykle.

Link to comment
Share on other sites

mvp.> Jeg kender ikke noget sted hvor man bare kan gå hen, men jeg har sendt dig en PM om hvordan jeg får det gjort.

Sen eftermiddagsspining den 7/2

Det var rart! Oven på gårsdagens [gammelsur moderator mand mode BEGIN] "jeg har gået på kursus - se hvormange ting jeg kan -fintness sild time" - så var det rart med en time hvor de stod på rimeligt hårdt arbejde - men uden alt muligt hurlumhej - det må gerne være sjovt og der må gerne være tempo på - men alt med en smule måde :) [gammelsur moderator mand mode END]

Jeg havde planlagt en time ved mellemintensitet med en gennemsnitspuls omkring 160-165. Det endte med 160 (med opvarmning 157), og det var helt ok på dagen.

En lige ud af landevejen ok træning, derfor 3 x :banana:

Håber at det ikke sner så meget så min morgenløbetur komer i fare :(

Pulskurve for denne træning:

post-12-1044643436.gif

Link to comment
Share on other sites

Må ikke glemme:

Dagens vægt: 141,5 kg = det samme som det var igår.

Dagens kost: ca.4300 Kcal

Hvad spiser jeg: I dag Havregryn med skummetmælk - en ting som jeg forsøger at komme til at holde af, hjemmebagte grovboller - uden fedstof eller æg - lavet af lige dele sigtemel, grahamsmel og rugmel, rugbrød, diabetesmarmelade, tun, laks, salat, leverpostej fra den grønne slagter, grøntsager, ris, banan 80 g Whey. Drikkevare: Smummetmælk, 1/2 liter Mathilde (uvane i min situation), tydt blandet energidrik, cola light, vand.

EN TYPISK DAG

Link to comment
Share on other sites

Morgenløb d.8/2

Ikke det rigtige vejr - glat mange steder - men nu ville jeg altså afsted! Det var hårdt at komme igang - jeg har konstant tunge be pt. - men det er jo en naturlig konsekvens af at øge sijn workload, men det lykkedes da :) Jeg har nu øget mine intervaller til 4 minutter ad gangen, med 90 sek. powerwalk i mellem. Det blev til 5 gange= 20 minutters løb og 6 minútters gang, hvortil kommer de 8 minutters powewalk jeg indledte med. Dertil kommer 15 minutters indendørs opvarmning og udstrækning og 10 minutters stræk bagefter - så det tog alt i alt en lille time.

Der er ingen pulskurve - remmen vil ikke sidde fast ret længe når jeg løber :( - men det virkede da ind imellem - og jeg toppede på omkring fra 158 til 168 i intervallerne - pulsen falder til ca 135-140 ved powerwalk.

Fin træning til 4 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen pulskurve - remmen vil ikke sidde fast ret længe når jeg løber

Prøv at sætte den fast i din inderste trøje med et par sikkerhedsnåle lige ved siden af senderen...Så kan man løbe og hoppe lige så tosset man vil...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share